24-06-2011 Necdet Serdar ÖZLÜ'nün kazasına ilişkin rapor.
Moderatör: Moderatör Ekibi
- theon3
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 28.09.2008, 12:17
- Ad Soyad: Caner Kepekçi
- Şehir: İzmir ,Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
polemik içerisine çekmek istemiyorum tabii ki ama böyle sarsıcı kötü bir olayın ardından en azından could 9 da cay kahve içtiğinizi değilde tyyf ve forumda belirtilmiş olan formda uygun birşeyler yazsaydınız yada hiç yazmasaydınızda acımız soğuduktan sonra daha düzgün bir şekilde yazsaydınız bunu yapmadınız en azından belirtseydiniz daha sonra ayrıntı kaza raporu yayınacaktır diye.
hangi sıfatla bu şekilde sorduğumu merak etmişsiniz; ben aklı, mantığı olan ve merak eden bilgileri sorgulayan bir forum kullanıcısı olarak soruyorum üslubunda bir bozukluk göremiyorum en az sizin kaza raporunuz kadar düzgün..
cevaplamak zorunda değilsiniz. bu bilgiyle de yetinebilirim..
teşekkürler saygılar tekrar geçmiş olsun merhuma allah rahmet eylesin...
hangi sıfatla bu şekilde sorduğumu merak etmişsiniz; ben aklı, mantığı olan ve merak eden bilgileri sorgulayan bir forum kullanıcısı olarak soruyorum üslubunda bir bozukluk göremiyorum en az sizin kaza raporunuz kadar düzgün..
cevaplamak zorunda değilsiniz. bu bilgiyle de yetinebilirim..
teşekkürler saygılar tekrar geçmiş olsun merhuma allah rahmet eylesin...
- kbly
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 16.08.2009, 16:51
- Ad Soyad: Kubilay Altınoymak
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
siz aklı, mantığı olan ve merak eden bilgileri sorgulayan( 3 senede 8 mesaj yazarak nasıl sorgulanıyorsa) bir forum kullanıcısı olarak nedense forumun başka başlıkları altında sizin tabirinizle saçma sapan yazılar paylaşıyorsunuz.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=48163#48163
kesinliğinden emin olmadığınız bilgileri ortalığı karıştırmak yerine mümkünse kendinize saklayınız veya çok merak ediyorsanız forumun özel mesaj özelliğini kullanabilirsiniz.
saygılar.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=48163#48163
kesinliğinden emin olmadığınız bilgileri ortalığı karıştırmak yerine mümkünse kendinize saklayınız veya çok merak ediyorsanız forumun özel mesaj özelliğini kullanabilirsiniz.
saygılar.
- acrox
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 17.04.2007, 21:03
- Ad Soyad: Cem Karakaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Sayın Mehmet Duzan ın mesajına cevaptır.
Evet, kendisi gurubumuz üyesidir, daha evvel eğitim aldığı bir yerden ayrıldığını ve bizim gurubumuza katılarak eğitimlerine devam etmek istediğini belirtmişti, Bize beyan ettiği uçuş sayısı 40 - 50 arasıdır. nisan ayında babadağdan güney ve kuzey takeoffları olmak üzere uçuşlar yaptıklarını bildirmişti. Sonuçta bize katılalı bugün itibari ile tam 1 hafta olmuş ve birlikte eğitim olarak 1 uçuş yapmış bulunuyoruz. Kendisinden nasıl bahsetmemizi isterdiniz. öğrencimiz olarak mı?
Ama keşke öyle olabilecek kadar zamanımız olsaydı, bundan gurur duyardım, ki 1 haftadır tanıdığım Serdar abi ile bile gurur duymamak elde değil.
Saygılar.
Evet, kendisi gurubumuz üyesidir, daha evvel eğitim aldığı bir yerden ayrıldığını ve bizim gurubumuza katılarak eğitimlerine devam etmek istediğini belirtmişti, Bize beyan ettiği uçuş sayısı 40 - 50 arasıdır. nisan ayında babadağdan güney ve kuzey takeoffları olmak üzere uçuşlar yaptıklarını bildirmişti. Sonuçta bize katılalı bugün itibari ile tam 1 hafta olmuş ve birlikte eğitim olarak 1 uçuş yapmış bulunuyoruz. Kendisinden nasıl bahsetmemizi isterdiniz. öğrencimiz olarak mı?
