Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ferda
Mesajlar: 9
Kayıt: 05.04.2010, 14:10
Ad Soyad: Ferda Güler
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen ferda » 1 on yıl 2 yıl önce (03.09.2011, 21:26)

ferda yazdı:öncelikle hayatını kaybeden arkadaşa alah rahmet eylesin ve ailesine sabır versin.
single pilot olarak bir buçuk yıldır uçuyorum.ismini ve yerini belirtemeyeceğim ancak bu ''tandem işinin'' gayet ciddiyetsiz, kuralsız, emniyet tedbirleri alınmadan yurdum insanı tarafından hintli ''tandemdicilerden'' biraz hallice,yaptıkları işin hukuki sorumluluğunu bile bilmeyen tandem pilotlarınca yapıldığına şahit oldum.bunun yazarken kimseyi suçlama amacım falan yok ama işin içine para girince sadece ''tandemci'' değil kendini sözde eğitmen olarak adlandılanların öğrencilerini uygun olmayan hava koşullarında,pilotajlarına uygun olmayan malzemlerle (sırf ikinci elde üç beş kuruş cebe indirmek için) uçurduklarına da şahit oldum.eğitim ücreti vermemek için kitaptan okuyup ! single uçanları bile gördüm.
bu sporda öncelik eğitim,eğitim ve donanım olmakla birlikte işin içine ticari kaygılar girince iş çığrından çıkmakta .
türkiye maalesef hep istimin arkadan geldiği, pek çok can yandıktan sonra belki düzenlemenin yapıldığı ancak genellikle sorunun yasaklamayla çözüldüğü ! bir ülke.
umarım yetkililer !(her kim olduğunu ben hala anlamış değilim çünkü bi sürü kurum var) bu sporu tekniğine göre yapan,kendini ispatlamış pilotların ve eğitmenlerin de desteği ve birikiminden faydalanarak bir çözüm üretip kazaların en aza indirilmesine katkı sunarlar.
türkiye yamaç parşütünde hindistan olmasın.
http://www.youtube.com/watch?v=1MA9spmqEoU

pilot arkadaşa da allah sabır versin...


Kullanıcı avatarı
filizey
Mesajlar: 200
Kayıt: 26.03.2005, 00:26
Ad Soyad: Filiz Bakır Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen filizey » 1 on yıl 2 yıl önce (03.09.2011, 22:24)

PROFLY yazdı:Merhaba..
İnternette kalkış anı videosu var.

http://webtv.hurriyet.com.tr/2/21321/0/ ... gitti.aspx

Video detaylı izlendiğinde bacak kolonlarının bağlı olmadığı ve kalkar kalkmaz yolcunun sarktığı belli oluyor.

Kalkışa yardımcı olan bir kişi var; ve muhtemelen pilot bu arkadaşına güvenerek kalkışını yaptı.

Pilotun kalkışa yardımcı olan biri olsa bile yolcuyu kendi kuşandırması; ve olası sonradan çözme (bekleme anında yolcunun açması vb.) durumuna karşı kalkmadan önce tüm bağlantıları kontrol etmesi gerekir. Prosedür olarak bu yol takip edilirse benzer kaza riskinin ortadan kalkacağını düşünüyorum.



Mesut


Kaza günü Ölüdeniz'de bulunan bir arkadaşımız kalkışın 1900 pistinden yapıldığını söyledi. Ama bu görüntüle
r 1700 pistinden gibi gözüküyor. Görüntüler bu kazadaki kalkışa ait olmayabilir. Ya da ben yanılıyor olabilirim...

Allah'tan rahmet, ailesine de başsağlığı diliyorum...

Ekleme: Bugün de bir arkadaş 1700 den kalktı dedi. Görüntüler kazaya ait olabilir...

