paramotor ile uçarken uçuş kısıtlaması olan bölgeler

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
bilgin
Mesajlar: 14
Kayıt: 26.12.2010, 13:20
Ad Soyad: Bilgin Kaya
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

paramotor ile uçarken uçuş kısıtlaması olan bölgeler

Mesaj #1 gönderen bilgin » 1 on yıl 2 yıl önce (10.04.2011, 17:15)

paramotor ile yerleşim bölgeleri üzerinden uçmak & sahil bölgesinde uçmak izin gerektirir mi veya belirli bi kısıtlama varmı (kaymakamdan & emniyetten & jandarmadan & shgm den) varsa da reklam amaclı uçanlara mı var yoksa kişisel uçuşlara da mı var...


Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (12.04.2011, 06:33)

tabiki var bunun için sunu öneriyorum ...
ucamak istegidiginiz bölge için hava limanı CAHRT ı var
onu bulun internette var örnegin Ltba - ataturk airport istanbul
anlamasınız bile sayfanın birinde yuvarlak daireler var orada hangi bölgede ucak minimum kaç metrede olacak gösteriyor...
birde reklam işi yapıyorsanız ki para kazandıgınız mutmeldir fatura kesminiz gerekiyor... şiyayet söz konusu olursa ceva yersiniz...
notamlı bölgeleri ögrenmek için size kolay bir yol önereyim
112 helikopterlerinin oldugu yerer gidin pilotlarla tanışın... onlar size bütün notam larla alakayı verecktir...
bu arada adamın numarasını almayı unutmyın dagda düşünce adama işimiz düşecek...
zeten meraklı oluyorlar böyle işlere....

belediye sana birde gürültü için ceza kesebilir.. 140 lira dan 2000 liraya kadar... pazarlıgına kalmış...

aynı sekilde mulki amir ucusu yasaklamıştır sen uc ... polis gelir bilmiyordum de keserse ceza bile 1 kereligine bölge idare mahklemesi borcu siliyor....
yada sen dava acabilirsin burada ucabiliriz lisanlarımız var(varsa) yürütmeyi durdurma kararı aldırırsın...
o kararın (ilam deniyor sanırım) birnushasını yanında taşırsın) polis gelir onu gösteririsin....
ama birisini özel arazisine girersen askeriyenin içine girersen başın cok agrıyabilir...
birde kuzenin asayiş sube müdürü ters yapma adamlara bir yolunu bulurlar sana ceza keserler ıspatlamayazsın sahidin olmadıgı için...

Kullanıcı avatarı
bilgin
Mesajlar: 14
Kayıt: 26.12.2010, 13:20
Ad Soyad: Bilgin Kaya
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen bilgin » 1 on yıl 2 yıl önce (12.04.2011, 11:35)

benı aydınlattıgın ıcın saol

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen derajan » 1 on yıl 2 yıl önce (12.04.2011, 20:14)

http://www.ctvaa.aero/index.php?option= ... Itemid=126

bu linkte istediginizi bulacaksınız ama istanbulda ve cevresinde yüksek daglar olmadıgı için sorun olmuyor...

Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (13.04.2011, 10:44)

Merhaba, paramotorun da içinde olduğu çok hafif hava araçları için olan SHY-6C'nin kural kısmı şöyle:(italikler benim yorumlarım)

Uçuş Şartları

MADDE 5- Motorlu çok hafif hava araçları sivil havacılık birimince önceden izin verilmiş hava sahalarında uçabilirler.

-Uçuşlar gündüz görerek uçuş şartlarında uçabilirler. (VFR olarak adlandırılan bu şartlar; fiziki görüş yeterliliği ile birlikte, mevsim takvimindeki "gün doğumunun yarım saat öncesi - gün batımının yarım saat sonrası" saatleri kapsar. Sportif yarışmalar, rekorlar da aynı şekilde bu saat aralığında olduğu takdirde geçerlilik kazanır.)

-Çok hafif hava araçlarında alet uçuşu ve akrobasi yapılmaz.(Bunu belirleyen birazda hava aracının yetenekleridir. Akrobasiye çok uygun olmayan ultralight-microligh gibi araçların yanında deltakanat, yamaç paraşütü gibi motorsuz ÇHHA ile izin alınmış organizasyonlarda akrobasi gösterileri yapılmaktadır.)

-Çok hafif hava araçları, diğer hava araçlarını gözlemek ve onlardan sakınmak ve hava araçlarına öncelik tanımak zorundadır..

-Motorlu çok hafif hava araçları motorsuz çok hafif araçlarına geçiş önceliği tanımak zorundadır.

-Şehir, kasaba ve diğer yerleşim bölgeleri ile açık hava toplantıları üzerinde özel izin alınmaksızın uçuş yapılamaz.

-Havaalanı trafik bölgesinde, kontrol bölgelerinde, terminal kontrol sahalarında ya da bu tür bölgelerde, daha önce bu bölgenin sorumlularından izin alınmadan uçuş yapılamaz.

-Yasak ve girilmesi sınırlı bölgeler üzerinde o bölgenin sorumlularından izin alınmadan uçuş yapılamaz.

-Çok hafif hava araçları yalnız yer görüldüğü hallerde uçuş yapabilirler. Görüş mesafesi yerde ve havada 2 kilometrenin altında olmamalıdır.

-Çok hafif hava araçları bulutlara yatay olarak, 1852 m. (bir Nautical mil), yükseklik olarak da 304.80 m. (1000 feet ) den fazla yaklaşamazlar. (Hava dinamikleriyle uçan yamaç paraşütü, yelkenkanat, planör gibi hava araçları için bazen zorunluluk olan; "buluta yaklaşmak" , uçan insanlar için karşı konulamaz bir dürtüye de dönebilir:) VFR dışı sayılan bulut içininde, başka hava araçlarıyla karşılaşma riskine karşı konan bu kural, karşı konulamaz bulutla oynaşma dürtüsü yüzünden itinayla ihlal edilebilir.)

Kullanıcı avatarı
bilgin
Mesajlar: 14
Kayıt: 26.12.2010, 13:20
Ad Soyad: Bilgin Kaya
Şehir: Tekirdağ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen bilgin » 1 on yıl 2 yıl önce (13.04.2011, 11:36)

arkadaslar bilgiler için teşekkür ederim fakat benim anlayamadıgım konulardan bir tanesi,
paramotor u sivil havacılık tanıyomu tanımıyo pekı tanınmayan bir ucan nesne ıcın nasıl bır ızın verecek kı ya da ben taleb edıcem orasını anlamadım tanımlı olsa tamam ona baglıyım ızın verırse ucarım vermezse bı yolunu bulurum ama dedıgım gıbı tanımı yok ben mı yanlıs bılıyorum yoksa paramotor u tanıyo mu sivil havacılık.?


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen biscen » 1 on yıl 2 yıl önce (13.04.2011, 12:48)

Eveet, yurdumun bol kaotik, çok pratik havacılık dünyasına hoşgeldin!.

"Sivil havacılık paramotoru tanımıyor" diyemeyiz tam olarak ama onların değerli zamanı daha çok ticari faaliyet ve brokratik işlere ayrılmış durumda.

Zaten mantık olarak paramotor uçuşu için SHGM arayıp uçuş izni alman inince arayıp ben indim demen iki taraf içinde pratik şeyler değil. Genel uygulamalarda (bizde olmayan) bunun çözümü şudur: Kontrol alanlarının dışı yatay değil dikey ayrılmış serbest uçuş alanlarıdır. Buralarda uçabilirsin. Bir genel veya çok hafif hava aracı 300 metre(duruma göre 500 de olabiliyor) metre altında kalmak, kontrol alanlarına bulaşmamak ve VFR uçmak şartıyla kafasına göre takılabilir. Bu kontrolsüz alan, hava taşıtlarının birbirini gözetmesi ve yol vermesi kurallarıyla kardeşce kullanılabilir. Bu bir uçaksa muhtemelen bir meydanı ve onun kontrol alanını kullanıyordur ama bu tarladan kalkan bir microlight, paramotorsa tarladan kalkması suç teşkil etmez.

Bence sırasıyla
-Askeri uçuşa açık yasak bölgeler ve
-Havaalanı kontrol bölgelerinden uzak durulmalıdır.

-Askeri yasak bölgelerin bir haritası yok diye biliyorum bu ancak sizin uçtuğunuz bölgeyi tanımanızla çözülebilir.

-Havaalanları için 10 mil diye bir çapta sınır var diye biliyorum ama bu alanı bir huni olarak düşünmelisiniz. Meydandan kalkan bir yolcu uçağı birkaç km içinde 500 metreyi aşar, ama iniş hattına 10-15 km de bile birden fazla uçak alçak irtifada son yaklaşma için dönüşler vs yapar.

-Şehir veya plaj üzerlerinde uçuş planlamak öncelikle sizin emergency ihtiyatınıza bağlıdır. Motorunuz durursa zorunlu bir inişle 3. şahıslara zarar verip başınıza iş açabilirsiniz işte o andada burada uçma iznini sana kim verdi diye sorarlar.

Ama Yerel idareler ve izinler meselesi kökten hastalıklı bir konu maalesef. Ve de kötü niyetli idarecinin insafına açıktır. Şundan eminim "Kasabamız üzerinde izinsiz uçan paramotorlara şöyle ceza verilir" diye bir kural hiç bir yerde yoktur. Ama ceza vermek istenirse bir yolu bulunur.

Sizi denetleyecek bir kolluk kuvvetinin görmek istediği lisans diye birşeyde yoktur (paramotor için konuşuyorum) Ama birtarafında kanat, kartal üzerinde mühür olan birşey ne olduğunu bilmeseler de onları ikna edebilir. Yanlışım olabilir paramotor için SHGM onaylı bir lisans ben bilmiyorum. THSF onaylı bir lisans(sporcular için) ve THK onaylı sertifika bu amaçlar için kullanılsa dahi bunlar uçmak için sahip olunması gereken zorunlu belgeler değildir.

Yani kısacası öncelikle kendi hayatınızı riske etmeyecek bir uçuş yeri seçerseniz eğer, muhtemelen çok sıkıntı yaşamazsınız. Uçacağınız yer bir kontrol sahasıyla çakışıyorsa o meydana bir telefon açın, şansınıza sizi kollayabilirler (Hezarfen hariç, onlar hayır demekle yetinmeyip jandarmayı da yönlendirirler)