Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #1 gönderen SERVET » 4 yıl 6 ay önce (08.09.2019, 17:32)

Pilot: Serdar Yavuz
Kaza tarihi: 30/08/2019
Take off: Aksaray Hasandağ
Olay yeri: Niğde, Çiftlik ilçesi, kitreli köyü, kartal mevkii
Kalkış zamanı:12:20
Kaza zamanı:13:47
Kanat: BGD Cure En C
Harness: Gine Genie Lite
Kask: Bisiklet kaskı
Pilot deneyimi: P5 (Tecrübeli Pilot)

Serdar'ı Aksaray Hasan dağında Pre-World Cup-Süper final test yarışmasında geçirdiği yamaç paraşütü kazasında maalesef kaybettik. Yaklaşık 3 seneden beri tanıdığım aynı uçuş grubunda bulunduğum, neşeli ve sıcak kanlı tabiatıyla çabucak kaynaştığımız tüm pilotlar tarafından sevilen bir arkadaşımızdı. Yamaç paraşütü motivasyonu çok yüksekti, uçuş heycanı ve çoşkusu ile tüm sene boyunca Kırlangıç ekibine liderlik etmiş ve bu sezon çok başarılı uçuşlar gerçekleştirmiş, 200 + uçmuş, Akşehir yarışmasında kürsüye dahi çıkmıştı.

Serdar'ı ilk gören ve tek görgü tanığı olan Hintli pilot Viskass'a olayın nasıl olduğunu sorduğumuzda rüzgaraltından yaklaşırken kanatının önden kapandığını ve düştüğünü gördüğünü söyledi.

Serdarın uçuş kaydını incelediğimizde, 12:20 de kalkış yapıyor ve uçuş kaydı kalkış alanından yaklaşık 12 km uzaklıkta 13:47'de bitiyor. Son termiği 2200 mt irtifadayken 2 m/sn lik bir termikle arkası uçurum gibi dik bir sırta drift olarak dönüyor.
sontermik.jpg
Rüzgar hızı 28 km yönü kuzey kuzey doğu. 2700 mt irtifada bu sırtın arkasına geçmemek için termikten çıkıp full speed son süzülüşüne başlıyor. Öne doğru çıkarken irtifası azalıyor. Önünde 2050 mt yüksekliğinde bir sırt var ona doğru full speed e yakın bir hava hızında ilerliyor.
kaza.jpg
3m/sn hızla çökerken önündeki sırttan yüksekliği 60 mt ,yerden yüksekliği ise 90 mt iken öndeki sırtın mekanik türbülansı nedeniyle full speed de şiddetli bir önden kapanma yaşanıyor. Kanat geriye yıkılıp, pilot öne doğru salınıyor sonrasında kanat deep stallde kalıyor, bu safhada kanatın yaklaşık 3 veya 4 sn 5 m/sn ile 6 m/sn arasında çöktüğünü görüyoruz. Kanatın deep stallden çıkıp öne saldırıp kanatın pilotun altına doğru kayması neticesinde yaklaşık 4 veya 5 sn'lik 11 m/sn ile 9m/sn çöküş hızı ile bir serbest düşüş yaşandığını fakat yere çarpmadan önce kanatın azda olsa sürtünme etkisi ile serbest düşüşü bir nebze yavaşlatıp 8 m/sn hızla yere çarptığını tahmin ediyoruz. Toplamda kapanma ve yere çarpma anı arasında yaklaşık 10-12 sn lik bir zaman var. Bunun ilk 4, 5 sn lik diliminde pilotun yedek atma tepkisi vermesi çok zor ondan sonrasında ise kanat öne saldırdıktan sonra serbest düşüş safhasında da yedek atabilme ihtimali yok denecek kadar az ki zaten yedek atsa bile o irtifada açılıp açılmayacağıda soru işareti, yere çok yakın.

Kaza 13:47 de olduğunda Hintli pilot Viskass Flymaster livetracking kayıtlarına göre konumu oldukça uzak. Yaklaşık 2 km uzakta.
kazaanıkonum.jpg
Sanırım Serdarı 1. Turn pointi alıp dönerken üzerinden geçerken görüyor saat 13:55'de.
yanından geçerken.jpg
Kendisi saat 14:17'de yaklaşık serdara 2 km mesafede emniyetli gördüğü bir noktaya iniyor.
IMG-20190904-WA0006.jpg
Her pilotun üzerinde canlı takip cihazı var. Ve bu cihazın üzerinde acil durum düğmesi var. Viskass iner inmez acil durum düğmesine basıyor. Bulunduğu noktada telsiz ve cep telefonu çekmiyor. Toplama araçlarından viskassa en yakın konumda olan Bora canlı takip cihazında konumu bulunan viskassa ulaşıyor. Merkez, sos düğmesine o bastığı için onda bir problem olduğunu düşünüyor. Bora ve Viskass saat 14:45 gibi Serdar'a doğru hareket ediyor. En iyi ihtimalle Saat 15:00, 15:10 gibi Serdar'a ulaşıyorlar. Serdar yüzüstü bir pozisyonda yatarken kanat önünde açık bir vaziyetde dururken bulunuyor. Bu sırada Merkez taskı durdurma kararı alıyor. Ve tüm pilotlara taskın durdurulduğu anons ediliyor. Viskass ve bora merkeze Serdar'ın nabzının zayıf olduğunu ve tahliye için helikopter gerektiğini yazıyor whatsup grubundan. Merkezde saat 15:30'da helikopterin yolda olduğunu cevabını yazıyor. Fakat resmi kayıtlara baktığımızda helikoptere 16:17'de haber verilmiş. Flymaster livetracking kayıtlarına baktığımızda da taskın durdurulma anonsunu duyup inen tek bir pilot dahi yok gibi. Ve Helikopter olay yerine 17:30 da geliyor. Helikopter'e geç haber verilmesinin nedeni taskın durdurulma kararı alınmasına(saat 15:00 civarı bu saatten tam emin değiliz) ve telsiz ile anons edilmesine rağmen taskın fiiliyatda durdurulamamasıdır. Sanırım pilotlar yapılan telsiz anonslarını duymadılar ve uçmaya devam ettiler. Serdarın kaza yaptığı bölgede uçan pilotlar olduğu için diğer pilotların güvenliğini tehlikeye atmamak için onlar inmeden helikopter ilk anda çağrılamamış. Yapılan anonsu pilotların duymamalarının en büyük nedeni 5 wattlık çıkış gücü olan bir telsizle taskın durdurulmaya çalışılmasıdır, diye düşünüyorum. Açık alanda 10 km'lik çekim gücüne sahip bir telsiz ile Ne havadaki pilotlar ile ne de yerdeki ekip ile sağlıklı bir iletişim kurulamamıştır. Telsizci ve yamaç paraşütçüsü bir arkadaşımdan bu konu hakkında görüş aldığımda 2 mt uzunluğunda bir anten ile 100 watlık bir röle kurulduğunda 200 km çapında mesafede, merkezin, pilotlar ile ve pilotların kendi aralarında çok rahat bir şekilde iletişim kurulabileceğini söyledi. Teknik olarak ve maliyet açısından hiçbir zorluğu olmayan son derece basit bir düzenek. Hatta uygun bir araçla ve küçük bir aküyle seyyar olarakda kullanılabilecek bir sistemin neden kullanılmadığını anlamak mümkün değil. Ya da en azından güçlü bir çıkışı olan araç telsizi ile tek taraflı bir şekilde merkez tüm pilotların duyabileceği bir şekilde anons geçebilirdi.
Zayıf nabız konusuna gelince, Arama kurtarmacı,dağcı ve sağlıkçı olan işinin ehli birinden de durumu anlatıp görüş aldım.Kazazedenin düşmeye bağlı bu kadar ağır bir tahribatda hayatta kalma olasılığının çok düşük olduğunu, zayıf nabız olayınında işin ehli olmayan bir kişi tarafından yapıldığında kendi nabzının kazazedenin nabzı ile karıştırılmasının sıkça karşılaşılan bir hata olduğunu söyledi.
Yaşam bulgusu olarak öncelikli olarak değerlendirilmesi gereken solunumdur. Solunum yoksa nabızda yoktur. Bak, Dinle, Hisset prosedürü ile direkt solunuma bakılması gerekir. Fakat kazazede yüz üstü bir pozisyonda yattığı ve düşmeye bağlı kafatasında ve vucudunun muhtelif yerlerinde kırıklar olduğu için, zarar vermemek için çevirmemişler.
O bölgeye yakın pilotlar ile görüştüğümde, kendi açılarından olayı anlattılar. Ortak nokta Afad'ın Serdara ulaşma konusunda gösterdikleri beceriksizlik idi. Konum belli olduğu halde toplama ekibinden biri ve bir pilot Serdar'a ulaşmasına rağmen Afad'ın harita okuma ve yön bulma, navigasyon konusundaki bariz zaafiyeti ön plana çıkıyordu.
Afad geçde olsa ulaşmış fakat Umke ise hiç ortalıkta yokmuş. Afad'da ulaştığında Serdar'a herhangi bir müdahalede bulunmamış. Arama-kurtarmacı arkadaşıma neden müdahale etmediklerini sorduğumda, Afad'ın ağır bir yaralıya müdahale edemeyeceğini, sadece yaralının yerini ve durumunu tesbit edebileceğini, Umke'nin medikal anlamda müdahale yetkisinin olduğunu söyledi. Afad'ın olayların oluş saat sıralamasına baktığımız zaman en iyi ihtimal ile 16:00 gibi ulaştıklarını tahmin ediyorum. Afad'ın kaza raporunda saat kaçta ihbarı aldıklar saat kaçta olay yerine vardıkları ve kazazedenin durumu hakkında hazırladıkları rapora ulaşamadım. Fakat o bölgedeki pilotların izlenimleri profesyonel bir şekilde hareket etmedikleri ortak noktasında buluşuyordu.
Ambulans helikopter çağrıldığında yarım saat resmi izinlerin alınması sürüyormuş, helikopterin hazırlanması ve uçuş süreside toplamda 45 dk civarıymış. Yani toplam süre normal şartlar altında olay yerine ulsşması 1 saat 15 dk gibi.
Helikopter Ambulans Serdarın 300 mt yakınına düz bir araziye inmiş. Doktor'un hazırladığı rapora göre kazazedeye ulaştıklarında ölüm katılığı gerçekleşmiş ve ölüme bağlı morarmalar görülmüş. Yani saatler öncesinde Serdar ruhunu teslim etmiş. Büyük bir olasılık ile çarpmanın ilk şiddeti ile vefat etti Serdar. Afad'ın raporuda bizi bu konuda aydınlatacaktır, eğer elimize ulaşırsa.
Eğer Serdar bu kazadan ağır yaralı bir şekilde kurtulsa dahi taskın durdurulamaması ve helikopterin geç gelmesi gibi aksaklıklar yüzünden ölmesi muhtemeldi.
Esasında herşey yolunda dahi gitse helikopter ambulansın olay yerine ulaşması ve yaralının tahliye edilip hastaneye ulaştırılması en iyi ihtimalle minimum 2 saat sürüyor bu şartlar altında. Ağır yaralı bir insanın 2 saat hayata tutunma olasılığı çok az. Ambulans helikopter seçeneğinin olay yerine intikal hızı bürokratik izinlerin alınma safhasının hızlandırılması süretiyle daha kullanışlı hale getirilmesi gerekmektedir.
Bugün Serdar arkadaşımızın başına gelen hadise yarın bizim veya diğer sevdiğimiz yakın arkadaşlarımızın başına gelebilir.
Bu kaza raporundaki amaç birilerini suçlamak değil aksayan noktalara dikkat çekerek ilerde yaşanabilecek olası acı olayların önüne geçebilmektir.

Allah rahmet eylesin. Serdar inançlı bir arkadaşımızdı. Burası sebepler dünyası, Allah'ın takdirini hiçbir şey değiştiremez. Biz yakın arkadaşları olarak Serdar'ı kaybettiğimiz için çok üzgünüz. Allah ailesine ve yakınlarına sabır versin.

Son beğenen asaltekin


Kullanıcı avatarı
Kerim
Mesajlar: 106
Kayıt: 26.06.2008, 15:51
Ad Soyad: Kerim Fidan
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #2 gönderen Kerim » 4 yıl 6 ay önce (08.09.2019, 20:07)

Rapor biraz uzun ama çok açıklayıcı ve detaylı olmuş.Çok emek verilip detaylandırılarak izah edilmiş.Herkesin bu rapordan kendine çıkarması gereken dersler olduğuda ortada.
Eline sağlık Servet

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #3 gönderen aspex » 4 yıl 6 ay önce (09.09.2019, 08:56)

Allah rahmetiyle muamele eylesin,yakınlarına sabır diliyorum.
Raporu okuyunca ister istemez şu akla geliyor,bu kaza avrupada bir ülkede olsa idi o helikopter kaçıncı dakika olay yerinde olurdu?
Ders çıkarılsın diye raporlar yazılır bu memlekette ama nedense bürokrasideki bu saçma zaman kayıpları hiç azalmaz.

Son beğenen gurayg

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 181
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 34 / 2
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #4 gönderen alp78 » 4 yıl 6 ay önce (09.09.2019, 09:44)

sevdiğimiz bir dostumuzu kaybettik. mekanı cennet olur inşallah.. geçen sene Tokat yarışmasından bir anımızla Serdar kardeşimi yad ediyorum


Serdar y..jpg

Kullanıcı avatarı
ismail68
Mesajlar: 36
Kayıt: 06.09.2014, 08:58
Ad Soyad: İsmail Koç
Şehir: Aksaray
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #5 gönderen ismail68 » 4 yıl 6 ay önce (09.09.2019, 12:58)

Rabbimiz inançlı olana rahmetiyle muamele edecek şüphesiz. Ruhu şad olsun mekanı da cennet inşallah.
Yarışma esnasında helikopterin hazır bulundurulması müdahale hızı açısından önem arzediyor. Ayrıca takeoff ile kaza-olay yeri arasında ki fiziki engeller (hasandaģ) sebebiyle iletişim sağliklı olamaz. role nin hakim bir konuma yerleştirilmesi gerekir . Aksaray için uygun konum Ekecik radar üssüdüŕ.

Kullanıcı avatarı
gurayg
Mesajlar: 170
Kayıt: 07.10.2015, 08:56
Ad Soyad: Güray GÜNAY
Şehir: İSTANBUL
Aldığı Beğeni: 45 / 4
Yaş: 38
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #6 gönderen gurayg » 4 yıl 6 ay önce (10.09.2019, 09:13)

Allah Rahmet Etsin Geride Kalanlara Çocuklarına Sabırlar versin . Çok Üzüldüm Serdar Abi ile zaman zaman ormanlıda sohbet eder karaburunda uçar ordan oraya zamanında çok hava kovalar idik çok şey öğretti emeği büyük hakkını inşallah helal eder benden yana herşey helal olsun Olmaması gerekiyordu fakat oldu inşallah son bulur.


Kullanıcı avatarı
Hakyan
Mesajlar: 11
Kayıt: 07.08.2009, 18:46
Ad Soyad: Hakan Yankaş
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #7 gönderen Hakyan » 4 yıl 6 ay önce (10.09.2019, 09:35)

Başımız saolsun değerli bir ağbimiz ve iyi bir pilottu.
Facebookda bir video izlemiştim.Avrupada ama tam ülkeyi hatırlamıyorum.Pilot uçarken kazara yedeği açılıyor ve dağlık bir alana sağlıklı şekilde iniyor.Pilot kanadı toplamaya çalışırken helikopter geliyor ve onu kurtarıyor. Böyle bir hıza bizde bir gün kavuşursak can kayıpları çok azalır. Ayrıca kaza geçiren pilotu bulmak için daha hızlı ve doğru çözümler bulanabilir.

Kullanıcı avatarı
TakiP
Mesajlar: 15
Kayıt: 27.06.2016, 22:51
Ad Soyad: Uğur GÖRGÜ
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #8 gönderen TakiP » 4 yıl 6 ay önce (10.09.2019, 21:42)

Allah rahmet eylesin. İl valilerinin ve sağlık bakanlığının takeoff alanına özel önem göstermeleri gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
zorhedef
Mesajlar: 353
Kayıt: 15.04.2007, 15:21
Ad Soyad: Mustafa Atsız
Şehir: Konya / Akşehir
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #9 gönderen zorhedef » 4 yıl 6 ay önce (11.09.2019, 01:34)

Allah rahmet eylesin 15 gün önce Akşehir de yeni tanışmıştık, çok üzücü bir durum :(

Kullanıcı avatarı
erdalkuzey
Mesajlar: 19
Kayıt: 07.10.2014, 13:53
Ad Soyad: Erdal Kuzey
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #10 gönderen erdalkuzey » 4 yıl 6 ay önce (11.09.2019, 19:59)

alp78 yazdı:sevdiğimiz bir dostumuzu kaybettik. mekanı cennet olur inşallah.. geçen sene Tokat yarışmasından bir anımızla Serdar kardeşimi yad ediyorum


Serdar y..jpg

Yeri dolmaz, güzel anlar paylaştık

Son beğenen alp78

Kullanıcı avatarı
waterloo
Mesajlar: 41
Kayıt: 02.07.2013, 09:59
Ad Soyad: Kıvılcım Korkmaz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 8 / 1
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #11 gönderen waterloo » 4 yıl 6 ay önce (11.09.2019, 23:36)

Ah be Serdar Abi. Hala inanamıyorum.

Bazen ne kadar pamuk ipliğine bağlı olduğumuzu, bu sporun ne kadar ince bir çizgide ilerlediğini düşünüyorum. Cenay'ımızın Tokattaki kazası gibi. Yine müdahalede eksik kalış.

Yarışma organizatörü olarak en iyi şartları da sağlasak arama kurtarma ekiplerine güvenemiyoruz maalesef. Kalifiye değiller, ciddiyetsizler ve bürokrasi her zaman aleyhimize.

Ancak yine de dikkatimi çeken bir nokta var. Serdar abimiz ne kadar uçuş konusunda yetkin, aktif ve başarılı olsa da kaskının bisiklet kaskı olması çok acı.

Hepimiz bu sporu yaparken sevdiklerimizi evde bırakıyoruz. Lütfen malzemelerinizi gerekli standartlara uygun seçin. Yedek paraşütsüz, kasksız, uçar durumda olmayan malzemelerle uçmayın. Arkasında gözü yaşlı insanlar bırakmak kimse istemez.

Abime Allahtan rahmet ailesine sabır ve güç diliyorum.

Son beğenen gurayg


Kullanıcı avatarı
Esinti_78
Mesajlar: 9
Kayıt: 27.12.2017, 19:57
Ad Soyad: cengiz ceviz
Şehir: konya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #12 gönderen Esinti_78 » 4 yıl 6 ay önce (12.09.2019, 00:26)

Serdar arkadaşımızı yakınen takip eden biri olarak çok çok üzüldüm üzüldük aynı bölgede kaza yaptığım için ailem de bu kazaya çok üzüldü Servet Yalçınkaya kazayı haber verdi bana Cengiz serdar kaza yaptı sizin hava ambulansı almış olay yerinden dedi durumunu sordu bana bende Konya 112 personeli olarak direkt Konya 112 yi aradım ve olay yerinde ex olduğu ama aksaray valiliği ve savcılığının izni ile cenazenin olay yerinde bırakılmaması ulaşım ve cenaze yi oradan indirme işleminin zor olmasından kaynaklı cenaze olay yeri video ve fotoğraflanarak cenaze hava 42 (hava ambulansı) ile alınmıştır denildi ve bu bilgiyi Servet arkadaşıma ilettim hava 42 (hava ambulansı) 16:17 de ihbarı almış 16:17 den itibaren vaka çıkışı hazırlıkları yapılmış helikopter in ısınması 15-20 dakika sürüyor yani ihbar saatinden 15 20 dk içinde helikopter havalanmış yaklaşık kara yolu ile 130 km olay yeri uçuş süresi ortalama 50 dk yani helikopter in olay yerine varış saati normal süre de arkadaşlar birde kaza Niğde sınırları içerisinde bu durumda olaya ilk Niğde 112 ve umke mi yoksa Aksaray 112 ve Aksaray umke mi müdahil oldu muamma

Kullanıcı avatarı
Aydınalp
Mesajlar: 8
Kayıt: 09.03.2018, 18:32
Ad Soyad: Alper Aydınalp
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #13 gönderen Aydınalp » 4 yıl 6 ay önce (12.09.2019, 07:15)

Bu tür bir organizasyonda, helikopterin Takeoff da hazır beklemesi gerekirdi. Bu kadar basit. Ayrıca telsiz röle kurulumu şart. Bunlar maliyeti çok düşük önlemler. THK, THSF veya FAI yetki kimdeyse bunu sağlamadan uçuş izni vermemeli.

Zaafiyete bakar mısınız task ı durduramıyorlar. İletişim sıfır. Yani aslında hiçbir kontrolleri yok.

Kullanıcı avatarı
senc911
Mesajlar: 95
Kayıt: 01.01.2012, 01:23
Ad Soyad: Sencer Ulukanoğlu
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #14 gönderen senc911 » 4 yıl 6 ay önce (12.09.2019, 08:32)

Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Geride kalanlara Allah sabır versin.

Kullanıcı avatarı
Leventonder
Mesajlar: 19
Kayıt: 05.08.2010, 11:06
Ad Soyad: Levent Önder
Şehir: Antalya
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Yaş: 61
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #15 gönderen Leventonder » 4 yıl 6 ay önce (17.09.2019, 13:50)

AMBULANS HELİKOPTER....Ayrıntılı ve titiz raporu için Servet e çok teşekkürler...Eski bir ambulans helikopter dr u olarak yanlış bilgilendirmeyi düzeltmek istiyorum...Bu işte öyle bürokrasi ,izin falan söz konusu değildir. Türkiye de Saglık Bakanlığının açtığı ihale sonucu şu an tam 16 merkezde AMBulans helikopter faaliyeti söz konusudur..Tamamı 112 komuta kontrol merkezine bağlıdır ve onların direktifi ile hareket eder..Yani 112 komuta merkezindeki yönetici dr olay yerine ister kara ambulansı isterse helikopter gönderir...Reaksiyon süresi de saniyeler ve dakikalar ile sınırlıdır..Öyle izin,bürokrasi,zaman kaybı söz konusu değildir...Aksarayda ki kazada bi şeyler eksik ve yanlış yapılmış...Bizim bölgemizde olana bir kazada (Bademağacı) 112 komuta merkezi derhal helikopteri olay yerine göndermiştir...

Son beğenen yusuferdemir

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #16 gönderen aspex » 4 yıl 6 ay önce (19.09.2019, 14:27)

2018 Kössen paragliding testival.Acro pilotu yere sert iner ve ayak bileği kırılır,biz pistin diğer ucundan adamın yanına varıncaya kadar nerden nezaman kalktığını göremediğim bir helikopter yaralının yanına iner ve ilk müdahaleyi saniyeler içinde yapıp yaralıyı alıp götürdüler.Helikopter piste yaklaştığında havada yaklaşık 100 paraşüt vardı,aralarından geçip piste geldi,yer ekibi kumaşla pistin ortasına X işareti çizdiler havadaki bütün uçanlar çevre tarlalara iniş planladı.Yaralının tahliyesinden sonrada herşey normale döndü,bu süreç toplam 20 dakika sürmedi....
Bu hızı bekleyemiyoruz tabiki ama biraz daha hızlı olunması gerek kazalarda müdahale...
Dosya ekleri
vvc.jpg
vvv.jpg
vvvv.jpg
vvvvvv.jpg

Son beğenen TakiP


Kullanıcı avatarı
SERVET
Mesajlar: 194
Kayıt: 15.07.2006, 15:49
Ad Soyad: Servet Yalçınkaya
Şehir: İstanbul
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 68 / 3
Pilot Menüsü: 

Serdar Yavuz'un Kaza Raporu

Mesaj #17 gönderen SERVET » 4 yıl 6 ay önce (24.09.2019, 21:32)

Leventonder yazdı:AMBULANS HELİKOPTER....Ayrıntılı ve titiz raporu için Servet e çok teşekkürler...Eski bir ambulans helikopter dr u olarak yanlış bilgilendirmeyi düzeltmek istiyorum...Bu işte öyle bürokrasi ,izin falan söz konusu değildir. Türkiye de Saglık Bakanlığının açtığı ihale sonucu şu an tam 16 merkezde AMBulans helikopter faaliyeti söz konusudur..Tamamı 112 komuta kontrol merkezine bağlıdır ve onların direktifi ile hareket eder..Yani 112 komuta merkezindeki yönetici dr olay yerine ister kara ambulansı isterse helikopter gönderir...Reaksiyon süresi de saniyeler ve dakikalar ile sınırlıdır..Öyle izin,bürokrasi,zaman kaybı söz konusu değildir...Aksarayda ki kazada bi şeyler eksik ve yanlış yapılmış...Bizim bölgemizde olana bir kazada (Bademağacı) 112 komuta merkezi derhal helikopteri olay yerine göndermiştir...


Bu önemli bilgilendirme ve düzeltme için çok teşekkürler.