24-06-2011 Necdet Serdar ÖZLÜ'nün kazasına ilişkin rapor.

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

kaza sebebi

Mesaj #41 gönderen ganos » 1 on yıl 2 yıl önce (28.06.2011, 09:07)

Ortada ölüm varken, kazanın oluşunu tartışmak çok içime sinmediği için yazmak istemedim ama, Sn. Mustafa Atsız'ın mesajından sonra da biraz cesaret alarak, öncelikle Serdar Bey'e Allah'tan rahmet geride kalanlarına baş sağlığı dilemek istiyorum.

Olayın tali sebepleri tabii ki tartışılabilir, haklılar/haksızlar tabii ki eleştirilebilir ancak kazanın ana sebebi ile ilgili bir not düşmek herkes adına daha faydalı olacaktır.

Açıkçası Babadağ uçtuğum bir bölge değil, keza sevdiğim bir yer de değil. Ancak olmuş kaza raporlarını dikkatle incelemeye çalışıyorum ve geçmişte benzer bir kaç kaza daha olduğuna dikkat çekerek, sebebini doğru yorumlayıp yorumlamadığım konusunda mümkünse kazaya bizzat şahit olmuş arkadaşlardan yorum bekliyorum.

Kazanın oluşu; "temiz bir kalkışın ardından tepeden ayrıldıktan sonra %70-80 kapanma ve dönerek tepeye çarpma" diye anlatılmış. Bu oranda ve ani bir kapanma pilotun yanlış komutlarından dolayı olamaz, Babadağ'da daha önce de bir kaç kazada rastlandığı üzere, hakim rüzgar arkadan olmasına rağmen, karşıdan gelen termik rüzgarına kalkıp irtifaya çıkınca da tepenin rotoruna girip türbülans sebebiyle kapanmadan başka bir ihtimal aklıma getiremiyorum. Olay anında orada olan kişilerin bu yönde gözlemi oldu mu merak ediyorum? yorumlarlarsa benim merakımı gidermekten ziyade, diğer pilotlara da faydası olacaktır diye düşünüyorum. Kalkışta rüzgarın yönüne aldanmamak için, mümkünse tepenin zirvesine çıkarak değilse de en azından başımızı kaldırıp bulutların hareket yönüne bakarak analiz etmekte fayda olduğunu belirtmek isterim.

Tekrar başsağlığı dileklerimle!

Faik Dönmez


Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 2 yıl önce (28.06.2011, 09:25)

Caner Kepekçi'nin soruları çok yerinde. Kazazede ne kadar deneyimliydi? 1900 pisti onun için uygunmuydu? Neden 1700 pistinden uçmadı? Rüzgar hızı çok muydu? Bilen biri detaylı bilgi verirse, benim gibi yeni başlayanlara yardımı olur?

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 2 yıl önce (28.06.2011, 10:52)

Serdar abiye Allah rahmet eylesin. Ailesine ve sevenlere Allah sabırlar versin.
Bişekilde gözardı ettiğimiz yanlışlarımız, hatalarımız hayatımıza mal olabiliyor. Ben de geçirdiğim kazadan sonra yeni yeni iyileşiyorum, kolumda bir çok platinle..
Şuna dikkat etmek lazım, asla acele etme, koşulları gözlemle ve uygunsa uç, limitleri zorlama, sağlıklı bir şekilde tepede beklemek, harap bir şekilde hastanede beklemekten iyidir..
Tabi birde tecrübeli kişilere ve eğitmenine kulak ver..
Eğitmen de sorumluluk sahibi olsun, öğrenciyle birlikte koşulları değerlendirsin ve karar versinler..
Kısacası hepimiz bu işi biraz daha ciddiye almalıyız...
saygılarımla..

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (28.06.2011, 15:38)

Kazalarla ilgili özellikle olayı görmeden anlatılanlara dayanarak yorum yazmak yanlış anlaşılmalara yol açabilmekte ve kişisel tartışmalara yol açmaktadır. Ancak yine de bu kaza ile ilgili sadece Cem Bey'in söylediklerinden yola çıkarak düşüncelerimi bildirmek istiyorum.

1) Eşinizin kalkışa yardımcı olma amacıyla yukarı çıktığı belitmişsiniz.
2) Kalkışın hemen sonrasında (16-18 Km/s, stabil koşullarda???) büyük bir asimetrik kapanma olduğu belirtilmiş.

