Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Ninja
- Mesajlar: 469
- Kayıt: 28.03.2009, 12:00
- Ad Soyad: Onur Aksak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Günde şu kadar yılda bu kadar uçuş yapmanız demek hata yapabileceğiniz anlamınamı geliyor? Hala kalkmış yılda 50.000 uçuş oluyor diyenler var arada olur öle bacak kolunu açık karabinası açık normaldir yani.... Tandem pilotları olarak çok yoğun uçuyoruz dikkatimiz dağılıyor yolcu chekleri tam yapılamıyor diye şirketlerinizin karşısında durdunuzmu acaba? durduysanız helal olsun.. yoksa bir sorti daha atsak kardır mantığımı hakimdi..?
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar Lütfen DİKKAT,
Konuyu birbirimizi suçlamak yada infaz etmek noktasına doğru götürmeyelim.
Tandem pilot arkadaşlarım savunmaya geçmeniz normal olabilir ama lütfen kendimizi savunalım derken birilerine hakaret etmek boyutuna girmeyelim.
Burada konuşulması gereken şeyleri birçok tecrübeli arkadaş yazmış, yani kontrol mekanizmaları kurulmalı, pilot arkadaşlar mutlaka kalkıştan önce tekrar ceklist uygulamalı vs gibi öneriler var, bu önerileri geliştirip uygulamaya çalışalım ki bir daha böyle kazalarla karşı karşıya kalmayalım. Benzer bir kaza muhtemelen güney amerika ülkelerinden birinde olmuş ve videoyu bir arkadaş eklemiş. http://www.youtube.com/watch?v=rYouKw86 ... re=related
Yani bu tür kazalar başka yerlerde de olabiliyor ( elbette olmasa iyi olurdu)
Şimdi bu konuda neler yapabiliriz ki bir daha böyle olay yaşamayalımın peşine düşmemiz lazım.
www.amasya-pal.com
Konuyu birbirimizi suçlamak yada infaz etmek noktasına doğru götürmeyelim.
Tandem pilot arkadaşlarım savunmaya geçmeniz normal olabilir ama lütfen kendimizi savunalım derken birilerine hakaret etmek boyutuna girmeyelim.
Burada konuşulması gereken şeyleri birçok tecrübeli arkadaş yazmış, yani kontrol mekanizmaları kurulmalı, pilot arkadaşlar mutlaka kalkıştan önce tekrar ceklist uygulamalı vs gibi öneriler var, bu önerileri geliştirip uygulamaya çalışalım ki bir daha böyle kazalarla karşı karşıya kalmayalım. Benzer bir kaza muhtemelen güney amerika ülkelerinden birinde olmuş ve videoyu bir arkadaş eklemiş. http://www.youtube.com/watch?v=rYouKw86 ... re=related
Yani bu tür kazalar başka yerlerde de olabiliyor ( elbette olmasa iyi olurdu)
Şimdi bu konuda neler yapabiliriz ki bir daha böyle olay yaşamayalımın peşine düşmemiz lazım.
www.amasya-pal.com
En son ahmetoztiryaki tarafından 07.09.2011, 16:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- selcukbezmez
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 24.03.2011, 23:14
- Ad Soyad: Selçuk Bezmez
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Tartışmalar hararetli bir şekilde ilerliyo ve single uçan pilotlarla tandem uçan pilotlar arasında ipler bayağı bir gerilmiş durumda.Aslında kimsenin göremediği yada kabullenmek istemediği bir durum söz konusu ortada.Bu sporun doğasında olan ve malesef istenmedik sonuçlar doğurabilen kazalar.Her pilot ister acemi olsun ister profesyonel ister single olsun ister tandem ister yaşlı olsun ister genç kaza yapabilir ve maalesef bu kazalar ölümle sonuçlanabilir.En iyi test pilotları, yarışma pilotları yıllardır tandem yapan pilotlar bile kaza yapıp malesef hayatlarını kaybedebiliyorlar.Bu sporda ne kadar iyi olursanız olun ihmale, aşırı özgüvene , başıboşluğa , konsantrasyon eksikliğine gelmez.Heran kaza yapabilirsiniz.Bu sporda insan faktörü en çok etken olduğu için kazaları azaltmanın şimdilik prosedürlerle olabileceğini düşünmüyorum ki sadece pilotların otokontrolleriyle olabilir birde belki uçuş sayısı kısıtlamasıyla olabilir ki o da garanti değil.Kabul etmek gerekir bazı şeyleri.
Tabi kabul etmek gerekir derken olayda herhangi bir ihmal varmı yoksa olay pilotun anlattığı gibi mi bilinmiyor.Kolonların ikiside bağlı değilse söyleyecek birşey yok konu hakkında fakat benim izlediğim bir video da sadece 1 adet kolon gözüküyordu.Diğer kolon bağlı olup olmadığı belli değildi tek bir kolon bağlı olmuş ise yolcuyu taşıyabilecek kapasitededir.Eğer yolcu tek kolonun bağlı olmasından dolayı paniğe kapılıp kendini sağlama almak için kolona sarıldıysa pilot haklı olabilir çünki insanların korku anında nasıl tepi vereceklerini bilemezsiniz.
Sonuç olarak bir insan hayatını kaybetmiştir ve bu tartışmalar ne onu geri getirecektir nede eminim ki pilot arkadaşımızın vicdan azabına engel olabilecektir. Bu spor tehlikeli bir spordur kim ne derse desin asla ihmale ve hafife almaya gelmez.Bu sporda insan faktörü bu kadar üst düzey olduğu sürece bu kazalar hep olacaktır.İster single'ci ister tandem'ci her zaman kendiniz dışına başkaların hayatlarından da sorumlu olduğu bilinciyle uçmak kazaları azaltabileceğine inanıyorum.
Vefat eden arkadaşın kendisine Allahtan rahmet,yakınlarına ve tüm havacılık camiasına başşağlığı diliyorum.
Tabi kabul etmek gerekir derken olayda herhangi bir ihmal varmı yoksa olay pilotun anlattığı gibi mi bilinmiyor.Kolonların ikiside bağlı değilse söyleyecek birşey yok konu hakkında fakat benim izlediğim bir video da sadece 1 adet kolon gözüküyordu.Diğer kolon bağlı olup olmadığı belli değildi tek bir kolon bağlı olmuş ise yolcuyu taşıyabilecek kapasitededir.Eğer yolcu tek kolonun bağlı olmasından dolayı paniğe kapılıp kendini sağlama almak için kolona sarıldıysa pilot haklı olabilir çünki insanların korku anında nasıl tepi vereceklerini bilemezsiniz.
Sonuç olarak bir insan hayatını kaybetmiştir ve bu tartışmalar ne onu geri getirecektir nede eminim ki pilot arkadaşımızın vicdan azabına engel olabilecektir. Bu spor tehlikeli bir spordur kim ne derse desin asla ihmale ve hafife almaya gelmez.Bu sporda insan faktörü bu kadar üst düzey olduğu sürece bu kazalar hep olacaktır.İster single'ci ister tandem'ci her zaman kendiniz dışına başkaların hayatlarından da sorumlu olduğu bilinciyle uçmak kazaları azaltabileceğine inanıyorum.
Vefat eden arkadaşın kendisine Allahtan rahmet,yakınlarına ve tüm havacılık camiasına başşağlığı diliyorum.
- exmurat
- Mesajlar: 264
- Kayıt: 13.07.2010, 10:03
- Ad Soyad: Murat Sobacı
- Şehir: Çorum / Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 41
- Pilot Menüsü:
meslek hayatım boyunca insanların panik halinde neler papabildiğinin sınırlarının olmadığına tanık oldum. Normal bir işnsanın atlayamayacağı uzaklığa atladığını kaldıramayacağı ağırlıkları çok kolay kaldırdığını v.b. tanık oldum. Bu kazaya gelince videonun kalitesiz bir çekim olmasından dolayı tam bir kanıya varamadım ama gördüğüm kadarıyla bağlı değil.
Önceki yazılarımda da belirttim bir yasa çıkması halinde sadece babadağ ı kapsamayacağı bütün ülke sınırlarını kapsayacağı için iyi düşünüp iyi karar vermek gerekir. Babadağ da yapılanlar çok güzel orada yapılan uçuş sayısının fazlalığı göz önüne alındığında orada bir kontrol mekanizması geliştirilmeli.
AMA !!!!! hiç bir kanuni sıfatı olmayan birileri kimseyi kontrol edemez. yoldan geçen birine bu yetkiyi veremezsin. bir ticari pilota yada bir single pilotuna bu yetkiyi veremezsin. bunun yaslal dayanağı olamaz. bir örnekle açıklayayım ben bir arkadaşın lisansı ile geldim diyelim resim de başkasının bana hiç benzemiyor eee nolcak şşimdi görevli olduğunu beyan eden kimliğimi soracak. hangi sıfatla yapacak bunu kolluk kuvveti olarak biz kimlik sorma konusunda yasalarda sıkıntı yaşarken. işimiz buyken o arkadaş nsıl yapacak bunu. üst mü arıyacak mahkeme kararı mı alacak yada beni göz altınamı alacak. İş yasal boyut olunca iyi düşünüp iyi karar verelim lütfen.
Babadağ kimsenin malı değildir. Türkiye Cumhuriyeti Vatndaşı olan herkes gelip oradan uçabilir. Benin nacizane fikrim babadağ için yapılması gereken her uçuşdan belli bir para alındığına göre ekstradan 5 TL (fiat tartışılablir) bir vergi alınarak gerçekte kendini kanıtlamış pilotlar yasal olarak oluşturulan bir kadro ile uçuş müdürü görevine getirilir bunlar sivil havacılığın bir memuru olurlar. maaşları bu alınan paralardan ödenir ki ülke ekonomisine bir ekstra yük getirmez. Bunlar sadece sivil havacılığa bağlı olduğu için kimse ye hesap vermez ve hem tandem hem single pilotlarını kontrol ederler. Yasal bir sıfatları olduğu içinde yaptırım yetkileri olur. En azından her pilotu kontrol etikleri için bağlanma malzemeden kaynaklanan kazalar bitme seviyesine gelir. Diğer etkenler den meydana gelen kazalara tabiki yapacak birşey yok insan oğlu hata yapmaya müsaiittir bunu sıfır a indirmek mümkün değil.
Yoksa sadece lisans vermekle olmaz bu iş. Araç kullanan herkesin ehliyeti var sınav ile alıyorlar trafik polisleri denetliyor eeee kazalar bitiyormu tabiki HAYIR onun için belli bir gurubu yada sınıfı suçlamak yersiz herkes hata yapabilir. Ve hep sölediğim gibi birinin hayatından meshul olan insanların hata yapma lüksü kendi hayatlarından meshul olanlara nazaran yok denecek kadar azdır.
Lütfen hepimiz havacılık kurallarına uyalım. 2-3-4 kez kendimizi kontrol edelim lütfen artık bitsin bu kazalar. Kimsenin canı yanmasın.geride kalanlar baskı altında kalmasın.
Önceki yazılarımda da belirttim bir yasa çıkması halinde sadece babadağ ı kapsamayacağı bütün ülke sınırlarını kapsayacağı için iyi düşünüp iyi karar vermek gerekir. Babadağ da yapılanlar çok güzel orada yapılan uçuş sayısının fazlalığı göz önüne alındığında orada bir kontrol mekanizması geliştirilmeli.
AMA !!!!! hiç bir kanuni sıfatı olmayan birileri kimseyi kontrol edemez. yoldan geçen birine bu yetkiyi veremezsin. bir ticari pilota yada bir single pilotuna bu yetkiyi veremezsin. bunun yaslal dayanağı olamaz. bir örnekle açıklayayım ben bir arkadaşın lisansı ile geldim diyelim resim de başkasının bana hiç benzemiyor eee nolcak şşimdi görevli olduğunu beyan eden kimliğimi soracak. hangi sıfatla yapacak bunu kolluk kuvveti olarak biz kimlik sorma konusunda yasalarda sıkıntı yaşarken. işimiz buyken o arkadaş nsıl yapacak bunu. üst mü arıyacak mahkeme kararı mı alacak yada beni göz altınamı alacak. İş yasal boyut olunca iyi düşünüp iyi karar verelim lütfen.
Babadağ kimsenin malı değildir. Türkiye Cumhuriyeti Vatndaşı olan herkes gelip oradan uçabilir. Benin nacizane fikrim babadağ için yapılması gereken her uçuşdan belli bir para alındığına göre ekstradan 5 TL (fiat tartışılablir) bir vergi alınarak gerçekte kendini kanıtlamış pilotlar yasal olarak oluşturulan bir kadro ile uçuş müdürü görevine getirilir bunlar sivil havacılığın bir memuru olurlar. maaşları bu alınan paralardan ödenir ki ülke ekonomisine bir ekstra yük getirmez. Bunlar sadece sivil havacılığa bağlı olduğu için kimse ye hesap vermez ve hem tandem hem single pilotlarını kontrol ederler. Yasal bir sıfatları olduğu içinde yaptırım yetkileri olur. En azından her pilotu kontrol etikleri için bağlanma malzemeden kaynaklanan kazalar bitme seviyesine gelir. Diğer etkenler den meydana gelen kazalara tabiki yapacak birşey yok insan oğlu hata yapmaya müsaiittir bunu sıfır a indirmek mümkün değil.
Yoksa sadece lisans vermekle olmaz bu iş. Araç kullanan herkesin ehliyeti var sınav ile alıyorlar trafik polisleri denetliyor eeee kazalar bitiyormu tabiki HAYIR onun için belli bir gurubu yada sınıfı suçlamak yersiz herkes hata yapabilir. Ve hep sölediğim gibi birinin hayatından meshul olan insanların hata yapma lüksü kendi hayatlarından meshul olanlara nazaran yok denecek kadar azdır.
Lütfen hepimiz havacılık kurallarına uyalım. 2-3-4 kez kendimizi kontrol edelim lütfen artık bitsin bu kazalar. Kimsenin canı yanmasın.geride kalanlar baskı altında kalmasın.
- halukyildiz
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 18.04.2008, 01:58
- Ad Soyad: Haluk Yildiz
- Şehir: Ingiltere
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
YP ci olmayip yorum yapmak zor ama "remove before flight" seklinde kirmizi serit konulsa bu kolonlara olmuyor mu? Havacilikta insan hatasini minimize etmenin fazla yolu yok checklist lerde herzaman ise yaramiyor. Hangi sirketin hangi pilotun kaza yaptigi yada sertifika/akreditasyon meseleside olmamali burada ki konu. Bu tekrarlanabilecek bir hataysa onlem alinmali. Onlem arayan var mi? Pinokkyo'da sormus ama herkes baska seyleri tartisiyor. Insanlar hala Babadag'da ucuyor bu arada. Havacilik yapiyorum diye banada soruyorlar, kime git tandem uc diyeyim ben simdi?
- B.ongun
- Mesajlar: 30
- Kayıt: 11.06.2010, 22:44
- Ad Soyad: Bülent Ongun
- Şehir: Çorum
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bence de iyi düşünülüp, iyi bir karar alınması lazım, take off pistine gelen pilotlar ve yolcuların kazasız ve belasız uçuş yapabilmeleri açısından, take off sahası içinde ve take off pisti çıkışında yer elemanları konulup saha içi elemanlar yolcunun ve pilotun hazır olup olmadıklarını görmek pist çıkışında duran elemanın da hem kalkışın olumlu olumsuz olup olmadığını kontrol etmek, hem de Rüzgar yönü ve şiddetinin durumuna göre pilotların ikaz veya ok verip, gözü kulağı olacağını düşünüyorum, uçuşlar düzene girer trafik sağlanmış olur, bir yeren yetkili gelip orda uçuş yapanlardan para alacak yok efendim sertifa kontrol edecek, Yok biri alkol metre ile alkollerimi ölçecek bilmem, hikaye kazalar gerçekten önlenmek isteniyorsa bence böyle bir yer ekibi mi dersiniz yoksa take off pist elemanımı dersiniz ne derseniz deyin öncelikle bu gerekli, Pilotun arkasında durup bağırarak pilotu uyarmaya kalkmak bence yanlış arkada duran adam ne görecek ki...Bende tandemle ilk uçtuğumda pilot arkadaşıma beni tekrar kontrol etmesi için söylemiştim...
Artık ihmallerden oluşan kaza haberi duymak istemiyoruz lütfen hepiniz dikkatli olun, Allah Kaza Bela Vermesin İnşallah...
Artık ihmallerden oluşan kaza haberi duymak istemiyoruz lütfen hepiniz dikkatli olun, Allah Kaza Bela Vermesin İnşallah...
- hüseyin
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 08.05.2009, 08:51
- Ad Soyad: Hüseyin Yaman
- Şehir: Yalova
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
allah rahmet eylesin
Evet yine bir acı haberle ve olayla yıkıldık.
Öncelikle hayatını kaybeden kişiye ALLAHTAN rahmet, kederli ailesine sabırlar diliyorum.
Hep uçmayı hayal ettiğim Bir doğa harikası olan bir yerde son zamanlarda meydana gelen kazalardan dolayı bu hevesim çok azaldı.
Bu kazanın sorumlularının pilot ekibi olduğu görüşündeyim. Uçuş yoğunluğundan dolayı olmalıki yolcunun bağlantıları yapılmadan veya kontrol edilmeden gerçekleşmiş olabilir.
Zira bir pilot olarak düşüncem: bacak ve göğüs kolonlarının yolcu istesede seyir halinde acamayacağı düşüncesindeyim.
Hüseyin YAMAN
Yalova
Öncelikle hayatını kaybeden kişiye ALLAHTAN rahmet, kederli ailesine sabırlar diliyorum.
Hep uçmayı hayal ettiğim Bir doğa harikası olan bir yerde son zamanlarda meydana gelen kazalardan dolayı bu hevesim çok azaldı.
Bu kazanın sorumlularının pilot ekibi olduğu görüşündeyim. Uçuş yoğunluğundan dolayı olmalıki yolcunun bağlantıları yapılmadan veya kontrol edilmeden gerçekleşmiş olabilir.
Zira bir pilot olarak düşüncem: bacak ve göğüs kolonlarının yolcu istesede seyir halinde acamayacağı düşüncesindeyim.
Hüseyin YAMAN
Yalova
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Bu tür bir olayla karşılaşıldığında yapılabilecek başka birşeyler olmalı diye düşünürken daha önce bu başlık altında hiç mevzu edilmediğini farkettiğim ama havacılık yahoo grupta Sevgili Barış Aydınsoy'un önemle üzerinde durduğu "ACİL TEPEYE İNİŞ" uygulaması hakkında seminer verilmeli ve hiçbir insanın kollarının altında o kayışlar varken 5 dk dan fazla asılı kalamayacağı anlatılmalıdır.
Barış ın yazısını aynen buraya kopyalıyorum.
"Merhabalar,
Birkac gun once Fethiye'de olan tandem parasutu kazasi ile ilgili bu
listede tam bir sessizlik olmasini uzuntuyle izliyorum. Bu, harnes
kolonlari baglanmasinin unutulmasi sonucu olan Oludeniz'deki saniyorum
3 ya da 4'uncu ölümlü tandem kazasi.
Bu kazanin tüm detaylari henüz ortada degil, ancak daha oncekilerde
genel olarak bu kazalarin öldürücü olmasinin malesef en buyuk sebebi,
ilk bastaki unutkanligin da otesinde; kalkis sonrasi durumu
farkettiginde pilotun kirimli da olsa yamaca inmeyip ucusa devam
etmesi olmustur.
DHV'nin 2000'li yillarda yaptigi bir arastirma vardi, kayip dusmemek
icin tutunan kisinin kol altindan gecen arterlerin yuk altinda ezilmesi
nedeniyle kan akisina musade etmemesi, birakin 25-30 dk'yi, yaklasik 5
dk kadar bir tutunabilme suresi veriyordu..
Bu konuda en buyuk eksik, yeni baslayan tandemcilerin (ki Oludeniz'de
3 seneden fazla suredir ucanlarin 50%'nin uzerinde olmadigini
dusunuyorum) bu tur kazalara karsi bilgilendirilmemesi oldugunu
dusunmekteyim. Bu konuda boyle bir durumla karsilasan pilotun yamaca
mecburi inis yapmasi gerektiginin ogretilecegi sekilde tandem lisansi
egitiminin guncellenmesini diliyorum. Daha once lisans alanlara da imza
karsiligi bir bilgilendirme yazisinin gonderilmesi uygun olacaktir.
Bir de ticari ucus yapan pilotlar icin baglantilarin kontrolunun bir
checklist halinde ZORUNLU hale getirilmesinin artik dilekten ote, bir
SART oldugunu dusunuyorum. Unutmayin, 3 saniye alacak bir kontrol icin
NICE insanlar bosu bosuna ölmekte..
Geride kalanlara saglikli ve uzun bir ömür dilerim.
Baris"
Barış ın yazısını aynen buraya kopyalıyorum.
"Merhabalar,
Birkac gun once Fethiye'de olan tandem parasutu kazasi ile ilgili bu
listede tam bir sessizlik olmasini uzuntuyle izliyorum. Bu, harnes
kolonlari baglanmasinin unutulmasi sonucu olan Oludeniz'deki saniyorum
3 ya da 4'uncu ölümlü tandem kazasi.
Bu kazanin tüm detaylari henüz ortada degil, ancak daha oncekilerde
genel olarak bu kazalarin öldürücü olmasinin malesef en buyuk sebebi,
ilk bastaki unutkanligin da otesinde; kalkis sonrasi durumu
farkettiginde pilotun kirimli da olsa yamaca inmeyip ucusa devam
etmesi olmustur.
DHV'nin 2000'li yillarda yaptigi bir arastirma vardi, kayip dusmemek
icin tutunan kisinin kol altindan gecen arterlerin yuk altinda ezilmesi
nedeniyle kan akisina musade etmemesi, birakin 25-30 dk'yi, yaklasik 5
dk kadar bir tutunabilme suresi veriyordu..
Bu konuda en buyuk eksik, yeni baslayan tandemcilerin (ki Oludeniz'de
3 seneden fazla suredir ucanlarin 50%'nin uzerinde olmadigini
dusunuyorum) bu tur kazalara karsi bilgilendirilmemesi oldugunu
dusunmekteyim. Bu konuda boyle bir durumla karsilasan pilotun yamaca
mecburi inis yapmasi gerektiginin ogretilecegi sekilde tandem lisansi
egitiminin guncellenmesini diliyorum. Daha once lisans alanlara da imza
karsiligi bir bilgilendirme yazisinin gonderilmesi uygun olacaktir.
Bir de ticari ucus yapan pilotlar icin baglantilarin kontrolunun bir
checklist halinde ZORUNLU hale getirilmesinin artik dilekten ote, bir
SART oldugunu dusunuyorum. Unutmayin, 3 saniye alacak bir kontrol icin
NICE insanlar bosu bosuna ölmekte..
Geride kalanlara saglikli ve uzun bir ömür dilerim.
Baris"
- biscen
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 15.06.2010, 14:46
- Ad Soyad: Bekir İşçen
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Konudaki ucuz ölümden gelen haklı mağduriyet medya için çok cazip internette ve gazetelerde bolca yer alıyor. Yapılan hata veya hatalar neyse bu saatten sonra geriye dönük bir telafisi yok maalesef, ateş düştüğü yeri yakacak ve giden de geri gelmeyecek.
Ama takıldığım nokta pilotun savunmasındaki mazeret daha önemlisi samimiyetin kaç kişiyi ikna ettiği! Belki haklıdır, korkan yolcu yanlış yerde tuttuğu elleriyle sıktığından kilitler eş zamanlı olarak açtı, yanlış bir harekette de harnesten sarkıp düştü. Bu kilitlere hayatını bağlayıp uçanlarız ki bu olayı kafamızda canlandırdığımızda “aaa hakikaten böyle olmuştur” diyebiliyor muyuz? Zor! Ya kalkışta bağlı değildi, göğüs kolonlarından sıkıca tutup, tesadüf eseri ilk metrelerde sarkmadı, o yüzden kimse doğru dürüst görmedi, ya kilitlerde bir sorun vardı ve yolcu yabancı ortam yüzünden bilinçsiz bir hareket yaptı; ne bileyim bacağını sıktığı için kolonu gevşetmek istedi de tutup kilidi açtı(!), ya da harnesin tasarımında buna sebep olacak bir hata tam da ortaya çıkacak vakti buldu vs vs…
Gerçek tanıklıklar ve samimi itiraflar gelse keşke dersler çıkarsak.
Ama takıldığım nokta pilotun savunmasındaki mazeret daha önemlisi samimiyetin kaç kişiyi ikna ettiği! Belki haklıdır, korkan yolcu yanlış yerde tuttuğu elleriyle sıktığından kilitler eş zamanlı olarak açtı, yanlış bir harekette de harnesten sarkıp düştü. Bu kilitlere hayatını bağlayıp uçanlarız ki bu olayı kafamızda canlandırdığımızda “aaa hakikaten böyle olmuştur” diyebiliyor muyuz? Zor! Ya kalkışta bağlı değildi, göğüs kolonlarından sıkıca tutup, tesadüf eseri ilk metrelerde sarkmadı, o yüzden kimse doğru dürüst görmedi, ya kilitlerde bir sorun vardı ve yolcu yabancı ortam yüzünden bilinçsiz bir hareket yaptı; ne bileyim bacağını sıktığı için kolonu gevşetmek istedi de tutup kilidi açtı(!), ya da harnesin tasarımında buna sebep olacak bir hata tam da ortaya çıkacak vakti buldu vs vs…
Gerçek tanıklıklar ve samimi itiraflar gelse keşke dersler çıkarsak.
- ahmetbilal
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 07.04.2010, 15:33
- Ad Soyad: Ahmet Bilal Arslan
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- e=mc2
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 25.08.2011, 11:17
- Ad Soyad: Erdem Özcan
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Buna benzer bir olaya bir yerde şahit olmuştum. görgü tanıkları olayı şöyle anlatıyorlar, kalkıştan önce pilot son kontrollerini yapmış kendi kontrollerini yaparken ... pilotun görmediği bir esnada (yada dikkatini başka yere verdiği bir esnada da olabilir) bacak kolonlarından rahatsız olan yolcu, kolonları söküp tekrar bağlamış. ama ters bağlamış... bağlantıların nasıl yapıldığı yolcuya gösterilmeli, anlatılmalı. (acil inişlerde su v.s) basıl kurtulacağını bilmeli. Ama kurcalamaması gerektiğini de bilmeli.
mesafe kısa olduğu için sorun yaşanmadan inilmiş..
ama bu olaydaki ifade (ki doğru ise) pek inandırıcı gelmiyor. adalet işi çözecektir. Bize düşen olaydan ne gibi bir ders çıkarılması gerektiği.
uçuş öncesi son kontrol kesinlikle yapılmalı. hatta cheklıst yapılabilir.
mesafe kısa olduğu için sorun yaşanmadan inilmiş..
ama bu olaydaki ifade (ki doğru ise) pek inandırıcı gelmiyor. adalet işi çözecektir. Bize düşen olaydan ne gibi bir ders çıkarılması gerektiği.
uçuş öncesi son kontrol kesinlikle yapılmalı. hatta cheklıst yapılabilir.
- oxygen
- Mesajlar: 10
- Kayıt: 27.12.2006, 14:17
- Ad Soyad: Baris Aydinsoy
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhabalar,
Ahmet Bey havacilik listesindeki ilk mailimi buraya gondermis, kendisine
tesekkur ederim. Bu kadar sessizlige hayret ederken ypforum'a bakmak
aklima geldi, burada en azindan uzerinde konusulan bir konu olmasi beni
rahatlatti..
Tandemcinin savunmasinin beni en acitan yani, o düşürdüğü yolcunun eşine
karşı bu kadar rahat bir savunma olmasi.
Asagidaki videoyu tam ekran yapip incelerseniz olayla ilgili olasi tum
sorularinizin yanitlarini bulabilirsiniz. Bakmaniz gereken yer
yolcunun acik renk sortu. Bacak kolonlari da bildiginiz uzere siyah renkli olur..
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/21321/0/ ... gitti.aspx
Videodaki kalkis yardimcisi parasutu duzeltmek icin birkac kere one egilip D
iplerinden cekiyor, ama gozunun onundeki problemi farkedememis malesef...
Klipslerin yolcu tarafindan çözülmesi konusuna aciklik getirmek için de;
harness'a oturmadan normalde klipsleri çokça güç kullanmadan acamazsiniz.
Yeni harneslerde yuk altindayken pimler normalde sıkışır. Oturduktan sonra
da açsaniz zaten düşmezsiniz.
Bundan onceki tip (Yaklasik 15 sene oncesinin) kolon klipsleri ise ic ice gecen 2
parcadan olusur, ancak gevsekken ozel bir acida cikabilir.
Sevgiler,
Baris
Ahmet Bey havacilik listesindeki ilk mailimi buraya gondermis, kendisine
tesekkur ederim. Bu kadar sessizlige hayret ederken ypforum'a bakmak
aklima geldi, burada en azindan uzerinde konusulan bir konu olmasi beni
rahatlatti..
Tandemcinin savunmasinin beni en acitan yani, o düşürdüğü yolcunun eşine
karşı bu kadar rahat bir savunma olmasi.
Asagidaki videoyu tam ekran yapip incelerseniz olayla ilgili olasi tum
sorularinizin yanitlarini bulabilirsiniz. Bakmaniz gereken yer
yolcunun acik renk sortu. Bacak kolonlari da bildiginiz uzere siyah renkli olur..
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/21321/0/ ... gitti.aspx
Videodaki kalkis yardimcisi parasutu duzeltmek icin birkac kere one egilip D
iplerinden cekiyor, ama gozunun onundeki problemi farkedememis malesef...
Klipslerin yolcu tarafindan çözülmesi konusuna aciklik getirmek için de;
harness'a oturmadan normalde klipsleri çokça güç kullanmadan acamazsiniz.
Yeni harneslerde yuk altindayken pimler normalde sıkışır. Oturduktan sonra
da açsaniz zaten düşmezsiniz.
Bundan onceki tip (Yaklasik 15 sene oncesinin) kolon klipsleri ise ic ice gecen 2
parcadan olusur, ancak gevsekken ozel bir acida cikabilir.
Sevgiler,
Baris