Kaza raporlarında geçmiş olsunun ötesine geçebilmek

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Kaza raporlarında geçmiş olsunun ötesine geçebilmek

Mesaj #1 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 12:28)

Merhabalar,

Bence çok önemli bir konuyu dile getirmek istiyorum. Kaza raporları, haberleri paylaşıldığı zaman geçmiş olsun mesajlarının ötesine geçip kazaları derinlemesine analiz edebilmemiz gerektiğini düşünüyorum.

Konu hassas ve yanlış anlamalar olabilir, lütfen kimse konuyu kişisel almasın.

Neden kaza raporlarına ihtiyacımız var?
Benim düşünceme göre kazaların (yp için konuşuyorum) çoğu önceden tahmin edilebilir nedenlerden kaynaklanmakta. Yani tamamen şansızlıktan dolayı oluşan bir kaza olduğuna pek inamıyorum, belki %1 seviyesinde olabilir.

Kaza yaşamamak için kazaların oluş mekanizmalarını incelemek ve anlamak zorundayız. Bu nedenle önceden yaşanmış kazalar tüm pilotlar için emsal teşkil etmekte ve son derece önem taşımakta.

Biz pilotlar, tüm kaza raporlarını okumalı, anlamaya çalışmalı, sindirmeli ve en önemlisi gerekli önlemleri uygulamalıyız.

Kaza raporu yazan kişilerin kazaya dair bilgileri net ve objektif vermeleri bu nedenle çok önemli.

Kaza raporu formatına ekleme yapalım mı?
Forumda genel kabul görmüş kaza raporu formatına ekleme yapılmasını öneriyorum.

-Kaza önlenebilir miydi? (evet ya da hayır)
-Kaza kimin sorumluluğunda gerçekleşti? (pilot, eğitmen, tandem pilotu)
-Bu kazanın tekrarlanmaması için ne yapmak gerekir?

Geçmiş olsun dilekleri
Kaza geçirmiş dostlarımızın halini hatrını sormak ve iyi dileklerimizi iletmek için bu forum gerçekten iyi bir araç. Forumun sadece teknik konuların paylaşıldığı bir ortam olmadığı, sosyal anlamda da foksiyonları olduğu da bir gerçek.

Ufak bir eleştirim, kaza raporlarındaki geçmiş olsun dileklerine ek bir o kadar da analiz ve yorum olmaması. Yani kazayı yaşamış arkadaşlarımıza iyi dileklerimzi ilettik ama benzer kazanın tekrar yaşanmaması için diğer pilotlar için ne yaptık.

Tabiki bu noktada kaza yaşamış bir kişinin arkasından konuşur gibi olmak, kazanın izleri henüz silinmeden tekrar tuz basmak gibi bir durum oluşturmama kaygısı var. Ama bu noktada konuşmazsak ne zaman konuşacağız.

Analitik yanı koruyabilmek
Başka bir değişle neden sonuç ilişkisi kurabilmek, havacılığın önemli gerekliliklerinden biri.

Gerçek durum değerlendirmeleri yapabilmek ve bu sporda ilerlemek için önce samimi olmalıyız. Herkes hata yapar. Hatalarımızı samimi bir şekilde paylaşır ve ifade edersek hem kendimize hem de etrafımıza daha faydalı olabileceğimizi düşünüyorum.

"Evet, hata yaptım" deme erdemiyle kaza raporlarına başlayalım.

Güvenlikle ilgili kişisel görüşlerim:

Bu sporla 13-14 senedir aktif olarak meşgulüm. Bu süreç içinde birçok kazaya canlı olarak şahit oldum, ve çok daha fazlasını okudum yada dinledim.

Bu kadar çok kazaya şahit olmama rağmen niye bu sporu yapmaya devam ediyorum, niye bir çok kişiye eğitim veriyorum. Kendimi ve başkalarını riske atmaktan zevkmi alıyorum. Tabiki hayır.

Çünkü duyduğum kazaların hemen hemen hepsinin önceden engelenebilir kazalar olduğunu düşünüyorum ve kendim ve ekibim için gerekli önlemleri aldığımı ve riski ciddi derecede azalttığımı düşünüyorum.

