paramotor nasıl öğrenicem arkadaşlar

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tolga
Mesajlar: 1
Kayıt: 11.07.2006, 23:29
Ad Soyad: Tolga Adanali
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

paramotor nasıl öğrenicem arkadaşlar

Mesaj #1 gönderen tolga » 1 on yıl 6 ay önce (11.07.2006, 23:35)

Herkese merhaba,

Bu sevdaya yeni kapıldım...Amacım paramotor öğrenmek...Paramotor için sanırım önce yamaç paraşütü eğitimi alıyoruz sonra da motorlu yamaç paraşütünü öğreniyoruz...
Merak ettiklerim şunlar ;

yamaç paraşütü ve paramotoru en kısa sürede nasıl öğrenirim.?
çalıştığım için fazla vaktim de yok, mesela bir haftada bu işe ilk adımı atabilirmiyim?
bana bu kurs işi tahmini ne kadara mal olur??

Birileri yardımcı olursa cok sevinicem.....




Kullanıcı avatarı
ttgünay
Mesajlar: 348
Kayıt: 14.12.2005, 20:29
Ad Soyad: Günay Tutgun
Şehir: Muğla / Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ttgünay » 1 on yıl 6 ay önce (12.07.2006, 00:02)

slm
3-5-7 günlük eğitimle muhtemelen küçük irtifa uçuşları yapmaya başlarsın...
uçmaya başladın diye hemen usta pilot oluvermiyorsun.emeklemeye başlamış bir maratoncuyu düşün.daha cok uçuşlar yapacaksın,nice nice havalar ,termikler,souringler,kalkışlar,inişler görüp yapıp tecrübe edineceksin...
sıv ni yapacaksın......
bu arada paramotorla uçmak için dünya şampiyonu olmana gerek yok.
yani orta seviye bir pilot paramotorla uçmayı öğrenebilir....

tahmini olarak söylüyorum; 100 saatin üzerinde uçuş yapmış,siv ini tamamlamış
birisi paramotor la uçmak için eğitim alabilir diye düşünüyorum..... 8)
saygılar...........

Kullanıcı avatarı
Zafer
Mesajlar: 5
Kayıt: 24.08.2005, 01:08
Ad Soyad: Zafer Guler
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen Zafer » 1 on yıl 6 ay önce (18.07.2006, 12:58)

Paramotorla uçmak single uçmaktan daha kolay ve daha emniyetlidir. Ancak kalkış ve iniş eğitimi almak gerekir. Paramotorla uçmak Yamaçparaşütü ile uçmaktan çok daha farklıdır. Çünkü uçuşlar tecrübe kazanana kadar çok stabil havalarda engel olmayan geniş alanlarda ve deniz kenarlarında yapılır. Kanadın sürekli dolu ve stabildir. Asimetrik kapanma ve önden kapanma riski yok gibidir çünkü kanat basıncı sürekli yüksek ve emniyetli durumdadır, itici motor gücü bunu sürekli sağlar. Paramotorla kazalar genelikle inişlerde olur kalkışlarda çok büyük kaza olmaz tabi rüzgara dogru kalkıp rüzgara doğru ineceksiniz. İnişlerde rüzgara dogru yere yaklaşana kadar kanopy basıncını yüksek tutmak zorundasınız.Heyecana kapılıp firenlere zamanından önce basmanız ciddi yaralanmalara sebep verir. Yamaçparaşütünde kalkışlarda öne doğru hucum açısını arttırmak gerekir, paramotorda bunun tam tersidir mümkün olduğu kadar geriye yaslanıp motorun açını yere 90 derece dik tutmak zorundasınız o zaman hemen havalanırsınız. Gaz ayarında heyecana kapılıp fazla yüklenmemek gereklidir çünkü tırmanma sırasında derin stola girme riski vardır.O yüzden makul oranda gaz vermek ve çok fazla firen kullanmamak gereklidir. Artık paramotor kanatları çok güvenli şekillerde üretilmektedir. Yaklaşık 20 sorti ve 4-5 günlük yer eğitimi ile paramotorla uçmaya başlarsınız. Tüm Dünyada paramotor kullananlar böyle öğrenmiştir. Uçuş yapdıkça motor ile kanadın uyumunu sağlarsınız. Öyle 100 uçuş ve akrobatik olaylara ihtiyacınız yok bu tip yaklaşımları haklı bulmak gerekir ancak çünkü yamaçparaşütünle uçanlar olağanüstü tecrübe ve emniyeti çok önemserler bu çok haklı bir yaklaşımdır, ancak paramotorlar artık çok daha hafif ve kanatlar çok daha emniyetidir. Son olarak bir Paramotor kursunda kendim şahit oldum. Çok tecrübeli yamaçparaşütü pilotlarından daha önce paramotorla uçmayı öğrenen ve daha başarılı olan bir tecrübesiz pilotu gördükten sonra ABD ve Avrupadaki paramotor eğitimlerinin sadece paramotor satışını arttırmak amacında olmadığını anladım. Sonuç olarak tecrübesiz bir pilot ,tecrübeli yp pilotundan paramotorla uçmayı daha geç öğrenmiyor...www.paramotor-fly.com

