Tekirdağ Uçmakdere Yamaçparaşütü Festivali Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ilhan_16
Mesajlar: 15
Kayıt: 20.08.2010, 22:20
Ad Soyad: İlhan Yazıcı
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen ilhan_16 » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 21:45)

Benim kimsenin hocalığına lafım yok, çok iyi eğitmen olduğunu biliyorum zaten bir arkadaşımı da ona ben yönlendirdim.Arkadaşımı Abullah Yıldız'a yönlendirmeden önce İbrahim Altın'a sordum. O da Abdullah Yıldız'ın iyi bir eğitmen olduğunu söyledi bize tavsiye etti. Ben de arkadaşıma aynen ilettim ve şu an ondan eğitim alıyor. Benim sorunum kaza raporunu yazarken karşı tarafı aşağılaması, kişilik haklarına saldırması.

Böyle şeyler hiç gerek yoktu.Seviyeli bir şekilde rapor yazılabilir ve bu kadar tartışmaya girilmezdi.Kötü olan yanlış olan budur. Tekrar söylüyorum ben Abdullah Beyin iyi bir eğitmen olduğunu biliyorum, Kendisinin adını çok defa duydum ve mesleğine yaptığı işe saygım var.Kİmse beni yanlış anlamasın lütfen...


Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 150
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 11 / 1
Pilot Menüsü: 

yavas

Mesaj #42 gönderen ugurci » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 23:23)

görüntülere defalarca kare kare oynatarak izlersek ilk net görüntü 2. saniyede baslıyor ve arkadaki pilot kanadı tepesine yeni almıs ve gögüs basmaya baslamak üzereyken öndeki pilot kanadı yeni çekmeye baslamıs ama kolonlar daha omuz seviyesinde egitmen sağdan pilota bakıyor.2-3.saniyelerde arkadaki pilot göğüs basıyor ve asiste eden kişiyle birlikte etkili kosuya baslıyor bu esnada öndeki pilot kanadı tepesine almıs egitmen o esnada arkadaki kanadı farkediyor.3 saniyede egitmen kanada dogru hamle yapıyor ve gözü arkadaki pilotda 3-4. saniyelerde öndeki pilot duraksıyor ve oda kanadı görüyor arkadaki pilot henüz ayak kesmemiş ama asiste eden kişi geride kalmış 4.saniyede arkadaki pilot ayak keserken öndeki pilot duruyor ve egitmen soldaki ipleri çekerek kanadı durdurmaya calısıyor ve 4-5.saniyelerde kanat sol önden kapanmaya baslayınca sag taraf hareketini sürdürerek kanat sola dogru yıkılarak arkadaki kanadın önünü dahada kapatıyor 5. saniyede kanatlar temas ediyor 6.saniyede havadaki kanat görüntü dısında kalıyor 7-8 saniyede yerdeki pilot ve egitmen diger kanada takılan ipleri çekmeye calısıyorlar ve 8.saniyede spin olan pilot tek ayagının üstüne twist olarak düşüyor.ancak kaza gercekte 2-3 saniye(3. ve 5. saniyeler) içinde gerceklesiyor ve hareket basladıktan sonra bu kazayı önlemek hele 2 pilotun seviyesi düsünülürse nerdeyse imkansız. ucmakdere gibi geniş pistlerde kosuya baslayan pilotların pistin ortasına degilde kenarlarına dogu kosabilecekleri geniş bosluklar varken arkadaki pilot pistin sagından kosuya baslayıp pistin ortasına dogru kosarken öndeki pilot da soldan kanadı cekip yine pistin ortasına dogru hamle yapmış aynı rüzgarı karsılayan iki pilotun capraz kosu yapmaları sanssızlıkları olmuş.
maalesef böyle cok sayıda birbirine yabancı pilotun aynı anda aynı kalkısı paylastıgı durumlarda bu tarz kazaların olma olasılıgı cok yüksek.herkes biran önce kalkarak kalabalıktan sıyrılma derdinde oluyor. benzer kazalar cok sık oluyor 3 sene önce ölüdenizde 2 yabancı pilotun karıstıgı 1700 pistindeki ölümlü kaza da bunun en trajik örnegidir. özellikle festival düzenleyecek olanların take off alanındaki düzen saglama kalkıs sırası organizasyonlarına cok önem vermeleri gerekiyor.
festivalin ilk günü bu ortamı görünce 2. gün katılmaktan vazgecmiştim bu kaza ne kadar dogru karar verdiğimin göstergesi oldu.
her 2 pilota da gecmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
En son ugurci tarafından 11.05.2012, 23:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
tansav
Mesajlar: 20
Kayıt: 10.05.2007, 10:40
Ad Soyad: Savaş Yıkılmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen tansav » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 23:27)

