Tekirdağ Uçmakderede Takeoff ta Asimetrik Kapanma
Moderatör: Moderatör Ekibi
- KorkmaZ
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 13.07.2011, 23:15
- Ad Soyad: Engin Korkmaz
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Tekirdağ Uçmakderede Takeoff ta Asimetrik Kapanma
Tarih: 17/07/2011
Pilot: Ökkeş Şimşek
Kanat: Apco Vista Hp
Ökkeş bey yeni almış olduğu apco vista hp (hibrit Reflex) kanat ile trimler açık durumda take off çıkışında yaşamış olduğu asimetrik kapanma sonucu oluşmuştur pilotumuzun durumu gayet iyi Durumda Kazayı hiçbir yara almadan atlatmıştır videoyu kendisinin izni ile paylaşıyorum.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=vd52C22Z3Iw
Pilot: Ökkeş Şimşek
Kanat: Apco Vista Hp
Ökkeş bey yeni almış olduğu apco vista hp (hibrit Reflex) kanat ile trimler açık durumda take off çıkışında yaşamış olduğu asimetrik kapanma sonucu oluşmuştur pilotumuzun durumu gayet iyi Durumda Kazayı hiçbir yara almadan atlatmıştır videoyu kendisinin izni ile paylaşıyorum.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=vd52C22Z3Iw
- feridunist
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 04.12.2006, 15:23
- Ad Soyad: Fatih Sarıtarla
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- ganos
- Mesajlar: 358
- Kayıt: 18.05.2006, 09:37
- Ad Soyad: Faik Donmez
- Şehir: Tekirdağ / İstanbul
- Aldığı Beğeni: 15 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu yıl hava şartları hiç oturmadı! geçen yıllarda baskın poyraz olmadığı sürece kalkışın önünden kopan termikler sayesinde karşı rüzgarla kalkış yapıp nispeten stabil uçuşlar gerçekleştirebiliyorduk ama bu yıl gözleyebildiğim kadarıyla poyraz buna fırsat vermiyor ve gayet trübülanslı hava şartları hakim, bölgeyi iyi tanımayan arkadaşlara dikkatli olmalarını tavsiye ederim, şanslarını zorlamasınlar. kalkıştaki karşı rüzgara aldanmasınlar, en az 15 dakika kadar gözlemleyip rüzgarın yönündeki değişiklikleri değerlendirsinler, yukarıdaki "streamer" a da dikkat etsinler, aşağıdaki karşıyı gösterirken, yukarıdaki arka rüzgar verebiliyor!!!
- KorkmaZ
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 13.07.2011, 23:15
- Ad Soyad: Engin Korkmaz
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Hemen Önünden Tandem İle Çok Temiz bi kalkış Yaptım Tepe Önünde Yani Kazanın Olduğu Yerde Türblansa rastlamadım o kanatla yerde bi kaç dk oynadım ve çık hırcın davranıyordu zaten videoyu yayınlama amacımız kaza ve kanadı biraz olsun daha iyi tanımak istememiz di daha önce bu kanadı kullanan arkadaşlar varsa lütfen yazssınlar bu kanadı almak isteyenlere bi bilgi aktarımı olmuş olur.
- alida
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 29.01.2008, 13:42
- Ad Soyad: Fahri Dönmez
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ökeş arkadaşımıza büyük geçmiş olsun dileğimle teknik bir bilgiyi paylaşmak istiyorum.
Powerplay sting140 kanadımla 3 senedir enaz motorlu kadar motorsuz da uçmaktayım.
