Speed flying / Hız uçuşu'na başlıyorum

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Speed flying / Hız uçuşu'na başlıyorum

Mesaj #1 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 17:23)

Selamlar,

Speed flying yapmayı düşünüyorum. Amacım çeşitli dağlardan kış aylarında kar üzerinde yeri yalayarak hızlı uçmak.

Süperfinal sırasında Russell ile görüştüm. XT16 yı önerdi. Makul seviyede hızlı ve tutunma kapasitesi var. Yeni başlayanlar için çok uygun.

Erciyes, Hasan Dağı'na gideceğim. Belki kayakla da deneyebilirim.

Kendime 1 adet XT16 getiriyorum. Bu yeni gelişen spora başlama niyeti olanlar varsa temasa geçelim.

saygılar,


Kullanıcı avatarı
cincir
Mesajlar: 541
Kayıt: 26.08.2006, 17:13
Ad Soyad: Güngör Şen
Şehir: Adapazarı
:
Moderatör
Aldığı Beğeni: 11 / 2
Yaş: 51
İletişim:
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen cincir » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 17:43)

Bu işe başlamak da sana yakışırdı :roll:

Sen öğren biz de senden öğreniriz :)

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen skydiver » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 18:13)

Başlamak isteyenler alt başlığını pek dallandırmamakta yarar var derim.

Şayet yapabilecek var, sigorta başlığı altına olay sonrası yaşadıklarını anlatacak olan var.

Speed flying aktif akrobasi yapmamış kimseye uygun değildir.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 19:44)

benim istediğim iş bu
snowkite yapmayı düşündün hatta bu iş için kitesurf dersi de aldım ancak gustsız dedikleri stabil rüzgar yok. Takımımı satılığa çıkarıp daha küçük br kanatla dağlara çıkalım dedim. Daha müşteri çıkmadı.
skydiver aktif akro yapanlara önermiş.

fiyat eğitimi konusunda bilgi verebilirmisiniz? Belki benden başka bilgi talep eden olur.
teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen skydiver » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 20:25)

Öneri değil de uyarı diyelim.

Kullanıcı avatarı
kafkasvet
Mesajlar: 26
Kayıt: 12.07.2006, 09:29
Ad Soyad: Murat Ercan
Şehir: Bursa / Kayseri
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen kafkasvet » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 22:26)

Selam
Kafasınan koyan yapar.Bu inançtayım.
Geçen gece bir belgesel kanalında size de denk gelmiş olabilir.Aygır dağından basejump yapmak isteyen bir şahıs bu yola baş koyuyor.
Önce 100 sorti serbest atlayış yapıyor.İkinci aşamada 3 defa balondan atlıyor.Üçüncü asamada 10 defa 150 mt lik bir köprüden kendini bırakıyor.(bu arada ona yardımcı egitmenleri de var tabiki hemde bu konuda ilk 5 diye tabirler gecen kişiler)veeeee son durak 2000 mt ye helikopterle cıkıyorlar ve basejump basarı ile tamamlanıyor.
Bütün bu serüven 3 ayda tamamlanıyor ki yardımcı olan ögretmenler'bunu bir base jumpçı 10 yıla yayarak bu konuma gelir diyorlar'
Anafikir:kafasına koyan yapar.bende kıskançlıktan ffit fücur fesat olurum.
Tüm bu yazılanlar kendi düşüncelerimdir.Gaza gelip yapanlardan sorumlu degilim.Ama adam 3 ayda yapıyor diyorum....speed flying de sanırım Yigit için sorun olmaz.Geriside devamından takip edecektir.
saygılar


Kullanıcı avatarı
aslan_umut
Mesajlar: 82
Kayıt: 18.06.2007, 12:38
Ad Soyad: Umut Aslan
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen aslan_umut » 1 on yıl 3 yıl önce (07.10.2010, 22:36)

+1 eğer eğitimlerden kafamı kaldıracak zaman bulabilirsem denemek isterim.

Kullanıcı avatarı
skydiver
Mesajlar: 462
Kayıt: 23.12.2004, 21:23
Ad Soyad: Volkan Şekerci
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen skydiver » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 02:14)

Kafasına koyan yapar, kitap okuyan uçar, hatta bir video görmüştüm, o yapıyorsa "herkes" yapar.

