Harness Yandan yedekli mi? Alttan yedekli mi?
Moderatör: Moderatör Ekibi
- tyson
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 19.02.2007, 20:20
- Ad Soyad: Alper Karaoglu
- Şehir: Lelystad
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Harness Yandan yedekli mi? Alttan yedekli mi?
Merhaba arkadaslar kullanmakta oldugunuz harness lerde, yandan yedekli harness lermi daha kullanisli? Yoksa alttan yedekli harness lermi? Bu konu hakkinda dusuncelerinizi bekliyorum... iyi ucuslar herkese...
- onur.ehavk
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 06.09.2008, 00:21
- Ad Soyad: Onur Yılmaz
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Ben alttan yedekli olanı tercih ediyorum. Ağırlık merkezi, aerodinami ... vs. açılarından bana daha mantıklı geliyor. Ayrıca spiral gibi G çeken manevralarda atılması daha kolay olabilir.Üstadlara sormak lazım. Neticede yandan veya önden yedekli olanlar çok kullanışsız veya yanlış olsa üreticiler üretmez, üretse bile DHV gibi test kurumlarından geçemezdi. Neticede konu biraz da tercih meselesi olabilir.
- en9in
- Mesajlar: 71
- Kayıt: 12.11.2008, 18:44
- Ad Soyad: Engin Gümüşel
- Şehir: İzmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bu kişisel tercihe ve uçuş düzeyine göre değişir, genel bir çözümü yok aslında. Öyle olsaydı tüm üreticiler yedeği aynı yere koyardı.
İki tip harnesle de uçtum. Kişisel görüşüm, yandan yedek harnesin ağırlık merkezini değiştirdiği için başlarda "harnes veremiyorum" gibi sorunlar yapsa da alıştıktan sonra sorun olmuyor.
Onur'un yazdıklarına katılarak birkaç şey daha eklemek isterim.
Alttan yada arkadan yedekli harnes daha dengeli olduğu için kullanımı daha rahat. XC yada acro harneslerinde harnes kullanımı daha gerekli olduğundan genelde yedek ağırlık merkezini / harnes vermeyi etkilemeyecek şekilde arkada yada alttadır.
Yandan yedekler genelde başlangıç tipi harneslerde kullanılır. Çünkü başlangıç harneslerinde harnes vermek ve dinamik hareketler çok önemli ve gerekli görülmediği gibi hatalı inişler, sürtünmeler ve düşmeler istenmese de doğaldır. Bu durumlarında alttaki yedeğe zarar verme ihtimali daha yüksek olur.
Bazı üreticiler ise tercihi pilota bırakarak yedeği sağ, sol yada arkada kullanmaya izin verecek şekilde harnes üretirler. Bunun en güzel örneği "Paratech M3" tür.
İki tip harnesle de uçtum. Kişisel görüşüm, yandan yedek harnesin ağırlık merkezini değiştirdiği için başlarda "harnes veremiyorum" gibi sorunlar yapsa da alıştıktan sonra sorun olmuyor.
Onur'un yazdıklarına katılarak birkaç şey daha eklemek isterim.
Alttan yada arkadan yedekli harnes daha dengeli olduğu için kullanımı daha rahat. XC yada acro harneslerinde harnes kullanımı daha gerekli olduğundan genelde yedek ağırlık merkezini / harnes vermeyi etkilemeyecek şekilde arkada yada alttadır.
Yandan yedekler genelde başlangıç tipi harneslerde kullanılır. Çünkü başlangıç harneslerinde harnes vermek ve dinamik hareketler çok önemli ve gerekli görülmediği gibi hatalı inişler, sürtünmeler ve düşmeler istenmese de doğaldır. Bu durumlarında alttaki yedeğe zarar verme ihtimali daha yüksek olur.
Bazı üreticiler ise tercihi pilota bırakarak yedeği sağ, sol yada arkada kullanmaya izin verecek şekilde harnes üretirler. Bunun en güzel örneği "Paratech M3" tür.
- ORKO
- Mesajlar: 893
- Kayıt: 14.09.2005, 21:23
- Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
- Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bilgi vermesi açısından söyliyim... single uçarken yandan yedekli ( yedek tandem yedeğin bi küçük modeliydi) harnes kullandım, çok fazla dengesizlik yada aerodinamikte bi kayma hissetmedim yada yaşamadım... daha önceleride önden yedek kullandım, hem yedek hemde konteynırın üzeri cırtlı sistemle varyo gps yeri yapılmıştı... ama uzun mesafe uçuşlarda kanatın performansıda artınca yandan yedek dezavantaj olabilir...