2. el YP alirken nelere dikkat etmeliyim

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ilhan
Mesajlar: 1
Kayıt: 30.05.2006, 02:00
Ad Soyad: İlhan Ardic
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

2. el YP alirken nelere dikkat etmeliyim

Mesaj #1 gönderen ilhan » 1 on yıl 7 yıl önce (02.06.2006, 23:15)

Tum adralanin junkie'ler merhaba. :D

2. el YP alirken nelere dikkat etmeliyim ve ortalama olarak, orta kalitede YP'u nekadar alabilirim.

YP'u derken, kanat, harnes, yedek ve kask.

ayricak satilik YP varsa lutfen bana bildirin.


saygilar

ilhan ardic


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 712
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 40 / 1
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 7 yıl önce (02.06.2006, 23:53)

- Herşeyden önce müsaitse 0 malzeme almayı tercih edin. 0 malzeme fiyatları çok fazla olduğu için durumunuz müsait değilse 2. el malzemeye başvurun.

- 0 veya 2. el malzeme alırken aldığınız kanadın sizin tecrübenize uygun olduğuna emin olun. Yeterli bilgiye sahip değilseniz uzman pilotlardan yardım alın. Tecrübenizin üstünde bir kanat size ciddi sorunlar yaşatabilir.

- Emniyet açısından bakıldığında, DHV’si yüksek kanatlar ehil ellerde avantaj sağlarken ne yaptığından emin olmayan birinin elinde facialar yaratabiliyor.

- 2. el malzemenin yıpranma payına ve durumuna göre risklerinin arttığını unutmayın.
- Malzemeyi satın almadan önce özellikleri hakkında iyice araştırma yapın ve o malzeme hakkında yazılan yorumları okuyun.

- Malzemeyi satın almadan önce mutlaka görün ve deneyin.Özellikleri hakkında detaylı araştırma yapın. Malzemeyi satan kişinin kanat için verdiği bilgilerin doğruluğu araştırma yaparak doğrulayın.Malzemenin sitesinden gerekli bilgileri alabilirsiniz.

- Kanat alırken DHV - Afnor gibi şirketler tarafından güvenilirliği test edilmiş kanatları tercih edin.

- Bir kanadın ortalama ömrü 300 saat e yakındır.Bu rakama yakın uçuş saati olan kanatları almaktan kaçının.

- Alışverişlerinizi mümkünse peşin olarak ve mümkün olduğunca tanıdık insanlarla yapın.

- Kanat seçerken kanadın kilo limitlerini öğrenin ve o limitler dahilinde seçiminizi yapın.
Kilo limitleri hakkında detaylı bilgi için sitemizde bulunan www.yamacparasutu.net/makale/detail.asp ... 0&iType=22 bu makaleyi okumanızı tavsiye ederim.

-Ayrıca kanat seçimi ile ilgili www.yamacparasutu.net/makale/detail.asp ... 9&iType=22 bu makale den de yararlanabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
onursan
Mesajlar: 202
Kayıt: 14.07.2005, 15:59
Ad Soyad: Onur San
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen onursan » 1 on yıl 7 yıl önce (03.06.2006, 01:56)

selamlar,

kanadin suya inmiş olduğunu, hücrelerinin bir veya birkaçının değişmiş olduğunu, iplerin durumunu anlamak pek kolay sayılmaz. ben olsam (mümkünse) o malzemeyi ithal eden arkadaşla bağlantıya geçerek kanadı göstermeyi tercih ederim. ithal eden ve o malzemeyi satan insan, kanadın durumunu en iyi şekilde analiz edebilecek ve sizden istenen meblağın uygunluğunu anlayabilecek kişidir (bu noktada ithal eden arkadaşın güvenilir olduğunu varsayıyorum).

eğer ithalatçi yoksa, güvenilir değilse veya ulaşmak uzay - zaman eğrisinde zorluk çıkarıyorsa, işi bilen güvenilir arkadaşlar bulmak gerekir ki iletişim çağında bu zor değildir. kimse biyerlerde beraber uçacağı insana yarım saatini ayırmaktan çekinmez (not: havacılar kardeştir).

eğer acilen satmak-almak durumu varsa, ipler kontrol edilerek kaplamanın aşınmasına; kumaşa bakılarak kaplamasının ne kadar azaldığına, hava geçirgenliğine, yamalara - yırtıklara ve kumaşın aşınmasına; kolonlardaki aşınmalara bakmak gerek. iplerin kanada ve kolona bağlanan noktalarına bakarak kopma veya zorlanma olup olmadığı anlaşılmaya çalışılır. kanadın içine göz atarak hücre duvarları kontrol edilir.

şimdilik aklıma gelen bunlar. ancak konu ile ilgili yeterli bilgi yoksa bi şekilde kanadı ehil insanlara göstermekte fayda var. eğer kanat ile ilgili içinize sinmeyen bişey çıkarsa o kanatla uçarken sürekli aklınıza takılır ve sizi rahatsız eder.

hepsinden önemlisi acele etmemektir. bildik satıcıları ve bildik pilotların malzemeleri tercih edilmeli.

sevgiler.

not: guru değilim, sadece benim nacizane görüşlerimdir.

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen ORKO » 1 on yıl 7 yıl önce (03.06.2006, 15:18)

diğer pilotların kanatlarının kumaşıyla kendinizinkini karşılaştırdığınız zaman, kumaştır iplerdir, kaba bir tahminde yapılabilir diye düşünüyorum.

gene her işte olduğu gibi, işi ehline sormak danışmak gerekir diye klasik bir lafla sözümü bitireyimde işleri sadece yp olan kişiler anlatsınlar bizlere, (özellikle tandem pilotlarının yorumları hani iyi olurdu )

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 242
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 5 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen serhat » 1 on yıl 7 yıl önce (05.06.2006, 18:32)

arkadaşlar kanat alırken önce uygun seviye olduğundan emin olun sonra;

kumaş durumuna bakın ... eski kanatlar katlarken çabuk hava kaçırır renkleri soluktur, tozlu ortamda kullanıldıysa mikro ölçekte zımparalanmıştır, kumaşın hava kaçırmaması gerekir... bunu anlamak için kumaşı avucunuzun içinde toplayıp su koyun sonra bu su topunu çevirerek sıkın bakın su ne hızda kumaştan sızıyo.. emerekte anlaşılır tabi ama zor oluyo biraz... korkmayın kanata bişey olmaz...

iplere bakın: çok sıyrık varmı değişen ip varmı , uzayan ip warmı diye... kanat yeni görünsede aynı taraftan yapılan akrobasi hareketleri kanatın bir taraftaki iplerinin uzamasına neden olur... iki taraftaki ipleri simetrik bişekilde üst üste koyup ölçebilirsiniz. kanat temiz olsa bile çok uçmaktan a ve b ipleride uzar.

aerodinamik yapısına bakın: kanat tepeye yavaşmı geliyo sürekli yamukmu geliyo uçuş hızı yavaşmı ... böyle durumlar varsa kanat artık yorulmuş yapısal olarak uçuşa uygun değil demektir...