Filiz
En son filizey tarafından 04.09.2011, 11:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Hazerfenin Bir Füruğu
Mesajlar: 90
Kayıt: 25.08.2009, 16:44
Ad Soyad: Selahattin Asmalı
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen Hazerfenin Bir Füruğu » 1 on yıl 2 yıl önce (04.09.2011, 02:23)

TCK nun düzenlenmesine göre “taksirle bir insanın ölümüne neden olan kişi, iki yıldan altı yıla kadar, işlenen fiil birden fazla insanın ölümüne ya da bir veya birden fazla kimsenin ölümü ile birlikte bir veya birden fazla kimsenin yaralanmasına neden olmuş ise kişi iki yıldan onbeş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır ” şeklindedir.
Taksirle ölüme sebebiyet, kasten öldürme suçundan bağımsız bir suç olup, fail ölüm sonucunun meydana gelmesini istememekte; ancak göstermesi gereken dikkat ve özeni göstermediği için bu netice meydana gelmektedir. Kusur oranı belirnecek, taksirin derecesi belirlenecek ve ceza buna göre tayin edilecek.
Tandem Pilotuna her ne ceza verilirse verilsin, hayatını kaybeden yolcu bir daha asla yaşam hakkına kavuşamayacaktır. Yine her ne ceza verilirse verilsin, bir insanın ölümüne sebeb olmanın tandem pilotunun kalan hayatında yaşatacağı vicdan azabından daha ağır bir ceza olamaz.
Kendimiz için ve bu sporla uğraşan diğer insanlar için, çok dikkatli olmak zorundayız, ortalama bir insanın hata yapmaya belki hakkı vardır. Ancak YP pilotlarının hakkı yoktur. Tanıdığım bir tandem pilotu yolcusunun kuşamına yardım ettiğim için, bana "bu benim işim, hiçbir tandem pilotuna bu konuda yardım etme" demişti. Evet kontrol önemli ve kazanın önlenmesi için etkili olabilir. Ancak tandem pilotu yolcusunun can güvenliğinden birinci derecede sorumluluk almak ve kontrollerini yapmak zorundadır. Kaza meydana geldiğinde "ben kontrol eden arkadaşa güvenmiştim" savunması cezai- hukuki ve en önemlisi vicdani sorumluluktan kurtartmaz. Yamaçparaşütü kaza istatistiklerimiz, Trafik kazası istatistiklerimize dönüşmesin, 9 günde 150'ye yakın insanımız öldü. Son on yıldır yıllık ortalama 5.000 insanımız trafik kazalarında ölüyor. Savaş yok. Bu rakamlar insan canı.. Kanıksamayalım, Kazalar önlenebilir. Dünyanın en keyifli uğraşı, kabusumuz olmasın. Herkese emniyetli ve kazasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 2 yıl önce (04.09.2011, 03:32)

Pilotun kasti bir şey yapmadığına eminim ancak ihmalinin bedeli çok ağır olmuş. Bunu göz önünde tuttuğumda hukuki olarak gerekli şeyin yapılması gerektiği kanısındayım. Hatta cezanın diğer pilotlara bu vb ihmalleri engelleyecek hassasiyeti kazandıracak şekilde olmasını da isterim ki bu istek umarım doğru algılanır. Empati yapınca her iki taraf açısından üzücü ama bir tarafın yakını hayatta değil. Allah rahet eylesin. Başka ne denirki?

Kullanıcı avatarı
Birol YILMAZ
Mesajlar: 2
Kayıt: 04.09.2011, 04:05
Ad Soyad: Birol Yılmaz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen Birol YILMAZ » 1 on yıl 2 yıl önce (04.09.2011, 04:24)

KAZALARI NASIL EN AZA İNDİREBİLİRİZ.

Son Fethiye Kazası üzerine`;

Tabii ki öncelikle, başsağlığı ve Ailesine ve Milletimize SABIR DİLERİM. Ben bir yamaç paraşütü pilotu babası olarak aşağıdaki hususları belirterek bu konuda Alınabilecek önlemlerin çok geç bile kaldığını söylemek istiyorum.

Yamaç paraşütü, Ölüdenizde benim oğlum dahil kendi kendine başlayan ama bugüne kadar tamamen başıboş olarak gelişen bir faaliyet olmuş ve aynı şekilde devam etmektedir.

