Denizlideki kaza

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 237
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Denizlideki kaza

Mesaj #1 gönderen unforg » 1 on yıl 2 yıl önce (09.08.2011, 21:22)

Az önce haberlerde gördüm kaza yapan arkadaşlara acil şifalar dilerim

http://www.posta.com.tr/spor/HaberDetay ... leID=83445


Kullanıcı avatarı
lilithilium
Mesajlar: 1
Kayıt: 26.01.2010, 15:22
Ad Soyad: Zeynep Sakallı
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen lilithilium » 1 on yıl 2 yıl önce (09.08.2011, 21:43)

ikisinde de bir problem yok. hasan için hastaneye kaldırıldı demişler ama şu an dışarıda, gayet iyi.

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (09.08.2011, 22:10)

slm..her iki arkadaşımızında sağlık durumlarının iyi olması oldukça sevindirici..AYDIN havacılık spor kulübü olarak büyük geçmiş olsun diyoruz..byy

Kullanıcı avatarı
ilbayram
Mesajlar: 45
Kayıt: 13.04.2010, 17:04
Ad Soyad: İsmail Bayram
Şehir: Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ilbayram » 1 on yıl 2 yıl önce (09.08.2011, 23:26)

Arkadaşlara geçmiş olsun. Merak ettiğim alttaki arkadaş yedeği açtığı halde üstte olan arkadaş yedeği açmakta tereddüt ediyor. Yedeği atamamasının sebebini öğrenebilirmiyiz.

Kullanıcı avatarı
sözTÜRK
Mesajlar: 13
Kayıt: 22.07.2010, 02:23
Ad Soyad: Sadık Öztürk
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen sözTÜRK » 1 on yıl 2 yıl önce (10.08.2011, 22:41)

gecmiş olsun

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 00:38)

Arkadaşlara geçmiş olsun. Merak ettiğim alttaki arkadaş yedeği açtığı halde üstte olan arkadaş yedeği açmakta tereddüt ediyor. Yedeği atamamasının sebebini öğrenebilirmiyiz.


YEDEĞİ ATMAKTA TEREDDÜT YOKTU ATAMADI O AN


Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 01:37)

Evet benimde dikkatimi çekti ama Şener sordu bende merak ediyorum bu yedek başka ne zaman atılırki :?

Kullanıcı avatarı
hüseyin
Mesajlar: 2
Kayıt: 08.05.2009, 08:51
Ad Soyad: Hüseyin Yaman
Şehir: Yalova
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen hüseyin » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 03:34)

Geçmiş olsun olayı yaşayan arkadaşlara. Her iki pilot arkadaşın kaza sonucu sağlıklı olması çok sevindirici...
Kaza Raporu sonucunda yedek atma, atmama durumu netlik kazınır elbette.
Bütün pilot arkadaşlara yarışmada başarılar diliyorum...

Hüseyin yaman
Yalova

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 10:55)

Olay anında take off ta kalkış için bekliyodum. Kolonlar elimde kanadı çekecekken seslerden insanların baktığı yere bakınca gördüm kazayı. Termik dönüşü sırasında hava trafik sisteminin aksaması ile alakalı bi sorundan kaynaklanıyo. İrtifaları çok düşüktü. Video da gördüğünüz alttaki kanat yedeği attığında açılmasından yana açıkcası herkes bi kaç saniye ümitsiz baktı çünkü yedek açıldığında yere 50 m bile yoktu. Üstteki pilot muhtemelen iplerin dolanmasından dolayı yedeği atamadı. Ve önce üstte olan sonra aşağıda kalan pilotun şansı direk tömbek ağaca inişi oldu. Tek yedek 2 kişiyi indirdi. Yarışmalarda yaşanılan genel sorun. Termik dönüşlerinde kural ihlali.

Kullanıcı avatarı
Ökkeş
Mesajlar: 17
Kayıt: 07.06.2010, 09:38
Ad Soyad: Ökkeş Şimşek
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen Ökkeş » 1 on yıl 2 yıl önce (11.08.2011, 14:05)

Geçmiş Olsun Tüm pilot arkdaşlara kazasız uçuşlar

Kullanıcı avatarı
OmerTR
Mesajlar: 211
Kayıt: 27.06.2010, 23:22
Ad Soyad: Ömer Turgut
Şehir: Gaziantep / Bursa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 53
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen OmerTR » 1 on yıl 2 yıl önce (12.08.2011, 15:39)

Geçmişler olsun.


Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen hsiray@ttnet » 1 on yıl 2 yıl önce (12.08.2011, 23:42)

kurallara uyalım uymayanları uyaralım.Büyük geçmiş olsun.Hamdi ŞİRAY SUNSET HAVACILIK

Kullanıcı avatarı
carbonvader
Mesajlar: 63
Kayıt: 26.12.2009, 04:33
Ad Soyad: Emre Gurer
Şehir: Oludeniz
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen carbonvader » 1 on yıl 2 yıl önce (15.08.2011, 12:58)

Kaza videosunda ilk basta yukarda olan, yedek atmayan pilot bendim. Akıldaki sorulara kendi açımdan yanıt vermeye calisayim…

Kazanın Oluşu: Çökelez kalkışın sol tarafında, yaklaşık 150mt irtifada, 5-6 pilot, 2-3 m/s’lik güzel bir termiği soldan donuyorduk. Ben gaggleın en altındaydım. O sırada, birden sağ arkamdan diğer paraşütün sağ kulak kısmının(kanatın %15-20’si) kabararak üzerime geldiğini gördüm ve birden kendimi iplerin arasında buldum. =)

Kazanın Nedeni: Gaggleda termik dönüş kurallarının ihlali ve dikkatsizliktir.
Çıkarılacak Ders: Sağına-soluna, önüne-arkana, yukarına-aşağına bak.

Şimdi düşüş sırasında neden paraşütü uçurmadığımı ve yedek atmadığımı anlatayım.

Neden paraşütü uçurmadım?
1) İplere ilk girdiğimde(faka bastık dediğimde) ilk yaptığım şey bulunduğumuz yeri ve yüksekliği kontrol etmek oldu. Güzel, ufak ağaçların olduğu bir bölgedeydik. Paraşütü uçurup başka bir yere ilerlemektense oraya düşmeyi göze aldım.
2) Alttaki paraşüt uçmuyordu, dolayısıyla benim paraşütümde(small) fazladan 80-100kg yükleme vardı. Bu yükleme ile uçan bir paraşüt çok agresif davranacaktı. Yani keskin bir dönüşe başlayabilir ve spirale-sata oturabilirdi ki; bu durum kazanın olabileceği en kötü ve kırımlı senaryo olurdu.

Neden yedek atmadım?
1) Alttaki paraşüt uçmadığı için bütün yük, ipler üzerinden benim bedenime binmişti. İlk benim yedeği atmam durumunda yedeğin de açılma şokuyla daha da fazla yaralanmalar(ip kesikleri) yaşayabilirdim.
2) Yedek atabilmem için elimi boşa çıkarmam gerekirdi ve bu da paraşütümün uçup, yukarıdaki olasılıkların meydana gelmesine neden olabilirdi.

Ve bu sebeplerden ötürü paraşütümü deep stallda tutmaya karar verdim. İplerin elimi çekiştirip durmasına ve önümün kapanmasına rağmen olabildiğince bunu yapmaya çalıştım.

Neyse ki, ucuz ve şanslı atlattık bu kazayı...

P.S. 1: Forum yoneticilerinden karma sisteminin getirilmesini rica ediyorum. Gecmis olsun dilekleri kalabalık yapmasın, ilk yazan karmayı kapsın.
P.S. 2: Faka basmak: http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=faka+basmak
P.S. 3: Yedek paraşüt her zaman, her durumda, her koşulda kurtarıcı değildir. (bence)

Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 2 yıl önce (15.08.2011, 22:11)

Kaza anını bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Bu paylaşım bizim için daha eğitici ve öğretici bir tecrübe oldu. Yarışa devam etme cesareti gösterdiğiniz için de ayrıca tebrik ederim. Diğer (alttaki) pilot arkadaşın da yaşadıklarını paylaşmasını dilerim. Doğru, yanlış, haklı, haksız, tartışmasına girmeden, gerçeği öğrenmek, bizleri benzer ya da aynı kazanın yaşanmaması için bir güzel bir ders olabilir.

