Kar da Yamac Parasutu !

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kar da Yamac Parasutu !

Mesaj #1 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (23.01.2012, 14:55)

Arkadaslar herkese selam.. Malum kis mevsimindeyiz, bazi fotograflarda pilotlarin karli tepelerden kalkis yaptiklarini gordum. Karli havalarda ucmak, kanadimiza zarar vermezmi? Gecirgenlik yada kumas yipranmasi gibi.. Bu konu hakkinda beni bilgilendirecek arkadaslara tesekkur edecegim :D


Kullanıcı avatarı
ilbayram
Mesajlar: 45
Kayıt: 13.04.2010, 17:04
Ad Soyad: İsmail Bayram
Şehir: Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ilbayram » 1 on yıl 2 yıl önce (23.01.2012, 18:43)

Karda kanadın zarar göreceğini düşünmüyorum. Kış mevsiminde solar konstant azalacağından muhtemelen yaza göre daha az zarar görecektir. Fakat kanadın iplerinin gereğinden fazla ıslanmasına neden olursan çekme gibi problemler ortaya çıkabilir bu yüzden kar üzerinde çok fazla oyalamak bu noktada zararlı olabilir. Bence kış mevsiminde özellikle üzerinde durulması gereken konu beden sağlığımız. Sinüzit gibi, orta kulak iltihabı gibi rahatsızlıklar bu dönemde korunmasız bir şekilde uçarsak yaşam kalitemizi oldukça düşürecektir. Ben soğukta uçtuğum için sinüzite yakalandım. Çok berbat bir hastalık. Kolaylıkla da iyileşmiyor. O yüzden tedbirli olmakta, soğuğa karşı önlem alarak uçmakta fayda var.

Kullanıcı avatarı
ilbayram
Mesajlar: 45
Kayıt: 13.04.2010, 17:04
Ad Soyad: İsmail Bayram
Şehir: Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen ilbayram » 1 on yıl 2 yıl önce (23.01.2012, 20:50)

Bir düzeltme yapmak yanlış anlaşılmanın önüne geçecektir. Solar konstant kışın dünyanın güneşe yaklaşması nedeniyle artar. Benim demek istediğim şey bu enerjinin kış mevsiminin yaşandığı kuzey yarımkürede güneş ışınlarının dar açıyla gelişine bağlı olarak daha azının yeryüzüne ulaşabildiğidir.

Kullanıcı avatarı
unforg
Mesajlar: 237
Kayıt: 04.03.2010, 00:53
Ad Soyad: Uğur Baytaş
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen unforg » 1 on yıl 2 yıl önce (23.01.2012, 21:51)

Selamlar İsmail bey gibi işin bilimsel boyutunu bilemiyorum ama karda uçan biri olarak bence kanada kar zarar veriyor zira uçuş sonrası ister istemez kanadın yüzeyi ve içinde kar oluyo ve bu eriyince kanadın ıslanmasına sebep oluyor.

Kullanıcı avatarı
linux_mandrake
Mesajlar: 130
Kayıt: 01.01.2011, 04:23
Ad Soyad: Mehmet Tülüoğlu
Şehir: Bursa
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 6 / 1
İletişim:
Pilot Menüsü: 

karda uçmak

Mesaj #5 gönderen linux_mandrake » 1 on yıl 2 yıl önce (23.01.2012, 22:39)

22.01.2012 tarihinde uludağda uçtum. Karda uçmak çok keyiflidir fakat işin zor tarafı uçtuktan sonra kanadın ömrü çabuk yıpranıyor. Eve geldikten sonra kanadı komple açıyorum 1 gün odada bekletiyorum iyice kurutuyorum tabi farkediyorsun toplarken kanadını. Tavsiyem bekleyin yazı ama ben uçamadığım için bekleyemiyorum yazı o yüzden dayanamayıp uçuyorum.

Saygılarımla,

Kullanıcı avatarı
Fenomen
Mesajlar: 107
Kayıt: 18.08.2007, 17:39
Ad Soyad: Abdullah Yıldız
Şehir: Sakarya
:
Yarışma Pilotu 100+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 3 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Fenomen » 1 on yıl 2 yıl önce (24.01.2012, 17:45)

Merhabalar

Yamaç paraşütü sporunun Alpler'de icad edilmiş olduğunu hatırlatmak isterim. Karlı alanda uçuş sonrasında malzemenizi, bir sonraki kullanıma kadar çanta içinde havasız bir şekilde saklarsanız; kar içeriğindeki asitler, kumaş kaplamasında kimyasal tepkilemeler yaratabilir. Uçuş sonrası tamamen açarak olmasa da, yamaç paraşütünüzü iç çantasından çıkararak oda sıcaklığında havalandırın ve nemin tamamen kurumasını sağlayın. Isıtıcı objelerden de kesinlikle yardım almayın (ufo-saç kurutma makinası v.s.)

Asıl hassas olmanız gereken nokta karda uçuş sonrasında harnesinizin ve buna bağlı olarak yedek paraşütünüzün nemli kalıp kalmaması durumudur. Yedek paraşütler naylon ve ipek karışımı kumaşlardan üretildiği için küflenerek kullanılmaz duruma gelebilirler...Harnesin özellikle yedek paraşüt bölümünün karla temas etmemesini gereklidir.

Avrupa neredeyse 8 ay karlar üstünde uçuyor ve bahsettiklerim dışında paraşütünüzün karda kullanımından dolayı yaşanan bir problem ortaya çıkmamıştır. Uçuşa devam...

Saygılar,

İyi uçuşlar...


Kullanıcı avatarı
Çaylak_
Mesajlar: 196
Kayıt: 28.06.2008, 20:02
Ad Soyad: İsmail Avcı
Şehir: Bursa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen Çaylak_ » 1 on yıl 2 yıl önce (25.01.2012, 02:14)

Abdullah hocanın verdigi bilgiler gayet degerli olacaktır, kışın ucan arkadaşlar için.
Teşekkürler.