bu kaza hakındaki yorumlarınız lütfen

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

bu kaza hakındaki yorumlarınız lütfen

Mesaj #1 gönderen derajan » 1 on yıl 7 yıl önce (25.09.2006, 21:24)

Bu pilotun yaptığı yanlış hareketler ve yapması gerken hareketler nelerdir.(sizce)??

www.ypforum.com/files/video/yp-film.wmv ( linke sağ tıklayıp "hedefi farklı kaydet" e basarak bilgisayarınıza kaydediniz )

Ayrıca bu sporun eğitimsiz olmayacağını, eğitim almadan bu sporu yapan arkadaşarın bir daha bir daha seyretmesini istiyorum(lütfen)

güvenli ucuşlar


Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen derajan » 1 on yıl 7 yıl önce (26.09.2006, 00:02)

ilk önce front yedigini ve sonrasında derin bir spirala girdigini görüyorum kravat falan yok kanat sanırım 2/3 ve cok hızlı yedek acmadan bence usta bir pilot bu durumdan kolayca cıkmalı gibi gözüküyo yedek attıktan sonra iniş hazırlıgı yapmadıgını görüyorum bunlar benim gördügüm durumlar

benim esas sorum nasıl bu durumdan kurtula bilirdi????(bir kurtulma yolu vardır kesin)??????

Kullanıcı avatarı
OSMAN
Mesajlar: 93
Kayıt: 09.03.2005, 11:43
Ad Soyad: Osman Yavuz
Şehir: Erzincan
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen OSMAN » 1 on yıl 7 yıl önce (26.09.2006, 01:11)

bana göre frenler fazla cekili spiralenden cıkıp ucmak isteyen kanadı rahat bırakması lazım yani ucmasına izin vermeli

Kullanıcı avatarı
karamansan
Mesajlar: 55
Kayıt: 02.05.2006, 11:32
Ad Soyad: Soner Karaman
Şehir: Ordu
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen karamansan » 1 on yıl 7 yıl önce (26.09.2006, 10:04)

Benim dikkatimi çeken sol fren şıkşıklarını bileğine takmış yere indiğinde bile takılı bence bu yanlış bir durum değil mi?
Aşağıda orman değilde deniz olsaydı?

ahmetoztiryaki
Mesajlar: 165
Kayıt: 15.06.2006, 14:31
Ad Soyad: Eyüp Ahmet Öztiryaki
Şehir: Amasya
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 59
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen ahmetoztiryaki » 1 on yıl 7 yıl önce (26.09.2006, 14:30)

Ben tam olarak anlayamadım, yani sol elde şıkşık bileğe geçirilmiş doğru, sağ el nasıl duruyor dikkat ettim anlamadım. Asıl olan şıkşığı elinin neresiyle tuttuğun değil ne kadar fren uyguladığındır.
Kanadın şeklini tam göremiyoruz ama başlangıcı sağdan büyük bir asimetrik kapanma gibi geldi bana. sonra sol tarafa fren uyguluyor sanırım dönüşe engel olmak için ama bu sırada spiral dalışa geçiyor ve herhalde dalıştan çıkmak için yeterli mesafe olmadığını düşündüğünden derhal yedeği açıyor.
Sağ salim yere indiğine göre başarılı bir pilot ama ya benim başıma gelse sorusunu herkes kendine sormalı bence. :?
Hatalı hareket neydi diye sorulacak olursa o kadar çok hata bulan olur ki! Bence hatalı bir hareket yok. Bu durum her an bizlerin de başına gelebilir.
bu video hakkında yorum isteyen arkadaş da bunu kasdediyordu sanırım :) ;)

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ganos » 1 on yıl 7 yıl önce (26.09.2006, 14:57)

Daha önce de youtube'da seyrettiğim bir videoydu. Sanki sağa dönüşte çok fren uygulamış ve yatmış gibi gözüküyor zira kanadın sağ kulağı neredeyse ufuk çizgisine değmek üzere. O anda da tahmin ediyorum o yönden rüzgar altına girerek sağdan bir asimetrik kapatma yaşamış gibi, sağ taraf kolonlarındaki (özellikle D) boşalmadan bu sonucu çıkarıyorum. Kapatmayı müteakip te spirale dalıp kontrolü kaybetmiş. En doğrusunu yapıp yedek atmış çünkü Offside pozisyonlarında, hakeme "terddütün varsa oynat" derler. Burada da "tereddütün varsa yedeği at" demek lazım. Ama, spiral sırasında yedek atıp ta kanada dolaştıran bir çok video seyrettim. Çok dikkat etmek gerek. Yani kısacası talihsiz bir durum, başıma gelsin istemem. Herhalde termikten çıkmamak için bu kadar keskin bir manevrayla dönmek ihtiyacı hissetti. Yelken uçuşta, bir yada iki sefer mecbur kalıp keskin dönüş yaparak, döndüğüm taraftan küçük asimetrikler yedim ancak derhal kendiliğinden düzeldi. Şanslıydım. İrtifa yeterli olmadığı için özellikle yelken yaparken bundan kaçınmak gerek.

