Ölüdeniz'de ölümlü kaza 01.09.2011

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen ORKO » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 19:19)

ölen arkadaşı allah rahmet eylesin, yakınlarına ve eşinede sabırlar diliyorum... çok çok zor bi durum... pilotada allah sabır versin, kolay değil öle yolcuyu düşürmenin vicdan azabı... herkeze kazasız uçuşlar diliyorum...


Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 19:46)

Mutlu dostum sana anlatamadım demek istediğimi ben diyorum ki insanlar öleceğini bile bile sigara içiyor ne yapalım şimdi sigara satışını tamamen mi durduralım onun yerine içmeyenleri koruyalım dumansız hava sahası diyelim kalkıp herkesin üstünü aramayalım sigara varmı diye. hataları genele vurmayalım yoksa kimse rahat edemicek. Festival hazırlığında ne kadar bürokrasi ile uğraştım anlatamam bu halde bile çok ken yönetim kadrosu yani kaymakalmlık bu halde bı kadar sıkarken bazı engeller arttırıldığında yapmamız imkansız bunu diyorum kendimizi biz kontrol edelim arkadaşlar birbirimizi uyaralım kanun çıkması işi çözmeyeceği gibi spora sekte vuracak bence.
En son exmurat tarafından 05.09.2011, 20:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 19:48)

serdardogan.2 yazdı:Ölen arkadaşa Allahtan rahmet diliyorum. Kaza geçiren pilot arkadaşa allah sabır versin. Kazanın olduğu gün kendisini bölge sorumlusu olarak tanıtan ismini bilmediğim birisi single uçan pilot arkadaşlara gelip sertifika sormuş tartışma yaşanmış takeof ta. Sonradan kendisinin kurulan kooperatifin bölge sorumlusu olduğunu öğrendim. Yetkisi olmayan kişilerin kendilerini yetkili adletmeleri, gerçekten yetkili olanlarından artık uykudan uyanmaları gerekmektedir. Yetkili olmayan sadece bir kooperatif yetkilisinin kalkıştan önce pilot arkadaşlarla tartışması ve onların morallerini bozması ise ayrı problem. Sen kimsin, kimsin de pilotların moralini bozuyorsun. Eğer Bir kontrol yapılacaksa bu orman girişi olmalıdır bence. Yetkili olmayan bu beyefendiye söyleyecek çok şey var ama neyse.



İŞTE BENİM DE TAM OLARAK KASTETTİĞİM BUYDU İŞİ BİLMEYEN BİRİLERİNE BU VERİLECEK DAHA SONRA KİMSE UÇAMAYACAK. KAÇAK YAPILMAYA BAŞLANACAK BAZI ŞEYLER VE İŞİN BOYUTU DEĞİŞECEK.

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 19:57)

spcmnky yazdı:ölen insan ve ailesi için ne söylense yetersiz kalır sanırım, bir teselli/avuntu var mıdır bilemiyorum. onlar için artık çözülecek bir konu yok ortada. adli mücadelelerini sürdüreceklerdir.

bu ve benzeri kazaların -özellikle ölüdeniz'dekilerin- nedenlerinin ticari olduğunu düşünüyorum. pilotların günde 6 sortiye kadar uçuşa çıkmaları, "tehlike göze almaları" vs. çoğunlukla ticari nedenlere dayanıyor. yine ticari nedenlerle sorti sayısının fazla tutulma çabası beraberinde ihmalleri, dikkatsizlikleri ve zaman zaman bilerek alınan gereksiz riskleri getiriyor.

sertifika dağıtarak sorunun pek bastırılamadığı anlaşılabilir. işin ticari mekaniğine ayar yapılsa belki ilerleme kaydedilebilir.

1800'de çıkan o tartışmanın da temelinde ticari kaygıların yattığını düşünüyorum. gerçekten de o muhteşem beyefendiye söylenecek çok şey var ama yeri değil.




BAK MUTLU OKUDUN MU BU YORUMU ARKADAŞIMA TAMAMNE KATILIYORUM ZATEN TÜRKİYEDE OLAN KAZALARIN 100 DE 90 I TİCARİ UÇUŞLAR DA MEYDANA GELİYOR SEBEPLERİ DE BELLİ TECRÜBE İLE ALAKASI YOK BİZ ZEVK İÇİN UÇAN KİŞİLER ZATEN GEREKTİĞİ KADAR KENDİMİZİ VE GURUBUMUZU KONTROL EDİORUZ KİMSE İSTEMEZ BİRİLERİNE BİRŞEY OLSUN AMA NEDENLER BU KADAR AÇIKKEN ZEVK İÇİN UÇAN KİŞİLERE ZORLUK ÇIKARILMASI YANLIŞ. SERTİFİKA SORUNU ÇÖZECEK SE MADEM BİR KERELİİĞİNE HER İLDE SERTİFİKA KONTROL KURSU AÇSIN THK VERSİN HERKESE SONRA İSTESİN SORSUN YILD 50 KİŞİYE VER EE GERİSİ NE OLACAK BİZİM PARA KAZANMAK GİBİ BİR İSTEĞİMİZ YOK Kİ UÇMANIN AŞIĞI OLDUĞUMUZ İÇİN UÇUYORUZ. BUNU YAPAR KENDE KOYUN DAVARI GİBİ BİRİLERİNİN BENİ GÜTMESİNE İSTİYACIM YOK. KİMSENİN DE OLDUĞUNA İNANMIYORUM. HERKESİN AKLI FİKRİ YERİNDE

