Yeni baslayanlar icin kanat secimi

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Yeni baslayanlar icin kanat secimi

Mesaj #1 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (20.09.2010, 17:13)

dhv 1 almayın 1 e yakın 1-2 alın



Not : Açıklamalarım aşağıdaki mesajımda.


Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 103
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen musfur04 » 1 on yıl 3 yıl önce (20.09.2010, 22:28)

Arkadaşlar birbirimizi yanıltmayalım. Yeni başlayan arkadaşların kesinlikle DHv 1 kanatla uçmaları gerekli. En azından 50 uçuş. Kendisini tam anlamı ile kanada hakim bir duruma getiriceye kadar. Ki artık yeni kanatlar 2005 ve üstü yani DHV 1 bile olsa eski kanatlara göre bir hayli hızlı. DHV 1/2 kanatlar da bir o kadar hızlı. Dolayısı ile bence 1/2 kanat arkadaş için hızlı olabilir. Hatasını ağır ödeyebilir.
Bence arkadaş önce DHV 1kanat ile biraz uçsun. Kendisi ve kanadı tanısın hazır olunca 1/2 kanat edinsin.

Kullanıcı avatarı
007taner
Mesajlar: 115
Kayıt: 04.11.2006, 00:13
Ad Soyad: Taner Yıldırım
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen 007taner » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 00:50)

katılıyorum

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 07:34)

Bartug bey,
Yeni baslayan pilotun seviyesini, yetenegini ve ogrenme becerisini bilmeden, lutfen arkadaslari yanlis yonlendirmeyin. Yarin bir gun sizin tavsiyeniz sebebiyle olmadik bir kaza baslarina gelirse vicdan azabi cekersiniz.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 09:58)

merhaba
öncelikle kısmen hatalı bir beyanda bulunudğu kabul ediyorum.
a-Elbette her kişi kendi berecesine göre kanat seçiminde bulunmalı.
b-Kanat seçiminde en önemli faktör HOCA VE birlikte uçtuğu kulüp ile gendi gelişimi olmalı.
c-bir arakadaş kanat arıyorum ilanı verince benim aklıma gelen eğitimlerini tamamlamış, olduğunu varsaydım :oops:
bu ise en az 10 başlangıç tepesi uçuşu, 15 civarı klüp pilotu uçuşu. Bu noktaya kadar kulüp ve eğitmen kanat temin ettiği için malzeme alımına gerek duyulmadığını var saydım.
bunları belirtmeden veya belirtmeye gerek duymadan beyanımını kısaca yazdım.
ama bunlar kulüp eğitimi tamamlamış bir arkadaşın 1-2 kanat almayacağı veya düşünmemesi anlamına gelmez.

1- 1 kanat alıp ilk on uçuşunu yapan arkadaşlarım tamamı kanadından rahatsız.(isim istenirse isim verebilirim)
2- THK dan 10 başlangıç kalkışı yaptıktan sonra 1-2 kanat ile eğitimlerime devam ettim. yani hayatımda ayağımın yerden kesildiği 11. uçuşumdan sonra hep 1-2 ile uçtum. (ben yaptım oldu demek değil açıklaması aşağıda)
3- Eğitim kanadı ve başlangıç kanadını birbirinden ayıralım lütfen
4- 1-2 kanatlar da aralarında 1 e yakın, 2 ye yakın , 1-2 ortası olarak sınıflandırılıyorlar.
5- Bir çok şirket kanatları ile skalalar yayınlıyor, örneğin benim kanadım icro wild cat için başlangıç ve orta seviye kanadı olarak nitelendiriliriyor
http://www.bursaairsports.com/
"ICARO 'nun yeni başlangıç-orta seviye kanadı WILDCAT çıktı.. Deneme uçuşu yapmak isteyenler bizimle irtibat kurabilir."
6-Kendi yeteneklerini bilen ve hocası tarafından da değerlendirilen arkadaşın güvenli 1-2 kanatla devam etmesinde mahsur yok diye düşünüyorum.
Hepsinden önemlisi
kanat seçiminde en önemli unsur uçulacak şartlardır.
İlk 50 uçuşa kadar 1 kanat olması gerekir diyen arkadaşlar hangi şatlarda bu 50 uçuşun yapılacağına dair kaynaklara bakmak lazım. Bu şartlar altnda 1 kanat ile 1-2 kanat arasnda fark olur mu bunu değerlendirmek lazım.