Sting in riserlarında alt ve üst olmak üzere iki karabina bağlama yeri bulunur ve motorsuz uçulacaksa alt halka kullanılır ve trim çekme loop u (halkası) karabaniya takılılır ki bilerek veya bilmeyerek tirimin kullanımı engellenir. Bu bilgi ; DHV ve DULV her iki sertifikası bulunan kanatın manuelinde DHV1-2 gereği olarak kalın punta harflerle belirtilir ve küçük bir bombacık resmi ile önemi belirtilmiştir. Sayfa 3 ve 4
http://www.powerplay-gliders.de/preview ... .07.02.pdf
Vista HP Apco nun paramotor için ürettiği yeni bir kanattır. Manuelleri incelediğimde Standart Vistanın tüm boyları DHV1-2 ile sertifikandırılmışken, iki ölçüsü olan VİSTA HP nin Small EN-B Medium EN-C aldığını gördüm. Bu kanadında riserlarında alt ve üst olmak üzere iki karabina halkası olduğunu manuelinde görüyorum ve açıklamasında motorsuz uçuşlarda ve kol altı bağlama halkası bulunan paramotor harneslerinde alttaki halkayı kullanılması istenmiş. Trimlerin tam kapalı durumunda A/B/C/D riserlarının boylarının eşit olduğu ( ki Stingde de trimler kapalıken riserlar eşittir ) belirtilerek kalkış ve inişlerde trimlerin kapalı olması tavsiye edilmiş daha pek çok önemli bilgiler mevcut.. Sayfa 11ve 12
http://www.apcoaviation.com/support/man ... a%20HP.pdf
Yazmak istediklerimi özetleyecek olursam;
• Yeni bir cep telefonu aldığımızda manuelini okumadan telefonu bir şekilde kullanarak öğrenebiliriz. Ancak ;
• Sürekli yenilenen teknolojilerle özellikleri olan kanatlar değişerek piyasaya çıkıyor. Tabi ki satıcısından ve kullananlardan bilgiler alacağız muhakkak ve muhakkak manuelini anlayarak okumakta faydadan ziyade zorunluluk olduğunu düşünüyorum.
Biz istemeden kanadımız yere değmesin dilerim....
Fahri Dönmez
Powerplay sting140 kanadımla 3 senedir enaz motorlu kadar motorsuz da uçmaktayım.
Sting in riserlarında alt ve üst olmak üzere iki karabina bağlama yeri bulunur ve motorsuz uçulacaksa alt halka kullanılır ve trim çekme loop u (halkası) karabaniya takılılır ki bilerek veya bilmeyerek tirimin kullanımı engellenir. Bu bilgi ; DHV ve DULV her iki sertifikası bulunan kanatın manuelinde DHV1-2 gereği olarak kalın punta harflerle belirtilir ve küçük bir bombacık resmi ile önemi belirtilmiştir. Sayfa 3 ve 4
http://www.powerplay-gliders.de/preview ... .07.02.pdf
Vista HP Apco nun paramotor için ürettiği yeni bir kanattır. Manuelleri incelediğimde Standart Vistanın tüm boyları DHV1-2 ile sertifikandırılmışken, iki ölçüsü olan VİSTA HP nin Small EN-B Medium EN-C aldığını gördüm. Bu kanadında riserlarında alt ve üst olmak üzere iki karabina halkası olduğunu manuelinde görüyorum ve açıklamasında motorsuz uçuşlarda ve kol altı bağlama halkası bulunan paramotor harneslerinde alttaki halkayı kullanılması istenmiş. Trimlerin tam kapalı durumunda A/B/C/D riserlarının boylarının eşit olduğu ( ki Stingde de trimler kapalıken riserlar eşittir ) belirtilerek kalkış ve inişlerde trimlerin kapalı olması tavsiye edilmiş daha pek çok önemli bilgiler mevcut.. Sayfa 11ve 12
http://www.apcoaviation.com/support/man ... a%20HP.pdf
Yazmak istediklerimi özetleyecek olursam;
• Yeni bir cep telefonu aldığımızda manuelini okumadan telefonu bir şekilde kullanarak öğrenebiliriz. Ancak ;
• Sürekli yenilenen teknolojilerle özellikleri olan kanatlar değişerek piyasaya çıkıyor. Tabi ki satıcısından ve kullananlardan bilgiler alacağız muhakkak ve muhakkak manuelini anlayarak okumakta faydadan ziyade zorunluluk olduğunu düşünüyorum.
Biz istemeden kanadımız yere değmesin dilerim....