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen necdet » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 20:13)

Bu tartışma uzar gider. Murat sana katılıyorum, kendi kontrollerimizi kendimiz yapmalıyız (en az iki kere) sertifika verilirse alırız tabiki, ancak iş güç çoluk çocuk sahibi insanların gidip 10 gün ayırması imkaansız (tabi kabul edilirseniz) . Ha sertifikalı olanlar kaza yapmıyormu? Daha mı iyi pilotlar? Bu tartışılabilir. Kazasız uçuşlar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
exmurat
Mesajlar: 264
Kayıt: 13.07.2010, 10:03
Ad Soyad: Murat Sobacı
Şehir: Çorum / Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen exmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 20:24)

Necdet bey onu diyorum bende gelsinler her ilde o ilin pilotlarına versinler alalım. Zaten single kaza yok denecek kadar az Ticaret işin içine girince hal değişiyor yanlış anlaşılmasın ticaerinin karşısında değilim ama ticari ile single aynı kefeye konmasın.


Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen afsin » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 21:00)

her ölüm çok üzücü..umarım bu haberleri kanıksayıp alınması gereken önlemleri her bu tarz haberde tekrar tekrar yazmak olmasaydı ve şöyle olsaydı dememeği ümit ediyorum..
çok acı bir durum..
yetkililer "her kim üzerine alınacaksa" artık bu olayları bir düzene koysun..

yoksa yetkisini aşıp tepeden daha sert uçuşları zora sokacak bürokratik kurallar sinsilesini yaşamayalım..

hayatının kaybeden arkadaşımıza allah rahmet versin,geride bıraktıklarınada sabır..

afşin

_KARGO_
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen _KARGO_ » 1 on yıl 2 yıl önce (05.09.2011, 21:32)

Yazıma başlamadan önce ölen arkadaşımıza allahtan rahmet, ailesine ve yakınlarına sabırlar diliyorum.

Öncelikle yamaç paraşütü ile bu yaşıma kadar hiç ilgilenmediğimi belirterek başlamak istiyorum. Ramazan Bayramı'nın haftaiçine denk gelmesiyle tatilin 9 güne uzamasını fırsat bilerek, bu zamanı ailemle birlikte Ölüdeniz'de değerlendirerek geçirdik. İlk gün, yamaç paraşütü yapanlar dikkatimi çekti ve kaldığımız otelin resepsiyonuna sorduğum ilk sorulardan biri atlayış yapmak istediğim ve bunu nasıl yapabileceğimdi. 28.08 pazar günü birçok atlayış izledim. Ertesi gün öğleden sonra ve sonraki gün yani 29-30 ağustosta havanın yağışlı olması sebebiyle hiç atlayış yapılmadığı dikkatimi çekti. Bu arada Fethiye'de yamaç paraşütü ile ilgili 7 tane firma olduğunu öğrendim. İki firma ile görüştükten sonra atlayış yapmaya karar verdim. Kaldığım otelin anlaşmalı olduğu ve ayrıca bizzat görüştüğüm firma ile atlayış yapacaktım. 31 ağustos çarşamba günü rezervasyon için otel yetkilimiz ile görüştüm. Focus Travel diye bir firma uçuşu sağlayacaktı. Otel yetkilisinin yaptığı telefon görüşmesinde 1 eylül perşembe gününde boş yer olmadığı belirtildi. Daha önce bana bir gün öncesinden rezervasyon yaptırmam gerektiği söylenmişti. 2 eylül cuma günü de uçuş için müsait değildi (kaza günü) Ancak 3 eylül cumartesi saat 08:30'a rezervasyon yapabilmiştim.
Çarşamba ve perşembe günleri, gereğinden çok fazla uçuş oldu. Belirttiğim gibi pazartesi ve salı günleri kötü hava koşulları nedeniyle uçuş olmadığı için, bu iki gün sanki kapasitenin çok üstüne çıkıldı gibi hissettim. Bir keresinde havada 25 tane paraşüt saydığımı hatırlıyorum, üstelik birbirine çok yakın mesafedeydiler.
Kaza haberini 2 eylül cuma akşamı Star TV ana haber bülteninde öğrendim. O gün öğle saatlerinde Ölüdeniz jandarma yakınlarındaydım ve hareketlilik olduğunu hissetmiştim. Kaza sonucunda ölüm olduğunu duyduğum zaman gerçekten çok tedirgin oldum ve ertesi sabah gerçekleşecek uçuşumun iptal edilmesi için otel yetkilileriyle görüşmeye gittim. Resepsiyondakiler acentayı arayarak, sebebiyle birlikte iptal isteğimi ilettiler. Uçuş için 140 TL ödemiştim. İlk konuşmada paramın ancak 50 TL'sini iade edebileceklerini, ikinci konuşmada ise 70 TL'sini geri alabileceğimi belirttiler. Acenta yetkilisi ile yaptığım birebir görüşmede bana 24 saat önce haber verilmesi durumunda paramın tamamının iade edilebileceği, ancak şu durumda pilota ödeme yaptıkları için ancak yarısını ödeyebilecekleri belirtildi. Ben, o gün yaşanan kaza haberini öğrendiğimi, bu yüzden rahatsızlık duyduğumu ve uçuşu yapmak istememe rağmen, böyle bir durumla karşı karşıya kaldım. O gün otel yetkilileri bana paramın tamamını iade ettiler. Ancak kendileri acentadam paranın yarısını iade alabileceklerdi.
Ayrıca paranın tamamını ödediğim pazartesi günü, bana hiçbir sözleşme vb imzalatılmadı, bunu acentaya bildirdiğim ve parayı geri iade etmezlerse gerekli yerlere şikayet edeceğimi söylememe rağmen, acenta yetkilisi bana istediğim yere şikayet edebileceğimi belirtti.
Kaza olayı beni gerçekten çok etkiledi ve hala yamaç paraşütü ile ilgili araştırmalar yapmaktayım. Acenta bana kendi çalıştığı pilotların lisanslı, hatta milli sporcular olduğundan bahsetti. Günde 6 defa uçuş saatleri bulunmakta idi. Bu forumdan okuduğum kadarıyla günde 2 uçuştan fazlası tamamen riskli duruma gelirken, 6 sefer yapılan uçuşlar ne kadar sağlıklıdır sorusunu akıllara getiriyor. Ayrıca acenta yetkilisi bana sezonda yaklaşık 5.000 uçuş gerçekleştirdiklerini, tüm Fethiye'de belki de 50.000 uçuş olduğunu belirterek, arada bir uçuşta problem yaşanmasının fazla önmeli olmadığını söyleyerek insan hayatını ne kadar önemsediklerini bir kez daha göstermiş oldu.
Bu kazadan etkilenenlerden biri de benim. Ölen kişinin yerinde ben de olabilirdim. Buna karşın acentaların bu kadar konuya ilgisiz olması ve problem yaşatması gerçekten hiç hoş değil. Bu firmayı şikayet etmek istiyorum, sizce derdimi hangi platformlarda anlatarak şikayette bulunabilirim?
Uçuşu yapacağım acentanın tanıtım broşüründe, uçuşu yapacak kişide bulunması gerekenler maddelerinde şort, tişört, spor ayakkabı ve biraz cesaret olması gerektiği vurgulanıyordu. Acaba kendileri için gerekenler listesi gibi birşeyleri var mı? Bunu da merak ediyorum.

