Yelken Kanat'a Başlamak-Eğitim Sorunsalı Hk

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
barba
Mesajlar: 7
Kayıt: 05.03.2009, 12:08
Ad Soyad: Koray Akçakmak
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yelken Kanat'a Başlamak-Eğitim Sorunsalı Hk

Mesaj #1 gönderen barba » 1 on yıl 2 yıl önce (14.04.2009, 04:35)

Selamlar…

Bir iki haftadır yelken kanat eğitimi araştırmalarım neticesinde geldiğim noktayı özetlemek için bu yazıyı yazıyorum. Benzer bir yazı www.deltakanat.com sitesinde (Başlangıç-Başlatılmama Eğitimi) başlıklı yazıda da pek güzel anlatılmış. Bu sitede yazan Zeki Eser ve İsmet İcel Bey’lere yazılarından dolayı ayrıca teşekkür ederim. Benim bu yazdıklarım 10 günlük araştırma ve görüşmelerimden edindiğim fikirler. Umuyorum ki yazdıklarım benim geçtiğim yollardan geçecek olanlara faydalı olur. Ve ayrıca da yazının sonunda eğitim alacak imkana kavuşabileceğim bir fırsat oluşur.

Aslında ilk önce yamaç paraşütü araştırmalarımla başladım. Ancak gelinen noktada yelken kanatın nisapeten daha güvenli ve çok daha zevkli olduğu kanaatine ulaştım. Birincisi, yelken kanattakı iskelet yapının özellikle iniş sırasında (0-50metre diyelim) oluşan kapanmalarda yapabileceğiniz şeyler sınırlı kalıyor. Yani sizin dışınızda gelişen beklenmedik bir hava faktörü gerçekleştiği zaman yelken kanat’a göre daha az çareniz var. Ve yelken kanattaki üçgen iskelet yapı, bütün yanlışlar içinde bir doğru iniş yapabilirseniz, oluşan darbe etkisini azaltıcı bir faktör. Aslına bakarsanız bence yelken kanat, doğru pilotajla, Türkiye’de motorsiklet kullanmaktan 10 kat daha az riskli. Bir de yelken kanat yaparken sigara içebileceğimi düşündüm, bu da seçimimde benim için çok önemli bir parametre oldu. 

Elbetteki taşınma ve kurulum gibi problemleri var, ancak forumlardan öğrenebildiğim kadarıyla yp’ciler kalkış için saatlerce doğru rüzgarı beklerken ve/veya hiç kalkamazken yelken kanat bu konuda nispeten daha avantajlı.

Ve görünen o ki, yelken kanatın Türkiye’de yamaç paraşütü kadar gelişmiş olmamasının aslında ki en büyük sebebi öğrenme süresi ve taşınma problemi. Bunu açıklayayım ve konuya geleyim.

Bu iki havacılık sporu/hobisiyle ilgilenmek için en önemli şey yaş. Türkiye için durum böyle gözüküyor. Üniversite yıllarındaysanız eğer, veya 24-25 yaşlarındaysanız THK’nın açmış olduğu 20+70 günlük yelken kanat kurslarına katılabiliyorsunuz. Çünkü o yaşlarda böyle bir vakit yaratabilmeniz mümkün oluyor. Ama bu yaşlardan sonra herkes sürekli ve düzenli olarak çalışmak zorunda olduğu için, bırakın 70 günlük tekamül kursunu, 20 günlük başlangıç eğitimi için kesintisiz 3 hafta izin almak mümkün değil. Hele 31 mart’tan böyle bir izni tasarlamak imkansız.

Yamaç paraşütünde ise mesela 1 haftalık sıkıştırılmış özel kursla üzerine ekleyeceğiniz birer haftalık devam programlarıyla kendinizi geliştirmeniz ve bu spora devam etmeniz mümkün görülüyor.

Dolayısıyla anlıyoruz ki, THK’nın 20+70 günlük programlarının hedef kitlesi sadece 24-25 yaşına kadar olan genç kardeşlerimize hizmet ediyor.

Taşıma problemi de aslında ayrı bir mesele. Bu da belki en azından bir jip gerektiriyor. YK eğitimi alabilecekken jipiniz yok, jip alabilecekken YK eğitimi yok. Ve yamaçparaşütünün bir artısı da bu olarak karşımıza çıkıyor. Taşınma ve eğitim kolaylığı bu sporu, aynı zamanda bir sosyal çevre edinme aracı haline de getiriyor. Ama anlaşılan o ki yelken kanatçılar hep yalnız ve yalnızlığa mahkum. Hatta yukarıda buzbağ içip cigara tellendirdiklerinden bile bahsediliyor.

Federasyon-THK sürtüşmesine ve bağlı olarak FAI meselesine hiç gimiyorum. Federasyon da olsa, THK’da olsa bence temel mesele eğitim hedef kitlesinin belirlenerek, gerekiyorsa ücretli ve ücretsiz diye ayrılarak, eğitim sürelerinde ve buna bağlı olarak eğitim gruplarındaki kişi sayısı, eğitimin teorik ve pratik içeriği ile ilgili yeni bir anlayışa gitmeden hangi çatı altında olursa olsun yelken kanat hep 100-150 kişinin yapabileceği bir spor olmaya mahkum gözüküyor. Fedarasyon-THK arasındaki anlaşmazlıktan federasyon galip çıksa bile bu konuda bir bakış açısı getirilemezse boş.

Bütün bunlar kişisel kanaatimdir ve sadece bir 10 günlük internet-forum araştırmalarımdan edindiğim genel kanaattir. Eleştirilmeye ve ilavelelere açıktır.

Şimdi meseleye geliyorum. Bayçora Hocam’la irtibat kurdum ama henüz gerekli konuşmayı yapamadım, yurtdışındaydı kendisi. Erkan Hoş’a ulaştım özel eğitim için. O da dizindeki rahatsızlık dolayısıyla, başlangıç eğitimini veremediğini (malum, eğitmenin de sizle dere tepe koşması gerekiyor) , ancak ileriki aşamalarda bana yardımcı olabileceğini belirterek beni Ankara’da bulunan Fevzi Ak’a yönlendirdi.

Ben Fevzi Bey’e genel durumumu anlattım. O da kendisinin benim gibi insanlar tarafından arandığını ama eğitim sürelerinin ayarlanmasında yaşanan zorluklar yüzünden hep vazgeçilmek zorunda kalındığını belirtti. Gelinen noktada bir eğitim için en az , ama en az iki kişi gerektiği konusunda mutabık olduk. Ama benim de tercihim eğitim saatlerini ayarlayabileceğimiz 3 kişilik bir grup yönünde.

Eğitim ücretini burada belirtmenin uygun olmayacağını düşünüyorum. Uygun olmamasının bir diğer sebebi de katılımcı sayısı, koşullar ve süre. Ama özelden bu soruları da cevaplayabilirim.

Eğitim yeri, büyük ihtimalle Ankara olacak ve eğitim sonunda bir C tepesi uçusu yapılması zor tabii ama yer reflekslerimiz yerine hava reflekslerimizi koyabilmiş ve 50-60 metreden bir solo uçuş yapacak duruma gelebilmiş olacağız. Ve kendimizi tartıp, bu sporu daha ileriki aşamalara götürüp götürmek istemediğimizi göreceğiz.

Bu yazıyı yazmamamın bir diğer amacı ise, bu eğitimi başka koşullarda, yani belki mesela Eskişehir’de veya başka bir yerde daha uzun süreli ve başka eğitmenlerle yapılıp yapılamayacağı konusunda görüşlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum.

Başlangıç eğitimi almak isteyen 1-2 kişi arıyorum.

Bu yazıyı havacılık yahoo grubuna ve yp forumuna koyuyorum.



Sevgiler ve selamlar,

Yelken Kanat’a başlayamayan.


Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen mahomedia » 1 on yıl 2 yıl önce (17.04.2009, 16:07)

Merhaba bir kaç şey de ben söylemek isterim konuyla ilgili.

Ankara'da yaşıyorum ve 6 yıldır Ankara'da aktif olarak yelkenkanatla uçuyorum. İstediğiniz gibi eğitim yapıp C tepesinin pabucunu dama atacak tepelerde de yelken ve termik eğitimi alabilmeniz mümkün. Ankara'da bunun için çok uygun yerler var kurs düzenlenecek olursa bizzat kendim size yerleri gösterebilirim zaten bu foruma da bi çok yerden bahseden yazılar yazmıştım ararsanız muhtemelen ulaşabilirsini.

Bir diğer husus da yelkenkanatla uçmak için jipiniz olmasına gerek yok gayet eski bir renault spring ile Ankara'daki uçuş bölgelerinin hemen hemen hepsinden uçuş yapabilirsiniz, sadece Spring'in çıkamayacağı 1 tane tepe var o da Esenboğa tarafındaki Keltepe, ona da bi çare buluruz sıkışırsak :)

Küçük bi düzeltme daha ekleyeyim (itiraf edeyim :D), bazen yamaç paraşütünün kalkıp da yelkenknatın kalkamadığı hava şartları da olabiliyor, az da olsa :) Tabi bunlar mükemmel olmayan bir kalkış bölgesi için geçerli.

Görüşmek üzere, en kısa zamanda eğitim alman dileğiyle (süper dua ettim :D)..

Kullanıcı avatarı
barba
Mesajlar: 7
Kayıt: 05.03.2009, 12:08
Ad Soyad: Koray Akçakmak
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen barba » 1 on yıl 2 yıl önce (17.04.2009, 21:01)

Selamlar...

:) Jip konusu sadece bir şakaydı. İsmet Bey'de aynı şeyi söyledi, onda da spring varmış. Üzerine kendi geliştirdiği bir ekipmanı monte ederek aynen dediğiniz gibi dere tepe dolaşabiliyormuşsunuz. Bu arada onun da spring demesi şaşırtıcı??? Sanırım kanat dışında bir de spring alma ihtiyacı oluşacak :?

Bir kaç gün içinde buraya sevindirici gelişmeler yazabilirim. Daha kesin değil ama bir eğitim imkanı doğabilir. Çorum veya Amasya bölgesinde 3-5 kişilik bir grup oluşturabiliriz. Gelişme olursa buraya yazacağım. Ama olaki Ankara bölgesi olursa, yer de gösterirsiniz, hem belki gelip emniyet ipinin bir ucundan da siz tutarsınız ;)

Mesele bir eğitmen ve 4-5 kişilik bir ekibi oluşturabilmekte.

Olacak gelişmeleri burada ve havacılık yahoo grubunda yazacağım.

Bu arada ben bu yazıyı mümkün olduğunca kısa tutarak ve üzerinden geçmeden yazmıştım. Bazı eksiklikler, emniyet ve diğer hususlarda yanlış anlaşılmalara yol açabilecek bazı hususlar bulunduğu hem iletildi, hem de ben de görüyorum. Xcturk dergisinden bir arkadaş bu yazıyı geliştirip dergiye koyalım diye bir fikir iletti, sonrakilere de yol gösterici olur diye, sağolsun. Bakarsınız olanları veya olamayanları dergiden okuruz.

:) Süper bir dua gerekliydi, artık o da tamam, tek eksik yelkenkanat kaldı şimdi.

Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 599
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Re: Yelken Kanat'a Başlamak-Eğitim Sorunsalı Hk

Mesaj #4 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (14.06.2009, 21:09)

Arkadaslar cok uzun yazdım ama umarım okursunuz

barba yazdı:Selamlar…
yelken kanatın nisapeten daha güvenli ve çok daha zevkli olduğu kanaatine ulaştım.

Bir de yelken kanat yaparken sigara içebileceğimi düşündüm, bu da seçimimde benim için çok önemli bir parametre oldu. 


Ve görünen o ki, yelken kanatın Türkiye’de yamaç paraşütü kadar gelişmiş olmamasının aslında ki en büyük sebebi öğrenme süresi ve taşınma problemi.



Taşıma problemi de aslında ayrı bir mesele.


koray akçakmak arkadasım merhaba calısmalarında basarılar dılerım bende senın yazına bır kac sey soylemek ıstıyorum... bende senın gıbı yamacparasutumu yelkenkanatmı dıye cok tereddut ettım gonlum yelken kanattan yanaydı ama yıne tereddutlerım vardı.. en sonunda kafayı kırdım gıttım thk dan yelkenkanat egıtımı yamac parasutu egıtımı ve mıcrolıght egıtımı aldım. su anda mıcrolıght (motorlu yelkenkanat) ve yamacparasutu ıle ucuyorum cok ıstedıgım yelkenkanadı su anda bılıyor olmama ve motorlusu ıle ucmama rahmen bı turlu yapamadım.. basımdan gecen olayları ve edındıgım bılgılerı senınle paylasmak ıstıyorum.

evet yelken kanat tum bu hava sporlarının ıcınde en keyıf verenı fakat guvenlık konusunda yamacparasutundan daha guvenlı deıl bu benım sahsı kanatım cunku yelkenkanadın artısı var kapanmıyo ama onun yanında guvenlık olarak cokda eksısı var mesela ınıs esnasında trapezı bıraz kendıne cekıp kanadı hafıf daldırıp ınıse gecersın yere 2 3 metre kala hafıf hafıf palye yaparak acarsın kanadın hızını bıtırıp ayakların ustune ınersın tabı bunu acemıken herzaman yapamazsın ve vucut ustune ınersın sımdı bunu anlatmamdakı amac su acemı onalar tarapezın altına ufak ıkı teker takar ve vucut ustune ınınce trapez tekerler ustunde gıder eger ınıs alanında tekerleklerden daha buyuk bır tas yada bı tumsek varsa trapez ona carpar ve kanat burnun ustune cakılır bu durumda pılot ılerı dogru gıderek kanadın omurgasına carpar eger bu esnada kollarını kapatmazsa pılot ılerı gıderken kolları yan trapezde kalır bu sekılde bı arkadasımın kolu kırıldı... bır baska husus bı sekılde bı yere ıneceksın ornegın oludenızdesın ve her yer kalabalık bı yamac parasutu ıkı tane yan yana gıden ınsanın arasına ıner cunku parasut 3 metre yukarda dır.. sen bunu yelken kanatla yapamazsın ınsanlara carpar yaralarsın.... yada kuvvetlı bı bastırıcıya gırdın acıl ınıs yapacaksın her yer agac bı yamac parasutu ıkı agacın arasına rahatlıkla ıner cok cok kanat agaca takılır ama kendısıne bısı olmaz fakat yelken kanatla bu mumkun deıl... yanı anlatmak ıstedıgım ınıslerde en az 50 60 metrelık etrafı acık bos bı alana ıhtıyacın var ve bunu acıl durumlarda bulması zor oluyor ve bu durumlarda cıddı kazalar olusabılıyor yanı yelken kanatla her yere ınemezsın fakat yamacparasutu ıle bır cok yere ınersın... Evet yelken kanat kapanmıyor ama kırılabılıyor ve kırıldıgında tekrar acılma gıbı bı durumu yok hızlı ve donerek yere dusersın alcaktaysan yedek bıle acamadan cakılırsın yamacparasutu kapanıyo ama kendını acıyo en azından...

"Bir de yelken kanat yaparken sigara içebileceğimi düşündüm, bu da seçimimde benim için çok önemli bir parametre oldu. " dıye bır ıbare kullanmıssın havada bazen sert termıkler oluyor ve bırden kanadı cevırebılıyor eger sen ellerını bıraktıgın zaman bu tarz bısı gelırse kanat 90 derece yatar hatta takla atma rıskı bıle olabılır.. ayrıca bı cok arkadasım yamacda da sıgrara ıcıyor.

tasıma proplemı noseman bulma kanadı kurması toplaması falan onlar zaten bı sorun... yanında sureklı bırı olmak zorunda yardım edecek arabanı sen ucarken asagı ındırcek nosemanlık yapacak falan ee ınsanlar bı kere yardım edıyo ıkı kere edıyo ucuncude ısım var dıyo...


ıste arkadasım ben bu yuzden bı turlu baslayamadım yelkenkanada... su anda mesela 300 metrelık bı tepemız var ordan 2 3 kısı bı arabaya dolusuyoz bı sortı ucuyoz kanatları toplamadan bagaja tıkıyoz tepede hemen acıp bıda ucuyoz sımdı yelken kanat alsam bunu yapamam arabada nereye koycam 15 dakka topla 15 dakka ac 4 5 dakka uc ıs deıl yanı..

Eger yasadıgın yerde cok yuksek bı tepe yoksa cevrende yelkenkanat yapan kımse yoksa yada denız ıklımıne hakım bı yerde yasıyorsan benım gıbı termıklerın az oldugu bır yerse hıc bulasma yelken kanada derım ama cevrende yelkenkanatcı varsa bı sorun olunca yardım edecek bırlıkde ucabılcegın karasal ıklımın hakım oldugu bı yerde ısen 300 metreden cıkıp bulut tabanı yapabılcegın bı yerdeysen hıc dusunme basla derım yelken kanada..

ayrıca bugun yamacparasutu yapan her 10 kısıden 5 tanesı yelken kanat alacak paraya kurs alacak zamana tasıyacak arabaya sahıp kısıler yamac parasutunun bu kadar gelısmıs yelken kanadın gelısmemıs olmasının sebebını bıraz daha farklı acılardan degerlendırmek lazım.. herkesın ısı gucu var bı pazar gunu tatılı var bunuda yarısını ucmakla yarısınıda esıne dostuna vakıt ayırmakla gecırıyo veya gecırmek ıstıyo yaz gunu denıze falan gıtmek ıstıyo o yuzden nekadar rahat ve portatıf bı sekılde ucabılıyosa onu secıyo yanı kımse zamanını sıcakta kanadı tasımakla acmakla kapamakla ugrasarak harcamak ıstemıyo kendı arabası ıle o kadar yol gıtmek benzın harcamak ıstemıyo kı cogu pıstlerın yolu halen daha bozuk toprak yollar pazar sabahı kalkııyo 5 6 kısı bı mınıbus tutuluyo cıkılıyo tepeye hemen kanatlar serılıyo 1 saat ucus dogru eve bu ınsana yetıyo...

Koray arkadasım umarım yazdıklarımı goz onunde bulundurursun ama ne olursa olsun bende bı gun yelkenkanada gecıs yapıcam....

Kullanıcı avatarı
barba
Mesajlar: 7
Kayıt: 05.03.2009, 12:08
Ad Soyad: Koray Akçakmak
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen barba » 1 on yıl 2 yıl önce (16.06.2009, 15:40)

Selamlar...

Seckin kardesim; ben çok kısaca yazdım, şu anda da fazla yazamıyorum size cevap olarak ama belki ileride buraya gözlemlediklerimi (faydası olur düşüncesiyle) yazacağım sanırım.

Bu arada Amerika'dan deltakanat kitapları getirtiyorum. İlginenler benimle bağlantıya geçebilirler. (hiç değilse kitaplarını okuyacağım sanırım)

Kısaca gelinen nokta; eğitim için (yoğun uğraşlarımıza rağmen) 2. bir kişi bulunamadığından henüz yapılamadı.

Kadir Bey; mail adresinize tel no'mu gönderdim.

Görüşmek üzere...

Kullanıcı avatarı
barba
Mesajlar: 7
Kayıt: 05.03.2009, 12:08
Ad Soyad: Koray Akçakmak
Şehir: Zonguldak
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen barba » 1 on yıl 2 yıl önce (16.06.2009, 15:41)

Seçkin kardeşim,
İlgine ve yazdıklarına ayrıca teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
seccckin
Mesajlar: 599
Kayıt: 02.01.2009, 01:27
Ad Soyad: Seckin Aparı
Şehir: Manisa
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 22 / 3
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen seccckin » 1 on yıl 2 yıl önce (16.06.2009, 22:34)

koray arkadasım bence yelken kanat egıtımınden sonra yamac parasutu egıtımıde al ıkısını bı bıc tart ıkısınınde kendıne gore artısı var eksısı var ama dedıgım gıbı bı gun bende yelken kanada gececem ama zamanı var bıraz daha

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: Yelken Kanat'a Başlamak-Eğitim Sorunsalı Hk

Mesaj #8 gönderen mahomedia » 7 yıl 3 ay önce (03.07.2014, 09:50)

seccckin yazdı:... acemı onalar tarapezın altına ufak ıkı teker takar ve vucut ustune ınınce trapez tekerler ustunde gıder eger ınıs alanında tekerleklerden daha buyuk bır tas yada bı tumsek varsa trapez ona carpar ve kanat burnun ustune cakılır bu durumda pılot ılerı dogru gıderek kanadın omurgasına carpar eger bu esnada kollarını kapatmazsa pılot ılerı gıderken kolları yan trapezde kalır bu sekılde bı arkadasımın kolu kırıldı... bır baska husus bı sekılde bı yere ıneceksın ornegın oludenızdesın ve her yer kalabalık bı yamac parasutu ıkı tane yan yana gıden ınsanın arasına ıner cunku parasut 3 metre yukarda dır.. sen bunu yelken kanatla yapamazsın ınsanlara carpar yaralarsın.... yada kuvvetlı bı bastırıcıya gırdın acıl ınıs yapacaksın her yer agac bı yamac parasutu ıkı agacın arasına rahatlıkla ıner cok cok kanat agaca takılır ama kendısıne bısı olmaz fakat yelken kanatla bu mumkun deıl... yanı anlatmak ıstedıgım ınıslerde en az 50 60 metrelık etrafı acık bos bı alana ıhtıyacın var ve bunu acıl durumlarda bulması zor oluyor ve bu durumlarda cıddı kazalar olusabılıyor yanı yelken kanatla her yere ınemezsın fakat yamacparasutu ıle bır cok yere ınersın...

Evet yelken kanat kapanmıyor ama kırılabılıyor ve kırıldıgında tekrar acılma gıbı bı durumu yok hızlı ve donerek yere dusersın alcaktaysan yedek bıle acamadan cakılırsın yamacparasutu kapanıyo ama kendını acıyo en azından...


İniş ile ilgili eğer yanlış eğitim verilmediyse ve en azından ne yapman gerektiği hakkında fikrin varsa payle yapıp inebilirsin. Kolunu kırmak için çok hızlı yaklaşıp bariz hatalar yapman gerek. Sonuçta uçtuğun alet iniş için çok daha iyi planlama gerekiyor. İniş alanları açısından dediklerine katılıyorum. Kesinlikle kayfine göre her yere inemezsin. Bana sorarsanız en büyük dezavantajı bu. Yamaç paraşütü ile son 20 metreye kadar iniş planlamasan da olur. Yelkenkanatta ise 200m'nin altında artık inecek yeri ayarlaman gerek. Bir uçak gibi iniş planlayıp inmek gerek. Ancak uçuyorsan planlı olmak da bunun bir kuralı zaten. Havada hız ve emniyet istiyorsan bazı bedeller ödemen gerekiyor.

Diğer konu; yelkenkanat havada kırılmaz arkadaşım. Doğru düzgün uçuş öncesi kontrollerini yaptıysan ve çok ciddi bir hasar yoksa kanadın kırılması diye bir şey sözkonusu olamaz. Hele yamaç paraşütündeki kanat kapanma olayı ile bunu kıyaslamak mümkün değildir.

Sonuç olarak yamaç paraşütü çok daha kolay öğrenilebilen süper kolay taşınabilen bir araç bu özelliğini çok seviyorum ayrıca ekonomik. Yelkenkanat biraz daha imkan gerektiriyor.

Kullanıcı avatarı
yipekci
Mesajlar: 1
Kayıt: 17.07.2021, 18:52
Ad Soyad: Yusuf Ipekci
Şehir: Istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yelken Kanat'a Başlamak-Eğitim Sorunsalı Hk

Mesaj #9 gönderen yipekci » 3 ay 6 gün önce (17.07.2021, 18:55)

Yıllardır, (10 yıl) deltakanat yapma hayali ile yaşıyorum ama dediğiniz gibi, eğitimler ciddi sorun. iş hayatında 20 günlük başlangıç thk kursunu dahi aldım. başka şehre gittim, kalacak yer ayarladım, bir ton masraf yaptım, ama elimde tam bir HİÇ var, (sertifika dahi verilmedi). Bu post üzerinden de 7 yıl geçmiş ama, siz ne yaptınız, eğitim alabildiniz mi, ne tecrübeler edindiniz? artık eğitimimi almak istiyorum. yeter diyorum :(