Fahri Dönmez
- Ökkeş
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 07.06.2010, 09:38
- Ad Soyad: Ökkeş Şimşek
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba Arkadaşlar kazazede olarak nişantepeden 100 ün üstünde atlayışım var. önceki kanadımla(advence epsilon 4) herhangi bir sorun yaşamadım. paramotor ve single uçuşlar için kullanmak üzere apco vista hp small kandı 2-3 aylık araştırma sonucunda aldım Fahri Dönmez beyin yazdığı gibi bu bilgileri teorik olarak defaten okumama ayrıca firma tarafından gönderilen cd yi 2 günlük titiz bir okuma ile ezberlememe rağmen çok büyük bir gaflete düşerek kanatla 2. kez uçuşumda yer çalışması yaparken trimlerin açık kalmasını farketmeden( biraz aceleci davranmış olmam nedeniyle olabilir ) uçuşa geçmem a sonu ciddi olabilecek bir problemle karşılaşmama neden oldu. zaten asimetrik kapanmayı farkettiğimde ilk gözüme takılan trimlerdi (hani kaza anında çok şeyi bir anda düşünürsünüz ya) Kadir hoca yanıma gelip halimi sorduğumda da ilk söylediğim trimlerin açık olduğuydu. hatta her ikiside eşit şekilde bile açık değildi.
Velhasıl bana iyi bir ders oldu teorik elbetteki önemli ben de yeni aldığım ve o kadar araştırma yapıp teorik olarak iyi öğrendiğim ve güvendiğim kanadın yapılan bir hatada nelere mal olacağını ufak bir kaza atlatarak öğrendim
Kadir hocanın dediği gibi "kanat uçmaz pilot uçar"
Her ne kadar güvenliğe önem verdiğimi söylesemde bazen hiç farkına varamadığınız hatalar ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Demekki biraz daha dikkatli olmam gerekiyor.
Aslında Apco force almayı düşünüyordum ama seviyemin üstünde bir kanat olduğu için apco vista hp yi seçtim amacım güven içerisinde uçmaktı SRS, Flexon çubuk, HITvalflerin kullanılması stabilo çubuklarının kullanılması bana kanadın güvenliği konusunda olumlu düşünceler vermişti
Aynı arabalardaki gibi ABS EBD gibi sistemler kaza yapma rsikinizi azaltabilir ama yanlış yada dikkatsiz kullanımlar en güvenlikli araçta bile olsanız kaza yapmanızı yada sakatlanmaznızı engellemez
Kanadı aldığıma çok memnunum ve çok seviyorum
Hata ve kusur tamamıyle benimdir bana iyi ders oldu bundan sonra biraz daha dikkat li olacağım
katkılarınız için teşekürler herkese kazasız belasız uçuşlar
Velhasıl bana iyi bir ders oldu teorik elbetteki önemli ben de yeni aldığım ve o kadar araştırma yapıp teorik olarak iyi öğrendiğim ve güvendiğim kanadın yapılan bir hatada nelere mal olacağını ufak bir kaza atlatarak öğrendim
Kadir hocanın dediği gibi "kanat uçmaz pilot uçar"
Her ne kadar güvenliğe önem verdiğimi söylesemde bazen hiç farkına varamadığınız hatalar ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Demekki biraz daha dikkatli olmam gerekiyor.
Aslında Apco force almayı düşünüyordum ama seviyemin üstünde bir kanat olduğu için apco vista hp yi seçtim amacım güven içerisinde uçmaktı SRS, Flexon çubuk, HITvalflerin kullanılması stabilo çubuklarının kullanılması bana kanadın güvenliği konusunda olumlu düşünceler vermişti
Aynı arabalardaki gibi ABS EBD gibi sistemler kaza yapma rsikinizi azaltabilir ama yanlış yada dikkatsiz kullanımlar en güvenlikli araçta bile olsanız kaza yapmanızı yada sakatlanmaznızı engellemez
Kanadı aldığıma çok memnunum ve çok seviyorum
Hata ve kusur tamamıyle benimdir bana iyi ders oldu bundan sonra biraz daha dikkat li olacağım
katkılarınız için teşekürler herkese kazasız belasız uçuşlar
- atamturk
- Mesajlar: 376
- Kayıt: 01.10.2006, 18:20
- Ad Soyad: Hakan Atamtürk
- Şehir: Aydın / Didim
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Pilot Menüsü:
Ökkeş bey Öncelikle hatanın sebebi videoyu iyice izlerseniz elleriniz yana açılmış kanat frenli bir şekilde koşuyorsunuz.vücut pozisyonunuz öne doğru ve elleriniz koşuda arkaya ve yukarıya doğru olmalıki fenler normal pozisyonda olmalı.Paramotorda bu kalkış normal olabilir ama diğer şekilde sorun yaratabilir.Kazayı ucuz atlatmışsınız bununla geçmiş olsun biraz irtifada olsa mutlaka sorun yaratırdı.verilmiş sadakanız varmış.Kazasız uçuşlar dilerim...
- garadark
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 28.08.2010, 23:21
- Ad Soyad: Gökhan Çevik
- Şehir: Sabanozu/ Cankiri
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Yaş: 51
- Pilot Menüsü:
Uçuş heyecanı tüm take off'larda wardır; Her take off ayrı bir teyk off'tur.
İşin keyifli kısmıda burada saten :::)
Önceki hafta tepeden kalkanın bir daha inmediği bir hava'da biraz limitlerimi zorlayarak kalkış yapmak için kuşanmaya başladığımda başucumda bana yardım etmeye çalışan 4 arkadaşımı gördüm. Biri şurdan öteki burdan derken kendimi mahşer yerinde gibi hissettim ve kalkamadım ::(.
Bir taneside başucumda stand up yapıyordu.
Konsantrasyonumu bozduğu için ona attığım bakış ile köşesine çekildi hemen.
Bu ve benzeri konsantrasyon zafiyetleri son kontrollerin eksik kalmasına neden oluyor. Bence kolonları bağladığınız an zihniniz sizinle olmalı.
O gün iyiki kalkamamışım :::)
İşin keyifli kısmıda burada saten :::)
Önceki hafta tepeden kalkanın bir daha inmediği bir hava'da biraz limitlerimi zorlayarak kalkış yapmak için kuşanmaya başladığımda başucumda bana yardım etmeye çalışan 4 arkadaşımı gördüm. Biri şurdan öteki burdan derken kendimi mahşer yerinde gibi hissettim ve kalkamadım ::(.
Bir taneside başucumda stand up yapıyordu.
Konsantrasyonumu bozduğu için ona attığım bakış ile köşesine çekildi hemen.
Bu ve benzeri konsantrasyon zafiyetleri son kontrollerin eksik kalmasına neden oluyor. Bence kolonları bağladığınız an zihniniz sizinle olmalı.
O gün iyiki kalkamamışım :::)
- unforg
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 04.03.2010, 00:53
- Ad Soyad: Uğur Baytaş
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Başta Ökkeş beye geçmiş olsun dileklerimi sunar videonun yayınlanmasını sağlayarak bizleri bilgilendirip bu tür kazalara karşı bilinçli olmamızı vede samimiyetle hatasını kabul etmesinden ötürü kendisini kutluyorum bende bazen havayı kaçırmamak için aceleyle hazırlanıp bir çok tehlikeli durumlar Allah a şükür kaza yapmadan atlattım sonuç olarak kendimce çıkardığım ders ne olursa olsun kuşandıktan sonra bütün ekipmanımı pür dikkat kontrol
- Ökkeş
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 07.06.2010, 09:38
- Ad Soyad: Ökkeş Şimşek
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Hakan bey çok haklısınız ama ilk kalkıştan beri kendimi öne doğru itip kanadı doldurmaya çalışsamda kanat bir türlü uçuşa geçmiyordu ,ilk kalkış anında kendimi öne atıp ellerimi arkada tutarak başladığım take-of kanadı bir türlü kararlı hale getiremediğim için dengemin bozulmasıondan kaynaklı olsa gerek dengesiz bir hareket aldı ama asıl sorun burda trimlerin açık olmasından dolayı kanadın bir türlü kararlı hal alamaması zira her zamanki uçtuğum kanatla (üstelik dolgun ve kararlı bir rüzgarda vardı.) burda bu havada 2-3 adımla havalanırdım.
Nitekim kanadın trimlerini kapattıktan sonra bu kazadan hemen sonra oldukça kolay ve rahat bir kalkışım vardı.
Nitekim kanadın trimlerini kapattıktan sonra bu kazadan hemen sonra oldukça kolay ve rahat bir kalkışım vardı.