Herkese Merhaba
Moderatör: Moderatör Ekibi
Herkese Merhaba
Bütün uçuş severlere,yamaç paraşüt pilotlarına ve havacılığa gönül veren dostlarıma selamlar. Aranıza yeni katıldım yamaç paraşütü adına ilk adımım Yp Foruma üye olmak öncelikle tecrübeli ağabeylerimden ve arkadaşlarımdan bilgi alarak yola çıkmanın daha doğru olacağını düşündüm. İzmir'in Karaburun ilçesinde ikamet etmekteyim ve burası gerçekten keşfedilmemiş bir yer ve uçuş için uygun mudur değil midir hiçbir fikrim yok ama ilerleyen zamanlarda öğrendikçe tecrübe kazandıkça buralarda uçma hedefim var. İlk olarak nereden nasıl başlamam gerekir hemen hemen forumu araştırdım hiç bilgim yokken en azından fikir sahibi oldum. Çünkü emek harcanmış gelip soru sorarak kolay yoldan ekmek yook Sadece tanışma ve sizlerinde önereceği veya hiç başlamamışken şunu kesinlikle yap ya da şunu yapma! diyeceğiniz konular varsa zevkle okur tavsiyelerinize uyarım. İzmir Karaburun'da uçuş yapan olup olmadığını çok merak ediyorum eğer buraların tadına bakan varsa yorumlarını almak isterim. Biraz çok konuşarak başladım ama heyecanıma verip anlayış göstereceğinizi biliyorum Herkese Kazasız, Kırımsız Bol keyifli uçuşlar diliyorum, birgün bende yanınızda olurum inş.
- sercang091
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 07.09.2012, 10:23
- Ad Soyad: Sercan Genç
- Şehir: Ordu
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- Human capital
- Mesajlar: 954
- Kayıt: 24.06.2007, 18:40
- Ad Soyad: İbrahim Coban
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 88 / 0
- Pilot Menüsü:
Aramiza hos geldin arkadas,
Ilk once dogru durust bir egitim alman bizimle beraber uzun sure bu sporu yapabilmenin ilk sartidir.
Bunun icin cok zaman ve enerji harcaman gerekiyor. Zirveye ,merdivenleri,yavas ve tek tek basarak
cikman senin saglikli kalmanin en iyi yolu.
Karaburun,u deniz ve dag arasindaki yuzlerce viraji ve oldukca yokedilmemis dogasi ile hatirliyorum.
Cok guzel bir yer olmasina ragmen,orada ucabilinecek alanlarin cok sinirli oldugunu dusunuyorum.
Iki tarafi deniz olan bir arazi oldugu icin muhtemel tehlikelerin baska diger arazilere gore daha fazla
olduguna inaniyorum. Ama imkansiz olmayabilir. Yeteri kadar zaman ayirip,araziyi gezmek ve gozlem
yaparak uygun yerler bulunabilir tabiiki. Yalniz bu cok tecrubeyi gerektirir. Sen pilot egitimini bitirip
bir sure tecrube kazandiginda bir sonbahar ya da ilkbaharda birlikte orada ucus alani arayabiliriz.
Bu ama gelecegin muzigi. Once kanat kumandasini cok iyi bir bicimde ogrenmelisin. Bu konuda sana
tavsiyem, Zirve dagciligin Izmir subesindeki Y. Parasutcu arkadaslarla iliskiye girip,onlardan egitim
konusunda bilgi alman. Gozlemledigim kadari ile onlar egitim verdikleri kisilere sistemli ve zamana
filan bakmadan yetistirinceye kadar ilgilenerek saglikli bir ucus egitimi veriyorlar.
Selamlar.
Ibrahim Coban
Tam da bugun su kenarinda ucmanin tehlikeleri konusunda bazi konulari iletmistim. Asagidaki linkteki
konular Karaburun,daki tehlikeler acisindan en onde dusunulmesi gereken konular arasindan bazilari.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=83998#83998
.
Ilk once dogru durust bir egitim alman bizimle beraber uzun sure bu sporu yapabilmenin ilk sartidir.
Bunun icin cok zaman ve enerji harcaman gerekiyor. Zirveye ,merdivenleri,yavas ve tek tek basarak
cikman senin saglikli kalmanin en iyi yolu.
Karaburun,u deniz ve dag arasindaki yuzlerce viraji ve oldukca yokedilmemis dogasi ile hatirliyorum.
Cok guzel bir yer olmasina ragmen,orada ucabilinecek alanlarin cok sinirli oldugunu dusunuyorum.
Iki tarafi deniz olan bir arazi oldugu icin muhtemel tehlikelerin baska diger arazilere gore daha fazla
olduguna inaniyorum. Ama imkansiz olmayabilir. Yeteri kadar zaman ayirip,araziyi gezmek ve gozlem
yaparak uygun yerler bulunabilir tabiiki. Yalniz bu cok tecrubeyi gerektirir. Sen pilot egitimini bitirip
bir sure tecrube kazandiginda bir sonbahar ya da ilkbaharda birlikte orada ucus alani arayabiliriz.
Bu ama gelecegin muzigi. Once kanat kumandasini cok iyi bir bicimde ogrenmelisin. Bu konuda sana
tavsiyem, Zirve dagciligin Izmir subesindeki Y. Parasutcu arkadaslarla iliskiye girip,onlardan egitim
konusunda bilgi alman. Gozlemledigim kadari ile onlar egitim verdikleri kisilere sistemli ve zamana
filan bakmadan yetistirinceye kadar ilgilenerek saglikli bir ucus egitimi veriyorlar.
Selamlar.
Ibrahim Coban
Tam da bugun su kenarinda ucmanin tehlikeleri konusunda bazi konulari iletmistim. Asagidaki linkteki
konular Karaburun,daki tehlikeler acisindan en onde dusunulmesi gereken konular arasindan bazilari.
http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p=83998#83998
.
Sıcak karşılamalarınıza çok teşekkür ederim Cemal Hocam inş. ilerleyen zamanlar da birebir de tanışma fırsatımız olur çok memnun oldum. Sercan hocam sizde çok sağolun ordu uzak ama yolumuz düşer elbet eğitimlerim bittiğinde düşerse birlikte de uçarız
İbrahim hocam sizin söyledikleriniz gerçekten ciddi ve beni düşündüren konular arasındaydı zaten tavsiye ve uyarılarınız için çok sağolun. Verdiğiniz linkteki konuları okudum gerçekten suya inmek zorunda kalınsa oo sıkıntı yok suya sertte insek bişe olmaz diyebiliyodum ama paraşüte su dolacağı benimde aklıma gelmiyodu gerçekten çok iyi bir konu paylaşmışsınız. Karaburun' gelirsek bazı tepeleri dik bazıları normal fakat heryer zeytin ağacı ve maki bitki örtüsü ile kaplı dediğiniz gibi 2 değil hatta 3 tarafıda sularla çevrili bir yarımadadır. ilerleyen zamanlarda kendime güvenim geldiğinde uçuş yapmayı düşündüğüm bir kaç yer var ve deniz kenarına veya biraz daha uzağına iniş yapılabilecek yerler var. Tepelerde ise dağa çıktığımızda 1000 metre olsa da tepeler düzlük ve stabil uçuş çalışması yapılabilecek 40 ile 100 metre arasında yamaçlar var araştırma yapmaya başladım hevesten forumda arkadaşlarla tanıştıkça mutlaka buralarda uçuş yapmış olanlarla karşılaşır onların da tavsiyelerini alırım. Kısmet olursa ilk başlangıç eğitimini Nisan ayında antalya da THK'nın verdiği eğitime katılacağım. Sonrasında artık klupten hocalarımızla irtibata geçerek tecrübe kazanmaya bakıyor.
Çok sağulun Selam ve Saygılarımla Mustafa KILIÇ.
İbrahim hocam sizin söyledikleriniz gerçekten ciddi ve beni düşündüren konular arasındaydı zaten tavsiye ve uyarılarınız için çok sağolun. Verdiğiniz linkteki konuları okudum gerçekten suya inmek zorunda kalınsa oo sıkıntı yok suya sertte insek bişe olmaz diyebiliyodum ama paraşüte su dolacağı benimde aklıma gelmiyodu gerçekten çok iyi bir konu paylaşmışsınız. Karaburun' gelirsek bazı tepeleri dik bazıları normal fakat heryer zeytin ağacı ve maki bitki örtüsü ile kaplı dediğiniz gibi 2 değil hatta 3 tarafıda sularla çevrili bir yarımadadır. ilerleyen zamanlarda kendime güvenim geldiğinde uçuş yapmayı düşündüğüm bir kaç yer var ve deniz kenarına veya biraz daha uzağına iniş yapılabilecek yerler var. Tepelerde ise dağa çıktığımızda 1000 metre olsa da tepeler düzlük ve stabil uçuş çalışması yapılabilecek 40 ile 100 metre arasında yamaçlar var araştırma yapmaya başladım hevesten forumda arkadaşlarla tanıştıkça mutlaka buralarda uçuş yapmış olanlarla karşılaşır onların da tavsiyelerini alırım. Kısmet olursa ilk başlangıç eğitimini Nisan ayında antalya da THK'nın verdiği eğitime katılacağım. Sonrasında artık klupten hocalarımızla irtibata geçerek tecrübe kazanmaya bakıyor.
Çok sağulun Selam ve Saygılarımla Mustafa KILIÇ.
- Human capital
- Mesajlar: 954
- Kayıt: 24.06.2007, 18:40
- Ad Soyad: İbrahim Coban
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 88 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba Mustafa,
Bana ozelden tel.numarani gonderirsen bu yilin sonbaharinda beraber Karaburun
sirtlarinda ucus alanlari arayabiliriz. Ama aramizda ogretmen-ogrenci iliskisi degil
ayni yolda giden iki arkadasin dost ve esitlikci tavri olmali. Bundan dolayi bana Hocam
dememeni rica ediyorum.
Hoscakal
Ibrahim
Bana ozelden tel.numarani gonderirsen bu yilin sonbaharinda beraber Karaburun
sirtlarinda ucus alanlari arayabiliriz. Ama aramizda ogretmen-ogrenci iliskisi degil
ayni yolda giden iki arkadasin dost ve esitlikci tavri olmali. Bundan dolayi bana Hocam
dememeni rica ediyorum.
Hoscakal
Ibrahim
- ucarimanda
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 16.10.2006, 17:07
- Ad Soyad: Yigit Yildirim
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar,
Konu Karaburun olunca dahil olmadan edemiyorum.
Çocukluğum Karaburun ve Çeşme yarim adalarinda gecti. Keklik avinda dedemin torbaciligini yaparak heryerini gezmisimdir. Culluk icin barbaros köyü.
Benim tavsiyem boşa enerji harcamamaniz olacaktir. Cografyaya ek olarak surekli esen poyraz yp icin uygun olmayan kosullar yaratiyor. Nadir gunlerde ucus verebilir ancak bir ucus bölgesi olarak cok zor.
Esenderedeki sinaritlere, egrilimandaki cupralara, ambarsekideki nergis soganlarina, zeytinlere ve defnelere selam.
Yigit
Konu Karaburun olunca dahil olmadan edemiyorum.
Çocukluğum Karaburun ve Çeşme yarim adalarinda gecti. Keklik avinda dedemin torbaciligini yaparak heryerini gezmisimdir. Culluk icin barbaros köyü.
Benim tavsiyem boşa enerji harcamamaniz olacaktir. Cografyaya ek olarak surekli esen poyraz yp icin uygun olmayan kosullar yaratiyor. Nadir gunlerde ucus verebilir ancak bir ucus bölgesi olarak cok zor.
Esenderedeki sinaritlere, egrilimandaki cupralara, ambarsekideki nergis soganlarina, zeytinlere ve defnelere selam.
Yigit
- Human capital
- Mesajlar: 954
- Kayıt: 24.06.2007, 18:40
- Ad Soyad: İbrahim Coban
- Şehir: Almanya
- Aldığı Beğeni: 88 / 0
- Pilot Menüsü:
Selamlar Yigit,
Onerin icin sagol,ama ben daglarda gezmeyi bosa enerji harcama olarak degil, dogayi koklamak ve beynimdeki cozemedigim
sorulari sifirlayip rahatlamak olarak algiliyorum. Saglikli bir ucus alani bulamazsak benim icin sorun yok am herhalde Mustafa
icin umidinin kirilmasi gibi bir duygu olusur. Ama ben yine de cok iyi kanat hakimiyeti olan ve havayi iyi yorumlayabilen bir pilot
icin sinirli bile olsa bir iki yer bulunabilecegini dusunuyorum. Bu kadar guzel anilarinin oldugu bir yerdeki arastirma gezimize
senin de katilman cekici olmazmiydi.?
Ayrica Karaburun doga guzelliginin disinda Turkiye,nin bence en onemli tarihi olaylarindan birinin meydana geldigi bir yer
olarak benim icin olaganustu cekici.Burasi turkiye insaninin cag atlayip gelisme sansinin yok oldugu bir yer. Yuzyillar once
asalak osman ailesinin soyguncu ve baskesen yonetimine karsi, o sartlarda Seyh Bedrettin,in dusunsel onculugunde olusan muhalefet hareketi kendilerinden sayica cok fazla olan osmanli ordusu tarafindan Karaburun,da kistirildi. Ve bu onurlu hareket ve onun taraftarlari orada yok edildiler. Sloganlari "yarin yanagindan gayri her seyimiz ortak olmali" idi. Bu slogan ve dusunce
bugun bile cok ileri bir seviyeyi temsil ediyor bence.
Bundan dolayi da Karaburun,u doya doya gezmek isterim. Osmanli askerlerinin isyancilar saklanamasin diye yaktigi, icinde
binyillarin cam agaclari olan ormanlari ancak orada hayalimde canlandirabilecegimi ve o araziye nasil yakisabilecegini gormek
istiyorum.
Keyifli ucuslar
.
Onerin icin sagol,ama ben daglarda gezmeyi bosa enerji harcama olarak degil, dogayi koklamak ve beynimdeki cozemedigim
sorulari sifirlayip rahatlamak olarak algiliyorum. Saglikli bir ucus alani bulamazsak benim icin sorun yok am herhalde Mustafa
icin umidinin kirilmasi gibi bir duygu olusur. Ama ben yine de cok iyi kanat hakimiyeti olan ve havayi iyi yorumlayabilen bir pilot
icin sinirli bile olsa bir iki yer bulunabilecegini dusunuyorum. Bu kadar guzel anilarinin oldugu bir yerdeki arastirma gezimize
senin de katilman cekici olmazmiydi.?
Ayrica Karaburun doga guzelliginin disinda Turkiye,nin bence en onemli tarihi olaylarindan birinin meydana geldigi bir yer
olarak benim icin olaganustu cekici.Burasi turkiye insaninin cag atlayip gelisme sansinin yok oldugu bir yer. Yuzyillar once
asalak osman ailesinin soyguncu ve baskesen yonetimine karsi, o sartlarda Seyh Bedrettin,in dusunsel onculugunde olusan muhalefet hareketi kendilerinden sayica cok fazla olan osmanli ordusu tarafindan Karaburun,da kistirildi. Ve bu onurlu hareket ve onun taraftarlari orada yok edildiler. Sloganlari "yarin yanagindan gayri her seyimiz ortak olmali" idi. Bu slogan ve dusunce
bugun bile cok ileri bir seviyeyi temsil ediyor bence.
Bundan dolayi da Karaburun,u doya doya gezmek isterim. Osmanli askerlerinin isyancilar saklanamasin diye yaktigi, icinde
binyillarin cam agaclari olan ormanlari ancak orada hayalimde canlandirabilecegimi ve o araziye nasil yakisabilecegini gormek
istiyorum.
Keyifli ucuslar
.
- ceremcem
- Mesajlar: 59
- Kayıt: 09.12.2012, 11:02
- Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Mustafa çok hevesli ve girişken bir arkadaşımız. Beraber gidip keşif yaptık.
Kartal tepesi (diye isim taktığımız) ~630 m irtifalı, Kuyucak plajının tam güneyinde kalan tepeden yaklaşık 6 sorti tek, 4 sorti tandem olmak üzere toplam 10 uçuş yaptım.
Tepeye çıkış 5 km asfalt, 4 km stabilize yol.
Bu tepeden her yöne kalkmak mümkün. Yalnız batı'ya kalkılacaksa ve rüzgar biraz yüksekse aşağılara inmek gerekiyor. Yine Batı'ya tandem ile kalkmak her halükarda zor.
Saat 13:00'e kadar büyük ihtimalle uçuş veren tepemiz 13:00'den sonra da bazen uçuş verebiliyor.
İniş alanları milyar tane, o konuda sorun yok. Yalnız sahile sadece dar alanlara iniş konusunda deneyimli pilotlar inmeli.
Sert havada yer çalışmış ve inişini planlayabilen bir öğrenci bu tepeden uçuş yapabilir.
Speedleriniz mutlaka takılı olsun.
Kartal tepesi (diye isim taktığımız) ~630 m irtifalı, Kuyucak plajının tam güneyinde kalan tepeden yaklaşık 6 sorti tek, 4 sorti tandem olmak üzere toplam 10 uçuş yaptım.
Tepeye çıkış 5 km asfalt, 4 km stabilize yol.
Bu tepeden her yöne kalkmak mümkün. Yalnız batı'ya kalkılacaksa ve rüzgar biraz yüksekse aşağılara inmek gerekiyor. Yine Batı'ya tandem ile kalkmak her halükarda zor.
Saat 13:00'e kadar büyük ihtimalle uçuş veren tepemiz 13:00'den sonra da bazen uçuş verebiliyor.
İniş alanları milyar tane, o konuda sorun yok. Yalnız sahile sadece dar alanlara iniş konusunda deneyimli pilotlar inmeli.
Sert havada yer çalışmış ve inişini planlayabilen bir öğrenci bu tepeden uçuş yapabilir.
Speedleriniz mutlaka takılı olsun.