Ama keşke öyle olabilecek kadar zamanımız olsaydı, bundan gurur duyardım, ki 1 haftadır tanıdığım Serdar abi ile bile gurur duymamak elde değil.
Saygılar.
- theon3
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 28.09.2008, 12:17
- Ad Soyad: Caner Kepekçi
- Şehir: İzmir ,Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
aslında sorguladığım herşey polemik yaratmak olarak yorumlandığı için bu kadar az mesaj yazdım.
en son Serdar abinin vefatı kendimi tutamamama neden oldu.
konunun benim üstüme çevrilmesi ilginç tabi bu da bir savunma mekanizması olabilir ama keşke sizde iki yıllık üyeliğinizde mesaj hakkınızı bu mesajla harcamasaydınız..
teşekkür ederim. tavsiyelerinize uyacağım. aman ortalık karışmasın ölen ölsün kalan sağlar bizimdir.
en son Serdar abinin vefatı kendimi tutamamama neden oldu.
konunun benim üstüme çevrilmesi ilginç tabi bu da bir savunma mekanizması olabilir ama keşke sizde iki yıllık üyeliğinizde mesaj hakkınızı bu mesajla harcamasaydınız..
teşekkür ederim. tavsiyelerinize uyacağım. aman ortalık karışmasın ölen ölsün kalan sağlar bizimdir.
- SilverCloud
- Mesajlar: 316
- Kayıt: 27.08.2006, 22:03
- Ad Soyad: Muharrem Kılıç
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 62 / 0
- Pilot Menüsü:
- unforg
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 04.03.2010, 00:53
- Ad Soyad: Uğur Baytaş
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Vefat eden abimize Allah tan rahmet ailesi ve yakınlarınada sabırlar dilerim Sonuç olarak ölümle sonuçlanan ve tahminimce tanıyan tanımayan bu forumdaki herkezi derinden sarsan bu olayın sebeplerinide öğrenmek istemekteyiz umarım Cem beyde sıkıntılarını atlattıktan sonra daha aydınlatıcı bir rapor yazarlar
Saygılarımla
Saygılarımla
- kbly
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 16.08.2009, 16:51
- Ad Soyad: Kubilay Altınoymak
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bence siz sorgulamanın kelime anlamını yanlış biliyorsunuz yada kim olarak sorguladığınızın farkında değilsiniz. bu üslupta yazı yazdığınız taktirde polemik yaratmaya çalıştığınızı düşünmek oldukça doğal. Ayrıca bu bir savunma mekanizması falan değil. Bırakın böyle çocukça lafları. Sizin amacınız kazanın nasıl olduğunu öğrenmekmi yoksa bişeyleri başkalarının üstüne yıkmaya, insanları sıkıştırmaya çalışmakmı önce buna karar verin. yazmış olduğunuz üslup merak eden birinden çok birini suçlamaya çalışıyormuş gibi görünüyor. Ayrıca ben sizin kadar aklı mantığı olan ve bilgileri sorgulayan biri olmadığımdan 2 senede 1-2 mesaj atabiliyorum . Bende Serdar abiyi 1 haftadır tanıyordum ve onun vefat etmesi bni de çok sarstı.
- duzan
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 26.11.2009, 19:01
- Ad Soyad: Mehmet Duzan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
serdar abiyi yp teorik eğitimini almaya başladığı günden beri tanırım, aşağı yukarı yaptığı tüm uçuşlarda yanındaydım. evet serdar abi benim arkadaşımdır, kazayı ben anlatsam sizin rapor diye yazdığınız hikayedeki gibi anlatırdım belki, yani demem o ki öğrenciniz olarak beyan etmenizi yeğlerdim. serdar abinin size 40-50 civarı uçuş beyan ettiğini yazmışsınız; peki daha önce eğitim aldığı eğitmenden öğrencinin durumu hakkında bilgi almak aklınıza geldimi acaba...
