Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #101 gönderen ozgur.k » 1 on yıl 2 yıl önce (13.09.2011, 16:56)

Kitap nereden temin edilebilir? İnternette kabaca arandım, bir şey bulamadım. Kitabın 14 sayfalık özet dökümanına şu linkten ulaşılabiliyor:

http://www.thk.org.tr/yeni/egitim/duyuru/YPBildiri.pdf

Kaza rapor ve veritabanı linkleri de var fakat ben açamadım

http://www.thk.org.tr/yeni/egitim/duyuru/ypkaza.htm

Bir de 2005 basımı olduğu için 1990-2004 arası istatistikler var. Son 7 yılı göremiyoruz yani, yine de edinmek istiyorum.


Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #102 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (13.09.2011, 17:49)

Bana kendisi hediye etmişti :) sağolsun bi organizasyonda tanışmıştık. THK satıyor olması lazım onlara sormak lazım. kitapta satış için 0312 310 48 40 bu numara var thk nun ankara - operada bulunan yeri gösteriliyor kitabın ISBN:975-93885-6-1 evet kitab 2005 yazım ama bakıldığında kazalaeda değişen bişi yok malesef nedenler hep aynı.

Kullanıcı avatarı
omerfaruk
Mesajlar: 143
Kayıt: 07.08.2008, 17:29
Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
Şehir: Amerika
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #103 gönderen omerfaruk » 1 on yıl 2 yıl önce (13.09.2011, 19:09)

ushpa kaza istatistiklerini incelemek isteyen olursa sol taraftaki safety kismindan yararlanmak mumkun
http://www.ushpa.aero/

Kullanıcı avatarı
umut yahya
Mesajlar: 5
Kayıt: 10.08.2009, 10:59
Ad Soyad: Umut Yahya Alay
Şehir: Allgaeu/Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #104 gönderen umut yahya » 1 on yıl 2 yıl önce (13.09.2011, 21:20)

Benim " Yedek Atma " mantigimla ilgili;

Hüseyin Tanriverdi arkadasima elestirisinden dolayi tesekkür ederim.
Ilgili yazimi sadece "Tandem" icin yazdim. Single pilot icin ise DHV´nin önerilerini tavsiye ederim.

Bu tür olaylar örnek videolarda görüldügü gibi daha önce de olmustur. Bu yüzden ben bu öneriyi sadece bu olaya yönelik yazmiyorum. Bunu daha önce diger pilot arkadaslarimla da aramizda tartismistik. Maalesef böyle bir kaza haberini burda okumak zorunda kaldim. Kaza haberine dair yazacak birsey bulamiyorum.

En azindan aklimda kalan bu öneriyi forumdaki pilot arkadaslarla paylasmak isterim.

Her türlü yorum ve eklemeye aciktir.

Kazasiz ucuslar dilerim

Kullanıcı avatarı
gunher
Mesajlar: 31
Kayıt: 25.01.2005, 04:02
Ad Soyad: Hasan Gunher
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #105 gönderen gunher » 1 on yıl 2 yıl önce (16.09.2011, 16:41)

Sadece bu kaza ile ilgili olarak;

Takımımızdaki tandem pilotu arkadaşlarla kaza değerlendirmesi yaptığımızda yedek açıp inmesinin yapılabilecek en doğru hareket olduğu konusunda fikir birliğine varmıştık.

kalkış yapılıyor, yolcu aşağı sarkıyor, pilot olayı anladığında kumandaları bırakıp yedeği atıp, yolcuyu birşekilde tutup (kolu-eli-elbisesi), yedeğin yere iniş süresine kadar gücünün çok rahat yetebileceğini düşünüyorum.

olaydan 5-10 dakika önce kalkmıştım, hava rahatsız edecek derecede termikli ve turbulanslı idi. açık bir paraşütte açılan yedeğin yaratacağı şokun çok şiddetli olmayacağını düşünüyorum.

değişkenler çok fazla olabildiği için birçok şey söylenebilir. Kesin doğru budur da diyemeyiz malesef. görüşüm sadece bu olay içindir.

mağdur olan herkese ve yakınlarına allahtan sabır diliyorum.

Kullanıcı avatarı
Can Gul
Mesajlar: 56
Kayıt: 01.04.2005, 19:12
Ad Soyad: Can Gul
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #106 gönderen Can Gul » 1 on yıl 2 yıl önce (16.10.2011, 13:19)

Selamlar
Bu kazada ve daha önceki kazalarda hayatını yitirenlere rahmet
yakınlarına Allahtan sabır diliyorum.