Kullanıcı avatarı
garadark
Mesajlar: 160
Kayıt: 28.08.2010, 23:21
Ad Soyad: Gökhan Çevik
Şehir: Sabanozu/ Cankiri
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 51
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen garadark » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 00:54)

Pekçok masum&mahsun senelik 49.999 tane havacılık tutkunu gibi; Bora Bey tahmin ettiğim kadar Fethiye plajında keyifli bir deniz sefası sonrası güneşlenirken tepesinden uçarak gelen güneşin oğullarını gördüğünde heveslenerek kendiside uçmaya karar wermiş
Yamaç paraşütünün "Extreme" yani "Sıradışı Tehlikeli" bir spor olduğunun yolculara izah edilmesi için YÖK'ün 4 yıllık ve masterlı bir fakültemi açması gerekiyor.
Eminim sorumlu pilot herkesden daha fazla üzülüyordur, hem insani olarak hem ticari ve uçuş hayatını ciddi bir şekilde etkileyeceği için, hem de yaşayacağı muhtemel kanuni sorumlulukları bakımından. Kendisine Allah'tan kolaylık ve sabır dilerim.
Forum'da ki konunun açılış amacı kazaların tekrarlanmaması için mümkün olan her türlü bilgi paylaşım ortamını sağlamaktır. Şahısları suçlamadan :!!

Bora bey uzunca yazdığı açıklamalarından;
Vefat eden havacılık tutkunu için mi,
yoksa sorumlu pilot ve yaşaması muhtemel sıkıntılar için mi,
yoksa kendisi uçamayarak hevesini tatmin edemediği için mi
yada gene yoksa yatırdığı parasını alabilmek için sarfettiği çabalar sırasında yaşadığı sıkıntılar için mi üzüldüğünü anlayamadım.

Vefat eden Caner Güler'e Allah'tan rahmet sevdiklerine sabır dileriim.
Umarız aynı sebepten benzer bir kaza tekrarlamaz.

Kullanıcı avatarı
daglar72
Mesajlar: 343
Kayıt: 25.05.2005, 00:39
Ad Soyad: Abdullah Acar
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #50 gönderen daglar72 » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 14:54)

Bartuğ Sayın'a ve Murat Sobacıya katılıyorum,
sertifika kazaları önleseydi thk da öğrencilerden çok eğitmenlerin kazalarını duyuyoruz ,aleti uçuran sertifika değil pilot, bu demek değilki başlangıç eğitimini alan gitsin tic. uçuş yapsın.

Ölen arkadaşa ALLAH'tan rahmet ve ailesine sabırlar diliyorum .

