KAZA VİDEOSU (eğitim için yoruma açık )
Moderatör: Moderatör Ekibi
-
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 24.10.2007, 23:09
- Ad Soyad: Cemal Tığlı
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
KAZA VİDEOSU (eğitim için yoruma açık )
slm..ayhavk-tire -yorumsuz kaza,,tartışmaya ve eleştiriye açık..byy uçan dana...
https://www.facebook.com/photo.php?v=18 ... eo_comment
https://www.facebook.com/photo.php?v=18 ... eo_comment
- ugurci
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
kaza?
kural olarak trenin karıstıgı kazalarda tren makinistinin suçu olmaz çünkü sabit bir hat üzerinde hareket eden ve yön degiştirmesi mümkün olmayan trenin kütlesi nedeniyle aniden durması söz konusu degildir. ancak bu videodaki mavi kanat kalktıgı andan itibaren adeta mavi tren gibi hiç yön degiştirmeden, yakaladıgı termik içinde sakin sakin dönen diğer kanadı hizalayarak bodoslamadan kanada dalmıs. alcaktaki kanadın önceliği ancak aynı termik içinde döndüklerinde yukardaki kanadı göremeyecegi için söz konusu olabilir.yoksa her alcaktaki kanat ben alcaktan geliyorum diyerek termiğe dalarsa yada kontrol etmeden soaring bandına girerse bu tür kazalar kacınılmaz olur. tüm ucucular öncelikle kazaya yolacacak her türlü davranıslardan kacınmakla yükümlüdür.
- levent2000
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 14.09.2010, 08:33
- Ad Soyad: Levent Günher
- Şehir: Erzincan/Trabzon-Uzungöl
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Yaş: 43
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Pilotun görevi her halukarda kazaya engel olmaktır. Kanaatimce her iki pilot da bu konuda hiçbir hareket yapmamamış olduğu için kabahatlidir.
Beyaz kanat termik dönüyor olarak kabul edelim, mavini kendine doğru geldiğini görünce sağa dönmesi (hava trafik kuralı olarak) gerektiğini, fakat sağında yamaç olduğu için yamaca çarpmaktan korkup dönmediğini kabul edebiliriz. ama en azından sola yaptığı dönüşü biraz daha arttırabilirdi.
Mavi kanadı dikkate alırsak evet irtifası daha az fakat sağ tarafı boş. !! yani bu durumdayken halen burnunun dikine gitmesine gerek yok. Biraz sağ yapsa muhtemelen paralel duruma gelecekler sonra da termiği dönen dönsün sen de peşine takıl. Alcak irtifada olduğu için "yol hakkı benim, ben düz giderim yukarıdaki bana uysun" gibi bir mantıkla hareket etmek asla doğru değil.
Velhasıl kaza geliyorum diye diye geldi.
Sonuç Allah korusun kırımlı olsaydı o zaman en başta her zaman tepeye birlikte gittiği arkadaşına sebep olduğunu düşünmek bile o arkadaşımızın bu spordan soğumasına yetecekti diye düşünüyorum.
Teselli ikramiyemiz çok şükür kimseye bişey olmadı.
Beyaz kanat termik dönüyor olarak kabul edelim, mavini kendine doğru geldiğini görünce sağa dönmesi (hava trafik kuralı olarak) gerektiğini, fakat sağında yamaç olduğu için yamaca çarpmaktan korkup dönmediğini kabul edebiliriz. ama en azından sola yaptığı dönüşü biraz daha arttırabilirdi.
Mavi kanadı dikkate alırsak evet irtifası daha az fakat sağ tarafı boş. !! yani bu durumdayken halen burnunun dikine gitmesine gerek yok. Biraz sağ yapsa muhtemelen paralel duruma gelecekler sonra da termiği dönen dönsün sen de peşine takıl. Alcak irtifada olduğu için "yol hakkı benim, ben düz giderim yukarıdaki bana uysun" gibi bir mantıkla hareket etmek asla doğru değil.
Velhasıl kaza geliyorum diye diye geldi.
Sonuç Allah korusun kırımlı olsaydı o zaman en başta her zaman tepeye birlikte gittiği arkadaşına sebep olduğunu düşünmek bile o arkadaşımızın bu spordan soğumasına yetecekti diye düşünüyorum.
Teselli ikramiyemiz çok şükür kimseye bişey olmadı.