- acrox
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 17.04.2007, 21:03
- Ad Soyad: Cem Karakaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bu konuyu fazla uzatmayalım, yine ben toparlayayım, Uğur arkadaşımın da dediği gibi, sizler için kısa bir süre içinde istediğiniz formatta raporu yazıcam,.
Lütfen durumu dahada zor bir hale sokmayalım. buna hakkımız yok.
Hepimiz pilotuz, hepimiz uçmayı seviyoruz, ayrıca hepimiz üzgünüz.
Herkese selamlar.
Lütfen durumu dahada zor bir hale sokmayalım. buna hakkımız yok.
Hepimiz pilotuz, hepimiz uçmayı seviyoruz, ayrıca hepimiz üzgünüz.
Herkese selamlar.
- levent2000
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 14.09.2010, 08:33
- Ad Soyad: Levent Günher
- Şehir: Erzincan/Trabzon-Uzungöl
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 43
- Pilot Menüsü:
- marulcuk
- Mesajlar: 67
- Kayıt: 01.03.2006, 01:37
- Ad Soyad: Ümit Aydemir
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
herkese merhabalar ,
öncelikle serdar abiye rahmet geride kalanlara da sabır diliyorum.
Bazı arkadaşlar kızmasın diye sıfatlarımı yazarak başlayayım , hacettepe üniversitesinde 11 yıldır eğitmenim , 2 yıldır THK eğitmenliği ,1 yıldır başkent sportif eğitmenliği ve kendi sportif okulum olan irtifa hava sporlarında (7 yıl )eğitmenlik yapmaktayım.
Ben özeleştiri ve eleştirilerimi yapayım ve bu konuyu daha fazla uzatmayalım (ailesini sevenlerini yıpratmanın çok da faydası yok) , serdar abi irtifa hava sporlarından başlangıç eğitimi almıştır , bünyemizde 40-50 değil 26 adet uçuş gerçekleştirmiştir(log book u var). Yaşının getidiği bir (gençlere oranla) koordinasyon eksikliği, acelecilik, seviyesinin üstünde görev ve sorumluluk almaya çalışma gibi sıkıntılar kursiyerde gözlenmiştir ve 24.11.2010 tarihinden bu yana sadece sabah erken ve akşamın geç saatlerinde mümkün olduğunca havanın stabilleştiği havalarda uçuşlar gerçekleştirmiştir (ki bu özel bir eğitim için çok az uçuş(26) demektir ) kısacası kendisi bu spora çok da yatkın değildi ama bu eğitilemeyeceği ve belli bir seviyeye gelemeyceği anlamına gelmesin.
bana 2 hafta önce seviyesinin çok yavaş ilerlediğini bunu hızlandırmanın bir yolu olup olmayacağını sordu, uzun bir uğraşıyla kendisine birebir ve çok yoğun bir program hazırladık programın orjinal metni hala elimde merak edilirse yazarım. bu programda kendisine abant yaylasındaki 40 metrelik tepeden en az 30-40 adet ve 160 lık tepeden yine 20-30 adet uçuş gerçekleştirmeden bu programın asıl konusuna başlamayacağımızı bildirdik. en az 150 uçuş ve 2 kere basic 2 kere de full sıv içeren programı sunduk. eşi müzeyyen ablanın rakamı yüksek bulması ve cem beylerle iletişime geçerek daha düşük maliyetle bu seviyeye gelebileceğini bizlere iletmesiyle beraber yollarımızı ayırdık. Biz cem beyler olduğunu bilmiyorduk ve kendisine bu eğitimi bizden almayacaksa(lütfen kimse kızmasın) ankarada ucus kulubünden , istanbulda ikarustan , denizli de hilmi ince den ve bursada özay zorlu ya da abdullah yıldızdan alabileceğini bu okullara gönül rahatlığıyla kendisini gönderebileceğimizi söyledik. sonra cem beylerden eğitim alacağını öğrendik hatta bölge neresidir bilmiyorum izmirle manisa arasında 1100 metrelik bi yerden uçmaya gideceğini söyledi ve kendisini bu bölgeden özellikle öğlen saatleri uçmaması gerektiği konusunda uyardım (uçtumu bilmiyorum), akabinde face hesabın da ölüdenizde kasksız ve kısa kollu giysilerle çekilmiş ters kalkış çalışması resimlerini gördük (bizce hala düz kalkış-inişi oturmadığı ve kesinlikle terse geçemeyeceği için bu konuda hiçbir eğitim vermemiştik) , saat geç olduğu için ertesi gün arar uyarırım diye düşünürken kötü haberi aldık.(neden hala eğitimine karışıyorsun adam ayrılmış senin okulundan diyorsanız haftaya evleniyorum nikah salonumu bile kendisiyle tuttuk , kısacası hala abi kardeş ilişkimiz yakınen devam ediyordu)
özeleştiri : bırakmamalıydım ya da eğitmenlerini mutlaka arayıp uyarmalıydım , belki de bu işin kendisine göre olmadığını ısrar etmemesi gerektiğini kafasına sokmalıydım.