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #51 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 23:20)

Selamlar arkadaslar yazilanlarin hepsini okuyarak bende Oludenizde TICARI TANDEM Pilotlugu yapan bir pilot olarak birseyler yazma istegi duydum. Bazi arkadaslar bizleri yerlerden yere vurmus. Mesela ONUR AKSAK arkadasimiz bu olayda guzel bi ceza gelirse DIGER PILOTLARDA HIZAYA GELIR gibi birseyler yazmis. Sayin ONUR AKSAK neye dayanarak diger pilotlar adinada boyle bir yorum yapabiliyorsunuz burada bazi arkadaslarin yapmis oldugu kazalara dayanarakmi bana yada oludenizde ticari tandem pilotlugu yapan arkadaslara boyle bi cumle kuruyorsunuz ? Bazi arkadaslarin yapmis oldugu yorumlarida inanin anlayamadim anlam veremedim, yok birisi federasyon gelsin demis birisi bisey demis. Federasyon oludenize gelince ne olacak? THF sertifikasi almak daha kolay oldugu icinmi? THK nin kursu daha zor oldugu icinmi? bi fotograf bi saglik raporu yetiyor genclik spor il mudurlugune gidiyorsunuz 2 dakikada cikartiyorlar, Bendede var aynisindan. Evet her olum cok uzucu keske kimse olmese yada sakat kalmasa. Bazi sirketler evet kesinlikle haklisiniz 1 sorti fazla ucayim 2 sorti fazla ucayim diye kendilerini zorluyorlar bu KESINLIKLE YANLIS yapilan bir sey hepimizin bildigi gibi kucucuk bir hata insan hayatina mal oluyor. Arti bu kazaya sebebiyet veren arkadas bu ise dun baslamadi belki 10 seneden fazla bi suredir ucuyor. Hata yapmak insana mahsustur. Sehrinizde kac tane ucus yapiliyor 6 ayda yada 6 ayda kac sefer ucuyorsunuz? burada 100 tane pilot var 1700 metre yukseklikten ortalama 6 ayda 500 kere ucuyor. sezonda yaklasik 50.000 ucus yapiliyor.Siz single ucan arkadaslar oludenizde hicmi kaza yapmadiniz kolunuzu bacaginizi kirmadiniz hicmi olumcul single kazalari olmadi BABADAGDA.? 1700 metre yukseklikten ortalama 6 ayda 500 kere ucuyor. Hanginiz 6 ayda 500 ucus yapiyorsunuz?. Bu olaya sadece ticari tandem pilotlari olarak degil havacilik camiasi olarak bakmaliyiz hepimiz bir kere degil bin kere dikkatli olmaliyiz. Lutfen kirici olmayin olaya birazda kazayi yapan arkadas yonunden bakin o pilot omru boyunca nasil yasayacak o vicdan azabiyla o hatayi ben yapmis olsaydim eger inanin olmeyi tercih ederdim. Bu hepimiz olabilirdik siz single ucan arkadaslar belki bi kisminiz ileride ticari tandem pilotu olup sehirlerinizde yada oludenizde para karsiligi ucuslar yapacaksiniz olaya bide bu yonden bakin.

Herkese Kazasiz Belasiz Ucuslar Diliyorum...

Ticari Tandem Pilotu
Ferdi GUVEN


Kullanıcı avatarı
ymcbayraktar
Mesajlar: 832
Kayıt: 13.06.2005, 20:24
Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
Şehir: Tokat / Zile
Aldığı Beğeni: 7 / 4
Yaş: 66
Pilot Menüsü: 

Mesaj #52 gönderen ymcbayraktar » 1 on yıl 2 yıl önce (06.09.2011, 23:40)

Öncelikle Ölen Arkadaşımıza Rahmet geride kalanlara baş sağlığı dilerim Pilot arkadaşımıza da İstemeyerek de olsa yaptığı bir hata yüzünden yaşayacağı kovuşturma ve sıkıntılardan dolayı Allah yardımcısı olsun derim
Öncelikle Mart ayında yapılan sertifika kontrol kursunda Tandem uçurma becerisine sahip oldukları THK eğitmenlerince belgelenen bu arkadaşlarımız orada yaptıkları uçuşlarla da bunu kanıtladılar ancak malesef Tandem şirketleri para kazanmak uğruna pilotları zorlamakta müşteri çok olduğunda günde 8-9 uçuş yapmalarını istemekte bu durumda pilotların işine gelmekte sipirallar ve Wing over lerle yolcuyu çabucak indirip yolda sandoviç yiyerek açlığını gidermektedir burada yapılması gereken her pilotun günde 4 uçuştan fazla uçuş yapması önlenmelidir
ayrıca uçulan malzeme ile de ilgili istatistik tutulmalı uçuş sayısını ve saatini doldurmuş malzeme ile uçulmasına izin verilmemelidir yedeklerin zamanında düzgün katlanıp katlanmadığı kontrol edilmeli bunun için tepeye bir bilgisayarla kontrol sistemi kurulmalıdır pilotların aç ve alkollü uçmalarını önleyici tedbirler alınmalı yolcu harneslerinde bacak kolonları ile birlikte bağlanan göğüs kolonlu sistemler kullanılmalıdır ayrıca deniz üzeri uçuşlarda ya can yeleği yada suyla temas ettiğinde otomatik şişen aparatlar kullanılmalıdır bu konuda pek çok tedbirler alınabilir
Arkadaşlar Lütfen daha titiz olalım kurallara uyalım birbirimizi uyaralım her kazadan sonra hepimiz üzülüyor ve baskı altında kalıyoruz

Mehmet Bayraktar
THK Tokat Sportif havacılık Klb Bşk
THSF İl temsilcisi- Tandem pilotu

