Iskenderun'da kaza 12.02.2012
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Serdal Sacti
- Mesajlar: 52
- Kayıt: 02.03.2010, 01:18
- Ad Soyad: Serdar Saçtı
- Şehir: Tokat
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 45
- Pilot Menüsü:
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar ben oradaki yerel pilotlardan aldığım haberi iletmek istiyorum. Tabiiki arkadaşımız iyileştikten sonra kendisi bize kazanın detayı hakkında genel bir rapor sunacaktır diye düşünüyorum.
Benim bildiğim kadarı ile arkadaşımız zaten öğrenciymiş ve iniş alanındaki kalabalığı görünce panikleyip daha erken inebilmek adına kanadı pompalamış fakat bu esnada frenleri fazla çekerek kanadı stole sokmuş ve düşüş gerçekleşmiş.
Keşke diyebileceğimiz çok şey var ama hiçbirini söylemek gelmiyor içimden öncelikle en büyük dileğim arkadaşımızın en kısa sürede sağlığına kavuşmasıdır.
Kendisine acil şifalar diliyorum.
Not: Edindiğim bilgiler de kulaktan dolmadır. En sağlıklı kaza raporunu arkadaşımız iyileşince kendisinden alırız.
Benim bildiğim kadarı ile arkadaşımız zaten öğrenciymiş ve iniş alanındaki kalabalığı görünce panikleyip daha erken inebilmek adına kanadı pompalamış fakat bu esnada frenleri fazla çekerek kanadı stole sokmuş ve düşüş gerçekleşmiş.
Keşke diyebileceğimiz çok şey var ama hiçbirini söylemek gelmiyor içimden öncelikle en büyük dileğim arkadaşımızın en kısa sürede sağlığına kavuşmasıdır.
Kendisine acil şifalar diliyorum.
Not: Edindiğim bilgiler de kulaktan dolmadır. En sağlıklı kaza raporunu arkadaşımız iyileşince kendisinden alırız.
- takyonxxx
- Mesajlar: 669
- Kayıt: 11.09.2006, 17:17
- Ad Soyad: Türkay Biliyor
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 20 / 0
- Yaş: 49
- Pilot Menüsü:
Acil şifalar dilerim geçmiş olsun. Bence araba sayesinde ucuz atlatılmış bir kaza.
Bugune kadar gördüğüm ve yaşadığım çoğu kazalar gibi bu da panik ve yer sıkıntısı halinde yaşanan baskıyla bir an önce inme adına stola girme olayı sanırım. Tersini de denemiş biri olarak, ne olursa olsun frenleri aşırı zorlayıp stola girmeyin, hızlı bir şekilde iniş ya da ağaç veya direğe çarpmak, stola girip düşmekten daha az zarar veriyor. Çarpacağınız şey altınızda değil önünüzde olsun, insan refleksleriyle daha iyi hazırlana biliyor.Bence,uçuş hızını kaybetmeden, hızla son anda fren çekerek ve ayak kullanarak(ağaca,tele iniş gibi) bir engele çarpmak, her zaman stoldan iyidir (alçak irtifada).
Bugune kadar gördüğüm ve yaşadığım çoğu kazalar gibi bu da panik ve yer sıkıntısı halinde yaşanan baskıyla bir an önce inme adına stola girme olayı sanırım. Tersini de denemiş biri olarak, ne olursa olsun frenleri aşırı zorlayıp stola girmeyin, hızlı bir şekilde iniş ya da ağaç veya direğe çarpmak, stola girip düşmekten daha az zarar veriyor. Çarpacağınız şey altınızda değil önünüzde olsun, insan refleksleriyle daha iyi hazırlana biliyor.Bence,uçuş hızını kaybetmeden, hızla son anda fren çekerek ve ayak kullanarak(ağaca,tele iniş gibi) bir engele çarpmak, her zaman stoldan iyidir (alçak irtifada).
- TÜRK44
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 15.06.2009, 14:36
- Ad Soyad: Arif
- Şehir: İskenderun
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
iskenderun plotuyumm...konuşmayı yapan arkadaşımınn facedeki açıklamalarını yazma ihtiyacı duydummm... fatihh kardeşimizede çokkk çokk geçmiş olsunn..
'Arkadaşımıza çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum. İnşallah Fatih Hocamız en kısa zamanda ayağa kalkar ve semalardaki yerini tekrar alır.Medyada yer alan ters rüzgar ifadesini kullanmak zorunda kaldım çünki; o esnda çoçuğunun ve torunun üstüne düşen pilotlardan şikayetçi olan yaşlı kadından tutun tecrubesiz pilotların uçurulduğuna dair beyanat veren o kadar kişi çıktıki olayın teknik detayları ile anlatılması pek fayda getirmeyecekti. Pilot hatası olduğunu söylemektense ters ruzgar ifadesini kullanmak bana daha mantıklı glmiştir.Umarım camiamıza çok fazla zarar vermemiştir. Öte yandan kaza sebebini hava muhalefetine bağlamanın ilerde şu an için kullandığımız iniş pistimiz hakkında savcılığın daha yumuşak kararlar vermesine yardımcı olacağı düşüncesindeyim. Bu nedenle medya karşısında halkın anlayabileceği ve felaket tellalliğina açık kapı vermiyecek basit mesajların verilmesi bizlerin yararına olcaktır. Ayrıca şunu belirtmeliyim ki kamu birimleri (savcılık, belediye, emniyet) iskenderun semalarında gerçekleştirilen uçuşların P4 seviyesinde olmayan, sigortasız pilotlar tarafından gerçekleştirildiğini ve pilotaj hataları nedeni ile de kazalara sebebiyet verdiği yargısına varırsa bir daha anıt alanını ve dahi kamu yaşam alanlarına yakın bölgeleri iniş alanı olarak kullanmamıza izin vermiyecektir. Hakkımız da hayırlısı olsun, bir daha bu tip kazaları Allah göstermesin'
'Arkadaşımıza çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum. İnşallah Fatih Hocamız en kısa zamanda ayağa kalkar ve semalardaki yerini tekrar alır.Medyada yer alan ters rüzgar ifadesini kullanmak zorunda kaldım çünki; o esnda çoçuğunun ve torunun üstüne düşen pilotlardan şikayetçi olan yaşlı kadından tutun tecrubesiz pilotların uçurulduğuna dair beyanat veren o kadar kişi çıktıki olayın teknik detayları ile anlatılması pek fayda getirmeyecekti. Pilot hatası olduğunu söylemektense ters ruzgar ifadesini kullanmak bana daha mantıklı glmiştir.Umarım camiamıza çok fazla zarar vermemiştir. Öte yandan kaza sebebini hava muhalefetine bağlamanın ilerde şu an için kullandığımız iniş pistimiz hakkında savcılığın daha yumuşak kararlar vermesine yardımcı olacağı düşüncesindeyim. Bu nedenle medya karşısında halkın anlayabileceği ve felaket tellalliğina açık kapı vermiyecek basit mesajların verilmesi bizlerin yararına olcaktır. Ayrıca şunu belirtmeliyim ki kamu birimleri (savcılık, belediye, emniyet) iskenderun semalarında gerçekleştirilen uçuşların P4 seviyesinde olmayan, sigortasız pilotlar tarafından gerçekleştirildiğini ve pilotaj hataları nedeni ile de kazalara sebebiyet verdiği yargısına varırsa bir daha anıt alanını ve dahi kamu yaşam alanlarına yakın bölgeleri iniş alanı olarak kullanmamıza izin vermiyecektir. Hakkımız da hayırlısı olsun, bir daha bu tip kazaları Allah göstermesin'
- ismetmelik
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 23.05.2010, 21:54
- Ad Soyad: İsmet Melik Turhan
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- Karaömer
- Mesajlar: 252
- Kayıt: 13.10.2006, 23:45
- Ad Soyad: Mehmet Karaömer
- Şehir: Hatay
- Aldığı Beğeni: 0 / 2
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Merhaba Arkadaşlar;
İskenderun Bölgesinde Yıllardır uçan ve kendi çapında uçmanların artması yönünde çaba sarfeden yerel pilotların Mehmet Abisi olarak, Çok sevdiğim Cihat Kardeşimin İskenderun Uçuş bölgesiyle ilgili yapmış olduğu "ciddi uçuş riskleri barındıran bir bölge " ifadesine hiç mi hiç katılmıyorum. Ciddi riskli olan, yeterli pilotajı olmayan pilotlardır.
