Fethiyede Kaza

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (15.07.2011, 19:52)

speed_fly yazdı:artık metoroloji uzmanları çıkıp bir kırım raporu yayınlasınlar bu tesadüf olamaz
peru,ispanya,rusya,ölüdeniz,çi​ğli,eskişehir bu kazalar tesadüf olmamalı artık pilotlarımız ölmesin..


Öncelikle başımız sağolsun bende ferdi arkadaşımıza katılıyorum bu sene iklimlerde bir sıkıntı var havalar hiç normal değil görünmeyen değişkenler var, galiba küresel ısınma dedikleri bu olsa gerek yaz kış birbirine girdibu işe meteoroloklar ın el atması lazım nedir bu hergün bi kaza duyar olduk dünyanın heryerinden geliyor


Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen daglar72 » 1 on yıl 2 yıl önce (15.07.2011, 20:53)

bu spor en ufak dikkat eksikliğini bile affetmiyor :( sıcakların artması , günlük sorti sayısının çokluğu , uykusuzluk en büyük etken diye düşünüyorum.
ALLAH tan rahmet diliyorum, Toprakları bol olsun.

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen PROFLY » 1 on yıl 2 yıl önce (15.07.2011, 21:05)

Ölenlere Allahtan rahmet diliyorum..

Kazalardaki artış; öncelikle bu sporu yapan kişi sayısı ile artmakta. Bu sporu 100 kişi yaparken duyacağın haber sayısı ile 1000 kişi yaparken ki haber sayısı tabiiki farklı. Hergün trafik kazası oluyor ama herkes araç kullandığı için dikkat çekmiyor; yada araba kullanmasakmı acaba demiyoruz; yada böyle bir telkin kullananlara gelmiyor.

Kazalarda meteorolojinin; küresel ısınmanın suçlanması bence doğru değil; kazalar incelenirse genelde insan faktöründen kaynaklandığı görülecektir. Ki kaza sadece yazın değil kışında olabilecek birşeydir. Yazın ısınmaya bağlı; termikler vb. 100 yıl öncede olmakta idi. Ama yazın pilotun havayı seviyesine, uçtuğu malzemeye; psikolojisine göre değerlendirip uçup uçmama kararı vermesi; kendi insiyatifindedir. Ve de hava koşullarının Türkiyeye göre daha sert olduğu 500+km uçuşlar yapılabilen ülkeler mevcuttur; buralarda da yamaç paraşütü yapılmaktadır.

Ayrıca Türk insanının yapısında acelecilik; kendine fazla güven; riskleri görmezden gelme genetik olarak var. Dün tepe önünde yere 100 metre mesafede kanadım paket oldu; şükür açtım; ki burda hakkımda bir başlık yok. Bunu neden söylüyorum; kendimi övmek için değil. Ben kendime; iyiki 2-3 e geçen sene geçmemişim dedim. Biran önce 2 kanat almak isteyen arkadaşlar yada daha 20-30 km bile uçmadan 2-3 e geçmek isteyen arkadaşlar keşke izlese ve almak istedikleri riski görselerdi. (2 sene LTF 2 ile ve yoğun uçtum; artık kesmediğini hissettiğim için geçtim)

Ayrıca Türkiye'de sadece keyif için uçacak arkadaşlar; yada yeni başlayan arkadaşlar 1 diye bir sınıfı atlıyorlar; yada onlara direk 1-2 öneriliyor. Eğer amaç sadece keyif için uçmaksa, pilot adayı bu spora fazla zaman ayıramayacaksa bence alsın 1 kanat stabil havalarda paşa paşa uçsun.