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #53 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 00:42)

eleştirelerinizi okurken kendimden nefret ettim , orada 115 pilot var 3-5- tanesi haricindekiler işlerini adam gibi yapmaya calışıyor, ama kurunun yanında yaş degiş yaşın yanında kurular yanıyor, binlerce üyenin yorumları var ama cevap veren benden başka tandem pilot yok gibi, biz işlerimi adam gibi yapmaya çalısıyoruz ve daha iyi nasıl yaparız diye araştırma ve ögrenmeye devam ediyoruz, umarım bizleri böyle eleştirirken bir daha düşünürsünüz...

pilot arkadşıma hayatını kaybeden yolcu arkaşıma baş saglıgı dilerim hepimizin başı sagolsun, inşallah ölüdenizi bir gün dünya standartlarında bir mekez haline getiririz...

yusuf biçer
www.reklamlarinizucuyor.com
[email protected]

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #54 gönderen PROFLY » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 00:53)

Merhaba

Ferdiye içten mesajı için teşekkür ederim.

Konuya ilk mesaj yazanlardan biri ve bir tandem pilotu olarak kendime böyle bir şey kesinlikle başıma gelmez diyemedim; hiç kimsede diyemez; insanın basireti bağlanırsa kesinlikle yapmam diyeceği şeyler başına gelebilir. kendimi o pilot arkadaşın yerine koydum; ve durumuna üzülmem sebebi ile ilk mesajımda da ona geçmiş olsun diledim ve onun da durumunun üzücü olduğunu söyledim. Ölen öldü; acısı geride kalan merhumun eşi ailesi ve dostlarına ve aynı zamanda ömür boyu vicdan azabı yaşayacak tandem pilotu arkadaşa; onun için endişe eden eşi ve dostlarına kaldı.

Bizi karalayan ve küçümseyen; üçüncü dünya ülkesi yaklaşımı kesinlikle yanlış. Benzer bağlantı unutma ve hatalı bağlantı nedenli kazalar dünyanın her yerinde ve aynı zamanda single uçuşlarda da yaşandı. Bunun Türk yada Hintli olmakla değil; insanın hata yapabilme potansiyeli; kontrolleri atlama; tecrübeye dayalı özgüven artışı vb. ile alakası var.

Ölüdenize THK'da denetim getirse THSF de gelse veya bu tür durumlarda en ağır cezalar verilse de yanlış yapılan noktalar düzelmez ve bu tür kazalar engellenmez. Konuya işleyiş olarak hatanın kaynağı nasıl engellenir ve hangi noktalarda ilave prosedür yada düzeltme yapmak gerekir şeklinde bakmak gerekir.

Bacak+göğüs bağlantılı harness önerisi kısmen faydalı olabilir ama daha önce yolcunun kollarını kenetleyip uçtuğu videolar gördüm. Bu da muhtemelen yolcunun harnesi taşımak için omzuna geçirdiği ve pilotun onu kuşandırmadığını unutup; teraziye direk bağladığında meydana geliyor. (insan beyni bazı noktaları pas geçebiliyor; yada yanılıp; yapıldı şeklinde düşünebiliyor)

Bu noktada pilotların yapabileceği; yolcuyu kendisi kuşandırmak; kalkış öncesi (kanadı çekmeden) tüm bağlantıları (yolcunun önüne eğilerek bacak bağlantılarınıda) tekrar tekrar kontrol etmek ve yine de böyle bir durum yaşanırsa açılmak yerine tepeye yada en yakın yamaca acil iniş planlamak olabilir.

Ayrıca ikinci bir gözün her zaman hataları daha iyi görebileceği prensibine dayalı olarak tepede bulundurulabilecek birkaç görevli kalkış yapan her pilot için ufak bir kontrol listesi tutup bu kontrolleri yaparak çıkış izni verebilir.

Banada Ölüdenizde yolcu düşmüş; nasıl olmuş; bu sene sizden baya kişi gitti; kendine dikkat et diyen onlarca kişi oluyor. Buna birde; senin oğlanda/eşinde uçuyor bak yine biri ölmüş diye aileme söyleyip kaygılandıranları da katarsak hepimizin yaşadığı toplumsal psikolojik baskı ağır.. Ama kaza yapan hiçkimse isteyerek yapmaz; ve herkesin kaza yapma ihtimali milyarda bir bile olsa vardır. O yüzden daha fazla dikkat, temkin ve kontrol..

Kazasız uçuşlar
Mesut
En son PROFLY tarafından 07.09.2011, 01:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #55 gönderen Berussa » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 01:17)

derajan yazdı: orada 115 pilot var 3-5- tanesi haricindekiler işlerini adam gibi yapmaya calışıyor, ama kurunun yanında yaş degil yaşın yanında kurular yanıyor, binlerce üyenin yorumları var ama cevap veren benden başka tandem pilot yok gibi

yusuf biçer
www.reklamlarinizucuyor.com
[email protected]


Konuyu başlık atıldığındna beri takip ediyorum,bakalım sonu nereye varacak diye merakla beklemekteyim.Yusufcuğum şu singleciler biraz daha eteklerindeki taşları döksünler bakalım,sonra yazacak birşeylerimiz vardır elbette.Davulun sesi uzaktan kulağa hoş gelir.Yanlız değilsin merak etme.

cyberpunx yazdı:Bir de yolcuların hazırlanması işlemi var, bunu kimi zaman 3. bir şahıs yapıyor