eleştiri : eğitmenleri mutlaka önceden eğitim aldığı yeri arayıp seviyesi hakkında
bilgi almalıydı (kursiyer uçuş seviyesini olduğundan daha yüksek göstermeyi seviyor olabilir) , yeterince uçurup babadağ gibi bir yerden uçup uçamayacağı konusunda bir kanıya varmalıydı(öğrenci beyanı yani ben daha önce uçtum bir eğitmenin kursiyere güvenmesi için bence yeterli değildir), kasksız yer çalışması olmaz lütfen tartışmayın , uçtuğu kanadı bilmediğim için bişey diyemeyeceğim (bizim okulumuzda Ozone Mojo (ltf1/enA) L 2010 model bir kanatla 26 adet uçuş yaptı) umarım daha ileri seviye bir kanat değildir ki onla bile seviyesine oranla çok verimli uçamıyordu.
olay : ayrıntısını rapordan anlayamadığım için birşey diyemem ama eğitmenlerine asla babadağdan uçuramazsınız demiyorum uçurulabilirdi bence olmaz değil ama öğlen olmamalıydı , bu kaza bizimleykende olabilirdi cem bey ve okulunu infaz edemem (üzerime vazife deil) , böyle bir kapanmayı bizimle de yaşayabilirdi ve bizde hiçbirşey yapamayabilirdik. yazımdaki eleştirilerden siz sebep oldunuz felan gibi bi anlam çıkmasın lütfen sadece bir hayli üzüldük ve belkide bir sorumlu arıyoruz , ama unutmayın ki ilk sorumluluk her zaman pilotun , kimse onu zorla harnese bağlamadı ancak ve ancak tedbirsizlik eğitmene mal edilebilir.
not : lütfen 2 gündür tanıyorum diye kimse kendini bu topikte birşeyler yazmak zorunda hissetmesin , eğer üzerine vazife alacak biri varsa ya da bu mesaja muhatap olacak birisi varsa o da cem beydir. bu öğrenmeyelim ders çıkarmayalım anlamına gelmesin tabiki herkes okuyacak soracak bu platform bunun için var ama herkese cevap vermekle uğraşmayacağım.
Ayrıntılı kaza raporu da umrumda değil açıkcası , benim acımı dindirmeyecek o rapor , ha bişeyler öğrenelim diyen arkadaşlara tavsiyem önce pg forum vs gibi yerlerdeki tüm kaza raporlarını bitirdiğinizden ve yenilerine ihtiyacınız olduğundan emin olun!!!
Saygılarımla
öncelikle serdar abiye rahmet geride kalanlara da sabır diliyorum.
Bazı arkadaşlar kızmasın diye sıfatlarımı yazarak başlayayım , hacettepe üniversitesinde 11 yıldır eğitmenim , 2 yıldır THK eğitmenliği ,1 yıldır başkent sportif eğitmenliği ve kendi sportif okulum olan irtifa hava sporlarında (7 yıl )eğitmenlik yapmaktayım.