Bu işe mutlaka el atmak lazım demek YETMEZ. Devlet Denetlesin demek de yetmez. Bu işi A dan Z ye kadar ele alacak ve doğru düzenlemeler yapacak bir merci gerekir.

Ulaştırma Bakanlığı-Sivil Havacılık -Türk Hava Kurumu öncelikle bu işi bugüne kadar fiilen yapmış en deneyimli yamaç paraşütü pilotlarından fikir alarak düzenleyebilir.

Hani bir işi en iyi kimden öğrenelim dersek, en iyi onu yapanlardan öğrenmek gerekir. Bu pilotlar o kadar çok sorunlar sıralamaktadır ki anlatmaya kalksak bu satırlar yetmez.

Öncelikle sıralarsak,

1- Pilot eğitimi ve sertifika yoktur. Her isteyen bir kaç atlayıştan sonra ben pilotum diyebilmektedir.

2- Bir günde ne kadar çok atlarsam o kadar çok kazanırım. En iyi şirket biziz gibi kandırmacalar, biz daha ucuzuz diyerek fiyat kıran rekabetçiler, bu işte çok para var, ben de bu işi yapayım diyen açıkgözler, saymakla bitmeyecek bir sürü etkenler oluşturmaktadır.

3- Pilotun ciddi bir sertifikalı olması, yorgun olmaması, içkili - sinirli olup olmadığı, kullanacağı ekipmanın yeni ve sağlam olup olmadığı, yine önemli hususların başında gelmektedir.

4- Bunları denetleyecek kurum, kişilerin de bu işi iyi bilenlerden ve ciddi-tutarlı olmaları,

5- Dağa çıkış yolunun iki araç geçebilecek, tozsuz, temiz olması,

6- Kalkış yerinin düzenlenmesi, kalkışta sıra takibi, kalkışta son kontrol ve izin verme ile uçuşa başlanması,

7- Hava Rasatı yapılarak, Rüzgar, bulut, fırtına, gece uçuş izinleri gibi, haberleşme, anons sistemlerinin kurulması,

8- Tekli uçuşların da izinlere bağlanması,

9- Tepede ve aşağıda sağlık kontrolü ve ilk yardım (kara-deniz-hava) ekipleri oluşturulması,

10- Asgari ücret tarifesi uygulanması,

Gibi daha sıralanabilecek pek çok madde olduğu görülür.

Burada DEVLET, İŞLERİ ZORLAŞTIRICI değil, işleri en iyi ve faydalı hale getrecek önlemler ve destekler SAĞLAYACAK bir zihniyetle ele almalıdır.

Fethiye ve ülke TURİZMİNE büyük katkı sağlayan, bir yılda 50.000 (ellibin) atlayış yapan çocuklarımızın ve yolcularımızın DAHA GÜVENLİ OLMASI, bize çok daha az ACILAR YAŞATABİLİR.

Her şey ELİMİZDE ve BİZE BAĞLIDIR. YETERKİ İSTEYELİM.

Sevgi ve saygılarımla,

BİROL YILMAZ

Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 237
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen unforg » 1 on yıl 2 yıl önce (04.09.2011, 07:13)

Ölüdenizde sırf bir sorti daha fazla uçayım daha fazla kazanayım mantığından ötürü tepede hep bir telaş var siz yapmasanız bile arkanızdan kalkacak pilotun aceleci olmanız hususunda uyarılarıyla karşılaşabiliyorsunuz her ne kadar usta ve dikkatli olsanız bile böyle telaşlı ortamda hata yapma oranınız ister istemez artıyor


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen bartsay » 1 on yıl 2 yıl önce (04.09.2011, 07:46)

1 milyon yasak koyasnız, kazaya neden olanı idam etseniz kazalar olmaya devam edecek,
Malesef öncelikle bu işi ticari yapanlar bindiği dalı kesiyor.

Memleketin genel durumu havaya da yansıyor.

Konu ile ilgili en mantıklı öneri Mesut tarafından gelmiş.