- mtemiz99
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 26.09.2006, 23:02
- Ad Soyad: Mustafa Temiz
- Şehir: Manisa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Mavi kanatla uçan Arkadaşın acilen uçuşlarını kesmesi ve baştan başlayarak eğitimini tekrarlaması hatta kanla yazılmış (zaten bu örnekte neredeyse altı çizili olarak tekrar yazılacakmış Allah korumuş) hava trafik kurallarını iyicene kafasına kazıması lazım.
Diğer kanatta aynı durumda sanırım karayolundaki trafikte "yol benimdir" mantığını benimsemişler... Geçmiş olsun...
Diğer kanatta aynı durumda sanırım karayolundaki trafikte "yol benimdir" mantığını benimsemişler... Geçmiş olsun...
- zorhedef
- Mesajlar: 353
- Kayıt: 15.04.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Atsız
- Şehir: Konya / Akşehir
- Aldığı Beğeni: 1 / 4
- Pilot Menüsü:
burda en çok alttaki pilot hatalı kurallar ne olursa olsun ;üstteki pilot termiğe girmiş dönüyor alttaki pilotta bunu çok iyi bir şekilde görüyor bu dönüşün önüne değil arkasından gitmeliydi, veya karşılaştığını gördün biraz daha tepeye ya...klaşabilirdi üstteki pilot dönüşünü daha tamamlamamışken tam tersine dönmesi söz konusu bile değil sonradan yaklaşan daima kontrollü bir şekilde yaklaşması lazım. ben her iki pilottada olaydan kaçma gibi bir hamle göremedim ikisininde ortak hatası budur allah yardımcı olmuşki üstteki kanat zorda olsa her ikisinide taşımış ve üstteki pilotun kontrolü sayesinde sağlam yere inmişler telaş yapıp frenleri kontrolsüzce çekseydi dahada kötüsü olabilirdi her ikisinede geçmiş olsun yakın uçuşlarda devamlı tedbiri elden bırakmamak lazım ve her zaman telsizden haberleşmeyi unutmamak lazım ....
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Ben buradaki yorumlara katılmıyorum.
Demekki kimse videoyu dikkatli incelemiyor.
Mavi kanattaki arkadaş şehadet mertebesini hedeflediğini açık bir şekilde kanadına yazmış.
Yani niyetini belli etmiş!
Şehit olmak için niyetlenen bir pilotun önünde durulmaması, hedefine gitmesine engel olunmaması kanaatindeyim
Her neyse şaka bir tarafa karada ve havada insan hayatı ile oynadığımızı unutmamalıyız.
Öngörüsüzlük veya başka nedenlerden dolayı kendimize ve başkalarana zarar verebiliriz.
Hiç bir şeyi küçümsemeli ve boş vermemeliyiz.
Aracımızla tali yoldan ana yola çıkarken bile durmaya niyetli olduğumuzu yola yaklaşırken belli etmeliyiz. Ki ana yolda seyir halinde olanlar rahatsız olmasın.
Sonuç iki ardaşada tekrar geçmiş olsun, iki arkadaş da uçmaya devam etsin, yaralanan arkadaş diğerini af etsin. Olay kapansın, bi daha havada böyle girişimler yapılmasın, bize de ders olsun.
Kanatta saadet yazıyormuş ben şehadet okudum
uydu ama
Demekki kimse videoyu dikkatli incelemiyor.
Mavi kanattaki arkadaş şehadet mertebesini hedeflediğini açık bir şekilde kanadına yazmış.
Yani niyetini belli etmiş!
Şehit olmak için niyetlenen bir pilotun önünde durulmaması, hedefine gitmesine engel olunmaması kanaatindeyim
Her neyse şaka bir tarafa karada ve havada insan hayatı ile oynadığımızı unutmamalıyız.
Öngörüsüzlük veya başka nedenlerden dolayı kendimize ve başkalarana zarar verebiliriz.
Hiç bir şeyi küçümsemeli ve boş vermemeliyiz.
Aracımızla tali yoldan ana yola çıkarken bile durmaya niyetli olduğumuzu yola yaklaşırken belli etmeliyiz. Ki ana yolda seyir halinde olanlar rahatsız olmasın.
Sonuç iki ardaşada tekrar geçmiş olsun, iki arkadaş da uçmaya devam etsin, yaralanan arkadaş diğerini af etsin. Olay kapansın, bi daha havada böyle girişimler yapılmasın, bize de ders olsun.