O gün arkadaşlar 1200 pistinden değil de 900 m pistinden kalkıp 1200 pistinin yamaçlarında termik ve kaldırıcıları kullanarak anıta kadar gelebiliyorsa hava cillop gibidir. Havanın ve bölgenin riskli olduğundan söz edemeyiz...
o gün kaza yapan pilot arkadaşımız kendi ifadesiyle kendinden önce inen pilot arkadaşının etrafına toplanan kalabalıktan tedirgin olduğunu ve arka rüzgara yakın yan rüzgarla kanada etkili bir fren uyguladığını ve kanadı pompaladığını belirtti. Aşağıdan uçuşunu gözlemleyen pilot arkadaşlar ise frenllerini fazla kullandığını kendisi ise çok fazla çekmediğini ifade etti. Denizden gelen rüzgarı arkasına alıp pompalı frenle anıta dönmek isterken derin stolle yere düşme söz konusu....
Kazaların genellikle kalkış ve inişte olduğu gerçeği herkesce malumdur. Aynı şekilde kalkış ve iniş anında pilot, pilotluk tecrübesini etrafında kendisini izleyen bu işten anlayan ve anlamayanlara kalkış ve inişteki refleksleriyle gösterir.
Havada gayet güzel uçarsın. 150- 300 sorti de uçarsın... İniş alanı üzerine gelip de içindeki tedirginliği fren kontrollerine yansıtırsan,iniş alanına yüksek girip arka rüzgarla iniş yaparsan veya gereksiz riskli manevralara sokarsan kanadı kanat da sana en güzelinden cevabı kah bir ağaç tepesinden, verir kah bir çocuk arabasının üzerinden veya park halindeki Clio üzerinden...
Riskli olan İskenderun Uçuş bölgesi değil, kalkış,uçuş ve iniş kurallarına uymayan pilotlardır.
Unutmayın ki İskenderun- deniz üzerinden gelen stabil türbülanssız rüzgarların hakim olduğu bir uçuş bölgesidir. Ayrıca altarnatif iniş alanlarıyla dolu bir yerdir.
Cihatcığım seni İskenderun'a daha sık bekliyoruz. Geçen günlere yazık etmişin çünki....
Mayıs ayı son haftasında yapacağımız Festivalimize P4 seviyesindeki tüm arkadaşları bekliyoruz...
Kazasız az frenli uçuşlar dileğiyle.....
Mehmet Karaömer
Hava Sporları Federasyonu Hatay İl Temsilcisi
İskenderun Bölgesinde Yıllardır uçan ve kendi çapında uçmanların artması yönünde çaba sarfeden yerel pilotların Mehmet Abisi olarak, Çok sevdiğim Cihat Kardeşimin İskenderun Uçuş bölgesiyle ilgili yapmış olduğu "ciddi uçuş riskleri barındıran bir bölge " ifadesine hiç mi hiç katılmıyorum. Ciddi riskli olan, yeterli pilotajı olmayan pilotlardır.
O gün arkadaşlar 1200 pistinden değil de 900 m pistinden kalkıp 1200 pistinin yamaçlarında termik ve kaldırıcıları kullanarak anıta kadar gelebiliyorsa hava cillop gibidir. Havanın ve bölgenin riskli olduğundan söz edemeyiz...
o gün kaza yapan pilot arkadaşımız kendi ifadesiyle kendinden önce inen pilot arkadaşının etrafına toplanan kalabalıktan tedirgin olduğunu ve arka rüzgara yakın yan rüzgarla kanada etkili bir fren uyguladığını ve kanadı pompaladığını belirtti. Aşağıdan uçuşunu gözlemleyen pilot arkadaşlar ise frenllerini fazla kullandığını kendisi ise çok fazla çekmediğini ifade etti. Denizden gelen rüzgarı arkasına alıp pompalı frenle anıta dönmek isterken derin stolle yere düşme söz konusu....
Kazaların genellikle kalkış ve inişte olduğu gerçeği herkesce malumdur. Aynı şekilde kalkış ve iniş anında pilot, pilotluk tecrübesini etrafında kendisini izleyen bu işten anlayan ve anlamayanlara kalkış ve inişteki refleksleriyle gösterir.
Havada gayet güzel uçarsın. 150- 300 sorti de uçarsın... İniş alanı üzerine gelip de içindeki tedirginliği fren kontrollerine yansıtırsan,iniş alanına yüksek girip arka rüzgarla iniş yaparsan veya gereksiz riskli manevralara sokarsan kanadı kanat da sana en güzelinden cevabı kah bir ağaç tepesinden, verir kah bir çocuk arabasının üzerinden veya park halindeki Clio üzerinden...
Riskli olan İskenderun Uçuş bölgesi değil, kalkış,uçuş ve iniş kurallarına uymayan pilotlardır.
Unutmayın ki İskenderun- deniz üzerinden gelen stabil türbülanssız rüzgarların hakim olduğu bir uçuş bölgesidir. Ayrıca altarnatif iniş alanlarıyla dolu bir yerdir.
Cihatcığım seni İskenderun'a daha sık bekliyoruz. Geçen günlere yazık etmişin çünki....
Mayıs ayı son haftasında yapacağımız Festivalimize P4 seviyesindeki tüm arkadaşları bekliyoruz...
Kazasız az frenli uçuşlar dileğiyle.....
Mehmet Karaömer
Hava Sporları Federasyonu Hatay İl Temsilcisi
- no_identity
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 21.05.2009, 23:01
- Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Merhaba Arkadaşlar;
İskenderun Bölgesinde Yıllardır uçan ve kendi çapında uçmanların artması yönünde çaba sarfeden yerel pilotların Mehmet Abisi olarak, Çok sevdiğim Cihat Kardeşimin İskenderun Uçuş bölgesiyle ilgili yapmış olduğu "ciddi uçuş riskleri barındıran bir bölge " ifadesine hiç mi hiç katılmıyorum. Ciddi riskli olan, yeterli pilotajı olmayan pilotlardır.
O gün arkadaşlar 1200 pistinden değil de 900 m pistinden kalkıp 1200 pistinin yamaçlarında termik ve kaldırıcıları kullanarak anıta kadar gelebiliyorsa hava cillop gibidir. Havanın ve bölgenin riskli olduğundan söz edemeyiz...
o gün kaza yapan pilot arkadaşımız kendi ifadesiyle kendinden önce inen pilot arkadaşının etrafına toplanan kalabalıktan tedirgin olduğunu ve arka rüzgara yakın yan rüzgarla kanada etkili bir fren uyguladığını ve kanadı pompaladığını belirtti. Aşağıdan uçuşunu gözlemleyen pilot arkadaşlar ise frenllerini fazla kullandığını kendisi ise çok fazla çekmediğini ifade etti. Denizden gelen rüzgarı arkasına alıp pompalı frenle anıta dönmek isterken derin stolle yere düşme söz konusu....
Kazaların genellikle kalkış ve inişte olduğu gerçeği herkesce malumdur. Aynı şekilde kalkış ve iniş anında pilot, pilotluk tecrübesini etrafında kendisini izleyen bu işten anlayan ve anlamayanlara kalkış ve inişteki refleksleriyle gösterir.
Havada gayet güzel uçarsın. 150- 300 sorti de uçarsın... İniş alanı üzerine gelip de içindeki tedirginliği fren kontrollerine yansıtırsan,iniş alanına yüksek girip arka rüzgarla iniş yaparsan veya gereksiz riskli manevralara sokarsan kanadı kanat da sana en güzelinden cevabı kah bir ağaç tepesinden, verir kah bir çocuk arabasının üzerinden veya park halindeki Clio üzerinden...
Riskli olan İskenderun Uçuş bölgesi değil, kalkış,uçuş ve iniş kurallarına uymayan pilotlardır.
Unutmayın ki İskenderun- deniz üzerinden gelen stabil türbülanssız rüzgarların hakim olduğu bir uçuş bölgesidir. Ayrıca altarnatif iniş alanlarıyla dolu bir yerdir.
Cihatcığım seni İskenderun'a daha sık bekliyoruz. Geçen günlere yazık etmişin çünki....
Mayıs ayı son haftasında yapacağımız Festivalimize P4 seviyesindeki tüm arkadaşları bekliyoruz...
Kazasız az frenli uçuşlar dileğiyle.....
