Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
cengizkizilirmak
Mesajlar: 37
Kayıt: 03.11.2008, 13:08
Ad Soyad: Cengiz Kızılırmak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #81 gönderen cengizkizilirmak » 1 on yıl 2 yıl önce (08.09.2011, 22:05)

Yolcunun dayanma gücünün biteceği 5 belki de çok daha az birkaç dakikalık zaman dilimi içersinde daha çok uzuun dakikalarca uçuş olacağı düşünülerek yolcunun kendini emniyete alması sağlanması da seçenekler arasında olabilir..Mesela kayan yolcunun pilot yardımıyla yukarı çekilip kolonlardan tutunması ayaklarıyla da yolcu harnesinin askılarına falan basarak destek almasıyla epey bir süre uçulabilir ve inilebilir..Ama burdaki tek sorun kayan yolcu yukarı çekilebilir mi?


roketsan
Mesajlar: 40
Kayıt: 24.02.2007, 20:17
Ad Soyad: Tolga Can
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #82 gönderen roketsan » 1 on yıl 2 yıl önce (08.09.2011, 22:54)

oxygen yazdı:Merhabalar,

Asagidaki videoyu tam ekran yapip incelerseniz olayla ilgili olasi tum
sorularinizin yanitlarini bulabilirsiniz. Bakmaniz gereken yer
yolcunun acik renk sortu. Bacak kolonlari da bildiginiz uzere siyah renkli olur..

Baris


Aynı Yorumu ben Huriyetde yapdım . Acaba Mahkemede Yalan ifadeyi Nasıl Açıklayacak Görünmez Kemermi Taktım Diyecek....
Bence Olayın paraşütle tandemle ilgisi Yok Yalan Dolanla Sorumsuzlukla Alakalı. Bağlanmayan Bacak Kolonları Arkada sallanıyor. İykide Görüntüler var. Tabi Birinin Aklına gelipde Mahkemeye sunarsa. Bu arada Pilotun Arkadaşları Yakınlarıda izlemişdir Şimdiden yeni senaryoları yazıyorlardır.

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #83 gönderen Champion » 1 on yıl 2 yıl önce (08.09.2011, 22:57)

oxygen yazdı:Merhabalar,

Ahmet Bey havacilik listesindeki ilk mailimi buraya gondermis, kendisine
tesekkur ederim. Bu kadar sessizlige hayret ederken ypforum'a bakmak
aklima geldi, burada en azindan uzerinde konusulan bir konu olmasi beni
rahatlatti..

Tandemcinin savunmasinin beni en acitan yani, o düşürdüğü yolcunun eşine
karşı bu kadar rahat bir savunma olmasi.

Asagidaki videoyu tam ekran yapip incelerseniz olayla ilgili olasi tum
sorularinizin yanitlarini bulabilirsiniz. Bakmaniz gereken yer
yolcunun acik renk sortu. Bacak kolonlari da bildiginiz uzere siyah renkli olur..

http://webtv.hurriyet.com.tr/2/21321/0/ ... gitti.aspx

Videodaki kalkis yardimcisi parasutu duzeltmek icin birkac kere one egilip D
iplerinden cekiyor, ama gozunun onundeki problemi farkedememis malesef...

Klipslerin yolcu tarafindan çözülmesi konusuna aciklik getirmek için de;
harness'a oturmadan normalde klipsleri çokça güç kullanmadan acamazsiniz.
Yeni harneslerde yuk altindayken pimler normalde sıkışır. Oturduktan sonra
da açsaniz zaten düşmezsiniz.
Bundan onceki tip (Yaklasik 15 sene oncesinin) kolon klipsleri ise ic ice gecen 2
parcadan olusur, ancak gevsekken ozel bir acida cikabilir.

Sevgiler,
Baris


Barış ile aynı fikirdeyim..Videonun yüksek çözünürlüklü versiyonunda olay daha net gözükecektir.
Ayak bağlantı kolonlarının yolcu tarafından kaza ile açılması mümkün değildir
Daha önce başka bir arkadaşın başına gelen olayda da aynı tip savunma yapılmıştı. O olayda ise bilirkişi raporu veren şahıs hatalı bir değerlendirme yapmış olmalı
Bu tip kazalar pilotların kapasitelerinden fazla uçuş yapmaları veya aşırı yorgunluk sonucu konstantrasyon yetilerini kaybetmeleri nedeni ile olabiliyor.

Açıldığı günden beri lisanslandırma ve emniyet konusunda bir çalışma yapmayan Hava Sporları Federasyonuda dolaylı olarak sorumlu tutulabilir.

Semih

Kullanıcı avatarı
escape
Mesajlar: 23
Kayıt: 05.04.2005, 23:43
Ad Soyad: İbrahim Önal
Şehir: Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #84 gönderen escape » 1 on yıl 2 yıl önce (09.09.2011, 03:17)

Merhaba,
Bilmeyenler olabilir diye... Ben Ibrahim Onal. 1996 yılından beri Tandem uçarım, Escape Acentası altında 55.000 uçuş organize ettim. Tahtalı-Olympos Antalyada da bu yıl başladık. 16 pilot ile çalışıyorum. Konu ile ilgili 32 çalışanım var. Swing-Avasport-Independence-Lazer-Fresh Breeze-Gopro-Crispi- vs. 22 tane firmanın ürünlerini sizlere ulaştırmaya çalışıyoruz. Dile kolay, sorumluluğa bakın... Beni dinleyin dememe gerek yok heralde. Ahkam kesmeden bunları okuyun lütfen.

Olay tamamiyle günde 7-8 uçuş yapma çabası, bunu yapabilince gurur duyulması, yapılan kazancla hava atılması ile ilgilidir,

1700 pistine 10 dakika kadar yaklaşınca minibüsün içinde yolcuya harnesi giydirilmeye çalışılması ile ilgilidir,

200 TL nin altında satılmasının intihar (ekonomik ve fiziki) olmasına rağmen, 100 hatta 85 TL ye uçuş satılması ile ilgilidir, ( susporları şirketim de var, piyasada tekne paraşütü-parasail uçuş satış fiyatı 110 TL dir)

Uçuşun, Babadağdan eşşek bağlasan uçar, havada hiçbir şey kalmaz mentalitesinin dışa vurumu ile ilgilidir,

Uçuş arası, yemek molasını geçin, bir fincan kahve içmeye fırsat bırakmayan çalışma saatleri ile ilgilidir,

Bunu isteyen şirket sahiplerine ( ben de ESCAPE Patronu olarak bilinirim) pilotların abi sabah 5 te de kalkarız, 150 kiloyu da uçururuz diyen pilot ( arada bir de uçsam ben de Tandem Pilotuyum) un salaklığı ile ilgilidir,

Pilotaj ( ne olursa) , Çalışma koşulları (farketmez) , Malzeme Durumu ve Yeterliliği (uçar) , Sigorta (çok gerekirse ben öderim, zaten izinler alındıktan sonra iptal ederiz) , Transfer aracının durumu (aracın çatısında yer var), Yolcunun kilosu (no problem, dvd -foto alacak mı ?) , ayakkabısı ( terlikle de olur, zaten kumsala incez) vs. önemli değil, bana VİDEO-FOTO parasından haber ver diyen pilotların zihniyeti ile ilgilidir,

Olay Tamamiyle çok yoğun yapılan uçuşlar sırasınca, yapılan işin ciddiyetinin kaybedilmesi ile ilgilidir,

Rutine bağlayıp, işin savsaklanması ile ilgilidir.

Kontrollerin yapıldığı imajını vermek, sorumluluğu üzerinden atmak için, THK unu kullanan zihniyetle ilgilidir,

THK nın ( hepsi arkadasım) pozisyonu ne yazık ki "köylerde sinekle mücadele için püskürtülen ilaç makinesi" durumudur, ilaçlama/kontrol yap--o an sinek yok, yarın gene geliyorlar.
Sineğin kaynağı, yumurtaları, sistemin içinde. EKONOMI. İşsizlik.
Ben Boğaziçi Universitesi (hasbel kader) Ekonomi Mezunuyum. Bilgi Universitesi İşletme Master (yalandan) da var arada...

Pazara giriş düzenlendi ( Entrance to Market) ancak Pazarın dağılımı/açılımı boş bırakıldı.
Sezon başındaki Oludenizdeki Kooperatif oluşumuna ( ben ve Murat Tuzer-SkySports- de destek verdik, o günlerde neden destek veriyorsun, ajanmısınız, uçurcak pilot bulamazsınız diyen pilotlara verdiğimiz cevap tekti... Pilotların haklarının, çalışma koşullarınını düzeltilmesi, düzenlemenin bir çatı altında olmasınının faydalı olacağı, kalitenin artacağı, kazaların azalacağı) ancak bu oluşum ne yazık ki şirketleşmeye dönüştü, Oluşan şirket de Monopol olmaya çalıştı.

Kooperatif diye yola çıkan grup şirketleşti, 50-60 pilotluk kaotik bir yapıya dönüştü. GRAVITY . Kim kime dum duma, YOLCU YANLIŞ BAĞLANDI, 2 ÖLÜ 2.000 YARALI. Saf kalpli, tertemiz, müzelik hocamız OSMAN ERSAN Hocamız......

Dışarda kalan Pazar payı yüksek olan şirketler az pilotla çok uçuş yapmaya başladı, risk arttı, YOLCU BAĞLANMADI, DÜŞTÜ. 1 ÖLÜ 1.000.000 YARALI


SAIT' i çok iyi tanırım. Mükemmel bir insandır. Karıncayı ezmez. Olayda inişten sonra harnesiyle Jandarmaya kendi gidip teslim oldu, hatasını biliyor. Olay daha soruşturma aşamasında, basında çıkan safsatalara inanmayın, veri eksikliğinden boşlukları doldurarak haber yapıyorlar. Yolcuyu suçlama ihtimali yok. Olay net zaten. SAIT doğruyu söyler, delikanlıdır, alacağı ceza umrunda bile değil, o yaşayan ölü artık...

IKARUS u çok iyi bilirim. Doğru düzgün çalışmaya çalışırlar. Hepsi yakın arkadaşım. Bazı havalarda uçmaya çalışmalarını eleştirirdim gerçi ama, günde 7 uçuş planlamaları da büyük hatalarıdır. Hemen ertesinde uçuşa devam etmeleri de...

Paraşüt Firması sahibi, Paraşüt Pilotu/Hocası olduğumu söyleyemez hale geldim. Ama ne ondan ne bundan,

"Deve ye sormuşlar boynun neden eğri diye, nerem doğru ki" demiş,
"Dinime küfreden müslüman olsa" da benden,
"Ahkam kesmeden söküğümüzü dikelim" de cabası.


Kafa karıştırdıysam, Tespitlerle birilerini kırdıysam affola...

Kullanıcı avatarı
Kadir Yaraşlı
Mesajlar: 494
Kayıt: 21.05.2009, 17:25
Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
Şehir: Muğla
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #85 gönderen Kadir Yaraşlı » 1 on yıl 2 yıl önce (09.09.2011, 10:30)

Fethiye Babadağdaki kazaların gerçek nedenini iyi kavramak için kazaların detaylı bir istatistiği tutulmalı ve yayınlanmalı. Bunu hangi kurum yapmalı sizce?

Kullanıcı avatarı
oxygen
Mesajlar: 10
Kayıt: 27.12.2006, 14:17
Ad Soyad: Baris Aydinsoy
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #86 gönderen oxygen » 1 on yıl 2 yıl önce (09.09.2011, 11:10)

Helal olsun Ibo, muthis yazi..

Bacak kolonlarinin unutulma sebebini de, Oludeniz ortamini da bilene-bilmeyene
cok guzel anlatmissin.

Yine de bacak kolonu unutma durumunda her sey bitmiyor. Senden ricam boyle
bir durumda gelecekte kalabilecek tandemcilerin agaca-yamaca kirimli da olsa iniş
konusunda bilgilendirilmesi konusunda destek vermen.. Havacilikta her zaman
en cok dikkat edenin de basina (eger gerekli önlem mekanizmalari olusturulmazsa,
ki zaman ve maliyet acisindan oludenizde mumkun olmadigini dusunuyorum)
bu tip bir olay gelebilir. Zamaninda bacak kolonu baglamayi unutup dusen
xc yarisma pilotu da vardi sonucta...
Single'da bu durumun kurtulusu yok gibi birsey (asagi kaydiktan sonra kumanda
etmek mumkun degil, gerci tekrar harnes'a tirmanmak icin de dhv'nin gelistirdigi
zor da olsa bir yontem var), ama tandem yolcusu böyle yitmemeli...

Hatirlarsan Oludeniz'de ilk baglanti unutmalarindan birinde pilot sanirim 1800-1900
kuzeyinde cok dik carsak kisma inmiş, kurtarilmalari ertesi günü bulmustu.
Hem yolcunun, hem pilotun kiriklari vardi ama daha sonra sag kalmis olmayi
birakin, evlenmişlerdi diye aklimda kalmis..

Ayni hatanin kadersel olarak bambaska sonuclari mumkunse bu kadar geri kalmis
olmayalim artik... Ders cikaralim.


Kullanıcı avatarı
muraks
Mesajlar: 254
Kayıt: 22.06.2006, 14:43
Ad Soyad: Murat Aksoy
Şehir: Yalova
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #87 gönderen muraks » 1 on yıl 2 yıl önce (09.09.2011, 12:42)

İşte sonunda Babadağdan samimi, duruma vakıf, sebepleri ve sonuçları gören, bilgili, eleştiri ve özeleştiri yapmaktan korkmayan bir ses geldi.

İbrahim'i tanımıyorum, mutlaka bilenler biliyordur ama yazısı ve içtenliği için kendisini kutluyorum. Taktir edilmek için yazdığını düşünmüyorum. Bu yazıdan anladığım, işin içinden biri olarak YETER ARTIK!!! demesi.

Yazısında gözardı edilmemesi gereken bilgiler hayati önem taşıyor. Umarım okuması gereken kişiler de uçuşlardan fırsat bulup bu yazıyı okur, çünkü doğru aderse gitmesi çok önemli. Ben Yalova'da single uçan bir pilot olarak, kendi adıma çok şey aldım ama asıl yılda yüzlerce pilotun binlerce uçuş yaptığı ölüdenizde birşeylerin değişmesi.

Bencede YETER ARTIK!!!!!!.

Ayrıca Barış'ın da her mesajında altını çizmeden geçmediği acil durum eğitiminin tekrar tekrar gözden geçirilmesi bu forumlarda duymayacağımız birçok ölümü engelleyecektir.

Saygılar,
Murat Aksoy

Kullanıcı avatarı
oxygen
Mesajlar: 10
Kayıt: 27.12.2006, 14:17
Ad Soyad: Baris Aydinsoy
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #88 gönderen oxygen » 1 on yıl 2 yıl önce (09.09.2011, 13:25)

Belki bu konu basligina ait degil, ama single ucarken bacak kolonlarini acik unutma
durumu bahsi de gecince ozel mesajlar aldim. Herkes icin onemli oldugu icin
dhv'nin yontemini ta 2004 yilinda video olarak anlattigi linki burada yayinlamayi
daha uygun gordum:

http://www.dhv.de/typo/fileadmin/user_u ... hecklh.wmv

Video'nun 4. dakikasindan sonra ilgili yontem var.

Bu hareketin deneyenlerin anca 50%si tarafindan gerceklestirilebildigini de dhv'nin
bir kaza sonrasi uyari sayfasinda ingilizce okuyabilirsiniz. Link soyle:
http://www.dhv.de/typo/News_Details_Eng ... ws%5D=3549

Tek ucanlar icin aslinda en guvenli yontem, eger kalkista bi terslik farkederseniz,
ya hemen kalkisi iptal etmek, veyahut harnestan siyrilip birakmak (eger
alcaksaniz).. Kumandalar elinizdeyse yamaca/agaca vs hafiften "yapisarak"
da olsa inmek çok büyük ihtimalle sag inmek demek olacaktir.

Lutfen bu ve benzeri uyarilari tanidiginiz/tanimadiginiz her parasutcu ile paylasin.
Bilgi paylaştıkça büyür, unutmayin...

Iyi gunler..
Baris

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #89 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (09.09.2011, 16:55)

Tam "Ölüdeniz'in samimiyeti de mi ölü acaba?" diye düşünürken İbrahim Bey'in açıklamaları iyi geldi.

Örneklerden anladığım vicdan ve mantıkla özümsenmedikten sonra kuralların (Türkiye için) ipe un sermekten öte bir anlam taşımadığı ki şaşırtıcı birşey değil! Hangi alanda önümüze çıkmıyor ki?

Kazalar illaki olacaktır, insan doğasında hata yapmak var çünkü... Ama basiret bağlanmasından öte bir şeyle açıklamak zor olan bu son kazalardan önce yeni düzenlemelere uymak istemeyen (özellikle single) pilotlardan kazalar bekleniyordu ki öyle olmadı ve ezber bozan bir durum ortaya çıktı.

Dışarıdan bakınca Dağ'daki kuralların biri ikisi anlamlıysa üçü beşi ticari yapının dışında kalanları uzak tutmaya yönelik gibi duruyor. Aç gözlülüğe "güvenlik" makyajı yapmak olmayacak yerlerde sırıtıyor...Ve üzerine bir de bilgisiz ve yetkisiz bazı "ego"ların single faaliyetin kontrolüne soyunma çabası gelince (saçma bot muhabbeti vs) "Ölüdeniz-Babadağ-Tandemci" kavramlarının geçtiği ortamlarda yüzlerin ekşimesi kaçınılmaz oluyor, yazık...

Ölüdenizde ticari uçuş iyi ve güvenli olarak nasıl yapılır bilemem, ayrıca bana ne? Yapanların samimi olarak ellerini taşın altına koyup çözebileceği bir şey. Ama işin sırrının SHGM (kadrosu yoktur küçük işlerkle uğraşmaz(saçmalık)), Federasyon (YP Ticaretiyle ne alakası var) , THK (Elini attığı herşey kurur) gibi kurumlarla olacağına inananlardan değilim.

Yukarıdaki kurumların sözüne güvenmektense rekabet için "yatırımı, güvenliği önemseyip, samimi bir iç denetimle kendini sürekli kontrol eden" şirketlerin daha sağlıklı yol alacaklarını düşünürüm. Yeterki bir hata durumunda yukarıdaki kurumların tarzı olan "örtbasa yönelik tavırlar" sergilenmesin; medyaya, sosyal ağlara, merak edenlere, eşe dosta muhataplara ilk elden samimi açıklamalar yapılsın. Bu tarz, biraz baş ağrıtıp belki bir süre prim yapmayabilir ama "Sözüne güven duyulun bir camiaya" giden yol için doğru adım olur…

Video için de teşekkürler Barış:)

Kullanıcı avatarı
Pinokkyo
Mesajlar: 102
Kayıt: 23.11.2009, 13:54
Ad Soyad: Önder Aşık
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #90 gönderen Pinokkyo » 1 on yıl 2 yıl önce (10.09.2011, 14:05)

Sizlerin de izlemek isteyeceğini düşündüğüm konu ile ilgili iki farklı video:

http://www.youtube.com/watch?v=gjbGvzNB ... re=related


http://www.youtube.com/watch?v=j6BKfNpK ... re=related

Kullanıcı avatarı
gunher
Mesajlar: 31
Kayıt: 25.01.2005, 04:02
Ad Soyad: Hasan Gunher
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #91 gönderen gunher » 1 on yıl 2 yıl önce (10.09.2011, 14:58)

Ölüdeniz pilotlarının üye olduğu bir facebook gurubunda bir tandem pilotu tarafından yazılmış, soru, görüş, öneriler...

Öncelikle üzücü durumdan dolayı mağdur olan herkese ve yakınlarına allahtan sabır diliyorum. Olayın etkisinde hala tedirginlik içinde kafamda düşüncelerle uçarken aklıma gelen düşünceleri sizinle paylaşmak istedim

Sorularım, görüşlerim ve önerilerim var.

-1 tandem yolcusunun canı, uçaktaki 100 yolcudan daha mı az değerlidir?
-Her yaz 40000 yolcunun sorumluluğu alan biz; 100 Pilot. uçak pilotlarından daha mı az değerliyiz?
-Uçak pilotları haftada ayda sadece belli bir sayıda saat uçabilirken, biz daha iyi pilot muyuz 7 gün günde 12-18 saat izin kullanmadan uçuyoruz?
-Uçak pilotları her tür psikolojik testten geçerken biz süper insanmıyız ki bunları önemsemiyoruz?
-Tüm diğer pilotların çok katı "checklist"leri (kontrol listesi) varken, biz unutkan olmadığımız için mi böyle birşeye ihtiyaç duymuyoruz
- Harneslerin kenarında maximum 120kg yazarken biz daha iyi mi biliyoruz da 130 kg yolcu uçuruyoruz.?
-Görüşün az olduğu havalarda uçmayan uçak ve helikoperlerden daha iyiyizde uçuyoruz?
-İNGİLİZCE bilmesek de olur mu?
-Zaten sadece kalkıp iniyoruz, METEOROLOJİ bilmesek de olurmu?
- Yıllarda uçuş için baskı kuran şirket sahiplerini suçlamakta haklı mıyız, bugün aynısını yapan biz değil miyiz?

Havacılık kuralları bugune kadar kanla yazılmışitır. bundan sonra da her önlemi almak için bi kaza olmasını mı beklemiliyiz?
*Harneste şişme can yeleği bulundurmak için illa birinin boğulması mı gerek?
*Doğru düzgün bir SIV eğitimi yapmak için bir pilotun dağa spinle vurması mı gerek?
*Bir ilk yardım çantası ve işaret fişeği bulundurmak için birinin dağda kaybolması mı gerek?
*Eski yedeklerin harneslerin kanatların değişmesi için havada parçalanıp kaza yaşanması mı gerek?
*Takeofta sürekli bir ambulans bulunması için, birinin ambulans beklerken ölmesi mi gerek?
* Telsiz kullanımını sağlamak için, herkesin bi haber kalkıp aşağıdaki fırtınaya yakalanması mı gerek?
*Dağ yoluna bariyer yapılması, düzeltilmesi ve düzgün arabalarla çıkılması için bir araba insanın ölmesi mi gerek?

Bu sorular uzar gider.

Her yıl 40.000 yolcunun sorumluluğunu alan 100 pilot biziz. Kalkış için o ipleri çeken biziz. ne şirket sahibi satıcı ne satıcı ne katlamacı. İpler bizim elimizde.

HERŞEYİ DEĞİŞTİRMEK İÇİN DE İPLER BİZİM ELİMİZDE

serhat kocaerol


Kullanıcı avatarı
muraks
Mesajlar: 254
Kayıt: 22.06.2006, 14:43
Ad Soyad: Murat Aksoy
Şehir: Yalova
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #92 gönderen muraks » 1 on yıl 2 yıl önce (10.09.2011, 15:41)

Burada da Antalya tünek tepedeki uçuş var, hatırlayanlar hatırlar.
Zaman farklı, yer farklı hata aynı.

http://www.youtube.com/watch?v=iqnKWisd ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=akIot2YP ... re=related

Kullanıcı avatarı
umut yahya
Mesajlar: 5
Kayıt: 10.08.2009, 10:59
Ad Soyad: Umut Yahya Alay
Şehir: Allgaeu/Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #93 gönderen umut yahya » 1 on yıl 2 yıl önce (11.09.2011, 10:28)

Bu durumda yedek atilsa cok kisa bir sürede yamaca yada herhangi bir yere inilebilir.

Günümüzde tandem yedekler 5.5m/s ile 6.0m/s arasinda cöküs hizina sahip.
dakikada yaklasik 350m mesafe yapar.
Kondisyonu normal bir insan kendini birkac dakika havada asili tutabilir.
Bence "Yedek atma" o an icin en mantikli cözüm.

Kullanıcı avatarı
Eren28
Mesajlar: 31
Kayıt: 01.11.2006, 18:07
Ad Soyad: Ali Gonuleri
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #94 gönderen Eren28 » 1 on yıl 2 yıl önce (12.09.2011, 13:59)

Bu durumda yedek atmak çok mantıklı bir davranış olurdu, ama çok geç, gidenler maalesef geri gelmeyecek. Acaba Babadağ' dan para karşılığı tandem uçuş yapılan malzemelerin kaçında limitlere uygun yedek vardır? Sormak gerekir.
Aşağıda sunmuş olduğum olay Şubat 2011 de bir İspanya gezimizde gözümüzün önünde gerçekleşti sizlerle paylaşmak istedim. Bu videoyu çeken Hollandalı bir pilot arkadaştı videodaki 1.37 dakikadan itibaren Alman pilotun bacak kolonlarını bağlamadan, üstelik çevresindeki pilotlara kızarak yapmış olduğu kalkışı izleyeceksiniz.

http://www.youtube.com/user/MarysiaZoli ... BBgc9vw1dM

Bu videoda 2009 yılında Avusturya gerlitzen 'de T Barın sol tarafının karabinere bağlanmaması sonu oluşan ölümle sonuçlanan bir kaza ile ilgili


http://www.youtube.com/watch?v=acAWH8deY0g&NR=1

Kullanıcı avatarı
husam
Mesajlar: 34
Kayıt: 26.10.2009, 01:16
Ad Soyad: Huseyin Tanrıverdi
Şehir: Istanbul
:
Yarışma Pilotu 350+ Club
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #95 gönderen husam » 1 on yıl 2 yıl önce (12.09.2011, 19:19)

Bu konuyu okuyup buradan ders çıkaracak arkadaslar olabilir ve kimsenin yedek parasut atma fikrine yorum yazmaması üzerine, konunun yedek atmanın en mantıklı çözüm olarak kapanmasını istemediğimden / kabul edemediğimden dolayı yazıyorum.

Sayın Umut Yahya Alay ve Ali Gönüleri,

Bu durumda yedek atmanın nasıl çok mantıklı bir davranış olduğunu gerçekten merak ediyorum! Anlamadıgım kısımları aşağıda belirttim.

Eger single pilotsa, zaten adamın tek derdi harnesse bir şekilde tutunup duşmemek. Bu durumda bir elini bırakıp yedek parasutu acacak, kalan tek eliyle "rambo" misali harnesse tutunacak. Yedek acılırken ve açıldıktan sonraki salınımlara karşı zorla tutunduğunu / tutunabildiğini varsaydığımız harnessi bırakmayacak.

Eger durum tandemde ise, yolcu yine tutunmaya calısıyor. En ufak sallantı bu tutunmayı zorlastıracak, harnessten öylece kayıp gitmesini kolaylaştıracak. Ama biz pilot olarak kanadı kontrol edebiliyoruz, oyleyse neden yamaca donup dağa, taşa, ağaca inmiyoruz?

Aşağıda Barış'ın belirttiği yöntem ve bu yontemle kurtulan bir kişi var. Ben yedek atan duymadım, yedek atıp kurtulanı / kurtulabilen insanı ise merak ediyorum.

oxygen yazdı:Helal olsun Ibo, muthis yazi..

Bacak kolonlarinin unutulma sebebini de, Oludeniz ortamini da bilene-bilmeyene
cok guzel anlatmissin.

Yine de bacak kolonu unutma durumunda her sey bitmiyor. Senden ricam boyle
bir durumda gelecekte kalabilecek tandemcilerin agaca-yamaca kirimli da olsa iniş
konusunda bilgilendirilmesi konusunda destek vermen.. Havacilikta her zaman
en cok dikkat edenin de basina (eger gerekli önlem mekanizmalari olusturulmazsa,
ki zaman ve maliyet acisindan oludenizde mumkun olmadigini dusunuyorum)
bu tip bir olay gelebilir. Zamaninda bacak kolonu baglamayi unutup dusen
xc yarisma pilotu da vardi sonucta...
Single'da bu durumun kurtulusu yok gibi birsey (asagi kaydiktan sonra kumanda
etmek mumkun degil, gerci tekrar harnes'a tirmanmak icin de dhv'nin gelistirdigi
zor da olsa bir yontem var), ama tandem yolcusu böyle yitmemeli...

Hatirlarsan Oludeniz'de ilk baglanti unutmalarindan birinde pilot sanirim 1800-1900
kuzeyinde cok dik carsak kisma inmiş, kurtarilmalari ertesi günü bulmustu.
Hem yolcunun, hem pilotun kiriklari vardi ama daha sonra sag kalmis olmayi
birakin, evlenmişlerdi diye aklimda kalmis..

Ayni hatanin kadersel olarak bambaska sonuclari mumkunse bu kadar geri kalmis
olmayalim artik... Ders cikaralim.


Herhangi bir tartışma çıkarmak, birilerine saygısızlık etmek için yazmadım. Öyle de anlaşılmadığımı varsayıyorum.

Tskler,

Kullanıcı avatarı
Eren28
Mesajlar: 31
Kayıt: 01.11.2006, 18:07
Ad Soyad: Ali Gonuleri
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #96 gönderen Eren28 » 1 on yıl 2 yıl önce (12.09.2011, 22:11)

Hüseyin arkadaşım, Umut Yahya arkadaştan sonra ‘’Bu durumda’’ diye başlayan yazımı kişisel bir düşünce olarak, Sayın Umut Yahya arkadaşın düşüncelerine katıldığımı belirtmek amacı ile yazmış bulunuyorum.
Söylemek gerekirse ben kişisel olarak bu olayda bir tandem yolcusunun 700m veya 500m bir yüksekten aşağıya kayıp düşüp ölmesinde suçu bu yolcuyu kontrolsuz bir şekilde uçuran tandem pilotunda buluyorum. ‘’neden yamaca donüp dağa, taşa, ağaca inmiyoruz? Sorusuna cevap vermek gerekirse, bazı durumlarda tabiiki bu şekilde iniş olabilir ama bu olayda, yamaçtan uzaklaşan bir pilotun tekrar yamaca geri gelip inmesinde (Sağmı iner biryerlerimi kırılır? )geçireceği zaman diliminden, yedek atarak inmek durumunda geçen zaman dilimi daha kısadır. DHV şartlarında bir tandem uçuşu yapılan malzemede 250 Kg ağırlığı taşıyacak yedek olmalıdır. Buda bir düşüş 6,8 m/s hızında gerçekleşirse zemine iniş 700 m bir yükseklikten 700:6,8 = 102,94 saniye sürer , bu süre içinde yedek atmadan dolayı nekadar sarsıntı olursa olsun yolcu veya pilot herhangi bir şekilde tutunabilir. Dilerim kimsenin başına böyle kötü bir olay gelmesin ne yedek atsın nede dönüp dağa taşa ağaca çarparak inmek zorunda kalsın.
Severek yaptığımız bu spor, Avrupa Ülkelerindeki gibi bazı kurumlar aracılığı ile (DHV veya OeAeC gıbi)kontrol altına alınmalı , uçuş Okulları, ucuşmalzemeleri, Lisanslar ve bu spor dalında yapılması gerekli sigortalar denetlenmelidir
Bütün arkadaşlarıma kazasız ucuşlar temennisiyle..
:)


Kullanıcı avatarı
starion
Mesajlar: 1
Kayıt: 12.09.2011, 21:30
Ad Soyad: Engin Apaydın
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #97 gönderen starion » 1 on yıl 2 yıl önce (12.09.2011, 22:47)

Herkese Merhabalar,

Ben bu kazada hayatını kaybeden Caner Güler'in yakın arkadaşlarından biriyim. Kaza sonrası geçen sürede koşturmacaların ardından toparlanmaya başlayıp forumunuzdan daha yeni haberdar olabildik. Kaza haberini alır almaz aynı gün en hızlı şekilde ulaşmaya çalıştığımız Fethiye'de yaşadıklarımız bizler için istesekte unutamayacağımız felaket birer anı oldu. Fethiye'de savcılık ve hastahane arasında mekik dokurken çok sıradışı olarak düşündüğümüz bu kazanın aslında defalarca yaşanan ölümlü kazalardan biri olduğunu, sadece tarz ve şekil itibariyle "normal" kazalardan biraz farklılık arz ettiğini, genelde yaşanan kazaların firmalar tarafından var gücüyle örtbas edildiğini öğrenince acımız daha da büyüdü.

İşin güvenlik temelinin teknik detayını yerli ve yabancı kaynaklardan defalarca araştırdık ve olay sonrası bilgi sahibi olduk. Yinede elbette buraya yazan arkadaşların hepsi bizlerden hem teorik hem pratik olarak daha bilgi olduklarından işin teknik kısmına girmek istemiyorum. Zannedersem herkes olan biteni açıkça biliyor ve ihmal üzerine hemfikir.

On seneyi geçkin bir süredir profesyonel olarak motorsporları aktivitelerinde ralli ve tırmanma branşlarında yarışmaktayım. Bu tarz sporların herhangi birinde uzmanlaştığınızda risk içeren aktivitelerin insanların ilgisini çektiğini ve bir profesyonel eşliğinde bu zevki ucundan da olsa tatmak istediklerini hepimiz çok iyi biliriz. Bu noktada bizi en çok üzen, kahreden konuların başında Caner'in güvenlik konuları üzerine olan hassasiyeti kadar güvenlik tekniklerine olan inancı yüzünden Türkiye'de yaşadığı gerçeğini unutmasıyla bir anlık yanılsama yaşaması ve bu aktiviteyi yapmaya kalkışması geliyor. Çünkü kendisi çılgınca ya da anlamsız riskler almayı bir kenara bırakın, spor ya da eğlence üzerine olan aktivitelerde en güvenli durumlarda dahi yüksek mühendislik bakış açısıyla olabilecek en kötü senaryoyu düşünen, istisnasız olarak güvenlik tedbirlerini en üst düzeyde uygulayan biri olarak uçacağı firmanın ve pilotun yarattığı hayali bir ortamla kandırılarak oraya çıkartıldı. Yaptığı kısa bir araştırma ile belirli tarihlerde Babadağ'ın uçuşa gayet elverişli olduğunu düşündü ve tekniğe inancı olan her bilgili insan gibi güvenlik önlemlerine inandı ve iki haftadır tatil yaptığı Fethiye'de gözünün önünde sorunsuzca gerçekleşen onlarca uçuşun etkisi altında kaldı. Kazanın bir gece öncesi kayıt esnasında yine kendisi kadar titiz olan mimar eşinin Ikarus firması çalışanlarına defalarca en detayına kadar sorular sorması ve çalışanlardan "bugüne kadar bu kadar çok soru soran ilk kişisiniz, bize güvenebilirsiniz" diye sitem ettiklerini biliyoruz.

Havalanmadan önce çekilen video beraber uçuş yapacakları eşinin cep telefonu çekimidir. Yeterli bir delil olacağı kanaatindeyiz. Orada paraşütü kontrol etmek için eğilen kişinin bu bağlantıların takılı olmadığını nasıl olupta görmediği, kayıt yapılırken kameranın önünden başka bir kalkışın geçmesi burada neler oluyor?" dedirten cinsten..

Yıllardır motorsporlarının içinde olan biri olarak, kendi sporuma konuk olarak dahi katılan insanlara belirli bir riskin içerisinde olduklarını daima ifade ederim. Caner'de pilot ile biryerlere çakılsaydı, göze aldığı bir riskin neticesinde kaza dışsal faktörlerle ilintili gerçekleşseydi acımız bu derece büyük olmazdı.

Hukuki davamızı arkadaşımızın eşinin ve ailesinin yanında bir bütün olarak tüm çabamız ile sonuna kadar sürdürüyoruz, sürdüreceğiz. Kazada bulunan pilot içinde bu olay elbette bir dönüm noktasıdır. Kendisi üzerine bu satırlarda yorumda bulunmak istemiyorum. Kişi kendinin en iyi yargıcıdır. Arkadaşımıza bir hiç uğruna 700 metreden kayalıklara düşmenin dehşetini yaşattı, bize de aklımızdan bir türlü atamadığımız bir dehşetin travmasını..

Forum üzerinden olay hakkında yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Çoğu zaman yazılarınız üzerinden bizleri de bilgilendirdiniz. Arkadaşımız kaybettiğimiz kazanın Babadağ Y.P kazaları olarak bir kapanış olmasını temenni ediyorum.

Hepinize problemsiz, sorunsuz uçuşlar.

Engin APAYDIN.
En son starion tarafından 12.09.2011, 23:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #98 gönderen necdet » 1 on yıl 2 yıl önce (12.09.2011, 23:15)

Engin bey acınızı paylaşıyoruz. Hepimiz için zor bir süreç. Allah eşine sabır versin.

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #99 gönderen ozgur.k » 1 on yıl 2 yıl önce (13.09.2011, 13:28)

Kadir Yaraşlı yazdı:Fethiye Babadağdaki kazaların gerçek nedenini iyi kavramak için kazaların detaylı bir istatistiği tutulmalı ve yayınlanmalı. Bunu hangi kurum yapmalı sizce?


starion yazdı:çok sıradışı olarak düşündüğümüz bu kazanın aslında defalarca yaşanan ölümlü kazalardan biri olduğunu, sadece tarz ve şekil itibariyle "normal" kazalardan biraz farklılık arz ettiğini, genelde yaşanan kazaların firmalar tarafından var gücüyle örtbas edildiğini öğrenince acımız daha da büyüdü.


Kaza kayıtlarının tutulmasının ve herkesin ulaşabileceği bir platformda yayınlanmasının oldukça gerekli olduğunu, yapılan faaliyete bir şeffaflık getireceğini ve otokontrolün güçlenmesine yardımcı olacağını düşünüyorum. Ayrıca medyanın eksik veya sağlıksız bilgilendirmesinden de bir ölçüde kurtulmuş oluruz. Engin Bey, kazaların örtbas edildiğini öğrendiğini söylemiş, bence bu konu en az kazaların kendisi kadar ürkütücü.

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #100 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (13.09.2011, 13:54)

thk eğitmen pilotu orhan özgülbaş hocamızın yazmış olduğu ve bana hediye ettiği kitabını tavsiye ederim. yamaç paraşüt sporunun gelişimi ve yamaç paraşütü kazaları adlı eseri mutlaka okunmalı diye düşünüyorum. ben okudum ve bitirdim dünyanın ve türkiyenin çeşitli yerlerinde olan kazaları toplayıp nedenleri ile açıklayıcı yazılar yazmış. kitabında da belirttiği gibi kuçamın bağlanmasının unutulduğu bir çok kaza var.