Uçmak İçin Olunması Gereken Kilo?

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
emrahbayindir
Mesajlar: 3
Kayıt: 07.12.2011, 17:07
Ad Soyad: Emrah Bayındır
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Uçmak İçin Olunması Gereken Kilo?

Mesaj #1 gönderen emrahbayindir » 1 on yıl 2 yıl önce (07.12.2011, 17:48)

Arkadaşlar merhaba,
Foruma yeni üye oldum ve elimden geldiğince incelemeye gayret ettim. Uzun zamandır paramotorlar ve microlightlar beni gerçekten cezbetmekte. Bu hava araçlarını öğrenebilmek , uçabilmek için kilo sınırı nedir? Sormamdaki amaç 1.85 boy 140 kg luk biri olmam . Yüzlerdeki tebessümü görür gibiyim:) hp si yüksek motorlar seçip birazda rejimle bu sorun aşılabilinir mi:)?

not: teknik bilgi anlamında bilgisizim. Anlaşılabilir terimlerle yardımcı olunursa çok memnun olurum.Şimdiden herkese teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
tesviyeci
Mesajlar: 196
Kayıt: 30.05.2006, 22:19
Ad Soyad: Ali Demir
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen tesviyeci » 1 on yıl 2 yıl önce (08.12.2011, 09:08)

Merhaba Emrah bey;
Şimdi, özellikle microlight için 140 kilo çok büyük bir sorun yapmaz. ama burada kaç kilo olduğunuzdan çok nasıl bir vücut yapısına sahip olduğunuz önemli yani fazla kilolu olmanıza rağmen hareketli ve çevik bir vücuda sahip olabilirsiniz. eğer böyle ise sorun yok bence. para motora gelince onun için tam bir şey söyleyemem ama sanırım tandem bir kanat ve 30 beygirlik bir motor ile sizde uçabilirsiniz. Daha ayrıntılı bilgi ve eğitim konusu için size özelden bir kaç kişinin telefonunu verebilirim.

Kullanıcı avatarı
emrahbayindir
Mesajlar: 3
Kayıt: 07.12.2011, 17:07
Ad Soyad: Emrah Bayındır
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen emrahbayindir » 1 on yıl 2 yıl önce (08.12.2011, 09:45)

Merhaba Ali Bey ,
Paramotora ilgimin biraz daha fazla olması açıkçası microlighta göre daha pratik ve bütçesel anlamda microlighta oranla daha uygun olması ( sıfır kaliteli ekipman fiyatlarıyla) Bikaç arkadasımla görüştüm kilodaki problemi inişte çok yaşarsın diyorlar , bileklere çok yük bindiğinden dolayı . ilk etapta 4 aylık süreçte spor ve diyetle 20 kg vermeyi planlıyorum . En azından bu iniş ve kalkıştaki azda olsa koşma problemini az yaşamak lazım . Özelden telefonunu vereceğiniz arkadaşlar bizi 5-6 ay sonra bu işi yapacağı kesin olmayan biriyle niye oyalıyorsun demezlerse size bilgi almaktan çok memnun olurum .

Kullanıcı avatarı
tesviyeci
Mesajlar: 196
Kayıt: 30.05.2006, 22:19
Ad Soyad: Ali Demir
Şehir: Konya
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen tesviyeci » 1 on yıl 2 yıl önce (08.12.2011, 19:19)

Paramotor konusunda haklısınız. daha pratik ve ucuz.
Kilo verme konusunda birkaç şey söylemek istiyorum zira bende kilo problemi olan biriydim. bir yılda 18 kilo verdim. gerçi bir kısmını geri aldım ama neyse. Kilo vermenin en iyi ve en kolay yolu kesinlikle bir diyetisyen kontrolünde kilo vermektir. eğer daha önce bunu denemediysen ne kadar kolay olduğuna şaşıracaksın. bence asla kendin uğraşma hayal kırıklığı yaşayabilirsin.

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (08.12.2011, 20:17)

Kanat cok buyuk bir sorun yaratmaz paramotor olarak. Ama kullanacaginiz harness cok onemli. 140 kg bir agirlik icin 38 metrekare kanat kullanabilmen mumkun. Single ayarina gelecektir sizin kilonuz icin. Paramotor olarak ise single paramotorlar sizi ucurmaya yetmeye bilir bu yuzdende guclu bir tandem paramotor kullanmaniz sart bu durumda ucabiilmenize hic bir sorun yoktur sahsimca. Ama dedigim gibi kullanacagini harness yani oturacaginiz kusam terbibatina sigmaniz onemli bazi markalarin harnesslerinin XL modelleri yeterince genis olabiliyor. Ben oludenizde pilotum 140 kiloluk bir yolcu ucurdum ama sadece 1 kere. Kullandigim yolcu harnesim Large boyutunda yolcu cok rahat edemedi ama XL bir harness olsaydi cok daha farkli olurdu. Ali abinin dedigi gibi bunun icinde vucut yapiniz cok onemli. Ama istedikten sonra ucarsin!!!

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 2 yıl önce (08.12.2011, 23:14)

Şahsi fikrim önce kilo verip sonra bu spora başlamanız. Şu anki kilonuzla başlayıp kilo verdikten sonra elinizdeki malzemelerde sorun yaşarsınız. Kilo limitlerinin değişkenliğinden dolayı.


Kullanıcı avatarı
emrahbayindir
Mesajlar: 3
Kayıt: 07.12.2011, 17:07
Ad Soyad: Emrah Bayındır
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen emrahbayindir » 1 on yıl 2 yıl önce (09.12.2011, 00:35)

Cevaplar için gerçekten teşekkür ederim . Bütün cevaplar dogrultusunda bu spora baslamak ve devamını getırebılmek adına yeterince aydınlatıcı . Anladıgım kadarıyla biraz kilo verip , acele etmeden dogru ekipman tercihleriyle sağlıklı bir biçimde bu spora başlayabiliceğim kanaatine vardım . Bu foruma biraz daha vakit ayırıp önce açılmış konularıda takip ederek kendimi bilgi baglamındada (teknik vs.) yetiştirebiliceğimi düşünüyorum.