Sivil havacılık yasasına bir madde eklenip çok hafif havaaraçlarında yaplılacak ticari uçuşlarda sorumluluğun pilota ait olduğu, ayrıca ticari olarak uçuş yapanların uçuş öncesi şartlardan sorumlu baş pilot(kontrol pilotunu) kalkış noktasında bulundurması gerektiğini eklemek yeterli.

Kazandığını kar saymak bizim genel tavrımız oysa işimize de yatırm yapmalıyız, iyi malzeme gibi bir kontrol pilotu (hatta bir şirketin bütün pilotları dönüşümlü olarak) bulundurup sorumluluğun birden fazla kişiye paylaştırılması gerek.

Yoksa P 4 değil P 25 sertifikası alsanız boş

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (04.09.2011, 11:48)

BEN ÇOĞU ARKADAŞIMA KATILMIYORUM!!!!!!!!!! single uçuşlara karışılmasına karşıyım insan kendi hayatına yön vermekte özgürdür bu özgürlüğün temel koşuludur. ben ister intihar ederim ister koşarım ister evde otururum bu kimseyi ilgilendirmez.

Sürekli denetim diyerek kendimizi sıkıntıya sokmaya gerek yok herkes kendinden sorumludur.Devlet kimseyi ayırmaz ikide bir birileri gelsin bizi yönetsin mantığına katılmıyorum. Herkes hür iradesi ile istediğini yapmalı. Birkaç kişinin yaptığı hatanın bedelini bana ödetmek kimenin hatti değildir.

AMA TİCARİ UÇUŞLAR sıkı denetime tabi olmak zorundadır buna sonuna kadar katılıyorum. Bir otobüs şoförü günde kaç saat araç kullanıyor mesela. buda denetlenebilir çünkü burda insan kendi hayatından değil başkasının hayatından mshuldür. ve ceza hukuku ile uğraşan biri olarak diyebilirimki kaza yapan pilot arkadaş kuvvet muhtemel taksirle ölüme sebebiyet vermekten yargılanacaktır. Çünkü yolcunun güvenliğinden pilot sorumlu. ağlantıları kontrol etmekten pilot sorumle. İmzalatılan kağıt sadece pilotun hatası dışında meydana gelebilecek kazalarda bağlayıcıdır. yani helikopter gelir çarpar, ip kopar, kanat patlar bu gibi.

SONUÇ OLARAK: İnsan kendi hayatına son verme yetkisine sahiptir. bu mantıkla başkanının can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmadığınız takdirde herşeyi yapabilirsiniz demek. belki bazı arkadaşlar bana kızacak ama benim görüşüm bu. Ben kendimi birilerinin yönetimine bırakacak kadar aciz değilim. pilot arkadaşların çoğu da böyle. Kendimiz için en iyisini gene biz biliriz. birileri ben den çok beni düşünmesin yani kraldan çok kralcı olmayalım.

Kullanıcı avatarı
halukyildiz
Mesajlar: 133
Kayıt: 18.04.2008, 01:58
Ad Soyad: Haluk Yildiz
Şehir: Ingiltere
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen halukyildiz » 1 on yıl 2 yıl önce (04.09.2011, 11:54)

Bu ucuslarin turizm sirketleri tarafindan yaptirilan zorunlu bir sigortasi var mi? Yani olenin ailesine tazminat veya yaralanana tedavi masraflari odeniyor mu? Bilen var mi?

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen bartsay » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 09:17)

exmurat yazdı:BEN ÇOĞU ARKADAŞIMA KATILMIYORUM!!!!!!!!!! single uçuşlara karışılmasına karşıyım insan kendi hayatına yön vermekte özgürdür bu özgürlüğün temel koşuludur. ben ister intihar ederim ister koşarım ister evde otururum bu kimseyi ilgilendirmez.

Sürekli denetim diyerek kendimizi sıkıntıya sokmaya gerek yok herkes kendinden sorumludur.Devlet kimseyi ayırmaz ikide bir birileri gelsin bizi yönetsin mantığına katılmıyorum. Herkes hür iradesi ile istediğini yapmalı. Birkaç kişinin yaptığı hatanın bedelini bana ödetmek kimenin hatti değildir.


BEN DE MURAT'A AYNEN KATILIYORUM,
Kazaların önlenmesi için geçtim başkalarını eğitim şart belge şart diyenleri özellikle yalnız uçanlarda bu tür argümanları ısrar ile tekrar edenleri de anlamıyorum.


Terazi yanlış bağlamak, ayak kolonu bağlamayı unutmakla ile sertifikanın eğitimin ne ne ilgisi var?

Onun yerine kaza raporlarının bir istatistiğini çıkarın bakın neden kaza oluyor, neden kırım oluyor?

Acaba insanın değersiz olmasından olabilir mi?

Baba dağa çıkan araç için bile kontrol yapılması gerek, yolda olabilecek bir kaza büyük felaketle sonuçlanabilir, o zaman da kullanma belgelerini sorgularız artık

Kullanıcı avatarı
katrani
Mesajlar: 31
Kayıt: 09.06.2008, 17:41
Ad Soyad: Emre Yürük
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen katrani » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 09:50)

Bertuğ bey tek uçuşlara mutlaka karışılmalı mutlaka sertfika kontrolü ile uçulmalı hatta bir yerde en deneyimli pilot kalkış komseri olmalı diye düşünüyorum.Sebebide ölen ölüyor arkasından bize baskı başlıyor bayram zehir oldu hanım bir yandan anne baba bir yandan her haberde beni çağırmalar :((.yani ölen arkadaşlaramı üzüleyim bu işi artık bırak baskısınamı.bu sadece beni fikrim değil bayram boyu aynı konula muhattap olan çok arkadaşım oldu..Bu işi yapacak olanlar adam gibi yapmalı son üç dört kaza hepsi pilotun çok abes hatalarından meydana geldi fethiyedeli abi(allah rahmet eylesim)uçmaya elverişli mental yeteneği olmadığı halde uçtu,kayserideki abimiz iftara bir saat kala oruçlu uçtu,buradaki arkadaş yolcuyu hayata bağlamamış,ne bilim içkili uçanmı desem anlatmakla bitmez sonuç ne oldu geride kalanlara bu iş dahada zorlaştı.


hayal1941
Mesajlar: 78
Kayıt: 13.12.2007, 21:26
Ad Soyad: Yavuz Aslan
Şehir: Antalya / Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen hayal1941 » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 10:24)

bu kazada hayatını keybeden arkadaşa allahtan rahmet geride bıraktıklarının hepsine sabırlar diliyorum....

yorumların çogu ölüdenizdeki kazaların sebepleri üzerine kişilerin kendi tahminleriden ibaret, evet ölüdenizde uçuşlar yoğun ve bazen pilotlar aceleci davranıyor ve daha sizlerinde saydığı bi çok sebep var,, ama sebepleri ne olursa olsun sonuç olarak hep üzülüyoruz...
ölüdenizde artık bi kontrol mekanizması kurulmaya çalışıldı ve kuruldu sayılır. artık çok kötü havalarda,uçulmayacak havalarda birçok pilotun önüne geçebiliniyor.
ama bu yıl yaşanan kazalar ne kötü hava şartlarından ne uygun olmayan malzemeden nede pilotun deneyimsiz olmasından, BU YIL BİR TALİHSİZLİKTİR YAŞANIP GİDİYOR ve BÜTÜN KAZALAR DİKKATSİZLİKTEN KAYNAKLANIYOR VE BUNUN ÖNÜNE NE TAKE OFF HAKEMİ KOYSANIZ ÖNLEM ALABİLLİRSİNİZ NE DE BAŞKA Bİ UYGULAMAYLA BU KAZALARI DURDURABİLİRSİNİZ.

BURADA BÜTÜN SORUMLULUK PİLOT ARKADAŞLARA DÜŞÜYOR. SİNGLE YADA TANDEM HER NE ŞEKİLKDE UÇULURSA UÇULSUN TÜM PİLOT ARKADAŞLARIN BU İŞİ KÜÇÜMSEMEK ( KIÇIMSAMAK ) YERİNE BİRAZ DAHA CİDDİE ALIP TÜM KONTROLLERI Bİ KAÇ SEFER YAPTIKTAN SORA UÇUŞ KARARI VERMELRI GEREKIYOR....