Bence kulüp eğitimi tamalanmadn pir kişiye pilot denemeceği için 25. uçuştan itibaren şeklinde değelendirme daha doğru bir değerlendirme olur yukarda sorduğun soruyu 25.-50. uçuşu arasında 1 ve 1-2 kanat arasında fark var mı şeklinde sormak lazım
Buraa pilot kadar uçulan şartların(olması gereken şartlar ve limitlern) dikkate alıması gerekmekte diye düşünüyorm.
Mevcut uçan akadaşları çoğu ünv. yıllarında kulüp kanatlarla uçtuğu için 50 uçuş sonra 1 kanadı satıp 1-2 kanat almak nasıl bi şey bunu da değerlendirmesi lazım.

Kaldı ki burada yazılan emir değil öneri olarak dikkate alınmalı.

bu nedenle normal şartlarda önerim 1-2 kanadı da düşün olarak ele alnımalıdır.

Sadece bu kadar ayrıtı yazmamıştım o zaman o kadar :)

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 12:21)

dhv 1 almayın 1 e yakın 1-2 alın

sitem mesajı düzeltmeme izin vermediği için yeni mesaj yazıyorum.

arkadaşım öncelikle p-1/p-2 eğitimi almadıysanız kendi başınıza yer çalışması bile yapmak tehlikedir.

Eğer eğitim alacaksanız Türkiyedeki hemen her kurum kulüp pilot eğitimi sonuna kadar kanat ve malzemetemin ediyor. Kulüp eğitimini bitrdikten sonra hangi seviyede olacağınızı göreceksiniz o na göre kant vemalzeme seçimi yapın eğitime başlamadan veya eğitim esnasında malzeme alma fikri bence çok erken

Bundan soraki beyanlarımı p-2 (kulüp pilot) eğitiminizi aldığınızı var sayarak yazıyorum.
Hocanız ve diğer tecrübeli arkadaşlarınızla görüşüp 1 e yakın 1-2 almanızı tavsiye ederim.
50 civarında uçuş tamamlayıncaya kadar süzülme şeklinde ve darbesiz-15-20 KM rüzgar hızında maks 20 Km rüzgarda termik olmayan saatlerde, güvenli ve tescilli tepelerden kalkış yapacaksınız. Bu aşamada biraz hız farkı dışında 1 kanat ile 1 e yakın 1-2 kaat aasında fazla fark görmeyeceksiniz.
Ancak gelişme sağladıkça ve limitiniz yükseldikçe 1 kanat çok yavaş kalacak 1-2 kanat aramaya başlayacaksınız. Bu esnada elinizdeki kanat size yük olacak, keyif vermeyecek.
Bir çok arkadaşm 1 kanat ile başladı kanatlarınn yavaşlığından özellikle yelken yaparken şikayetçiler. daha kanadı ile 20-30 uçuş yapmadan kanadı satmayı düşüne arkadaşlar var.
eğitim kanadı ile başlangıç kanadını da ayırmazını tavsiye ederim.
Bu hususta üreticilerin kanat skalaları var. Bunları incelediğinizde 1-2 kanatların başlangıç seviyesini kapsayanlarını görecekseniz bunu da dikkate alınmasını tavsiye ederim.


Kullanıcı avatarı
no_identity
Mesajlar: 133
Kayıt: 21.05.2009, 23:01
Ad Soyad: Mustafa Özgen Paşa
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 42
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen no_identity » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 12:59)

Bende eğitimimi tamamladıktan hemen sonra (heniz bir irtifa uçuşum olmasına rağmen) kanat arayışlarıma 1-2 diye odaklandım ve öyle de sonuçlandı. Sol Ellus 2 kanat sahibi oldum.
Ama ben bu kanadı alırken bir sürü hoca ile gerek telefonda gerekse yüzyüze konuşma fırsatı buldum ve hepsinin ortak kanısı kanadın biraz hızlı bir kanat olduğu ve dikkatli olmam yönündeydi.