Infinity tumble videosu izleyip yarın herkes denesin derim. Şayet bu mantıkla, bir tek misalden yola çıkarak her şeyi yapabiliyor olmak lazım.

Evvela şunu yazmakta fayda var, olay şunu yapan yapıyor, azimle kalkan uçar gider falan değil. Mevzu bahis örnek de normal bir örnek, öyle azmetmenin uç noktası değil.

Yiğit’in buradaki “yapmak isteyenler” cümlesine katılmadığımı yazdım. O Yiğit, uçuş kariyeri belli, yapabilecekleri belli, nihayetinde ne yapabileceğinin ve neyi yapamayacağının kararını net ve mantıklı şekilde verebilir.

Ama bu ülkede iki base videosu izleyip ben skydiving eğitimi almadan da yapabilirim diyenlere “hayır bunun şartları şunlardır ve nedeni de şudur” denildiğinde “siz inançsızsınız, ben süper ileri görüşlü ve idealistim” diyenler de çıktı.

Ülkede henüz bir sportif havacılık denetmeni kuruluş yok, haliyle herkes eşten dosttan derme çatma öğrendiğiyle uçmaya başlayıp, foruma başlık açıp kolaylıkla kanat alabilir ve ilk fırsatta bir festivalde uçabilir. Çünkü bunu denetleyen bile yok. Soran da…

Burada esas nokta bunun sadece bir tepeden kalk ve in olayı olmadığını göstermek. Performans serbest paraşüt uçuş karakterine sahip kanatlardır speed flying kanatları. Dhv 3’le uçmuş bile olsa henüz acro yapmamış birisi alıp uçamaz.

Havacılıkta “ben oldum” demenin “ben öldüm” demeye eşit olduğunu da anlatamam.

Yani bir şeyin ne olduğuna karar verebilmek için evvela “bir şey” olmak gerekli, sonra “alsak uçarız” mantığından uzaklaşılabilir.

Bütün bu serüven 3 ayda tamamlanıyor ki yardımcı olan ögretmenler'bunu bir base jumpçı 10 yıla yayarak bu konuma gelir diyorlar


Diğer konuya gelirsek, belgeselde 3 ayda vay canına neler yapmış adam demek isterdim ama bu ahım şahım bir örnek değil. 2 senede Freestyle şampiyonu olan Roberta gibi insanlar da var. Çünkü para = kariyer.

Normal şartlarda 150 atlayış olmasına rağmen (hadi 100 olsun) base’e başlamak için ne kadar zaman – paradan feragat etmesi gerektiğini bilmeyen birisi, çıkıp da “yapan yapıyor” diyebilir. Ama tek atlayışın (eğitim hariç) 24 € olduğu günümüzde, bu iş öyle “3 ayda yaptı, oldu, aaa bak azimli” şeklinde gerçekleşmiyor.

Bu misali de şu nedenle verdim, işini gücünü bırakarak gideceğin herhangi bir atlayış merkezinde (dünya ortalaması alırsak) günde 3 atlayış yapsan, 150 için ne kadar zaman harcamak gerektiğini hesaplamak zor olmasa gerek. Bir de bunun A lisansına kadar 15 gün ara verdiğinde tekrar eğitim almak zorunda olduğun uluslar arası bir de ayrıntısı var. Belgeselci basar parayı değil 3 ay, 15 günde de yapar 150 atlayışı. Ama faydalı öğrenme dediğimiz şey bununla alakalı bir şey değil. 150 atlayış şartı da sadece rakam çok olsun gözümüz doysun durumu değil. Kazanılması gereken bir vücut pozisyonu, refleksi vs. var.

Balon ya da helikopter atlayışı da öcü değil. Sadece sıfır rüzgarlı bir objeden çıkış antremanı yaptırmak için yaptırılıyor.

Neyse, özetle, Yiğit yapar, belki de bu isim dışında yapmasının normal karşılanabileceği 15 kişi daha yapar da, onun dışındaki güruh, yerel festivallerde uçmaya devam etsin bir zahmet. Şayet ben birilerinin saçma sapan gaza gelişinden sonra cenaze haberi okumak istemiyorum. (Bu da sadece örnek, yoksa en fazla platinlerle mutlu bir hayat sürer)

İlla azmettim, yaparım diyen Tom Cruise'lara da evvela okumaları için bir yazı: http://www.ypforum.com/viewtopic.php?p= ... ght=#35558

Mavi semalar.

