1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Asimetrik kapanma hakkında

Gönderilme zamanı: 8 yıl 7 ay önce (04.09.2015, 15:23)
gönderen cegoo
Arkadaşlar Merhaba. Uçuşta olabilecek emercensy durumlardan asimetrik kapanma hakkında birşey sormak istiyorum.
Asimetrik kapanmanın nedenlerini biliyoruz. Peki asimetrik yememek için ne yapmalı? Mesela kanat öne saldırdıgında fren basıncını artırmalı artırmaz isek önden kapanma olabilecegını önceden tahmin edebiliriz. Veya kanat arkaya yatarsa fren basıncını azaltmak gerektigini yoksa stall olabilecegini tahmin edebiliriz. Pekı hangi durumlarda asimetrik yiyebilecegimizi tahmin edebiliriz? Hangi durum olursa asimetrige sebep olabilir? Uçuşta frenleri tok tutmanın kanat iç başıncının korunmasında etkili oldugunu biliyorum. Bunun dışında duz uçarken, frenler ideal konumda iken, ( çeyrek fren omuz hizası ) asimetrik yememiz hangi durumda olası bir durumdur?
Vaktinizi aldıysam özür dilerim. THK YP başlangıç Kursundan çıkalı 20 sortim oldu. Alanyada deneyimli arkadaşlar gözetiminde uçuyorum. Ama hala daha çok yeniyim ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Teşekkur ederım

Gönderilme zamanı: 8 yıl 7 ay önce (04.09.2015, 16:56)
gönderen cincir
Aşağıdaki linki okumanızı tavsiye ederim.


http://www.ypforum.com/viewtopic.php?t=2640

Gönderilme zamanı: 8 yıl 7 ay önce (04.09.2015, 20:14)
gönderen cegoo
Teşekkür ederim. Daha önce bu konuyu okumuş ve aktıf pılotajı da indirmiştim.