İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
RushSloow
Mesajlar: 5
Kayıt: 15.08.2022, 04:57
Ad Soyad: Yunus Güleç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #1 gönderen RushSloow » 1 yıl 3 ay önce (17.08.2022, 06:03)

Merhaba arkadaşlar, İstanbul Avrupa yakasında oturuyorum, İstanbul içi ya da çevre illerde mümkünse 4-5 gün süreli blok eğitim alabileceğim bir yer arıyorum. İstanbul dışında eğitim alacaksam teorik eğitimi mümkünse online almak istiyorum, çünkü İstanbul dışına izin alıp çıkmam gerekiyor ve iznim kısıtlı. Ayrıca benim durumumda olup beraber eğitim almak ve yamaç paraşütü üzerine paylaşım yapabileceğimiz birileri varsa konu altında ya da mesaj ile bana ulaşabilirsiniz, özellikle il dışı ulaşım için faydası olacaktır.


Kullanıcı avatarı
firatisik89
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.02.2016, 10:17
Ad Soyad: Fırat mı Işık ?
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 12 / 1
Yaş: 34
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #2 gönderen firatisik89 » 1 yıl 3 ay önce (24.08.2022, 08:32)

Merhaba, başlangıç seviyesi eğitimi mi almak istiyorsunuz.
05412284090 instagram: firatisik89 bende İstanbul'dayım.

Kullanıcı avatarı
RushSloow
Mesajlar: 5
Kayıt: 15.08.2022, 04:57
Ad Soyad: Yunus Güleç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #3 gönderen RushSloow » 1 yıl 1 ay önce (04.11.2022, 07:24)

Tekrar merhabalar, araştırmalarım sonucu 7-8 günlük blok eğitim sonrası uçuşun çok tehlikeli olduğunu ve şirketlerin ticari kazanç kaygısı ile hareket ettiklerini düşünmeye başladım. İstanbul içi 3 ay boyunca uygun günlerde Çatalca' da uçuş eğitimi , Küçükçekmece sahil tarafında yer eğitimi veren bir uçuş okulu buldum, 3 haftadır eğitim alıyorum ve bu kararımın ne kadar doğru olduğunu anladım. Reklam olmaması için isim vermiyorum, yeni başlayacak arkadaslara da tavsiyem blok eğitim veren şirketler yerine aynı şehirde olduğunuz, rüzgar durumuna göre yer ya da uçuş eğitimi veren uçuş okullarını tercih edin .

Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 73
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 35 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #4 gönderen Gurbet Kusu » 1 yıl 1 ay önce (04.11.2022, 09:26)

RedBlue yazdı:Tekrar merhabalar, araştırmalarım sonucu 7-8 günlük blok eğitim sonrası uçuşun çok tehlikeli olduğunu ve şirketlerin ticari kazanç kaygısı ile hareket ettiklerini düşünmeye başladım. ....
....
, yeni başlayacak arkadaslara da tavsiyem blok eğitim veren şirketler yerine aynı şehirde olduğunuz, rüzgar durumuna göre yer ya da uçuş eğitimi veren uçuş okullarını tercih edin .


Hayirli olsun kardesim, Allah kazasiz belasiz ucuslar nasip etsin.

Yamac parasütü egitimi bir nevi Araba ehliyeti almaya benzer. Ehliyeti aldiginizda temel sürücü kurallarini ve ogrenmissinizdir
amma genede
kaza yapmaya cok meyilli ve tehlikedesinizdir
cünkü
Daha henüz reflexler oturmamistir, göz ve beyin ve uzuvlariniz arasindaki koordinasyonda bir tecrübe olmadigindan,
heran tehlikedesinizdir
ve heran baskalari icin tehlikelisinizdir.

Burda(Alm.) ehliyet alanlarin 2 yil deneme süresi vardir. Bu süre icinde bir kazaya sebebiyet verirseniz sizi tekrar imtihana/egitime alirlar.
Gün olur bir bakarsiniz A noktasindan B noktasina gitmisinizdir lakin arabayi nasil sürdügünüzün bile farkinda degilsinizdir.
Artik beyinde hersey otomatige baglanmistir
Bu süre ister

Yamac parasütü ise cok daha tehlikeli bir ugras oldugundan burda da bazi seylerin otomatige baglanmasi epey sürmektedir.
Aklinizda olsun
Tabiki egitim uzun süreli olursa elbette cok daha iyi olur.
Ben blok egitim alanlari ve egitim verenleride anlayabiliyorum.
Adamin memleketinde veya yakinlarinda bir ucus egitim merkezi yok.
Senelik izninden veya okul izninden kesip burada biran önce ögrenip ucmak istiyor.
Simdi bu adam 3 ayini bu egitime imkansiz veremez
Bu blok egitimler iste bu mecburiyetten kaynaklaniyor.