Ayrıca son 2 yılda 2 kolonlu kanatların yükselişi/yarışma kanatlarındaki aşırı performans isteği; kazaları tecrübeli pilotlar için bile olası kılıyor. Özellikle tepe önü ve yere yakın irtifalar da ben hiç bir tecrübeli pilotun kendini güvende sandığını sanmıyorum. Ve de tecrübeye bağlı özgüven artışı; kalkış öncesi kontrollerin ihmali; bacak kolonlarının bağlanmaması, terazi bağlanmaması, kolonun karabinden çıkması; kasksız uçuş; düğümlü kalkış; kopuk iple kalkış vb. durumlar kazalara sebebiyet vermekte.

Konuyu umarım meşkul etmemişimdir. Arkadaşların kazaları tartışıyor olması sebebi ile birkaç noktaya değinmek istedim. Bu arada olan kazalar sebebi ile bende çevrem ve ailemden baskı görüyorum. Yamaç paraşütü güvenli bir spor dersem de yalan söylemiş olurum. Ama riskleri indirgemek elimizde. O yüzden acele etmeyin / temkinli olun / kontrollerinizi yapın / tek uçmayın / seviyenize uygun malzeme ile uçun. En ufak kaza bile yaşam kalitenizi düşürür ve yapılan hatalarda geri dönüş yoktur. Hata yapmamak için de adım adım ilerleyin ki bu sporu 60 yaşında da yapabilesiniz..

Sevgiler
Mesut

Kullanıcı avatarı
ilbayram
Mesajlar: 45
Kayıt: 13.04.2010, 17:04
Ad Soyad: İsmail Bayram
Şehir: Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen ilbayram » 1 on yıl 2 yıl önce (15.07.2011, 22:32)

Bu kaza haberini okuduktan sonra aklıma ilk gelen şu oldu. Bu sporu uzun yıllar yaptıktan sonra yaşı ilerlediği için bırakan varmı. Yani yaşanabiliyormu uzun yıllar. Sürekli ölüm haberleri duymak canımı sıktı. Hepsine Allahtan rahmet diliyorum. Meteorolojik şartların değiştiğini düşünen arkadaşlara hak vermemek mümkün değil. Tokatta 1 haftadan fazladır devam eden hava şartları uçuş için son derece elverişisz. Başka bölgelerimizde durum nasıl pek bilmiyorum. Fakat havanın son derece kararsız olduğunu kısa bir gözlemin ardından rahatlıkla anlayabilirsiniz. 1 yılı aşkın bir süredir edindiğim bakış açım bu kazalarla beraber değişmeye başladı. Ben yamaçparaşütünde güvenlikle ilgili testleri ve üretim yapan firmaların güvenliğe bakış açısını yetersiz buluyorum. Yüzde yüz değil elbette ama daha güvenli kanatlar üretilebilir. Basit hatalar yüzünden ölmemeli insanlar, Güvenlik O hale gelmeli ki bir pilot kaza yaptığı taktirde ancak affedilmez bir hata yaptığı için kaza yapabilmeli. Yamaç paraşütü eğitimleri de yetersi bence. SIV yapana dek kanat kapandığında harneste neyle karşılaşabileceğimizi ne tepski vereceğimizi bilmiyoruz. Ağırlık kaydırmalımıyız. nasıl ağırlık kaydırırız. Bir taraf hangi oranda kapanırsa harnes içinde yaşadığımız salınım hangi boyutlardadır. Biz nasıl tepki vermeliyiz. Yedek nasıl atılır ..vs Teorik olarak değil pratik olarak bunların gerçek simulasyonlarıyla eğitimler güçlendirilmeli. Bu konuda çaba içerisinde olduğunu gördüğüm murat binici hocamın videolarını izliyoruz. Eğitimleri bu doğrultuda geliştirirsek acemilikten kaynaklanan kazaların büyük oranda önüne geçmiş oluruz...

