Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011
Moderatör: Moderatör Ekibi
- unforg
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 04.03.2010, 00:53
- Ad Soyad: Uğur Baytaş
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011
Bu Mübarek bayram gününde ölüdenizde yolcunun bacak kolonlarının bağlanmamasından dolayı ölümlü bir kaza yaşanmıştır her zaman bu tür kazaların olmamasını temenni etsekte malesef son olmuyor ve 10 gün içerisinde unutulup gidiyor bu şekilde daha fazla para kazanmak adına alelacele güvenlik kurallarını hiçe sayarak yolcu ucurup daha fazla kazanma hırsı ile hareket edip dikkatsiz davranıldığı müddetçede devam edecektir lütfen ama lütfen birileri bu duruma el koysun bu kazada öncekiler gibi unutulup gitmesin önlem alınması için daha kaç can daha gitmesi gerekiyor insan hayatı bu kadar ucuz değil Ailesi için bu bayram günü acı ve ızdırap oldu soruyorum değdimi
http://www.airporthaber.com/readnews.php?newid=34671#
http://www.airporthaber.com/readnews.php?newid=34671#
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Olay çok üzücü.. Hayatını kaybeden yolcu arkadaşa Allahtan rahmet diliyorum.
Kalkış öncesi kontroller hayati önem taşıyor. Ve Fethiye gibi seri uçuşların yapıldığı yerlerde; yorgunluk; acele etmek; kendine güvenmek; dikkat azalması vb. sebebi ile bağlantılar unutuluyor; ki şimdiye kadar birçok ölümlü kaza yaşandı; bazılarıda ucuz atlatıldı ve hiç haberimiz olmadı.
Şu an ölen yolcunun eşi; ailesi arkadaşları yıkılmıştır; ama kazaya sebep olan pilotta büyük vicdan azabı yaşıyordur; ve böyle olmasını istemezdi. Ki bu vicdan azabını da ömür boyu taşıyacaktır.
Fethiyeye 2007den beri gitmedim; son durumları bilmiyorum ama kazaların azaltılması yönünde iyileştirme çabaları var. Daha önce okuduğum; sigorta; sertifika; THK yetkilisi vb. gibi arayışlar Fethiyede en çok ölümlü kazaya yol açan bu bağlantı unutma durumunu engellemez. Çünkü insan hata yapabilir; ve bir kişinin hatasını en iyi diğer bir kişi görebilir. Bunun için çözüm tepeye birkaç eleman (katlamacılar gibi) alıp; bunları her kalkış yapacak pilotun bağlantısını kontrol etmek; kanadını düzeltmek; önünde arkasında durup yardım etmek gibi görevlendirmek olabilir.
Kaza yapan pilot arkadaşa da geçmiş olsun diyor; ölen yolcunun ailesine Allahtan sabır ve metanet diliyorum.
Mesut
Kalkış öncesi kontroller hayati önem taşıyor. Ve Fethiye gibi seri uçuşların yapıldığı yerlerde; yorgunluk; acele etmek; kendine güvenmek; dikkat azalması vb. sebebi ile bağlantılar unutuluyor; ki şimdiye kadar birçok ölümlü kaza yaşandı; bazılarıda ucuz atlatıldı ve hiç haberimiz olmadı.
Şu an ölen yolcunun eşi; ailesi arkadaşları yıkılmıştır; ama kazaya sebep olan pilotta büyük vicdan azabı yaşıyordur; ve böyle olmasını istemezdi. Ki bu vicdan azabını da ömür boyu taşıyacaktır.
Fethiyeye 2007den beri gitmedim; son durumları bilmiyorum ama kazaların azaltılması yönünde iyileştirme çabaları var. Daha önce okuduğum; sigorta; sertifika; THK yetkilisi vb. gibi arayışlar Fethiyede en çok ölümlü kazaya yol açan bu bağlantı unutma durumunu engellemez. Çünkü insan hata yapabilir; ve bir kişinin hatasını en iyi diğer bir kişi görebilir. Bunun için çözüm tepeye birkaç eleman (katlamacılar gibi) alıp; bunları her kalkış yapacak pilotun bağlantısını kontrol etmek; kanadını düzeltmek; önünde arkasında durup yardım etmek gibi görevlendirmek olabilir.
Kaza yapan pilot arkadaşa da geçmiş olsun diyor; ölen yolcunun ailesine Allahtan sabır ve metanet diliyorum.
Mesut
- keremakkaya
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 15.08.2009, 19:37
- Ad Soyad: Kerem Akkaya
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yolcu arkadaşa allahtan rahmet, ailesine, sevdiklerine ve camiamıza sabırlar diliyorum. Pilot arkadaşa da geçmiş olsun diyorum.
Daha önceden olan bir tandem kazasında yapılan uygulamayı veya yanlışlıkları dile getirmeye, özeleştiri yapmaya çalışmıştım ama siz susun siz çaylaksınız dediler...
Bu mantaliteyle bence kazaların önüne geçilemez... özeleştiri yapmak ve bundan sonuç çıkarıp, sonuçları uygulamak gerekiyor...
Mesutun dediği gibi bir uygulama yapmak, kazaları azaltıcı etki yapacaktır. bir de sıra olayı da güzel olacaktır. bir pilot kalktıktan en az 1 dakika geçmeden diğer pilotun kalkmaması ve tepe önünde kalkışa engel olacak şekilde termik dönülmemesi, soaring yapılmaması gibi kurallar koymak kazaları azaltıcı etki yapacaktır. En önemlisi de bunları denetleyen mekanizmanın kurulmasıdır. Bu konuda da federasyona büyük ve sorumluk gerektiren işler düşecektir...
birde firmalar fazla uçuş yapmak için pilotlara baskı uyguluyor olabilir. 1 tur daha fazla çıkmaktansa daha güvenli uçuşların yapılması yani sorti sınırlaması getirilmesi de uygun olacaktır. Böyle bir durum firmaların gelir kaybına uğramasına yol açmaz. Aksine kazalar azaldıkça ve spor yaygınlaştıkça taleplerin artmasına yol açacaktır diye düşünüyorum. vicdan azabıyla yaşamaktan veya arkada gözü yaşlı kimseleri bırakmaktansa firmalar biraz fedakarlık yapmalı...
Bunlar kazaları engeller mi? hayır engellemez... ama azaltacağını umuyorum.
eğitim kesinlikle şart.
Daha önceden olan bir tandem kazasında yapılan uygulamayı veya yanlışlıkları dile getirmeye, özeleştiri yapmaya çalışmıştım ama siz susun siz çaylaksınız dediler...
Bu mantaliteyle bence kazaların önüne geçilemez... özeleştiri yapmak ve bundan sonuç çıkarıp, sonuçları uygulamak gerekiyor...
Mesutun dediği gibi bir uygulama yapmak, kazaları azaltıcı etki yapacaktır. bir de sıra olayı da güzel olacaktır. bir pilot kalktıktan en az 1 dakika geçmeden diğer pilotun kalkmaması ve tepe önünde kalkışa engel olacak şekilde termik dönülmemesi, soaring yapılmaması gibi kurallar koymak kazaları azaltıcı etki yapacaktır. En önemlisi de bunları denetleyen mekanizmanın kurulmasıdır. Bu konuda da federasyona büyük ve sorumluk gerektiren işler düşecektir...
birde firmalar fazla uçuş yapmak için pilotlara baskı uyguluyor olabilir. 1 tur daha fazla çıkmaktansa daha güvenli uçuşların yapılması yani sorti sınırlaması getirilmesi de uygun olacaktır. Böyle bir durum firmaların gelir kaybına uğramasına yol açmaz. Aksine kazalar azaldıkça ve spor yaygınlaştıkça taleplerin artmasına yol açacaktır diye düşünüyorum. vicdan azabıyla yaşamaktan veya arkada gözü yaşlı kimseleri bırakmaktansa firmalar biraz fedakarlık yapmalı...
Bunlar kazaları engeller mi? hayır engellemez... ama azaltacağını umuyorum.
eğitim kesinlikle şart.
- cyberpunx
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 05.07.2007, 00:06
- Ad Soyad: Mehmetcan Özkuyu
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ölüdenizdeki pilot arkadaşların son kontrolleri yapması şart. Çoğunluğun yapmadığını görüyorum. Son kontrolün anlamı kanada bağlanıp herşey bittikten sonra bir daha üzerinden geçmektir. Ne demek istediğimi her pilot anlıyor. 2 kere. Ve bunun her seferinde a b c gibi bir sıra mantığı dahilinde yapılması gerekir kanattan başlayıp pilota doğru gelerek.
Bir de yolcuların hazırlanması işlemi var, bunu kimi zaman 3. bir şahıs yapıyor. Sorumlu pilotun ilgilenmesi gerekir.
Bu kaza ilk defa yaşanmıyor. Kooperatifin kurulmasının, ve yeni uygulamaların olmasının da kaza istatistiklerinde bir değişiklik yaratmadığı aşikar.
Yolcu arkadaş için çok üzüldüm, allahtan rahmet, ailesine de başsağlığı diliyorum.
Bir de yolcuların hazırlanması işlemi var, bunu kimi zaman 3. bir şahıs yapıyor. Sorumlu pilotun ilgilenmesi gerekir.
Bu kaza ilk defa yaşanmıyor. Kooperatifin kurulmasının, ve yeni uygulamaların olmasının da kaza istatistiklerinde bir değişiklik yaratmadığı aşikar.
Yolcu arkadaş için çok üzüldüm, allahtan rahmet, ailesine de başsağlığı diliyorum.
- ugurci
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
2 gün önce ucmakdere tanıstıgım bir pilot artık ölüdenizde sadece p4 pilotların ucmasına izin verildiğini ve ucus öncesi pilotlara alkolmetreye üfleme zorunlulugu getirildiğini söylemisti. kaza sonrası gazetelere acıklama yapan THK sorumlusu ise sadece hava sartlarına göre kırmızı yada yesil bayrak cekme yetkisine sahip olduklarını bunun dısında ucanlara baska hiçbir müdahale yetkilerinin olmadıgını söylüyor .eger thk yetkilisi dogru söylüyorsa ölüdenizde kim hangi yetkiyle alkol ve sertifika kontrolu yapıyor yada kim bu kontrolleri yetkisiz olarak yapıyor acaba. artık adli durumlarda bile kolluk gücleri bile "eger savcılık emri yoksa" kisiye zorla alkol testi yaptıramıyorlar çünkü.
- özgür evren
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 26.05.2010, 19:24
- Ad Soyad: Özgür Evren Akay
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu iş çığrından çıkmış vaziyette. En basit yapılması gereken iş, tandem'de yolcunun harness'a bağlı olup olmadığını, bağlı ise bağlantıların sağlamlığını kontrol etmek!
Ortada bacak harness'ları bağlı değildi, ondan dolayı kaydı düştü diye bir söylenti var. Kimi haberlerde de, kendisi takmadı ondan dolayı düştü deniyor. Yolcu ne bilsin hangi bağlantının bağlanacağını da kendisi taksın?!
Ortada bir otorite olmayınca bu kadar ciddi olaylar tekrar edip duruyor.
Yamaç paraşütleri, özellikle tandem olanlar, sivil havacılıktaki yolcu uçakları gibi denetlenmedikçe kimseye tandem uçmasını önermiyorum. Türkiye'de işini düzgün yapabilen bu kadar az adam varken tehlikesiz bir uçuş çok zor.
Hatta bu tandem şirketlerinin kendi kalite bölümleri olmalı, kendi kendilerini denetlemeliler. Bilmiyorum var mıdır kendi kendilerini denetleme durumu. Sadece ciddiyetin farkında olanlar kendi kendilerini kontrol ediyorlardır.
Pilotu tutuklamışlar bu arada.
Allah rahmet eylesin...
http://www.airporthaber.com/o-pilot-tut ... 4690h.html
Ortada bacak harness'ları bağlı değildi, ondan dolayı kaydı düştü diye bir söylenti var. Kimi haberlerde de, kendisi takmadı ondan dolayı düştü deniyor. Yolcu ne bilsin hangi bağlantının bağlanacağını da kendisi taksın?!
Ortada bir otorite olmayınca bu kadar ciddi olaylar tekrar edip duruyor.
Yamaç paraşütleri, özellikle tandem olanlar, sivil havacılıktaki yolcu uçakları gibi denetlenmedikçe kimseye tandem uçmasını önermiyorum. Türkiye'de işini düzgün yapabilen bu kadar az adam varken tehlikesiz bir uçuş çok zor.
Hatta bu tandem şirketlerinin kendi kalite bölümleri olmalı, kendi kendilerini denetlemeliler. Bilmiyorum var mıdır kendi kendilerini denetleme durumu. Sadece ciddiyetin farkında olanlar kendi kendilerini kontrol ediyorlardır.
Pilotu tutuklamışlar bu arada.
Allah rahmet eylesin...
http://www.airporthaber.com/o-pilot-tut ... 4690h.html
- tesviyeci
- Mesajlar: 196
- Kayıt: 30.05.2006, 22:19
- Ad Soyad: Ali Demir
- Şehir: Konya
- Aldığı Beğeni: 3 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba arkadaşlar;
Öncelikle hayatını kaybeden arkadaşa Allah'tan rahmet, yakınlarına da baş sağlığı diliyorum.
Bir insanın bacak kolonlarının takmadan uçurulması inanılacak gibi değil. Ama daha evvelde böyle bir olay olmuştu ve olayın ilk andan son ana kadar görüntüleri de vardı. oradaki yolcu inene kadar pilotun bacaklarına sarılmayı başarmıştı. Bence bu gibi olaylar unutulmamalı dersler çıkartılmalı, önlemler alınmalı ve en önemlisi de sorumlular en ağır şekilde cezalandırılmalı. Bana kalsa sorumlu şirkete (Hangisi olduğunu bilmiyorum) bir daha orada uçurtma bile uçurtmam.
Öncelikle hayatını kaybeden arkadaşa Allah'tan rahmet, yakınlarına da baş sağlığı diliyorum.
Bir insanın bacak kolonlarının takmadan uçurulması inanılacak gibi değil. Ama daha evvelde böyle bir olay olmuştu ve olayın ilk andan son ana kadar görüntüleri de vardı. oradaki yolcu inene kadar pilotun bacaklarına sarılmayı başarmıştı. Bence bu gibi olaylar unutulmamalı dersler çıkartılmalı, önlemler alınmalı ve en önemlisi de sorumlular en ağır şekilde cezalandırılmalı. Bana kalsa sorumlu şirkete (Hangisi olduğunu bilmiyorum) bir daha orada uçurtma bile uçurtmam.
- metinmurat
- Mesajlar: 86
- Kayıt: 08.03.2005, 11:38
- Ad Soyad: Metin Murat
- Şehir: Tokat / Trabzon
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Yamaç Paraşütünde iki yıllık geçmişi olan ben herkese Ölüdenizde profesyonel firma ve tandem pilotları var, güvenle yolcu olarak uçabilirsiniz diyordum. Artık dermiyim bir daha, demem. Baksana pilot yolcusunun bacak kolonunu bile bağlamayı unutmuş. Yakında kanadını da unuturlar!!! Rezalet!! Bu haberleri gören yakınlarımız benim gibi single uçan pilotlara ne baskılar yapıyorlardır. Traji-komik bir olay. Birinin önerdiği gibi, Ticari firmalar, inişte kanat katlayan eleman çalıştıracaklarına kalkışta kontol yapan yardımcı pilot çalıştırsınlar. Pilot acaba çok çok yorgunmuydu, ne içmişti ki bu kadar unutkan olmuş. Allah hepimizi böyle unutkanlıklardan korursun. Yazılacak çok şey vardır ama bana düşmez.
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
- ferda
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 05.04.2010, 14:10
- Ad Soyad: Ferda Güler
- Şehir: Mersin
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
öncelikle hayatını kaybeden arkadaşa alah rahmet eylesin ve ailesine sabır versin.
single pilot olarak bir buçuk yıldır uçuyorum.ismini ve yerini belirtemeyeceğim ancak bu ''tandem işinin'' gayet ciddiyetsiz, kuralsız, emniyet tedbirleri alınmadan yurdum insanı tarafından hintli ''tandemdicilerden'' biraz hallice,yaptıkları işin hukuki sorumluluğunu bile bilmeyen tandem pilotlarınca yapıldığına şahit oldum.bunun yazarken kimseyi suçlama amacım falan yok ama işin içine para girince sadece ''tandemci'' değil kendini sözde eğitmen olarak adlandılanların öğrencilerini uygun olmayan hava koşullarında,pilotajlarına uygun olmayan malzemlerle (sırf ikinci elde üç beş kuruş cebe indirmek için) uçurduklarına da şahit oldum.eğitim ücreti vermemek için kitaptan okuyup ! single uçanları bile gördüm.