Yorumum: Hiçbir kanat ciddi türbülans olmadan (yarışma kanatları dahil) kapanmaz. Pilot kumandası ile kapanma ancak büyük wingover, spiral çıkışı ya da istemli olarak A kolonunun çekilmesi ile olasıdır.

Yani kazaya sebep olan kapanmanın türbülans kaynaklı olduğu kesindir.

Bence pilotaj becerisinden çok kalkış yapılan andaki hava koşullarının seçimi (genel ya da anlık olarak) bu kazanın temel oluş sebebidir.

Biz eğitmenlerin temel görevi öğrenciyi telsiz ile yönlendirmekten çok, uçuş güvenliği için tüm parametreleri değerlendirmek ve özellikle hava koşullarını analiz etmektir.

Bu nedenle eğitmeler kalkış öncesinde öğrencilerinin yanında kalkış pistinde olmalıdırlar. Tüm eğitim sistemlerinde yardımcı eğitmen kullanılacaksa iniş pistinde görevlendirilir, yada kalkışta yardımcı eğitmedi kontrol eden şef eğitmen bulunur. Kalkış bölgeleri çoğu zaman uçuşun yapılacağı diğer bölgelerden biraz daha risklidir; venturi, termik kopuşu, dust değil, vb.

Cem Bey özeleştirisine ek olarak öğrencisinin (eğitmenler başka bir yerden eğitim almış bir kişiyi herhangi bir eğitime kabul ediyorlarsa (SIV, termik, vb.) o kişinin sorumluluğunu alıyorlar demektir.) başında bulunmamasını ve hava koşullarının pilotun beceri seviyesine göre risk yaratmayacak durumda olduğunu garantilenmemesini belirtmelidir.

Tüm sevenlerine sabır diliyorum.

saygılarımla,

yigit

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen bartsay » 1 on yıl 2 yıl önce (28.06.2011, 16:05)

Çok üzücü bi kaza Allah Rahmet eylesin,
Mesut Albayrak'a ilk tanıştığımızda sorduğum sorulardan birisi şu idi,
-Babadağda uçtun mu? Nasıl bir yer?
-Ben baba dağ a 3-4 kere çıktım 1 kere uçtum demişti. O vakitler. Sayılarda hata olabilir kendisi düzletebilir) Bu benim için özellikle yanlız uçuşlarımda çok önemli bir düstur oldu. Sanki take_off da iptal ettiğim her kalkış beni daha tecrübeli kılmış gibi mutlu eder olmuştu.
Bu üzüntü uzun süre içimizde kalacak sanırım.

Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

kaza

Mesaj #46 gönderen hsiray@ttnet » 1 on yıl 2 yıl önce (30.06.2011, 13:26)

Necdet serdarın mekanı cennet olsun.İnş böyle kazalar olmaz.


BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (30.06.2011, 18:02)

ALLAH rahmet eylesin,üzüldük..yakınlarına sabır diliyoruz..AYHAVK.

Kullanıcı avatarı
salihakcil
Mesajlar: 37
Kayıt: 05.04.2011, 21:22
Ad Soyad: Salih Akçil
Şehir: Burdur
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen salihakcil » 1 on yıl 2 yıl önce (08.07.2011, 23:23)

Serdar abimize Allahtan rahmet sevenlerine ve yakınlarına sabır diliyorum.

Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 2 yıl önce (17.03.2012, 16:40)

Gerçekten bir üstteki arkadaş Caner'in sorularına cevap verin ki, kaza hakkında yeterli bigi edinelim. Çok uçuşum yok ama ben de Babadağ 1900 den 1 kez uçtum. Bir kaza yaşamamak için neler olduğunu iyice öğrenmek isterim. Bu bilgi başkalarına da yarar.

Kullanıcı avatarı
Serdal Sacti
Mesajlar: 52
Kayıt: 02.03.2010, 01:18
Ad Soyad: Serdar Saçtı
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #50 gönderen Serdal Sacti » 1 on yıl 2 yıl önce (19.03.2012, 18:38)

yine üzüldük hiç tanımadığımız merhaba demediğimiz ama aynı sporu paylaştığımız iyi niyetli bir arkadaşımızı kaybetmeye sıkıldım artık allahtan rahmet geride kalanlara sabır dilemekten herkez dikkat etsin sadece yapacak bişi yok