Kapanmalar ve Hava Hızının Korunması

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Kapanmalar ve Hava Hızının Korunması

Mesaj #1 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 6 yıl önce (26.12.2007, 12:55)

Kanadı bırakın en doğrusunu kendi yapar. (Let the glider do what it does best).
veya ;
Bırakın kanat uçsun. (Let the glider do fly).

Yamaç paraşütü çok enteresan ve aslında emniyetli bir alet olup şartlar ne olursa olsun her zaman en iyi bildiği şekilde düzgün uçmaya çalışır. Bunun en çarpıcı canlı örneği 2007 Manilla yarışmasında CB tarafından 10.000 metrelere çekilen bir yarışma kanadının insan kontrolü olmadan aşırı türbülanslı ortamda kendi başına saatlerce uçması ve sonunda yere sağ salim inmeyi başaran Eva Wisnierska olarak gösterilebilir.
Başka bir hava taşıtı olsaydı ya bir tarafı kırılır ya ekipmanları bozulur ve de eninde sonunda yere çakılırdı.
Sonuç olarak fazla müdahale iyi değildir, müsaade edin kanat uçmaya çalışsın yani en iyi bildiği şeyi yapsın.

Bazı pilotlar uçarken problem yaşarlar ve bu kanat sürekli kapanıyor derler. Ben şu ana kadar yıllardır büyük kapanmalar yaşamadım, olanlar da bahsini bile etmeye değmeyecek kadar önemsiz. Özellikle full speed bar basılıyken kapandığı zamanlar bile kanadım gayet düzgün davrandı, hiç bir şekilde vahşi saldırma veya dönüşler yapmadı veya yaptırmadım.

Olayın özü kanadın doğal tasarımında yatmaktadır. Harness içinde oturan pilotun gözüyle bakarsak çok hızlı ve zıpkın gibi uçarken, pilot daha dikkatli olması gerektiğini düşünerek istem dışı bir şekilde kanadı gerektiğinden fazla dizginlemeye çalışmaktadır.

Kapanmalar konusunda nacizane tavsiyeler :
Kapanma gerçekleştiğinde hava hızının düşürülmeden korunması çok önemlidir. Ne kadar az olursa olsun fren uygulanması hava hızını düşürecektir. Dolayısıyla açılma esnasında az fren uygulanması en idealidir.
Gerçekte ağırlık aktarma verilecek en uygun reaksiyondur. Bazı kanatlarda full speed kapanmalarda bile çok az ağırlık aktarmayla düz uçuş rotasını korumak mümkündür ve hatta enteresan bir örnek vermek gerekirse, normal hızda %50 kapanmada açık tarafa ağırlık aktararak düz uçuş rotası korunurken eğer biraz daha ağırlık verilirse kanat o taraftan son derece güzel 360 lar yapmaya başlayacaktır.

Sonuç : Kanadı bırakın uçsun – HAVA HIZINIZI KORUYUN !

Son beğenen makdilek


Kullanıcı avatarı
emraq
Mesajlar: 342
Kayıt: 22.11.2005, 17:47
Ad Soyad: Emrah Kaygusuz
Şehir: Eskişehir
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen emraq » 1 on yıl 6 yıl önce (26.12.2007, 13:23)

yazın ölüdenizde yabancı bir pilot yeni başlayan öğrencisine slight olan kanadı düzeltmesi için şunları söylüyordu ^^yamaçparaşütünü kadın gibi düşünmelisin,eğer ona direnirsen sonuçları çok kötü olabilir,onun suyuna gitmelisin,o ne istiyorsa o olmalı. ^^bu anlattığım sadece yer çalışmasında slight olan kanada öğrencinin direnmemesi için gösterilebilecek bir örnektir ^^
bu yazınıza bir örnek olabilir akın bey.

Son beğenen Orjaweek

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 6 yıl önce (26.12.2007, 23:55)

kanadın dhv sinin bu konuda etkisini göz ardı edemeyiz ama. dhv 1 ile dhv 2-3 bir kanadın tepkileri aynı olmayacaktır. Bu konuda başlangıç pilotu olan arkadaşlara yanlış bir aktarım yapma ihtimali sezdim. daha detaylı ve geniş olarak yazmak gerek derim. İTİRAZIM YOK. FAKAT YANLIŞ ANLAŞILABİLECEK İNCE VE ÖNEMLİ BİR KONU BENCE

Son beğenen Orjaweek

Kullanıcı avatarı
baytur
Mesajlar: 137
Kayıt: 09.09.2007, 19:25
Ad Soyad: Bayram Turgut
Şehir: İzmir
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen baytur » 1 on yıl 6 yıl önce (27.12.2007, 02:40)

skycloud yazdı:Yamac Parasutuyle ucuslarda en onemli olay aktif pilotajdir yani etki-tepki ve aktif ucus reflekslerinin oturmus olmasidir.