bu sporda öncelik eğitim,eğitim ve donanım olmakla birlikte işin içine ticari kaygılar girince iş çığrından çıkmakta .
türkiye maalesef hep istimin arkadan geldiği, pek çok can yandıktan sonra belki düzenlemenin yapıldığı ancak genellikle sorunun yasaklamayla çözüldüğü ! bir ülke.
umarım yetkililer !(her kim olduğunu ben hala anlamış değilim çünkü bi sürü kurum var) bu sporu tekniğine göre yapan,kendini ispatlamış pilotların ve eğitmenlerin de desteği ve birikiminden faydalanarak bir çözüm üretip kazaların en aza indirilmesine katkı sunarlar.
türkiye yamaç parşütünde hindistan olmasın.
http://www.youtube.com/watch?v=1MA9spmqEoU
single pilot olarak bir buçuk yıldır uçuyorum.ismini ve yerini belirtemeyeceğim ancak bu ''tandem işinin'' gayet ciddiyetsiz, kuralsız, emniyet tedbirleri alınmadan yurdum insanı tarafından hintli ''tandemdicilerden'' biraz hallice,yaptıkları işin hukuki sorumluluğunu bile bilmeyen tandem pilotlarınca yapıldığına şahit oldum.bunun yazarken kimseyi suçlama amacım falan yok ama işin içine para girince sadece ''tandemci'' değil kendini sözde eğitmen olarak adlandılanların öğrencilerini uygun olmayan hava koşullarında,pilotajlarına uygun olmayan malzemlerle (sırf ikinci elde üç beş kuruş cebe indirmek için) uçurduklarına da şahit oldum.eğitim ücreti vermemek için kitaptan okuyup ! single uçanları bile gördüm.
bu sporda öncelik eğitim,eğitim ve donanım olmakla birlikte işin içine ticari kaygılar girince iş çığrından çıkmakta .
türkiye maalesef hep istimin arkadan geldiği, pek çok can yandıktan sonra belki düzenlemenin yapıldığı ancak genellikle sorunun yasaklamayla çözüldüğü ! bir ülke.
umarım yetkililer !(her kim olduğunu ben hala anlamış değilim çünkü bi sürü kurum var) bu sporu tekniğine göre yapan,kendini ispatlamış pilotların ve eğitmenlerin de desteği ve birikiminden faydalanarak bir çözüm üretip kazaların en aza indirilmesine katkı sunarlar.
türkiye yamaç parşütünde hindistan olmasın.
http://www.youtube.com/watch?v=1MA9spmqEoU
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- parapraksi
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 22.04.2008, 22:33
- Ad Soyad: Barış Samancı
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
SENERARSLAN yazdı:pilot arkadaş hukuki bir ceza alıyormu bu durumda bilgisi olan varmı.
uçuş öncesi yolcuya imzalatılan belge incelenecek olsada, konu en kötü ihtimalle bilirkişiye gider, bilirkişi derse ki "yolcunun ve uçuşun güvenliği pilotun sorumluluğundadır. Ve bu sorumluluklardan bir tanesi de bacak kolonlarını bağlamaktır" o zaman pilot "taksirle ölüme neden olma" suçuyla yargılanma ihtimali ile karşı karşıyadır. Savcının iddianamede ne yazacağıyla ilgili bir durum.
Hayatını kaybeden yolcuya Allah' tan rahmet yakınlarına sabır diliyorum.
- Seher25
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 01.11.2006, 18:22
- Ad Soyad: Tenzile Gonuleri
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Ya arkadaslar Türkiyede ne güzel is ucus öncesi bir kagit imzalatiliyor ve sorumluluk pilottan gidiyor. varmi böyle is. Hic bir avrupa ülkesinde böyle bir sey yok....
Oldu ben bir kagit imzalayayim ve beni biri gelsin dan dan vursun ve vuran kisi sorumlu olmasin?
Olamaz böyle bir sey.
Tabiki bir tandem yolcusu kaza yaptiysa bundan tamamiyle PILOT sorumludur. THK veya her kimler bu islere bakiyorsa Almanyadan veya Avusturyadan veya Isvicreden örnek alip hemen uygulamalidir.
