İşin ciddiyetini kaybetmemek adına önemli bir ders.

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ahmetbilal
Mesajlar: 23
Kayıt: 07.04.2010, 15:33
Ad Soyad: Ahmet Bilal Arslan
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

İşin ciddiyetini kaybetmemek adına önemli bir ders.

Mesaj #1 gönderen ahmetbilal » 1 on yıl 3 yıl önce (08.03.2011, 13:26)



Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

kalkışta dikkat!

Mesaj #2 gönderen ganos » 1 on yıl 2 yıl önce (20.12.2011, 15:57)

http://www.zapkolik.com/353707/olumcul- ... azasi.html

kazaların büyük çoğunluğu kalkıştaki türbülanslı koşulların iyi tahlil edilememesinden kaynaklanırken vede görüldüğü gibi kanat bunu bağırıyorken, biraz daha dikkat!

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen serhat » 1 on yıl 2 yıl önce (20.12.2011, 16:45)

bununki dikkatsizlik değil bildiğin eşeklikmiş afedersin

Kullanıcı avatarı
tesviyeci
Mesajlar: 196
Kayıt: 30.05.2006, 22:19
Ad Soyad: Ali Demir
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen tesviyeci » 1 on yıl 2 yıl önce (20.12.2011, 23:51)

Merhaba;
Arkadaşlar burada olan şeyi birisi açıklasın lütfen. Nasıl oluyor da adam kanadını kaldırıp uçuşa başladıktan sonra baş aşağı dönüyor anlayamadım.

Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen garadark » 1 on yıl 2 yıl önce (21.12.2011, 00:21)

Öndeki sarı kanat gayet iyi çıkış yapıyor ama;
merhum muhtemelen very high probability" zerhoş;

murathan571
Mesajlar: 69
Kayıt: 26.10.2009, 18:34
Ad Soyad: Hakan
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen murathan571 » 1 on yıl 2 yıl önce (21.12.2011, 00:31)

bence kendisi ters dönmek istemiş kalkıştan hemen sonra istediği an (ki geç kalmış) düzelebiliyor ama kontrol etmekte geç kalıyor böyle bir havada kontrolu nasıl bırakır anlamak zor yeterince türbülansı bir hava


Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen serhat » 1 on yıl 2 yıl önce (21.12.2011, 02:39)

Olay muhtemelen şöyle arkadaşlar; Kalkış alanından tepeyi takip ederek gelen güçlü bi termik kopuyor, pilotlar bu termiğin darbelerine kalkıyor. Kaza yapan pilot kalkşta termiğin içine girdğinden habersiz, daha doğrusu uçuşun ne olduğundan haberi yok. Kalkar kalkmaz ellerini bırakıp ben nasılda ters döndüm diye şov yapmaya çalışıyor eller bırakılıyor. Tabi biraz ileride termiğin rüzgar üstü tarfında bi frontak yaşıyor ne olduğunu anlamadan yerde. İkinci bi teori akradaş biraz acemi oturmaya çaşırken, harneste ayaklarını kaldırıp yanlşlıkla ters dönüyor. İki durumda da kendisi hatalı ellerini bırakmamalı.

Kullanıcı avatarı
kazim karabas
Mesajlar: 85
Kayıt: 08.10.2007, 18:15
Ad Soyad: Kazım Karabaş
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen kazim karabas » 1 on yıl 2 yıl önce (21.12.2011, 11:28)

Faik Dönmezin açtığı başlık,Ahmet Bilal in mart ayında açtığı başlıkla birleştirilmiş,Ancak ben bu konunun forumda daha once de tartışıldığını hatırlıyorum

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=2465&highlight=