Kullanıcı avatarı
agalptekin
Mesajlar: 134
Kayıt: 31.03.2009, 19:51
Ad Soyad: Hakan alp
Şehir: Ankara/Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen agalptekin » 1 on yıl 2 yıl önce (16.07.2011, 00:02)

Forumdaki kaza raporları ve/veya haberleri sonrasında sadece baş sağlığı ve/veya geçmiş olsun dileklerinin iletilmesi sonucu hep aynı noktaya değinildi; keşke kaza raporlarını hep beraber incelesek de tekrarının olmaması için tecrübeli tecrübesiz herkesin faydalanabileceği başlıklar olsa, sadece temenni iletmek için kullanılmasa kaza raporları başlıkları diye bir ortak kanıya varıldı...

Şu anda tam da istenildiği gibi bir başlık olacakken "hooppp daha dünün çocuklarısınız biz yıllardır uçuyoruz kimseyi eleştirmeyin" deniliyor...

Yazıları tek tek okudum hiç bir şekilde vefaat eden saygıdeğer üstada bir eleştiri yapılmamış tam tersine acaba sorun ne ki neden bu kadar tecrübeli bir pilotu kaybettik? Belki sorunu çözebilirsek tekrarını engellemiş oluruz düşüncesi herkes de hakim...

Bu forumda yazan herkes benim için bir değerdir daha dün uçuşa başlamış olsa bile ondan da bir şeyler kapılabileceği, en azından birey olmasının gerektirdiği düşünme yetisini kullanabildiği gerçeği benim için onun yazısını okumam için bir sebeptir...

Ben de çoğunuza göre daha dünkü havacılardanım tecrübelerinize saygım sonsuz ama ölümlü bir kazada yorum yapabilmek özellikle pilotaj haricinde dış faktörlere değinmek en azından tekerrürü engelleme niyetimi yanlış anlamanıza üzüldüm...

Sizin yazınızdan çıkardığım sonuç: Ölüdeniz'de bütün her şey yolunda şirketler ve çalışanlar yönerge eşliğinde harika bir çalışma ortamı ve standartlara sahip...Ve siz eski pilotlar dururken bizlere yorum yapmak veya düşünmek düşmez...Siz düşünürsünüz uygularsınız biz sadece okuruz...Tamam öyleyse herkes baş sağlığı mesajlarını göndersin biz dünkü havacılar da okuyalım...İlerleme mi? Ne gerek var ki?

Haddim değil ancak www.paraglidingforum.com daki kaza raporlarını okumanızı tavsiye ederim...

Tekrar başınız sağolsun umarım Allah hiç birimize aynı acıyı yaşatmaz...Mekanı cennet olsun geri de kalanlara sabır diliyorum...

Saygılar...

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (16.07.2011, 00:39)

Merhaba arkadaşlar öncelikle camiyamızın başı sağolsun..

kaza sebebi olarak henüz net bir şey olmasada terazi ayarını yanlış yapmasından kaynaklanan bir sorun olduğunu düşünüyoruz eğer gerçekten böyle ise yazacağım sert eleştiriye kimse alınmasın.

2 hafta önce ölüdenize gittim ve uçmak için tepeye çıktım. hali ile orada bir sürü tandem pilotları vardı ve yapmış olduğu hareketler çok can sıkıcıydı. Sanki dünyada sadece onlar uçuyor, dünyanın en tecrübeli pilotları onlar ve sanki o tepe onların kendileri için tahsis edilmiş.

birisi kanadını seriyor diyeri onun önüne seriyor. hadi hadi hadi... cabuk yolcun hazır değilse benimkii hazır ben hemen senin önüne sereyim, yolcunu kuşandırmamısın kanadı neden serdin gibi her an kavga çıkmaya yakın gergin anlar.. o sırada bende kanadımı boş bulduğum bir yere serdim ve kuşanmak için harnesimi almaya giderken bir tane çok bilmiş bir tandem pilotu madem hazır değilsin neden kanadı seriyorun önçe kuşan sonra kanadı aç dedi öyle bir kural varmış çlüdenizde önce kuşanılıyomus sonra harnes sırtta kanat açılıyomuş, o vatandaşı kayle almadan harnesimi kuşanmaya gidecegim zaman arkamdan bir de ukalaca "hadi çabuk kuşan daha yemek yicem" şeklinde birde laf duydum açsan yede çık ozaman!!! ben kuşanırken bir taneside gıçıklığına tam kanadı önüme serdi halbuki biraz yanı boştu apar topar kuşandılar ve kalkış için koştular kanadın sağ tarafı büzüşmüş olduğu için iptal etmek istediler fakat dengelerini kaybedip 2 3 tur yuvarlandılar!! bende daha sonra kalkışımı yaptım.

