P2 için tavsiyeler

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
juk
Mesajlar: 1
Kayıt: 22.02.2021, 17:47
Ad Soyad: Ahmet Karakaya
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

P2 için tavsiyeler

Mesaj #1 gönderen juk » 6 gün 15 saat önce (22.02.2021, 19:04)

Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım. Ben P2 eğitimi alıp, uçmak istiyorum. Fakat biraz tedirginim de, kazalar bölümüne baktım pek iç açıcı bir bölüm değil ama gördüğüm çoğunlukla ileri seviye pilotlarda ciddi kazalar meydana geliyor. Ben de zaten öyle ilerlemek gibi bir hedefim yok, süzülsem bana yeter çünkü zaten yükseklik korkumda var hafif ama onu da yenmek istiyorum. Yükseklik korkusu derken uçakta falan olmaktan değilde şöyle diyim 45 derece dik bir yerden aşağısını görmek. Ama sorum şu, P2 eğitiminde bir şeylerin ters gitme ihtimali nedir? Kapanmalar falan okuyorum hep eğitim uçuşunda bu tip bir durumla karşılaşma veya çok ciddi olmayan bir durum olsa bile telaş ve panik nedeniyle olası ters durumlar nelerdir? Tekrardan belirtiyim çok yapmak istiyorum bu sporu denizde yüzmekle bir benzetme yapıcak olursam kenarda çimicek kadar da olsa yapmak istiyorum ama endişeliyim.
Teşekkürler


Kullanıcı avatarı
TakiP
Mesajlar: 15
Kayıt: 27.06.2016, 22:51
Ad Soyad: Uğur GÖRGÜ
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

P2 için tavsiyeler

Mesaj #2 gönderen TakiP » 5 gün 14 saat önce (23.02.2021, 19:52)

Kaza videolarına bakarsanız hep kaza olduğunu sanmanız normal gelir. Birçoklarının binanın çatısından bakınca içine ürperti girmesi kaçınılmazdır çünkü sizi koruyacak sizi tutacak birşey yoktur. Yamaç paraşütünde bizi koruyan şeyler limitimizi bilmemiz, harnesimiz, yedek paraşütümüz, teori bilgilerimizdir. Yaptığımız spor güvenli bir spordur ama bu demek değildirki tehlikesi yoktur. Elbette tehlikeside vardır.
Tüm eğitim aşamalarında birşeylerin ters gitme ihtimali herzaman hep vardır. Bu ihtimalleri önceden gözünüzde kestirebilirseniz birçoğumuz gibi sıkıntısız atlatırsınız bu süreci. Çünkü hepimiz başlangıçta aynı şeyleri hissediyorduk. Eğitim alacağınız kişiler yada kurumlarda başlangıç eğitimi kanatları vardır. Öğrenci kanatları dediğimiz bu kanatlar kapanmalara karşı daha güvenlidir. sanmıyorumki hiç bir klüp size direk kanat verip bir tepeden uçmanızı sağlasın, yada size uygun olmayan havalarda uçmanıza izin versin. Önce yer eğitimi ve teori bilgilerinizi geliştirmeye başlayacaksınız. Yerde arazide kanadı kontrol etmeyi öğreneceksiniz. Kanatların öğrenci kanadı olduğundan emin olup, nitelik konusunda araştırdığınız eğitmenlerinizin söylediklerini uygulayacaksınız. Havada eğitmeninizin size verdiği komutları uyguladığınız sürece ve uçuş sayılarınızın yavaş yavaş 50den 100e 100den 200e çıktığında başlangıçta hiseetiğiniz bu çekinceler hiç aklınızda olmayacak bile. Çünkü aklınız ve gözleriniz devamlı havada olacak. Çünkü çıktınız artık bir kere oraya. Şahsi fikrimi soracak olursanız bu işi sadece hafta sonları uçarım durumu yoktur. Kendinizi geliştirmeli her duruma hazırlıklı olmalısınız. Taktir edersinizki denizdeki dalga denizin ortasında olduğu gibi kıyısındada vardır. Ve son olarak daha önce hiç uçtunuzmu bilmiyorum ama isterseniz başlamadan önce tandem uçup bu işin size uygun olup olmadığını test edebilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 2
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

P2 için tavsiyeler

Mesaj #3 gönderen Gurbet Kusu » 2 gün 19 saat önce (26.02.2021, 14:34)

@Takip
Valla ben kendi adima yamac parasütü pilotu olmak isteyen hicbir kimseye önceden Tandem ucusu tavsiye etmem.
Nedeni
istisnasiz her saglikli bünyede yükseklikten belli bir korku vardir ve bu sagliklidir (Panik-Fobi haline dönüsenler haric)
Eger siradan bir egitimle yamac parasütne baslarsaniz, önce düz alanda parasüt kontrolu sonra hafif hafif yamacin yukarilarindan ilk ucus denemeleri yapiyorsunuz, ve sürekli bu yüksekligi artiriyorsunuz. (Eger egitimci sizi direkt yüksek bir yamactan ucusa baslattiysa kanimca dogru yerde egitim almiyorsunuz demektir)
derken gözünüz ve bedeniniz ufak ufak yükseklige alisiyor,
Yok eger -önce bir Tandem yapayim bakayim bu is bana göremi?- derseniz helede Ölüdenizden 1900m den ucus yaptiysaniz, birde Pilot iniste ücbes heyecanli hareketler size yasattiysa cok büyük bir ihtimalle bu ilk ve son ucusunuz olacaktir.(Elbette istisnalari vardir)
Herkes icin gecerli olmamakla beraber ; Gözü ve beyni yavas yavas bu ise hazirlamak kanaatimce Pilot sayisini artirir

Kullanıcı avatarı
Murat06
Mesajlar: 14
Kayıt: 06.06.2017, 20:37
Ad Soyad: Murat Gündüzeri
Şehir: ANKARA
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

P2 için tavsiyeler

Mesaj #4 gönderen Murat06 » 1 gün 12 saat önce (27.02.2021, 21:44)

Elbette korku ve tedirginlik hayatta kalmayı sağlayan doğal duygulardır. Fakat bunun derecesi herkeste aynı olmuyor. Eğer korku ve tedirginliğiniz havada olma isteğinize galip geliyorsa bu iş size göre değildir. Sadece ileri seviye pilotlar kaza yapmıyor. Acemi pilotlarda çok kazalar yapıyor. Çok basit şeyler yüzünden ciddi kazalar yaşanabiliyor. Sizin benzetmenizle bu işte kıyıda çimmek diye bir şey yok. Uçuşa geçtiğinizde kıyıdan bir anda uzaklaşmış olursunuz.
Herhangi bir hava aracı ile uçmak (yolcu veya pilot olarak) size çok cazip, (hatta büyüleyici) gelmiyorsa kendinize daha cazip uğraşılar bulun derim ben nacizane..