Ülkemizde yaşanan kazaları iki gruba ayırmak istiyorum;
-Aldığı riskin farkında olmayanlar, bilinçsizlik kurbanları
-Aldığı riskin kısmen farkında olduğu halde, bilgi eksiği de olmadığı halde bana birşey olmaz, Ahmet uçtuysa ben de uçarım, vb. şeklinde düşünen kendine aşırı güvenen pilotlar

Çok basit ifadeyle; bilgimizi maksimuma çıkartmak ve gereksiz her riskten kaçınmak zorundayız.

Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum.

Lütfen geriye dönük olarak kazaları yorumlamaktan da çekinmeyelim.

Saygılar,

yigit


Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 52
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen cincir » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 12:54)

Yiğit merhaba.
Yazdıklarına tamamen katılıyorum.
Kaza yorumlarına gelince bence sen ve senin gibi belli seviyedeki kişilerin öncelikli yorumlarına ihtiyaç var.Örneğin Türkay arkadaşımızın yaptığı kaza bana göre pilotaj hatasından kaynaklanıyor ama bunu benim yazmam öyle olduğu anlamına gelmiyor.
Senin yorumlarını bekliyoruz...

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen daglar72 » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 13:16)

Eğitici bir bakış açısı , görüşlere katılmamak mümkün değil..

Kullanıcı avatarı
serdar2362
Mesajlar: 11
Kayıt: 28.10.2010, 10:24
Ad Soyad: Serdar Özlü
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen serdar2362 » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 13:23)

Yiğit kardeşimin yazdıklarına gönülden katılıyorum. Bu spora yeni başlayan biri olarak forumda yazılan tüm konuları tek tek inceliyor okuyorum. Kendimce dersler çıkarmaya çalışıyorum. Şimdiye kadar yayınlanan kaza raporlarının büyük bir kısmı Pilotaj hatasından kaynaklanmakla birlikte, eğitimcinin de hatası olabilecek durumlarda adeta delikanlılık göstermeli ve bende şu konuda yanlış yaptım diyebilmelidir. Eğitimcinin de olabilecek bir kazada aynı hatayı yapmayacağı garantisi varmı. Bizim gibi daha yolun başında olan sporcuların ve bizi eğiten eğitmenlerin buradan çıkaracağı dersler çok faydalı olacaktır. Saygılarımla.

Kullanıcı avatarı
gunher
Mesajlar: 31
Kayıt: 25.01.2005, 04:02
Ad Soyad: Hasan Gunher
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen gunher » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 17:12)

Selamlar,

ekleme olarak
"Yamaç paraşütü güvenlidir", "gerekli önlemler alındığında oldukça güvenli bir spordur" denilmesi hoşuma gitmiyor. söyleyen kişinin tecrübesine ve yamaç paraşütüne bakış açısına göre de kandırmanın derecesi artıyor...

yamaç paraşütü extreme bir spordur ve en tehlikeli ilk 5 içerisindedir...
bütün önlemleri alsanız dahi her doğa sporu gibi riskler mevcuttur. nedir bu riskler; ufak çiziklerden, ölüme kadar... bu bilgi uçmak isteyene mutlaka verilmelidir.

insan, yaşama içgidüsüyle, herkesi öldürür en son kendi ölür. kaza raporunu okurken de bunu bunu yanlış yapmış ben olsam yapmazdım, bu kadar hatayla tabi kaza olur demek kolay... ama gerçek durum böyle olmuyor. kaza raporunu değerlendirebilmek de önemli.

kaza raporunu değerlendirirken, başkasının hayatını riske atmıyorsa pilotu suçlayıcı konuşmamak gerekir. Yoksa insanların tepkisini çekebilirsiniz. İnsan bütün risklerini bilerek de tecrübesine göre tehlikeli davranışlarda bulunabilr.. Uçmaktan herkes aynı zevki almıyor, binlerce insanı uçurdum, kimisi düz uçuşta kendinden geçiyor, kimisi yaptığınız en sert spiral ve wingover a, daha fazlası yok mu diyor. Zaten yamaç paraşütüne meraklı olan ve tek başına uçmak isteyenler genelde bu ikinci guruba yakın insanlardan çıkıyor.
Uçuşta adrenalin yaşamak isteyenler malesef sabırsızlar, (ben de onun kadar uçarım/uçuyorum), eğitmen gözetiminde olmayanlar bu süreci sağlıklı geçiremedikleri için kaza kaçınılmaz oluyor. Kaza önlemede konu dönüyor dolaşıyor iyi bir eğitime iyi bir eğitmene geliyor..

ülkemizdeki duruma bakınca bundan sonra da, daha çok kaza olacağı ve bu sayının her sene artarak devam edeceği malesef tahmini zor bir durum değil.