şimdi konuyu şuraya bağlamak istioyorum yanlış yapılmış terazi ayarının bu kadar acele edilmesi ile bir bağlantısı varmıdır acaba ?????

fazladan 1 uçuş yapmak tandem pilotu için 100TL fazla kazanmak insanın hayatından dahamı değerli ??

kurslarda hazırlandıkdan sonra herzaman son kontroller yapılması gerekir şeklinde bir eğitim verilirken ve tüm acemi pilotlar bu kurala uyarken tecrubeli olunca işler dahamı farklı yürüyor acaba??

bu tarz kaza haberlerini duyunca etkileniyor ve üzülüyorum.


kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen kubibjk » 1 on yıl 2 yıl önce (16.07.2011, 00:49)

Gerçekten çok üzücü bir olay.Ölenlere Allah'tan rahmet,yakınlarına sabır ve başsağlığı diliyorum.

Kullanıcı avatarı
ytokgoz
Mesajlar: 35
Kayıt: 18.02.2006, 20:33
Ad Soyad: User Name
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen ytokgoz » 1 on yıl 2 yıl önce (16.07.2011, 02:09)

Arkadaşlar sapla samanı birbirine karıştırmayalım.

Osman hocamız buradaki bir çoklarımızdan daha tecrübeli bir insandı. Ama ömrü bu kadarmış, malesef bir kazaya kurban gitti. Adı üstünde KAZA. Tabiki bu kazanın sebeplerini araştırıp kendimize ders çıkartmalıyız. Ama önce ölen hocamıza ve gerideki arkadaşlarına saygıyı asla unutmamalıyız. Bilal hocada çok degerli ve bu spora yıllarını vermiş bir pilottur.Onun dediklerine katılıyorum.

Sanırım onun anlatmak istediği bu işin çözümlemesini yetkililere bırakın, kaza sebebi önce bir açığa çıksın. ondan sonra kim ne ders alırsa alsın.
ama burda daha dün bu işe başlamış arkadaşların sagdan soldan duydukları ile gereksiz muhabere yapmamasıdır.
Ha ben derimki bu sonuçta kazadır, bu kazanın bir sebebi vardır,kazanın sebebi neyse ona göre ders alınır. terazimi dengesizmiş o zaman ders nedir: terazinizi kontrol edin.vs. konuyuda fazla uzatmanın sanırım anlamı yok.

Tekrar burdan yamaçta vefat eden arkadaşlarımıza Allah'tan rahmet geride kalanlara başsaglıgı dılerım.

Kullanıcı avatarı
Wings
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.03.2005, 11:26
Ad Soyad: Hakan Akcalar
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen Wings » 1 on yıl 2 yıl önce (16.07.2011, 14:02)

Selamlar,

Öncelikle Osman abiye allahtan rahmet ve sevenlerine başsağlığı diliyorum.
Kaza haberini aldığımdan beri haberleri takip ediyorum, ancak ders alabileceğim, bu en büyük bedelin ödendiği hatadan öğrenebileceğim en ufak bir bilgi bulamıyorum.

Olay basittir:
1- Kazazede çok tecrübeli bir pilottur
2- Kazazede hayatını kaybetmiştir

Bu tür tecrübeli pilotların yaptığı hatalar beni şahsen çok tedirgin etmektedir, çünkü bu hatalardan ders alamazsak demek ki tecrübemiz bizi aynı hatayı yapmaktan koruyamayacaktır, öyle olsa idi tecrübeli pilotların başına bu tür kazalar gelmezdi, değil mi ?

Bu arada şikayet edilen bilgi kirliliğini önlemenin de en güzel yolu, doğru bilginin
ilk elden ulaştırılmasıdır, bu bağlamda Bilal ve diğer tecrübeli şahitlerden olayın yorumsuz anlatımını almakta bir sakınca görmüyorum, zahmet olmazsa ?

Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen OmerTR » 1 on yıl 2 yıl önce (16.07.2011, 19:30)

Kazada vefat edenlere, Allahdan rahmet geride kalanlarına sabır dilerim.

Kullanıcı avatarı
SilverCloud
Mesajlar: 316
Kayıt: 27.08.2006, 22:03
Ad Soyad: Muharrem Kılıç
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 62 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen SilverCloud » 1 on yıl 2 yıl önce (21.07.2011, 01:59)



Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 2 yıl önce (21.07.2011, 06:46)

paraglidingforum daki yorumlarin arasinda soyle bir link mevcut. ucus oncesi kontrollerimizi daha dikkatli yapmamiz lazim.

http://www.youtube.com/watch?v=toWOauF5 ... e=youtu.be

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen necdet » 1 on yıl 2 yıl önce (21.07.2011, 08:27)

Allah rahmet etsin. Kaza raporunu kısa zamanda görürüz inşallah.

Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Tercüme ihtiyacı olursa yapalım

Mesaj #34 gönderen garadark » 1 on yıl 2 yıl önce (21.07.2011, 12:18)

Olayları gözlemleme; rapor etme ayrı bir eğitim olmalı;
Aynı hassasiyeti keşke tepe'de Tükçe bilenlerde !!!! gösterseler.
Ama onlar sanki ayrı bir Cumhuriyet'ler.
Linkin devamında çok daha detaylı gözlemler war.
Devam yorumlardan anladığım Pilot'un take off sonrası düzeltmek için bir takım çabaları olmuş ilk aşamada başarılı olmuş ama devamında sağdan hızlanarak keskin dönüşe girmişler ve görüş sahasından çıkmışlar.
Acaba pilot'un yedek atmak için herhangi bir girişimi olmuşmu ???
Yoksa yedekler!! oldukları yerde duruyorlarmıydı.
Bunuda ancak olay sonrası orada bulunanlar bilebilir

Ölenlere Allah'tan rahmet dilerim. Keşke olmasaydı.
Dosya ekleri
olu yorum.JPG

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (24.07.2011, 22:13)

herkeze selamlar
bütün yorumları okuyamadım ama kısaca bir kaç şey özetlemek istiyorum
1. acımız cok taze size detaylı bilgiler verecek kadar psikolojimiz düzelmedi, zira hergün odagdan ucarken hala olayı düşünüyoruz, kaza sonrası stres yüzünden migrenim azdı ve 3 gün hasta yattım...
2. tandemcileri eleştiri başlıgınızı ve kaza ve başsaglıgı başlıgınız ayırsanız daha iyi olur..
3. "tecrübe" yemişim tecrübesini herkez insanve insanın oldugu yerde hata vardır, zira burada kimsenin sucu yok, tek hata yapan insan oda hatasını canıyla ödedi.
4. terazi sistemi ile daha öncede aynı hatayı yapan 2 kişi gördüm onlar yedek atmadan düzgünce inmişlerdi..osman abide kanadı düz ucuşa gecirmiş ve daha sonra bütün hakimiyetini kaybetmiş bizler bayıldıgını düşünüyoruz...
5. yapmamız gereken cenazesini kaldırmak ve yakınlarına başsaglı dilemek ve adli raporu beklemek...
6.eleştirlerin bazıları haklı buluıyorum ölüdenizde 110 pilot var ve ancak bu sene bir yönerge hazırladık. yönergeye göre
tandem pilot lisansı olmayan ucamıyor yani 10 ucuştan sonra tandeme başlayan adamlar göremeyeceksiniz...su an herkez tandem sıv yaparak t2 lisansını aldı...
sigortasız pilot ucamıyor thk görevlis ile bölgede 5 yıl deneyimli 10 pilot bölge temsilciligini oluşturdu...
kalkış alanlarında kırmızı ve yeşil bayrak sistemine geçildi kırmızı bayrak cekilince kimse uçamıyor. kırmızı bayrak türbülans, 30 km gecen rüzgar, ve bulut için cekilebiliyor...
bütün tandem kanatlar, yedekler, harnes ve baglantıları teste tabi tutuldu kantalara numaralar verildi. artık tandem kanatla ucuarken solo yedek taşıyan insan yok. yada kumaşı bitik kantla ucan insan yok...
bu uygulamar hepsi amatör pilotlarada getirilecek ama henüz tandemlerden sıra gelmedi...