Kullanıcı avatarı
cankey
Mesajlar: 33
Kayıt: 22.08.2006, 18:46
Ad Soyad: Can Ahmet Gürakın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen cankey » 1 on yıl 4 ay önce (22.08.2006, 19:15)

Ben yaklaşık tam üç günde paramotorla uçtum, bunu başardığım için ben çok mutluyum.
Bence hiç bir zorluğu yok ve olağan üstü bir beceri gerektirmiyor daha önce değişik hava araçları ile pilot olarak uçtum,fakat paramotordaki alınan zevk ve heyecan çok extrem.
Bence yapılacak en önemli şey size uygun kendi malzemenizi hemen satın almak,
daha sonra malzemenin iyi incelenip nasıl uçtuğunu tekniğini analiz etmek.
gerekli videoları izlemek ve dökümanları incelemek tamamen dikatlice okumak,paramotorla daha önce uçmaya başlayan arkadaşlardan tecrübe bilgileri edinmek.
ve en önemlisi kişisel güven pilotun ve eğitimi veren kişinin öz güveni çok önemli.
Eğitimi veren kişinin korkusuz cesur ve soğukkanlı olması bu araçla ilk defa uçuş yapacak pilota çok faydalı hatta vaz geçilmez bir unsur.
Bu kısa eğitime başlayarak üç günümü ayırdım ve üçüncü günün sonunda yaklaşık otuz dakikalık dört sorti uçuşumu tamamladım.

Sonuç olarak paramotor tamamen yamaç paraşütünden daha güvenli bence %200
çok daha corafyaya bağımsız (yamaç aramak yok,dinamik aramak yok,termik aramak yok) dilediğiniz uygun bir düz alan olan heryerden uçabilirsiniz.
istediğin irtifaya inip istediğin irtifada ve istediğin yönde uçma zevki bence paramotoru yamaç paraşütünden ayıran en önemli ve en büyük özellik.
paramotor la uçmak için yamaçparaşütü eğitimi almanıza gerek yok ama fazladan öğrenmiş olduğunuz herşeyin sizlerin kabiliyetini de artırdığını unutmayın.
En önemlisi de ne ile uçarsanız uçun limitlerinizi tekniğini iyi öğrenin ve herzama orta limitlerde uçmaya çalışın bu sizlere risksiz ve kazasız uçma mukafatını sunacaktır.
Son hatırlatmam ve tavsiyem malzemeniz kendinizin olsun eğitim sırasında onlarla bütünleşin eğitimcinizi çok iyi dinleyin ve onu gözlemleyin,ben çok şanslı olduğumu düşünüyorum çünki çok iyi bir hocam oldu

Saygılar hocam teşekürler
Can Ahmet Gürakın

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 230
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen serhat » 1 on yıl 4 ay önce (22.08.2006, 20:26)

paramotor la uçmak için yamaçparaşütü eğitimi almanıza gerek yok ama fazladan öğrenmiş olduğunuz herşeyin sizlerin kabiliyetini de artırdığını unutmayın


paramotorla uçmadan önce mutlaka y p başlangıç eğitimi alınmalı belli uçuş saatini tamamladıktan sonra mutlaka SIV yapılmalıdır.