Ben özeleştiri ve eleştirilerimi yapayım ve bu konuyu daha fazla uzatmayalım (ailesini sevenlerini yıpratmanın çok da faydası yok) , serdar abi irtifa hava sporlarından başlangıç eğitimi almıştır , bünyemizde 40-50 değil 26 adet uçuş gerçekleştirmiştir(log book u var). Yaşının getidiği bir (gençlere oranla) koordinasyon eksikliği, acelecilik, seviyesinin üstünde görev ve sorumluluk almaya çalışma gibi sıkıntılar kursiyerde gözlenmiştir ve 24.11.2010 tarihinden bu yana sadece sabah erken ve akşamın geç saatlerinde mümkün olduğunca havanın stabilleştiği havalarda uçuşlar gerçekleştirmiştir (ki bu özel bir eğitim için çok az uçuş(26) demektir ) kısacası kendisi bu spora çok da yatkın değildi ama bu eğitilemeyeceği ve belli bir seviyeye gelemeyceği anlamına gelmesin.
bana 2 hafta önce seviyesinin çok yavaş ilerlediğini bunu hızlandırmanın bir yolu olup olmayacağını sordu, uzun bir uğraşıyla kendisine birebir ve çok yoğun bir program hazırladık programın orjinal metni hala elimde merak edilirse yazarım. bu programda kendisine abant yaylasındaki 40 metrelik tepeden en az 30-40 adet ve 160 lık tepeden yine 20-30 adet uçuş gerçekleştirmeden bu programın asıl konusuna başlamayacağımızı bildirdik. en az 150 uçuş ve 2 kere basic 2 kere de full sıv içeren programı sunduk. eşi müzeyyen ablanın rakamı yüksek bulması ve cem beylerle iletişime geçerek daha düşük maliyetle bu seviyeye gelebileceğini bizlere iletmesiyle beraber yollarımızı ayırdık. Biz cem beyler olduğunu bilmiyorduk ve kendisine bu eğitimi bizden almayacaksa(lütfen kimse kızmasın) ankarada ucus kulubünden , istanbulda ikarustan , denizli de hilmi ince den ve bursada özay zorlu ya da abdullah yıldızdan alabileceğini bu okullara gönül rahatlığıyla kendisini gönderebileceğimizi söyledik. sonra cem beylerden eğitim alacağını öğrendik hatta bölge neresidir bilmiyorum izmirle manisa arasında 1100 metrelik bi yerden uçmaya gideceğini söyledi ve kendisini bu bölgeden özellikle öğlen saatleri uçmaması gerektiği konusunda uyardım (uçtumu bilmiyorum), akabinde face hesabın da ölüdenizde kasksız ve kısa kollu giysilerle çekilmiş ters kalkış çalışması resimlerini gördük (bizce hala düz kalkış-inişi oturmadığı ve kesinlikle terse geçemeyeceği için bu konuda hiçbir eğitim vermemiştik) , saat geç olduğu için ertesi gün arar uyarırım diye düşünürken kötü haberi aldık.(neden hala eğitimine karışıyorsun adam ayrılmış senin okulundan diyorsanız haftaya evleniyorum nikah salonumu bile kendisiyle tuttuk , kısacası hala abi kardeş ilişkimiz yakınen devam ediyordu)
özeleştiri : bırakmamalıydım ya da eğitmenlerini mutlaka arayıp uyarmalıydım , belki de bu işin kendisine göre olmadığını ısrar etmemesi gerektiğini kafasına sokmalıydım.
eleştiri : eğitmenleri mutlaka önceden eğitim aldığı yeri arayıp seviyesi hakkında
bilgi almalıydı (kursiyer uçuş seviyesini olduğundan daha yüksek göstermeyi seviyor olabilir) , yeterince uçurup babadağ gibi bir yerden uçup uçamayacağı konusunda bir kanıya varmalıydı(öğrenci beyanı yani ben daha önce uçtum bir eğitmenin kursiyere güvenmesi için bence yeterli değildir), kasksız yer çalışması olmaz lütfen tartışmayın , uçtuğu kanadı bilmediğim için bişey diyemeyeceğim (bizim okulumuzda Ozone Mojo (ltf1/enA) L 2010 model bir kanatla 26 adet uçuş yaptı) umarım daha ileri seviye bir kanat değildir ki onla bile seviyesine oranla çok verimli uçamıyordu.
