KAZA VİDEOSU (eğitim için yoruma açık )

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 2 yıl önce (01.10.2011, 08:48)

ozgur.k yazdı:Hata net bir şekilde üstteki pilottadır, çünkü kendisi bölgede geçerli olan "Uçan Dana'yı gördünmüydü direkt kaçacan hacı" kuralını ihlal etmiştir :lol:


:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Kullanıcı avatarı
levent2000
Mesajlar: 115
Kayıt: 14.09.2010, 08:33
Ad Soyad: Levent Günher
Şehir: Erzincan/Trabzon-Uzungöl
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 43
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen levent2000 » 1 on yıl 2 yıl önce (01.10.2011, 10:50)

Ben facebook daki yorumlar için cevap yazmıştım ama sorun bence hala şudur; yapılan yorumlarda görünen uçuş seviyesi vs. yüksek insanlar daha fazla tepki vermişler nedenini anlamak hiçde zor değil aslında....
kayseri deki son yarışmada da gördük aslında.....ve yarışma öncesi de adem in ciddi uyarıları.....
Ben eminim ki iddia da ederim birçok yarışma pilotu arkadaş bu video daki durumlarla yarışmalarda defalarca karşılaşabiliyor ancak yaptıkları tek şey termikten kaçmak oluyor en azından emniyetli bir şekilde tekrar dönene kadar....(hiç tasvip etmesem de...)

Adı yarışma olmayan bu uçuştaki kararlı bir şekildeki gidiş ve dönüş neyi ifade ediyor? kaza diyemiyorum diyenlere katılmamak için söyleyebileceğim tek şey kazayı yapanların arasında husumet olmadığının bilinmesidir...

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #23 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 2 yıl önce (02.10.2011, 03:14)

Çok geçmiş olsun...

Bu tür temenniler ne kadar anlamlı ve faydalı pek bilemiyorum. Malesef izleyince hayretler içinde kaldım.

Kazazede arkadaşların nereden/kimden eğitim aldıklarını ve tecrube seviyelerini belirtebilir misiniz? Bu şekilde gayri ciddi ve şaşkın uçuşlar yapılması nasıl olası oluyor merak ediyorum.

Kazazede arkadaşlara ek olarak eğitmenlerinde sorumlulukları olduğunu belirtmek isterim.

Yorumlarım:
1) Gittiği yönü görmeyen ve kendini güvenli bölgeye yönlendirmekten aciz pilotlarımız var. (İfadem rencide edici seviyede ama böylesine acınası bir gerçeği çıplak olarak ortaya koymak gerekiyor.)

2) Yorum ve facebook'ta yazılan yorumlar malesef saçmalama seviyesinde. Bu işi bilmeyen kişilerde tabiki düşüncelerini paylaşsınlar ama en azından "bence ....", "acaba ...olabilir mi?" gibi ifadeler kullansınlar ve yarım yamalak bildikleri ile bilirkişicilik oynamasınlar.

Kazanın kendisi kadar bu yorumlar (bazıları) da fiyasko seviyesinde.

Araba kullanırken kırmızı ışıkta durursunuz, bu bir kuraldır ve nettir. Peki kedi görürseniz naparsınız? Ben sağa gittim o da kendi sağına gitsin diyebilir msiniz? Yoksa bir yandan yavaşlar bir yandan da kedinin hangi yöne kaçacağına bakıp siz de diğer tarafa mı yönelirsiniz? Bu durum önceden kitaplarda prosedürlerde tanımlanabilir mi, hangi seviyeye kadar tanımlanabilir?

Termik uçuşu (termikli koşullarda uçuş) da kendi içinde belli seviyede belirsizlik içerir. Bundan dolayı pilotlar uyanık ve akıllı olmak zorunda, gerektiğinde kendi kıçını kollamak zorunda.

Tüm kural zırvalıklarını bir kenara bırakın. Önünde kanat var, o zaman yön değiştir ve kanat olmayan tarafa git. Bu çok mu zor?

Bu olay sadece bir trafik kuralı bilmeme ya da uygulamama durumu değil. Komple bir ohaaaa.