Bunu nereden gördünüz bilmiyorum ama burada böyle birşey yok,hiçbir pilot yolcusunu bir başkasına kuşandırmaz.Uçurulacak yolcunun bütün sorumluluğu pilota aittir dolayısıyla da baştan sona bütün bağlantı ve kontrolleri pilot yapar.Yolcusunu bir başkasına kuşandıran pilot varsa da uyarılır.

ferda yazdı:öncelikle hayatını kaybeden arkadaşa alah rahmet eylesin ve ailesine sabır versin.
single pilot olarak bir buçuk yıldır uçuyorum.ismini ve yerini belirtemeyeceğim ancak bu ''tandem işinin'' gayet ciddiyetsiz, kuralsız, emniyet tedbirleri alınmadan yurdum insanı tarafından hintli ''tandemdicilerden'' biraz hallice,yaptıkları işin hukuki sorumluluğunu bile bilmeyen tandem pilotlarınca yapıldığına şahit oldum.bunun yazarken kimseyi suçlama amacım falan yok ama işin içine para girince sadece ''tandemci'' değil kendini sözde eğitmen olarak adlandılanların öğrencilerini uygun olmayan hava koşullarında,pilotajlarına uygun olmayan malzemlerle (sırf ikinci elde üç beş kuruş cebe indirmek için) uçurduklarına da şahit oldum.


Bu bahsettiğiniz şeyler eskiden oluyordu.Bu yıl oluşturulan uçuş yönergesiyle bir takım sınırlamalar ve düzenlemeler getirildi.Artık buraya eskiden olduğu gibi elini kolunu sallaya sallaya gelip isteyen tandem pilotu olamıyor.Tandem pilotu olacak adamın bazı kriterleri yerine getirmesi gerekiyor.Örneğin T2 Ticari tandem lisansına sahip olmak gibi.T2 ye sahip olabilmek için de hangi aşamaları geçmek gerektiğini bilen de biliyor zaten tekrar anlatmaya gerek yok.Ayrıca Pilotlar kooperatifi tarafından alınan kararlar uyarınca Ölüdenize yeni pilot girişi durdurulmuş durumda.hedefleri arasında ilerleyen zamanlarda burada tandem pilotluğu yapmak isteyen falan varsa birkaç yıl beklemek zorunda kalacak muhtemelen.Sezon başı Türk Hava Kurumu bütün şirketlerdeki kanat,harnes yedek ve kaskları tek tek üşenmeden kontrolden geçirdi.Bütün yedekler havalandırılarak Kurumun eğitmenleri gözetiminde teker teker yeniden katlandı.Kanatlara ve yedeklere Prosity testi uygulanarak uçuşu uygun olup olmadığı belirlendi.Testi geçen malzemelere mühür vurulup numaralandırıldı,siz singleciler bunu bilmediğiniz için belki dikkat etmemişsinizdir ama bütün kanatların sağ ya da sol kulaklarında yada görülebilen bir yerlerinde bazı numaralar vardır.Bu numaralar o test sonucu kurum tarafından verilen numaralardır.O numaralara sahip olamayn hiçbir kanat burada uçamaz.Kullanılmaya çalışıldığı farkedildiğinde ise pilot derhal uyarılır ve kanadın uçuşuna müsade edilmez.(Bknz; Babadağ uçuş yönergesi)Israr edilmesi halinde pilota bir takım yaptırımlar uygulanır.(Sözlü uyarı-şirketine yazılı uyarı ve uçuş cezası ve lisans iptali gibi )Bu bağlamda ''insan hayatı kazanacağımız paradan çok daha önemlidir'' diyerek ölüdenizde bir çok pilot,ki buna bende dahilim sıfır kanat aldık. Buraya getirilen 2. el kanatlar da Kurumun testinden geçtikten ve uçabilir onayı aldıktan sonra kullanılmaya başlandı.

cyberpunx yazdı:Bu kaza ilk defa yaşanmıyor. Kooperatifin kurulmasının, ve yeni uygulamaların olmasının da kaza istatistiklerinde bir değişiklik yaratmadığı aşikar.


Bunu söylemeden önce geçmişteki singlecilerin yaptığı ölümlü kazaların oranıan bakarak konuşursak daha doğru tespitlerde bulunmuş oluruz.(Bknz; Süleyman Alçı-Ümit isimli soyadını hatırlayamadığım singleci pilot)

Dip not:Yazdıklarınıza tek tek cevap vermeyi düşünüyordum ama sabah uçuşum olduğu için şimdilik bu kadar.Başka sıkıntısı olan varsa yazsın buradaki tandem pilotları cevaplayacaklardır.


İbrahim ALTIN
Ticari Tandem Pilotu
Dosya ekleri
Fotoğraf0380.jpg
Fotoğraf0379.jpg
Fotoğraf0377.jpg
Fotoğraf0376.jpg
Fotoğraf0378.jpg
Fotoğraf0375.jpg
Fotoğraf0373.jpg
Fotoğraf0369.jpg
Fotoğraf0368.jpg
Fotoğraf0367.jpg

Kullanıcı avatarı
muraks
Mesajlar: 254
Kayıt: 22.06.2006, 14:43
Ad Soyad: Murat Aksoy
Şehir: Yalova
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #56 gönderen muraks » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 02:48)

Bunun singlecı ya da tandemci olmakla ilgisi yok. Burada insani şeylerden bahsediliyor. Burada seçimler sözkonusu. Eğer bir pilot tandam pilotu olmayı seçmişse taşıdığı sorumluluğun gereklerini yerine getirmelidir. Hele bunu para karşılığı ve iş olarak yapıyorsa (ki öyle olmasa bile ) bir can taşıdığını unutmamalıdır.
Elbette hepimiz kaza yapabiliriz ama malesef forumdaki bu konu başlığı hatalı yazılmıştır ve bu bir kaza değildir. Bu, dikkatsizlik, sorumsuzluk, umursamazlık, tecrübesizlik ve eğitimsizlik sonucu ölüme sebebiyet vermektir. Sözkonusu pilotu tanımıyorum ama kendimi onun yerine koyarak havada o an neler hissetmiş olabileceğini düşünüyorum ama benim asıl düşündüğüm elleri kolonlardan kayan yolcusunun hissettiği çaresizlik. Hayalleri, umutları, planları, tüm hayatı ve tüm sevdikleri geride kalan bir adamın hissettiği çaresizlik.
Bu (kazanın diyemiyorum) olayın sorumluları ciddi şekilde cezalandırılmalı ve böyle bir olay birdaha yaşanmamalı.
Burada ticari tandem pilotlarına saldırmak için kimse yazmıyor. Zaten hiçbirimiz böyle bir olayın yaşanmasını istemiyoruz ama tandem pilotlarının hayatlarını kazanmak için nasıl bir iş yaptıklarını akıllarından çıkarmamaları gerekiyor. Bunun 15-20 yıldır hiç kaza yapmamakla, bu işe nekadar hakim olmakla, çok yetenekli olmakla, uçmak için doğmuş olmakla, kendini çok geliştirmiş olmakla, nekadar iyi malzemelerle uçmakla, parlak bir sicili olan bir şirkette çalışmakla ilgisi yok. Keza son 2 olayda pilotlar zaten bu özelliklere sahipler. Bunun insanın yaptığı işe saygı duymasıyla ilgisi var.
Bir tandem pilotu her uçuşunda (ama her uçuşunda) tepeye çıktığı andan yere ayak basıncaya kadar her an yaptığı işin bilincinde olmalıdır ve taşıdığı sorumluluğun önündeki yolcudan çok daha ağır olduğunu bilmelidir. O yolcunun sadece bir yolcu olmadığını, annesi, babası, çocukları, eşi, tamamlanmamış işleri, hayalleri, planları ve bir geleceği olduğunu unutmamalıdır. Tandem pilotunun kazandığı para belki bukadar ağır bir sorumluluğun karşılığı değildir ama bu onun seçimidir.
Saygılarımla,
Murat


Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #57 gönderen Berussa » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 03:16)

muraks yazdı:Burada ticari tandem pilotlarına saldırmak için kimse yazmıyor. Zaten hiçbirimiz böyle bir olayın yaşanmasını istemiyoruz ama tandem pilotlarının hayatlarını kazanmak için nasıl bir iş yaptıklarını akıllarından çıkarmamaları gerekiyor.
Saygılarımla,
Murat


Murat sen böyle diyorsun da,single pilotları tarafından yazılan yorumları okuyan birisi bizim insan katleden acımazsız katiller olduğumuzu düşünmeden edemiyor maalesef,üstelikde bunlara yazan daha tandemin ''T'' sinden anlamayan single pilotları.Kaldı ki yorumların birinde de; uçmak isteyen fakat kazadan dolayı uçuşunu iptal etmek isteyip parasının tamamını geri alamayan beyefendinin bizim hakkımızda yazdıklarını bir kez daha okumanı tavsiye ederim.Bu olaydaki sorumsuzluk tamamen pilotun kendisine ait,zaten şu an kendisi de ''ölüme sebebiyet vermekten'' tutuklanmış durumda.Aynı hatayı kim yapacak olursa olsun ki bunun olmasını hiçbir zaman istemiyoruz,herşeyden önce vicdani sorumluluğunun altından kalkamaz.Yukarıda yazılanları dikkatli okuyacak olursan bir kişinin yaptığı hata bütün ölüdeniz tandem pilotları camiasına mal edilmek isteniyor.Bundan dolayı biz işimizi doğru dürüst,olması gerektiği gibi yapmaya çalışan tandem pilotları doğal olarak savunmaya geçmek zorunda kalıyoruz.Sonuç olarak biz yaptığımız işin ciddiyetinin,sorumluluklarının farkındayız.

Kullanıcı avatarı
paramedic
Mesajlar: 102
Kayıt: 02.04.2007, 18:33
Ad Soyad: Serdar Güler
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #58 gönderen paramedic » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 08:21)

Berussa yazdı:Murat sen böyle diyorsun da,single pilotları tarafından yazılan yorumları okuyan birisi bizim insan katleden acımazsız katiller olduğumuzu düşünmeden edemiyor maalesef,üstelikde bunlara yazan daha tandemin ''T'' sinden anlamayan single pilotları.


Tandemin T'sinde anlayan birisi olarak sen Ölüdeniz'de çalışmasan ve sevdiğin bir yakının seni arayıp Ölüdeniz'de olduğunu uçmak istediğini söylese, "kiminle uçtuğun hiç farketmez hepsi aynı" diyebilir misin?

Tandem in T sinden anlayan ben nedense bunu söyleyemiyorum.