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 08:59)

bence de isteyen yapar
bu güne kadar bir uzvunda eksiklik olmadığı sürece (aklı da dahil) bir şey isteyip de yapamayan insana rastlamadım.
skydiving bence en doğrusunu söylemiş belgeseldeki adam günde 6 sky diving yapıyordu. Türkiyede bu kişi 10-15 kişi yapar, para,vakit,eğitim,azim Türkiyede bu faktörleri birleştiren bir kişinin speed fly yapmasında bir engel olmadığı inancındayım. İnsan yaradılışı itibarı ile mükemmel (tekemmülün son aşaması) bir varlık. Allahın izni ile herşeyi yapar.
SKYdiver'in faydalı eğitime değinmesi de güzel olmuş. En iyi eğitim uykudur arkadaşlar kazandığınız bir tecrübenin üzerinden uyku geçmemişse kazanmış saymamamız gerekir. Bu nedenle günde 10 atlayış yapmanın size bir faydası yoktur.

Yamaç Paraşütü yaptığınızı duyan kaç kişi aa ne güzel bende yapayım diyor. Çoğunluk çatlak gözü ile bakıyor.(ya da benim çevrem çok muhafazekar)

speed flaying'e gelince

Isparta'da yaşıyorum.
Uzun süredir kayakla uğraşıyorum. Bir süre sonra insanda tatminsizlik oluşuyor bitmeyecek bir denize açılmak istiyorsunuz. (bu arada kayak hız rekorum 98KM) 8)
Yamaç Paraşütünün güzel tarafı bu bence, hocam Hilmi İnce'ye sorsanız OLDUN MU? diye belki dışarı vurmayabilir ama kendisini ortanın üstünde bir pilot olarak görüyordur. YP de sınır yok çünkü. eğitim, öğrenme vs. sınırsız.

speed flaying bence intahar uçuşu değil.
1-Hızım hiç bir zaman +100 KM omayacak. (bu arada 20 km hız yüksek bir hızdır) :)
2-Bolkar veya bir engele takıldığın zaman hem kayakların hem kanadın seni koruyayacak.
3-Yamaçparaşütünün, motorsikletin, kayağın,sky divingin,dalışın hepsinin riskleri var. (halı saha futbolu bana göre hepsinden çok daha riskli)
4-Belki bu satırların yazarı önümüzdeki yıl burada olmayacak, ama burda olduğu süre içinde farklı şeyleri denemeye devam edecek.


Hatırlatma
1-belgeseldeki adam 1 ayda base jump yapıyor. 45 günde hedefinden atlıyor.
2-Eğitim almadan, video izleyerek, kendi tahminimle speed flaying yapmayı aklımın ucundan bile geçirmem.

Nazım hikmetin dediği gibi:

En acayip gücümüzdür,
Kahramanlıktır yaşamak.
Öleceğimizi bilip,
Öleceğimizi mutlak.

Kazasız bol uçuşlar.

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 11:23)

Selamlar,

Volkan'ın temel niyetine katılıyorum. Ancak yöntem ve ifadelerine katılmıyorum.

Pilotları risklerle ilgili bilgilendirmek gerekiyor. Ve bu risklerin kazaya sebep olmaması için nasıl bir beceri seviyesine ihtiyaç olduğunu ve bu beceri seviyesinin nasıl kazanılacağını açıklamak lazım.

Sen yapamazsın demek yerine,,
yapabilmek için önce .... becerilerini oturtman lazım. yaklaşımını öneriyorum.

Speeflying olayını sanıldığı kadar zor ve riskli olduğunu düşünmüyorum. 9 m2 den 16 m2'ye kadar kanatlar var. Bu konuda bilgili olmadığım için yorum yapmıyorum. Ozone ekibi ile temasa geçip detay öğreneceğim.

