Kanatlarda Kalite ve Kiyas

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Kanatlarda Kalite ve Kiyas

Mesaj #1 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (15.02.2012, 14:35)

Arkadaslar bircok farkli marka kanat ile ucus yapiyoruz.. Peki bu kadar cok farkli marka varken, sifir (yeni) bir kanat almak istedigimizde bu markalari nasil birbiri ile kiyaslayabiliriz? Bunun ile ilgili bir web sitesi varmidir? Bu konu hakkinda beni bilgilendirecek arkadaslara tesekkur edecegim..

Not: Alinacak kanat kesinlikle LTF 1 - EN A olacaktir...


Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen webbi55 » 1 on yıl 2 yıl önce (15.02.2012, 14:43)

http://www.para2000.org/ sitesi sana yardımcı olacaktır.

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (15.02.2012, 18:50)

Selam Mutlu, ilgi gosterdigin icin oncelikle tesekkur ederim. Bu siteyi daha onceden biliyorum. Benim merak ettigim ornegin yeni bir kanat almak istiyorsun, mesela (Swing) mi daha kaliteli malzeme bakimindan? Yoksa bir (Nova) marka kanat mi? Yada ornekler artirilabilir.. Bir (MacPara) kanat mi? Yoksa bir (Apco) kanat mi? Kisacasi bir markayi tercih ederken hangisinin digerinden daha kaliteli ve uzun omurlu oldugunu nasil anlayabiliriz? Merakim sadece buydu.. iyi ucuslar hoscakal...

Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Airbender » 1 on yıl 2 yıl önce (15.02.2012, 19:29)

Alper,

Para2000 den kumaş kalınlıklarına ve teknik özelliklerine bakabilirsin. Bariz kalite farkı araman ne kadar doğru onu bilemiyorum fakat şöyle birşey var; Mesela ilk kanadın olacak heryere gideceksin çakıl kaya çalı çırpı belki üstüne basacaksın vs... bu durumda APCO en iyisi fakat gel görki global dünya da İsrail malı kullandığın için gereksiz polimiklere maruz kalacaksın. Advance için güvenliği ön sırada tutuyor diyorlar sende güvenliğine önem veriyorsan buna yöneleceksin. Başka bir tanesi için aktif pilotaj gerekiyor, termik giriş- çıkışı acayip, yok efendim önden kapanma eyilimi var diye başka başka marka ve modeller hakkında bilgi alacaksın acayip ortada kalacaksın. Ve bir müddet sonra kaliteye kendin karar vereceksin :)

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 593
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (15.02.2012, 19:52)

merhaba bildiğim kadarı ile sordugun soruya cevap veren bır ınternet sıtesı yok hangi urunun daha kaliteli oldugunu yada daha guvenlı oldugunu kullanıcılardan ogrenebılırsın. Bu zamana kadar swing advance apco ve firebrid ile uctum ve oyumu apcodan yana kullanıyorum. içlerinde en kaliteli kumaş apcoda kolay kolay yırtamazsın ayrıca kendini sureklı gelıstıren bır marka ornegın trust3 modelı frontak yemeyı onleyen bır duzenege sahıp kanat one gecsebıle kalkıs anında ozellıkle fontak yemıyor ruzgarlı havalarda a kolonlarını cekmeden kanat tepeye gelıyor kı buda ters kalkısı kolaylastırıyor. 2. olarak graident kanatlarında kumasının cok ıyı oldugunu duydum ama hıc ucmadım.

hayal1941
Mesajlar: 78
Kayıt: 13.12.2007, 21:26
Ad Soyad: Yavuz Aslan
Şehir: Antalya / Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen hayal1941 » 1 on yıl 2 yıl önce (15.02.2012, 20:13)

asında söyle bir durumda vardır. hangi kandın kumaşının ne kadar uzun ömürlü olduguda tartışma konusudur. sen bu sporda yenisin galiba, yoksa böyle bi soru sormazdın.
firmalar sürekli teknoloji geliştirmelerı sonucunda bir kaç yılda bir kumaşlar ipler ve en onemlisi yamaçparaşutlerının dizaynları değişir. hangisin daha iyi olduguda bellı bı kullanım suresı sonunda ortaya cıkar. aynı markanın aynı kumasının veya ipinin aynı omurlu olmadıgını bıle bıliyoruz.
advance beta3 lerin 500 saate yakın uctugunu oludenızde herkes bılır. ama aynı kantla 250 saat ucmus olmama ragmen kanadımın ucus karakterırın bozulması buna örnektir.

naçizane fikrim: önemli olan kanadın nekadar omürlük olduğu değil pilotun seviyesine göre nekadar emniyeli oldugudur.


Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (16.02.2012, 17:16)

Arkadaslar degerli gorus ve yorumlariniz icin tesekkur ederim. Hepinize ozelden birseyler yazdim, bakarsiniz artik.. iyi ucuslar hoscakalin ;)

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (16.02.2012, 19:26)

Selam dostum bende kisa bi orum yazmak istedim yukarida arkadaslarinda soyledigi gibi apco malzeme konusunda basarili. ama asil soru su dunyanin en iyi en saglam malzemesini kullanan bir sirketin kanat dizayni performansi vs.si kotu olabilir. Dunyanin en kotu malzemesini kullanan bir sirketinde dizayni performansi en yuksek seviyede olabilir. Aslinda guzel bir konuya deginmissin. Kanat almayi dusunuyorsan en dayanikli kanadi almani tavsiye ederim ornek vermek gerekirse independence kumas konusunda cok basarili markalardan bir tanesidir. bir sure sonra kanadinin yavasladigini performansinin dustugunu hissedersen ip takimini degistir ucmaya devam et. Ama bir cok markada ipler eskimeyip kanadin kumasinin eskidigide bir gercek. Mesela oludenizde uctugumuz tandem kanatlarinin omurleriyle ilgili ornekler vereyim. Her ucus ortalama 25 dakika olarak hesapla. Gradient yaklasik 400-450 ucus, Ozone 400-450 ucus. Advance bi-beta 2-3 (eski modelleri) 800 ucus. Beta 4 (yeni modeli) 400 ucus.Swing ortalama 450-500 ucus. Independence 600-700 ucus (ipleri degistirdikten sonra 300 daha ucarsin.) Apco ortalama 500-600 Macpara 450-500 Ama dedigim gibi dizayn ve performanslar farklilik gosterir. Aradigin ozellik onemli. Daha ayrintili bilgi istersen ozelden mesaj atarsin dogru kanadi almanda tavsiyelerde bulunabilirim.

Termiginiz bol irtifaniz yuksek olsun.

Kullanıcı avatarı
tyson
Mesajlar: 92
Kayıt: 19.02.2007, 20:20
Ad Soyad: Alper Karaoglu
Şehir: Lelystad
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen tyson » 1 on yıl 2 yıl önce (16.02.2012, 23:50)

Selam Ferdi, konuya ilgi gosterdigin ve dusuncelerini paylastigin icin tesekkur ederim. Ayni zamanda ozeldende yazdim bakarsin artik.. iyi ucuslar hoscakal...

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen foton » 1 on yıl 2 yıl önce (17.02.2012, 16:12)

merhaba,

bende bir iki şeyi merak ediyorum, farklı kanatlarla uçan arkadaşların fikrini almak bakımından. kanatlarda özellikle sıfır kanat almak isteyince her firmanın kullandığı malzeme aşağı yukarı aynı gibi (belli başlı bir kaç tane ip ve kumaş üreticisi olması nedeniyle), kanattan kanada değişen şey dizayn ve kullanılan yeni teknolojiler.

yada firmalar öyle olduğunu idda ediyor. örneğin skwalk jet flap için iyi sonuçlar aldığını öne sürerken, advance dhv1 alpa'da kullandığı "diagonal ribs" sayesinde özellikle başlangıç pilotları için uçuşun oldukça konforlu olduğundan bahsediyor.
yahut ozone başlangıç kanatlarında kullandığı extra güçlendirilmiş malzeme sayesinde yeni başlayanlar ve hatta uçuş okulları içinde en güzel seçenek olduğundan bahsediyor, her firma için farklı örnek vererek sizi sıkmayayım. tabi bu gözlemler bir acemi olarak dhv1 hadi bilemedin yavaş dhv1-2(kilo problemi) için seçenekleri tarayan birinin gözlemleridir.
merak ettiğim bu tür yeni nesil teknolojileri içeren kanatlarla uçanların tecrübesi nedir acaba? tabi daha üst sınıflar içinde yapılan yorumlar o sınıf kanat kullanan arkadaşlara yardımcı olacaktır.

tecrübeli pilotlar göre doğrusu hangisi, yeni teknolojiler ve dizaynlarlamı kanatlar iyi olmuştur yoksa yeni teknoloji hikayedir yeni dizaynlarmı işe yaramıştır? evet yeni kanat sahibi arkadaşların yorumlarını gerçekten çok merak ediyorum. cevap verenlere şimdiden teşekkürler. herkese sevgi ve saygılarımla iyi uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (17.02.2012, 20:01)

Selamlar Faruk fikrimi paylasmak istedim. Dedigin gibi yeni teknolojilere yeni isimler veren firma sahipleri pazara hergun farkli urunler surerek bu teknoloji guzel bunu ilk biz yaptik dedigin gibi mesela skywalkersin JetFlap teknolojisi gibi. Apconun yapmis oldugu frontak onleyici dizayni gibi. Bazi firmalarin kanat sellerine Plastik cubuklar yerlestirmesi gibi bir cok farkli dizaynlar var. Bana kalirsa bunun teknoliji degil tamamen dizayn oldugunu dusunuyorum cunku frontak onleyici sistemin teknolojiyle bi alakasini goremiyorum JetFlap olayindada ayni ama firmalarin reklamlarinda genelde a sirketi biz su Teknolojiyi yaptik b sirketi bu bu teknolojiyi getirdik gibi. Dedigim gibi teknoloji olarak gelistirilebilecek olan bende malzeme kalitesidir kullanilan ipler kolanlar teraziler bunlarin dikiminde kullanilan dikis makineleri nasil diktigi gibi. Teknolojik gelisme bence dizaynerlarin kullandiklari yeni dizaynlara izin veren bilgisayar yazilimlari ve kullanilan uretim makineleriyle alakalidir. Sahsi dusuncem bu.

Termiginiz bol irtifaniz yuksek olsun...


Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 2 yıl önce (17.02.2012, 21:59)

Kanat sex gibidir. Kalitesini belirleyen etkenler farklıdır :) Olay sende üstad.

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (17.02.2012, 23:44)

Hahahahaha superdi...

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen Endurocu » 1 on yıl 2 yıl önce (18.02.2012, 00:31)

Bu arada birinci mesajimda yazmayi unutmusum cumleleri toparlayayim derken. O yukarida yazdigim butun kanatlarda tecrubem var arti olarak 2009 senesinde satin almis oldugum Icaro nun Twice tandem modeliyle 1100 tane abartmiyorum 1100 tane ucus yaptim nedendir nasildir anlamadim ama 1100 ucusdan sonra bile performansda bi degisme olmadi sadece korkutugumdan biraktim normal degil cunku o kadar ucmasi :D yani materyel bakimindan Icaroda onde gelen markalardan.

Kullanıcı avatarı
foton
Mesajlar: 172
Kayıt: 20.08.2009, 19:07
Ad Soyad: Faruk Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen foton » 1 on yıl 2 yıl önce (18.02.2012, 17:47)

merhaba,

ferdi arkadaşa yorumları için teşekkürler. tandem kanatlar konusunda bu türden paylaşımlar eminim tandem pilotlar arasında yaygındır bunun form ortamında olması diğer pilotlara en azından kumaş, ip gibi kullanım malzemeleri hakkında fikir vermesi bakımından çok çok iyi olacaktır.

aslında bizim hocanın bu konudaki fikri "sen önce üstündeki kanada hakim ol ve hisset, gerisi teferruat" meailinden yani hakim eller her tür kanada hükmeder, bu güzel bir bakış açısı lakin ben onlarca seçenek arasında kalan pilotlar adına, ha bak bu benim işime yarar yada ben rahatıma düşkünüm bu özellik tam bana göreymiş diyeceği özelliklerin-teknolojilerin gerçekten işe yarayıp yaramadığını öğrenmek istiyorum.

örneğin şu jet falp ne işime yaradı arkadaş beni inişte deep stolden aldı kardeşim, yahut frontakı yiyeceğim tepe önü türbülanstan yılan gibi kıvrılarak çıktım diyen yada bu tür teknolojilerden bir şekilde uçuşta işine yaramış olanlardan fikir almak niyetindeyim. acaba diyorum türkiyede sıfır kanat satışları çokmu düşük yani kullanılan kanatların çoğu yıllanmış falanmı pek yorum yapan yok. yada olay şu kimse bu teknolojilerin farkında değil çünkü bir işlevleri yok!

gerçi bu noktada kanat tedarikçisi arkadaşlar şöyle yaklaşabilir bak kardeşim şu videoda bu teknoloji böyle işe yaramıştır kabilinden gerçek uçuş videolarından varsa örnek linkler de önerebilirler, madem kullanıcı sayısı ve tecrübesi az yada yazmaya üşeniyorlar :)

neyse şimdiden sonrada bu başlığın yeni başlayan yada kanadını değiştirip sıfır kanat almak isteyenler için zenginleşmesini, yorumlarla güzelleşmesini dilerim. ben kendi adıma bu site aracılığı ile aldığım sıfır malzemeleri tanıtarak ve çok az olsada resimler eşliğinde tecrübelerimi aktarmaya çalışıyorum diğer pilot arkadaşlara karşı kendimce bir sorumluluk olarak. sonuçta diğer alıcıların kullanıcıların yorumlarından çokça yararlandıkalrını biliyorum. örnek vermek gerekirse aldığım sıfır kask ve harnes için yorumlarım fotoğraflarıyla sitede var, bir tek rüzgar ölçerle ilgili fikrimi beyan edeceğim onun için yeni bir başlık açmam gerek çünkü site üzerindeki ticari ilan değilde muharrem beye kendim ulaşıp almıştım açıkçası çok kullanmadığımdan şimdiye dek fırsat olmadı ama onuda aktarmak lazım tabi.

neyse canınızı sıkmadan herkese sevgi ve saygılar, mutlu uçuşlar.