HERHANGI BI KURUM YADA KURULUS BU KAZALARIN ÖNÜNE GECEMEZ,,,
!!!!!!!! BÜTÜN SORUMLULUK PİLOTUNDUR DİKKATLİ OLALIM LÜTFENN !!!!!!!


KEŞKELER GÖZYAŞLARININ ÖNÜNE GEÇEMEZ :(((((

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 15:08)

pilota ceza kesilirse diğerleride hizaya gelmiş olur önlemler artar tıpkı bütün diğer işlerimizdede oldugu gibi..işin özü bu.. serbest kalırsa sistem aynen devam eder.bizim gibi 3.dünya ülkelerinde candan önce para gelir... Yabancı YP forumlarında karabinaları açık kalan tamdemcilerin geyikleri dönüyor.. bizde ölümlü kaza olmadıkça pek önlem düşünülmüyor nedense?

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 15:26)

Arkadaşlar yanlış düşünüyorsunuz önlemler tandeme yönelik olması doğal. ama single için ağır yasalar ile önlem alınırsa olacakları söylüyorum madem iş buraya geldi bende jandarma da rütbeli personelim biz ne yaparız biliyormusunuz bu dedikeriniz olur bize yazı gelirse eğer kimse Türkiyenin hiçbir yerinde uçamaz. Kaymakamlık Sorumluluk almamak için herkese ceza yazdırır yada engelleriz. Çünkü bunu kolluk kuvveti denetleyemez herkes herşeyi jandarmaya atmış durumda bu ülkede söz konusu sadece fethiye değil yasa çıkması halinde Bütün Türkiyeyi kapsuyacak. Thk yada sivil havacılk yada federasyonun diyeceği yeteri personelim yok kotrol görevi kollukta olsun. kolluğun kontrolu de bu sporu bitirir.

Ayrıca 3.Dünya lafını kabul etmiyorum bize kendimizi küçük görmemizi sağlamak için diğer ülkelerin uydurduğu sıfat bu. kendimizi küçük görmeyi bırakalım. Bizim isteyip te yapamayacağımız bir şey yok bu ülkede. ayrıca ceza ile bir yere varılsaydı cezasının bu kadar ağır olmasına rağmen hala içkili araba kullanılmazdı. Hangi yasa çıkarsa çıksın bireysel hatalar hep olacaktır.

Gelelim sertifika işine. Zorunluluk olur ise olacak şey belli ehliy almakta, avcı belgesi almakta v..b. olduğu gibi her şey para olacak şu vergisi bu vergisi şu harcı dosya parası falan filan işin boyutu paraya dönecek zaten pahalı olan bu spor iyice pahalı hale gelecek sonuşta değişen birşey olmayacak ve kazalar hep olacak. İnsan hatasını sıfır a indirmek mümkün değildir. Son zaman da üzülerrek izlediğimiz kazalara bakıldığında nerdeyse sepsi eğitmen seviyesinde ki pilot sorun eğitim olsaydı onların hata yapmaması gerekirdi değilmi.

Sonuç olarak İnsanların hata yapması kaçınılmaz sondur. Eğitim tabiki şarttır ama zaten bir pilotun eğitim almadan uçması imkansızdır. yani herkes eğitim aldı bir şekilde. Yapılması gereken ders alarak ikarus sendromundan uzak durmak ve hayatımızı riske atmamak. birbirimizi kendimizin kontrol etmesi bunu yasalara bağlayarak kolluğa bırakmak bizim kendi elimizle bindiğimiz dalı kesmemiz demek lütfen sağduyulu olalım ve DİKKAT imizi hiç kaybetmeyelim.