öncelikle kaza sonucu yaralanan arkadaşa acil şifalar dilerim,abdullahın olması gerektiği gibi yazdığı raporu okudum tırnak içinde yazdığı birkaç ifade dışında bazı arkadaşların rahatsız olmasını gerektirecek bir durum göremedim.herkes bilir ki hata olmadan kaza olmaz.önemli olan hatalardan ders çıkartmaktır.zaten bu raporların tutulmasının sebebi de budur.Ne yazık ki insanımızın genetik yapısı her ihmali kader olarak yorumlamaya çok müsaittir.Organizasyonda eksikler olabilir.ancak katılan arkadaşlar kendilerini sorguladıklarında take offta ki yada inişteki sıkıntılara ne kadar katkıda bulunduklarının farkındamıdırlar acaba.Daha fazla kaza yaşanmaması şükredilecek durumdur.organizatör kulüp yıllardır bir çok zorluklarla mücadele edip o tepeyi herkesin uçmak için can attığı bir yer haline getirirken kaçımız destek olduk acaba .sorumsuzca davranışlar ve ön planda tutulan egolar yüzünden bu sene yerel yönetimler desteğini çekti böyle giderse önümüzdeki yıllarda uçuşta yasaklanır olur biter. heryeri çöplüğe çevirip,en ufak esef duymadan çekip gidenler belediye hizmeti olmayan bir arazide o çöplerin nasıl toplanacağını düşündüler mi acaba. ambulans parası için destek beklenildiği birkaç kere anons edilmesine rağmen sadece 1/3 ü kadar para toplandığını kaç kişi, biliyor .Takeoff önünde yelken yapanların öğrenci pilotları ne kadar kaygılandırdıklarını hiç düşündüler mi .herkesin başına bir görevli mi dikmek lazım.herkes kendi sorumululğun da uçmayı biliyor da,topluma ,çevreye karşı sorumluluklarını neden unutuyor İğneyi kendimize batıralım önce.herkese sağlıklı uçuşlar

Kullanıcı avatarı
exeman
Mesajlar: 21
Kayıt: 26.08.2011, 15:02
Ad Soyad: Özhan Esemen
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen exeman » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 23:32)

Öncelikle Bekir Bey'e geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, en kısa sürede sağlığına kavuşmasını ve göklere dönmesini diliyorum

Olay üzücü. Olayın ardından olanlar daha üzücü. Eğer yaptığımız şey sporsa, sporda bu kadar kin, nefret düşmanlık olmamalı.

Olayın taraflarını sağduyuya, olayın tarafı olmayanları, hatta olayın olduğu yerde bile olmayıp yüzlerce km uzaktan hiçbir yapıcı tarafı olmayan yorumlar yapanları susmaya davet ediyorum.

Her iki taraf da olayın üzerinde düşünmeli ve tekrarlanmaması için üzerine düşeni yapmalıdır. Organizasyonları düzenleyen arkadaşlar da bu olaydan ders çıkarmalı, kalkışları düzenleyecek bir kişi mutlaka bu tür organizasyonlarda görevlendirilmelidir.

Sevgi ve saygıyla...
En son exeman tarafından 12.05.2012, 00:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ilbayram
Mesajlar: 45
Kayıt: 13.04.2010, 17:04
Ad Soyad: İsmail Bayram
Şehir: Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen ilbayram » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 23:52)

şaşkınlık içindeyim....

Kullanıcı avatarı
tesviyeci
Mesajlar: 196
Kayıt: 30.05.2006, 22:19
Ad Soyad: Ali Demir
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen tesviyeci » 1 on yıl 1 yıl önce (11.05.2012, 23:56)

Kaza geçiren arkadaşlara acil şifalar dilerim
exeman yazdı:Olayın taraflarını sağduyuya, olayın tarafı olmayanları, hatta olayın olduğu yerde bile olmayıp yüzlerce km uzaktan hiçbir yapıcı tarafı olmayan yorumlar yapanları susmaya davet ediyorum.


Kesinlikle katılıyorum yazılanları başından beri takip ettiğim halde kazayı görmediğim ve burada yazanların hiç birisin tanımadığım için hiç yorum yazmadım.

Ama şunu söylemek istiyorum kaza raporu yazılırken daha dikkatli olunmalı. Açıkçası bana komik ve seviyesiz geldi.
Yok kaza geciren harika pilot, yok kazaya sebep veren eğitimi bile bilinmeyen acemi şahsiyet, yok sözde eğitmen. Bence kaza raporunda suçlayıcı ve hüküm verici sözlerden kaçınılmalı Videoyu da izledikten sonra kafamdaki kaza görüntüsü değişti. Yazdıklarım tamamen benim subjektif görüşümdür. Her neyse daha dikkatli ve nazik olalım derim. Tekrar geçmiş olsun.