Kasa raporlarına ek olarak olay raporları da olmalı, her tehlikeli durum kazayla sonuçlanmayabiliyor, yaşanan olaylar bazı kazalardan daha eğitici olabilir.. bunları da paylaşmak gerekir.


örnek olarak;
Turkay arkadaşımızın kazasında alkollü uçtuğunu yamaçta bulunanlar ilettiler, tecrübesine göre ileri olduğunu düşündüğümüz paraşüt.. yaptığı aşırı kumanda ve kırıklı kaza..

kazanın videosu da mevcut, şimdi bu olayı nasıl değerlendirecez.. avrupada da alkollü uçuluyor, hem o kadar çok içmedi, içtiğini mi saydınız, her içki miktarı herkesde aynı etkiyi yapmaz denilir... sananne denilir, hem sana kim söyledi bunu denilir...

tecrübesini ne biliyorsun, eğitmenimisin? birsürü mesafesi var demekki tecrübeli, sen uçamıyon die neden b.k atıyorsun, sen bunu eleştirebilecek seviyede değilsin denilir.
adam hastanede yatıyor sen burada arkasından konuşuyorsun ayıp denilir. vs vs..

kazanın aşırı kumandadan olduğunu öğrenci pilot bile anlar zaten. ana buna neden olan sebepleri de dile getirebilmek önemli..

benim düşüncem başkasına zarar vermiyorsa, kendisi alkollü de uçar ileri düzey paraşütle de kimse de karışamaz karışma yetkisi de yok zaten.

bunlar forumlarda yazılmıyorsa da eğitmenler öğrencilerine anlatıyor tartışıyor tabiiki..

kişi kendisi paylaşmıyorsa kazayı gören, duyan, hafta sonu şöyle bişi duyduk gerçek mi diyor, laf atıyor cevap gelirse gelio gelmiosa kalıo.. Sözü geçen tecrübelilerin biraz olayları didiklemeleri gerekiyor.

Geçmiş olsun..



No risk No FUN :evil:

Kullanıcı avatarı
ert
Mesajlar: 110
Kayıt: 01.08.2007, 19:23
Ad Soyad: Ertan Özcan
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ert » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 18:15)

Kazaların neden olduğunu herkes biliyor aslında ama kimse yazmıyor işte. Arkadaşlarımızı kırmak istemiyoruz..

Türkay'ı o kanatla uçmaması gerektiği konusunda bütün Ankara pilotları uyarmıştı zaten. Mantra M4 tarzı bir kanatla 1-2 yıl daha uçması gerekirdi sanırım. Alkol olayı da ayrı bir mesele tabiki.

Hacettepe'nin ölüdeniz kazasında ise eğitmen hataları göze çarpıyor. Öğrenci yanlışlıkla spirale giriyorsa, spiralde kilitlenip kalıyorsa, ortada büyük bir eğitmen hatası vardır mutlaka..

Ertan Özcan


Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen afsin » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 18:36)

yiğit gibi deneyimli pilotların bu tarz yazıları çok faydalı..
kazalarda rapor konusunda en büyük sıkıntı yurt dışındaki forumdaki gibi konu üzerinde tartışma ,pilot veya eğitmen hataları,neticesinde sebep sonuç çözüm önerilerinden ziyade bir kişiselleştirme gayreti ve kazaya maruz kalanla irtibatlı olduğu kulübün forumdaki küçük düşeriz bak bizi karalıcaklar mantığıda etkilidir diye düşünüyorum..ayrıca gerekli tartışma konularında 500-600 kez tıklanma varken polemikli ve kaza gibi durumlarda 4000-5000 tıklanma olmasıda dikkat edilmesi gereken basit ama önemli bir durumdur.
bu durumu doğru bilgi paylaşımı , hataları ve çözümleri sunarak daha faydalı bir yola sevk etmiş oluruz.


ama yiğitin yazdıklarına aynen katılıyorum..

afşin

Kullanıcı avatarı
salihakcil
Mesajlar: 37
Kayıt: 05.04.2011, 21:22
Ad Soyad: Salih Akçil
Şehir: Burdur
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen salihakcil » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 19:53)

Yiğit kardeşim söylediklerine tamamen katılıyorum. Bende kaza yapmış bir pilot olarak sizlerle paylaşacaklarım var. Ben geçen yıl Antalya klübünden eğitim aldım,
ve büyük bir merakla uçmaya başladım. Daha yedinci uçuşumda 600 metreden uçtum. daha sonra ölüdeniz 1900 den uçtum. uçuşlardan büyük zevk aldım. Plotajım daha ilerlemeden gördüğüm her tepeden uçma isteği ile Isparta da bir tepeden bir arkadaşımız uçtu bölgenin iyi olmadığını, bizlerin uçmamasını söylemesine rağmen bendeki uçma isteği ağır bastı ve bende hazırlanıp atladım. Tabiki sonuç iki ayak kırığı. kaza yaptığım uçuşum daha 20. uçuşumdu. Şimdi bu sporu yapan arkadaşlarım tavsiyem uçuş bölgesi olmayan daha önce uçulmamış yerlerden uçmamak ve plotajını geliştirmeden riskli hareketler yapmak lazım. Ben uçuş sırasında yaptığım hataları yazdım. Başka arkadaşlarada tecrü olsun diye. Kaza yapan arkadaşlar yaptıkları hataları paylaşırsa tabiki iyi olur. İnsanlar arabada giderkende, yolda yürürkende kazalar yapabiliyor, bütün tetbirleri alıp takdiri Allaha bırakmak lazım. olacak varsa takdirde oda oluyor zaten. Herkese kazasız uçuşlar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 19:59)

Hele sukur yaaaa! Bende bu konu hakkinda birseyler yazmayi dusunuyordum ama Yigit gibi kantarin topuzunu kacirmadan, kirici olmadan sakin yazilar pek yazamadigim icin milleti kirmayayim diye erteliyordum. Forumda son zamanlarda acilan en onemli konu.
Kaza raporlarinda kaza yapan arkadaslara gonderilen gecmis olsun mesajlari elbetteki manevi destek acisindan onemli fakat bircok kaza raporunda ne yazikki kazayi irdeleyen, yapilan hatalarin tekrarlanmamasi icin oneriler mevcut degil.
Uzucu bir olayin yasanmis olmasindan dolayi insanlar kazayi yapan pilotun, olmasina sebebiyet veren egitmenin uzerine gitmemeyi, hatalarini soylememeyi tercih ediyor. Insani acidan baktigimizda dogru bir davranis gibi gozukse de her yapilmayan yorum bu kazadan ogrenebilecek diger pilotlarin onunde engel teskil ediyor.
Kazanin sebebini bilmeyen tecrubesiz pilot o kazadan nasil ders cikarabilir?

Hacettepeli ogrenci pilotun kazasinda yaptigim yorum gecmis olsun mesajlari arasinda kaybolup gitti. O kazaya ozellikle yorum yapmamin sebebi hatanin 100% egitmende oldugunu dusundugum bir kazada, egitmen tarafindan yazilan kaza raporunda, hatayi kendinde hic aramayisi ve tamamen komut almayan ogrencinin suclanmasidir. Elbetteki o kadar sure derin spiralde kalan pilot komut alamayacaktir. Egitmenin kacirdigi konu kendi ifadesiyle 360 denerken kanadin derin spirale girmesidir.
Forumdan anladigim kadariyla Hacettepe havaciliga mentorluk eden cok degerli, tecrubeli pilot var. Eminim bu hata kendi aralarinda yapilacak toplantilarda irdelenip egitmene iletilicektir, dersler cikarilicaktir. Ancak forumda yada mail grupta paylasilmamasi bu hatayi yapabilecek diger pilotlara bir fayda saglamayacaktir.

Alinganligi bir kenara bakip kaza hakkinda elestirilere acik olmaliyiz.

Kullanıcı avatarı
airea
Mesajlar: 51
Kayıt: 06.05.2006, 22:42
Ad Soyad: Salih Tural
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen airea » 1 on yıl 2 yıl önce (04.05.2011, 21:49)

Yukarıda söylenenlere aynen katılıyorum. Ancak bırakın kaza olmasından sonra yapılan yorumları, kaza olmadan önce dahi insanları riskli hareketlerine karşı uyardığınızda kimse sizi umursamıyor, hatta dünya kadar laf yiyorsunuz. Kaza olduktan sonra hepimiz söyle olsaydı, böyle yapılsaydı diye görüşlerimizi belirtiyoruz ancak kaza olmadan önce de insanları uyarmak konusunda daha baskın olmalıyız sanırım.

Türk milleti olarak eleştirilmeyi sevmediğimiz için başkalarını eleştirmek ve uyarmak konusunda da çekingen davranıyoruz. Uyardığımız zaman çoğunlukla sen işine bak türünden cevaplar geliyor, ondan sonra da "banane" moduna giriyoruz.

Daha önce ayaşta kara üzerinde deneme amaçlı olarak yedek atılmış ve videosu ypforumda yayınlanmıştı. Kara üzerinde yedek atmanı çok riskli olduğunu belirten birkaç cümle yazdım, yemediğim laf kalmadı... Bu yaklaşımı gördükten sonra artık banane, kim naparsa yapsın diyip geçiyorum...

Kazalar oldukta sonra yorum yapmak ise daha güç. Aman arkadaş kırılmasın, aman kimseyi gücendirmeyelim diye çekine çekine bir iki laf ediyorsun ama onlar bile ya arada kaynayıp gidiyor (Bkz. muzafferin ölüdeniz spiral kazası ile ilgili yorumları) ya da birisi lafı ağzına tıkıp konuyu polemiye çeviriyor... Neticede ortaya çıkan şey bir sürü geçmiş olsun mesajlarından oluşan sayfalarca forum kalabalığı ve ders alınamayan bir sürü kaza...

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen foton » 1 on yıl 2 yıl önce (05.05.2011, 02:05)

merhaba,

valla bende tam bu konuda içten içe fokurdamaya başlamıştım, son babadağ öğrenci (?) kazası ile ilgili formu açtım ve durumdan çıkış için önerisi olan varmı diye sordum 120 ton geçmiş olsun dileği geldi, eyvallah. kitaplar şöyle yap böyle yap diyor eğitim aldığınız hocanında eğitimde denk geldiğinde anlattığı şeyler var, lakin ben hep daha fazlasını, bizzat tecrübe edenin sözünü dinlemek isterim. daha öncede bir kaza raporunda da bu minvalde soru sormuş ama yine bir cevap almamış idim. şimdi şu kanaate vardım, bu duruma(derin spiral) girdiysen işin allaha kalmış bildiğin en iyi duaları oku :), yok dua bilmiyorsan en sevdiğin şarkıyı okusanda olur.

kendi açtığım konu başlığı altına yazmayı düşünürken en azından bundan sonraki kaza raporları için nasıl bir tartışma yolu izlenmeli bu başlık altında konuşmak en makbulü. yanlız konuşmak derken özellikle işin içinde kaza ve berisinde bir kulüp yada eğitmen grubu var ise oluşan yok kara çalınıyor, yok onun bana garezi vardı gibi geçmiş takıntıların bakiyesinin yeni olaylarda birbirine diş geçirme vesilesi edilmeside ayrı bir hastalık.

bu hastalıklardan uzak durmaya çalışarak kaza raporlarını inceleyeceksek eğer bence tecrübeliler taşın altına el uzatacak ilk kişiler olmalı. bu çok tabi bir şey ama yıllarca uçtuktan sonra birde forumda ağız eskitmeyeyim köşemde oturduğum yerde oturayım derse bu abiler, kardeşler bu sistem yürümez.
şimdi forumda kazalar husunda akil adamlar mod grubu kuralım diyecem gene uçtun gittin diyecekler ama neyse ben demiş olayım. bu mod grubu ilk yorumlamaları yaptıktan sonra diğer ilgili yada bilgililer devam eder.

ha nereye kadar? bu işe (YP, parmotorda olur :), hiç paramotor kaza raporu okuyamadığımızında altını çizerim, en güvenlisi paramotor hissiyatım kuvvetleniyor aman ) gönül veren ve türkiye şartlarında ilerlemesini isteyen, hepsini boş ver kurtulacak tek bir can bile varsa onu şimdiden kurtarmayı vicdani sebep kabul edenler yazdığı sürece bu iş sürer. eninde sonunda birileri onlarıda yorar, yıldırır lakin arada bizler ne kazandıysak kar diyebiliriz o kadar.

benim naçizane önerim bu, çok daha iyilerini duyacağımıza eminim. herkese saygılar selamlar.


Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 2 yıl önce (05.05.2011, 09:22)

aynı başlık altında hem geçmiş olsun dilekleri hem de kazanın neden sonuç ilişkilerini tartışmak bana pek mantıklı gelmiyor. aynı konuyla ilgili iki başlık açılması gerekir diye düşünüyorum. mesela son konuyla ilgili ayaş kaza diye açılan başlığın yanında ayaş kaza teknik değerlendirmesi gibi ikinci bir başlık açılmalı. ilk başlığa geçmiş olsun dilekleri yazılır (forumun sosyal iletişim yönü) ikinci başlıkta ise olayın nedenleri, kazayı engellemek için yapılabilecekler, ilk yardımdaki eksiklikler veya iyi yapılan şeyler gibi teknik konular (forumun eğitici ve öğretici yönü) konuşulabilir.

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (05.05.2011, 16:15)

Merhaba

Kaza raporları ve kazaları yorumlayan yazılar merak ve ilgiyle okunan konular oluyor. Daha az kaza(!)-daha fazla yorum okumayı ben de çok isterim. Özellikle kazanın neden-sonuç ilişkisini doğru yorumlayabilecek tecrübe ve bilgiye sahip birileri yazınca gerçekten ders niteliğinde yazılar çıkıyor. Ama bu seviyede olmayan birilerinin yorum yazmasının da bence bir mahsuru yok, sonuçta farklı bakış açısı farklı insanlarla mümkün olabilecek bir zenginlik...

Ama forum veya benzer paylaşım ortamlarında "Havacılıkta kaza" olgusu "Kabul edilebilir birşey değil" miş bakış açılarıyla ele alınıp bir süre sonra fazla kişisele dönüyormuş gibi geliyor bana!!! Fazla duygusal tepkilerden mi kaynaklanıyor yoksa hatasız görünmeyi çok mu seviyoruz??? bunun sebebi ne olabilir?

Kullanıcı avatarı
ilbayram
Mesajlar: 45
Kayıt: 13.04.2010, 17:04
Ad Soyad: İsmail Bayram
Şehir: Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen ilbayram » 1 on yıl 2 yıl önce (05.05.2011, 18:12)

Bir kaza haberi forumda paylaşıldığında her insanın öncelikle aklına gelen şey nasıl olduğudur. Fakat kaza yapan camiada tanınan bir şahıssa kazanın krtiğinden ziyade geçmiş olsun dileklerini iletmek insanların önceliği haline geliyor. Bunun başka türlü olmasını beklemek mümkün değil. Aslında bu çok basit bir problem. Bütün iş forum yetkililerinin konuları takip etmesine gerektiği yerde taşımasına veya silmesine çeşitli düzenlemeleri yapmasına kalmış. insanlar Geçmiş olsun dileklerini serbest kürsü bölümüne açılacak bir konu başlığı altında iletir. Kazanın teknik detaylarını ise ilgili bölümde paylaşırsınız. Gereksiz atılan mesajları da taşıyarak yada silerek sorunu çözmüş olursunuz....

Kullanıcı avatarı
sonercoskun
Mesajlar: 127
Kayıt: 18.10.2006, 13:45
Ad Soyad: Soner Coşkun
Şehir: Adana
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen sonercoskun » 1 on yıl 2 yıl önce (05.05.2011, 20:01)

Merhabalar,
Başlığı okuduğumda aklıma ilk gelen herkesin konuşulması gerektiğini düşünüp sadece bir günah keçisinin önce söze başlamasını beklediği bir konuyu okumaya başlayacağım oldu :D Yazara bakınca tamam bu konu güzel geçecek çünkü günah keçiliğini takmayacağını düşündüğüm bir pilot,eğitmen,arkadaş(bireysel olarak Yiğit Yıldırım’ı tanımıyorum sadece yazı ve videolarını takip ediyorum.) yazmış dedim.
Zaman olarak her yıl nerdeyse aynı zamanda bu sorular aklımıza geliyor. Biliyorum ki kış boyu uçamayan biz yamaçparaşütü pilotları yp ile ilgili yazılar okuyoruz veya (genelde kaza olmak üzere)videolar izliyoruz. Bu süreçte sadece izliyor ve geçiyoruz. Neden tanıdık veya bizim Türkiye’de uçan pilotlarımızdan kaza videoları gelince, kaza haberleri gelince paylaşıyoruz. Yabancı veya tanımadığımız kişilerin ayrıca nedenini anlamadığımız eski videolar hakkında bu tür bilgilendirici ders alıcı konular açmıyoruz?İçimizden “canımız yanıyor da ondan”diyoruz sanırım.
Aslında önemli olan nokta bu. Canımız yanmadan bir şeyler yapmıyoruz. 2006 yılından beri uçuyorum ve gidebildiğim şenliklere bazı yıllarda Ölüdeniz’e gittim. Bunları yazmamın sebebi bazı genellemeler yapacağım ve bu genellemelerin dayanağının gördüğüm,yaşadığım olaylar olduğudur. Her şeyden önce bizim insanımız pilotlarımız ne kadar kavgalı da olsak İYİ NİYETLİYİZ. Yok canım demeyelim :D Kimse kimsenin kalbinin kırılmasını istemiyor ve bazı eğitmenler dahi pilot arkadaşlarımızın küçük/büyük hatalarını söylemiyor çünkü söylersek HATASINI YÜZÜNE VURMUŞ muamelesi yiyoruz. Söylemekten çekiniyoruz pilot arkadaşımız kırılmasın diye. SİZCE BU DURUM BİZİM İYİ NİYETLİ OLDUĞUMUZU MU GÖSTERİYOR?
Tanıdığım, gördüğüm, yaşadığım ortamlar bu iyi niyetli olan pilot arkadaşlarımızın ortamları ki bu yüzden ben uçmaya ya tek ya da iyi niyetli olmayan hatalarımı yüzüme vuracak arkadaşlarımla gidiyorum. Ypforum da olan olayda bu anlattıklarımın sadece sanal kısmına taşınmış olanları diye düşünüyorum.
Lütfen arkadaşlarımızın öncelikle iyiliğini değil GÜVENLİĞİNİ düşünüp ön planda tutalım. Madem bir extreme ve hobi bu spor, otokontrolü bazen kaybediyoruz en azından arkadaşımızla kötü olacaksak bile biz kontrollerimizi, uyarılarımızı yapalım. Eminim ki en az bir kişide işe yarayacaktır.

Görülmek ve görüşmek dileğiyle hoşça kalın...

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 2 yıl önce (07.05.2011, 08:38)

yigit son derece onemli bir konuya parmak basmissin. daha once uzungolde yasanan kazanin ardindan can gul hocamizda ayni konuya deginmisti umarim bu sefer birseyler degisir. gecmis olsun dilekleri iletmek kulturumuze yerlesmis birsey lakin genede diger boyutlarada bakmak hem yeni hemde tecrubeli pilotlara faydali olur.


Kullanıcı avatarı
ozaygormez
Mesajlar: 86
Kayıt: 01.03.2007, 21:32
Ad Soyad: Özay Görmez
Şehir: Lüleburgaz
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen ozaygormez » 1 on yıl 2 yıl önce (08.05.2011, 21:58)

airea yazdı:Daha önce ayaşta kara üzerinde deneme amaçlı olarak yedek atılmış ve videosu ypforumda yayınlanmıştı. Kara üzerinde yedek atmanı çok riskli olduğunu belirten birkaç cümle yazdım, yemediğim laf kalmadı... Bu yaklaşımı gördükten sonra artık banane, kim naparsa yapsın diyip geçiyorum...


Salihcim Buna cevap olarak; herhangi bir yaşanmış olayla ile ilgili kesinlikle banane dememeniz gerekir paylaşımcı ve öğretici olmalısınız.Hata varsa hataları doğru varsa doğruları söylemeliyiz.Ki bilinmeyen afaki kalan bazı bilgiler netleşsin lütfen sessiz kalmayalım.Ha tamam yedeği attım ve bu paylaşımdan dolayı hepimiz birşeyler öğrenmedik mi öğrendik bence.Doğrudur diye hiçbir zamanda savunmadım bardağa dolu ve boş tarafından bakılmalıdır görmek ve bakmak istediğimiz yere göre değişir. İsteyen almak istediği dersi alır. Bu konuda polemik de yapmak istemiyorum.Teşekkür ediyorum.

Kaza raporlarına gelince adı üstünde rapor: kim ne zaman nerede nasıl ne yapmış gibi sorulara cevap vermeli ve sonuç bölümünde de neden böyle oldu? aynı hatalara düşülmemesi için ne yapılmalı? kusurlar nelerdi? kazadan çıkarılacak ders nedir mutlaka belirtilmeli? gibi detaylar verilmelidir. Bu raporları kimler hazırlamalı? Kaza yaşanmış ise önce bir ön rapor yazılmalı (olaya tanık olan kısaca yazabilir), daha sonra ayrıntılı rapor hazırlanmalı.Eğer kaza kırık çıkık ile yani hayatta kalınan bir durum ile sonuçlanmış ise bence kaza yapan pilotun yazması daha ders verici olur. Ki bunu da hastene işlemleri polis işlemleri bittikten sonra yazmalı bu süreç beklenmelidir. Adli bir olay olduğu için sürecin iyi değerlendirilmesi gerekir diye düşünüyorum. Sonuç kötü ise de yine biraz önce belirttiğim süreç iyi değerlendirilmeli ve ona göre olaya tanık olan kişi yada kişilerce ortak yazılmalı. Aceleci yazılan rapor da hiçbir ders alıcı anlatımlar bulunmamaktadır.

Sonuç olarak:

KARAGÖZ yazdı:aynı başlık altında hem geçmiş olsun dilekleri hem de kazanın neden sonuç ilişkilerini tartışmak bana pek mantıklı gelmiyor. aynı konuyla ilgili iki başlık açılması gerekir diye düşünüyorum. mesela son konuyla ilgili ayaş kaza diye açılan başlığın yanında ayaş kaza teknik değerlendirmesi gibi ikinci bir başlık açılmalı. ilk başlığa geçmiş olsun dilekleri yazılır (forumun sosyal iletişim yönü) ikinci başlıkta ise olayın nedenleri, kazayı engellemek için yapılabilecekler, ilk yardımdaki eksiklikler veya iyi yapılan şeyler gibi teknik konular (forumun eğitici ve öğretici yönü) konuşulabilir.


katılıyorum.

Herkese kazasız uçuşlar dilerim.Havalara dikkat...
Özay Görmez

Kullanıcı avatarı
munir
Mesajlar: 29
Kayıt: 30.04.2008, 23:53
Ad Soyad: Münir Irmak
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen munir » 1 on yıl 2 yıl önce (10.05.2011, 18:28)

Merhaba arkadaşlar;

Türkaycıgıma tekrar geçmiş olsun diyorum ve acil şifalar diliyorum...

Ben bir arkadaşın mesajını gördüm ve bir daha bulamadım kara üzerinde yedek atılırmı diye bu konudan çok yanlış anlaşılma olur ve yedek atmadan yeni başlayan biri belki yedek atacaksa atmaz vaz geçer herhalde öyle bir kuralmı varda biz bilmiyoruz yada arkadaş çok bildiği yedek konusunu bize yanlışmı anlatıyor; herhalde yedek paraşütü süs olarak taşımıyoruz. yoksa yedek tek su üzerindemi atılıyor. xc yarışmaları hep karada yapılıyor pilot havada emercensi ile karşılaştığı zaman kanadı acılmadı yere kontrolü kaybetmiş bir kanatla çarpması yoksa yedek atıp 5 nokta taklasınıda uygularsa fazla sorunla karşılaşmadan inmesimi daha iyi olur...veya kara üzerinde uçan pilot ülkemizde daha çok sayıda havada sorunla karşılaştıkları zaman yedek atmayacakmı riski ve tehlikesi var diye
Ben burda kulup ve kulupteki arkadaşları eleştirirken başkalarınıda yanlış bilgilendirme yapan arakadaşı uyarıyorum...
Bize karada yedek atılmaz konusunda neden atılmazı açıklamasını istiyorum...

Kullanıcı avatarı
airea
Mesajlar: 51
Kayıt: 06.05.2006, 22:42
Ad Soyad: Salih Tural
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen airea » 1 on yıl 2 yıl önce (10.05.2011, 20:32)

Münir Bey,

bu konuyu daha önce tartıştık, bulamadığınız konunun linki, benim ve diğer arkadaşların yorumları aşağıdaki linkte. Konuyu sonuna kadar okursanız neyin tartışıldığını görebilirsiniz. Ancak yine de aklınızda başka sorular vs varsa, çevrenizdeki tecrübeli pilotlarla konuyu konuşabilirsiniz. Başta bu başlığı açan Yiğit Yıldırım olmak üzere, Ankarada çok deneyimli pilotlar var. Kara üzerinde neden yedek çalışması yapmak risklidir onlar size etraflıca anlatırlar...

http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=7186&highlight=

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

kazalardan ibret almaya özen göstermeliyiz

Mesaj #20 gönderen zorhedef » 1 on yıl 2 yıl önce (26.06.2011, 00:37)

ne yazıkki bu başlık altına 1 ay önce yorum yazan serdar abimizin sonu da aynı olmuş söyleyecek birşey bulamıyorum...http://www.posta.com.tr/turkiye/HaberDe ... leID=77329
En son zorhedef tarafından 26.06.2011, 01:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.