Lütfen bütün Tandempilotlari bilincli ve güvenli bir sekilde yolcularini ucursunlar. Parayi düsünmesinler.....Hadi aldiklari (150 TL.) ölen bu yolcuyu geriye getirsin....Getirebiliyorsa
Insan hayati bukadar ucuza gitmesein...........
Oldu ben bir kagit imzalayayim ve beni biri gelsin dan dan vursun ve vuran kisi sorumlu olmasin?
Olamaz böyle bir sey.
Tabiki bir tandem yolcusu kaza yaptiysa bundan tamamiyle PILOT sorumludur. THK veya her kimler bu islere bakiyorsa Almanyadan veya Avusturyadan veya Isvicreden örnek alip hemen uygulamalidir.
Lütfen bütün Tandempilotlari bilincli ve güvenli bir sekilde yolcularini ucursunlar. Parayi düsünmesinler.....Hadi aldiklari (150 TL.) ölen bu yolcuyu geriye getirsin....Getirebiliyorsa
Insan hayati bukadar ucuza gitmesein...........
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- Serdal Sacti
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 02.03.2010, 01:18
- Ad Soyad: Serdar Saçtı
- Şehir: Tokat
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
kaza günü ölüdenizde olmam dan dolayı bu kazanın etkisinde kalmış durumdayım.Hiç kimse kusura bakmasın tandem pilotlarının uçuş sınırlaması getirilmesi gerektiğini bizzat gördüm daha fazla para kazanacağım diye kontroller hiçe sayılıyor canlı olarak gördüm 7/8 hatta yemek yemeden su içmeden apar topar 9 uçuş yapabilme gayretinde olan arkadaşlar biraz vijdan diyorum tatile gelmiş tatilcinin hiç bir şeyden habersiz çaresiz düşüşü yazık çok yazık ailesine başsağlığı diliyorum uçan tüm arkadaşlarımın burnu bile kanamamasını diliyorum
- mbakar
- Mesajlar: 85
- Kayıt: 06.12.2006, 00:01
- Ad Soyad: Mesut Bakar
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
slm olenın yakınlarına allah sabırlar versın daha. gecen aylar bu ıslerı ılk yapanlardan usta bır plotun dıyorum oludenızde yolcusuyla bırlıkte yanlıs baglanma sonucu her ıkısıde yasamını yıtırmedımı.pılot canıyla odedı kımse eksık bır sekılde ucmaz ama oyle deyın ama boyle allah unutturmasın yapacak hıcbırsey yok bunlardan olaylardan bız pılotlar cok dersler cıkarmalıyız.
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba..
İnternette kalkış anı videosu var.
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/21321/0/ ... gitti.aspx
Video detaylı izlendiğinde bacak kolonlarının bağlı olmadığı ve kalkar kalkmaz yolcunun sarktığı belli oluyor.
Kalkışa yardımcı olan bir kişi var; ve muhtemelen pilot bu arkadaşına güvenerek kalkışını yaptı.
Pilotun kalkışa yardımcı olan biri olsa bile yolcuyu kendi kuşandırması; ve olası sonradan çözme (bekleme anında yolcunun açması vb.) durumuna karşı kalkmadan önce tüm bağlantıları kontrol etmesi gerekir. Prosedür olarak bu yol takip edilirse benzer kaza riskinin ortadan kalkacağını düşünüyorum.
Mesut
İnternette kalkış anı videosu var.
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/21321/0/ ... gitti.aspx
Video detaylı izlendiğinde bacak kolonlarının bağlı olmadığı ve kalkar kalkmaz yolcunun sarktığı belli oluyor.
Kalkışa yardımcı olan bir kişi var; ve muhtemelen pilot bu arkadaşına güvenerek kalkışını yaptı.
Pilotun kalkışa yardımcı olan biri olsa bile yolcuyu kendi kuşandırması; ve olası sonradan çözme (bekleme anında yolcunun açması vb.) durumuna karşı kalkmadan önce tüm bağlantıları kontrol etmesi gerekir. Prosedür olarak bu yol takip edilirse benzer kaza riskinin ortadan kalkacağını düşünüyorum.
Mesut