Şu güzel bir örnek olacak arkadaşlrımızda biri kite yaparken jandarmanın geldiğini ve yamaç paraşütü olduğunu düşünerek kendisini engellemek istediğin diğer forum başlıkları altın da birinde söylemişti.Bu umarım ne demek istediğime bir örnek olur ikna olunmasa idi tutanak ile elindeki malzemeye el konulurdu daha sonra almak için uğraşmak zorunda kalırdı ama geri alırdı mutlaka uğraştığı sıkıntı ise cabası..

Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 15:44)

Hata var hata var..Eğer yaptığın hata bir başkasının hayatına alıyorsa bunun cezasız kalmaması lazım...Trafikteki içkili araba kullanmakla ilişkilendirmissiniz ama dünyadaki en yetersiz ceza sistemine sahibiz...Cezalar ne olursa olsun uygulamak önemlidir..ama şu dediğine katılmadan edemiyeceğim eğer sertfika zorunlu kılınırsa develet sadece buna yeni bir gelir kapısı olarak bakıcaktır...

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 15:54)

Ninja yazdı:Hata var hata var..Eğer yaptığın hata bir başkasının hayatına alıyorsa bunun cezasız kalmaması lazım...Trafikteki içkili araba kullanmakla ilişkilendirmissiniz ama dünyadaki en yetersiz ceza sistemine sahibiz...Cezalar ne olursa olsun uygulamak önemlidir..ama şu dediğine katılmadan edemiyeceğim eğer sertfika zorunlu kılınırsa develet sadece buna yeni bir gelir kapısı olarak bakıcaktır...


Onur bey yazım da belirtmiştim önceki yazım da da TANDEM için katılıyorum çünkü başkasının hayatı söz konusu ama single için başkasının can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmadığı yerlerde karışılması özgürlük kısıtlamaktır. İnsan kendi hayatını istediği gibi yönlendirmelidir.

Ve demişsiniz ki trafikte denetim az denetimin az olma sebeni nedir söyleyeyim Anız yangınndan tutun kara avcılığı ordan tutun iç sularda balık avından izinsiz ev yapımı burdan tut kıyıya iskele yapmaktan kaçar orman kesimi, mantar toplamaktan tut dereden kum almaya v.b. örnekleri sizin için çoaltabilirim bunların hepsini kolluk (Jandarma-PoliS) kontol etmek zorunda yaklaşık 10.000 sayfalık mevzuat kitabı bir kurumun bu kadar işi bir arada yapması imkansızdır. haliyle eksiklik olması kaçınılmaz sondur. Bu olursa hava sporlarını da kontrol edecek ki bir kolluk görevlisi özel ilgi alanı değilse ne paraşütü bilir dene sertifikanın nasıl bişi olduğunu umarım de demek istediğimi anlatabilmişimdir.

Türkiyenin her yerinde bir federasyon görevlisi yada sivil havacılıktan bir görevli olabilecekse belki bu denilenler olabilir.


Kullanıcı avatarı
Ninja
Mesajlar: 469
Kayıt: 28.03.2009, 12:00
Ad Soyad: Onur Aksak
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen Ninja » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 16:27)

işte bende bu yüzden 3. dünya ülkesiyiz diyorum kendi ağzınızla söylüyorsunuz..bende askerde 15 ay jandarmaydım gerekli gereksiz herşeye koşuluyor..herşeyin denetimi tek bir merkeze bağlanırsa olay çözülmez...Kurallar çıkar kanunlar çıkarken bunu kim denetler nasıl olur diye düşünen olmaz...Bu işten para kazanan insanlar bu işin hesabınıda vermek zorunda onun dışında single uçanlar için bir yaptırım yapılsın demiyorum...

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen webbi55 » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 16:44)

Merhabalar Öncelikle Bartuğ abimizi ve Murat kardeşimizi Sevdiğimi ve Herzaman Sevmek istediğimi belirtmek istiyorum. Murat kardeşimin son yazdıkları ve Tandemciler ile yazdıklarınada katılmaktayım. Lakinnn :
Her iki sevdiğim Plot abimizin Singl Pilotları için Yazdıkalrına hiç ama hiç katılmıyorum. Neden Singl Pilotlarıda Hata yapıyor ve sonucunda Kırık , Çıkık, Hayat Boy Felç Kalma ve En Kötüsü Ölüm le sonuçlanıyor. Buna banane yapmasa idi, etmese idi, uçmasa idi, kendi hatası, dikkatli olmalı idi, alkol aldı ise haketti ... vs.. vs.. bir sürrüüü şeylele umarsamazlığımızı belirtemeiz. Direk böyle şeyler diyorsunuz demiyorum. Ama Singl Pilotlar için veya işte Plotun almış olduğu karar için kendim aldm ne olursa olsun bırakın bu Kraldan çok Kralcılığı diyemeyiz... İnsan hayatı bu ölünce Plotlar olarak sadece biz değil, aileleri, arkadaşları,onlar, yüzler, binlerce kişiler üzülmekte. Ne olursan olsun can bu canan bu ne olmuş yani birileri tedbir almak için bir konu açmış bu fikir yapıcı olarak desteklenebilir. Destekelenen noktalarıda var ama işte benim demek istediğim ana fikri anlayan anlamıştır inşaallah.
Biz Yaradılanı ,Yaradandan ötürü seviyoruz. Tüm Plotları Seviyoruz. Düşünsenize Allah göztermesin Murat kardeş veya Bartuğ abimize bişe olsa , bu sporu bıraklasalar, Kim Nallıhanda Festival yapacak, Kim Senirkentte FEstival Yapıcak. :D Birde filmin bu Cephesinden bakmak ümidiyle. Kazasız Uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
serdardogan.2
Mesajlar: 12
Kayıt: 23.03.2010, 15:45
Ad Soyad: Serdar Doğan
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 56
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen serdardogan.2 » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 18:19)

Ölen arkadaşa Allahtan rahmet diliyorum. Kaza geçiren pilot arkadaşa allah sabır versin. Kazanın olduğu gün kendisini bölge sorumlusu olarak tanıtan ismini bilmediğim birisi single uçan pilot arkadaşlara gelip sertifika sormuş tartışma yaşanmış takeof ta. Sonradan kendisinin kurulan kooperatifin bölge sorumlusu olduğunu öğrendim. Yetkisi olmayan kişilerin kendilerini yetkili adletmeleri, gerçekten yetkili olanlarından artık uykudan uyanmaları gerekmektedir. Yetkili olmayan sadece bir kooperatif yetkilisinin kalkıştan önce pilot arkadaşlarla tartışması ve onların morallerini bozması ise ayrı problem. Sen kimsin, kimsin de pilotların moralini bozuyorsun. Eğer Bir kontrol yapılacaksa bu orman girişi olmalıdır bence. Yetkili olmayan bu beyefendiye söyleyecek çok şey var ama neyse.

Kullanıcı avatarı
spcmnky
Mesajlar: 13
Kayıt: 07.10.2009, 13:05
Ad Soyad: Arda Çeşmecioğlu
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen spcmnky » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 19:07)

ölen insan ve ailesi için ne söylense yetersiz kalır sanırım, bir teselli/avuntu var mıdır bilemiyorum. onlar için artık çözülecek bir konu yok ortada. adli mücadelelerini sürdüreceklerdir.

bu ve benzeri kazaların -özellikle ölüdeniz'dekilerin- nedenlerinin ticari olduğunu düşünüyorum. pilotların günde 6 sortiye kadar uçuşa çıkmaları, "tehlike göze almaları" vs. çoğunlukla ticari nedenlere dayanıyor. yine ticari nedenlerle sorti sayısının fazla tutulma çabası beraberinde ihmalleri, dikkatsizlikleri ve zaman zaman bilerek alınan gereksiz riskleri getiriyor.

sertifika dağıtarak sorunun pek bastırılamadığı anlaşılabilir. işin ticari mekaniğine ayar yapılsa belki ilerleme kaydedilebilir.

1800'de çıkan o tartışmanın da temelinde ticari kaygıların yattığını düşünüyorum. gerçekten de o muhteşem beyefendiye söylenecek çok şey var ama yeri değil.