Ben aldığım eğitime kendi fiziksel ve ruhsal halime çok güvendiğimden bi karar aldım kanadıma alışana kadar temiz stabil havalarda düz uçuşlar yapacaktım. İlk uçuşlarımdan bu güne kadar çok büyük bir tehlike atlatmadım çok şükür. Ama bunda dikkatin tedbirin ve sakin bir kişiliğimin olmasının büyük avantajı var. Kendimi güvende ve hazır hissetmiyorsam asla uçmadım.

Sonuç olarak her geçen gün kanadıma biraz daha alışıyorum. iyiki dhv-1 kanatla başlamamışım.

Ama lütfen bu yazıyı okuyupta hiçbir arkadaş bende yaparım ederim diyipte kendilerini riske sokacak bir kanat almasınlar. Hangi seviyede olduğunu bilip
oına göre karar vererek kanat alsınlar.

Bu arada çok ilginç bir istatistik belirtmek isterim. Nerdeyse 1-2 kanatların bütün hepsine bakın
School -- ""(((Beginner --- İntermadiate)))""--- Experinenced --- Competition
arasında olduğunu göreceksiniz yani tabiri caizse eğitimini tamamlamış herkesin alabileceği bir kanat türü olduğunu ileri sürüyorlar. Bence büyük bir yanlışşş...

Alacağınız kanadın test sonuçları dahil olmak üzere bütün özelliklerine iyi bakmanızı tavisye ederim. Eğer bu kanatla uçan birini bulupta fikir alabilirseniz daha iyi olur.


TEKRARDAN YUKARIDA YAZILANLARIN TAVSİYE YA DA ÖNERİ OLMADIĞINI BELİRTMEK İSTERİM

Saygılarımla...
En son no_identity tarafından 04.11.2010, 17:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 13:31)

bartsay yazdı:1 kanat çok yavaş kalacak 1-2 kanat aramaya başlayacaksınız.
Bir çok arkadaşm 1 kanat ile başladı kanatlarınn yavaşlığından özellikle yelken yaparken şikayetçiler. daha kanadı ile 20-30 uçuş yapmadan kanadı satmayı düşüne arkadaşlar var.


Spora yeni baslayan kisilerin akil almaz performans meraki nedir anlayamiyorum. Olay 0.3-0.5 glide farki mi ? trim hizindaki 0.5km/slik fark mi? full speeddeki 3-5km'slik fark mi?
Kanat yavas diyen arkadasa hayatinda kac kere speed kullandin bilader dedin mi?

Ben 2 sene dhv1 kanatla uctum. Canavar gibi termikte donuluyor, cross ta, soaring de yapiliyor. Tabi yapabiliyorsan, ! Ama amacin sadece ayagini yerden kesmekse, sabahlari, aksamustleri termiksiz turbulanssiz havada ucuyorsan ister yarisma kanadiyla uc ister DHV1-2 ile pek fark olmaz.

Daha 20 saat ucusu olmayan pilotlar yeni pilotlara kanat konusunda tavsiyede bulunabilecek kadar kendilerine guveniyorlarsa; bu ulkede daha coook, 1 senelik ucus tecrubesiyle kendine yamac parasutu egitmen pilot ve ticari tandem pilotu unvani veren kisiler cikar. Sonra da bu ise yillarini verenler kicini yirtar, federasyon egitim kriteri cikarsin, Oludenizde tecrubesiz tandemciler milletin hayatini tehlikeye atiyor diye.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 16:23)