Mehmet Karaömer
Hava Sporları Federasyonu Hatay İl Temsilcisi
Mehmet Hocam İskenderunda bu sporun gelişimi için yaptığınız şeyleri bilmeyen yoktur sanırım
Benim size sorum olayla ilgili olarak konu ile ilgili kurumlardan bir bilirkişi ifadesine başvurulmak üzere size bir teklif geldimi. Eğer bir bilirkişi raporuna başvurulmadan ilçe genelinde bir yasasklama getirilirse İskenderunda uçan arkadaşlar için çok kötü olacağı kanaaitindeyim. Acaba siz başvursanız konu ile ilgili bilgi vermek amacı ile nasıl olur?
- sancihat
- Mesajlar: 291
- Kayıt: 22.03.2005, 10:34
- Ad Soyad: Cihat Şan
- Şehir: Tarsus
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
mehmet hocam bir serzeniş bir kahır sezdim
ama yazdıklarım ne iskenderun daki uçuş bölgelerini kötülemek ne de o bölge pilotlarına zarar vermek içindir.ama her kazanın ardından yapılan olumlu eleştirilere bu öyle değil demek problemi ve sorunu ortadan kaldırmıyor aynı sıkıntıları tarsusta bizde yaşıyoruz örneğin eshabı kehfte ciddi uçuş riskeleri taşıyan bir bölge nerdenmi biliyorum çünki uçuş tecrübesi kanat kontrolü zayıf bir pilot için tehlikeli ama bir okadarda bölgedeki en iyi termik uçulabilecek kalkış alanlarından biri .ama bizim bu konuda yapabileceğimiz çok şey şu anda yok pilot geliyor aman dikkat diyoruz ben uçarım diyor uçuyor ve kaza yapıyor sonuç herkese zarar ve bu kazaların çoğu medyada duyulmuyor.duyurulmuyor
sonuç bu spor gelişiyor ve genişliyor kazalar kaçınılmaz ama azaltmak ve minimize etmek mümkün şu anda yasal olmasada gelen yabancı pilotlara uygun bir lisanla riskeleri anlatmak ve ikna etmek
yalnışım varmı varsa yazılarımı geri alıyorumveeeeeeee
allah kazasız belasız uçuşlar diliyorum
ama yazdıklarım ne iskenderun daki uçuş bölgelerini kötülemek ne de o bölge pilotlarına zarar vermek içindir.ama her kazanın ardından yapılan olumlu eleştirilere bu öyle değil demek problemi ve sorunu ortadan kaldırmıyor aynı sıkıntıları tarsusta bizde yaşıyoruz örneğin eshabı kehfte ciddi uçuş riskeleri taşıyan bir bölge nerdenmi biliyorum çünki uçuş tecrübesi kanat kontrolü zayıf bir pilot için tehlikeli ama bir okadarda bölgedeki en iyi termik uçulabilecek kalkış alanlarından biri .ama bizim bu konuda yapabileceğimiz çok şey şu anda yok pilot geliyor aman dikkat diyoruz ben uçarım diyor uçuyor ve kaza yapıyor sonuç herkese zarar ve bu kazaların çoğu medyada duyulmuyor.duyurulmuyor
sonuç bu spor gelişiyor ve genişliyor kazalar kaçınılmaz ama azaltmak ve minimize etmek mümkün şu anda yasal olmasada gelen yabancı pilotlara uygun bir lisanla riskeleri anlatmak ve ikna etmek
yalnışım varmı varsa yazılarımı geri alıyorumveeeeeeee
allah kazasız belasız uçuşlar diliyorum
- sertaco
- Mesajlar: 48
- Kayıt: 21.10.2007, 02:10
- Ad Soyad: Sertaç Özdemir
- Şehir: Osmaniye
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Fatih arkadaşımıza tüm kulüp arkadaşlarımla beraber geçmiş olsun diliyoruz.
İskenderun uçuş bölgesi kulübümüzün de sık sık uçuş yaptığı bir yer olduğu için, ilgili yazılanları okuyunca bir kaç şey söylemek istedim. İskenderun 1200 tepesi üç yöne uçuş imkanı veren, koşu alanı geniş ve ulaşımı çok kolay bir kalkış noktasıdır. Sn.Mehmet Karaömer temkinli yaklaşarak P4 seviyesi demiş ama P2 seviyesindeki onlarca pilot buradan çok güzel ve rahat uçuşlar gerçekleştirmiştir. Ayrıca deniz üzeri uçuşun yanı sıra, uygun şartlarda 1200m üzeri yelken uçuşu yapabileceğiniz, termik kovalayabileceğiniz (hepsi bir arada olan) nadir yerlerdendir.
Buradaki tek sıkıntı iniş alanının büyük bir park içinde olması ve insanların tatil günlerinde alanı fazlaca doldurmasıdır. Bugüne kadar yapılan binlerce uçuşta birkaç problem yaşanması olası bir durumdur. İniş imkanı çok rahat olan yerlerde bile pilotajdan kaynaklı sorunlar olabiliyor. İskenderun'da aynı şartlarda ben ve arkadaşlarım onlarca iniş yaptık ve bir sorunla karşılaşmadık. Bu kazanın orada uçuşu engelleyecek bir durum yaratacağını sanmıyorum. Çünkü İskenderun yerel yönetimleri yamaç paraşütüne her zaman destek oluyorlar. Ama tedbir amaçlı bir takım önlemler alınabilir (anıt alanında gözle görülür noktalara uyarı levhaları konulması veya kalabalık günlerde bir kişinin insanları uyarması gibi). Bundan sonra başka üzücü olayların olmamasını temenni ederek Fatih arkadaşımıza tekrar acil şifalar diliyorum.
Sertaç ÖZDEMİR
Thk Osmaniye Havacılık ve Doğa Sporları Kulübü
İskenderun uçuş bölgesi kulübümüzün de sık sık uçuş yaptığı bir yer olduğu için, ilgili yazılanları okuyunca bir kaç şey söylemek istedim. İskenderun 1200 tepesi üç yöne uçuş imkanı veren, koşu alanı geniş ve ulaşımı çok kolay bir kalkış noktasıdır. Sn.Mehmet Karaömer temkinli yaklaşarak P4 seviyesi demiş ama P2 seviyesindeki onlarca pilot buradan çok güzel ve rahat uçuşlar gerçekleştirmiştir. Ayrıca deniz üzeri uçuşun yanı sıra, uygun şartlarda 1200m üzeri yelken uçuşu yapabileceğiniz, termik kovalayabileceğiniz (hepsi bir arada olan) nadir yerlerdendir.
Buradaki tek sıkıntı iniş alanının büyük bir park içinde olması ve insanların tatil günlerinde alanı fazlaca doldurmasıdır. Bugüne kadar yapılan binlerce uçuşta birkaç problem yaşanması olası bir durumdur. İniş imkanı çok rahat olan yerlerde bile pilotajdan kaynaklı sorunlar olabiliyor. İskenderun'da aynı şartlarda ben ve arkadaşlarım onlarca iniş yaptık ve bir sorunla karşılaşmadık. Bu kazanın orada uçuşu engelleyecek bir durum yaratacağını sanmıyorum. Çünkü İskenderun yerel yönetimleri yamaç paraşütüne her zaman destek oluyorlar. Ama tedbir amaçlı bir takım önlemler alınabilir (anıt alanında gözle görülür noktalara uyarı levhaları konulması veya kalabalık günlerde bir kişinin insanları uyarması gibi). Bundan sonra başka üzücü olayların olmamasını temenni ederek Fatih arkadaşımıza tekrar acil şifalar diliyorum.
Sertaç ÖZDEMİR
Thk Osmaniye Havacılık ve Doğa Sporları Kulübü
- agalptekin
- Mesajlar: 134
- Kayıt: 31.03.2009, 19:51
- Ad Soyad: Hakan alp
- Şehir: Ankara/Konya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- ymcbayraktar
- Mesajlar: 832
- Kayıt: 13.06.2005, 20:24
- Ad Soyad: Mehmet Bayraktar
- Şehir: Tokat / Zile
- Aldığı Beğeni: 7 / 4
- Yaş: 65
- Pilot Menüsü:
- bursasky16
- Mesajlar: 42
- Kayıt: 10.05.2011, 15:16
- Ad Soyad: Recep Altın
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
-
- Mesajlar: 165
- Kayıt: 15.06.2006, 14:31
- Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
- Şehir: Amasya
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 59
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
Fatih kardeşimize Allahtan acil şifalar diler, tüm camiamıza geçmiş olsun dileklerimi sunarım.
Bir-iki kelam da ben yazsam umarım kimse kızmaz, darılmaz. Videodan izlediğim kadarıyla kanadın firar kenarına bakarak yaptığım değerlendirmeye göre: pilot son yaklaşmada biraz tedirgin ve sola döndüktan sonra sağa dönerken sol freni hiç bırakmadan sağ tarafıda bayağı bir çekiyor. Herkes tarafından bilindiği gibi yere yaklaştıkça rüzgar hızı azaldığından kanat birden stol ve/veya deep stola giriyor ve videoda görüntü burada kesiliyor. Eminim arkadaşlar en azından başkalarının bu gibi kaza yapmalarına engel olmak için eğitim amaçlı paylaşırlardı.
İskenderunda hiç uçmadım ama Cihat San ve Mehmet Karaömerin yorumlarından kötü bir anlam çıkartmadım.
Benim kanaatim: bu gibi durumlarda eleştirmek birilerini suçlamak değil, bu olaydan ders çıkarıp tekrarına engel olmak için yapılmaktadır. Her iki arkadaşıma da bilgi verdikleri için teşekkür ederim.
Sertaç Özdemir arkadaşımız güzel önerilerde bulunmuş, bölge pilotları ve Federasyon il temsilcisi olan Mehmet Karaömer arkadaşımızın bu önerilerden yararlanacağı kanaatindeyim.
Şunu herzaman aklımızda tutmamız lazım: BU SPORDA YAPILAN HER KAZA BU SPORUN ÜLKEMİZDE GELİŞMESİNE ENGEL OLMAKTADIR.
Bu yüzden uçan kişiler kafalarına göre uçmamalı , seviye ve hava şartları bölgesel etkenler göz önüne alınarak tecrübeli arkadaşların sesine kulak vermelidir. Tecrübeli arkadaşlarımız da sorumluluk alarak yeni başlayan arkadaşlarımıza gerektiğinde "sen bir sorti izle sonra karar verelim" diyebilmelidir.
Ucuz atlatılmış kazadan "ders alınması dileklerimle herkese kazasız ve keyifli uçuşlar ve herdaim normal inişler dilerim.
Bir-iki kelam da ben yazsam umarım kimse kızmaz, darılmaz. Videodan izlediğim kadarıyla kanadın firar kenarına bakarak yaptığım değerlendirmeye göre: pilot son yaklaşmada biraz tedirgin ve sola döndüktan sonra sağa dönerken sol freni hiç bırakmadan sağ tarafıda bayağı bir çekiyor. Herkes tarafından bilindiği gibi yere yaklaştıkça rüzgar hızı azaldığından kanat birden stol ve/veya deep stola giriyor ve videoda görüntü burada kesiliyor. Eminim arkadaşlar en azından başkalarının bu gibi kaza yapmalarına engel olmak için eğitim amaçlı paylaşırlardı.
İskenderunda hiç uçmadım ama Cihat San ve Mehmet Karaömerin yorumlarından kötü bir anlam çıkartmadım.
Benim kanaatim: bu gibi durumlarda eleştirmek birilerini suçlamak değil, bu olaydan ders çıkarıp tekrarına engel olmak için yapılmaktadır. Her iki arkadaşıma da bilgi verdikleri için teşekkür ederim.
Sertaç Özdemir arkadaşımız güzel önerilerde bulunmuş, bölge pilotları ve Federasyon il temsilcisi olan Mehmet Karaömer arkadaşımızın bu önerilerden yararlanacağı kanaatindeyim.
Şunu herzaman aklımızda tutmamız lazım: BU SPORDA YAPILAN HER KAZA BU SPORUN ÜLKEMİZDE GELİŞMESİNE ENGEL OLMAKTADIR.
Bu yüzden uçan kişiler kafalarına göre uçmamalı , seviye ve hava şartları bölgesel etkenler göz önüne alınarak tecrübeli arkadaşların sesine kulak vermelidir. Tecrübeli arkadaşlarımız da sorumluluk alarak yeni başlayan arkadaşlarımıza gerektiğinde "sen bir sorti izle sonra karar verelim" diyebilmelidir.
Ucuz atlatılmış kazadan "ders alınması dileklerimle herkese kazasız ve keyifli uçuşlar ve herdaim normal inişler dilerim.