Ölüdeniz çok zor bir yer. Kurallar oraya yamaç paraşütü sporu gelmeden önce konulmuş.
Koşullar çok ağır. Bölgede çalışmak zorunda kalan kişiler ve bir şekilde orada işletme kurmuş olanlar bir süre sonra yavaş yavaş bu konulmuş kurallara uyum sağlamak zorunda kalıyorlar ve değişime zorlanıyorlar.

Bölgede olup da değişeme zorlanmayan tek kuruluş ESCAPE dir .O da farklı bir yerde konumlanmış olması tabi ki faydalı büyük bir avantaj.

Biz IKARUS olarak 2003 yılında Ege Extreme dev alarak bölgede yer aldık. Her şey gayet güzel olacaktı.

Bir süre sonra baktık ki ortam bizi aşıyor. Ortamın bizim her zaman ön planda tuttuğumuz sportif kimliğimizi , olayları değerlendirmemizi ve hatta kendi ile barışıklığımızı etkilediğini farkettik. Ya kalacak büyük bedeller ödeyerek mücadele edecek ve çizgimizi koruyarak para kazanacaktık veya devşirilecek her zaman eleştirirdiğimiz tutumlar içinde yer alacaktık.

Bu yüzden 3 sezon önce şirketi kapatmaya veya devretmeye karar verdik.
Ve şu anda AiRBONE da hizmet veren pilot arkadaşlarımıza devrettik.

Tabela ismi IKARUS olan ismi ise alınan acenta ismi olan AİRBONE ile değiştirildi.
Devir işlemlerinden sonra acenta anlaşmalarında sıkıntı yaşamamak için 1 sene IKARUS isminin kullanılmasına izin verdik.

Bu sene ise isim tamamen AİRBONE olarak kullanılmaktadır.
Başta AİRBONE pilotlarına ve tüm diğer pilotlara Allah sabir versin diyorum. Ölüdeniz bir ömür törpüsüdür.

M.Can Gul
msn: [email protected]
skype: ikaruscan
twitter : ikaruscan
linkedIn: M.Can Gül

www.ikarus.com.tr ( twitter: ikarushavacilik)
www.ucabilirmisin.com
Mobile :+90 541 353 65 41

Office :AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel :+90 212 243 16 28
Fax :+90 212 243 12 95


Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #107 gönderen necdet » 1 on yıl 2 yıl önce (16.10.2011, 18:17)

Devrenede devralanada hayırlısı olsun. Biz her yıl Zirve dağcılık üyelerini uçurmak için güvenli bulduğumuz için İkarus' u tercih ediyorduk, seneye bakalım ne yapacağız. Can bey özeleştirileriniz içinde teşekkürler. Sizden bir ricamızda, (artık işlerinizde azalmış) forumda daha aktif olursanız hem eğitici yönünüzle, hemde objektif yanınızla bizlere faydalı olacağınızı düşünüyorum

Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #108 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 2 yıl önce (22.10.2011, 00:26)

Can Gül Hocamın ne demek istediğini anlayamadım. Herkesin anlayacağı şekilde yazarsa memnun oluruz. Ölüdeniz neden zor bir yer? Nelere dikkat etmeliyiz? Ne demek istedi? Bilen anlamıştır ama ben anlamadım. Lütfen bilgi.

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #109 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 2 yıl önce (01.11.2011, 11:55)

Kaza ile ilgili soruşturma tamamlanmış. Detayları aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.

http://www.haberler.com/fethiye-deki-pa ... 74-haberi/

Kullanıcı avatarı
WishPhysics
Mesajlar: 55
Kayıt: 06.01.2010, 20:41
Ad Soyad: İsmail Tolga Kaya
Şehir: Eskişehir - Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #110 gönderen WishPhysics » 1 on yıl 2 yıl önce (01.03.2012, 15:08)

Muğla'nın Fethiye ilçesinde, Caner Güler'in yamaç paraşütü yaparken düşerek ölmesiyle ilgili yargılanan yamaç paraşütü pilotu Murat Yeşilbacar, 4 yıl 2 ay hapis cezasına çarptırıldı.

http://www.haberturk.com/yasam/haber/72 ... inda-hapis