olay : ayrıntısını rapordan anlayamadığım için birşey diyemem ama eğitmenlerine asla babadağdan uçuramazsınız demiyorum uçurulabilirdi bence olmaz değil ama öğlen olmamalıydı , bu kaza bizimleykende olabilirdi cem bey ve okulunu infaz edemem (üzerime vazife deil) , böyle bir kapanmayı bizimle de yaşayabilirdi ve bizde hiçbirşey yapamayabilirdik. yazımdaki eleştirilerden siz sebep oldunuz felan gibi bi anlam çıkmasın lütfen sadece bir hayli üzüldük ve belkide bir sorumlu arıyoruz , ama unutmayın ki ilk sorumluluk her zaman pilotun , kimse onu zorla harnese bağlamadı ancak ve ancak tedbirsizlik eğitmene mal edilebilir.
not : lütfen 2 gündür tanıyorum diye kimse kendini bu topikte birşeyler yazmak zorunda hissetmesin , eğer üzerine vazife alacak biri varsa ya da bu mesaja muhatap olacak birisi varsa o da cem beydir. bu öğrenmeyelim ders çıkarmayalım anlamına gelmesin tabiki herkes okuyacak soracak bu platform bunun için var ama herkese cevap vermekle uğraşmayacağım.
Ayrıntılı kaza raporu da umrumda değil açıkcası , benim acımı dindirmeyecek o rapor , ha bişeyler öğrenelim diyen arkadaşlara tavsiyem önce pg forum vs gibi yerlerdeki tüm kaza raporlarını bitirdiğinizden ve yenilerine ihtiyacınız olduğundan emin olun!!!
Saygılarımla
En son marulcuk tarafından 27.06.2011, 22:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
- acrox
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 17.04.2007, 21:03
- Ad Soyad: Cem Karakaş
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza Raporu:
Yer: Ölüdeniz / Babadağ
Tarih: 24/06/2011
Kalkış: 1900 Kuzey
Pilot: Serdar ÖZLÜ
Rüzgar: 16 - 18 Km/saat
Kanat: Advance Epsilon L
Harnes: Ozone Oxygen2
Oluş Şekli:
1900 Takeofftan kalkışı müteakip sağ taraftan % 70/80 lik kapanma sonucu yamaca 1 turluk dönüşle yüzüstü çarptı.
Sonuç:
Çarptığı yer kayalık alan olduğundan ayaklarda kırık, yüz bölgesinde kesiler vardı. Yanına inildiğinde bilinci açık olayın farkındaydı. Acil müdehale ile helikopter vasıtası ile hastaneye sevk edildi.
Yaklaşık 3 saat sonra hayatını kaybetti.
Özeleştiri:
Ümit inde söylediği gibi belkide onu arayarak irtifa dan ayrılma sebebini, ve bize beyan ettiği uçuşun gerçekliği konusunda teyidleşmekti ki bunu yapmadık. Kendisini uçuşa almadan önce gerek alsancak sahilinde, gerek manisa da ve fethiye çalış bölgesinde yereğitimine alarak kanat kontrolleri konusunda inceledik, ki kanat hakimiyetinde bir eksiklik vs bulamadık.
Sabah 1800 den bir uçuşu birlikte yaparak takeoff pisikolojisini ve kalkışını yakından gördüm. Buraya kadar sorun yok.
Kalkışıtan sonra güney tarafına geçtik ve serdar abinin 1700 ün önünden beyaz çanağın içine uçtuğunu görünce telsizle oradan hemen çıkarak deniz üstüne uçmasını söyledim,
Burada yine Ümitin tespitine katılıyorum, kendi limitleri üzerinde görev yapma isteğini gördüm.
Konu ile ilgili indikten sonra kendisini uyardım. Neden yanlış olduğunu anlattım.
Evet belkide 2. uçuşunu iptal etmeliydim.