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 1 yıl önce (12.05.2012, 10:04)

birilerinin bardağı farklı sebeplerden dolmuş ama bardağı taşıran olayın bu kaza olabileceğini düşünmüyorum. Hatalar var ama videoda art niyet göremedim. Videodan sonra daha farklı diyaloglar olmalıydı diye düşündüm. Kaza geçiren arkadaşa geçmiş olsun. Daha önce defalarca konuştuğumuz festival ve şenlik standartları konusu bence bir daha gündeme gelmeli. Sorun burada...

Kullanıcı avatarı
gunher
Mesajlar: 31
Kayıt: 25.01.2005, 04:02
Ad Soyad: Hasan Gunher
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen gunher » 1 on yıl 1 yıl önce (12.05.2012, 14:50)

Kaza yapan arkadaşa acil şifalar diliyorum, büyük geçmiş olsun,
kırımsız atlatılabilecek bir olay bence oldukça kötü sonuçlanmış, ucuz atlatmış diyen arkadaşların iyimserliğine hayranım..
izleyince üzülüyor insan, haliyle sebep olanlara da bir okadar sinirleniyor.

Videonun öncesi olmadığı (konulmadığı ya da çekilmediği ) için sadece olay gözüküyor, kim daha önce hazır kim kimi beklemiş/beklememiş anlamak imkansız.
Videodan anladığım şey 3-4 metreden düşüşlerde bile nekadar büyük kırım oluşabileceği. dolayısıyla Ypnin ne kadar tehlikeli olduğu.

sevdiğiniz birinin canı yandığında ve sebep olanın başkası olduğunu bildiğinizde bence gayet sağduyulu yazılmış yorumlar,
kontrolün düzenin olmadığı suçluların cezasını çekmediği düzende, olaya neden olanlara daha sert tepki gösterilmesi normal.
daha basit bir yaralanmada eskisi gibi koşup spor yapamadığımı düşündüğümde, yaralananın neler çekeceğini bildiğimden, neden olanlara gösterilen tepki az bile.

Çevrede işini düzgün yapmayan yapamayan eğitmenleri belirledikten sonra gayet sağduyusuz ve sinirli birşekilde tepki gösterilmelidir. Adamlar başkalarının hayatıyla oynuyor, ötesi yok.

kaza raporu da gayet güzel yazılmış, tarafsız ve sakin yazamayacağını da açıkça belirtmiş zaten Abdullah.

kazasız uçuşlar..

Kullanıcı avatarı
ilhan_16
Mesajlar: 15
Kayıt: 20.08.2010, 22:20
Ad Soyad: İlhan Yazıcı
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen ilhan_16 » 1 on yıl 1 yıl önce (12.05.2012, 16:49)

tarafsız ve sakin yazamayacağını belirtince yazdığı herşey doğru oluyor yani.Ben de sinirliyim yazdıklarımın kusuruna bakmayın deyip burdan bir güzel birilerine sövsem, hakaret etsem o zaman hoş görürsünüz herhalde...
hakaret ve aşağılama hakkını böyle elde etmiş oluyorsan harika bir şeymiş bu...

Kullanıcı avatarı
tunahan yz
Mesajlar: 255
Kayıt: 04.03.2011, 13:14
Ad Soyad: Tunahan Yavuz
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #50 gönderen tunahan yz » 1 on yıl 1 yıl önce (12.05.2012, 18:00)

geçmiş olsun allah kımsenın başına vermesın

Kullanıcı avatarı
kugular
Mesajlar: 42
Kayıt: 27.04.2012, 21:54
Ad Soyad: Bulent Kugu
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #51 gönderen kugular » 1 on yıl 1 yıl önce (12.05.2012, 23:04)

ilhancığım artık yazmasan daha iyi olur sanırım. farkındamısın bilemiyorum burdaki tek avukat sensin gibi gözüküyor. artık tamamdır. ilhancığım öptüm seni. gelicem yanına muhtemelen haftaya cumartesi ozaman daha iyi öperim seni. lütfen cevap yazma dahada uzamasın.

selamlar.


Kullanıcı avatarı
Berussa
Mesajlar: 381
Kayıt: 23.12.2008, 23:33
Ad Soyad: İbrahim Altın
Şehir: Bursa-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #52 gönderen Berussa » 1 on yıl 1 yıl önce (13.05.2012, 12:42)

Bakıyorum da video yayınlandıktan sonra suçlamalar bıçak gibi kesildi.tabii anlamadan görmeden atıp tutması kolay,video da
kimin haklı kimin haksız olduğu net bir şekilde görülüyor.Şimdi Abdullah YILDIZ a cevaplaması istemiyle bazı sorularım olacak.

