Ormanlı Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #1 gönderen alp78 » 7 yıl 11 ay önce (31.03.2016, 22:22)

Yer: İstanbul - Ormanlı
Tarih: 27.03.2016
Pilot: Taner ALP
Uçus Sayısı: 130
Malzeme: Skywalk Teqila-3
Rüzgar: KD 25 km/h

Kaza:
Kaza öncesi birkaç defa kendi çapımda küçük küçük wing owerlar yapıyordum. Son wingower’da sol freni çekmemle birlikte kanat bir anda soldan dönmeye başladı. Kontrol etmeye çalışırken ikinci spine girdi. İrtifam tepe üzeri 100 mt. Civarı olduğundan ikinci spinde kendimi yerde buldum. Düştüğüm bölgenin ağaçlık bölge olması ciddi bir hasarı önledi.

Kaza Sonrası:
Ufak bir baygınlık sonrası kendime geldiğimde olayı pek hatırlamıyordum, rüyadan uyanmış gibiydim ;) vücudumu kontrol ettiğimde sadece belimin sağ tarafında ince bir sızı vardı. Yürümeme engel teşkil etmiyordu. Ama kanadı ağaçlardan çıkaramazdım, sağolsun arkadaşlar duyarlılık göstererek uçuşlarını bırakıp yakınımdaki sahile inerek veya araçla gelerek kanadı ve beni kurtardılar.
Ender Güral, Nida Akiz, Muhittin Henden ve Albatros grubundan Basat Oktay, Gökhan Çağlayan, Gökçe Özbil, Bahadır Uzel’e ne kadar teşekkür etsem azdır.

Kazayla İlgili Değerlendirme:
Videoyu izlediğimde kolonların bağlantısının yarım tur içerden bağlanmış olmasının sebep olduğunu düşünüyorum. Kolonların ön tarafa bakması gereken kısmının içeriye bakması kanadın dinamiğini bozdu. (siz ne düşünüyorsunuz bu konuda)
Uçuş anında farkına vardım ama maalesef önemsemedim. Kalkış yaparken genelde düz bağlanıp sonra ters kalkış için dönüyorum. O gün Takeoff’ta yine düz bağlanmaya çalışırken bir arkadaş göstereyim diyerek kolon bağlamama yardım etti sağolsun. Ama o da benim gibi hatalı bağladı. Tabii hatanın büyüğü ben de kalkış öncesi kontrol etmeliydim. Siz iyisi mi bildiğiniz alıştığınız kalkış ve bağlama şeklinden vazgeçmeyin ayrıca kontrolleri unutmayın.
ucuz atlatılmış ders aldığım bir kaza oldu. şu an durumum gayet iyi :) kaza videosu aşağıda


https://youtu.be/HYC8T3IopCU


Kullanıcı avatarı
menafnergiz
Mesajlar: 46
Kayıt: 31.01.2014, 02:21
Ad Soyad: Menaf Nergiz
Şehir: Somewhere only we know
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #2 gönderen menafnergiz » 7 yıl 11 ay önce (31.03.2016, 22:40)

Geçmiş olsun Allah beterinden korusun.
Umarım o kolonlar uçuş öncesinde iki kere kontrol edilir.
Kapanmanın nedeni de sol frene ağırlık aktarmışsın zaten, o kadar fren yapmaya gerek yoktu. Fren boyunu ve kanadın şekli iyi görünmediği için %100 konuşamıyorum ama spin e sokmuşsun kanadı sanırım. Buraya kadar çok vahim değil, bu acil durumun bertaraf edilmesi çok zor değildi aslında ama ah o kontrolsüz ve bilinçsizce uyguladığın fren var ya, iste o işin içinden çıkılmaz bir hal almasına sebep olmuş ne yazık ki.
Bilinçsizce yapılan frenler ki buna "can havli ile frene abanmak" da denilebilen durum hiç iyi olmamış. Yine de çok geçmiş olsun. Umarım bir daha asla bu ve benzeri durumlar ile karşılaşmazsın.
Güvenli ve güzel uçuşlar dilerim.

Kullanıcı avatarı
SULUMANDELTA
Mesajlar: 118
Kayıt: 15.02.2015, 10:35
Ad Soyad: Suleyman Torolgu
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 4 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #3 gönderen SULUMANDELTA » 7 yıl 11 ay önce (31.03.2016, 23:09)

Geçmiş olsun,
kazazedeye yardım eden kurtarma ekibi arkadaşları da tebrik ederim
rapor verip ayrıca katkıda bulunduğunuz için de ayrıca teşekkürler

Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #4 gönderen Misoskian » 7 yıl 11 ay önce (31.03.2016, 23:30)

Tekrar geçmiş olsun taner

Kullanıcı avatarı
koroglu82
Mesajlar: 17
Kayıt: 03.03.2016, 22:11
Ad Soyad: harun köroğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 42
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #5 gönderen koroglu82 » 7 yıl 11 ay önce (01.04.2016, 03:04)

geçmiş olsun Allah beterinden saklasın

Kullanıcı avatarı
çavuş
Mesajlar: 36
Kayıt: 05.07.2012, 22:45
Ad Soyad: Halis Dağ
Şehir: Tokat / Zile
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #6 gönderen çavuş » 7 yıl 11 ay önce (01.04.2016, 08:40)

Taner abi, geçmiş olsun


Kullanıcı avatarı
Airbender
Mesajlar: 474
Kayıt: 08.09.2008, 10:15
Ad Soyad: Cenk Arman
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #7 gönderen Airbender » 7 yıl 11 ay önce (01.04.2016, 09:23)

Geçmiş olsun.

videonun 02:19 uncu dakikasında sağ elinle sağ frene yaptığın nedir?

Kullanıcı avatarı
Göksel
Mesajlar: 10
Kayıt: 13.09.2005, 10:55
Ad Soyad: Göksel Dumlupınar
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #8 gönderen Göksel » 7 yıl 11 ay önce (01.04.2016, 17:04)

Merhaba,
Ben kaza sonrası bir saat üstünde dönüp duran mavi yeşil kanatlı pilotum. Oncelikle geçmiş olsun, çok ucuz atlatmışsın. Sol freni çekip, tek taraflı stall yani spine sokman sonrasında çıkamayıp çarpmışsın. Freni bu seviyede çektikten sonra sanki dalmissin gibi geldi. Yani uzun süre freni o seviyede tutmuşsun gibi görünüyor. Bırakıp, kanadın uçmasına izin verebilseydin toparlayabilirdi.
Tekrar geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #9 gönderen SERVET » 7 yıl 11 ay önce (01.04.2016, 19:44)

Geçmiş olsun Taner. Yp de Wing over göze en kolay gözüken fakat gerçekte ise en riskli ve zor manevralardan biridir. Kanata ağırlık ve frenle kademeli olarak artacak şekilde enerji yüklemeden öyle bir gömmüşsün ki freni kanat nefes alamamış:) 2 tur spin atmışsın. Her tur 4 sn sürüyor. 2 tur dan sonra kanat enerjisini yitirmiş ve stall olmuşsun. Bu arada spin sırasında düşme refleksi nedeniyle eller aşağı pozisyonda kaldığı için spinden çıkamamışsın ilk tur spinde belki çıkabilirdin. Fakat çıkmaman belkide daha hayırlı olmuşta olabilir. Yamaca dönük vaziyetde spinden çıkıp arka rüzgarla pandül olarak çarpmak çok daha kötü sonuçlanabilirdi. Düşme refleksi ile ellerin otomatik olarak aşağı doğru kaymasını engellemek için özellikle çalışmak her yp ci için acil durumlarda faydalı olacaktır. Kiting yaparken bi arkadaşınız size çelme takarak yardımcı olabilir mesela:) çok mu sert oldu :o ya da yere bağdaş kurup oturun ve frenlerin elinizde oldugunu hayal edin. Bu arada arkadaşınızda sizi iterek dengenizi bozsun ama siz ne olursa olsun ellerinizin pozisyonunu kaybetmemeye çalışın.

Kullanıcı avatarı
Bahadir Metin
Mesajlar: 41
Kayıt: 23.03.2015, 13:34
Ad Soyad: Bahadir Metin
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #10 gönderen Bahadir Metin » 7 yıl 11 ay önce (01.04.2016, 20:39)

Gecmis olsun.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Geçmiş olsun

Mesaj #11 gönderen H_E_L_P_55 » 7 yıl 11 ay önce (01.04.2016, 21:02)

Geçmiş llsun taner abi kolonun yarım tur ters bağlanması yapıyı bozar ama çokta kayda değer değildir bu normal uçuşunu yapar tavsiye acil iniş yapmaktır öle uçmamak lazım. Videoya baktım çok ser basıp direk spine sokmuşsun kanadı abi. Bunla geçmiş olsun dikkat et kendine


Kullanıcı avatarı
Serdal Sacti
Mesajlar: 52
Kayıt: 02.03.2010, 01:18
Ad Soyad: Serdar Saçtı
Şehir: Tokat
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #12 gönderen Serdal Sacti » 7 yıl 11 ay önce (02.04.2016, 13:46)

Taner abi geçmiş olsun klasik spin olmuşsun gereksiz fazla fren akabinde çıkması için kanata gereksiz müdehale özlettin kendini sağlıcakla

Kullanıcı avatarı
ikarus
Mesajlar: 27
Kayıt: 02.08.2014, 02:48
Ad Soyad: Serhan Karasu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #13 gönderen ikarus » 7 yıl 11 ay önce (02.04.2016, 15:53)

çok geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
İbrahim06
Mesajlar: 51
Kayıt: 01.10.2015, 10:13
Ad Soyad: İbrahim sorgun
Şehir: Ankara
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Yaş: 39
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #14 gönderen İbrahim06 » 7 yıl 11 ay önce (03.04.2016, 11:32)

geçmiş olsun üstad Allah beterinden saklasın

Mustafa balta
Mesajlar: 52
Kayıt: 31.05.2008, 18:21
Ad Soyad: Mustafa Balta
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #15 gönderen Mustafa balta » 7 yıl 11 ay önce (04.04.2016, 09:54)

Geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #16 gönderen alp78 » 7 yıl 11 ay önce (04.04.2016, 10:34)

güzel dilekleriniz için sağolun arkadaşlar. ben yaptım siz yapmayın :)
Servet konuyu ders niteliğinde teknik anlatımından dolayı teşekkürler.
Koray, Serdar ve Halis kardeşlerim ben de sizi özledim. en kısa zamanda görüşmek umuduyla.
Göksel teşekkür ederim. evet Servet'in de dediği gibi çok derin gümmüşüm freni :(


Kullanıcı avatarı
yyalibuk71
Mesajlar: 482
Kayıt: 16.03.2011, 00:10
Ad Soyad: Kubilay Güngen
Şehir: Bursa / Mustafakemalpaşa
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #17 gönderen yyalibuk71 » 7 yıl 11 ay önce (10.04.2016, 00:09)

Sevgili Taner, öncelikle geçmiş olsun.
Hesabımı nihayet tekrar yeniden aktive edebildim ve ilk mesajımı sana yazıyorum kıymetini bil :D :D :D
Dostum normal şartlar altında o kanadı stola bile sokamıyorsun ki; senin böyle bir uçuşta spin olman mümkün değil. Videoyu seyrettim. 2,26 da, sol freni çektiğin andaki C kolonlarının durumunu sende gördün mü??? Yani kolonları hem içe doğru bağlamakla kalmamış, sol kolonuda büyük ihtimal kendi içinde döndürmüşsün. Yoksa frene asıldığında önce D kolonlarının büzülmesi, sonra C kolonlarının büzülmesi lazım. Seninkinde D kolonlarından önce C kolonlarında anormal bir durum var.
Şimdi o kadar wingover yaptım neden o zaman olmadı dediğini duyar gibiyim. (Abdal'a malum olur) Videonun başında wingover'a sağdan başlamışsın ve kanat gerekli momentumu sağlamış yani hızlanmış. Sol fren yaptığında da sen fazla fren uygulamadan kanadı yatırmayı sağladığın için daha fazla çekmiyorsun. Daha sonrasında düz uçuşa geçiyorsun, sonra rüzgarı karşılayıp bu sefer sağ freni çekiyorsun ve olanlar oluyor. :( :( Bu duyguyu ben iyi bilirim. (Birkaç kez bizim tepenin sağına soluna ortasına falan inmişliğim yada çakmışlığım vardır)
Netice itibariyle lütfen kalkış yaparken acele etmeyelim. Bizden tecrübeli biri dahi iplerimizi kontrol etse, son kontrolü kendimiz yapıp, emin olduğumuzda harnese bağlanalım.
Hepimize kazasız belasız iyi uçuşlar diliyorum.Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
TUTHAVK
Mesajlar: 24
Kayıt: 03.03.2015, 19:32
Ad Soyad: Fırat Nalbant
Şehir: Adıyaman / Tut
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 33
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #18 gönderen TUTHAVK » 7 yıl 10 ay önce (25.05.2016, 01:46)

agbi öncelikle gecmis olsun tecrübeli abilerim cevablamislardir henuz fazla bir tecrubem yok ama goruntuye gore freni asiri cekme sonucu saten dis fren sifir konumda direk spine oturmus kanat bu tür hareketlerde dis fren kullanmani oneririm abi gecmis olsun ayni durumu bende yasamistim

Kullanıcı avatarı
muco16
Mesajlar: 20
Kayıt: 08.02.2013, 01:43
Ad Soyad: Mücahit Aslan
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #19 gönderen muco16 » 7 yıl 9 ay önce (27.05.2016, 13:27)

geçmiş olsun 21 saniyede daha iyi gerebilirsin kolonların bir birinin içinden geçtigini aslında tam göz hizanda görmengerekir karışık oldugunu

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Ormanlı Kaza Raporu

Mesaj #20 gönderen bartsay » 7 yıl 9 ay önce (29.05.2016, 23:31)

Kubilayın yazısı
1-Kimse kendi dirseğini yalayamaz
2-Şu an dirseğini yalamayı denedin ve komik oldun tadında olmuş.

bence kolonda o kadar dönme bu sonucu yaratmaz
ancak videoyu defalarca izledim Kubilaya hak vermekten başka bir çare yok
kapanma da görmedim
Almanyada çekilen benzerbir kaza videosu vardı Ormanlık bir alanda frenşere müdahale etmediği halde ani bir kapanma yaşayan pilot.
Ben tam altındaki yer şekinde sıkışan havaya bağlamıştım Kubinin yazısından önce
Ancak ben haklı olsaydım bu şekilde stol değil büyük bir kapanma ile baş başa olurdun.
Bu noktaya getiren fren müdahalesi de çok fazla değil, Kubinin dediği gibi bunu frenle yapmak için çok çaba lazım eline iki tur ip dolaman lazım :)
Geçmiş olsun