babadağda öğrenci pilot kazası
Moderatör: Moderatör Ekibi
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
babadağda öğrenci pilot kazası
merhaba,
http://www.ntvmsnbc.com/id/25205925/
linkteki haberi kaza anı videosuyla televizyondan izledim. bilgisi olan yada kaza raporunu paylaşacak olan varmı? bu arada böyle bir durumdan çıkış için alternatif önerileri olanlar?...
http://www.ntvmsnbc.com/id/25205925/
linkteki haberi kaza anı videosuyla televizyondan izledim. bilgisi olan yada kaza raporunu paylaşacak olan varmı? bu arada böyle bir durumdan çıkış için alternatif önerileri olanlar?...
- muzzy145
- Mesajlar: 511
- Kayıt: 29.01.2008, 00:05
- Ad Soyad: Muzaffer Dundar
- Şehir: Akhisar
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: babadağda öğrenci pilot kazası
tarsusonline.com yazdı:Edinilen bilgilere göre, Ölüdeniz’e uçuş eğitimlerine gelen Ankara Hacettepe üniversitesi havacılık bölümü ekibinden 22 yaşındaki Tuğçe Ercem, bugün öğle saatlerinde Babadağın bin 700 metrelik pistinden single diye adlandırılan tek başına uçuş için kalkis yapti. Sorunsuz olarak havalanan ve uzun süre gökyüzünde kalan genç kız Ölüdeniz semalarında uçarken akrobasi hareketleri denemeye başladı. Spiral dönüş hareketi yapmaya başlayan Tuğçe Ercem bu tehlikeli hareketi defalarca tekrarladı. 3 yıldan bu yana uçuş eğitimi aldığı öğrenilen Tuğçe Ercem bir anda paraşütünün kontrolünü kaybetti.
Yedek paraşütünü de açamayan genç kız 100 metre yükseklikten spiraller çizerek denize düştü. Kıyıda bulunan bir bot ile hemen denizden çıkarılan genç kız 112 acil yardım ambulansı ile Fethiye Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Kafasında ve iç organlarında travma bulunduğu öğrenilen genç kız tedavi altına alındı.
Gencecik pilot kardesimize cok gecmis olsun!
Videosunu nerden izleyebiliriz?
- ZEMHERİ
- Mesajlar: 199
- Kayıt: 25.08.2008, 18:36
- Ad Soyad: EROL DEMİRTAŞ
- Şehir: AYDIN
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Pilot Menüsü:
arkadaşa büyük geçmiş olsun,pilotun gerçi kaza raporu açıklanmadı siv yaparken mi ,normal uçuş esnasındamı yaptı bu kazayı... babadağda sezon açılışındanmıdır yoksa bu nisan ayında havaların geçiş dönemindenmidir,geçen senede yine bu zamanlarda ümit kök arkadaşımızı kaybetmiştik...acil şifalar dileğiyle...
- marulcuk
- Mesajlar: 67
- Kayıt: 01.03.2006, 01:37
- Ad Soyad: Ümit Aydemir
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
selamlar,
hacettepenin eski egitmenlerindenim hala da yardimci oluyorum, bu etkinlikte fethiyede değilim ve ben de telefonla bilgi alıyorum... basında haberler her zamanki gibi çarptırılıyor kulak asmayın... oradaki eğitmen arkadaşımı aradım kendisi bugün iletişim gruplarına bir mail atarak ayrıntılı kaza raporu verecek...
herkese iyi uçuşlar ...
hacettepenin eski egitmenlerindenim hala da yardimci oluyorum, bu etkinlikte fethiyede değilim ve ben de telefonla bilgi alıyorum... basında haberler her zamanki gibi çarptırılıyor kulak asmayın... oradaki eğitmen arkadaşımı aradım kendisi bugün iletişim gruplarına bir mail atarak ayrıntılı kaza raporu verecek...
herkese iyi uçuşlar ...
- sniper78
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 21.11.2008, 15:49
- Ad Soyad: Erhan Ekren
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Pilot: tuğçe ercem
Kanat : Ozone mojo 3 xs model 2009
pilot seviyesi: 56 uçuş
Yer: Ölüdeniz
kalkış : babadağ 1700 take off
Kalkış Saati: 13.00 civarı
Tarih : 23.04.11
Faaliyetimizdeki 2. Uçuşunu gerçekleştiren tuğçe arkadaşımız bu uçuşunda deniz üzerine 1500 m civarı irtifa ile ulaştı.. Kendisinden önce kulak kapatmasını daha sonra kulak kapalı 360 dönüş yapmasını istedim . Bunları yapıp kulakları açtıktan sonra biraz daha deniz üzerine açılarak derin 360 derece dönüş yapacağımızı söyledim . Sol taraftan ağılık basarak başladığımız dönüşte kademeli olarak 3 tur içinde dönüşün derinliğini arttırdık 4. Turda dönüş yeterli hıza ulaştığında tuğçeden iç freni aynı şekilde bırakmasını istememe rağmen dönüşe devam ettiğini gördüm ve freni bırakmasını istediğim sırada kanadın açısı ufka yakın bir çizgiye kayarak spiral dönüşe girdi.Bundan sonraki tüm komutlarıma rağmen dönüşü durmadı ve denize hızlı bir şekilde çarptı. 300 m irtifadan itibaren vermeye başladığım yedek paraşüt komutuma yanıt alamadık. 700 m irtifayı spiralde gerçirdiğini düşünüyorum .. Bu uçuşunda SIV haraketleri yapma planımız olmamasına rağmen diğer pilotlarımız için suda irtibat halinde bulunduğumuz bir bot mevcut idi. İki adet bot tuğçeyi çıkarmak için yanına gittiler. Bize kendisinin su üzerinde kalmak için yüzmeye çalıştığını söylense de bu sırada biraz su yuttuğunu öğrendik. Tuğçe karaya ulaştığında oradaydım. Suda kaldığı süre boyunca nefes almakta zorlandığından dolayı dudaklarınında hafif morarması ve yüzünde çarpmadan dolayı ekimozlar mevcuttu. İlk dakika boyunca kendinde olamamasına rağmen solumu mevcut ve telafi için derin ve sık nefes alıyordu. Biz boyun ve omurgasını koruma altına aldıktan kısa bir süre sonrada ambulans ulaştı. bu sırada tuğçe yavaş yavaş kendine gelmiş ne olduğunu soruyordu. Fethiye devlet Hastanesi Acilindeki tetkiklerde Tuğçe’nin kalça kırığı ve kafatasında ki çatlak dışında Hayati tehlike arz eden bir durumu olmadığını iç organlarında veya beyninde bir kanama yada zedelenme olmadığını öğrendik. Tedbir için Hala yoğun bakımda yatan arkadaşımızın gayet kendinde ve işin zor kısmını atlattı.
Tuğçe’nin topluluğumuzdaki 3. Senesiydi ve Bu sene boyunca bu kanat ile birçok uçuşu bulunmaktaydı. Spiral hareketini deniyor olmamamıza rağmen daha önce aldığı eğitimlerden ve faaliyet öncesi brifinglerimizden böyle bir acil durumdan nasıl çıkması gerektiğini biliyordu. Eminim Kendi ağzı ile yaşadıklarını öğrenebilseydik nelerin yanlış gittiği ve bu kazaya hangi faktörlerin sebep olduğu hakkında daha iyi anlayabilirdik ama şu an için Basında kaza hakkında çıkan eksik ve yanlış bilgilerden dolayı kendi ağzımdan anlatmak gereği doğdu.Kendisi daha iyi olunca daha ayrıntılı bir rapor hazırlama imkanı bulucağız ve bu olaydan gerekli dersleri çıkarıcaz. bu sürede herekesten ricam gereksiz söylenti ve abartmalarla tuğçe’ye daha fazla zarar verilmemesi.
Raporu yazan : Erhan Ekren Hacettepe Üniversitesi Havacılık Topluluğu Eğitmeni
Kanat : Ozone mojo 3 xs model 2009
pilot seviyesi: 56 uçuş
Yer: Ölüdeniz
kalkış : babadağ 1700 take off
Kalkış Saati: 13.00 civarı
Tarih : 23.04.11
Faaliyetimizdeki 2. Uçuşunu gerçekleştiren tuğçe arkadaşımız bu uçuşunda deniz üzerine 1500 m civarı irtifa ile ulaştı.. Kendisinden önce kulak kapatmasını daha sonra kulak kapalı 360 dönüş yapmasını istedim . Bunları yapıp kulakları açtıktan sonra biraz daha deniz üzerine açılarak derin 360 derece dönüş yapacağımızı söyledim . Sol taraftan ağılık basarak başladığımız dönüşte kademeli olarak 3 tur içinde dönüşün derinliğini arttırdık 4. Turda dönüş yeterli hıza ulaştığında tuğçeden iç freni aynı şekilde bırakmasını istememe rağmen dönüşe devam ettiğini gördüm ve freni bırakmasını istediğim sırada kanadın açısı ufka yakın bir çizgiye kayarak spiral dönüşe girdi.Bundan sonraki tüm komutlarıma rağmen dönüşü durmadı ve denize hızlı bir şekilde çarptı. 300 m irtifadan itibaren vermeye başladığım yedek paraşüt komutuma yanıt alamadık. 700 m irtifayı spiralde gerçirdiğini düşünüyorum .. Bu uçuşunda SIV haraketleri yapma planımız olmamasına rağmen diğer pilotlarımız için suda irtibat halinde bulunduğumuz bir bot mevcut idi. İki adet bot tuğçeyi çıkarmak için yanına gittiler. Bize kendisinin su üzerinde kalmak için yüzmeye çalıştığını söylense de bu sırada biraz su yuttuğunu öğrendik. Tuğçe karaya ulaştığında oradaydım. Suda kaldığı süre boyunca nefes almakta zorlandığından dolayı dudaklarınında hafif morarması ve yüzünde çarpmadan dolayı ekimozlar mevcuttu. İlk dakika boyunca kendinde olamamasına rağmen solumu mevcut ve telafi için derin ve sık nefes alıyordu. Biz boyun ve omurgasını koruma altına aldıktan kısa bir süre sonrada ambulans ulaştı. bu sırada tuğçe yavaş yavaş kendine gelmiş ne olduğunu soruyordu. Fethiye devlet Hastanesi Acilindeki tetkiklerde Tuğçe’nin kalça kırığı ve kafatasında ki çatlak dışında Hayati tehlike arz eden bir durumu olmadığını iç organlarında veya beyninde bir kanama yada zedelenme olmadığını öğrendik. Tedbir için Hala yoğun bakımda yatan arkadaşımızın gayet kendinde ve işin zor kısmını atlattı.
Tuğçe’nin topluluğumuzdaki 3. Senesiydi ve Bu sene boyunca bu kanat ile birçok uçuşu bulunmaktaydı. Spiral hareketini deniyor olmamamıza rağmen daha önce aldığı eğitimlerden ve faaliyet öncesi brifinglerimizden böyle bir acil durumdan nasıl çıkması gerektiğini biliyordu. Eminim Kendi ağzı ile yaşadıklarını öğrenebilseydik nelerin yanlış gittiği ve bu kazaya hangi faktörlerin sebep olduğu hakkında daha iyi anlayabilirdik ama şu an için Basında kaza hakkında çıkan eksik ve yanlış bilgilerden dolayı kendi ağzımdan anlatmak gereği doğdu.Kendisi daha iyi olunca daha ayrıntılı bir rapor hazırlama imkanı bulucağız ve bu olaydan gerekli dersleri çıkarıcaz. bu sürede herekesten ricam gereksiz söylenti ve abartmalarla tuğçe’ye daha fazla zarar verilmemesi.
Raporu yazan : Erhan Ekren Hacettepe Üniversitesi Havacılık Topluluğu Eğitmeni
- Berkayikiz
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 22.08.2009, 04:23
- Ad Soyad: Berkay İkiz
- Şehir: Isparta
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Süleyman Demirel Üniversitesi Havacılık Kulübü olarak tuğçe arkadaşımıza geçmiş olsun diler ve kısa sürede eski sağlığına kavuşmasını temenni ederiz.
En son Berkayikiz tarafından 24.04.2011, 20:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- metinmurat
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 08.03.2005, 11:38
- Ad Soyad: Metin Murat
- Şehir: Tokat / Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- yppilot35
- Mesajlar: 263
- Kayıt: 18.08.2007, 18:48
- Ad Soyad: Murat Binici
- Şehir: İzmir/ Akşehir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
geçmiş olsun
Tugçe arkadaşımıza ve hacettepe havacılık kulübüne büyük geçmiş olsun.
- paraglider_61
- Mesajlar: 29
- Kayıt: 27.05.2005, 13:38
- Ad Soyad: Mustafa Aydın
- Şehir: Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- hsiray@ttnet
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 20.07.2006, 22:50
- Ad Soyad: Hamdi Şiray
- Şehir: Kayseri
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
geçmiş olsun
Tuğçe kardeşimize Kayseri sunset havacılık olarak acil şifalar dileriz.
- Zen Air Sports
- Mesajlar: 100
- Kayıt: 08.10.2009, 00:24
- Ad Soyad: Ruşen Temiz
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü: