ilk okuldan beri uçma isteğimi ni hayet gerçekleştirme fırsatı yakaladım ve de çok mutluyum. yeni başlayan biri olarak forumun kaza raporları inceledim ve bulabildiğim yazıları okuyorum. fakat bazı eksiklikler var, kendi açımdan da tabii. ingilizce bilmemek bundan biri. fakat internetten yaptığım incelemelerde anlatılanlar hep metin şeklinde görsel, çizimel örnekler yok. böyle oluncada anlamada eksik kalıyorum. benden ufak bi sitem olsun, verilen bilgilere görsellik eklense çok daha yararlı olacaktır. izninizle bazı şeyleri sormak istiyorum.
1. yer eğitimi ne kardar süre alınmalı ve eğitim tepesinden uçmadan önce nasıl çalışma yapılmalı?
2. yer eğitimi ve başlangıç bilgilerini konusunda bilgi veya link verirseniz memnun olurum.
3. kullanılan ingilizce terimlerin ne anlama geldiğiyle ilgili bilgi verirseniz memnun olurum. örneğin stall, take off vb.
4. bazı videolarda kanatların yerden çok yüksekte olmadan aniden kapandığını ve yere çakıldığını gördüm. bu tür olaylardan korunmak için neler yapmam gerekir?
şimdilik bu kadar fakat ardı gelecek şimdiden teşekkürler
yeni başlayan biri olarak herkese selamlar ve tabi ki yardım
Moderatör: Moderatör Ekibi
- kaangirgin
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 06.04.2011, 17:42
- Ad Soyad: Kaan Girgin
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- emekmurat
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 02.03.2005, 18:12
- Ad Soyad: Murat Ersin Emek
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Selam
Ben 4. sorunuzun cevabını vereyim öncelikle, o tür olaylardan korunmak için eğitim alarak bu işe başlamalısınız. Gerekli eğitimi alırken size 3,2,ve 1 . soruların cevabını hatta çok daha fazlasını eğitmenler verecektir:) Öncelikle yapmanız gereken bölgenizde eğitim veren kişi ve kurumlarla irtibata geçmeniz ve kendi başınıza uçmaya kalkmamanız...
Ben 4. sorunuzun cevabını vereyim öncelikle, o tür olaylardan korunmak için eğitim alarak bu işe başlamalısınız. Gerekli eğitimi alırken size 3,2,ve 1 . soruların cevabını hatta çok daha fazlasını eğitmenler verecektir:) Öncelikle yapmanız gereken bölgenizde eğitim veren kişi ve kurumlarla irtibata geçmeniz ve kendi başınıza uçmaya kalkmamanız...
- yppilot35
- Mesajlar: 263
- Kayıt: 18.08.2007, 18:48
- Ad Soyad: Murat Binici
- Şehir: İzmir/ Akşehir
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
iyi günler kaan bey
öncelikle siz ne seviyedesiniz_?
hiç uçmadınız araştırıyormusunuz_?
uçtunuz ama hiç öğrenmedinizmi,__?
sizi bu konularda bir izmirli olarak aydınlatmak ve yardım etmek isterim.._?
hatta izmirde sizi yönlendirebileceğim arkadaşlarım ve kulüpler mevcut..
05354767579 telefonun iyi günler
öncelikle siz ne seviyedesiniz_?
hiç uçmadınız araştırıyormusunuz_?
uçtunuz ama hiç öğrenmedinizmi,__?
sizi bu konularda bir izmirli olarak aydınlatmak ve yardım etmek isterim.._?
hatta izmirde sizi yönlendirebileceğim arkadaşlarım ve kulüpler mevcut..
05354767579 telefonun iyi günler
- kaangirgin
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 06.04.2011, 17:42
- Ad Soyad: Kaan Girgin
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- alican_
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 25.02.2010, 21:02
- Ad Soyad: Ali Can Bağrıyanık
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
1.) Yer çalışmaları sizin kanadı düzgün bir şekilde tepeye getirmeniz, tepenizde tutmanız ve kanadı hissetmeniz için yapılan bir çalışmadır. Kanadın hareketlerine karşı verdiğiniz doğru tepkiler reflek haline gelinceye kadar yer çalışması yapılır, belli bir zaman aralığı söylemek pek doğru olmaz(size, gelişiminize bağlı). Eğitim tepesinden uçmadan önce az eğimli ayağınızın yerden 1-2m kadar havalanacağı bir bölgede ilk uçuş hissini yaşayabilirsiniz, bu çalışmada da uçuş hissi ve iniş anında yapılacak olanlar pratik edilebilir.
2.) -
3.) Zamanla bu terimlerle yeterince iç içe olacaksınız ezberlemek için uğraşmanıza gerek yok bence.
4.) Kapanmaların sebebi genellikle türbülans ve pilotaj eksikliğidir. Başlangıç eğitimleri stabil hava koşullarında (türbülansın hissedilir derecede olmadığı durumlarda) yapılır. Sizin hangi havada, nerede uçacağınız hakında değerlendirmeyi başlangıç aşamasında eğitmenleriniz yapar. İlerleyen seviyelerde yeterli pilotaj ve teorik bilgiyle o havalarda da uçuşlar yapabilecek seviyeye gelebilirsiniz.
Ersin beyin de dediği gibi herşeyden önce iyi bir eğitim almanız şart eğitmen gözetiminde uçmanız gerekli...
keyifli uçuşlar...
2.) -
3.) Zamanla bu terimlerle yeterince iç içe olacaksınız ezberlemek için uğraşmanıza gerek yok bence.
4.) Kapanmaların sebebi genellikle türbülans ve pilotaj eksikliğidir. Başlangıç eğitimleri stabil hava koşullarında (türbülansın hissedilir derecede olmadığı durumlarda) yapılır. Sizin hangi havada, nerede uçacağınız hakında değerlendirmeyi başlangıç aşamasında eğitmenleriniz yapar. İlerleyen seviyelerde yeterli pilotaj ve teorik bilgiyle o havalarda da uçuşlar yapabilecek seviyeye gelebilirsiniz.
Ersin beyin de dediği gibi herşeyden önce iyi bir eğitim almanız şart eğitmen gözetiminde uçmanız gerekli...
keyifli uçuşlar...
- kaangirgin
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 06.04.2011, 17:42
- Ad Soyad: Kaan Girgin
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
ilk yazdıklarıma bakıyorum aslında isabetli yazı ve sorular olmuş.
1. ingilizce bilmemek - bence çok önmenli ama hiç bir zaman beceremedim. şimdi kanat için tecbübeli kişiler para2000 ni incele diyorlar. bakıyorum ama ingilizce eksikliği fazlasıyla hissediliyor.
2. anlatılanlar hep metin şeklinde görsel, çizimel örnekler yok- bu noktada türkçe metinlerde görselliğinde olması gerektiğini tekrar vurgalamak gerek sanırım. siteme devam(benim gibi yeni başlayan arkadaşlar için gerçekten faydalı olacaktır.)
3. şimdilik bu kadar fakat ardı gelecek - 4. sorumun cevabını hala anlayamadım. sonradan da izlediğim videolarda kanat uçuş pozisyonundayken birden bi taraf kapanıyor. bu durumda rüzgarı karşıya mı almak gerekir, yoksa kanatların özelliğinden mi bilmiyorum ama son derece tehlikeli bi durum. alçak irtifada yedek atma şansı da yok. sanırım bunu için biraz zamana ihtiyacım var
13 uçuşum oldu. son uçuşlarda eğitmen yönlendirmesi olmadan kendim indim genelde. şimdilik iyi gidiyorum. harnısın üzerine oturarak inmedim daha kendi malzememi almayı düşünüyorum. forumun ilanlarını takip ediyorum.
dhv-1 kanat almayı planlıyorum. şimdilik ilk güvenlik ileride inşallah acro.
kanat alırken örneğin eğimine bak yüzde 14-15 olmalı gibi bilgiler edindim ve kendi kendime öğrenecek çok şey var dedim. inceledğim kanatlarda eğimlerin değiştiğini gördüm.
dhv-1 kantta tam olarak nelere dikkat etmeliyim?
1. ingilizce bilmemek - bence çok önmenli ama hiç bir zaman beceremedim. şimdi kanat için tecbübeli kişiler para2000 ni incele diyorlar. bakıyorum ama ingilizce eksikliği fazlasıyla hissediliyor.
2. anlatılanlar hep metin şeklinde görsel, çizimel örnekler yok- bu noktada türkçe metinlerde görselliğinde olması gerektiğini tekrar vurgalamak gerek sanırım. siteme devam(benim gibi yeni başlayan arkadaşlar için gerçekten faydalı olacaktır.)
3. şimdilik bu kadar fakat ardı gelecek - 4. sorumun cevabını hala anlayamadım. sonradan da izlediğim videolarda kanat uçuş pozisyonundayken birden bi taraf kapanıyor. bu durumda rüzgarı karşıya mı almak gerekir, yoksa kanatların özelliğinden mi bilmiyorum ama son derece tehlikeli bi durum. alçak irtifada yedek atma şansı da yok. sanırım bunu için biraz zamana ihtiyacım var
13 uçuşum oldu. son uçuşlarda eğitmen yönlendirmesi olmadan kendim indim genelde. şimdilik iyi gidiyorum. harnısın üzerine oturarak inmedim daha kendi malzememi almayı düşünüyorum. forumun ilanlarını takip ediyorum.
dhv-1 kanat almayı planlıyorum. şimdilik ilk güvenlik ileride inşallah acro.
kanat alırken örneğin eğimine bak yüzde 14-15 olmalı gibi bilgiler edindim ve kendi kendime öğrenecek çok şey var dedim. inceledğim kanatlarda eğimlerin değiştiğini gördüm.
dhv-1 kantta tam olarak nelere dikkat etmeliyim?