şaşkınım.

yigit

Kullanıcı avatarı
metinmurat
Mesajlar: 86
Kayıt: 08.03.2005, 11:38
Ad Soyad: Metin Murat
Şehir: Tokat / Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen metinmurat » 1 on yıl 2 yıl önce (02.10.2011, 10:11)

Kazazede arkadaşlara geçmiş olsun. Y.paraşütü sporu hayatımızın hiçbir doğmatik kuralını kabul etmeyecek kadar bilimsel kurallarla şekillennmiş ve gelişmeye devam eden bir spor dalı. Bizim havaya çıktığımızda havayı kullanırken,' ben senden tecrübeliyim, sen emeklerken biz ohhoo, senden büyüğüm ben geldim sen terket burayı o kadar yahut kuzey yarımkürede dönüşler sağdan oldu, yok ya bizim sayımız sizden çok sola çevirdik ya da oğlum burasi termik alanı ne yelkenlenip durun bak bi çarpaçam ya da biz 3, 5 kişi aşağıda oturduk ciddi kararlar aldık şurayı yelken bandı yaptık sende gelip aldığımız kararları hafızana kazısaydın bana çarpmazdın gibi doğmaları kaldırmıyooor. Havada basit bir kural var, 2 kanat 15 mden yakınsa kaçış planını hazırla. Gerektiğnde uygula. Tek istisna yer ekseninde (vertikal ) gölgesi daha yavaş hareket eden hava trafiğinde görece daha üstündür. Yani tepede ampul olmuş, geri sürüklenen, termik dönen önceliklidir.

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 2 yıl önce (02.10.2011, 13:03)

Sayın adnan uçar... Kaza olarak bile adlandıramıyorum derken kaza bilmeden yapılır bu olay göz göre göre olmuş demektir... açıklama olarak yazmamıştım ama en azından şimdi açıkladım ;) ayrıca ilk mesajda da 2. mesajda da kusur bulduğum mavi kanattır... aslında diğer pilotun da kazayı önleme şansı varken müdahale etmemesi bir kusurdur ama göre göre giden mavi kanat için söylencek bir söz bulamıyorum...
açıklama maksadı ile yazılmış bir yazıdır ;)

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 2 yıl önce (03.10.2011, 11:43)