Kanadı bırakın en doğrusunu kendi yapar.

Olayın özü kanadın doğal tasarımında yatmaktadır. Harness içinde oturan pilotun gözüyle bakarsak çok hızlı ve zıpkın gibi uçarken, pilot daha dikkatli olması gerektiğini düşünerek istem dışı bir şekilde kanadı gerektiğinden fazla dizginlemeye çalışmaktadır.

D/100 saatten fazla ucusu olan ve aktif ucus hisleri refleks olarak oturmus pilotlar : ... ucusun ve ucus esnasindaki kapanma vb seylerin markayla ilgisi olmadigini idrak etmistir ve olayin tamamiyle pilotaj oldugunu anlamistir.

Akın Bey’in yazılarını takip ediyorsanız yukardaki cümlelerin tamamının ona ait olduğunu görürsünüz. En acemi pilotlardan biri olarak bu yazılardan çıkardığım sonuç:
1-En önemli şeyin AKTİF PİLOTAJ olduğu
2-DOĞAYA ve KANADIMIZA SAYGI duymamız gerektiği
3-%100 KONTROL BİZDE mantığı ile davranmamızı,
havacılıkta 2+2=4 olmadığını, doğruyu yapacak reflekslere sahip değilsek en azından yanlışı yapmayacak sukunet içinde uçmayı başarmamız gerektiğidir.

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 6 yıl önce (27.12.2007, 11:00)

SENERARSLAN yazdı:kanadın dhv sinin bu konuda etkisini göz ardı edemeyiz ama. dhv 1 ile dhv 2-3 bir kanadın tepkileri aynı olmayacaktır. Bu konuda başlangıç pilotu olan arkadaşlara yanlış bir aktarım yapma ihtimali sezdim. daha detaylı ve geniş olarak yazmak gerek derim. İTİRAZIM YOK. FAKAT YANLIŞ ANLAŞILABİLECEK İNCE VE ÖNEMLİ BİR KONU BENCE


Konunun DHV/Afnor/CEN ile direkt bir ilgisi yok zaten. Her olayi hemen DHV ile iliskilendirmek de dogru bir yaklasim degil. DHV/Afnor/CEN sertifikasi kanat seciminde sadece ilk referans adimdir, bana gore baskaca onemi yoktur. Egitimini tamamlamis, yeni baslayanlar veya cok seyrek ucanlar tabii ki baslangic tipi kanatlarin arasindan secimlerini yapmalidir.
Onemli olan pilotun aktif tepkileridir. Yeni/tecrubesiz pilotlar baslangic seviyesi bir kanatla ucsalar bile tepkileri dogru vermezlerse (ki veremeyecekleri kuvvetle muhtemeldir) sonuc pek degismez ve zor durumlarda kalirlar. Bunu onlemek icin belli bir ucus saatini doldurarak reflekslerini gelistirmeliler.
Ornegin uzun XC ucuslarimizda cogumuz DHV2, 2-3 veya Competition kanatlarla en turbulansli ortamlarda bile saatlerce pek sorun/kapanma bile yasamazken, ilk defa bize katilan ve dediklerimizi dinlemeden, ön çalışmaları yeterince yapmadan ve tepe civarinda termikte/degisen ruzgar ve sartlarda/inversiyon gecislerinde/yamaca veya yere yakin ucuslar ve low save durumunda yeterince kanat kontrol tecrubesi kazanmadan ve olayi kolay gorerek hemen ilk seferinde pesimizden gelmeye calisan DHV1, 1-2 kanatla ucan pilotlar defalarca buyuk kapanmalar yasamakta ve hatta panikle bazen yedek atmak durumunda bile kalmaktadir. Ve indiklerinde yeri opmektedirler. Olayin cesaretle iliskisi yoktur, yanlis tepki vermek veya kanattan gelen bilgileri dogru yorumlayamamakla ilgilidir. Yavas yavas ve duzenli, surekli ve emin adimlarla gelisim en sagliklisidir.
Ayrica Bayram Bey'i burada tebrik ediyorum. Teorik anlamda guvenli ucusu dogru olarak ozumsemis.