yani ölüdeniz degişiyor ama insanlar degişime hemen ayak uyduramıyor..

başka aklında sorusu olan özelden ulaşsın ..

hepimizin başı sagolsun...

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Tercüme ihtiyacı olursa yapalım

Mesaj #36 gönderen Berussa » 1 on yıl 2 yıl önce (25.07.2011, 01:52)

garadark yazdı:Acaba pilot'un yedek atmak için herhangi bir girişimi olmuşmu ???
Yoksa yedekler!! oldukları yerde duruyorlarmıydı.
Bunuda ancak olay sonrası orada bulunanlar bilebilir


Acımız hala daha taze olduğu için yazmak istemiyordum ama durumdan kendine vazife çıkartmaya çalışan birilerinin yine öküz altında buzağı arama moduna geçmesine bende bir kaç cevap yazma isteği doğurdu.İsteyen alınırsa alınsın artık umrumda değil,zira yeteri kadar içimiz acıdı zaten,kaza yerinin üzerinden her uçtuğumuzda hala daha acımaya devam ediyor.Rahmetli Osman abimizi düştüğü yerden çıkartmaya giden ve kaza mahalline ilk ulaşan(Bölgeye bizden önce inerek ulaşan Hava Kuvvetlerinin SAR timinin dışında) 4 kişiden biri bendim.Emin olun orada gördüğüm manzarayı anlatmak bile istemiyorum.Olayın olduğu yere yaklaştığımızda yukarıdan yaşıyorlar diye bir ses geldiğini duyduğumu hatırlasam da kaza yerine ulaştığımız da ex olduklarını görünce bir kez daha yıkıldık. Olayın detaylarına girmeyeceğim için hemen cevap niteliğinde kısaca yazacağım.Osman abinin TANDEM yedeği hiç açılmadan harnesin üzerinde duruyordu.Acaba sıkıştı da açamadı diyerek o an orada bulunanlardan biri handlle ye asıldı ve yedek rahatlıkla navlakadan çıktı.Yedeği soran arkadaşa cevabımdır; harnesindeki yedek TANDEM yedekti ve sezon başı Osman abimizin yedeğini benimkiyle birlikte katlamıştıkYedeğini niye atmadığını bilmiyoruz ama olayı kalkış noktasındna görenlerin anlattığına göre; kalkıştan sonra durumunu düzeltip deniz üzerine doğru yöneldiğini söylüyorlar,muhtemlen deniz üzerine kadar bu şekilde uçup sonrasında yedek atmayı planladığını(bence mantıklı bir düşünce) düşünüyoruz.Fakat kanadın dönüşe girmesiyle birlikte muhtemelen kanat sat a girdi ve Osman abi bayıldı yada satta ortaya çıkan g kuvvetiyle yedeğin kulbuna ulaşamadı.Orada neler olduğunu artık rahmetlinin kendisi biliyor o da şu anda yaşamıyor.Burada hata kesinlikle pilotundur ve yaptığı hatayı da canıyla ödedi.