Bu tür temenniler ne kadar anlamlı ve faydalı pek bilemiyorum. Malesef izleyince hayretler içinde kaldım. (ALINTI)
SLM..Teşekkür ederim yiğit yıldırım bey geçmiş olsun dileğinizi aldım.Her ne kadar bunu duyunca bütün ağrılarım ve yaralarım sihirli bir şekilde tamamen iyileşmesede neden bilmen,dileğiniz benim kendimi tuhaf bi şekilde iyi hissetmemi sağladı, eminim bu dileklerin etkisi en azından çok severek yapmaya çalışdığım yamaç paraşütü sporudan kopmamamı sağlayacakdır,sagolun yıldırım bey..yanlız özür dileyerek yazıyorum sizin oraları bilemiyorumda lakin bizim buralarda dahala insanlarımız kendi aralarında bir kaza atlatıldığında veya bir sağlık sorunu olduğunda biz bu güzel sözü son 50 yıldır kullanıyoruz,bi kötülüğünüde görmedik ALLAHA şükür..ne diyebilirim ki size dileklerinizin faydasız ve anlamsız olmasına bizde çok şaşırdık hatda çokda üzüldük,ne yapabiliriz sizin için...YİĞİT BEY biliyorsunuz ki bu sporda değişik ihmaller ve dikkatsizlik ve vs sonucu yılların en tecrübeli pilotlarını,en iyi markaların test pilotlarını en yakın veya uzak arkadaşlarımızı hiç istemedik ve beklenmedik şekilde kaybedebiliyoruz..Asıl sıkıntım şu ki siz kimsiniz,nesiniz ki herhangi bir arkadaşımızın bütün iyi niyetiyle,eğitim amaçlı paylaşıma koyduğu bir kaza videosuna düzeyli bir eleştiri ve yorum katamıyorsunuz..Kavgada bile söylenmemesi gereken sözleri, geçiyorsunuz klavyenin başına ,saygısızca ağzınıza geleni yazabiliyorsunuz..Nemi bunlar,işte buyrun üzülerek ve kınayarak birebir aynısını yazıyorum ; hayretler içinde kalmak,kimden eğitim almış,seviyeleri neymiş,tecrübesizler,zırvalık,şaşkın uçuş,aciz pilot,saçmalama,fiyasko,rencide etmek,ukela,ohaaaa,,ve kıçlı mıçlı kelimeler ; şimdi kim size böyle yazma hakkı veriyor,bu cesareti nerden alıyorsunuz,kim bunu böyle konuşabilir bu kadar çirkin kelimeyi bir arada nasıl kullanıyorsunuz..Aynı camia içinde bu güzel sporu yapan veya her yeni uçuşda tecrübelerini artdıran arkadaşlarınıza karşı nasıl bu kadar kötü olabiliyorsunuz..neyse daha fazla uzatmak ve kızmak ve sizi kırmak istemiyorum..Dilerim YILDIRIM BEY sizde birgün bir şekilde bir kazaya karışmazsınız inşallah.kimbilir belkide kimse size kimse geçmiş olsuna gelmez,demek zorunda kalmaz..Ama şuna eminim ki biri çıkıp da size o halinizde bu kadar çirkin konuşmaz..Sizden ricam bir yerlere veya birilerine bişiler yazarken lütfen VARSA aklınızı ve kalbinizi kullanın..yinede bazı küçük fikirlerinizin pilotajıma katkısı olabileceğini düşünüyorumm.çok teşekkür ederim (yarışma pilotu ve dealer) yıldırım bey,sagolun..şeyy bu arada mümkün olursa birgün biryerlerde sizinle ve,sevgili savunma avukatınız bartuğ beyle aynı takeofu,suyu ve gökyüzünü paylaşmayı çok isterim..(benden korkmanıza gerek yok önce iyi bir insan sonra çok iyi olmasamda sürekli kendini geliştiren orta şeker kibar ve eğlenceli bir pilot adayıyım.) kabalıklarınız için sizi affediyorum yiğit bey. sağlıklı ve mutlu kalın..byy
En son BUBİANKA tarafından 03.10.2011, 13:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 14 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen ayhankocaman » 1 on yıl 2 yıl önce (03.10.2011, 12:16)

olayı yaşayan biri olarak diyebileceğim şu ki yorumlarımızı birbirimizi kırmadan yapılmasını istiyorum.kazadan allaha şükür hiç yara almadan atlattım,artık tecrübemi dersiniz,şans dersiniz bilemiyorum.uçuş saatimiz yeterince var çok küçük hesap hataları sonucu büyük bir olay yaşadık.ben bu videodan ders alınmasını istiyorum.bizim yaptığımız yanlıştı özellikle ben dönüş yaparken etrafımı iyi kollamam gerekiyordu.uçuş tecrübem çok olmasına rağmen yine de kaza kaçınılmaz oldu.ikimizinde son anda yapacak çok şeyimiz vardı ,fakat bir kilitlenme oldu bir şey yapamadan çarpıştık.Yiğit kardeşim eğitimimizin nerden aldığımızı sormuş,doğrusunu söylemek gerekirse eğitimimizi uçmayı bilen arkadaşlardan aldık.yeterli olup olmadığı tartışılır.bazen çok iyiyim hissine kapılıyorum.o zaman muhakkak başıma bir şeyler geliyor.kalabalık take off,larda uçuş tecrübemiz az.genellikle az sayıda uçtuğumuzda gökyüzünde yeterince yer buluyoruz kendimize.kalabalığa gelince tehlikeli oluyor uçuşlar.hafta sonu uçmak ayrı,yarışma zamanı kalabalık take off,larda uçmak ayrı.devamlı kendimizi eğitmek diyoruz ,fakat çeşitli bahanelerle eğitimlerimizi aksatıyoruz.bunu özellikle ben yapıyorum.bahanem çok,zaman yok,diyerek geçiştiriyoruz.çok uçuş saatim var,kendime göre iyi uçarım ama,hala çıkışların çoğunda bocalarım.sebebini yeteri kadar yer çalışması yapmadığıma bağlıyorum.Ben uçan biri olarak benimle beraber kaza yapan cemal abinin daha kusurlu olduğunu düşünüyorum.aslında ben onun üzerime doğru geldiğini görmüştüm.o da benim altımdan geçerim hesapları yapıyordu büyük olasıklıkla ,cemal abinin termik dönme gibi bir bilgisi yok zaten.uçuş hayatında aletli veya aletsiz olarak döndüğü görülmemiştir.altıma doğru gelirken kanadının termiğe yada tepenin dinamiğine dikkat etmedi ve kanadın birden yükselmeye başladı ve çarpışma oldu. İkimize de bir şey olmadığına seviniyorum.özgür korkut arkadaşımın dediği gibi hatanın büyüğü bende cemal abinin havalandığını ve bana doğru geldiğini gördüğümde o bölgeden uzaklaşmam gerektiğini bilmem gerekiyordu. cemal abi iki sefer siv eğitimi almıştır fakat hala bir çok eksiği bulunmaktadır.inşallah önümüzdeki günlerde kendisini iyice geliştirecektir diye umut ediyorum.şu an hala beraberiz.geçen 29.09.2011 de uçtuk.kendisi bana çıkışımda yardımcı oldu.sağolasın.bu hafta c.tesi beraber uçacağız .bi şartla .önce o havalanacak uçacak ve biz onun indiğinin teyidini aldıktan sonra havalanma kararı alacağız.lütfen arkadaşlarım yorumlarında birbirlerini üzmeden yapsınlar.yapılan olumlu veya olumsuz tüm yorumları saygı ve sevgi ile karşılayacağım.hepinize kazasız uçuşlar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen bartsay » 1 on yıl 2 yıl önce (03.10.2011, 12:37)