Kullanıcı avatarı
Desparadox
Mesajlar: 6
Kayıt: 16.09.2008, 20:50
Ad Soyad: Pınar Telgeren
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen Desparadox » 1 on yıl 5 yıl önce (17.09.2008, 15:42)

Herkese merhaba bişeyi merak ettim
Bu kapanmalar hava koşuluna göre kendiliğinden gelişen bir olaymıdır, kanadın özellikleri kapanmalara etken yaratırmı.Yoksa yanlış müdahele sonucumu oluşur.
Bide full speed bar dediğiniz nedir


Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (17.09.2008, 17:29)

Bence de bırakın kendi ucsun... su gibi yolunu bullacak ve akın beyin dedigi gibi en iyi bildigi işişi yapacaktır...
zaten öyle degilmi...
yanlış anlaşılmaması için uzun uzun yazmayacagım...
ama bircok acil durumlarda (spin-spiral- full stol- derin stol-önden kapanma.)
ne yaparız frenleri yavaş yavaş bırakmazmıyız yada hemen ceyrek fren konumunda eşitlemezmiyiz.(zamanlama önemli tabiki)
kanat yapacagını biliyordur..
sadece asimetrik kapanmada kanadı acmak için pompa yaparız...(ki artık bir cok kanat kapandıgında dönme egilimi göstermiyor)
zaten bir cok zaman kanat uçaçaktır...
tecrube acil duruma yol acaçak olan durumları önceden kestirmeye ve daha kısa sürede (refleks degil reaksiyon surati) tepki vermeye yardımcı olacaktır...

pınar hanım
mesafe ucuşarında yada yelken ucuşunda , sert ruzgarlarda kısacası hıza ihtiyaç duydugumuzda hız barına (speed bar) basarız ve bu kanada fazladan hız kazandırır bu miktar kanada(modeline ve standartına) göre degişir...
kanat hızlı oldugu için kapanmalarda hızlı olacaktır... ondan bahsediliyor...

kapanmalar
cok turbülaslı alanlarda kendiliginden olabilecegi gibi stabil bir havada yanlış pilotajdan dolayıda olabilir...
her kanadın tepkisi farklıdır..
bunun için ene önemli husus egitim, pilotajınıza ve kilonuza uygun bir malzemedir...bunun için durmadan egitim alınmadan malzeme alınmaması için uyarılar yapılıyor bu forumda....
dilimin döngügü kadarıyla yardımcı olamaya çalıştım...

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 5 yıl önce (17.09.2008, 18:06)

uçuşlarımda ben de genellikle bu kuralı (bırak kanat uçsun) uyguluyorum. ama yeni başlayan veya deneyimsiz arkadaşlar bunu yanlış anlamasınlar. bu kalktıktan sonra frenleri bırakıp keyfimize bakıyoruz anlamına gelmiyor.
sert havalarda veya termik - yelken uçuşlarında sürekli kanada aktif pilotaj yapıyorum. uzun süredir aynı kanatla uçtuğum için artık vereceği tepkileri önceden biliyor gibiyim. yani kanatla birbirimizi yakından tanıyoruz. ancak öyle durumlar oluyor ki ne olacağını kestiremiyorum. yani kanat bazen sağa sola anlamsız bir şekilde sallanıyor hızsız kalıyor ya da bunun gibi o anda nedenini veya ne olacağını tam kestiremediğim bir durum olduğunda hemen frenleri sıfırlıyorum ağırlığımı harnesin arkasına doğru veriyorum ve herhangi bir kapanma olursa müdahale etmek için bekliyorum.

bu zamana kadar böyle durumlarda insiyatifi kanada bıraktığımda herhangi bir kötü durumla karşılaşmadım. o andaki mantığım "yanlış birşey yapacağıma hiç birşey yapmıyayım daha iyi" şeklinde oluyor.

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (17.09.2008, 18:11)

yanlışda olsa insanın bi kararı olmalı bence tepkisiz kalmak daha yanlış

Kullanıcı avatarı
KARAGÖZ
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.08.2006, 19:11
Ad Soyad: Deniz Karagöz
Şehir: Antalya
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 15 / 0
Yaş: 44
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen KARAGÖZ » 1 on yıl 5 yıl önce (18.09.2008, 08:53)

Katılmıyorum. yanlış bir karar verip işleri daha da zorlaştırmak yerine, o anda bekleyip oluşan duruma göre tepki vermek daha mantıklı.

Yusuf daha önce de belirtmiştim tekrarlıyorum. Bu bahsettiğim konunun aktif pilotajla pek bi ilgisi yok. Sen benim uçuş seviyemi az çok bilenlerdensin. Alanya'da beraber birçok kez uçtuk. Aktif pilotajım iyi sayılır. Benim anlatmak istediğim konu bazen (çok az) oluşan ve tam olarak ne olduğunu anlayamadığım anlarda yaptığım bir uygulamadır.

Kullanıcı avatarı
ASİ
Mesajlar: 139
Kayıt: 05.01.2007, 00:57
Ad Soyad: Engin Karabudak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen ASİ » 1 on yıl 5 yıl önce (18.09.2008, 09:05)

Deniz'e katılıyorum. içinde olduğun durumu tam anlayamadığın durumlarda bekle gör poltikası bana göre de her zaman daha mantıklıdır. Kanat garip bir şekilde davranıyor ve sen nededini tam olarak anlayamadıysan garip birşey yapıp işleri kötüleştireceğine frenleri sıfırla veya mümkün olduğunca azalt ve bekle, en kötü asimetrik veya önden kapanma yersin. sıv'ini tamamlamış biriside bu durumdan rahatlıkla kurtulup düz uçuşa geçebilir. Deniz'in dediği gibi bunu aktif pilotajla karıştırmamak gerekir. kanat öne saldırdı, bekleyeyim bakalım ne oluyor demek ahmaklık olur. bahsedilen konu anladığım kadarıyla bu değil.

iki sene önce kaş festivaline katılan bir arkadaşımın anlatığı olay bunun ne kadar mantıklı olduğunu anlamamıza yeter de artar nitelikte. yaklaşık 500 - 600 metre irtifada full stall denedikten sonra çıkış aşamasında verdiği garip kumandalarla adeta kanadın çıldırmasına yol açan bir arkadaş o irtifadan denize düşerek şans eseri kurtulmuş. O kötü dürümda görenlerin söylediğine göre frenleri sıfırlasa veya çeyrek frende beklese bir şekilde kanadın kendini toplama ihtimali varken, o verdiğin yanlış kumandalarla işi içinden çıkaımaz hale getirmiş. iş işten geçtikten kanat spirale oturduktan sonra o anın şokundan hiç bir hareket yapamamış. Mantıklı olan başta beklemek, daha sonra müdahale etmek.


Kullanıcı avatarı
ORKO
Mesajlar: 893
Kayıt: 14.09.2005, 21:23
Ad Soyad: Mehmet Gönüllü
Şehir: Konya / Fethiye-Ölüdeniz
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ORKO » 1 on yıl 5 yıl önce (18.09.2008, 22:24)

çok güzel bir konuya değinildi... ;) 'KANATI TANIMAK, BÜTÜNLEŞMEK' ama bazen çok iyi tanıdığımız alet enteresan tepkiler verebiliyor... en çokta balon termikler manyaklaştırıyor kanadı... tabi rotordur motordur.... vs... vb...

aşırı durumlar harici, irtifanızda yeterliyse bikaç saniye tepkisiz kalmak bencede mantıklı... örnek vermek gerekirse, geçenlerde veysel takkeli dağında gözümün önünde front-tuck yedi, frenleri fazla çekmiş, kulaklar açık ön kapalı, kanat öne doğru makasladı... :shock:

Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (18.09.2008, 22:58)

benim söylediklerimin denizle veya bir başkasıyla alakası yoktur ...
genellemedir....
ama...
ok asimetrik yedin..
kanat tepeye döndü...
dönmek olası gelmiyo....
tepkisizmi kalacaksın yoksa tepeye pompalaya pompalayamı çarpmak istiyosun... yoksa stolmu yoksa spin dönüşmü deneyecen kararını vereceksin tepkisiz kalırsan olmaz (bence)
ve sadece yp parasütü için degil hayat da her zaman bir kararın olacak....
biraz genel düşünün....

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen SENERARSLAN » 1 on yıl 5 yıl önce (19.09.2008, 00:35)

akının abinin anlattığı konu tamamen tepkisiz kalıp olaya seyirci olmayı değil, gerektiği kadar müdehale etmeyi öngörüyor. asimetrikte müdehale edilmesede kanat açıp normal uçuşuna geçecektir. ama asimetriğin boyutuna bağlı olarak sağa yada sola doğru dönerek devam edecektir. senin yapman gereken gitmek istediğin yönde tutmaktır.

şahsen kanada kafasına göre takılma özgürlüğünü tamamen vermem. her koşulda dizginler bendedir. ama o benim nezaketten hoşlanan bir arkadaşımdır. ona nasıl davranırsam bana aynı şekilde davranır. ona saygı duyar onun istediğini ona verir onunda benim istediğimi vermesini beklerim. kanadımı cansız bir varlık olarak değil tamamen ruhu olan canlı bir varlık olarak görürüm. bu diyalog sayesinde şimdiye kadar önemsenmeyecek kadar az problem yaşadım. kanadım serseri değil bir beyefendidir. nerede ne yapması gerektiğini bilir ama takıldığı yerlerde yanlış bir şey yapıp büyük hatalar yapmaması için ona yardım ederim. onu düzgün katlar iyi koşullarda saklarım. o da ona gösterdiğim bu saygı ile bana uzun yıllar sağlıklı bir şekilde arkadaşlık eder. ilk aldığım kanadı kuşanırken tanışırım. uçarken o bana isteklerini ben ona isteklerimi söyler. bana nasıl davranmam gerektiğini söyler. iyi pilot kanadın dilinden anlar. evet kanatların tamamı uçmak için tasarlanmıştır. ve bu eylemden onu vaz geçirecek koşulları pilot önceden anlar ve engel olur. bu mantalite ile uçan pilot sorun yaşamaz. sen haddini ve kendini bilirsen kanatta otomatik olarak haddini ve kendini bilir. TABİ AKSİ HALLERDE OLABİLİR. KANAT BAZEN KOŞULLARDAN DOLAYI KENDİNE YAKIŞMAYAN ŞEYLERİ YAPABİLİR, KARAKTERİ DEĞİŞEBİLİR. KEDİ GİBİ TAMAMEN EVCİLLEŞMESİ İMKANSIZDIR. ÇÜNKÜ ONU UÇURAN EN BÜYÜK ETKEN HAVA KOŞULLARI VE FİZİK KURALLARIDIR. MOMENTİ OLMAYAN BİR KANAT SAĞLIKLI UÇAMAZ. PİLOT MOMENT NOKTASI OLMAK ZORUNDADIR. HER ŞEYİ KANADIN YAPMASINI BEKLEMEK BAZEN FELAKETE KUCAK AÇMAK TA OLABİLİR. BIRAKIN KANADI UÇSUN AMA SİZİN KONTROLÜNÜZDE UÇSUN. ÇÜNKÜ HAVA DA SİZ ONSUZ ODA SİZSİZ BİR HİÇTİR.

bence tabiki...

Kullanıcı avatarı
ÇağlaR
Mesajlar: 437
Kayıt: 05.12.2005, 01:42
Ad Soyad: Çağlar Güngelen
Şehir: Kaş - İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen ÇağlaR » 1 on yıl 5 yıl önce (19.09.2008, 00:54)

konu sapmasın arkadaşlar... olayımız hayatta veya ahirette alınacak olan kararlar değil. kişiselleşme veya yanlış kelime kombinasyonundan kaynaklanan bi gerilme var olayda... özümüze dönelim ve bir pilotun kapanma aşamasında yapması gerekenleri tartışalım.

tecrubeli bir pilot zaten girdiği alanın risk çizelgesini çıkartmıştır kafasında ve nerede ne olacağını önceden bilir, kanadını tanır, olası bir aksiliğe karşı plotajını ve tecrubesini kullanarak o durumdan kendisini kurtarır... önemli olan öğrenci pilotun veya öğrenci pilotluktan yeni çıkmış bir kişinin bu gibi bir durumda yapması gerekenler;
- muhtemelen girdiği bölgedeki türbülanstan haberi olmayacak, yani duruma hazırlıksız.
- pilotajı çok iyi değil, kanadın tepkilerine karşı reflexleri zayıf.
- daha önce bir acil durumla istem dışı karşılaşmamış sadece başlangıç SIV sini deniz üzerinde stabil havalarda küçük kapatmalarla yapmış, bu yüzden başına gelecek ilk istemdışı kapanmada belkide çok korkacak.
* bunlara karşılık olarak kanadı DHV-1.

böyle bir senaryo da benim düşüncem pilot korkacaktır ve eğer soğuk kanlı değil ise daha türbülanslı alana girdiğinde elinde tuttuğu tek şey olan frenlerle saçma bir şekilde müdahale edecektir(%50 fren almak gibi). daha herhangi bir kapanma olmamasına rağmen yanlış müdahale ile Stall başta olmak üzere bir çok acil duruma kendi kendini sokacaktır. Kanadın uçmasına izin vermek, ani ataklarını/saldırışlarını engellemek, türbülanslı bölgeyi %15 freni geçmeyecek şekilde olabildiğince çabuk geçmesini sağlamak ve oluşabilecek bir kapanmaya karşı hazır olmak gerekli.

sizce ???

Kullanıcı avatarı
ASİ
Mesajlar: 139
Kayıt: 05.01.2007, 00:57
Ad Soyad: Engin Karabudak
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen ASİ » 1 on yıl 5 yıl önce (19.09.2008, 08:52)

Bu kadar detaylı açıklamaya rağmen yusuf hala olayı tam olarak anlayamamış. burda bahsedilen olay kanat kapandıktan sonra insiyatifi kanada bırakmak veya aktif pilotaj gerektiren bir durumda pasif kalmak değil. kapanma olana kadarki geçen süreç. tabiki kapanma yaşadıktan sonra müdahale edilecek. bunun aksini kimse söylemiyor.

burdaki mantık şu hangi irtifada olursa olsun önden kapanma veya asimetrik kapanmayı, spin, stall veya deep stall'a tercih ederim.


Kullanıcı avatarı
derajan
Mesajlar: 408
Kayıt: 16.11.2005, 19:46
Ad Soyad: Yusuf Biçer
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 2 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen derajan » 1 on yıl 5 yıl önce (19.09.2008, 12:01)

ben hala sunu söylüyorum anlayamayan arkadaşlara...
kimsenin söyledigi bişey karşılık vermek için degil yazdıklarım...
sadece daha öncede yazdıgım gibi kapanmalarda yaptıgımız pilotajlarda uygun yönde ve zamanda kanadı uçması için bırakmak.(asimetrik kapanma hariç )
ama...
yön ve irtifa uygun degilde hemen bir karar vermen gerektigin anada çaglarında dedigi gibi usta pilot ne yapacagını bilir.(yapması gerekeni) benim söylemek istedigim bu.... yoksa kimseyle tartışmaya yada kimsenini sözlerine karşılık vermek için yazmadım....

yusuf biçer

Kullanıcı avatarı
Endurocu
Mesajlar: 159
Kayıt: 22.12.2007, 19:33
Ad Soyad: Ferdy Guven
Şehir: Aydın-Fethiye
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen Endurocu » 1 on yıl 5 yıl önce (03.11.2008, 13:11)

Çağlar haklı. dediğin gibi bir senaryo oluşmuşsa eğer bide pilot dhv-1 kanatla türbülansa girerse korkacaktır çünkü siv eğitimi almamış bile olabilir muhtemelen alsa bide ne kadar aktif pilotajı olabilir?. Korku ve telaşla aklında kalan şeyleri yapmaya çalışacaktır muhtemelen en basitinden asimetrik yediği zaman ters fren verip kapanan tarafı açmak gibi halbuki asimetrik yediği zaman beklese belki daha çabuk kurtulacak. Beklemekten ziyade bilgi ve tecrübede önemli aktif pilotaj zaten, beklediğinden uzun süre çıkamazsan havada başına gelenden, ozaman ihtiyacın olacak. Bilmeyen arkadaşların farklı düşünceleri olabilir yazılanlardan, mesela havada başıma bir şey gelse bile (genelleme yapıyorum her türlü kapanma) kanadım kapansa bile bırakırım kendisi düzelir nasıl olsa. Gibi. Hiç bir pilot arkadaşımız aktif pilotajı göz ardı etmesin...

Kullanıcı avatarı
WindsSon
Mesajlar: 21
Kayıt: 23.10.2006, 18:53
Ad Soyad: Buğra Sekmen
Şehir: Muğla - Eskişehir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen WindsSon » 1 on yıl 4 yıl önce (04.06.2009, 10:25)

Çağlar abiye katılıyorum...

Bence olası bir durumda kanadın yönünü korumak için ne gerekiyorsa yapmak lazım.Yönümüzü korumalıyız...zaten bunu yapıncada kanadın açılması dahada kolaylaşacaktır...

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen webbi55 » 1 on yıl 4 yıl önce (28.07.2009, 16:14)

Bende yeni başlayacak olanlardanım. Hiçbir uçuş tecrübem yok ama çok farklı bir spor ve adrenalin oldugundan dikkatlice herşeyi okuyorum. Çok acemi olanlara önerileriniz nedir . özelden bana mesaj atarlarsa sevinirim. TŞK.