Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011
Moderatör: Moderatör Ekibi
- ozgur.k
- Mesajlar: 160
- Kayıt: 22.02.2010, 18:18
- Ad Soyad: Özgür Korkut
- Şehir: İzmir
- :
- Aldığı Beğeni: 9 / 0
- Pilot Menüsü:
Kitap nereden temin edilebilir? İnternette kabaca arandım, bir şey bulamadım. Kitabın 14 sayfalık özet dökümanına şu linkten ulaşılabiliyor:
http://www.thk.org.tr/yeni/egitim/duyuru/YPBildiri.pdf
Kaza rapor ve veritabanı linkleri de var fakat ben açamadım
http://www.thk.org.tr/yeni/egitim/duyuru/ypkaza.htm
Bir de 2005 basımı olduğu için 1990-2004 arası istatistikler var. Son 7 yılı göremiyoruz yani, yine de edinmek istiyorum.
http://www.thk.org.tr/yeni/egitim/duyuru/YPBildiri.pdf
Kaza rapor ve veritabanı linkleri de var fakat ben açamadım
http://www.thk.org.tr/yeni/egitim/duyuru/ypkaza.htm
Bir de 2005 basımı olduğu için 1990-2004 arası istatistikler var. Son 7 yılı göremiyoruz yani, yine de edinmek istiyorum.
- exmurat
- Mesajlar: 264
- Kayıt: 13.07.2010, 10:03
- Ad Soyad: Murat Sobacı
- Şehir: Çorum / Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 41
- Pilot Menüsü:
Bana kendisi hediye etmişti sağolsun bi organizasyonda tanışmıştık. THK satıyor olması lazım onlara sormak lazım. kitapta satış için 0312 310 48 40 bu numara var thk nun ankara - operada bulunan yeri gösteriliyor kitabın ISBN:975-93885-6-1 evet kitab 2005 yazım ama bakıldığında kazalaeda değişen bişi yok malesef nedenler hep aynı.
- omerfaruk
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 07.08.2008, 17:29
- Ad Soyad: Omer Faruk Gocmen
- Şehir: Amerika
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
ushpa kaza istatistiklerini incelemek isteyen olursa sol taraftaki safety kismindan yararlanmak mumkun
http://www.ushpa.aero/
http://www.ushpa.aero/
- umut yahya
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 10.08.2009, 10:59
- Ad Soyad: Umut Yahya Alay
- Şehir: Allgaeu/Almanya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Benim " Yedek Atma " mantigimla ilgili;
Hüseyin Tanriverdi arkadasima elestirisinden dolayi tesekkür ederim.
Ilgili yazimi sadece "Tandem" icin yazdim. Single pilot icin ise DHV´nin önerilerini tavsiye ederim.
Bu tür olaylar örnek videolarda görüldügü gibi daha önce de olmustur. Bu yüzden ben bu öneriyi sadece bu olaya yönelik yazmiyorum. Bunu daha önce diger pilot arkadaslarimla da aramizda tartismistik. Maalesef böyle bir kaza haberini burda okumak zorunda kaldim. Kaza haberine dair yazacak birsey bulamiyorum.
En azindan aklimda kalan bu öneriyi forumdaki pilot arkadaslarla paylasmak isterim.
Her türlü yorum ve eklemeye aciktir.
Kazasiz ucuslar dilerim
Hüseyin Tanriverdi arkadasima elestirisinden dolayi tesekkür ederim.
Ilgili yazimi sadece "Tandem" icin yazdim. Single pilot icin ise DHV´nin önerilerini tavsiye ederim.
Bu tür olaylar örnek videolarda görüldügü gibi daha önce de olmustur. Bu yüzden ben bu öneriyi sadece bu olaya yönelik yazmiyorum. Bunu daha önce diger pilot arkadaslarimla da aramizda tartismistik. Maalesef böyle bir kaza haberini burda okumak zorunda kaldim. Kaza haberine dair yazacak birsey bulamiyorum.
En azindan aklimda kalan bu öneriyi forumdaki pilot arkadaslarla paylasmak isterim.
Her türlü yorum ve eklemeye aciktir.
Kazasiz ucuslar dilerim
- gunher
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 25.01.2005, 04:02
- Ad Soyad: Hasan Gunher
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Sadece bu kaza ile ilgili olarak;
Takımımızdaki tandem pilotu arkadaşlarla kaza değerlendirmesi yaptığımızda yedek açıp inmesinin yapılabilecek en doğru hareket olduğu konusunda fikir birliğine varmıştık.
kalkış yapılıyor, yolcu aşağı sarkıyor, pilot olayı anladığında kumandaları bırakıp yedeği atıp, yolcuyu birşekilde tutup (kolu-eli-elbisesi), yedeğin yere iniş süresine kadar gücünün çok rahat yetebileceğini düşünüyorum.
olaydan 5-10 dakika önce kalkmıştım, hava rahatsız edecek derecede termikli ve turbulanslı idi. açık bir paraşütte açılan yedeğin yaratacağı şokun çok şiddetli olmayacağını düşünüyorum.
değişkenler çok fazla olabildiği için birçok şey söylenebilir. Kesin doğru budur da diyemeyiz malesef. görüşüm sadece bu olay içindir.
mağdur olan herkese ve yakınlarına allahtan sabır diliyorum.
Takımımızdaki tandem pilotu arkadaşlarla kaza değerlendirmesi yaptığımızda yedek açıp inmesinin yapılabilecek en doğru hareket olduğu konusunda fikir birliğine varmıştık.
kalkış yapılıyor, yolcu aşağı sarkıyor, pilot olayı anladığında kumandaları bırakıp yedeği atıp, yolcuyu birşekilde tutup (kolu-eli-elbisesi), yedeğin yere iniş süresine kadar gücünün çok rahat yetebileceğini düşünüyorum.
olaydan 5-10 dakika önce kalkmıştım, hava rahatsız edecek derecede termikli ve turbulanslı idi. açık bir paraşütte açılan yedeğin yaratacağı şokun çok şiddetli olmayacağını düşünüyorum.
değişkenler çok fazla olabildiği için birçok şey söylenebilir. Kesin doğru budur da diyemeyiz malesef. görüşüm sadece bu olay içindir.
mağdur olan herkese ve yakınlarına allahtan sabır diliyorum.
- Can Gul
- Mesajlar: 56
- Kayıt: 01.04.2005, 19:12
- Ad Soyad: Can Gul
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar
Bu kazada ve daha önceki kazalarda hayatını yitirenlere rahmet
yakınlarına Allahtan sabır diliyorum.
Ölüdeniz çok zor bir yer. Kurallar oraya yamaç paraşütü sporu gelmeden önce konulmuş.
Koşullar çok ağır. Bölgede çalışmak zorunda kalan kişiler ve bir şekilde orada işletme kurmuş olanlar bir süre sonra yavaş yavaş bu konulmuş kurallara uyum sağlamak zorunda kalıyorlar ve değişime zorlanıyorlar.
Bölgede olup da değişeme zorlanmayan tek kuruluş ESCAPE dir .O da farklı bir yerde konumlanmış olması tabi ki faydalı büyük bir avantaj.
Biz IKARUS olarak 2003 yılında Ege Extreme dev alarak bölgede yer aldık. Her şey gayet güzel olacaktı.
Bir süre sonra baktık ki ortam bizi aşıyor. Ortamın bizim her zaman ön planda tuttuğumuz sportif kimliğimizi , olayları değerlendirmemizi ve hatta kendi ile barışıklığımızı etkilediğini farkettik. Ya kalacak büyük bedeller ödeyerek mücadele edecek ve çizgimizi koruyarak para kazanacaktık veya devşirilecek her zaman eleştirirdiğimiz tutumlar içinde yer alacaktık.
Bu yüzden 3 sezon önce şirketi kapatmaya veya devretmeye karar verdik.
Ve şu anda AiRBONE da hizmet veren pilot arkadaşlarımıza devrettik.
Tabela ismi IKARUS olan ismi ise alınan acenta ismi olan AİRBONE ile değiştirildi.
Devir işlemlerinden sonra acenta anlaşmalarında sıkıntı yaşamamak için 1 sene IKARUS isminin kullanılmasına izin verdik.
Bu sene ise isim tamamen AİRBONE olarak kullanılmaktadır.
Başta AİRBONE pilotlarına ve tüm diğer pilotlara Allah sabir versin diyorum. Ölüdeniz bir ömür törpüsüdür.