Kanatta saadet yazıyormuş ben şehadet okudum
uydu ama
- ASİ
- Mesajlar: 139
- Kayıt: 05.01.2007, 00:57
- Ad Soyad: Engin Karabudak
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
levent2000 yazdı:allah korumuş diyorum; ama video yorumları beni daha da yıktı ....
kimse kızmasın ama inşallah yorum yapan arkadaşlarla aynı takeoff u kullanmak nasip olmaz.....
levent kardeşim ne ima etmek istediğini anlamadım. cemal bey videoyu yüklemiş. kalkıştan kazaya kadar her şey açık. mesaja geçmiş olsun diye başlamışım, allah korumuş diye bitirmişim. şimdi senin derdin ne onu anlamadım.
aferim mi deseydik, ne güzel bodoslama dalmışsınmı deseydik
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
İkiside hatalı ama alttaki pilotun hata payı daha fazla. Üstteki kanat termik dönmeye başlamış; alttaki kanat termiğe onun peşinden ve onu takip ederek-aynı yönde gireceğine, direk adamın çizdiği daireye ters istikamette girmiş (yada orada beklemiş); üstteki döner dönmez de alttakine çarpmış. Üstteki pilot ise önceki dönüşlerinde bu kanadın yaklaştığını muhtemelen farketmiştir(etmeliydi); hatası ise; son dönüşte, döndüğü yönü daha iyi kontrol edip; mavi kanadı izlemeliydi ve görür görmez sağ manevra ile çarpışmayı engelleyebilirdi. Lütfen dikkatli olun; yüzlerce kanat yarışmalarda aynı bandı, aynı termiği kullanıyor; ki bu videodaki alan da dar bir yer değil..
- ÇağlaR
- Mesajlar: 437
- Kayıt: 05.12.2005, 01:42
- Ad Soyad: Çağlar Güngelen
- Şehir: Kaş - İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
ASİ yazdı:levent2000 yazdı:allah korumuş diyorum; ama video yorumları beni daha da yıktı ....
kimse kızmasın ama inşallah yorum yapan arkadaşlarla aynı takeoff u kullanmak nasip olmaz.....
levent kardeşim ne ima etmek istediğini anlamadım. cemal bey videoyu yüklemiş. kalkıştan kazaya kadar her şey açık. mesaja geçmiş olsun diye başlamışım, allah korumuş diye bitirmişim. şimdi senin derdin ne onu anlamadım.
aferim mi deseydik, ne güzel bodoslama dalmışsınmı deseydik
Levent in söylediği açık ve net... Bence çok da haklı...
- sniper78
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 21.11.2008, 15:49
- Ad Soyad: Erhan Ekren
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
İki pilotada çok geçmiş olsun, bence kaza iki pilotun pilotaj farkı ve birbirlerinden beklentilerinin farklı olmasından kaynaklanıyor.Üstteki kanat durumu farkedip bertaraf edebilirdi ama asıl hata termiğe yanlış noktadan girilmesi ile alakalı sanırım nova kanadın daha önce termik tecrübesi olamdığı için uçuşa soaring gözü ile bakmış ama termik dönen kanattan uzak durabilirdi.
Gerçektende alltaki yorumlarda uçuş kuralları konusunda bu kadar emin konuşulması hoş deil, belli başlı hepimizin bildiği kurallar dışında genelde mantık ve kazaya yol açmama ilkesi geçerli herkes için; hiç bir tepe sadece soaring veya termik dönmeye tahsis edilmemiştir. Birbirini gözetleyip yol vererek her ikiside kalabalık guruplarla bile yapılabilir.
Gerçektende alltaki yorumlarda uçuş kuralları konusunda bu kadar emin konuşulması hoş deil, belli başlı hepimizin bildiği kurallar dışında genelde mantık ve kazaya yol açmama ilkesi geçerli herkes için; hiç bir tepe sadece soaring veya termik dönmeye tahsis edilmemiştir. Birbirini gözetleyip yol vererek her ikiside kalabalık guruplarla bile yapılabilir.
- ugurci
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
ÇağlaR yazdı:ASİ yazdı:levent2000 yazdı:allah korumuş diyorum; ama video yorumları beni daha da yıktı ....
kimse kızmasın ama inşallah yorum yapan arkadaşlarla aynı takeoff u kullanmak nasip olmaz.....
levent kardeşim ne ima etmek istediğini anlamadım. cemal bey videoyu yüklemiş. kalkıştan kazaya kadar her şey açık. mesaja geçmiş olsun diye başlamışım, allah korumuş diye bitirmişim. şimdi senin derdin ne onu anlamadım.
aferim mi deseydik, ne güzel bodoslama dalmışsınmı deseydik
Levent in söylediği açık ve net... Bence çok da haklı...
ilk yorumu yapan kişi olarak yukarda kastedilen kişi oldugumu düsünerek cevap hakkımı kullanıyorum. bir take off kullanmak hiçbir zaman kader olmayıp bilinçli bir tercihdir(En azından öyle olması gerekir).Bu nedenle hasbelkader aynı takeoff aynı zamanda kullanmak durumunda kalırsak o esnada kullanmaktan vazgecersiniz olur biter çünkü tanımadıgım kişiler hakkında yukardaki tarzda düşüncem olusmaz en azından bir süre kendisini izlerim ve olumsuz bir düsünceye kapılırsam o esnada ucusumu erteleyebilir yada iptal ederim olur biter.ama siz pesinen hüküm verdiyseniz sizin kararınızdır ve sizi baglar. bu forum ve facebookta yapılan yorumlarda 2 tanesi hariç herkes kalkıs yapan mavi kanadın hatasının ön planda oldugunu belirtmiş(Ben de aynı seyi ifade etmiştim).Levent bey ise kaza hakkında hiç yorum yapmayıp sadece yorum yapanlar hakkında temennnilerini belirtmiş. Caglar bey ise ilk yorumunda cogunluk gibi mavi kanadın hatalı oldugunu belirtmiş hatta "kaza olarak adlandıramıyorum" seklinde bir ifade kullanmıs 24 saat gecmeden yaptıgı yorumunda ise tamamen farklı bir sey ifade etmiş.2. yorumunda levent beye hak verirken acaba bizim yaptıgımız yorumların yanlış mı oldugunu belirtiyor anlayamadım eger öyleyse kendi yorumunu da inkar etmesi gerekecek.
Bunun dısında kaza yapan kişinin facebook yorumunu okursanız termiğe giriş gibi bir düsüncesi olmadığını sadece soaring dönüşünü yapmaya calıstıgını anlayabilirsiniz.
- m.bayrakci
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 04.07.2006, 21:40
- Ad Soyad: Murat Bayrakçı
- Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 48
- Pilot Menüsü:
ben de bir katkıda bulunmak istiyorum arkadaşlar.. aşağıdaki linkte kurallar çok güzel anlatılmış. Bilgilerimizi tazeleyelim. Selamlar herkese..
http://www.dailymotion.com/video/xi2w8y ... rel-page-9
http://www.dailymotion.com/video/xi2w8y ... rel-page-9
-
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 24.10.2007, 23:09
- Ad Soyad: Cemal Tığlı
- Şehir: Aydın
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
slm..Başlığımda belirtdiğim üzere eğitim amaçlı her türlü eleştiriye devam edilsin açığım ve kaldırırım ama site üzerinden kabalığa ve duyarsızlığa izin veremem,seyirci kalamam dolayısiyle özür dileyerek iki satır bişi yazmazsam patlıyacam..sayın çiftçi yapıcı eleştirilerine sayğı ,şahsına sevgi duymak isterdim ama malesef yamaç paraşütcüsü olmuşsun,aynı camia içindeki arkadaşına selam vermeyi bilmiyorsun,xc 150 yarışma pilotu olmuşsun ama aynı sporu yaptığın aynı ortamı paylaşdığın ölünden yeni dönmüş kazazede bir arkadaşına geçmiş olsun diyemiyorsun..hatta daha ileri gidip üzüntüsüyle ve acısiyle dalganı geçebiliyorsun..geyik yapmayı herkes sever de bu durumda bunu nasıl beceriyorsun ALLAH aşkına..açtığım sayfaya yazmak zorunda değildiniz.kusura bakma bunları özelden yazmayı çok isterdim ama..bilerek,isteyerek diğer sporcu arkadaşlara örnek yakışır olabilmesi bakımından sırf şu kaba tavrını kınamak üzere ortaya yazıyorum..ama yinede kibarlığımdan üzülerek senden özür diliyorum..byy ( gerekli görülürse,yönetici arkadaşlar silebilir,kızmam kırılmam )
En son BUBİANKA tarafından 30.09.2011, 22:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.