korkmanıza gerek yok önce iyi bir insan sonra çok iyi olmasamda pilotum..?
Cemal abi ne kadar güzel ve doğru yazmışsın:)
Yİğit de iyi bir insan ve iyi bir pilottur. :lol:
Yİğit'in yorumlarını her iki kazazedenin yorumlarını bir daha okuduktan sonra bir daha bir daha okudum suça konu bir olay göremedim. :P

Çok uzatmayayım umarım forumdaki her tartışma gibi gereksiz yere atışmaya dönmez ama bu başlıktan anladıklarım:
1-Cemal Tığlı ve Ayhan Kocaman öz güvenleri maksimumda dolaşan abilerimizidir. Bir çok kişi kendi kazası veya neden olduğu bir kaza olunca üzerini örtmek için bin bir takla atarken bu iki kişi mertce kendi videolarını yayınlayıp bizlerin aynı hataya düşmesini engelmek adına tartışma konusu olmayı göze almışlardır.

2-Cemal Tığlı veya Ayhan Kocaman'a eminim ki Yİğitten daha fazla tepki gösteren mutlaka olmuştur. Hem de çok çok. Benim, Neco'nun veya başka bir arkadaşın tepkisine verdiğiniz cevap ne ise Yiğit'e de aynı ölçüde katlanmak zorundasınız. Sonuç olarak hepimiz samimi arkadaşız. Daha tanışmamış olsak da.

3-Yİğit Facedeki yorumları kast etmiş.

Son olarak Yİğit(uçarımanda) Akro falan yapıyor ama Cemal Tığlı (Uçandana) ile aynı take off u paylaşacak kadar cesur olduğunu sanmıyorum. :lol:

zaten bu kadar büyük başın uçtuğu tepede de biz uçmayız.

Kullanıcı avatarı
Mali
Mesajlar: 21
Kayıt: 20.06.2008, 18:00
Ad Soyad: Mehmet Ali Armutlu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen Mali » 1 on yıl 2 yıl önce (03.10.2011, 14:32)

Kazazede pilotlara geçmiş olsun... Şans eseri kırım yaşanmamış ve hepimizi üzecek sonuçlar doğmamış.

Beklenmedik durumlarda pilotun arkasını kollaması gerekir gerçekten. Uyarana kızmam, kelimelere kızmam, yeter ki birisi beni büyük başlar konusunda uyarsın.

Kullanıcı avatarı
hsiray@ttnet
Mesajlar: 311
Kayıt: 20.07.2006, 22:50
Ad Soyad: Hamdi Şiray
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

geçmiş olsun

Mesaj #30 gönderen hsiray@ttnet » 1 on yıl 2 yıl önce (04.10.2011, 21:48)

Her iki arkadaşada büyük geçmiş olsun.Verilmiş sadakaları varmış.olmasın böyle kazalar artık diyorum ama yine bir yerden haber geliveriyor.Allah acil şifalar versin.SUNSET HAVACILIK-KAYSERİ

Yalnız gençler,arkadaşlar,kardeşlerim,yamaçcı arkadaşlarım şunu da sizlere bir abi olarak hatırlatmak isterim.Kaza olmuş bitmiş.Konuşmak içinmi konuşuyorsunuz,yoksa buraya bir şeyler yazmakla birileri hah benim yazdığım eleştiriden etkilenip bak bir şeyler yazmış diye kendilerini dev aynasında görmekmi istiyorlar.Eleştiri yapmak çok kolaydır önemli olan insanca havacılık adabına ve disiplinine adabı muhaşeret kanunlarını çiğnemeden eleştiri yapın.Şartlar ne olursa olsun bir insan kaza yapıldığunda geçmiş olsun,inşallah bir daha olmaz,allah korudu vs,vs gibi kelimelerle havacı olan tüm arkadaşları rahatlatmaya çalışın.Yoksa bu tatlı meslek ve spor çirkef bir siyaset malikhanesine dönecektir.Hepinize kazasız,belasız neşeli arkadaşlıklarla bir uçuş dilerim.Lafları uzatmayalım ne olur.

Kullanıcı avatarı
Gültekin
Mesajlar: 137
Kayıt: 12.06.2012, 09:32
Ad Soyad: Gültekin Kazandöğer
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen Gültekin » 1 on yıl 1 yıl önce (18.06.2012, 11:28)

Her iki pilotada geçmiş olsun benimgibi yeni plot adaylarına ders olsun


Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 174
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen kakalamtahu » 1 on yıl 1 yıl önce (24.03.2013, 13:20)

Direk dalmış.

Kullanıcı avatarı
malat
Mesajlar: 4
Kayıt: 10.12.2012, 22:25
Ad Soyad: Serkan Malat
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen malat » 1 on yıl 11 ay önce (01.04.2013, 11:12)

mavi kanat gözü kapalı uçuş denemesi yapmış :x Üstteki kanadın kapanmaması büyük şans.

Buradan mavi kanadın pilotuna sesleniyorum acil teorik eğitimlere başla dostum.

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 11 ay önce (01.04.2013, 17:00)

slm...mavi kanadı hatalı bulan arkadaşlar,bilmiyorlar mı acaba ? altdaki kanadın uçuş üstünlüğü olduğunu ve üstdeki kanatların altlarındaki kanatların sellerinin içine girmemeleri gerekdiğini..bence mavi kanadı hatalı bulanlar yanlış biliyorlar,doğruyu öğrenmeliler.yoksa aynı hataya onlarda düşer ama benim kadar şanslı olurlar mı bilemem..ALLAH korusun ,hemen bilgilerinizi güncelleyin ve ona göre uçun,yoksa hem kendi hemsa başka arkadaşların hayatlarını tehlikeye atar katil olursunuz..( o video eğitim amaçlıdır,başka kuralların ihmalinide görebilir,araşdırabilirsiniz.) doğru yorumlayıp,ders alınız..yamaç paraşütünde doğru bir tanedir,kişiye göre kural ve doğru değişmez..tşkr..sağlıklı en güzel uçuşlarsizin olsun ..kib

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen merk » 1 on yıl 11 ay önce (01.04.2013, 17:20)

Merhabalar,

Öncelikle geçmiş olsun.

Konuyu okuyan herkese faydalı olması açısından aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz.

http://www.expandingknowledge.com/Jerom ... hermalling

www.bing.com/translator ile güzelce çevrilebilir. Eski bir kaynak olması nedeniyle bazı bilgiler güncelliğini yitirmiş olabilir ama çok faydalı bilgiler var.

Ayrıca başlığa konu olaya özel bir kural da mevcut:

"A pilot joining another at about the same altitude, gives right-of-way to the pilot inside the thermal to continue circling."

Meali: Pilot aynı seviyedeki termik dönen başka bir pilota katılıyorsa, yol hakkını dönmeye devam etmesi için termiğin içindeki pilota vermelidir.


İyi uçuşlar,
Eren...

Kullanıcı avatarı
malat
Mesajlar: 4
Kayıt: 10.12.2012, 22:25
Ad Soyad: Serkan Malat
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen malat » 1 on yıl 11 ay önce (01.04.2013, 17:36)

@BUBİANKA

yanlış anlamayın tartışma çıkarmak için söylemiyorum ama termiği ilk dönen kişinin dönüş yönünü kanadın takip etmesi gerekmiyo mu ?

o senin dediğin iki kanatta aynı yönde termik dönüyosa alttaki üstekine göre daha iyi dönüyosa üstteki yol vermek zorundadır.


Yiğit abininde yazdıklarına katılıyorum. " Önünde kanat var, o zaman yön değiştir ve kanat olmayan tarafa git. Bu çok mu zor? "


BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 11 ay önce (01.04.2013, 18:10)

slm..arkadaşlar o gün yelken yapıyoruz..rüzgar 20-25 km..sölermisiniz o rüzgarda hangi termikden bahsediyorsunuz..ne zamandır 25 km rüzgarı arkamıza alarak ve tepeye doğru dönmeye başladık.altdaki kanadın uçuş üstünlüğünü kuralını ben mi koydum..?? ben mi gitdim sellerimi arkadaşımın botlarına sokdum..??teşekkür ederim..

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen ayhankocaman » 1 on yıl 11 ay önce (01.04.2013, 18:46)

evet cemal abi.
sen kanadının sellerini botuma soktun.

Kullanıcı avatarı
Paranormal
Mesajlar: 31
Kayıt: 26.06.2007, 14:35
Ad Soyad: Olgu Taylan Güven
Şehir: Balıkesir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen Paranormal » 1 on yıl 11 ay önce (01.04.2013, 20:59)

Birkaç yıl sonra bile kazazedelerin hala anlaşamadığını görünce merak ettim, neden mahkemeye başvurulup bilirkişi istenmemiş? Yanlış anlamayın, belirli bir kişiye söylemiyorum bunu; bilgilerinizden bu kadar emin olmanız gerçekten çok tehlikeli. Birazcık şüpheyle bakabilseniz olaya, birazcık kendinizi eleştirebilseniz, muhtemelen bu kadar diyalog yaşanmayacaktı burada.

Kazaların oluş sebeplerine baktığınız zaman, genellikle birden fazla hatanın olduğunu görüyorsunuz. Burada da %100 sorumlu değil hiçbir taraf. Hatayı da kurala uymamak olarak görmeyin lütfen. Kaza yaratabilecek her davranış, kazayı önlemek adına yapılması gerekip de yapılmamış her hareket hatadır. Bir kırmızı ışık örneği de ben vereyim, çok seviyorum bu örnekleri: aracınızla kırmızı ışıkta bekliyorsunuz ve daha yeşil yanmasına da çok var. Dikiz aynasından belki de freni patlamış bir kamyonun süratle geldiğini görüyorsunuz. "Durmak zorunda çünkü kırmızı ışık yanıyor" diye düşünüyorsanız sadece kendi hayatınız için değil, lütfen bizim hayatımız için de bu sporu bırakın.


ayhankocaman yazdı:evet cemal abi.
sen kanadının sellerini botuma soktun.


:D

BUBİANKA
Mesajlar: 366
Kayıt: 24.10.2007, 23:09
Ad Soyad: Cemal Tığlı
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen BUBİANKA » 1 on yıl 11 ay önce (02.04.2013, 01:20)

slm...yanılıyorsunuz taylan bey :D..inadına o kazadan sonra ne sporu bırakdık nede birbirimizi..aksine daha sıkı dost olduk.o günden beri yediğimiz,içdiğimiz ayrı gitmiyor artık..sorunu çözdük birimiz uçup yere inmeden diğeri çıkış yapmıyor..ben kendi adıma özeleştirimi yaptım,hatamı ve nasıl uçmam gerekdiğini öğrendim..bir kanat kaybetdim ama çok iyi bir dost kazandım.sağlıklı ve mutlu kalın..kib :D