10 Ocak Falez Kaza

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

tanyeri
Mesajlar: 9
Kayıt: 29.05.2010, 12:51
Ad Soyad: Selahattin Tanyeri
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

10 Ocak Falez Kaza

Mesaj #1 gönderen tanyeri » 1 on yıl 3 yıl önce (12.01.2011, 10:15)

Arkadaşlar merhaba,

Bugünkü Hürriyet gazetesinin Akdeniz ekinde yazan Falezlerdeki kaza ile ilgili bilgisi olan var mı? Yavuz Aslan arkadaşımızın kötü bir kaza geçirdiği yazıyor. Durumu veya kazanın oluşumuyla ilgili bilgisi olan varsa bilgi vermesi ricadır

Saygılar


Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 3 yıl önce (12.01.2011, 12:04)

Yavuz'um geçmiş olsun kardeşim... Biraz dinlenip takeoff lara dönmeni bekliyoruz...

Kullanıcı avatarı
agalptekin
Mesajlar: 134
Kayıt: 31.03.2009, 19:51
Ad Soyad: Hakan alp
Şehir: Ankara/Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen agalptekin » 1 on yıl 3 yıl önce (12.01.2011, 12:11)

Çok geçmiş olsun Yavuz umarım en kısa zamanda tekrar havada olursun....

http://webtv.hurriyet.com.tr/2/12769/0/ ... tardi.aspx

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (12.01.2011, 12:48)

Yavuz Arkadaşa geçmiş olsun.
Uzunsüredir bu konuda başlık açılmıyordu, seviniyorduk.
İnşallah 2011 in son başlığı olur.

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ayhankocaman » 1 on yıl 3 yıl önce (12.01.2011, 12:53)

aydın ekibi olarak yavuz arkadaşımızın bir an önce sağlığına kavuşmasını diliyoruz.

Kullanıcı avatarı
mubi
Mesajlar: 251
Kayıt: 21.02.2010, 13:23
Ad Soyad: Muharrem Birdoğan
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: 10 Ocak Falez Kaza

Mesaj #6 gönderen mubi » 1 on yıl 3 yıl önce (13.01.2011, 00:48)

tanyeri yazdı:Arkadaşlar merhaba,

Bugünkü Hürriyet gazetesinin Akdeniz ekinde yazan Falezlerdeki kaza ile ilgili bilgisi olan var mı? Yavuz Aslan arkadaşımızın kötü bir kaza geçirdiği yazıyor. Durumu veya kazanın oluşumuyla ilgili bilgisi olan varsa bilgi vermesi ricadır

Saygılar



10 Ocak günü arkadaşlarım falez üzerinde uçarlarken Yavuzun kanadı malesef kapanmıştır. Yaklaşık 10 mt. gibi bir yükseklikten düşmüştür. Basının yazdıkları hiç bir kelimeye dahi inanmayın. Çünkü basının yazdıkları doğru değildir. Kendisinin durumu çok iyidir. Sadece L1'de kırık vardır. Kendisi devlet hastanesinde yatıyor. Yarın (13'ünde) taburcu olacaktır. Kendisi size en kısa zamanda gerekli açıkamaları yapacaktır. Kendisine geçmiş olsun diliyorum. Sizlerede iyi uçuşlar.


hayal1941
Mesajlar: 78
Kayıt: 13.12.2007, 21:26
Ad Soyad: Yavuz Aslan
Şehir: Antalya / Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen hayal1941 » 1 on yıl 3 yıl önce (13.01.2011, 14:36)

arkadaşlar bugün itibariyle taburcu oldum... tüm arkadaşlara ilgi ve alakaları için teşekkür ederim.. şuan sağlık durumum gayet iyi en kısa zamanda kaza raporunda yazarım.

bol uçuşlu kazasız günler :)

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 3 yıl önce (13.01.2011, 15:48)

yavuz kardeşim, çok büyük geçmiş olsun.

umarım kısa sürede sağlığına kavuşur ve yine uçuşlarına devam edersin.

