yamaç paraşütü eğitimi eskisehir, ankara, bolu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- saltuk
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 01.01.2012, 15:07
- Ad Soyad: Saltuk Gursoy
- Şehir: Eskisehir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
yamaç paraşütü eğitimi eskisehir, ankara, bolu
Selamlar. Otuz yaş üzeri yamac paraşütü eğitimi almak mümkün müdür ? Nerelerle iletişime geçmeliyim ? eskisehir, ankara, bolu civarı eğitimlere katılabilirim. Şimdiden teşekkürler
- ugurci
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
yaş
istisnalar dısında türkiye'de yamac parasütü yapan 2 grup var.ilk grup üniversitede havacılık kolları aracılıgıyla yamac parasütü yapma sansına kolayca ulasabilen grup ve bunlar üniversite eğitiminden sonra hayatın zorlu yollarına atılınca ya ara veriyorlar yada tamamen bırakıyorlar. Cok az bir kısmı bu aktiviteyi spor olarak yapmaya devam ediyorlar. 2. ve bence asıl büyük cogunlugu olusturan grup ise 35 yasını gectikten sonra ögrenip bu işi yapmaya baslayan ve cogunlukla özel klüp yada gruplar vasıtasıyla egitim alan vebu işi spordan cok extrem bir hobi olarak yapan grup. malum yamac parasutu belli bir ekonomik güc gerektiren (gerek egitim gerek malzeme fiyatları ve gerekse aktiviteler için baya bir kaynak aktarmak gerekiyor) ayrıca fazladan bayaa bir zaman ayırmayı gerektiren bir faaliyet.bu sartları saglamak için yurdum insanının bayaa bir zaman harcaması gerekiyor ve cogu zaman uygun sartlar 35-40 yaslarında mümkün oluyor. üstelik bu sadece ülkemiziçinde gecerli degil . ölüdenizde babadaga transport yapan araclardaki single pilotların yas ortalaması bence 40 hatta45 civarında ve bunların da 2/3 ü yabancı uyruklu. forumda türkiye için yayınlanmıs bir anket yada istatistik yapılırsa bu aktiviteyi uzun zamandır yapanların baslama yası da muhtemelen 35 üstü çıkacaktır kanımca.
-
- Mesajlar: 8
- Kayıt: 10.05.2011, 19:04
- Ad Soyad: Ünzile Mutlu
- Şehir: Bielefeld / Almanya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
...
40 yas üzerindeyim, bir sene önce egitim almaya basladim ve halimden gayet memnunum sagliginiz yerinde oldugu süre sorun cekmezsiniz.
Ama Adnan Arkadasimizin yazdigi gibi bir gercek var, belli bir ekonomik güc gerektiriyor ve zaman ayirmaniz sart hemde cok zaman, bu konuda ben acikcasi baya zorlandim gecen sene icinde, umarim 2012 de daha fazla zaman ayirma imkanim olacak.
Bizim klüpdekilerin yas ortamida genelinde 35 yas üstü, onun icin bence rahat olun.
Ama Adnan Arkadasimizin yazdigi gibi bir gercek var, belli bir ekonomik güc gerektiriyor ve zaman ayirmaniz sart hemde cok zaman, bu konuda ben acikcasi baya zorlandim gecen sene icinde, umarim 2012 de daha fazla zaman ayirma imkanim olacak.
Bizim klüpdekilerin yas ortamida genelinde 35 yas üstü, onun icin bence rahat olun.
- monosit
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 01.01.2012, 01:12
- Ad Soyad: Selim Sinan
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Re: yaş
ugurci yazdı:istisnalar dısında türkiye'de yamac parasütü yapan 2 grup var.ilk grup üniversitede havacılık kolları aracılıgıyla yamac parasütü yapma sansına kolayca ulasabilen grup ve bunlar üniversite eğitiminden sonra hayatın zorlu yollarına atılınca ya ara veriyorlar yada tamamen bırakıyorlar. Cok az bir kısmı bu aktiviteyi spor olarak yapmaya devam ediyorlar. 2. ve bence asıl büyük cogunlugu olusturan grup ise 35 yasını gectikten sonra ögrenip bu işi yapmaya baslayan ve cogunlukla özel klüp yada gruplar vasıtasıyla egitim alan vebu işi spordan cok extrem bir hobi olarak yapan grup. malum yamac parasutu belli bir ekonomik güc gerektiren (gerek egitim gerek malzeme fiyatları ve gerekse aktiviteler için baya bir kaynak aktarmak gerekiyor) ayrıca fazladan bayaa bir zaman ayırmayı gerektiren bir faaliyet.bu sartları saglamak için yurdum insanının bayaa bir zaman harcaması gerekiyor ve cogu zaman uygun sartlar 35-40 yaslarında mümkün oluyor. üstelik bu sadece ülkemiziçinde gecerli degil . ölüdenizde babadaga transport yapan araclardaki single pilotların yas ortalaması bence 40 hatta45 civarında ve bunların da 2/3 ü yabancı uyruklu. forumda türkiye için yayınlanmıs bir anket yada istatistik yapılırsa bu aktiviteyi uzun zamandır yapanların baslama yası da muhtemelen 35 üstü çıkacaktır kanımca.
siz hangi gruptansınız?
üniversitede havacılık klübü ile yp ile tanışan mı yoksa diğer gruptan mı?
- mannik
- Mesajlar: 83
- Kayıt: 26.11.2011, 13:09
- Ad Soyad: Kenan Büyükatak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Saltuk beyi ürkütmeyelim bence; Evet bu iş için para ve zaman gerekiyor ama diğer sporlarla kıyaslandığında çok çok da pahalı sayılmaz bu spor. Yaklaşık 6 bin tl ye tüm teçhizatlar sıfır olarak alınabilir.Bu fiyatın yarısından daha az bir paraya da 2. elleri alınabilir pekala. Zaman olarak da, temel eğitim için 1 haftalık süre genellikle yeterli olup bundan sonra isterse haftada 1 ya da 2 kere, veya 15 günde 1 uçmak için zaman ayrılsa yeterlidir kanımca. Ama ne kadar sık uçulursa insan kendini o kadar geliştirebilir. Fakat temel eğitimde iyi bir eğitmen şart, çünkü insan eğitmeninden nasıl öğrenirse onu bir alışkanlık olarak devam ettiriyor.Bazen YP pilotları eğitmen olmadıkları halde eğitmek rolünü üstlenip ders vermek isteyebilirler, hatta bu işi parasız da yapmayı (iyi niyetli olarak) teklif edebilirler.Samimi arkadaş dahi olsa bence bu teklifi kabul etmeyip, bu işte uzman, kendini kanıtlamış, pek çok pilot yetiştirmiş kurumlara başvurulmalıdır.Hatta onların eğitim verdikleri pilotlara da eğitimin kalitesi hakkında danışılabilir.
- Airbender
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 08.09.2008, 10:15
- Ad Soyad: Cenk Arman
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Pilot Menüsü:
Merhaba iyi seneler!
Yeni yilla yeni umutlar ve heycanla verilmis guzel bir karar.
Baskent Sportif Havacilik olarak yas ortalamamiz bayag yuksek. Yukarda da bahsedildigi gibi bu devamliligi sagliyor. İsinde gucunde hatta emekli :p
İlk etapta egitim harcamalarin haric pek bir masrafin yok(hatta bir zaman kulupler kendi malzemelerini dahi belli bir ucret karsilgi kullandiriyor). Baktin begenmedin memlun kalmadin egtim icin harcadigin para gitmis olur onda da en azindan bir seyler ogrenmis olursun genel kultur yapamis olursun. Su alti sporlari ile karsilastiracak olursak. Bizim gibi orta anadolu ve deniz kiyisinda olmayanlar icin gunu birlik bir yerlere gitmek hem zaman acisindan hemde maddi acidan kulfetli. Fakat ulkemiz yamac parasutu icin bicilmis kaftan. Kendi evinin 40-50 km capi etrafinda bile ucus bolgesi bulman mumkun. Hele birde kafanin uyustugu bir ekibe dahil olursan tadindan yenmez.
Ankara da;
Ozel olarak (bas harflerine gore siraliyorum ve bildigim aktif olanlari yaziyorum)
Baskent sportif havacilik
Ucus kulubu
İrtifa hava sporlari
Guncel ve aktif kuluplerdir. Hemen hemen de tum universitelerin havacilik kuluplerinde yamac parasutu uygulamalari vardir.
Yeni yilla yeni umutlar ve heycanla verilmis guzel bir karar.
Baskent Sportif Havacilik olarak yas ortalamamiz bayag yuksek. Yukarda da bahsedildigi gibi bu devamliligi sagliyor. İsinde gucunde hatta emekli :p
İlk etapta egitim harcamalarin haric pek bir masrafin yok(hatta bir zaman kulupler kendi malzemelerini dahi belli bir ucret karsilgi kullandiriyor). Baktin begenmedin memlun kalmadin egtim icin harcadigin para gitmis olur onda da en azindan bir seyler ogrenmis olursun genel kultur yapamis olursun. Su alti sporlari ile karsilastiracak olursak. Bizim gibi orta anadolu ve deniz kiyisinda olmayanlar icin gunu birlik bir yerlere gitmek hem zaman acisindan hemde maddi acidan kulfetli. Fakat ulkemiz yamac parasutu icin bicilmis kaftan. Kendi evinin 40-50 km capi etrafinda bile ucus bolgesi bulman mumkun. Hele birde kafanin uyustugu bir ekibe dahil olursan tadindan yenmez.
Ankara da;
Ozel olarak (bas harflerine gore siraliyorum ve bildigim aktif olanlari yaziyorum)
Baskent sportif havacilik
Ucus kulubu
İrtifa hava sporlari
Guncel ve aktif kuluplerdir. Hemen hemen de tum universitelerin havacilik kuluplerinde yamac parasutu uygulamalari vardir.