Dünyanın bir çok yerinde tandem uçuşların yapıldığı bölgeler var. Ama nedense hiç böyle kazalar olmuyor. Zaten olması da çok zor. Biz de ise bu sene 2 tane oldu. Bi yerde bir yanlışlık var demek ki.

Yanlışlık nerde bilmiyorum ama olaydan sonra ölüdeniz pilotları oturup bir toplantı yaptı mı, kendi arasında bir özeleştiri yaptı mı? Sanmıyorum.

Belki hiç bir sorun yoktur. Bağlantı hatalarından yılda 3 insanımızı yitirmek istatistik olarak makul bir rakamdır.

Belki sorun Ölüdenize gelen single pilotlarında dır. Ortalıkta gereksiz dolaşıp dikkat dağıtıyorlardır.

Belki sorun münferit hatayı büyütüp diğer pilotların da moralini bozan forum kullanıcılarındadır.

Tandemin T sinden anlamayan yabancı pilotların Ölüdenize gelişi 2000 lerin başına göre %90 azalmış durumda, hayırlısı ile yerlide de aynı oranı yakalarsak Ölüdeniz mükemmel bir ortam olacak.

Kullanıcı avatarı
delidoğu
Mesajlar: 14
Kayıt: 09.12.2007, 01:42
Ad Soyad: H. Oktay Özyiğit
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #59 gönderen delidoğu » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 11:33)

http://gundem.milliyet.com.tr/havada-ya ... efault.htm

MUĞLA’nın Fethiye İlçesi’nde, Babadağ’dan atlayış yaptığı sırada paraşütten kayıp kayalıklara düşerek yaşamını yitiren Caner Güler ile birlikte uçan pilot Murat Sait Yeşilbaçar, "Atlayıştan önce kemerler takılıydı. Yolcu panik yaparak klipsleri açtı ve düştü. Ben suçsuzum" diye kendini savundu.

Fethiye’nin Ölüdeniz Beldesi’nde eşi Miray Güler ile birlikte tatil yapan Makine Mühendisi 27 yaşındaki Caner Güler, dünyaca ünlü yamaç paraşütü merkezi Babadağ’da geçen perşembe günü tandem (pilotla birlikte atlama) atlayış yaptı. Havalandıktan kısa bir süre sonra paraşütten kayan Güler, yaklaşık 700 metre yüksekten kayalıklara düşerek öldü. Caner Güler’in düşmesinin ardından uçuşunu tamamlayan yamaç paraşütü pilotu Murat Sait Yeşilbaçar, Belcekız Plajı’na iniş yaptı. Burada jandarma ekiplerine olayı bildiren pilot, gözaltına alındı. Yeşilbaçar ve görgü tanıklarının ifadesinden sonra kurtarma ekipleri, 6 saat sonra Güler’in cenazesine ulaşabildi. Kazanın ardıdan gözaltına alınan pilot Murat Sait Yeşilbaçar, 2 Eylül’de Fethiye Adliyesi’nde çıkarıldığı nöbetçi mahkemece tutuklandı.

’KLİPSLERİ YANLIŞLIKLA AÇTI’

Mahmekemede suçsuz olduğunu savunan Yeşilbaçar, 10 yılı aşkın bir süredir yamaç paraşütü pilotluğu yaptığını ve bugüne kadar 5 binin üzerinde atlayış gerçekleştirdiğini söyledi. Kazanın olduğu 1 Eylül’de bir kaç uçuş daha yaptığını belirten Yeşibaçar, ifadesinde şunları kaydetti:

"Her yolcuma uçmadan önce bahsettiğim uçuş kurallarını Caner Bey’e de anlattım. Uçuş sırasında yolculara aletlere dokunmamasını söylerim. Kalkmadan önce ben ve şoförümüz son kontrolleri yaptık. Her şey normaldi. Havalandıktan sonra panik yapan yolcu yan taraflardan tutması gerekirken ön taraflardaki klipsleri tutup, kendisini geriye attı. Bu sırada klipsler açıldı. Yolcu yavaş yavaş aşağı doğru kaydı. Klipslerin açıldığını anladım ve hemen yolcuyu kendime ve yukarıya doğru çekmeye çalıştım. 3- 4 dakikalık mücadeleden sonra başarısız olduk."

’ELLERİNİ YAVAŞ YAVAŞ BIRAKTI’

Caner Güler’e kendisini bırakmayacağını söylediğini anlatan Yeşilbaçar ifadesini şöyle sürdürdü:

"Çok panikledi. Kendisini sakinleştirmeye çalıştım ve tekrar ’Seni bırakmayacağım’ dedim. Ama elleri yorulduğu için yavaş yavaş bıraktı. Sonra da düşüş gerçekleşti. Ben uçuşumu tamamlar tamamlamaz, Belcekız Plajı’na koşarak olayı jandarmaya haber verdim. Hemen sonra da Ölüdeniz’deki jandarmaya ifade verdim. Bu suçta kastım yok. Caner Güler farkında olmadan, bilmediği için klipsileri açtı. Benim ihmalim yok, suçsuzum."

sizce yolcunun havadayken bacak kolanlarını açması normal bir davranışmıdır,

Kullanıcı avatarı
muraks
Mesajlar: 254
Kayıt: 22.06.2006, 14:43
Ad Soyad: Murat Aksoy
Şehir: Yalova
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #60 gönderen muraks » 1 on yıl 2 yıl önce (07.09.2011, 12:18)

İnandırıcı değil.