Kullanıcı avatarı
ZEMHERİ
Mesajlar: 199
Kayıt: 25.08.2008, 18:36
Ad Soyad: EROL DEMİRTAŞ
Şehir: AYDIN
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen ZEMHERİ » 1 on yıl 3 yıl önce (13.01.2011, 16:49)

en kısa sürede tekrardan gökyüzünde görmek umuduyla ...geçmiş olsun...

Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 3 yıl önce (13.01.2011, 19:37)

Pilot:Yavuz ASLAN
Yer:Antalya Falez
Rüzgar:Güney-Güneybatı
Rüzgar Hızı:12-16 Km./h. (Tahmini)
Kanat: Gin Boomerang Sport, Competıtıon, Dhv:2-3/GH
Model:2006
Tarih:10.01.2010

Saat 15.00- 15.20 gibi İsmet, Burak ve Ben rüzgarın güneyden estiğini öğrenince, Falez Seyir terasına geldik. Rüzgarın esiş yönü Güney-Güney Batı’dan, 6-7 knots gibi, zaman zaman 8-9 knots civarında darbe geliyordu. İsmet kalktı. Onun falez bandında tutunup, tutunmayışına göre biz de kalkış yapacaktık. İsmet birkaç kez yelken bandında geldi ve gitti. Yelken için uygun hava olduğunu anladıktan sonra ben hazırlandım. Burak’ın yardımı ile kalkış yaptım. Mevsim nedeni ile havanın her an değişebileceğini düşünerek iniş yerinden çok uzağa açılmıyorduk. Burak da uçuşa başladı. Yaklaşık 15-20 dakika Yelken uçuşundan sonra aşağıya 4 paraşütçü daha geldi. İbrahim, Yavuz, Atilla ve Sami. Bu arada İbrahim kalkış yaptı. Biz uçuş yaparken rüzgar olması gereken en alt sınır ile normal sınırlar arasında gidip geliyordu. Bunu yelken yaparken; Falez’e göre olan seviyemizden, bayrakların dalgalanma şeklinden, büyük bayrak direğine ve yüksek binalara göre olan seviyemizden takip edip, anlıyorduk. Önce Burak her zaman iniş yaptığımız 1 no’lu plajdaki geniş alana indi. Bu arada İsmet Takeof’a TopLanding yapıyordu. Bu limitteki rüzgarın bu kadar paraşütçü için emniyetli uçuş imkanı vermeyeceğini düşünerek, Burak’ın ardından ben de indim. Atilla’nın kanadı çektiğini gördüm, ancak kalkış yapmadı. Yavuz’un kanadı çektiğini gördüm. Kalktı ve uçuşa başladı. Önce kalkışa göre sola döndü, sonra sağa döndü. Bizim bulunduğumuz yer kalkış irtifasına göre 25-30 aşağıda ve 45-50 m. Batıda kalıyordu. Aşağıdan algılayışıma göre; Kalkış’a göre 6-8 m. İrtifa kazandı, Sağa dönüşten sonra yaklaşık 4-5 m. Mesafe aldıktan sonra, kalkış alanın tam ön kısmında kanat bir anda durdu. Tüm enerjisini kaybetti, uçuş formu bozulmaya başladı ve derin stall’ile yaklaşık 8-10 yüksekten kalkışın hemen önündeki (kalkışa göre 4-5 aşağı seviyedeki) kayalık alana düştü. Düşüş mesafesinin ne kadar olduğunu kalkış alanında bulunan diğer arkadaşlar daha iyi görmüştür. Kanadın düşüş hızını an be an görmekle birlikte konum itibariyle aşağıda bulunduğumuzdan Yavuz’un çarpma anını görmedim. Sadece harnesin kayalara çarptığı andaki sesini duydum. Aşağıdan yukarı koşmaya başladık. Yukarıdaki paraşütçüler yakın olduklarından, önce onlar ulaştı yanına. Düşüş yerinin kayalık ve sert bir zemin olması, düşüş hızının fazla oluşu aklımdan geçerken, kötü bir sonuçla karşılaşmamak için içimden dua ediyordum. Yavuz’un bulunduğu yere ulaşan paraşütçülerden Atilla’ya durumunun nasıl olduğunu sormak için aşağıdan bağırdığımda eliyle “tamam” anlamına gelen işareti yaptı. Nefes nefese yanına ulaştığımızda Ambulans görevlileri de olay yerine gelmişti. Yanına ulaştığımızda bilincinin açık olduğunu gördük. “-Yavuz nasılsın? diye sorduğumda acı içinde “Belim kırıldı galiba” dediğini hatırlıyorum. Ayaklarında, ellerinde, başında, bir sorun görünmüyordu. Acı çekiyordu ancak bilinci yerindeydi ve konuşulanları anlayabiliyor ve cevap veriyordu. Sağlık görevlilerinin liderliğinde bulunduğu yerden sedyeye aldık. Paraşütçü arkadaşlar ve polislerin yardımı ile ambulansa ulaştırdık. Ambulans olay yerine çok çabuk geldi. 2-3 dakika içinde. Haberlerde geçen itfaiye ekibi, paraşüt iplerinin çalılara ve kayalıklara takıldığı ve bu sayede paraşütçünün hayatta kaldığı haberleri gerçek dışı olup, muhtemelen okuyucu ilgisini çekmek için gazeteciler tarafından uydurulmuştur. Yavuz’un Omurga kemiklerinin birinde (L 1’de) kırık var. Sinirlere dokunan bir yerde değil. Ancak hızla iyileşiyor. O gün uçan tüm pilotların için de uçuş sayısı, tecrübesi ve bilgisi en fazla olan kişi Yavuz’dur. Kazanın nedeni/lerini bizzat olayı yaşayan ve bilgi ve tecrübesi ile paylaşacak olan kendisidir. Benim dışardan gördüğüm ve yaşadıklarım bunlardır. Herkese, kazasız, keyifli ve emniyetli uçuşlar… Selahattin Asmalı

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ORKO » 1 on yıl 3 yıl önce (13.01.2011, 19:52)

yavuz aslan a çok geçmiş olsun... ufak bi kırıkla kurtarmış olması sevindirici... bünyesi sağlam, çabuk iyileşir...


Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen zorhedef » 1 on yıl 3 yıl önce (14.01.2011, 02:25)

yavuz arkadaşımıza acil şifalar dilerim ve tüm camiaya kazasız bol uçuşlar dilerim .kendi tecrübelerim doğrultusunda ve bire bir yaşamış olan biri olarak ufak bir tiyo vermek istiyorum tabiki allah kimseyi bu ana düşürmesin : aşırı bir darbe, düşme,çarpma ihtimalinde eğer yapıcak hiç bir şeyiniz kalmadıysa çarpmaya son 1-2 saniye kala vücudunuzu anne karnında çocuk duruşu gibi şekil alarak öyle bir sıkınki darbeyi en az zarara indirin bu işlem gerçekten işe yarıyor .dediğim gibi allah kimseyi bu ana düşürmesin ;ama aklınızdan da hiç çıkmasın. herkese kazasız bol uçuşlar dilerim ...video/2572/ibr ... reken-kaza

Kullanıcı avatarı
cihan
Mesajlar: 23
Kayıt: 13.12.2006, 03:23
Ad Soyad: Cihan Yazıcı
Şehir: Antalya / İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen cihan » 1 on yıl 3 yıl önce (16.01.2011, 01:11)

çok geçmiş olsun yavuz..

hayal1941
Mesajlar: 78
Kayıt: 13.12.2007, 21:26
Ad Soyad: Yavuz Aslan
Şehir: Antalya / Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen hayal1941 » 1 on yıl 3 yıl önce (17.01.2011, 16:34)

bir kez daha tüm geçmiş olsun dileklerini kabul ve ve bu dileklerde bulunan arkadaşlara çok teşekkür ederim...

KAZA ANINDAN ŞUANA KADAR GEREK HASTANEDE GEREKSE TABURCU OLDUKTAN SONRA EVDE BENİ YALNIZ BIRAKMAYAN ABİLERİME-KARDEŞLERİME, ANTALYA'DAKİ TÜM HAVACI ARKADAŞLARA EN İÇTEN DİLEKLERİMLE TEŞEKKÜRÜ BİR BORÇ BİLİRİM...


KAZA RAPORU: 10/01/2011 antalya/ falez yamçparaşüt kazası
Pilot : YAVUZ ASLAN
kanat: Boomerang sport ( dhv- 2/3) (2007)
harnes:advance progress ( 2008 model)
yedek: paratech (2009 model hiç kullanılmadı)
kask: lazer jet-stream ( çeneliksiz )
pilot seviyesi: p5/ T2
uçuş saati: yaklaşık 800-1000 saat
Yer: Antalya merkez
Kalkış Pisti: Falez
kalkış yönü: Guney, güney-batı
rüzgar yönü ve şiddeti: GGB- yaklaşık 7-8 knot
Kalkış Saati: 15,30--16,00 civarı


Kaza günü rüzgar sabahtan kuzeydi ve yaklaşık 6-7 knot olarak görünüyordu meteoroloji sitelerinde ve öğle saatlerinde birden güneye döndü. Atilla abi, İbrahim abi, Sami abi hep beraber yamaç kafe'de oturuyorduk. rüzgarın guneye dönduğünü görünce hemen gidip hazırlandık ve yaklaşık yarım saatlik birer sorti uçuş yaptık. sonra kafeye geri gittik. oturmuş muhabbet ediyorduk ki ismet, selahattin abilerin uçtuğunu gördük hadi biraz daha uçalım diye tekrar faleze geldik. ibrahim abi hazırlandı kalkışına yardımcı oldum sonra hemen kanadımı serip kalkış yaptım.

KALKIŞ ANINDAN 3 SAAT SONRA GÖZÜMÜ HASTANENİN ACİL SERVİSİNDE AÇTIM . BU SÜRE BOYUNCA BİLİNCİM HEP AÇIKMIŞ, SORULAN TÜM SORULARA MANTIKLI VE DÜZGÜN CEVAP VERİYORMUŞUM AMA HİÇ BİRİNİ HATIRLAMIYORUM :D

BU ÜÇ SAATLİK DİLİM İÇİNDE SADECE 1SANİYELİK BİRŞEY HATIRLIYORUM. KALKIŞ ALANININ HEMEN ÖNÜNDE YÜZÜM GÜNEYBATIYA DÖNÜK KANADIN BİR ANDA OLDUĞU YERDE DURDU VE DEEP STOL OLDUM. YAKLAŞIK 10-15 METRE YÜKSEKTEYDİM VE %50 YE YAKIN SPEEDLİYDİM. SAĞ TARAFIMDAN YERE BAKTIM VE GÖZÜME KESTİRDİĞİM BİR YERDE FULL STOL BASTIM. KAFA- EL-KOL-BACAK HER YERİMİ KORUDUM AMA SIRTÜSTÜ VURDUĞUM İÇİN BELİMDE YANİ OMURGAMDA L1 DİYE TABİR EDİLEN KEMİK KIRILDI.. İYİLEŞMEM BİR KAÇ AYIMI ALACAKMIŞ.




:?: NEDEN FULL STOL BASTIM :?:
FALEZLERİ BİLEN BİLİR, GİRİNTİLİ ÇIKINTILI BİR YERDİR. KİMİ YERDEN 10 KİMİ YERDEN 30 METRE YÜKSEKTESİNİZDİR. BEN DAHA AŞŞAĞILARA VURMAYAYIM DİYE BANA EN YAKIN OLAN YERİN ÜZERİNDE BASTIM STOLU VE KAZAYI YAPTIM........ MUHTEMEL DAHA FARKLI SONUÇLARDA ÇIKABİLİRDİ...

Kullanıcı avatarı
ASİ
Mesajlar: 139
Kayıt: 05.01.2007, 00:57
Ad Soyad: Engin Karabudak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen ASİ » 1 on yıl 3 yıl önce (18.01.2011, 10:12)

yavuz yanlış bir tabir kullanmadıysa % 50 speed basıyordum diyor.
çok merak ediyorum. gin bumerang sport gibi hızlı bir kanat hem de % 50 speedliyken nasıl olur da deep stall'a girer???

aklım hayalim almıyor. açıklamasını bilen varmı

hayal1941
Mesajlar: 78
Kayıt: 13.12.2007, 21:26
Ad Soyad: Yavuz Aslan
Şehir: Antalya / Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen hayal1941 » 1 on yıl 3 yıl önce (18.01.2011, 11:23)

havada bi tuhaflık vardı o gün, uçan diğer arkadaşlarda söylüyor. her zaman uçtuğumuz o güzel meltem gibi değildi.
ben uçarken nerdeyse hep speed'li uçuyorum ki falezlerde çoğu zaman gerektiriyor.

KAZAYI DIŞARIDAN GÖREN ARKADAŞLAR DA Bİ ANLIK KANADIN HELİKOPTER GİBİ OLDUĞU YERDE DURDUĞUNU ( YAKLAŞIK Bİ SANİYE KADAR ) SONRA ÇÖKMENİN BAŞLADIĞINI SÖYLEDİLER.


BU KAZADA FRONT Bİ KAPANMA YAŞASAYDIM KESİİN HAATAYI KENDİMDE ARARDIM. ÇÜNKÜ GENELDE FRENSİZ UÇAN Bİ KİŞİYİM...


Kullanıcı avatarı
ASİ
Mesajlar: 139
Kayıt: 05.01.2007, 00:57
Ad Soyad: Engin Karabudak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen ASİ » 1 on yıl 3 yıl önce (18.01.2011, 11:32)

yanlış anlama yavuz, hata filan sorgulamıyorum. sadece kanat zaten hızlı, speed de basılı nasıl oluyorda deep stall'a gidiyor. arkadaşlarının belirttiği gibi rüzgar hızı da 10 - 15 km civarındaymış. bom sport'un trim hızı 39 km. % 50 speedli 45 km civarında hızı olması gerekiyor. bu koşullarda deep stall olması bana mantıksız geldi. dediğim gibi daha tecrübeli arkadaşların bildiği birşey varsa paylaşırlarsa sevinirim.

Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen sarsinan » 1 on yıl 3 yıl önce (18.01.2011, 15:57)

yavuz çok geçmiş olsun.
kanadın kilo limitlerindemisin yada kaç kilosun diye sorayım zaten kanadın limitleri belli

hayal1941
Mesajlar: 78
Kayıt: 13.12.2007, 21:26
Ad Soyad: Yavuz Aslan
Şehir: Antalya / Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen hayal1941 » 1 on yıl 3 yıl önce (18.01.2011, 17:37)

teşekkürler...

kazayı yaptığım gün 81.5 kiloydum. şimdi 77 :( kaza böle etkiliyor.

Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 3 yıl önce (18.01.2011, 21:27)

Öncelikle yavuz bey çok geçmiş olsun.. uamrım en ksıa zamanda eski sağlığınıza kavuşur yine en güzel şekilde uçuşlarınıza dönersiniz..

diğer taraftan.. kesinlikle kimsenin pilotajını sorgulamak gibi bir niyetimin ol(a)mayacağı konusunun altını çizerek... devam ediyorum...
yurt dışında bu tür kazalar kanat üreticileri tarafından da sorgulanıyor ve kanadın tasarımı ile ilgili bir hata, kusur var mı? yoksa kazaya pilotaj veya hava koşulları mı neden olmuş? sorularına cevap aranıyor diye biliyorum.. En azından Engin beyin sorusuna dealerlardan yada bu kanadı kullanan arkadaşlardan cevap gelirse.. daha aydınlatıcı olacaktır diye düşünüyorum..

yavuz bey'e tekrar geçmiş olsun diyor.. bu veya benzeri bir kazanın camiamızda tekrar etmemesini diliyorum..