Muzaffer Bey biraz maksadını aşar ifadeler kullandığınızı belirtiyorum. :oops:
bazı konularda hasas olabilirsiniz ancak benim beyanlarım mutlaka bir yerlerde gördüğüm duyduğum şeylerin aktarımına yöneliktir.
bilgi ayrı ------ tecrübe ayrıdır.
Burası forumdur. Tepede hava beklerken konuştuğumuz gibi burada konuşuyoruz. Hatalı bir beyanda bulunuğumuz zaman özür diliyoruz veya düzeltiyoruz.
birileri haddini bil sus derse sizce tartışma ortamı olur mu?
Yamaç paraşütü, tüplü dalış, havacılık veya başka sporlar. Araştırma, tecrübe ile ilerlemiştir.
Kaza raporları ilerlemiştir. ANcak forumda her yazışımızda beylik kavramları hatırlatmak zorunda mıyız?

kendine güven konusunda haklısınız evet kendime güveniyorum. Çünkü benim işim literatür. Bu yüzden Denver'da yaşamanıza da güvenerek (ingilizce bilginize)bize ekte gönderdiğim linkleri bir inceleyin.
1-2 kanadı başlangıç kanadı yapanlar var. (benim inglizce bilgim ile)

Şimdi benim size "kaç yıllık tecrübeniz var, test pilotumusunuz, fabrikadan iyi mi biliyorsunuz, 1-2 kanat başlangıç kanadı olamaz demekle "haddinizi aşıyorsunuz"(özür dilerim size karşı değil sadece önceki tartışmaları içine alan bir genelleme) demem mi lazım?
Elbette sizin görüşleriniz de değerlidir. (Hatta) Bana göre sizin görüşünüz benimkinden daha değerlidir. Çünkü ben bir beyana bakarken foruma kayıt tarihine ve yıldızlarının önemini yadsıyamam.

Ancak bu kabil hareketler foruma ilgiliyi azaltabilir, insanların yazmasına, sormasına engel olabilir. Yukarıda yazdığım iki yazının ışığında vaktinizi ayırıp bunu okursanız bana hak verirsiniz sanıyorum.

Aşağıdaki ekler ve linklerde okul-başlangıç-ortaseviye olarak üreticileri tarafından sınıflandırılmış kanatlar var eğer başka siteleri dolaşırsanız 1-2 kanatları başlangıç seviyesi içine alan skalaları göreceksiniz.
Hatta başlangıcın başında 1-2 kanatlar varken benim beyanlarıma bu şekilde tepki vermenizi anlayamadığımı da belirteyim.
Umarım bir yerlerde (muhtemelen Manisa) görüşürüz, karşılıklı muhabbet ederiz, geyik yaparız. :)
Kazasız ve keyifli uçuşlar.

http://www.apcoaviation.com/products.as ... aragliders

Çok önemli not:kapasite nedeniyle ekleyemediğim bir çok üreticinin skalası web sitelerinde mevcut. Eğer düşünceniz değişmedi ve tepkiniz devam ediyorsa bu üreticileri de uyarmanız lazım. Başlangıç seviyesi için 1-2 kanat önerdikleri için.
Dosya ekleri
produktbuch_WILDCAT_engl.pdf
(966.41 KiB) 224 kere indirildi

Kullanıcı avatarı
necdet
Mesajlar: 256
Kayıt: 09.11.2007, 11:07
Ad Soyad: Necdet Kara
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen necdet » 1 on yıl 3 yıl önce (04.11.2010, 22:07)

Evet arkadaşlar bence kırıcı olmamak lazım. Sonuçta bir avuç insanız daha yumuşak usluplu olmaya özen gösterelim lütfen,hepimiz yüz yüze bakıyoruz. Kazasız uçuşlar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 3 yıl önce (05.11.2010, 08:27)

Yetenegi veya tecrubesi yeterli derecede olup olmadigini bilmediginiz kisiye 1-2 kanat onermek 4 yasindaki cocuga 2 beden buyuk ceket alip 8 yasina kadar giydirmeye benziyor. Cocuk nasilsa buyuycek gibi ileride nasilsa 1-2 alicam diyerek baslamaniz gereken 1 kanadi atlamak bence hata. Bu konuda istisna kisiler ve kanatlar olabilir ama siz aldiniz istisnayi, yaptiniz genelleme. Herksein 1-2 kanatla baslayabilecegi bir izlenim olusturuyorsunuz. Insanlari yanlis yonlendirebilir.
Ben buna kizdim yoksa kimseyle kisisel bir problemim yok. Bir de dhv 1 kanatlari performans acisindan 1-2lerin cook gerisinde gormenizin bence mal ucuzsa kotudur, parasut guvenliyse performanssizdir, mantigindan geliyor.

1-2 kanat alip termikli havalarda korkarak, kendiniz tehlikeye atarak (1 kanada nazaran) ucmaktansa. DHV1 kanatla kendinize guvenerek ucup daha cabuk pilotajda gelisme gosterebilirsiniz.
Daha da diyecek birseyim yok. Isteyen 2-3 ile baslasin isteyen 1 ile. Herkes kendi kararlarindan sorumludur.
En son muzzy145 tarafından 05.11.2010, 08:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (05.11.2010, 08:39)

Dennis Pagen The Art Of Paragliding Sayfa 287- 288/289
2007 ikinci baskı

yeni veya kullanılmış bir kanat alırken 6 hususa dikkat çekmiş
1 maddede kilo ve güvenlik sertifika limitlerini tartışmış.
Tabloda anfor DHV
Beginner- Standart 1
Novice- Satndart 1-2
İntermediate-Perform 2
Advanced- Competi 3
olarak öneride bulunmuş.

Ayrıca 3. paragrafta

Where do your skills lie? diye başlyan bir soru sormuş. Cevabın kağıda dökülemeyeceğini atletik yapı, çeviklik kavrama vs. ile ilgili olduğunu belirtmiş. ve devam etmiş.
İngilizcesi iyi olan bir arkadaş bu kısımları çevirebilirse iyi olur.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (05.11.2010, 08:48)

Muzaffer Bey merhaba
Sabahın köründe ikimizde forumdayız
benim de sizinle veya başka arkadaşlarla sorunum yok olamaz da
ancak bütün yazdıklarımı dikatli okursanız
genel olarak 1 kanat arıyorum diyen birisine sen 1-2 başla demedim.
1 e yakın 1-2 ile başla dedim.
Bunu birtek ben demiyorum. Kaynak da gösteriyorum.
1 kanata kilitlenmektense yeni kanat alacak kişiye 1 kanat yanında 1-2 imkanı da olabileceğini belirtmek istedim.
şu ana kadar araştırma yapmadım ama p1-p-2 eğtimini alıp (yaklaşık 25 uçuş) sonrasında 1 ve 1-2 kanat seçiminden dolayı rahatsızlık görmüş veya kaza yapmış birileri varmı o nu da araştıracağım hafta sonu.
Tekrar günaydın, görüşmek dileği ile.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 3 yıl önce (05.11.2010, 08:54)

Istediginiz ceviri

Where do your skills lie? Bu soruya , kagit ustundeki (lisansinizdaki) derecenizden ziyade, dogustan yeteneginizi, anlama kabiliyetinizi, atletik yapinizi, ne kadar siklikla uctugunuzu goz onude bulundurarark cevap verin. Kanat secerken daha muhafazakar karar verin. Daha fazla zevk alacak, daha az kalbinizi hoplatan olayla karsilasacak ve daha guvende olacaksiniz. Bugunun 1-2 kanatlari dunun yarisma ve performance kanatlari kadar performans gostermektedir ve cok daha guvenlidirler. Sizi bu kanatlari secmenizi siddetle tavsiye ediyoruz.

Benim anladigim kadariyla Denis amcayla ben ayni frekanstayiz.

Saygilar

Size gunaydin bana iyi geceler :D

Kullanıcı avatarı
serdar2362
Mesajlar: 11
Kayıt: 28.10.2010, 10:24
Ad Soyad: Serdar Özlü
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen serdar2362 » 1 on yıl 3 yıl önce (22.11.2010, 15:10)

Konunun açılışından yani 20.09--05.11 tarihine kadar yazılan tartışmaların hepsini okudum. Ben çok çok yeni, hem üye hem pilot adayıyım. Sizlerin yani tecrübeli pilotların tavsiyeleri bizim gibi acemiler için çok önemli olacağından sonuç itibariyle çıkarttığım ders şudur.

-Özellikle bilinen ve kadrosu iyi eğitmenlerden oluşan bir firma yada kulüpten ders alınmalı.
-Pilot ünvanı alınmadan herhangi bir uçuş malzemesi satın alınmamalı.
-Seçilecek malzemeler için (kanat, harness, elekronik malz.) tanıtım kataloğu ile beraber tecrübeli pilot ve hocalardan tavsiye alınmalı.

Ve daha birçok konu için özellikle danışılıp, sorulup ona göre tecrübe kazanılmalı.

Eğer aldığım mesaj doğru ise siz değerli pilotların diğer konularda da tavsiyelerini heyecanla bekliyoruz.

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen Human capital » 1 on yıl 3 yıl önce (22.11.2010, 17:04)

Merhabalar,

Bence Bartug,un ne demek istedigi pek anlasilamadigindan tartisma bu
kadar uzadi. Tartismanin uzamasi benim acimdan sorun deyil,birbirimize
soyleyebilecek seyleriniz oldugu surece konusabilmeliyiz.

Aramizdaki dialogun verimli ve dogurgan olmasi, hitab tarzimizin seviyesine ve surtusme noktasina varmamasina da baglidir.

Simdi geleyim konuya,hatirladigim kadar DHV 1-2 parasutlerinin seviye
yelpazesi o kadar genis ki DHV siniflandirmada bazi 1-2 lere egitime
uygundur bilgisini koyuyordu. Diger ucta ise mesafe rekorlarinin yapildigi
parasutler de yer aliyordu. Saniyorum simdi yelpaze daha da genisledi.

Buyuk parasut ureticileri uc ve hatta dort degisik seviye ve kullanim amaclari icin DHV 1-2 parasut uretiyorlar.

Ben de egitimime 1 e cok yakin bir DHV 1-2 ile yaptim ve bundan da
daha sonra cok memnun kaldim. Ilk parasutumu tam 6 sene uctum.
Bana uzu zaman cok zevk verdi. Kumasi cok yorgun olmasaydi hala
da ucabilirdim.
Bu anlamda Bartug arkadasimizin dusuncesine katiliyorum.
Ama su bilgi de ilginc olur sizler icin: O zamanki Bawyeraki ucus
ogretmenim, benim aldigim parasut hakkinda cok kotu seyler soylemisti.
Ben de hic bir sey bilmrdigim icin buyuk korkuya kapilmistim.
Ve dolayisi ile ilk sene cok cok dikkatli uctum. Sonraki alplerdeki ilk
ucusta ve sonraki gunlerde,butun arkadaslarimdan daha uzaga ve
daha yukseklere cikabilmem ve bu performansimin gelecek aylarda
da devem etmesi,kendime guveni artirdi. Parasutun de hic kotu
olmadigini ogrebdim. Ucus ogretmenim neden parasutumu kotuledi
onu daha sonra cok iyi anladim.

Ben parasutumu yabanci bir firmadan almistim. Ogretmenimin sattigi
uc markadan biri deyildi. Egitim goren 25 kisiden sadece 2kisi idik
baska firmalardan parasut alan. Dogal olarak egitmen ayni zamanda
parasut ticareti de yapiyorsa,sanirim ondan objektf degerlendirme
yapmasini beklemek pek mumkun deyildir.

Ben de diger arkadaslar gibi kimseye sunu yada bunu alin demek
istemiyorum. Ama mumkun oldugunca her alanda ve ucusta da kendiniz
karar vermeye calisin.

Sevgiler
Ibrahim


Kullanıcı avatarı
serdar2362
Mesajlar: 11
Kayıt: 28.10.2010, 10:24
Ad Soyad: Serdar Özlü
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen serdar2362 » 1 on yıl 3 yıl önce (23.11.2010, 00:48)

Açıklama yapma inceliğini gösterdiğiniz için teşekkür ederim. Ben Ankara'da Hacettepe Üniv. bağlı uçuş kulübünden eğitim alıyorum. Hocalarım da ehliyetli tecrübeli pilotlar. Dikkatimi çeken burada ozone marka 1-2 kanatların tercih edilmesi oldu. Halen gözlemlemelerim devam ediyor tabii. Ne demişler aklın yolu birdir diye.

kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen kubibjk » 1 on yıl 3 yıl önce (23.11.2010, 02:35)

Merhabalar.Merak ettiğim ,neden firmalar dhv 1 ,ltf 1 ve en a kategorisindeki kanatlara başlangıç kanadı diyorlar.Arkadaşlar bence kimse yeni başlayan bir arkadaşa 1 alma 1 e yakın 1-2 al dememesi gerekir.O kanadı alan arkadaş uçuş sırasında yaşayacağı bir tehlikede, tavsiyede bulunan arkadaş sorumluluk hissetmeyecek mi.Firmalar neden 1-2 kanatları başlangıç kanadı olarak satmıyorlar.Demekki testlerde istenilen sonuçlar alınamıyor.Bu tip sporlarda kendine aşırı güven tehlikeyide beraberinde getirir diye düşünüyorum.Saygılarımla.

pisquare
Mesajlar: 70
Kayıt: 30.03.2007, 00:29
Ad Soyad: Zafer Atlı
Şehir: Sakarya / Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen pisquare » 1 on yıl 2 yıl önce (27.06.2011, 00:30)

serdar2362 yazdı:Dikkatimi çeken burada xxxxx marka 1-2 kanatların tercih edilmesi oldu. Halen gözlemlemelerim devam ediyor tabii. Ne demişler aklın yolu birdir diye.


Serdar abimize Allah'tan rahmet diliyorum. Şayet kaza sırasında profilinde belirttiği kanat kullandığı kanat ise aşağıda o kanadın http://www.para2000.org sitesinde yayınlanan test raporunda EN-B aldığı test sonuçları şunlar:

9. Behaviour in a steeply banked turn

Sink rate after two turns: More than 14 m/s (B)

14. Asymmetric collapse

With 75% collapse

Change of course until re-inflation / Maximum dive forward or
roll angle: 90° to 180° / Dive or roll angle
15° to 45° (B)

With 75% collapse and accelerator

Change of course until re-inflation / Maximum dive forward or
roll angle: 90° to 180° / Dive or roll angle
15° to 45° (B)

20. Big ears

Recovery: Recovery through pilot action in
less than a further 3 s (B)

21. Big ears in accelerated flight

Recovery: Recovery through pilot action in
less than a further 3 s (B)

Bunlara ek olarak genelde önemsenmeyen;

24. Any other flight procedure and/or configuration
described in the user's manual


Procedure works as described: NOT AVAILABLE
Procedure suitable for novice pilots: NOT AVAILABLE
Cascade occurs: NOT AVAILABLE

Serdar Özlü'nün yazdıklarına bakılırsa kaza raporlarını takip ettiği, emercensi durumlara ilgisiz olmadığı anlaşılabiliyor. Başlangıç / kulüp pilotu eğitimi aşamasındaki birinin bu başlıktaki yorumlardan etkilenerek kanat seçimi yüzünden hayatını kaybetmiş olması ihtimali ise korkunç birşey. Eğer anlatıldığı gibi kalkıştan hemen sonra 20 metre irtifada %70-80 asimetrik yediyse kullandığı kanat işte burda hayati önem taşır. Zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür, kanat da öyle. Eğitmeni tarafından yazılan ve henüz tam olmayan (eksik) bir kaza raporu da var, adam gibi bir kaza raporu şart. Umarım en kısa zamanda herkes üzerine düşen görevi yapar.