Kullanıcı avatarı
HEE
Mesajlar: 1
Kayıt: 04.08.2011, 16:41
Ad Soyad: Hasan Ergelen
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen HEE » 1 on yıl 2 yıl önce (16.08.2011, 23:44)

Olay Tarihi: 09.08.2011
Olay Zamanı: 14.00
Olay Yeri: Çökelez / Denizli
Pilot: Ertuğrul Hasan Ergelen
Pilot Yaşı: 21
Pilot Seviyesi: 44 Saat uçuş
Kulüp: Gazi Üniv. Havacılık Topluluğu
Ekipman;
Kanat: Ozone Vibe S(65-85, DHV 1-2), Harnes: Paratech C2 ,Kask: Hi-tech(Çenelikli)
Uçuş Ağırlığı: 86-87 kg
Hava Koşulları: 10-15 km/h GB Rüzgarı, Darbeli
Yaralanma Türü: Boyunda ve sağ elde ciddi olmayan kas ezilmeleri
Raporu Yazan: Ertuğrul Hasan Ergelen

Kazanın Öncesi:

Yarışmanın ilk günüydü saat 9.30'da otelden tepeye araçlarla çıktık.Kanat kontrolleri ve Task Brifing'den sonra kalkış için hazırlandım.10-15 km GB rüzgarına sorunsuz bir kalkış gerçekleştirdim.

Kazanın Oluşumu:

Kalkıştan sonra tepenin sol tarafında ufak tefek termikler içinde s’ler çizerek yükseldim. Tepenin üstünde kalabalık bir grup termik dönmekteydi. Belli bir irtifa alıp termiğe girmek istedim. Grup arkamda termik dönüyordu ve ben direk girmemek için önce biraz açıldım sonra bir dönüş yapıp dönen gruba paralel oldum. Termiğe girmek için termiğe teğet olarak biraz uçtum termikte bir boşluk bulunca termiğe girecektim. Bu sırada ya grup termiğim korunda dönmüyordu ya da ben farklı bir termiğin koruna girdim bu esnada cok yakın mesafede üst tarafımda bir pilot gördüm bağırdım ve çarpıştık. Sesi duydum direk yukarı baktım hatırladığım kadarıyla sağ taraftaki hücre kısmından çarpmıştı gördüm ve direk sağ elim yedek handle’ına gitti, çektim ve o an sol ön tarafımı boş açık görmüştüm sağ elle handle’ı çelip yedeğin iplerini de sol elimle sol ön taraftaki boşluğa fırlattım. Yedek açıldı ve aşağıda boş çalılara indiğimizi görüp direk yuvarlandım. Sert bir inişti tek yedekle iki kişi inmiştik indiğimde 1-2 saniye nefesim kesildi ve karnım ağrıyordu kafamın sol tarafını da hafif bir şekilde vurmuştum ancak ciddi bir şey yoktu yürüyerek ambulansa gittim.

Yorumlarım:

Hata 1:Termik uçuşlarında, kalabalık uçuşlarda aslında bütün bir uçuş boyunca sağa, sola, aşağıya ve yukarıya çok daha dikkatlı bakarak uçmalıyız.

Hata 2:Yedek atarken sağ elle handle’ı çekip direk fırlatmalıydım. Bense o anki heyecanla tabiri caizse can havliyle sağ elle çekip sol elle iplerden tutup savurdum hatta yedek direk dibimde açıldı handle’ı dahi atamamışım indiğimde fark ettim. Yedek yavaş açılmadı ancak iplere dolanabilirdi bu yüzden yedek atarken handle’ı çekip direk yedeği savurmalı. Ben birazda sağ üst tarafta pilot olduğu için yedeğin, kanada ve ya iplere dolanabileceğini düşündüğümden sol elle de yedeği sol öne yani diğer pilotun olmadığı boş alana atmak istedim.

Sonuç:

Sonuç olarak bu sporda en ufak bir dikkatsizliğin dahi ne denli büyük kazalara neden olabileceğini anlamalıyız. Gerçekten tepenin 100-150 metre üstünde gerçekleşen çok ciddi bir olayı iki pilotta ciddi yaralanma olmadan atlatması sevindirici. Bu kaza bana sağa sola aşağı hatta üst tarafı bile kontrol etmenin ve çok daha uyanık uçmanın gerekli olduğunu gösterdi. Ancak tek yedekle iki kişi indik ben yedeği attığımda diğer arkadaşın kanadının ayrılıp kurtulmamasıyla da ucuz atlatılmış bir kaza oldu.

Teşekkür:

Kaza sonrası beni yalnız bırakmayan ve beni bundan sonraki uçuşlar için cesaretlendiren Kulüp arkadaşlarıma ve de kazadan sonra geçmiş olsun dileklerini iletebilen bütün herkese teşekkür ederim.