M.Can Gul
msn: [email protected]
skype: ikaruscan
twitter : ikaruscan
linkedIn: M.Can Gül
www.ikarus.com.tr ( twitter: ikarushavacilik)
www.ucabilirmisin.com
Mobile :+90 541 353 65 41
Office :AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel :+90 212 243 16 28
Fax :+90 212 243 12 95
Bu kazada ve daha önceki kazalarda hayatını yitirenlere rahmet
yakınlarına Allahtan sabır diliyorum.
Ölüdeniz çok zor bir yer. Kurallar oraya yamaç paraşütü sporu gelmeden önce konulmuş.
Koşullar çok ağır. Bölgede çalışmak zorunda kalan kişiler ve bir şekilde orada işletme kurmuş olanlar bir süre sonra yavaş yavaş bu konulmuş kurallara uyum sağlamak zorunda kalıyorlar ve değişime zorlanıyorlar.
Bölgede olup da değişeme zorlanmayan tek kuruluş ESCAPE dir .O da farklı bir yerde konumlanmış olması tabi ki faydalı büyük bir avantaj.
Biz IKARUS olarak 2003 yılında Ege Extreme dev alarak bölgede yer aldık. Her şey gayet güzel olacaktı.
Bir süre sonra baktık ki ortam bizi aşıyor. Ortamın bizim her zaman ön planda tuttuğumuz sportif kimliğimizi , olayları değerlendirmemizi ve hatta kendi ile barışıklığımızı etkilediğini farkettik. Ya kalacak büyük bedeller ödeyerek mücadele edecek ve çizgimizi koruyarak para kazanacaktık veya devşirilecek her zaman eleştirirdiğimiz tutumlar içinde yer alacaktık.
Bu yüzden 3 sezon önce şirketi kapatmaya veya devretmeye karar verdik.
Ve şu anda AiRBONE da hizmet veren pilot arkadaşlarımıza devrettik.
Tabela ismi IKARUS olan ismi ise alınan acenta ismi olan AİRBONE ile değiştirildi.
Devir işlemlerinden sonra acenta anlaşmalarında sıkıntı yaşamamak için 1 sene IKARUS isminin kullanılmasına izin verdik.
Bu sene ise isim tamamen AİRBONE olarak kullanılmaktadır.
Başta AİRBONE pilotlarına ve tüm diğer pilotlara Allah sabir versin diyorum. Ölüdeniz bir ömür törpüsüdür.
M.Can Gul
msn: [email protected]
skype: ikaruscan
twitter : ikaruscan
linkedIn: M.Can Gül
www.ikarus.com.tr ( twitter: ikarushavacilik)
www.ucabilirmisin.com
Mobile :+90 541 353 65 41
Office :AkyolCad. No:27/A Cihangir - İstanbul
Tel :+90 212 243 16 28
Fax :+90 212 243 12 95
- necdet
- Mesajlar: 256
- Kayıt: 09.11.2007, 11:07
- Ad Soyad: Necdet Kara
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Devrenede devralanada hayırlısı olsun. Biz her yıl Zirve dağcılık üyelerini uçurmak için güvenli bulduğumuz için İkarus' u tercih ediyorduk, seneye bakalım ne yapacağız. Can bey özeleştirileriniz içinde teşekkürler. Sizden bir ricamızda, (artık işlerinizde azalmış) forumda daha aktif olursanız hem eğitici yönünüzle, hemde objektif yanınızla bizlere faydalı olacağınızı düşünüyorum
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- Pinokkyo
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 23.11.2009, 13:54
- Ad Soyad: Önder Aşık
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Kaza ile ilgili soruşturma tamamlanmış. Detayları aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
http://www.haberler.com/fethiye-deki-pa ... 74-haberi/
http://www.haberler.com/fethiye-deki-pa ... 74-haberi/
- WishPhysics
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 06.01.2010, 20:41
- Ad Soyad: İsmail Tolga Kaya
- Şehir: Eskişehir - Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Muğla'nın Fethiye ilçesinde, Caner Güler'in yamaç paraşütü yaparken düşerek ölmesiyle ilgili yargılanan yamaç paraşütü pilotu Murat Yeşilbacar, 4 yıl 2 ay hapis cezasına çarptırıldı.
http://www.haberturk.com/yasam/haber/72 ... inda-hapis
http://www.haberturk.com/yasam/haber/72 ... inda-hapis