Herkese kazasız uçuşlar.


Kullanıcı avatarı
yilmaz
Mesajlar: 204
Kayıt: 18.03.2005, 00:28
Ad Soyad: Yılmaz Açıkgöz
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen yilmaz » 1 on yıl 7 yıl önce (27.09.2006, 14:54)

slamlar,
Kaza ile ilgili,,,
Kanat
Gin Zoom dhv 2
kuvvetli termiğe girerken kanat geride kalmış ve fren azaltması gerekirken sağ freni çekmeye devam ediyor, kanat bayılıyor, D ipleri boşalıyor: burada bir tek taraflı stol olması söz konusu. Ardında diğer taraf kapanıyor,aynı zamanda spin, tvist...

olayın devamnda kanadın neden düz uçuşa geçmediği anlaşılmıyor, ama kanat DHV 2.
DHV 2 bir kanadın bu derece kontrolsüz dağılmaması lazım.

videoda tam anlayamadığımız eksik olan kontra müdehaleler var herhalde. bence düzgün yapılan müdehalelerle o kanat o durumda çok kolay çıkardı.

Bence o kanat o pilota biraz fazla.
Yada Pilot, o kanatla yeterince SIV yapmamış, Kanadını çok iyi tanımıyor.

Kazasız uçuşlar...

airfighter
Mesajlar: 13
Kayıt: 03.09.2006, 18:17
Ad Soyad: Anıl Elcin
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen airfighter » 1 on yıl 7 yıl önce (28.09.2006, 23:33)

selamlar.....

benimde size bu videoyla ilgili bi sorum olacak arkadaslar..Eger kanat dhv2 degilde dhv1/2 yada dhv1 olsaydı bu mudehalelerle toplanabilirmiydi acaba?

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen derajan » 1 on yıl 7 yıl önce (29.09.2006, 02:11)

kanat kendini bulurdu bence(pilotaj hatası yok ise?)...
aslınada bu kantta dhv 2 bununda bulması gerekiyo gibi.....

bide bişey ekleyecem inişte unutulmaması gerken kurallar vardı biz bunlara inişteki acil durumlar diyoduk....
1.bacaklar capraz, eller yüz ve boyunu kapatıyo ( acaç parcaları barmasın diye)
2.inişte ilk iş tutunacak bir dal bulmayı gerkiyo (burdaki gibi yere cakılmamak için)

burada da egitim konusune tekrar dikte etmek gerekiyo sanırım(egitim sart:))

Kullanıcı avatarı
derebeyi2003
Mesajlar: 42
Kayıt: 25.01.2005, 02:12
Ad Soyad: Mehmet Çetinkaya
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen derebeyi2003 » 1 on yıl 7 yıl önce (29.09.2006, 09:57)

arkadaslar burada kimsenin deginmedigi bir husus var varyonun da sesinden anlasıldıgı gibi pilot sert bir termige giriyor burada firen azaltması gerekirken bunu yapmadıgını gordum kanat stole girdi sonrada kontrolsuz spral ardındanda dip sprale dondu bunların her asamasında mudahalelerin eksik oldugunu gordum bence yedegi erken attı ( tabiki once can ) dogru mudahalelerle o kanat dip sprale donmeden pilotun dogru mudahalesiyle cıkardı diye dusunuyorum


kazasız ucuslar

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ganos » 1 on yıl 7 yıl önce (29.09.2006, 14:27)

Çok arkadaş doğru müdahele ile o durumdan çıkılırdı diyor. O doğru müdahelenin ne olduğunu öğrenmek istiyorum. Full stall yaparak mı çıksın, dönüşün dışında kalan tarafa fren mi uygulasın? Yada "duruma göre kombine kumandalar versin" mi diyeceksiniz? İşte; o "duruma göre kombine kumandalar" neler? Öğrenmek istiyorum. Ya benim de başıma gelirse :cry: :o . Bahane istemem :x " Adamın ne yaptığı iyi anlaşılmıyor" demeyin. İşimiz adamın yaptıkları değil, biz nasıl kurtuluruz. Ne olup bittiğini çok iyi tahlil etmiş arkadaşlar var. Çabuk cevap verin... çabuk, çabuk..


Kullanıcı avatarı
derebeyi2003
Mesajlar: 42
Kayıt: 25.01.2005, 02:12
Ad Soyad: Mehmet Çetinkaya
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen derebeyi2003 » 1 on yıl 7 yıl önce (03.10.2006, 08:23)

oncelikle termik girislerinde kanat arkaya dusup (ozellikle dhv 2 kanatlarda ) one hızlı bir sekikde dalacagı icın giriste fren azaltıp girdikten sonrada yeterli fren mudahalesi ile dalmayı durdurmak gerekir ki pilot bunu yapamadı 2. hata kanat sprale dondugunde frenlerle mudahale yerine kolonlardan tutarak mudahaleyi geciktirdi ve kanat dip sprale dondu oysaki spralden cıkıs prosedurunu uygulayıp saga agırlıkla % 50 sag frenle spralden cıkardı her mudahalesi geciktigi icin bir sonraki asaması daha riskli olmaya basladı ve kacınılmaz son yedek.
:? :?

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 358
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ganos » 1 on yıl 7 yıl önce (03.10.2006, 08:57)

Aşağıdaki alıntıda neredeyse bire bir kaza tarif edilmiş

SPİN


Nedeni:
Kanadın bir tarafının kapanması veya aşırı frenleme nedeniyle tek taraftan stalla girmesi.
Durum: Paraşütün uçamayan tarafının direncinden kaynaklanan o yöne dönüş eğilimi engellenemezse paraşüt yere dik olan
eksende hızlı dönüşlere girer. Bu durumda kanat pilottan daha hızlı turlar atarak iplerin burgu olmasına ve kontrolun zorlaşmasına neden olabilir.
Çıkış: Kanadın dengeli olarak hız kazanabilmesi için iki fren çok hızlı olmamak kaydıyla kararlı şekilde bırakılmalıdır. Kapanan taraf hız kazanıp açıldığı anda ise dönüşün devamını engelleyecek şekilde kumandalar verilmelidir.Spin hareketi kontrolsüz olarak hızlı çöküşe neden olduğundan genelde paraşütün normal uçuşa geçmesi sırasında çok fazla irtifa kaybedilir. Kanadın yanlış çıkış kumandaları ile dengesizleşerek düzelmemesi de söz konusudur. Bu nedenle alçak irtifada tehlike yaratan bir durumdur.


Alıntı: www.yamacparasutu.net / dersler / normal dışı durumlar / spin (teşekkürler)

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen ORKO » 1 on yıl 7 yıl önce (05.10.2006, 23:52)

http://www.youtube.com/watch?v=mbEyBLs9 ... ed&search=


birde bu kazaya bakın.... :cry:
çok kötü çok... :shock:

ya bu youtübe yi kim kurdu... başından kalkamıyorum videoların... :P

Kullanıcı avatarı
tempus
Mesajlar: 23
Kayıt: 26.05.2005, 16:05
Ad Soyad: Mevlut Karadeniz
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen tempus » 1 on yıl 7 yıl önce (07.10.2006, 11:19)

Gerçekten çok ilginç bir video bulmuşun orko. Paraşüt atlayışı yapan arkadaş kapı çıkışındaki yaptığı hatadan dolayı erken açılan paraşütü ile uçağın arka kanadına takılıyor ve arkadaşımızda uçağa remork oluyor. :shock: 1973 yılında Ankara Etimesgut ta buna benzer bir olay olmuştu. Statik kolonlu T10 paraşütü ile C47 (hafif nakliye uçağı) dan atlayan bir bayan ögrencinin de paraşütü uçağın arka kuyruguna takılmış ve 30 dakika kuyrukta dolaştıktan sonra kendiliğinden kurtulup sağ salim yere inmiş. Tabiki kurtulmasında uçağın yan yatarak yaptığı keskin dönüşlerin payı olmuş.Olayı aşağıdan gören olmamış. 1974 yılında İnönüde paraşüt okulunda egitim alırken Süreyya Özpınar hocamız anlatmıştı. (Kendisini rahmetle anıyorum, ilaçlama uçuşuda kaza geçirmişti) Üstelik C47 nin çıkış kapısı ile kuyruk mesafesi bu uçağa göre çok daha fazla. Buradaki olayın yorumlarsak:
1- Akrobası amaçlı olup paraşütçünün bilinçli yaptığı hareket ki öyle olmadığı kuvvetle muhtemel ki videonun başında duckwater denilmiş. :lol:
2- Uçağın kapısında çıkış pozisyonun da iken paraşütün deklanşörü bir şekilde erken açılmış (klavuz paraşütün ipleri görünüyor) ve atlarken ana paraşütte çok erkenden açılıp uçağın arka kanadına takılmış. kapıdan çıkarken paraşütçünün yüzü uçağın ön tarafına bakacak şekilde kapıdan
çıkıyor ve vucudu zaten rüzgara karşı direnç gösteriyor üstelik uçağın pervanesinden geriye itilen hava akımının kuvvetide düşünülürse paraşütçünün geriye büyük bir hızla itileceği bellidir. Buna erkenden çekilen deklanşör ve açılan kanadın etkisinide düşünürsek bu olay kaçınılmaz olacaktır. :? Biz o zamanlar 1974-1975 yıllarında 4 kişilik Cesna uçaklardan paraşütle çıkış yaparken uçağın kapısına oturararak çıkardık. ;)
O dönemden kalan dinazorlar varsa bilirler. Cesna uçaklarının kapısı ile arka kuyruk mesafesi videodaki uçağa göre çok daha kısaydı.