Yusufun da yukarıda yazdığı gibi ortak bir konsorsiyumla Babadağ için bir yönerge hazırlandı ve Ölüdenizdeki tandemcilere bir düzen getirildi.Sıra amatörlere geldi ama henüz Tandemcilerin işlerinden sıra gelmediği için bu sene muhtemelen es geçileceğini ya da şimdilik fazla sıkmayacaklarını düşünüyorum.Yusufun da dediği gibi ölüdenizde bir değişim yaşandı fakat bu değişime hemen ayak uydurulamıyor.

Not:Lütfen artık resmi makamların kaza raporunun yayınlanmasını bekleyiniz.


Kullanıcı avatarı
Bilalk
Mesajlar: 196
Kayıt: 21.11.2005, 22:01
Ad Soyad: Bilal Kaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Tercüme ihtiyacı olursa yapalım

Mesaj #37 gönderen Bilalk » 1 on yıl 2 yıl önce (26.07.2011, 13:06)

garadark yazdı:Olayları gözlemleme; rapor etme ayrı bir eğitim olmalı;
Aynı hassasiyeti keşke tepe'de Tükçe bilenlerde !!!! gösterseler.
Ama onlar sanki ayrı bir Cumhuriyet'ler.
Linkin devamında çok daha detaylı gözlemler war.
Devam yorumlardan anladığım Pilot'un take off sonrası düzeltmek için bir takım çabaları olmuş ilk aşamada başarılı olmuş ama devamında sağdan hızlanarak keskin dönüşe girmişler ve görüş sahasından çıkmışlar.
Acaba pilot'un yedek atmak için herhangi bir girişimi olmuşmu ???
Yoksa yedekler!! oldukları yerde duruyorlarmıydı.
Bunuda ancak olay sonrası orada bulunanlar bilebilir

Ölenlere Allah'tan rahmet dilerim. Keşke olmasaydı.


TERCÜMEYE İHTİYAÇ YOK....
Kaza raporu olayı yazarsın ama neden yedek açmadıgını yazamıyoruz nedeni adli tıpdan cıkacak sonuç rapor bekliyoruz ön rapor cıkdı biliyoruz ama orjinal rapor nasıl cıkacak.....
Türkce bilenler raporu bilenler var ama burda şöyle oldu böyle oldu diyemiyoruz ve konuya oldukca hassasız
Ayrı bir Cumhuriyet degil TÜRKİYE CUMHURİYETİNDEYİZ!!!!!
linkde daha ayrıntılı bilgiler olamaz kaza mahallindeydim 2 ci helikopteri yolladıkdan sonra 23 dakikada indik yanlarına kazanın detaylı fotosu ve videosuda var bizden daha detaylı bilgi verebilecek insanlar yok jandarma haricinde
verdigim bu cevabı ister begenirsiniz ister begenmezsiniz ama adli rapor cıkana kadar rapor burda yayınlanmıyacak arkadaşlar
burda söyleyebilecegim tek olay %100 pilotaj yanlış baglantı yedek neden atılmadı adli tıp raporu konu bu kadar acık ve net

kazasız uçuşlar

Bilal KAYA

Kullanıcı avatarı
hatice
Mesajlar: 1
Kayıt: 12.08.2011, 07:22
Ad Soyad: Hatice Kaynak
Şehir: Çorum
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

YP osman ersan

Mesaj #38 gönderen hatice » 1 on yıl 2 yıl önce (12.08.2011, 08:13)

cocugumun babasi ve ilk esim osman ersana allahtan rahmet diliyorum.Haberi internetten okuyunca sok oldum inanamadim. sizlerden tek ricam bu olaya gorgu sahitligi yapan biri varsa konusmak esterdim lutfen.[/b]

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (12.08.2011, 21:03)

slm..AYDIN havacılık spor kulübü olarak vefat edenlere ALLAH rahmet ey eylesin,mekanları cennet olsun inşallah..çok üzgünüz...byy