Sonuçta, Serdar abinin bize vermiş olduğu güven sonucu, benim ümitle irtibata geçmekte zaman kaybetmiş olmam, belkide olayı tetikledi.
Sormak istedikleriniz için ister özelden isterseniz, cepten yada burdan ulaşabilirsiniz.
Saygılar.
05434832320
Yer: Ölüdeniz / Babadağ
Tarih: 24/06/2011
Kalkış: 1900 Kuzey
Pilot: Serdar ÖZLÜ
Rüzgar: 16 - 18 Km/saat
Kanat: Advance Epsilon L
Harnes: Ozone Oxygen2
Oluş Şekli:
1900 Takeofftan kalkışı müteakip sağ taraftan % 70/80 lik kapanma sonucu yamaca 1 turluk dönüşle yüzüstü çarptı.
Sonuç:
Çarptığı yer kayalık alan olduğundan ayaklarda kırık, yüz bölgesinde kesiler vardı. Yanına inildiğinde bilinci açık olayın farkındaydı. Acil müdehale ile helikopter vasıtası ile hastaneye sevk edildi.
Yaklaşık 3 saat sonra hayatını kaybetti.
Özeleştiri:
Ümit inde söylediği gibi belkide onu arayarak irtifa dan ayrılma sebebini, ve bize beyan ettiği uçuşun gerçekliği konusunda teyidleşmekti ki bunu yapmadık. Kendisini uçuşa almadan önce gerek alsancak sahilinde, gerek manisa da ve fethiye çalış bölgesinde yereğitimine alarak kanat kontrolleri konusunda inceledik, ki kanat hakimiyetinde bir eksiklik vs bulamadık.
Sabah 1800 den bir uçuşu birlikte yaparak takeoff pisikolojisini ve kalkışını yakından gördüm. Buraya kadar sorun yok.
Kalkışıtan sonra güney tarafına geçtik ve serdar abinin 1700 ün önünden beyaz çanağın içine uçtuğunu görünce telsizle oradan hemen çıkarak deniz üstüne uçmasını söyledim,
Burada yine Ümitin tespitine katılıyorum, kendi limitleri üzerinde görev yapma isteğini gördüm.
Konu ile ilgili indikten sonra kendisini uyardım. Neden yanlış olduğunu anlattım.
Evet belkide 2. uçuşunu iptal etmeliydim.
Sonuçta, Serdar abinin bize vermiş olduğu güven sonucu, benim ümitle irtibata geçmekte zaman kaybetmiş olmam, belkide olayı tetikledi.
Sormak istedikleriniz için ister özelden isterseniz, cepten yada burdan ulaşabilirsiniz.
Saygılar.
05434832320
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
herkese selamlar serday beyi tanımıyorum ama gerçekten bu camiadan gelen her kötü haber beni içten üzüyor kendisine allahtan rahmet yakınlarına baş sağlığı diliyorum .Beni dahada üzen ikinci haber kaza yorumlarını incelerken rahmetlinin YİĞİT HOCANIN açtığı bir başlığa verdiği yorum beni iyice şoke etti .mesajın başlığı :KAZA RAPORLARINDA GEÇMİŞ OLSUN ÖTESİNE GEÇEBİLMEK.. RAHMETLİ SERDAR beyin yorumunu aynen şöyledir;)))))Yiğit kardeşimin yazdıklarına gönülden katılıyorum. Bu spora yeni başlayan biri olarak forumda yazılan tüm konuları tek tek inceliyor okuyorum. Kendimce dersler çıkarmaya çalışıyorum. Şimdiye kadar yayınlanan kaza raporlarının büyük bir kısmı Pilotaj hatasından kaynaklanmakla birlikte, eğitimcinin de hatası olabilecek durumlarda adeta delikanlılık göstermeli ve bende şu konuda yanlış yaptım diyebilmelidir. Eğitimcinin de olabilecek bir kazada aynı hatayı yapmayacağı garantisi varmı. Bizim gibi daha yolun başında olan sporcuların ve bizi eğiten eğitmenlerin buradan çıkaracağı dersler çok faydalı olacaktır. Saygılarımla.