ruzgarın siddeti

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Anonymous
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

ruzgarın siddeti

Mesaj #1 gönderen Anonymous » 1 on yıl 8 yıl önce (06.10.2005, 19:18)

tamamen cahil cesaretiyle bi sorum var. yamac parasutu dıye adlandırılan spor ıcın sahıp olunması gereken maksımum yukseklık nedır ayrıca ucus bolgesındekı ruzgar sıddetı maxımum ne kadar olmalıdır.
ayrıca spor bolgesının sahıb olması gereken dıger teknık gereksınımlerıde yazarsanız sevınırım...


Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen onursan » 1 on yıl 8 yıl önce (07.10.2005, 10:54)

selamlar,

hocam öyle birşey sormuşsun ki, bu söylediklerine cevaben yazılmış kitaplar bile var :)

kısaca söyleyeyim, ama bunları sadece bilgi olarak veriyorum. bu bilgilerle yapacakların sadece seni ilgilendirir.

max yükseklik: hava molekülleri barındırabilen her irtifada uçabilirsin. bildiğim kadarıyla şu ana kadar 8096 m'den küng amca'nın balondan çıkışından daha yüksek irtifada uçuş olmadı. örnek olması amaçlı. ayrıca motorsuz olarak uygun rüzgar ve yer şekillerinde yerden de kalkış yapılabilir (bkz. ormanlı / ist).

max rüzgar hızı: sen şiddeti sormuşsun, ben sana hızını söylesem yeterli olur herhalde. uçuş sırasında açık bir bölgede, teorik olarak rüzgar hızı istediği kadar çok olabilir. ama eğer kastettiğiniz kanadın hızı ise, şu sıralar 50 ile 55 km/saat maksimum hız yapan kanatlar bol bol var piyasada. ancak 35 km/saat hızdaki rüzgarda kalkış yapabilmek için harbiden tecrübe gerekli.

bölgenin teknik gereksinimleri: bu çoook uzun bi cevabı olan bi soru. apayrı bi konu başlığı, YP kitaplarında kocaman bölümler işgal eden konu. kısaca, tepe'nin özelliklerini yazarsak, en önemlisi güvenli iniş yerlerinin bulunması. birçok bölgede güvenli iniş yerleri olmadığı için uçuş yapılmamakta. tepenin sağlaması gereken koşul, hakim rüzgarı karşılamalı ve pilotu rüzgarın yönü hakkında yanıltmamalı (pilot yanılmak isterse kimse engel olamaz). kalkış pistinde ve pistin önünde mekanik türbülans yaratacak unsurlar bulunmamalı gibi bilmemkaç tane madde var. arkadaşlar eksikleri tamamlarlar umarım.

benim size bi sorum var, sadece araştırma / öğrenme amaçlı mı soruyorsunuz yoksa bu işi yapmaya niyetiniz var da genel çerçeve mi istediğiniz, yoksa siz bu işi biyerlerde yapıyosunuz da ayrıntıları deşmek mi istediniz? kusura bakmayın, merak ettim ben de.

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ORKO » 1 on yıl 8 yıl önce (07.10.2005, 14:45)

oooo yp meraklıları teker teker dökülmeye başladı, buda ne demek oluyor yamaşüte ilgi her geçen gün artıyor, eminim bir üç beş seneye kadar yp kulüpleri dernekleri ve bu işi yapanlar artacak... :))