Kullanıcı avatarı
cankey
Mesajlar: 33
Kayıt: 22.08.2006, 18:46
Ad Soyad: Can Ahmet Gürakın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen cankey » 1 on yıl 4 ay önce (22.08.2006, 21:11)

Eğer öyle gerekli olsaydı bence amerikada da böyletavsiyelerde bulunurlardı.
Bence bu ileri paramotor uçuş teknikleri ile geliştirile bilir yamaç paraşütü SIV la paramotor SIV farklılıklar gösterebilir sanırım.
Sizin bu konuda tecrübeniz var mı varsa paylaşmak isterdik.
Yani paramotor la uçuyor yada eğitimcimisiniz.
Bence bu konuda bir rant sağlama amaçlı eğitim kurumları pilot olmak isteyen arkadaşları aşırı karkutarak hem paramotor sporunun gelişmesini ve öğrenmek isteyenleri kendilerine bağlayarak büyük paralar kazanma arzusundalar,ama bu da yavaş yavaş oturacak sanırım.
Ülkemiz dışında bu konuda çok tecrübe sahibi eğitim kurumları ve okuları var ve onlarda yaklaşık dört günün ve toplam maliyetin 500 usd civarında olduğunu ilan ediyorlar.
Siz farklı bir ifadede bulunuyorsanız lütfen bize bu fikiri nereden edindiğiniz konusunda açıklık getirerek yardım edin.
Ve bu spora gönül verenlerin azmini kırmayın bence bu spor ve alet motorsiklet kulanmaktan daha emin ve güvenilir.
Normal yp eğitimi almak ve belli bir saat uçuş yapmak paramotorla başlayıp ilerletmekten daha tehlikeli.
Bunları yaparken bir yerini kırmazsan seneye paramotorla uçarsın.
Paramotor eğitiminin ilk aşaması yer calışması ,kanat hakimiyetini sağlama , motorsuz yamaç atlaması eğer eğitimci uygu atlayışı görüp ok verirse motorlu uçuşa geçiş olarak sürüyor.
Bu işte o kadar insanları korkutacak ve sadece eğitim için bir servet harcamalarını gerektiricek birşey yok.
Bence yeterince profesyonel yapılan toplam dört veya beş gün yeterli.

Saygılarımla


Kullanıcı avatarı
PaRaDoX
Mesajlar: 666
Kayıt: 31.07.2004, 23:53
Ad Soyad: Ali Yücer
Şehir: Ankara
:
Yönetici
Aldığı Beğeni: 18 / 1
Yaş: 33
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen PaRaDoX » 1 on yıl 4 ay önce (23.08.2006, 01:46)

selamlar can bey

Eğer öyle gerekli olsaydı bence amerikada da böyletavsiyelerde bulunurlardı.


herşeyin en iyisini amerikalılar bilir gibi bir düşünceye kapılmamak lazım diye düşünüyorum.

Paramotor eğitiminin ilk aşaması yer calışması ,kanat hakimiyetini sağlama , motorsuz yamaç atlaması eğer eğitimci uygu atlayışı görüp ok verirse motorlu uçuşa geçiş olarak sürüyor.


yamaç atlaması diye bir tabir yamaçparaşütünde bulunmamaktadır. yamaç paraşütünde atlamak yerine kalkış yapılır. atlamak serbest paraşüt ile yapılır diye bir düzeltme yapmak istiyorum eğer yanlış anlamazsanız.

hoşçakalın

Kullanıcı avatarı
cankey
Mesajlar: 33
Kayıt: 22.08.2006, 18:46
Ad Soyad: Can Ahmet Gürakın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kendimi yanlış ifade ettim sanırım

Mesaj #8 gönderen cankey » 1 on yıl 4 ay önce (23.08.2006, 13:21)

Hatırlatmanız için teşekürler bu benim açımdan bir atlama olduğu için böyle ifade etmiştim.
Bence kalkış demek bulunduğun irtifadan daha yükseğe tırmanmak anlamında oysa ben yamactan hiç irtifa almayacağımı ve çöküş yaşayacağımı bildiğim ve böyle olduğu için atlamak ifadesini kulandım,
burada olay ingilizce terimlerle zaten kısırlaştırılmış ifade özürlerimizi gidermekti ben tecrübeli pilotlar için değil sadece konuya yeni başlamak isteyen arkadaşlara anlayacakları dilde ifadede bulunmak istedim, yanlış anlamayın lutfen.
ve bu arada daha iyi biliyorsak amarikalı ve avrupalılardan neden butun uçuş takımlarını yurtdışından ithal ediyorsunuz.
bu içi boş yazışmaları bırakarak gelişim için gençlere cesaret verelim ve uçma zevkini aşılıyalım belki daha sonra bizldede uçuş teknolojileri gelişir.
kimse bir diğerinden daha yetenekli veya daha akılı değildir.
sadece yetersiz eğitilmiştir ve eğitim süreci kişilerin kavrama hissetme ve fiziksel performansı ile ilişkindir.
Saygılar.

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 230
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen serhat » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 11:59)

o halde ŞÖYLE ANLATAYIM.
(kimsenin başına gelmesini asla istemem)

felaket senaryosu 1: paramatorla havalandınız fazla tırmanma sonucu yüksek bir hücüm açısı yüzünden deepstall oldunuz, daha sonra vücut arlığınızı sabit tutamayıp spine girdiniz. spinde paraşüt tam arkdayken bir anda uçuşa geçti ve öne saldırdı. paraşütün içine düşmekten son anda yediğiniz asimetriktuck sayesinde kurtuldunuz ama kocaman bi kıravatınız var hızla dönerek spiralle alçalıyorsunuz....... alın size full SIV .

BU DURUMDAN NASIL KURTULMAYI PLANLIYORSUNUZ.?

Ben acrobasi ve tandem pilotuyum
aynı zamanda akühavk başkanıyım
bilindik bir paraşüt markasının takım pilotu olmak üzereyim

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 230
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen serhat » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 12:08)

Bence bu konuda bir rant sağlama amaçlı eğitim kurumları pilot olmak isteyen arkadaşları aşırı karkutarak hem paramotor sporunun gelişmesini ve öğrenmek isteyenleri kendilerine bağlayarak büyük paralar kazanma arzusundalar,ama bu da yavaş yavaş oturacak sanırım.


sizce 4-5 gün içinde paramotor eğitimi vererek tomurcuk gibi paramotor pilotu yetiştirmek mi daha RANT peşinde bir sistem

yoksa sporu havacılık disiplini içinde bütün eğitim süreçlerinden geçerek yapılan ve eğitim süresi kesinlikle 4-5 günden uzun olan bir sistem mi daha RANT peşinde

hangisinde daha büyük paralalar kazanma arzusu var isterseniz tekrar düşünün.

Kullanıcı avatarı
cankey
Mesajlar: 33
Kayıt: 22.08.2006, 18:46
Ad Soyad: Can Ahmet Gürakın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Profesyonelliğin sonu yok sanırım

Mesaj #11 gönderen cankey » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 14:02)

Sanırım profesyonelliğin sonu yok insan nekadar profesyonal olursa olsun her yeni gün yeni birşeyler örenir.
Siz nekadar profesyonel olursanız olun sınırlarınızı zorlayarak akrobasi yaparkende bunu gibi sorunlar yaşayıp atlatmaya çalışıyorsunuz değil mi?
peki bütün harici oluşumları karşılayabileceğiniz yüzde yüz mü?
ve sanırım hiç paramotor uçuşu yapmadınız.
eğer doru seçim yaptıysanız doğru ekipmanları seçtiyseniz motorunuz yeterince güçlüyse trimleriniz doğru ise ppg full powerda derin stola hiç girmiyor.
girmesi kesinlikle plotaj hatası.
Ben zaten dört günde profesyonal olursunuz demedim uçmaya başlarsınız dedim, akrobasi yaparsınız demedim sınırlarınızın yüzde ellisini kulanarak uçabilirsiniz dedim.
Ve son bir hatırlatma kazalar her yerde ve herzaman meydana gelebilir.
Amatorlerin yaptığı kazalar amörce,profesyonelerin yaptığı kazalar profesyonelce olur.
Aşırı güven duygusu kazaların daha sık ve daha korkunç olması ile sonuçlanır.
ppg kesinlikle yamaç paraşütü ile bire bir aynı değildir.
Sizlerin hiç kulanamayacağı fazladan bir itiş gücü vardır ki bu da onu yamaç paraşütünden çok daha güvenli olmasını sağlar.
Ve herzaman tavsiye edilen kanat DHV1 dir ki DHV1 en güvenli düşük performanslı bir kanattır, ama düşük performansı paramotor yapanlar için çok büyük önem taşımıyor neden de onların motorları var.
İstedikleri yönde,istedikleri irtifada ve yakıtları bitene kadar uçabilirler,
düz bir alandan havalanıp yine aynı alana inebilirler ne termik kaldırıcılara nede dinamik kaldırıcılara ihtiyaçları yoktur, ama pilotun bilgi birikimi,kabiliyeti ve performansı artıkça dinamikleri ve termikleri de kulanarak yakıt tasarufu ile daha çok havada kalabilirler.
Bu da yavaş yavaş kazanılacak bir tecrübebir his ve bir melekedir.
Ve en son olarak ta paramotorla uçmak isteyen ve uçanların genelde belli bir ekonomik seviyeye ulaşmış fazla zamanları olmayan sadece uçmak isteyen ve akrobasi yapmayıda hiç düşünmeyen toplumun değişik kesimlerinden iş adamları,yöneticiler devlet görevlileri v.s gibi ciddi insanlardan oluşması ve belli bir olgunlukta olması dikatimi çok çekti.
Buda paramotor kazalarının çokda saçma sapan olmayacağı genelde pilotaj hatalarında değilde harici oluşumlardan kaynaklanabileceği anlamına geliyor bence.
Tabiki uçmaya başladıktan sonra bilgi edininin becerilerinizi geliştirin vicut performansınızı artırın eğer mümkünse ileri derecede tekamul eğitimleri SIV eğitimleri yapın buna diyecek yok.
Son olarak şahsi fikrim ppg ile uçmak için yamaç paraşütü eğitimi almanıza gerek yok direk olarak ppg ile başlayabilir daha sonrada tecrübe kazanarak çok iyi pilot olabilirsiniz.
(eniyi jet plotlarının kaza yaptıklarını kuşların bile bazen yere çakıldıklarını unutmayın.)

Saygılarınla


Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 351
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

tır tır...

Mesaj #12 gönderen ganos » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 14:51)

Selamlar,

Konuyu, başka bir yere çekmek istiyorum! Bence uçuş, hiç bir tahrik edici güce (motor~pervane) gerek kalmadan yapılabiliyorsa (yamaç paraşütü, delta kanat, planör, v.s.) daha büyük haz verir. Tabi, bunu söylerken kıyas yapma şansım yok çünkü motorlu bir araçla uçmadım. Okuyan arkadaşlardan şunu istiyorum: Eğer her ikisini de denemiş kişiler varsa; arkanızda kulakları sağır eden bir vızıltı varken, rüzgarın sesini işitmiyorken, dinginlik ve sakinlik hissinden uzak (her ne kadar, fiil, uçmak ta olsa) yaptığınızdan zevk alabiliyor musunuz? Yani; yamaç paraşütü ile sessiz sedasız süzülen (yelken, düz uçuş, termik, v.s. v.s.) bir arkadaşım, paramotorla uçtuktan sonra hangisinden daha çok keyif aldı???... Bilmediğim için soruyorum!!!

Mutlaka eğitim alın ve ehil ellerden çıkmış, bu konudaki her şeyi okumaya çalışın.

Kazasız uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 18:25)

arkadaşlar...yazanları okudum, şööle bi kanıya vardım...
hiç bi motorlu araç kullanmamış bi arkadaş 3 günlük eğitimden snra römorklu kocaman bi tır kullanabilirmi? onunla trafiğe çıkabilirmi? çıkarsa kendine ve etrafındakilere zarar vermeden 1 km gidebilirmi?
veya şöyle diyelim, mobilete, hatta bırakın mobileti bisiklete binmemiş, denge unsurunu hiç hissiyatına varmamış bi insana 2-3 günlük bi eğitimden sonra yarış motoruna bindirip ortalığa salabilirmisiniz?? yada siz kendiniz yaparmısınız böyle bişeyi??

bence ilk olarak tandem uçuş yapılır, kendini hazır hissedersen YP ile başlarsın eğitim ve SIV manevralarını tamamladıktan sonra paramotora geçersin...pilotun yolcunun hatta ve hatta çevredeki insanların ve havadaki diğer pilotların hayatını etkilemeye hakkımız yok diyorum...benimkişisel grüşüm tabiki bunlar.
NiviuK Anatolian Team Pilot

Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 230
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen serhat » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 18:29)

1500 e yakın uçuş saatime ve mesleğimin bu olmasına rağmen sizin kadar yazacak çok şey bulamıyorum.
ben sizi yeterli eğitiğim almadan havada bulunmanın en iyi şartlarda bile olan potansiyel tehlikelerinden haberdar etmek istedim .

kaderci bir tavırla "kazalar her zaman olabilir yada
paramotor yapan üst düzey kişiler saçma sapan kazalar yapmaz "

yaklaşımlarınızı hala saçma buluyorum. Pilotluk statu veya sosyal sınıf gerektirmeyen bir olgudur.

iyi- güvenli uçuşlar dilerim

Kullanıcı avatarı
cankey
Mesajlar: 33
Kayıt: 22.08.2006, 18:46
Ad Soyad: Can Ahmet Gürakın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Hangisi

Mesaj #15 gönderen cankey » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 19:52)

Ya arkadaşlar profesyonellik adına koplike olmuşsunuz.
Yaptığınız iş eğitimi tam teknikten ve uçuş tekniklerini analiz etmiş biri için gayet kolay ve tehlikesiz yani profesyonel adam düşerse bişey yok ama öğrenci pilot yada yeni öğrenmiş olan tehlike doğru mu fetiyede spirall yapan ve yolcu taşıyan tandem pilotları az mı tehlike yani.
Eğer paramotorla uçmak istiyorsan işe paramotorla ve paramotor eğitimi ile başlayacaksın bu işin yamaç paraşüt tekniği ile ilgisi yok
gayet farklı bir teknikle gayet emniyetli ve sağlam uçuluyor.
Uçuyorsunda hemen profesyonel pilot mu oluyorsun yani.
Bu bir zaman süreci teorik eğitimi temel taşları oturtup daha sonrada devamlı aktuel kılacaksın,uçmaya başladıktan sonrada kişisel kabiliyetin gelişecek.
yürümeyi öğrenen çoccuk gibisin.
Yavrularını yuvadan aşağı atan kuşlar onlara uçuş öcesi eğitim mi veriyorlar.
kuş istem dışı kanat çırparak aşağı düşüyor biraz sersenm oluyor ve ilk uçuşlarında onlarda heyecanlı oluyorlar, gün veuçuşlarda herzaman maximu gün daha profesyonel uçucu oluyorlar.
PPG eğitimi alacaklarda direk onu alsın zaten başında gerekli yer eğitimi aynen yamaçparaşütündeki gibi daha sonra iş değişiyor çünki ayrılıklar başlıyor konudaki.
Arkadaş sormuş hangisi diye.
Bak herkez uçmak istesede zaten uçamaz (yükseklik korkusu,panik atak, harici oluşumlar karşısında soğukkanlı olamamak vs )nedenlerden dolayı.
Bazıları da uçarlar insanlar farklı karakteristlik özelliklere sahiptir,bazıları cok kolay öğrenir,bazıları zaten biliyordur ,bazıları hiseder bazıları edemez.
Eğitimde hiç bilmiyormuş gibi eğitim verilmelidir bunuda benim hocam böyle yaptı ilk uçuş için gereken her bilgi ve beceriyi verdi burada bir problem yok.
Daha sonrası da bana ( yani öğrenciye kalmış)
Bu arada konu yamaç paraşuütü mü yada paramotor mu derseniz kişinin kendisine kalmış.
Bazıları macerayı sever hemde çok uç noktalarda.
Yamaçparaşütü için biraz fazla zaman ayırmanız gerekir hem eğitim hemde eğitim sonrasında bu sporu yapabilecek özel alanlar iniş ve kalkış pistleri gerekir.
Hava durumunun uçuşa elverişli olması yetmez termik ve dinamik oluşumlar gerektirir.
Yüksek yamaçlar gerekir yamaçlar altında iniş yapılabilecek alanlar alternatif alanlar planlaması yapmak gerekir
Uçuşlarda herzaman maximum irtifalara çıkmak gerekir ki iniş ve alternatif iniş pistlerini yakalamak manaları kat edebilmek için.
Bunların yanında termikler ve dinamikler onların nasıl gözleneceği nasıl yakalanacağı bilgileri gerekir.
Çok sayıda paraşutçünün aynı alanlarda yan yana uçup termikleri yakalayanların öncü olması gerekir yani hava da tekbaşınaysanı termikl yakalma şansınız çok azdır.
uçulacak bölgeleri bu bölgelerdeki corafyayı bölgedeki metorolojik olayları ve olusumları çok iyi bilmesi gerekir.
Bunların nedeni de onun kendine ait itici bir gücü yoktur yani paramotordan daha korumasız ve güvensizdir.
Rüzgara ve doğaya karşı koyma limitleri paramotora göre hemen hemen hiç yoktur
Havalanıpta yerden ayağını kesersen artık seni doğa nasıl yönlendirir,sen nasıl başa çıkarsın artık sana kalmış.
(Yaratıcı ne yaptığını çok iyi biliyorki sabit kanatlı kuşlar yaratmamış onlara kasları sayesinde kanatlarını çırparak ileri doğru bir itme yatanaği vermişki rüzgara karşı savaşacakları bir silahları olsun diye)
(Bütün modern yelkenli teknelerin bir hata birden fazla sıvıyakıtlı motorları vardır bunun nedenini siz daha iyi bilirsiniz hepiniz belli bir kültür ve eğitim sürecinden geçmişsiniz.)
Oysa paramotorla istediğin uygun bir düz alandan,deniz seviyesinden ,hatta altından , kakarak istediğin doğrultuya istediğin mesafeye toplam yakıtınla iki üç saat uçarak hatta crosscountry yaparken yolda bir akaryakıt isatsayonun yakınına inerek hem yakıt alır bakım yapar hemde ihtiyaçlarını giderirsin üstüne birde keyif çayı.
Sonuç olara karar kişilere yeteneklerine pozisyonlarına ve aklı erdemine kalmıştır.
Eğer doğanın gerçek güçünü hiç görmediyseniz insallah sizi savunmasız ve barınaksız bir yerde yakalamaz.
Yukarıdaki yazılara istinaden saate 35 km hızla uçarken hemen 500 m uzağınızda birden bire oluşan hortum (anafor) dalgasından kaçmak için keşke birde pedalım olsaydı da çevirseydim diye düşüneceğinizden eminim.
Sizleri korkutmak amacında değilim ama hangisi güvenli daha güvenli örneklerle anlatmaya çalışıyorum.
Eğer yamaç paraşütü öğrenip 100 saat uçuş ve SIV yaptıkatan sonra halla bir sakatlık olmamışsa ppg ile uçarmıydınız
yoksa direk başlamayı tercih mi ederdiniz.
Arkadaşları ve forum üyelerini tartışmaya ve en iyiyi bulmaya davet ederken birde size ufak klip gönderiyorum
Yamaçlardaki gizli canavarlar neler yapıyor.

Kullanıcı avatarı
cankey
Mesajlar: 33
Kayıt: 22.08.2006, 18:46
Ad Soyad: Can Ahmet Gürakın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

dosya burada pardon

Mesaj #16 gönderen cankey » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 19:59)

Herkeze saygılar
Unutmayın lütfen doğruyu bulmak için tartışmak basit bir davranış değil en kültürlü ve akademik davranıştır kanısındayım
Dosya ekleri
secret monster.rar
(192.89 KiB) 371 kere indirildi


Kullanıcı avatarı
serhat
Mesajlar: 230
Kayıt: 03.01.2006, 20:18
Ad Soyad: Serhat Kocaerol
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen serhat » 1 on yıl 4 ay önce (24.08.2006, 21:03)

bazı insanlar sırtlarında carul curul bi makinayla piknikçilerin üzerinde uçar

bazı insanlar da dağların doruklarından havalanır yükselmenin heyecanını yaşar bir başka dağa gitmeye çalışır, risk alır, uzun mesafeler uçar . patikası bile olmayan yerlere gider dağ keçilerinin üzerinde döner, takım arkadaşlarına havada yardım eder, doğayla mücadele etmez aksine uyum sağlar, bazı havalarda uçamamakla nefsini terbiye eder...

bu forumda amaç hangi hava aracının en güvenli olduğunu bulmak değildir.
insanlar uçar eğlenir ve birbiriyle paylaşır. Lütfen kimseye doğru yolu göstermeye uğraşmayın çünkü paramotordan daha güvenli hava araçlarıda vardır. herkes kendi seçimini yapar

Kullanıcı avatarı
ganos
Mesajlar: 351
Kayıt: 18.05.2006, 09:37
Ad Soyad: Faik Donmez
Şehir: Tekirdağ / İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

motorlu yp

Mesaj #18 gönderen ganos » 1 on yıl 4 ay önce (25.08.2006, 10:26)

Bütün bu yazılanlara karşılık; gidip, bu konuda en yetkili kurum olan (kabul etseniz de etmeseniz de) THK ' nun kurs programına baktım ve ne göreyim!!!... :o Meğerse motorlu yamaç paraşütü kursuna bile katılabilmek için "yamaç paraşütü PİLOT" sertifikanız olması gerekiyormuş!!! Üstelik bu sertifikayı aldıktan sonra bir de 10 SAAT uçuşu tamamlamış olmanız gerekiyormuş. YORUMSUZ. Yetkili kurum böyle diyorsa; ki çok beğenilmese de tecrübeleri küçümsenemez... Bir bildikleri vardır. Bence böyle bir işte (hatanın telafisi zorsa, hatta bazen imkansızsa) emniyetli tarafta kalmakta fayda var..

Kazasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 463
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen skydiver » 1 on yıl 4 ay önce (25.08.2006, 13:50)

cankey yazdı:Eğer paramotorla uçmak istiyorsan işe paramotorla ve paramotor eğitimi ile başlayacaksın bu işin yamaç paraşüt tekniği ile ilgisi yok
gayet farklı bir teknikle gayet emniyetli ve sağlam uçuluyor..


"ben astronot olmak istiyorum" diyen veletlere ilk elden "sıfır" uzay mekiği mi tahsis ediliyor "öğrensin yavrucak" diye amerika'da?

biz yerkürede (earth - dünya da denir tabi) insanoğlunun evvela emeklemesini, yürümesini, sonra koşmaya başlamasını görmeye alışığız.

amerikada parande mi atar bebekler bilemem ya da bebeğe "geçin bunları lan veletler. ne o öyle emekliyosunuz. koşsanıza! profesyonel olun biraz. teknik öğrenin" mi deniyor?

ben bilmem tabi, amerikada değilim ben. :idea:
akademik bilgi adı altında ancak cahil güruhun söyleceği saçma öneriler de sunmuyorum. benim sporumda ( :idea: ), bu işler çok kelime kullanıp ikna edici birkaç cümle kurmakla da olmaz.

bu işin akademisi gökyüzüdür.
kurallar kanla yazılmıştır.
o kadar :!:

Kullanıcı avatarı
cankey
Mesajlar: 33
Kayıt: 22.08.2006, 18:46
Ad Soyad: Can Ahmet Gürakın
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Herkeze teşekürler

Mesaj #20 gönderen cankey » 1 on yıl 4 ay önce (25.08.2006, 20:50)

Hepinize teşekür ederim ama ben bu camianın bukada fanatik ve ve önyargıyla hareket ederek hızlı ve güzel bir gelişme sağlayacağına inanmıyorum artık.
Bana zaten THK dan bahsetmeyin ben çocukluğundan beri izledim o kurumun yaptıkları yediklerinin binde biri bile değil ben biliyorum kime ne hizmet verdikleri bende saklı kalsın.
Bu arada çok agrasiv ve çok saldırgansınız.
Siz öyle uçun biz böyle havada görüşürüz sizlere bişey ispatlamak zorunda değilim ben hiç bir cevap yazılmamış bir arkadaşa yaşadıklarımı yazmıştım.
zaten burası ypforum.
Ben bundan sonra ppg foruma takılıcam burası sarmadı.
Size iyi eğlenceler ve saygılar.



“Yeni Başlayanlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok