Harness Yandan yedekli mi? Alttan yedekli mi?

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Harness Yandan yedekli mi? Alttan yedekli mi?

Mesaj #1 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (03.08.2011, 15:10)

Merhaba arkadaslar kullanmakta oldugunuz harness lerde, yandan yedekli harness lermi daha kullanisli? Yoksa alttan yedekli harness lermi? Bu konu hakkinda dusuncelerinizi bekliyorum... iyi ucuslar herkese...


Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (23.08.2011, 11:03)

Arkadaslar sorumun 20. gunundede herhangi bir yorum yapilmamis. Kimse yedek yada harness kullanmiyormu :lol:

Kullanıcı avatarı
onur.ehavk
Mesajlar: 20
Kayıt: 06.09.2008, 00:21
Ad Soyad: Onur Yılmaz
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen onur.ehavk » 1 on yıl 2 yıl önce (23.08.2011, 11:29)

Ben alttan yedekli olanı tercih ediyorum. Ağırlık merkezi, aerodinami ... vs. açılarından bana daha mantıklı geliyor. Ayrıca spiral gibi G çeken manevralarda atılması daha kolay olabilir.Üstadlara sormak lazım. Neticede yandan veya önden yedekli olanlar çok kullanışsız veya yanlış olsa üreticiler üretmez, üretse bile DHV gibi test kurumlarından geçemezdi. Neticede konu biraz da tercih meselesi olabilir.

Kullanıcı avatarı
en9in
Mesajlar: 71
Kayıt: 12.11.2008, 18:44
Ad Soyad: Engin Gümüşel
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen en9in » 1 on yıl 2 yıl önce (23.08.2011, 11:51)

Bu kişisel tercihe ve uçuş düzeyine göre değişir, genel bir çözümü yok aslında. Öyle olsaydı tüm üreticiler yedeği aynı yere koyardı.

İki tip harnesle de uçtum. Kişisel görüşüm, yandan yedek harnesin ağırlık merkezini değiştirdiği için başlarda "harnes veremiyorum" gibi sorunlar yapsa da alıştıktan sonra sorun olmuyor.

Onur'un yazdıklarına katılarak birkaç şey daha eklemek isterim.
Alttan yada arkadan yedekli harnes daha dengeli olduğu için kullanımı daha rahat. XC yada acro harneslerinde harnes kullanımı daha gerekli olduğundan genelde yedek ağırlık merkezini / harnes vermeyi etkilemeyecek şekilde arkada yada alttadır.

Yandan yedekler genelde başlangıç tipi harneslerde kullanılır. Çünkü başlangıç harneslerinde harnes vermek ve dinamik hareketler çok önemli ve gerekli görülmediği gibi hatalı inişler, sürtünmeler ve düşmeler istenmese de doğaldır. Bu durumlarında alttaki yedeğe zarar verme ihtimali daha yüksek olur.

Bazı üreticiler ise tercihi pilota bırakarak yedeği sağ, sol yada arkada kullanmaya izin verecek şekilde harnes üretirler. Bunun en güzel örneği "Paratech M3" tür.

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (24.08.2011, 13:41)

Onur ve Engin her ikinizede ayri ayri tesekkur ediyorum faydali bilgiler icin.. iyi ucuslar hoscakalin :)

Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ORKO » 1 on yıl 2 yıl önce (26.08.2011, 10:05)

bilgi vermesi açısından söyliyim... single uçarken yandan yedekli ( yedek tandem yedeğin bi küçük modeliydi) harnes kullandım, çok fazla dengesizlik yada aerodinamikte bi kayma hissetmedim yada yaşamadım... daha önceleride önden yedek kullandım, hem yedek hemde konteynırın üzeri cırtlı sistemle varyo gps yeri yapılmıştı... ama uzun mesafe uçuşlarda kanatın performansıda artınca yandan yedek dezavantaj olabilir...