1-Senin eğitim sistemin de orta seviye pilot çekilerek mi kaldırılıyor?
Kendi başına kalkış yapması pilota başlangıç seviyesi
eğitimden itibaren öğretilir.Orta seviye pilot ,tekamül eğitimin almış ters kalkış yapmasını becerebilen,termik ve yelken tecrübesi
olan bir pilot olması gerekir.Video dan benim gördüğüm kadarıyla kazazede pilot hiç de orta seviye bir pilota benzemiyor.Ayrıca yardımlı kalkışlar ancak sıfır ya da sert rüzgarlarda tercih edilir.Senin kaza raporunda yazdığına göre kalkış için gayet uygun koşullar mevcut,başlangıç seviyesi bir pilot olduğu bariz bir şekilde belli olan bir pilotu sen ve o kendinden bir haber
yardımcı eğitmenin termikli bir hava da nasıl kaldırmaya cesaret edebiliyorsunuz?

Kaldı ki senin kendinden bi haber yardımcı eğitmenin kalkış sırasında sesli hiçbir uyarı bile yapma gereği bile duymuyor,bütün
take offu kendisine tahsis etmişlercesine gayet rahat.Tecrübeleri arasında T2 tandem lisansına sahip olduğunu yazmışsın,Tandem
Pilotları uyanık olur,bu kazayı bile farketmekten aciz Görkem BULUNÇ a T2 lisansı nasıl verilmiş merak ettim doğrusu.!!!!


2-Kalkış önceliği öndeki pilotun değilmidir?

Kaza anında Zeynel abi,Bekir Beye göre daha ön tarafta olduğu için haliyle ilk kalkış hakkına sahip,nezaket kuralları gereği önünde
kanat varsa kalkış sırası öndeki pilota attir.Bunu bilmek için master seviyesi tecrübeye sahip olmak gerekmez.Bence o eğitmenlik
eğitimi aldığını yazdığın Görkem BULUNÇ a bir de kalkış sırasını gözetmesini öğretirsen bundan sonra olacak yada olması muhtemelen
kalkış kazalarının da bir nebze olsun önüne geçmiş olursun.Kaza sonrası iniş alanındaki tavır ve davranışlarından gözlemlediğime göre
eoosu yüksek bir arkadaşa benziyor.

3-Kalkış anında senin yardımcı eğitmenin!!! GÖrkem BULUNÇ neden sesli olarak KALKIŞ VAR uyarısı yapmıyor?

Eğer Görkem BULUNÇ sesli olarak bu yarıyı yapmış olsaydı,kendini uçurmaktan aciz!!! kardeşim Recep ALTIN Zeynel abiye kalkış komutu
vermeyecekti,senin öğrencinin kalkmasını bekleyip ondan sonra Zeynel abiye kalkış komutu verecekti.fakat senin sorumsuz yardımcı
eğitmeninin basiretsizliği böye bir kazaya sebeb oldu.


4-Senin yardımcı eğitmenin Görkem BULUNÇ un ve kalkış yapan kazazede Bekir Beyin üzerinde telsiz varmıydı ?

Ben olmadığını düşünüyorum,eğer telsiz var ise neden Görkem BULUNÇ telsizden Bekir Beye istikametini sağa çevirmesi için komut vermedi?
Video da görüldüğü gibi kalkıştan sonra Bekir Beyin arkasından bakakalmakla yetiniyor.Bu bir sorumsuzluk örneği değilmidir?


5-Bekir Beyin ayağında bileklikli uçuş botu varmıydı?

Kaza anında Bekir Bey sol ayağı üzerine düşüyor ve ayak bileğini kırıyor.Muhtemelen ayağında uçuş botu yok,ekibimden görenlerin
anlattığına göre Timberland tarzı bir ayakkabı giymiş,eğer gerçekten de öyleyse bu senin bu işe ne kadar önem !!! verdiğinin bir
göstergesidir.Ayağında bilekli bir bot olmayan bir pilotu nasıl uçuşa çıkartabiliyorsun merak ettim doğrusu.


6-Seviyesinin yetersiz olduğu bariz belli olan bir pilotu orta seviye pilot olarak diye nitelendirmek ,tazeleme eğitimi verdiğini
iddia etmek laf kalabalığı yapmak,linç kültürü oluşturmaya çalışmak bu sporun doğasına,sportmenliğe ve centilmenliğe ne derece uygundur.Aynı zaman da yüksek egolar içerisinde kendini mükemmelliğin tavan noktasında sanıp bu şeklide ''sizi bitireceğim,tepelerden temizleyeceğim'' gibi ifadeler senin sportmenlik ve eğitmenlik anlayışına yakışıyor mu?


7-Yanında getirdiğin , kendini Hava Kuvvetlerinden Teğmen Mustafa olarak tanıtan şahsın adını ve soyadını ve bağlı bulunduğu askeri birimin adını senden istiyorum.Sahip olduğu mevki ve makamı görevi dışında baskı ve tehdit unsuru olarak kullanmaktan kendisini Hava Kuvvetleri İstihbarat Daire Başkanlığına şikayet edeceğim.inşallah söylediği gibi askeri personeldir eğer değilse ünvan gaspından hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunacağım.

Sonuç olarak yazdığın kendince tarafsız kaza raporu,gerçekleri tam anlamıyla yansıtmayan ve kazanın sorumluluğunu üzerinden atabilmek için bizi suçlayan bir laf kalabalığından başka bir şey değil.zaten video da herşeyi anlatıyor.Bir başka konu da kaza sonrası bana ve ekibime yaptığın
saygısızlık ve tehditler Türkiye Cumhuriyeti kanunlarının ilgili maddelerine göre hakaret ve tehdit suçu içeriyor ve bize senin hakkında hakaret
ve tehdit davası açma hakkı doğuruyor bilgin olsun...

Kullanıcı avatarı
yppilot35
Mesajlar: 263
Kayıt: 18.08.2007, 18:48
Ad Soyad: Murat Binici
Şehir: İzmir/ Akşehir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #53 gönderen yppilot35 » 1 on yıl 1 yıl önce (13.05.2012, 21:28)

slm
kaza videosu bu sporun ne kadar tehlikeli bir spor oldugunun öncelikli kanıtıdır.
cok ufak mudale ıle atlatılabılecek bır kaza heyecan ve tecrubesızlıkle buyuk bır kazaya donusmus.
vıdeodan kım suclu yada kım sucsuz aramak artık anlamsız bence
onemlı olan bundan sonra egıtmen ve grup baslarındakı kısılerın
boyle kalabalık ve kontrolsuz ortamlarda ogrencılerı ıcın guvenlıgı ucustan daha on planla tutmalarının ne kafar gereklı oldugu one cıkmıstır.
tekırdagda ucuslarında gozlemledıgım kadarı ıle 2 gun ıcınde baska kazaların olmamasıda bence buyuk sans
onemlı olan bu saatten sonra bu sporun ne kadar cıddı oldugunun her pılot tarafından farkına varılması

Kullanıcı avatarı
PROFLY
Mesajlar: 476
Kayıt: 08.04.2006, 10:23
Ad Soyad: Mesut Albayrak
Şehir: Bursa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #54 gönderen PROFLY » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 00:02)

Öncelikle Bekir Beye geçmiş olsun demek istiyorum; kaza şanssız sonuçlanmış. İzleyenlere o an birşey olmamıştır gibi gelsede; dengesiz yere temas ve tek ayağa binen yük kırığa sebep oluyor; ben de tecrübe etmiştim.

Öncelikle her iki ekibe de geçmiş olsun; tabiki hiçkimse bunu istemezdi. Bazı kırıcı yazıların da olayın psikolojisi ile yazıldığını düşünüyorum.

Videoyu izleyene kadar bir şey yazmak istemedim. Ama bence her iki pilotun da hatapayı var. Öndeki pilot ile Recep Altın arasında ki koordinasyonu bilemiyorum; eğer kalkış kararı Recep Altına ait ise kendisinin hata payı ağır basar. Ama sanki Zeynel Çiçek kalkış kararını kendisi vermiş; Recep Altın sonucu kestirmeye çalışıyor; kaza olacağını anlayınca Zeynel Çiçeği sesli uyarıyor; oda fren basarak kalkışı iptal ediyor; ama engel olamıyor.

Birinin çekerek kaldırması neticesi Bekir Bey etrafına fazla yoğunlaşamamıştır; ki bence bu başlangıç öğrencisi için bile sağlıklı bir yöntem değil. Bekir Bey kendi kalksa ve ön taraftaki gelişmeleri farketse idi ve sağ fren uygulayarak biraz istikamet kaydırsa belki çarpışmayı engelleyebilirdi. Ya da temas anında sağ freni arttırıp dönüşe izin vermese öndeki kanattan ipleri kurtulabilirdi..

Velhasıl kazalar herşeyin bir kaç saniye içinde olduğu; ve sonrasında keşkelerin işe yaramadığı durumlar. bu bir kaç saniyede doğru kararlar verilirse atlatılabiliyor..

Ses olmadığı için bilemediğimiz noktalar: arkadaki pilot kalkış var uyarısı yaptımı-öndeki pilota kanadı çekmesini recep altınmı söyledi-Görkem Bulunç pilotla birlikte koşudan sonra durumu farkedince Bekir Beye sağ için komut verdimi?

Her iki pilotu ve grubu tanımayan yabancı pilotların yorumları daha objektif olacağı için http://www.paraglidingforum.com/viewtop ... viewresult linkinde kaza ile ilgili başlık açtım. Yorumları okuyabilirsiniz. Benzer kazaların tekrar yaşanmaması dileğimle..

Mesut Albayrak

Kullanıcı avatarı
mubi
Mesajlar: 251
Kayıt: 21.02.2010, 13:23
Ad Soyad: Muharrem Birdoğan
Şehir: Antalya
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #55 gönderen mubi » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 01:26)

Videoyu şimdi izledim. Ne Abdullahı tanırım, ne de İbrahimi, ne de öğrencilerini...Dolayısıyla benim söyleyeceklerim objektifdir. Dışarıdan birisinin gözüyle görünen şudur ki; Öndeki pilot ve onu çıkartan kişi arkadan geleni engellesin diye kanadı tepesine çekmemiş, Hatta arkadan geleni fark edince ellerinden geleni yapmaya çalışmışlar ama temasın oluşmamasında başarılı olamamışlar ve başarılıda olamazlardı zaten. Arkadan gelen pilot ise önünde kanat çekildiğini rahatlıkla görebilecek kişidir. Görmüşdürde. Ama gerekli manevrayı yapamadığı için malesef temas gerçekleşmiş ve bu üzücü kaza gerçekleşmiştir. Her iki tarafada geçmiş olsun. Eminim hiç kimse böyle bir kaza olmasını istemez. Eminim ki bu kazanın olmasına öndeki pilot ve arkadaşıda üzülmüştür. Basketbolda böyle temaslardan oluşan faule hakemler arkadaki oyuncuyu sorumlu tutarlar. Aklın yolu birdir. Bu temasdan arkadaki sorumludur. Bu olayda kazadan çok gene pilotların egosu öne çıkmıştır. Malesef bu ego bu spora, bu sporculara zarar vermektedir.

mubi

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #56 gönderen bartsay » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 11:51)

Mesut hocanın linkine baktım
hata oranları ile ilgili sonuçlar başa baş gözüküyor.
İBrahim Çoban'ın yazdığı gibi bizde tırmanıp uçma kültürü pek yok.
Bunu niye mi yazdım bizim kalkış alanları hava alanı gibi kısıtlı yerler de ondan.
Her iki gurup arkadaş da yine bi yerlerde, tepelerde karşılacak ve yüzyüze bakacak.

Hem Mesut Albayrak'ın linki, hem de videoyu yerli pilot gözüyle izleyenlerin yorumları hatanın müşterek olduğunu gösteriyor.

görüntü berussadan çekim yapan arkadaşın kamerasını panikle yere bırakması ile sona eriyor.


Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #57 gönderen sarsinan » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 11:55)

her iki öğrenci pilotunda suçu yok zaten adı üstünde öğrenci sorumluluk yükleyemezsin eğitim veriyosun. suç sağdaki eğitmen arkadaşta bakıcak başka kalkış varmı? uçan pilot varmı? her yer tertemiz hava pırıl pırıl o zaman öğrencini kaldırır uçurursun. görüş açın geniş hepsinin önündesin başını hafif sola çevirsen görürsün (ki zaten çoktan paraşütü çekmiş soldaki pilot havalanmış) cin gibi olmak lazım orda kuş geçse bakman lazım
selamlar saygılar.

kazayı geçiren arkadaşada geçmiş olsun

Kullanıcı avatarı
m.bayrakci
Mesajlar: 331
Kayıt: 04.07.2006, 21:40
Ad Soyad: Murat Bayrakçı
Şehir: memleket:Tire Yaşadığı:Diyarbakır
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 48
Pilot Menüsü: 

Mesaj #58 gönderen m.bayrakci » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 14:25)

Yorum yapmak için videonun yayınlanmasını bekledim. Videoyu defalarca izledim. Tarafsız bir gözlemde bulunmak istiyorum. görebildiklerim şunlar;

1- Bence en temel sorun, kalkış alanında öncelikle ev sahibi ekipten birinin kalkış koordinasyon görevlisi olarak görev yapmamasıdır. Kalkış alanında kargaşa asla olmamalıdır.
2- Başlangıç eğitimlerinde aldığımız en temel kurallardan biri kalkış yönünde engel varmı/yokmu kontrolüdür. Yerde serili bir kanat bence engeldir. Velev ki kalkış yapmamış olsa bile, rüzgar etkisi ile serili kanadın kontrolden çıkarak arkadan gelen pilot için tehlike oluşturabiliceği unutulmamalıdır.
3- Kalkış yapmaya niyetli her pilot ya da yardımcısı kalkış olacağı konusunda çevresini bilgilendirmelidir.
4- Ön planda bulunan Bursa ekibinden arkadaşların arka plandaki arkadaşları kalkış yapacakları konusunda ikaz edip beklemelerini rica etmeleri gerekirdirdi.

Ben profesyonel olarak havacılık mesleğini (F-16 uçak bakım teknisyeniyim) icra eden biri olarak havacılığın kurallarının kazalardan alınan derslerle kanla yazıldığının farkındalığında olan biriyim. Bu farkındalık tüm camiamız tarafınan ciddiyetle uçuş faaliyetlerimize yansımalıdır diye düşünüyorum. Eğlenelim, coşalım, keyiflenelim. Ama lütfen kurallar konusunda hassas ve duyarlı olalım. Hepimiz birbirimizin hayatından sorumluyuz. Organisyon yapan ekipler içlerinden birilerini sorumlu belirlemelidir. (kalkış-iniş, transport, bilgilendirme vb)
Yamaç paraşütü ayrıcalıklı bir spordur. Ben bu sporu ruhumu ve bedenimi tatmin etmek, yeni dostluklar kazanmak ve uçmanın verdiği ruhsal ayrıcalığı yaşayabilmek için yapıyorum. Camiamızdan ricam bu sporu ayağa düşürmeyelim, kendimizden ve çevremizden sorumlu olalım.
Kaza geçiren pilotlarımıza geçmiş olsun dileklerimi sunarım. Bekir bey inşallah en kısa zamanda sağlığına kavuşur. Tüm yamaç paraşütü camiamızı sevgi ve saygı ile selamlıyorum..

Kullanıcı avatarı
İstanbul Hava Sporları
Mesajlar: 110
Kayıt: 11.01.2009, 19:45
Ad Soyad: Polat Kemal Akyüz
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #59 gönderen İstanbul Hava Sporları » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 15:09)

Kaza geçiren arkadaşa ve kaza dolayısıyle psikolojisi etkilenen herkese acil şifalar diliyorum.

Öncelikle itişmeyi bırakmanızı temenni ediyorum, ortalık iyice kokmaya başladı ve bu tür ortamların varlığı yamaç paraşütünü bırakmama sebep olacak.

Burada sorun eğitim, eğitmenlik, pilotaj yetersizliklerinden ziyade sistemsel bir sorundur. Kazaya karışan grupların kendine göre güvenlik öncelikleri ve teknikleri var; yüksek sesle anons, öne serme, eğitmen asisti gibi, herkes kendi doğru bildiği tekniklerle mevcut ortam içinde varlığını güvenli bir biçimde sürdürmeye çalışıyor. Her iki grupta kalkışta sıkıntı yaşanmaması için azami konsantre olmuşlar ve daha önce benzeri tecrübeleri olduğundan 360 derece yakın çevre ve uzak çevresini, havada uçanları, trafiği, havanın durumunu sürekli kontrol ettiklerini düşünüyorum. Tabi festival ortamında bu koşullar her 30-40 saniyede bir güncelleniyor. Eğitmenlerin görüş açısının 160 derece, algı alanlarının çok daha az 30-40 derece olduğunu düşünürsek, bir anlık dalgınlıklar birbirlerinin hareketlerini gözden kaçırmalarına neden olabilir + her insan gibi hata da yapabilirler. Her iki ekip de tecrübeli ve kendi buldukları farklı kaynaktan birikimlerle bugüne kadar geldiler peki kalkışta niye koordine olmadılar? Sebebi basit, kesinlikle bilgisizlik değil sorun BİLGİNİN DİSİPLİNE EDİLEMEMESİDİR. Bu sistemsel bir sorundur, ekipler birbirlerinin tekniklerini güvenlik sistemlerini uygulamalarını tanıdıkları ve gözlemledikleri kadar bilebilirler, dolayısıyla birbirleri ile ilgili gözden kaçan şeyler olabilir hatta kabul görmedikleri hususlar da olabilir. Kıssadan hisse fak dı sistım!

Sen şöyle mi kalkıyorsun senin sisteminde şu mu var gibi yorumlarla tümevarım yapmak son derece yanlıştır.
Eğitmenlerin belirgin bir hatası varsa, festival koşullarını yeterince dikkate almayıp limitleri iyice aşağı çekmemeleri olarak yorumlanabilir, kaldı ki bu varsayıma da tam olarak ulaşamayabiliriz. Aslında kaza koşullarını öğrenince benim ilk aklıma gelen eğitmenlerin dikkatsizliği değil de ne kadar süre güneş altında ve ayakta aç susuz kaldıkları geldi. Gruplar ve farklı bölgelerde uçanlar, kendi bölge koşullarına göre ve lojistik imkanlarına göre ve eğitimen tercihlerene bağlı olarak birbirlerinden farklılık gösterebilirler. Bunu sorun gibi algılayıp kulplar takmaktansa akılcı ve çözüme yönelik yaklaşımlar sergilemeliyiz. Ekollerin oluşması geliştirici özellik gösterir, bizim yapmamız gereken sistemi işler kılıp temel noktalarda örtüşmesini sağlamaktır. Bir gruptan eğitimini sürdüren biri eğitim süreci bitmeden taşınırsa başka bir grupta kaldığı yerden devam etmesi çok büyük sıkıntı oluyor, bu eğitim veren grup, dernek, kulüp, şirket ve kurumların birbirinden kopukluğunu sergilimektedir.


Kazalara gelince; yaşanan tüm kazaların temelinde en az 3-4 kural ihlaline şahit oluyoruz.

Örnek1: Ekipman eski+ekipman seviyesi uygun değil+eğitim yok+ hava kötü+herhangi bir terslik+uçuş seviyesi zorlanıyor=Kaza

ÖRnek2: Ekipman yeni+ekipman seviyesi uygun değil+ eğitim var+hava iyi+uçuş seviyesi zorlanmıyor = Uçuşların çoğu kazasız sonuçlanıyor

Örnek3: Ekipman yeni+ekipman seviyesi uygun+ eğitim var+hava iyi+uçuş seviyesi zorlanmıyor = Uçuşların çoğu kazasız sonuçlanıyor, kaza yok denecek kadar nadir.

Örnek4: Ekipman eski+ekipman seviyesi uygun değil+hava kötü+uçuş seviyesi zorlanmıyor= Hala kaza yapmayabiliyorlar ama kazalar bir gün mutlaka oluyor.

Bunlardan yamaç paraşütünün tehlikeli değil güvenli olduğu sonucuna ulaşabiliriz. Tehlikeli olan öncelikle pilottur, sistem pilotun belli bir yere kadar hata yapmasının önüne geçebilir, boşluk olması ise pilotun kaza yapmasına biraz daha olanak sağlar.

Benim önerim bu olaydan herkes yeterince ders aldı, bu konuyu burada kapatıp gözlemlenen sorunlar üzerine yeni başlık açalım kişileri ve grupları soyutlayıp, kişiler üzerinden değil de sorunlar üzerinden tartışalım, bu bir maratondur ilk 100 metrede gitgel yapmak yerine bir nebze de olsa yol katedelim.
İtüşmeyin sevişün lütfen! Günün sonunda hiçbiriniz birbirinizi göklerden süremezsiniz, hele hele uçma tutkusu olan insanları hiç süremezsiniz, aynı ortamları paylaşıyoruz birbirimiz hakkında uçmak adına olumsuz görüşlerimiz ya da eleştirilerimiz olabilir. Bunun üstesinden gelmek için birbirinizi dışlamak yerine daha çok kucaklayın, bu sizin daha iyi anlaşılmanızı sağlayacaktır. unutmayın telkin çok kuvvetli bir silahtır, bunu kullanabilmek için birbirinizin gözünün içine bakıyor olmanız gerekir, onun yerine yemyeşil tepelerde geçireceğiniz vakti adliye koridorlarında geçirmek bir şey elde etseniz bile hayatınıza dair geri gelmeyecek bir kayıptır. Bu olayda birbirinize davalar açacağınıza birlikte sistem söz hakkına sahip olanlara açın, THK, Federasyon. Bu davalar onların da önünü açacaktır, sıkıntı yaşadıkları mercilere laf anlatırken emsal gösterebilirler, bu da bazı izinlerin yetkilerin hayata geçiş sürecini destekler, tabi basiretsizlikler çözüm üretmek yerine yasak üretmekle de sonuçlanabilir.

Her iki gurup da birbirini kırıcı sözler sarfetmiştir, dolayısıyla her ikisi de haklı iken haksız duruma da düşmüştür. Genel görüşlere bakıldığında her iki tarafa da hak verenler var burdan yola çıkarak olaya ak kara karşıtlığı ile yaklaşmamamız gerektiğini görebiliriz. Yapabilirlerse birbirlerinin gönüllerini almalarını dilerim, bu yüceliktir, birbirlerine sırt dönmek yerine el ele versinler, 10 yıl sonra en az 10 kat (kanımca daha da fazla) pilot olacak ve bu süre şipşak geçecek, nasıl bir ortam yaratırsak yenilere öyle bir ortam hazırlayacağız, tabi kendi yaşam alanımız da ona göre çiçek kokacak ya da bok kokacak.

Sözlerimi tüm pilotlara itafen American Historyx'ten bir alıntı ile bitirmek istiyorum, "ÖFKE AĞIR BİR YÜKTÜR" ve sadece sizin hayatınızı zorlaştırır.

Kullanıcı avatarı
onurarioglu
Mesajlar: 56
Kayıt: 12.04.2006, 17:49
Ad Soyad: Onur Arıoğlu
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #60 gönderen onurarioglu » 1 on yıl 1 yıl önce (14.05.2012, 16:29)

Geçmiş olsun...