Saygılar,

Kullanıcı avatarı
beyza polat
Mesajlar: 30
Kayıt: 06.10.2008, 22:00
Ad Soyad: Beyza Polat
Şehir: Köln - Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen beyza polat » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 12:13)

Yigit hocaya başarılar dilerim, umarım yamaçparaşütünde olduğu gibi bu branşında gelişimine öncülük yapar. Ayrıyetten Skydiver Volkan beyede bir eleştirim olacak şimdiye kadar Volkan beyin mesajlarını incelendiğinde birilerine sataşma ve cevap verme tarzının hiçte hoş olmadığı görülecektir. Volkan beyin her konuda bir diyeceği vardır, onun kadar hiç kimse o konuya vakıf değildir. O mutlaka haklıdır...... Karşındaki yanlış yazmış olabilir, senin kadar bilemiyebilir, senin kadar tecrübesi olmayabilir buna karşılık vermenin mutlaka uygun bir yolu vardır.


Kullanıcı avatarı
biscen
Mesajlar: 133
Kayıt: 15.06.2010, 14:46
Ad Soyad: Bekir İşçen
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen biscen » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 13:45)

Türkiye'nin bu konudaki potansiyeli (fiziki) nedir ben de onu merak ettim?
Speedfly videolarını izlerken çok dik,derin yamaçlar üzerinden geçtiklerini görüyorum. Bizde buna uygun yerler nereler ve bu tarz zirvelere ulaşım, konaklama gerekirse kurtarılma vs konusunda imkanlar neler acaba Yiğit Hocam.

Yapar yapamaz kısmında da "gözü kesen herkes yapsın" derim. Başkalarının hayatını riske etmedikten sonra herkesin kendi kolu-bacağını kırma hakkı saklı...

Kullanıcı avatarı
agalptekin
Mesajlar: 134
Kayıt: 31.03.2009, 19:51
Ad Soyad: Hakan alp
Şehir: Ankara/Konya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen agalptekin » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 16:03)

Bir öğrenciye (bir şeyi öğrenmek amacı güden kişi) yaklaşım tarzı olarak Yiğit Hoca yı takdir ediyorum ve üslup sorunu yaşayan saygıdeğer dostları biraz daha ılımlı yaklaşıma davet ediyorum...

Yiğit Hocam inşallah speed uçuşları, SIV ve Termik eğitimi vermenize engel olmayacaktır gelecek sezon planlarımı alt üst etmenizi istemem :) Görüşmek dileğiyle kazasız uçuşlar...

Kullanıcı avatarı
madblue
Mesajlar: 42
Kayıt: 05.06.2006, 14:16
Ad Soyad: Serhat Özel
Şehir: Ankara
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen madblue » 1 on yıl 3 yıl önce (08.10.2010, 17:22)

Geçen kış çok niyetlendim ama kanat 1,5 ay yatti evde. İşten güçten firsat bulamadim. Bu kışta çok hevesliyim ama bu seferde kanat yok.
Bu arada ilk denemek için en uygun yer Davraz gibi. Yabancıların davrazda çekilmiş videolarıda var.
Erciyesin eğimi o kadar uygun degil.İlk başlangıca tepende kontrol çalışmasına uyar ama ayaklarım yerden kesilsin kısmına uymaz.
Hasana yuruyerek cikmak ve inmek 12-15 saat surebilkiyor.Yoluda kapaniyor ayrıca ezilmiş pisti olmadığından kayakla acemiye zor olur.
Uludağa hafta içi gidilirse Kuşak lı pistide çalışmak için uygun olabilir.

Kanadi getirince haberleşelim.
:evil: :evil: :evil:

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (12.10.2010, 09:36)

Ozone Speed Riding pilotu Matt'in cevabı;

Çeviri:
Hız uçuşuna başlamak kişisel bir karar, spor için uygun ya da uygun olmayan pilot tipi olduğunu düşünmüyorum.

Eğer bir pilot normal YP uçuşunda makul seviyede ehil ise, ve XT16 gibi güzel bir büyük ebat kanat ile başlarsa, koşabilen herhangi bir pilot için hiçbir problem göremiyorum.