Sana hak veriyorum. --imkani olan-- egitimini uzatabildigi kadar uzatsin.
Sonucta YP kazalarinda can söz konusu, arabanin kaportasi veya lambasi/fari ile kiyaslanmayacak kadar önemli bir durum

imkani olmayan kardesler ise blok egitimden sonra ilk iki yillarinda olsun cok temiz kalkis mekanlarindan ve cok durgun havalarda ucsunlar
unutmasinlarki daha ogrenecek cok sey var.

Son olarak ne kadar usta olursak olalim uctugumuz alet ince bir ip ve ip ince bir bezden ibaret
Sert ve türbülansli havalarda ustalikta bir yere kadar ise yariyor sonra....

Acin bakin kaza raporlari sayfasina ne kadar büyük ustalarimizin kazalar sonucu hayatini bu dünya icin sonlandirdigini görecegiz (Allah hepsine rahmet etsin, taksiratlarini affedip mekanlarini cennet kilsin insallah)

Selametle kal

Kullanıcı avatarı
Sebastian
Mesajlar: 2
Kayıt: 27.01.2023, 23:23
Ad Soyad: Hüseyin AY
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #5 gönderen Sebastian » 10 ay 1 hafta önce (27.01.2023, 23:28)

Merhaba ben de sizin gibi İstanbul avrupa yakasında atayış içerisindeyim eğer mümkünse özelden vs ders aldığınız yeri pahlaşabilme imkanınız var mıdır

Son beğenen RushSloow

Kullanıcı avatarı
RushSloow
Mesajlar: 5
Kayıt: 15.08.2022, 04:57
Ad Soyad: Yunus Güleç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #6 gönderen RushSloow » 8 ay 1 hafta önce (27.03.2023, 16:32)

Merhaba Sebastian, 0507 855 90 25 ya da İnstagram: RushSloow ' dan bana yazabilirsiniz.


Kullanıcı avatarı
RushSloow
Mesajlar: 5
Kayıt: 15.08.2022, 04:57
Ad Soyad: Yunus Güleç
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #7 gönderen RushSloow » 4 ay 1 hafta önce (30.07.2023, 11:22)

İstanbul' da eğitim hakkındaki yorumumu güncelleme gereği duyuyorum, bahsettiğim kursu veren kişinin hiçbir yetkisi yokmuş, ben yine çok fazla kaynak ve tecrübeli pilotun tecrübesinden faydalanarak kendimi geliştirdim fakat bu sürede eğitim adı altında ücret alıp thk yetkisi olan başka bir okuldan hiçbir şekilde yer eğitimi ya da 7 sorti P2 uçuşları öncesi eğimli arazide kalkış iniş eğitimi almadan 350 metrelik tepeden tamamen şöyle kalkış yapacaksınız böyle iniş yapacaksınız tarzı ölmeden şans işi P2 lisansımı aldım.Bu 7 sorti ilk ayağımızın yerden kesildiği uçuşlardı.Bahsettigim eğitim vermeye yetkisi olmayan sadece P3 lisansına sahip kişinin P5 e kadar eğitim alabileceğin çok diri, güzel ve 140 saniye geçirgenlik ortalamasına sahip diye sattığı kanadın ortalaması 8 saniye çıktı, bu yüzden Uçmakdere' de kanat kalkışta uçuş formu kazanamadı ve ağaca girdim, neyse ki kırımsız atlattım, kanadın ortalamasının 8 saniye olduğunu bu kazadan sonra öğrendim.Daha sonra sırf egosunu tatmin etmek için sözde kurs verdiği kişilere sürekli bağırıp aşağılayıcı tarzda konuşması sonucu, bu durumdan rahatsız olan ve sırf sesini yükseltip rencide etmemesi için çoğu kişi doğru yaptığı bir çok hareketi bu bahse konu kişinin istediği gibi yapmaya çalışınca kazaya karıştı.Sert rüzgarda ters kalkış yapmaya çalışırken kanatla beraber ters şekilde havalanınca döndüm ve uçuşu iptal ederek tekrar yere indim, sırf çevremizdeki kişilere ve bana ego kasabilmek için akla mantığa sığmayan rencide edici şekilde 'niye dönüyorsun o şekilde uçup take-off tan ayrılacaksın' şeklinde ilginç bir tepki verdi.P2 öğrencisi olarak ben bile bunun yanlış olduğunu tahmin edebiliyorken take-off u terkedene kadar ters uçmamı istedi, sonraki denemede tekrar ters kalkış denerken havalandım ve dediğini yapmaya çalışırken ağaca girip bilincimi kaybettim, kafatasımda çatlak ve sağ omuz kısımlarında çok ciddi travma oluştu, 2 gece hastanede kaldım, hayatıma normal şekilde devam edebilmek için 2 ay rapor aldım.aradan aylar geçmesine rağmen boyundan omzuma giden kemik halen şişmiş ve çıkıntılı halde duruyor.

Kazadan dolayı şikayetçi olmadım, kendisi ne kadar thk yetkisi olduğu şeklinde beyanlarda bulunsa da yeterince araştırmadığım için kendimi suçladım, şikayetçi olmamım da sağlığımı geri getirmeyeceğini biliyorum, kazadan sonra özür dileyen kişi, kursta aynı kazaları yaşama potansiyeli olan kişileri uyardıktan sonra ' bu camiada herkes birbirini tanır, ayağını denk al ekmeğime engel olma eğitimlerine engel olurum' şeklinde tehdit etti.
Dediğini 20 yaşında bir kız bu kişinin egosunu farkedip, eğlence ve hobi amaçlı geldiği eğitimlerin bütün gününü mahvettiği gerekçesiyle kurstan ayrıldıktan sonra yaptı ve İstanbulda thk yetkisi olan başka bir okuldan eğitim almasını engelledi.

Bu konuda kendimi sorumlu hissettiğim için yorumumu güncellemek istedim, nasıl başta reklam olmasın diye isim vermediysem şimdi de kişinin sözde ekmeğine engel olmamak için isim vermeyeceğim.
İsim vermeme de gerek yok aslında, İstanbul FlyAnatolia haricinde THK yetkisi ya da eğitmenlik vasfına sahip kişi ya da kurs yok, geneli P3 eğitimi alıp, eğitim aldığı kursa sözde öğrenci yetiştirip para kazanma derdinde, sağlığımız ya da uçabilmemiz hiçbirinin umrumda değil.


Sözde eğitimci olan kişi hasbel kader bu yorumuma denk gelirsin, söylediğin gibi bu camiada herkes birbirini tanır, bu kötü geri dönüşü umarım ciddiye alır ve merdiven altı eğitim vermekten vazgeçersin, kendi single uçuşlarında ve tandem uçuşlarında kurallara uymayan birisin, pilotajın iyi olabilir ama iyi bir pilot değilsin, eğitimci hiç değilsin.Kazanacagin paradan feragat ederek belki ileride başına büyük bir iş almaktan kurtulursun.
Söz konusu kazamdan dolayı şikayet hakkım halen devam ediyor, umarım beni bir kez daha tehdit edersin..

Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 73
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 35 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #8 gönderen Gurbet Kusu » 4 ay 6 gün önce (31.07.2023, 10:26)

Önce gecirdigin kazadan dolayi büyük gecmisler olsun
ve Allah insallah tekrarindan vede beterinden korusun

Ben de gördüm ki ucmak ile ucus egitimi vermek iki ayri bölüm iki ayri dünya.
Siz dünyanin en kral ucucusu/pilotu olabilirsiniz amma ucusun egitimini -ADAM GIBI- veremeyebilirsiniz.
Eger bu yetenek(egitimcilik) sizde dogustan ve hayat sartlarindan yoksa olusmamissa herseyden önce cok iyi bir egitimcilik egitimi
almalisiniz.

Bu is hayat meselesi, idareten olmaz, herkesin dilinde dolasan moda kelime varya -liyakat- yani yeterlilik/ehliyet/.. burda hakkaten
cok cok önemli.
Yanliz sunuda belirteyim bu sorun hemen heryerde ayni.

Benim hanim TC de kisa bir egitim almisti ben aklimca aga dedim böyle olmamali en iyisi alamanyada bu egitimi tekrarlatayim.
Lakin burda sectigim kurs ve nasibimize düsen kurs-hocasi malin mali cikti

Acemi ve hatta hic tecrübesi olmayan insanlara üc bes teorik bilgicik aktardiktan sonra yaklasik 50m irtifadan hemde acemiler icin fazla rüzgarli havada (acemiler icin en ideali sifira yakin rüzgardir ve kesinlikle sifir TERMIK tir) ucurmaya kalktilar.

Daha kalkamadan sürüklenenin haddi hesabi yoktu
Hanimin minimal tecrübesi oldugundan bir iki uctu amma iniste panikleyip cukurluk bir bölgeye inmeye kalkinca ayagini kirdi
ve havlu atti
Artik ucmuyor ucmayi düsünmüyor bile :(
Kizimda kurstaydi oda havlu atti.
Oysa bizim hayalimiz hepimiz Bayburttan ailecek ucacak ve bir ilki daha gerceklestirecektik :(

Bu sayfalardan acemi ucus egtimleri nasil olmali nelere dikkat edilmeli iki kez deginmistim.
özetle
Yer egitimi güzel olmali eyvallah.
Sonra tepeye cikip UCMADAN önce hafif bir rampada aceminin ilk ayaklari yerden kesilmesi saglanmali
cogu zaman kalkistan sonra cökme yasanir burda acemi tekrar kosarak kanadi tekrar ucurmayi gene hafif rampaciklarda ogrenmeli
bu irtifa asla 5 m yi gecmemeli
Panik halinde elleri havada tutma egitimi
ve temiz inis egitimleri
bunlarin hepsi -HAFIF RAMPA ve maximum 5 m bilemedin 10 m irtifalarda yaptirilmali

ucus güzellestikce irtifa artirilmali

en son 50 m den telsiz desteginde ucuslar verilmeli

Lütfen egitimcilerimiz bu noktalari dikkate alsinlar

Kullanıcı avatarı
ugurci
Mesajlar: 151
Kayıt: 06.05.2006, 00:34
Ad Soyad: Adnan Uçar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 12 / 1
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #9 gönderen ugurci » 4 ay 4 gün önce (02.08.2023, 10:36)

İtiraz edenler de olacaktır mutlaka ama aşağı yukarı 20 yıla yakın bu camiada olmanın verdiği birikimle, eğitim konusunda kurumsal rüştünü ispat etmiş firmalardan eğitim almak şart diyebilirim. Şahsen ben temel eğitimime böyle bir firmada son derecede rijit ama bir o kadar da tecrübeli ve bundan kaynaklanan davranış kalıplarıyla çoğu öğrenciyi henüz daha hatayı yaptığı anda sonuçlarını öngörerek telsizden uyaran bir hocanın kurumsal eğitimi ile başladım ve büyük kısmı kendimden kaynaklanan yetersizlikler kısmen de hava şartları nedeniyle paket eğitimi 1 haftada değil 2 yıla yayılan süreçte 3 farklı periyotta tamamladım. Yüz yüze saatler süren teorik eğitimleri çoğu kendi eğitim seanslarından kaynaklanan video seanslarıyla desteklemişlerdi. sırf P1 eğitimi için 3 kere pamukkale'ye gitmiştik, kurum istanbulda ve ben de istanbula çok yakın lokasyonda olmama rağmen. Hele hele çatalca gibi poyrazıyla bilinen bir lokasyonda ya da P2 için Uçmakdere'de vs hiç bir zaman eğitim söz konusu edilmedi. Çok fazla uçuş saatim olmasa bile yan yana kanat serdiğim , sohbet ettiğim en az 6-7 pilot arkadaşı bu süre içinde paraşüt kazalarında kaybetmiş biri olarak başlangıçta verilecek biraz daha fazla paranın değil, ölüm, basit bir paraşüt kazası yaralanmasındaki tedavi masraflarından bile kat kat düşük olacağını söyleyebilirim.

Son beğenen Gurbet Kusu

Kullanıcı avatarı
homer380
Mesajlar: 5
Kayıt: 24.05.2012, 08:42
Ad Soyad: Hacı Karaca
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

İstanbul içi ya da çevresinde eğitim

Mesaj #10 gönderen homer380 » 4 ay 4 gün önce (02.08.2023, 11:19)

Türkiye de ne yazikki sivil havacılık boşluğu var. Bunu da insanlarımız kendi menfaatleri için kullanıyor. Çok daha sıkı bir denetim şart, Eğitmenimden pilotuna kadar.

Son beğenen Gurbet Kusu