Gerçek şu ki bazı yönlerden hız uçuşu normal YP uçuşundan bile daha kolay çünkü kanatlar çok stabil, uçurması kolay ve iniş için gerçekten çok (flare power) taşıma enerjisi var. Düzgün iniş yaklaşması yapabilmek için pilotların sadece öğrenmesi gereken dönüşlerde kanadın ne kadar irtifa kaybettiği. Ve öğrenmek için uygun bir uçuş bölgesi önemli.


Hi Yigit,
The decision to start speedflying is personal and I don’t think there is a type of pilot who is good or not good for the sport.
If a pilot is reasonably competent with flying a normal paraglider, and he starts with a nice large size of speed wing such as the XT16, then I think it is really no problem for anyone who can run a little ;-)
The truth is that speed flying is in some ways even easier than normal paragliding because the wings are so stable and easy to fly, with really good flare power for landings. Pilots just need to learn how much altitude is lost in turns in order to set up a safe landing approach, and it is important to have a good site for learning.
Best,
Matt



Hi Matt,

My question is the transition from PG to SF process. Is there a group of pilots
which you would advice not to start SF. Or which skills needed before starting?

And recommendation for which glider to supply at first.

Cheers,

yigit

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (12.10.2010, 13:21)

matt demiş ki:
Eğer bir pilot normal YP uçuşunda makul seviyede ehil ise, ve XT16 gibi güzel bir büyük ebat kanat ile başlarsa, koşabilen herhangi bir pilot için hiçbir problem göremiyorum.

Araştırdığım kadarı ile speed flaying koşarak(ayakkabı ile)
Speed ridding ise kayak ile yapılıyor.

Koşabilen kısmının burada altını çiziyorum. Bizim yapacağımız kayarak. koşmak da gerekmiyor.

Yiğit hocam isterseniz özelden isterseniz buradan maliyet vs için son durumu açıklarmısınız.

Teşekkürler


Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 3 yıl önce (12.10.2010, 15:31)

Jargon şu şekilde,

Speed flying, kayaksız hız uçuşu
Speed riding, kayaklı hız uçuşu

Aradaki fark ise; SF kanat alanları biraz daha yüksek ve SR daha çok çöken kanatlar (yere temas edebilmek için) tercih ediliyor.

Ben önce kayaksız denemek, sonra da kayakla denemek istiyorum.

Davraza gelebiliriz.

Maliyet: Daha önce getirmediğimiz için kesin değil (gümrük, vb.) duyururum.

Kullanıcı avatarı
takyonxxx
Mesajlar: 669
Kayıt: 11.09.2006, 17:17
Ad Soyad: Türkay Biliyor
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Yaş: 49
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen takyonxxx » 1 on yıl 3 yıl önce (12.10.2010, 17:31)

Yiğitcim, Türkiyede başka yapan var mı bilmiyorum ama,
ilk başlayacak doğru kişi sensin.
Benim açımdan bu spor refleksleri zayıf, yavaş kanlı, koşamayan, anında doğru kararı verecek zekada olmayan pilotlar için uygun değil.
Fakat yinede seni yaparken görme şansımız olursa, daha net karar verebiliriz.
Kendi açımdan bana fazla riskli ve hareketli gelir, ama kimbilir belki de yaparım.
Sana kazasız uçuşlar, yanındayız...

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen bartsay » 1 on yıl 3 yıl önce (12.10.2010, 21:27)

yiğit eğer buraya gelirsen çok sevinirim
bu bütün arkadaşlar için geçerlidir.
evim açıktır, yok kalabalık geliriz derseniz
bizim ıspartanın bir sorunu var asker dönemi biraz yoğun oluyor(yemin vs)
bu dönemler dışında arkadaşlara bir şekillde resmi misafirhane de ayarlayabiliriz.

Kullanıcı avatarı
bes
Mesajlar: 2
Kayıt: 31.10.2010, 12:55
Ad Soyad: Beslan Babaoğlu
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen bes » 1 on yıl 3 yıl önce (31.10.2010, 13:14)

ben yamaç paraşütü yapmıyorum ama skydiving kanadımla size katılmak isterim. dağdan aşağı kadar koşmamı izlemek sizi de eğlendirir :D . davraz planı gerçekleşecek gibi olursa buradan haber verir misiniz? bu arada her türlü ucuz/beleş kalma planı bana uyar :mrgreen: