2013 Türkiye Şampiyonası Tarihi ve Yarışma Başvuruları

Türkiye Hava Sporları Federasyonu hakkında haberler, tartışmalar, bilgiler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #21 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 13:52)

Yamasut yazdı:“TR Şampiyonası 2013 tarih ve yeri” konulu başlığa mesaj atmak istedim ancak karşıma şöyle bir bilgi notu çıktı “Üzgünüz, sadece özel haklara sahip kullanıcılar bu forumdaki mesajlara cevap verebilir” . Biz bile Federasyonda yasal bir statümüz olmasına rağmen konuyu sırf kendimize kapamayıp, hep beraber konuşalım diye uğraşıyorken böyle bir durumla karşılaşmayı protesto ediyorum. Bu durumun kararını kim neye göre veriyor ? Eğer bu başlığa mail atabilecekler pilot panel üyeleriyse, o zaman pilot panelde tartışılması daha uygun olacaktır.
Bu maili o başlığa atamadığım için buraya atıyorum.


2012'de sen de TPP uyesiyken oylanip kabul edildigi uzere yahoogroups'taki TPP artik ypforuma tasindi ve burdaki adı da degiserek YP-Yarisma Paneli oldu. Her sene sonunda o senenin kesinlesen TPS sonuclari baz alinarak uye kriterlerine gore de bazi pilotlar uyeliklerini kaybetmis oldular, yeni uye olmaya hak kazanalar da uye oldular. Bu yuzden yillardir oldugu gibi Yarisma Paneli sadece uye olmaya hak kazanan Pilotlarin yarismalar ve TPS ve benzeri konulari tartisip fikir olgunlastirdiklari bir yer. Bugunlerde Panel zaten hizlica kabuk degistirmeye calisiyor ve kluplerden temsilcileri de bunyesine almaya calisiyor. Herkesin oncelikle bu gelismeleri yakindan takip etmesini ve tabani yaniltici ve yanlis yonlendirici degil de yapici elestirilerde bulunmasi gerekir.

Yamasut yazdı:“Yer Konusu:
Su anda Çameli’den bir basvuru yapıldı, başkada başvuru yok daha evvel ihtimalleri sıralamıştım. Bu konuda ne pilot panelden hala bir oneri gelmedi. Bu konuda son karar verilmiş değil ancak Çameli önde gidiyor bence.


Eski Pilot Panel veya ypforum'daki yeni Yarisma Panelinde zaten ilgili konular gundemde ve tartisiliyor.


Kullanıcı avatarı
ademhasgul
Mesajlar: 141
Kayıt: 14.08.2006, 15:01
Ad Soyad: Adem Hasgül
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #22 gönderen ademhasgul » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 14:01)

Diğer başlıkta yazmış olmama rağmen ilgisi olduğu için burada da aynı şeyleri paylaşayım istedim kusura bakmayın.

Benim şahsi kanaatim mümkünse önce yerin belrlenmesi sonra tarihin belirlenmesidir. Çameli seçilirse Çamelinin bölgesel meteorolojik verilerine göre karar vermek isterim. Bu en doğru seçenek olacaktır. Yani ben oyumu panelde buna göre gönül rahatlığıyla kullanırım.

Serdar panelin bu konuda bir karar veremediğinden şikeyet etmiş. Kısmen hak veriyorum. Ancak bizlere bir deadline vermeyince bizlerde rahat hareket ederiz. tartıştıkça tartışırız. Yaydıkça yayarız. Burada Çameli nin niyeti var dendi ama başvuru yapıldı bilgisi bizde yok. Bende yeni öğrendim. Panele başka hiç bir yer başvurusu da yapılmadı. Niyetlerinin olması ayrı biz variz denmesi ayrı bir şeydir. İkincisi Yer ile ilgili başvuruların bir deadline ı var mı? Şimdi biz burada Çamelini oylasak iki hafta sonra Federasyon Karaman seçeneği ile karşımıza çıkabilir mi? Yada başka bir şehir? Biz Çamelini seçeriz sonra Tokat çıkıp bizde varız derse biz kusura bakmayın biz Çamelini seçtik dediğinizde bununla ilgili ne zaman ilan ettiniz başvuruları ne zaman sonlandırdınız tepkisiyle karşılaşacağınızı düşündünüz mü? Bize ve düzenlemek isteyen yerlere başvuru ile ilgili bir deadline verilsin. Bizde buna yer konusundaki tercihlerimizi sunalım.

Burada Çameli nin şartları hazırlıkları ve ekibi hakkında bilgi sahibi olabilrmiyiz lütfen. Federasyonun hazırladığı ilgili form doldurulmuş olması gerekiyor. Serdar o formu(başka başvuru yapan yerler varsa onlarında) görme imkanımız olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
afsin
Mesajlar: 301
Kayıt: 28.09.2006, 14:07
Ad Soyad: Hüseyin Afşin Oral
Şehir: Manisa
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

bozdağ-tire 2013

Mesaj #23 gönderen afsin » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 14:17)

bilgilendirmE yapmak istiyorum..

2013 yılında bozdağ ve tirede ulusal yarışma yapmak için federasyona başvurumuzu yaptık..tire belediyesi ile ilgili görüşmelerimiz devam ediyor eğer olumlu sonuçlarınırsa 5-11 mayıs tarihlerinde bir yarışma yapma niyetindeyiz.
yok tireden gerekli desteği göremezsek gene mayıs ayında hafta sonu 2 günlük bölgesel bazlı yarışma planlıyoruz.

türkiye şampiyonasına talip değiliz..

bende adem abinin yazdığı yarışma tarihinden önce yer seçimini önemsiyorum..yere uygun tarih seçilmeli..

bak örn: 2011 erzincan pre pwc
2012 erzincan russian open..

sevgiler

afşin
thk mashavk

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #24 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 15:12)

Selamlar,

2013 Yılı yarışma takvimi ile ilgili bir kaç şey söylemeden önce çok kısa geçmişten bahsedeyim. Geçtiğimiz iki sene içinde Can ve Ben THSF Türkiye Şampiyonası'nın organizasyonunda organizatör olarak görev aldık ve elimizden geldiğince iyi işler yapmaya çalıştık. Özel değil THSF adına yapıldı bu organizasyonlar ve tamamen karşılıksız yapıldı hatta cebimizden bazı eksiklikler için para harcadık. Özellikle 2012 Denizli yarışmasında yerel yönetimlerin olağanüstü duyarsızlığı ve son dakika golleri sebebi ile çok fazla sıkıntı yaşadık. Birtakım sözler verip son anda veya zamanı geldiğinde sözlerini tutmayan kişi veya kurumlara çatıp ağlayacak değilim sonuç olarak organizasyonun başarısız taraflarını benden iyi kimse bilemez. Ben kendimce dersimi aldım ve gelecekte buna uygun davranacağım. Ancak özellikle Ziya başta olmak üzere güvenlik konusunda zaafiyet eleştirilerini tamamen red ediyorum. Benzer diğer yarışmalardan güvenlik anlamında hiç bir eksiği olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Devletin tüm resmi organları yarışma yerindeydi ve koşullara uygun olarak yönlendirildiler. Elbette daha iyi olabilirdi ama mevcut şartlarda yapılacak en iyi iş çıkarıldı ve sadece bir gün araç sıkıntısı yüzünden sorun yaşadık ama diğer günler hava koşulları yüzünden olağanüstü şartlarda gerçekleşen organizasyon lojistik anlamda çok zor işlerin başarıldığı bir organizasyon oldu. Bu konuda detayları görmek için öncelikle sağduyulu olmayı becermek gerekiyor ama bundan yoksun vatandaşlar için yapacak bir şey yok.

Bazı arkadaşlardan duyduğum kadarı ile ve burada yazılanlar itibari ile THSF şampiyonasının organizasyon şekli hakkında bilinmeyen çok nokta var. Öncelikle bu organizasyonu yapmak isteyen organizatör özerk bir federasyon olana kadar GSM yönetmeliklerine tamamen bağlıdır. Bu sebeple görevli personele verilebilecek günlük harcırah 28 TL civarındadır ve bu değişememektedir. Organizasyon bir kulüp adına veya kulüp tarafından yapılamamaktadır. Yani resmi olarak bizim üyesi ve kurucusu olduğumuz Ikarus Kulübü'nün organizasyonda resmen rolü yoktu ve olamazdı ancak süreçte Kulüp üyelerimizden destek alarak onları da sömürmeyi ihmal etmedik. Başta ben olmak üzere yarışma organizasyonundaki herkes cebinden para harcayarak destek oldu. Bütün bunlar organizasyonun başarısız veya olmasını arzu ettiğimiz kadar renkli olamamasının mazereti değildir ama sebepleridir. Çapsız ve belden aşağı eleştiriler olmasaydı ileriye dönük daha yapıcı tecrübeler kazanılabilirdi.

Sonuç olarak bilinmesi gereken nokta THSF Türkiye Şampiyonasının mevcut durumda yapılması için gönüllü desteğe ihtiyaç duyduğudur. Serdar tarihlerle ilgili olarak opsiyonları zaten verdi. TPP içinde tartışılıp acil olarak bir fikir çıkması gerekiyor ancak bu fikrin uygulanması kesin değildir. Pratik şartlarda idari sorunlar dolayısıyla tarih uygun olmayabilir. Ancak TPP kararı en önemli kriterlerden biridir. Öyle olması için geçmişte boşuna çaba harcamadık halen bu durum devam etmektedir.

Son olarak aday organizatöre ihtiyacı olabileceği desteği elimden geldiğince verme sözünü vererek bitirmek isterim. Direk içinde olmak beni yeterince yıprattı. Yeterince fedakarlıkta yaptığımı düşünüyorum. THSF nin yeni yönetimi içinde seçim sonuçları ne olursa olsun yer almayacağım ama çalışmalara her zaman olumlu destek vereceğimden ve takipçisi olacağımdan kimse şüphe duymasın.

Artık bir çok kulüp var. Özellikle yerel kulüpler organizasyonlara talip olmalı. Organizasyonun idari ve teknik altyapısı ile ilgili gerekli çalışmalar için destek vermeye bende hazırım. Bu konuda istekli olan kulüp veya kişiler forumda yazmakla kalmayıp özelden bana veya Federasyona ulaşsınlar lütfen.

Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #25 gönderen ziya » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 16:08)

Serdar hocam,
Konuya bi bodoslama daldim sonra vazgeçtim kırıcı olacaktı. Eleştirilerden sizler de çok yıprandınız, konuştuk bunları. O listedeki her arkadaşımızın emeğine yüreğine sağlık, çalıştı koşturdular ama listebaşı sayın Nihat Ermihan'ı yazmayı unutmuşsun ya da nezaketen yazmaktan geri durarak kendisini bu tartışmalardan uzak tutmuşsun.
Bak, Alim hala o yarışmada güvenlikle ilgili sorun olmadığını yazmış asıl sen bu adamın bu zihniyetiyle uğraş bu kafayla daha çok sorunlar yaşarız. Yönetim kurulunda bu düşüncedeki insanlar varsa fikirlerini söylemekte gecikmesinler çünkü bu zararlı bakış açısıyla maalesef sorunlar çıkacak ve arkasında duracaklar da bu işin sorumlusu olacaklar.
Thsf'nin kendi yarışmasını düzenleyemeyecek kadar aciz görünmesinden herkes rahatsız ama bunu konuşmadan sorunlara çözüm üretilemiyor.
Sen yarışmanı bağlayayım diye yapamamaktan şikayetçiysen bağlı bulunduğun kuruma git ve ben yapamıyorum (zaten onlar biliyor yapamadığını, iki adet şikayet dilekçesiyle GSGM'ye şikayet edilmişsin zaten) sen yap dersin o adamlar da gereğini yapar ve yarışmayı ihaleye açarlar.
Başka yöntemlerde var da şimdi gerçekten uzatmayayım. Başkanımız Nihat bey bu durumlarda sesizliğini korudu yarışmada da, zaten toplantıda konuşmasında o da Alim Bey gibi kabul etmemişti güvenlik sorununu.

Haa thk'dan Hakan Cici'nin eksik yönetimini eleştrirken kimileri kızdı, kimileri de destekledi ama şu bir gerçek ne kızgınlığa ne de övgüye ihtiyacım var.
Ben insanların özeliyle ilgili konuşmuyorum yaptıklarını konuşuyorum bunu bir ayırın.
Şunu da ayırın gerçekten bundan sonraki dönemde hem THK hem de THSF'ye işi düşebilecek bazı yapılanmalar içinde olmama rağmen konuşurken sonunu pekte hesapladiğim söylenemez.

Isim listesi yayınlamışsın, diyorsun ki bu adamlara bişey demeyin. O adamların tümüne şunu diyorum, bu yarışmaların güvenlik zaaflarının sebebi olacaksınız müdahele etmezseniz, ha biz de bu yarışmalarda güvenlikle ilgili sorun görmedik diyorsanız (bunu diyin de şu yutkunduğumu sonra diim), varsa da çözümü için konuşurken kimse belden aşaği demesin, belden aşağisini da yukarisini da biliriz çok şükür.

Yarışmanın tarihini sitenizde yayınlayarak yanlış anlaşılmaya sebep olduğunuzu konuşmuştuk hocam ama bunun ile ilgili zaten panel ortak doğru adına karar vermeye çalışıyor, sizden karar tarihiyle ilgili bir bildirim gelmediği için ve yayinladiğiniz tarihin de değişmez olduğunu düşündüğüm için bu konuya gereken zamanda cevap vermedim. İşin bu kadar zamana yayılmasının ana sebebi budur bence.

Yarışmanın yerine gelince bunun önce belirlenmesi gerekliliğinde herkes hemfikir ama durum ortada, bu yanlışı hala sürdürme çabasında olmanız da anlaşılamaz. Önce gsgmye bi danışsaydınız da perişanları oynamayalım yine

Hocam, haklılık haksızlık konusunda bence sen genel tartışma altında bi başlık aç, ben de fikirlerini paylaşan arkadaşlardan yanlışlarımı düzeltebilme şansına sahip olarak ve bişeyler öğrenerek devam ederim. Samimiyim bekliyorum böyle bişey :)

not: o listedeki Ümit Aydemir'i her yarışmada geçtiğimi hatırlatır severken ağlarım onun için :)

Kullanıcı avatarı
SkyCloud
Mesajlar: 566
Kayıt: 13.04.2005, 10:25
Ad Soyad: Akin Gokbulut
Şehir: İstanbul
:
Moderatör Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #26 gönderen SkyCloud » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 17:49)

Alim yazdı:güvenlik konusunda zaafiyet eleştirilerini tamamen red ediyorum. Benzer diğer yarışmalardan güvenlik anlamında hiç bir eksiği olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Devletin tüm resmi organları yarışma yerindeydi ve koşullara uygun olarak yönlendirildiler. Elbette daha iyi olabilirdi ama mevcut şartlarda yapılacak en iyi iş çıkarıldı ve sadece bir gün araç sıkıntısı yüzünden sorun yaşadık ama diğer günler hava koşulları yüzünden olağanüstü şartlarda gerçekleşen organizasyon lojistik anlamda çok zor işlerin başarıldığı bir organizasyon oldu.


Kesinlikle ayni kanaatte degilim. Yarismada oldukca yuksek bir guvenlik zaafiyeti vardi bana gore. Ozellikle 105 km lik task esnasinda guvenlik tam bir zaafiyetti. Gol noktasi ve/veya ucus rotasina gore golden 30 km yaricapindaki bolgede kaza olmamasi veya acil ulasilmasi gereken bir pilot olmamasi tamamiyla buyuk sans olmustur.

Guvenlik zaafiyeti nedir ve nasil olusur? : Kaza olmamissa utopik bir kavramdir, iste boyle tartisiriz, bazilari anlar ve kabul eder, bazilari kabul etmez. Kalkis ve ilk 5-6 km'lik cap haricindeki bolgelerde kaza olma ihtimali ise arazi yapisina bagli olmakla birlikte cok cok dusuktur ve nadiren olusur. Fakat 105 km olan (kemiksiz 50 km) gol noktasi ve civarindaki cok genis her telden daglik bolgede zaten kaza olursa ve guvenlik onlemi yeterince alinmamissa veya ihmal veya organizasyonun kontrolu kaybetmesi limitlerin otesinde varsa o arkadasimizi buyuk ihtimal kaybederiz. Iste bu kabul edilemez, tartisilmasi ve gercekten ders alinmasi gereken bir konudur.

Yanlis anlama olmasin, organizatorun ozverili calismalarini anliyor ve takdir ediyoruz. 105 km'lik task sonrasi arac sıkıntısından, gol noktasindan alinarak geceyarisi otele getirilmemizden ve o gunlerde diger buyuk-kucuk yasanan teknik veya manevi sorunlardan bahsetmiyorum burda, bu ayri bir konudur, olabilir ve unutuldu gitti coktan.


Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #27 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 18:23)

Selamlar,

Ziya bazı şeyleri anlamakta zorlanıyor anlaşılan. Bende daha açıklayıcı olabilirim belki ama uzatmadan cevap vereyim. Akın'ın bahsini ettiği gol civarındaki personelin yokluğu ve konumlanma zaafiyeti var mutlaka ve bu da güvenlik anlamında "zaafiyet " anlamına gelir bu kesin maalesef. Bu konu ile ilgili hafızası zayıf olan Ziya, bu zaafiyeti yarışmada yapılan toplantıda kabul ettiğimi ve çokta ciddiye aldığımı ve mazereti olamayacağını tüm pilotların önünde ve özellikle Başkana söyledim. Bu sırada sigara içme gibi bir bahane ile toplantıyı terk ettiği için Ziya hatırlamıyor olabilir. Güvenlik konusu Gökhan'ın yedek atması helikopter çağırılmaması üzerine düğümlenmişti ve bu mesele ile ilgili izlenen prosedürün doğru olduğunu hala savunuyorum. Personel ve acil durum ekiplerinin göreve göre arazide konumlandırılması detaylı olarak planlanmıştı.

Doğru bildiğim şeyleri her kişi veya kuruma karşı çekinmeden dile getiren bir kişiyim geçmişte böyle oldu böyle olmaya devam edecek. Yerinde yapılan eleştirileri kimden gelirse gelsin ben kendimce değerlendiriyorum kimse merak etmesin. Kurum ve kişilere karşı terbiyem ve prensip sınırları içinde cevap vermeye devam edeceğim. THSF veya GSM'ye hatta Denizli İl Özel İdaresi ve Spor Müdürlüğü'ne tepkimi ve şikayetlerimi bildirdim Ziya merak etme. GSM nin yapılan şikayetleri dikkate alacağını ümit ediyorum. Benden savunma isteyen olmadı ama olmasını çok isterim.

2013 Yarışmasının yeri ile sorun öncelikle organizatör sorununu gündeme getirir. Bunlar birbirine bağlı konular. Panel son bir tarih belirlenmesini beklemesin varsın en kısa sürede bir karar versin. Hem yer hem de tarih hakkında. Bu koşullara uyacak organizatör bulma işini de bundan sonra yaparız.

Kullanıcı avatarı
ademhasgul
Mesajlar: 141
Kayıt: 14.08.2006, 15:01
Ad Soyad: Adem Hasgül
Şehir: Kayseri
Aldığı Beğeni: 0 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #28 gönderen ademhasgul » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 19:40)

Alim yazdı:2013 Yarışmasının yeri ile sorun öncelikle organizatör sorununu gündeme getirir. Bunlar birbirine bağlı konular. Panel son bir tarih belirlenmesini beklemesin varsın en kısa sürede bir karar versin. Hem yer hem de tarih hakkında. Bu koşullara uyacak organizatör bulma işini de bundan sonra yaparız.


Alim burada kafam karışıyor. Olayı netleştirebilirsen sevinirim. Bizim şu ana kadar ki yazışmalardan anladığımız "Federasyon organizasyonun yükünü çekebilecek bir yer bulunması durumunda burayı tercih edecektir." gibi bir görüş üzerinde duruluyor. Şimdi bu görüş doğru mu yanlış mı? Çünkü senin dediğin gibi yapıp biz bir yeri/tarihi seçtiğimizde daha sonradan bambaşka veriler ışığında farklı sonuçlar çıkabilecekse bizim düştüğümüz pozisyonda hiç hoş olmayacaktır.

Şimdi ağırlıklı olarak elimizde Çameli seçeneği var. Ben bölgeyi bilmiyorum. Bölge için teknik verilerin ortaya konması gerekiyor.Semih'in "Ben uçtum güzeldi" gibi ifadeleri bizler için doyurucu olmamalı. dikkate alınır ancak tamamen buna göre karar vermek ne kadar doğru? Çünkü organizasyonu yapacak kim bilmiyoruz? Organizasyonu Semih yapacaksa Ok. Semih'e sormak istediklerimiz olacak. Yok Ahmet yapacaksa ona sormak istediklerimiz olacak. Hiç bir şey bulamıyorsak bile bir muhatab bulmalıyız Alim. Şu ana kadar kimse bu konunun muhatabı benim demiyorsa buraya ben nasıl oy kullanayım? Diğer seçeneklerde aynı durum söz konusu.

Diğer taraftan Federasyon Türkiye'nin Federasyonudur. Ciddiyetini bütün Türkiye'ye göstermelidir ki Türkiye'de Federasyon'a saygı duysun. Öncelikli olarak Federasyon web sitesinden Türkiye Şampiyonasına ev sahipliği yapmak isteyen bölgeler ..... tarihine kadar Federasyon'a başvurmalıdır şeklinde bir ilan vermeniz gerekiyor. Bunu yapmadığınızda her türlü eleştiri ve suçlamaya göğüs germek zorunda kalırsınız. Buda çok gereksiz. Bizlere yakışan bellidir. Şeffaf olduğun zaman kafan hiç ağrımaz.

Uluslararası takvim zaten belli oldu. bundan sonra belli olacak bir yarışmamız vb bir durum yok zaten. Ha Ocağın ilk haftası Ha Şubatın ilk haftası. Ben bir fark ve acele etmemizi gerektirecek sebep göremiyorum. Sallapati işleri sevmiyorum. Bir iş yapacaksak adam gibi yapalım lütfen. Alim ve Serdar; bu konuda da sizlerden anlayış bekliyorum. Federasyon a yapılan ve yapılacak başvurulara göre tartışmak ve karar vermek istememiz kadar doğal bir talep olamaz herhalde.


.

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #29 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 21:18)

Selamlar,

Adem pek çok noktaya katılıyorum ifadelerinde ama bu bir sarmal haline gelmiş durumda. Geçen senelerde bu sarmalı biz yani Can ve ben engelledik ama sorunlar ortada. Bu Federasyonun nokta koyacağı bir şey değil. Her 10 eleştirmene bir yönetmen bile düşmüyor maşallah. Yanlış anlaşılmasın eleştirmen sayısının düşmesi değil sorun bence sadece denge yok.

Mesafe kat etmek adına Serdar ile de görüştük ben bu konuda tekrar başıma patlamaması için baştan beri Serdar'dan takip etmesini rica ettim. Sen Federasyon ciddiyetini göstermelidir ilan etsin diyorsun güzel de Serdar bunu paylaştı zaten üç hafta felan oldu bu forumda. Federasyon web sitesinde söylediğin şekilde duyursa başka açıdan eleştiri malzemesi yapılıyor.

Neyin nasıl yapılacağını tartışmayı bırakalım da işi yapalım Adem. Çameli ile ilgili görüşme trafiği olacak ama durumun netleşmesi yılbaşı sonrasını bulacaktır. Bu arada siz Panel de tarih konusunu netleştirin diyicem ama bunun için dikkate alınacak parametreleri herkesin değerlendirmesi için paylaşım gerekiyor ve üyelerin bunu hala yapmadığını görüyorum. Mesela Merve öğrencilerin durumlarını dikkate alın demek yerine öğrencilerin bu durumlarının ne olduğu konusunda ve tam olarak tarihlerde neyin dikkate alınması gerektiği konusunda daha net katılımda bulunsun veya diğer öğrenci pilotlar veya kulüplerle görüşüp bilgi getirsin.

Sonuç olarak organizasyonun yapılması için ciddi bir alternatif olarak Çameli ile görüşmelerin hızla yapılması işini Serdar ile yürütüyoruz. Serdar bilgilendirmeyi yapar. Biz Teknik Kurul toplantısında tarih seçmiştik zaten ama TPP bunu dikkate almakla birlikte iyi bir gerekçe ile birlikte bağımsız bir tarih seçsin fikrini belirtsin. Federasyona yapılan resmi başvuru yok hala bildiğim kadarı ile, gayrı resmi olarak Çameli, Bayramören, Tokat Mercimektepe var. Bunların organizatörü ve tam olarak sahiplenecek ilgilileri olmadığı için boşlukta soaring yapmaktalar. Bu tekliflerin ayağının yere basması için babayiğit aranıyor.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #30 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 21:41)

Alim yazdı:Her 10 eleştirmene bir yönetmen bile düşmüyor maşallah.

Bu arada siz Panel de tarih konusunu netleştirin diyicem ama bunun için dikkate alınacak parametreleri herkesin değerlendirmesi için paylaşım gerekiyor ve üyelerin bunu hala yapmadığını görüyorum. Mesela Merve öğrencilerin durumlarını dikkate alın demek yerine öğrencilerin bu durumlarının ne olduğu konusunda ve tam olarak tarihlerde neyin dikkate alınması gerektiği konusunda daha net katılımda bulunsun veya diğer öğrenci pilotlar veya kulüplerle görüşüp bilgi getirsin.


Dogru soze ne denir!

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #31 gönderen asimetrik kapanma » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 22:21)

Alim yazdı:Mesela Merve öğrencilerin durumlarını dikkate alın demek yerine öğrencilerin bu durumlarının ne olduğu konusunda ve tam olarak tarihlerde neyin dikkate alınması gerektiği konusunda daha net katılımda bulunsun veya diğer öğrenci pilotlar veya kulüplerle görüşüp bilgi getirsin.

Tamam ben yapabilirim bunu.


Kullanıcı avatarı
Yamasut
Mesajlar: 155
Kayıt: 04.01.2007, 12:32
Ad Soyad: Serdar İlker
Şehir: Bursa
:
Yarışma Pilotu 100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 4
Pilot Menüsü: 

Mesaj #32 gönderen Yamasut » 1 on yıl 1 yıl önce (27.12.2012, 22:29)

Merhabalar,

yarışma yeri ve tarihi konularındaki yazılar gündüz okudum, gördüğüm kadarıyla "federasyon yeri belirlesin sonrasında biz tarihe karar verelim gibi yazılar vardı. Sonrasında Akın'lada bu konuyu konuştuk. En dogrusunun federasyonun yeri belirlemesi ve sonrasında tarihin tartışılması olacağını düşündüm. Başkanı ve kurullardaki arkadaşlardan ulaşabildiklerimi aradım.
Çıkan karar herkes Çamelinde yapılmasını uygun görüyor.
Akşam eve geldim yer konusunda da panelde oylama açılmış olduğunu gördüm. Çameline karar verilmiş durumda ancak bence yine de oylamaya devam edilmeli en azından yarışma için elimizde 2. ve 3. alternatif yerler olması iyi olur. Çamelinde bir sıkıntı olur ise oraları tercih edebiliriz.

Biraz evvel Semih ile Çameli konusunu görüştüm, Çamelinin teknik, termik ve meteoroloji ve uçuş potansiyeliyle ilgili yarın bir mail atıcak. Öğrendiğim kadarıyla Semih Goran ile konuşmuş, Çamelinde Pre PWC yapmayı teklif etmiş Goranda olumlu yanıt vermiş. Dolayısıyla yarışmayı hem Türkiye Şampiyonası hem de Pre PWC olarak yapma ihtimalimiz var. Gayet güzel bir gelişme.

Tarih konusunda daha evvel de söylediğim gibi bu konuda pilot panel tarihleri oylayabilir. İyi bir sonuç çıkacağını düşünüyorum.
Benim tercihim 2-7 Temmuz arası yapılması.
Nedeni : Yarışmayı hangi tarihte yaparsak yapalım mutlaka bir yarışmanın ya önünde yada arkasında olacak ve bir grup pilot (8-10 kişi) arka arkaya 2 yarışmaya katılmak zorunda kalacak. Ancak Fransa PWC sonrasında T.Ş. sını yaparsak arka arkaya 2 yarışmaya katılacak insan sayısı 2-3 kişiye düşecek. Bunun nedeni Fransa avrupalı pilotların Fransadaki yarışmaya çok ilgi göstermeleri dolayısıyla Türkiyeden puanı yeten ve Fransaya gidecek yarışmacı sayısının az olması. Örneğin geçen sene Fransadaki yarışmaya ben kafile başkanı olarak gitmiştim yarışmacı olarak ta sadece Umut Aslan vardı. Yani 2-7 temmuz arası olur ise en az zararla atlatıyoruz olarak gözüküyor. Ayrıca 2-7 Temmuz ramazan dışı bir tarih oruç tutan pilotlar için önemli olabilir.

Tarih Belirlenmesi konusunda Son Gün(deadline) 30 Aralık pazar saat 18:00 dır.

Saygilar
Serdar İLKER

Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #33 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 yıl önce (28.12.2012, 12:20)

Serdar merhaba,
Bu yıl Fransa pwc ye katılacak pilot sayımız geçen yılki gibi olmayacak. Zira bu yıl federasyonumuzun destek vereceğini söylediği altı erkek sporcu var ve bu sporcuların harfleri A ve B ile başlıyor. Yani her halukarda 6 kişi kesin seçilecek ve hatta federasyonumuz destek vereceği pilot sayısını artırırsa Fransaya 8-9 pilot seçilebilir. Bu yılki durum geçen yıldan farklı. Bu durumda fransa, arkasından şampiyona ve fai dünya şampiyonası arka arkaya gelmiş olacak. Bu nedenle fai dünya şampiyonasının da 15 gün olduğu düşünüldüğünde, bu yarışmaya fransa ve şampiyonamızdan sonra katılmak çok ama çok zor görünüyor. Fai dünya şampiyonasına da katılmayıverin deniyorsa o başka tabi. Erzincan pwc den sonra 1 hafta boşluk verilip şampiyona yapılabilir diye düşünüyorum ama bu benim şahsi fikrim tabiki. Umarım iyi bir çözüm buluruz, kolay gelsin....

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #34 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (28.12.2012, 17:56)

Yamasut yazdı:Merhabalar,

yarışma yeri ve tarihi konularındaki yazılar gündüz okudum, gördüğüm kadarıyla "federasyon yeri belirlesin sonrasında biz tarihe karar verelim gibi yazılar vardı. Sonrasında Akın'lada bu konuyu konuştuk. En dogrusunun federasyonun yeri belirlemesi ve sonrasında tarihin tartışılması olacağını düşündüm. Başkanı ve kurullardaki arkadaşlardan ulaşabildiklerimi aradım.
Çıkan karar herkes Çamelinde yapılmasını uygun görüyor.
Akşam eve geldim yer konusunda da panelde oylama açılmış olduğunu gördüm. Çameline karar verilmiş durumda ancak bence yine de oylamaya devam edilmeli en azından yarışma için elimizde 2. ve 3. alternatif yerler olması iyi olur. Çamelinde bir sıkıntı olur ise oraları tercih edebiliriz.

Biraz evvel Semih ile Çameli konusunu görüştüm, Çamelinin teknik, termik ve meteoroloji ve uçuş potansiyeliyle ilgili yarın bir mail atıcak. Öğrendiğim kadarıyla Semih Goran ile konuşmuş, Çamelinde Pre PWC yapmayı teklif etmiş Goranda olumlu yanıt vermiş. Dolayısıyla yarışmayı hem Türkiye Şampiyonası hem de Pre PWC olarak yapma ihtimalimiz var. Gayet güzel bir gelişme.

Tarih konusunda daha evvel de söylediğim gibi bu konuda pilot panel tarihleri oylayabilir. İyi bir sonuç çıkacağını düşünüyorum.
Benim tercihim 2-7 Temmuz arası yapılması.
Nedeni : Yarışmayı hangi tarihte yaparsak yapalım mutlaka bir yarışmanın ya önünde yada arkasında olacak ve bir grup pilot (8-10 kişi) arka arkaya 2 yarışmaya katılmak zorunda kalacak. Ancak Fransa PWC sonrasında T.Ş. sını yaparsak arka arkaya 2 yarışmaya katılacak insan sayısı 2-3 kişiye düşecek. Bunun nedeni Fransa avrupalı pilotların Fransadaki yarışmaya çok ilgi göstermeleri dolayısıyla Türkiyeden puanı yeten ve Fransaya gidecek yarışmacı sayısının az olması. Örneğin geçen sene Fransadaki yarışmaya ben kafile başkanı olarak gitmiştim yarışmacı olarak ta sadece Umut Aslan vardı. Yani 2-7 temmuz arası olur ise en az zararla atlatıyoruz olarak gözüküyor. Ayrıca 2-7 Temmuz ramazan dışı bir tarih oruç tutan pilotlar için önemli olabilir.

Tarih Belirlenmesi konusunda Son Gün(deadline) 30 Aralık pazar saat 18:00 dır.

Saygilar
Serdar İLKER


Selamlar arkadaşlar

Çameli konusunda THSF ile ilgili iletişim olumlu.
Öncelikle netleştirelim.
2013 senesi için mükemmel bir Ulusal şampiyona düzenlemek ve iyi düzenlenmiş bir yarışmada yarışmak istiyoruz. Bu konuya kimsenin bir itirazı olamaz. Şu ana kadar olan gelişmelerde doğru yoldayız.

Serdarında bahsettiği gibi PWCA başkanı Goran Dimiskovski Çameli için Pre PWC yi desteklediğini söyledi ve büyük bir ihtimalle gözlemci olarak kendisi gelecek.

Bu bizler için büyük bir şans. Yarışmanın oragizasyon ve pilot kalitesinin yükseleceği, gelen yabancı sporcular vasıtasıyla kurumlarında azami memnun olacaklarını tahmin edebiliriz.

Bazı arkadaşların kafalarında orada daha önce hiçbir yarışma yapılmamasından dolayı soru işaretleri oluşmuş olabilir. O bölgede en fazla uçuşu herhalde ben gerçekleştirmiş olmalıyım. Uçuşlarımın tamamını foruma yüklemediğim için arkadaşlar kusura bakmasın.
Oraya pistler yapılmadan önce 3 kere gurup götürdüm ve her gurupda çok memnun kaldı. Üzümlüden yaptığımız her XC rotası o yangın gözetleme kulesinin üstünden geçer. Oradan Acıpayam ovasına, Salda ovasına ve Gölhisar ovasına rahatlıkla uçulabilir ve bu rotalar Çavdır, Söğüt ve Tefenni ile kesişir.
Alternatif kalkış alanları Nikfer, Söğüt ve Üzümlü Çameline 1 saatten az mesafededir(Hepsi 70 km den az bir mesafede).

Üzümlüde teknik olarak sadece bir tek sorunumuz var.
Yarışmacı sayısını 100 ile sınırlamamız gerekecek. Geçen seneki yarışmalara büyük ilgi vardı. Bu ilginin aynı zamanda yarışmanın ücretsiz olmasından da kaynaklandığını düşünüyorum.
Yarışmaya 10-20 arası yabancı sporcu katılacağını tahmin edersek yarışmada yarışabilecek Türk sporcu sayısı 80-90 arasında olabilir.

Bazı arkadaşlarımıza göre olumsuz olarak yorumlanabilecek bu faktör bana göre emniyet açısından öyle görünmüyor. Farklı seviyelerde ve yarışma tecrübesi olmayan arkadaşların güvenlik problemi oluşturabileceği konusunda düşünceliyim.

Yarışmaya katılabilme kriterlerini kimseye haksızlık olmayacak şekilde yükseltmemiz gerekecektir. Bu kriterler konusunu yarışma panelinin görüşlerine bırakalım. Orada tartışılıp netleştirilir.

Bu organizasyonla ilgili benim konumum şu şekildedir
- Sadece Pre PWC olursa Organizatör ve belkide yarışma direktörü olurum ve uçmam
- Pre PWC ve Türkiye şampiyonası olursa her türlü teknik desteği veririm ama organizatör olmam, Uçarım...

Bu ikinci durumda Toplama , skor, risk yönetimi gibi konularda kimlerin çalışacağı ve nasıl performans gösterecekleri konusunda endişe ediyorum. Yarışma için nakit kaynak ayrılmaz veya yarışma ücreti alınıp bununla çalışan personele hak ettikleri ücretler verilmezse, performans alınabileceğini sanmıyorum.

Eğer THSF nakit kaynak bulamazsa yarışma ücreti alınmasına taraftarım. Bu arada bir yanlış anlaşılma olmaması açısından; benim söz verdiğim teknik hizmetler ve danışmanlıklar için maddi ve manevi bir beklentim yoktur. İfadelerim tamamen görevlilerin verdikleri emeklerin karşılıklarını alabilmelerine yöneliktir.

Her ne kadar seçimlerden sonraki durum muğlakiyetini korusada yer ve zamanı şimdiden netleştirmekte yarar var. Yönetim değişse bile kimse iyi yapılmış bir çalışmaya karşı çıkmaz.

Unutmadan;
Ücretsiz konaklama istiyorsak, yarışmanın okulların yaz tatili dönemine denk gelmesini ayarlamalıyız . Aksi takdirde yurtlarda kalabilmemiz sıkıntı yaratır!

Şimdilik bu kadar
Görüşmek üzere

Semih

Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #35 gönderen ziya » 1 on yıl 1 yıl önce (29.12.2012, 09:27)

selamlar,
Serdar hocam, yarisma tarihi icin son gun pazar yazmissin ama once yer belirlenmelidir tarih ona gore ayarlanmalidir ortak kararinina hepimiz katiliyor olmamiza ragmen yine tarihi once belirleyerek yanlisa dusmeyelim. Gorunurde Cameli olacak gibi bi aksilik cikmazsa. Semih abi de yerle ilgli olumlu goruslerini soyledi, bazi soru isaretlerimiz ortadan kalkti guzel gidiyor :)
Semih abiye bi konuda katilamayacagim, yilin en onemli yarismasi icin sporcu sayisinin sinirli tutulmasi sorunlara neden olacaktir. Semih abi guvenlik konusuna ozellikle hassasiyet gostermis, eger bolge sartlari sikinti yaratacak durumda ise o zaman baska cozumler pesinde zaman kaybetmeden kosturmaliyiz. 20 yabanci pilot, 30 tane dinazor grubu geriye kalanlari siz hesaplayin.
Yine bu noktada 2012 de listenin neye gore olusturldugu ulusal sampiyonamizin secim sartlarinin tam belirlenmemis olmasi bazi arkadaslarin yahu o secildi beni neden disarda biraktilar neye gore adam seciyorlar serzenislerine neden oldu hakli olarak. Ortaya sistem koymayinca secimler gercekci durmadi. Simdi 2013 te geri kalan 50 kisiyi kim neye gore sececek ? Sorun yasayabilecegimiz bir ayrinti , asagidan gelen ogrenciler, yarismacilar yarin bize her duzen kendinizi kayiriyor baslarim sizede tpp nede federasyonuna da derse cevabimiz olmaz ezilir gideriz.
Ve Goran (abi :) pre pwc icin olumlu bakmasi herkes icin guzel olmus ama ona sunu hatirlat, yarismada takim kuralamiyor, gelecek yabanci pilotlarda klupleri adina yarisacaklar,
Bu sene yarismada Deneyimli Winddumy Erdem takimi kurmak ve onun adina kursu yapmak cok guzel olurdu degilmi canlar..

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #36 gönderen Champion » 1 on yıl 1 yıl önce (29.12.2012, 12:57)

Merhaba Ziya :)
Ülkemizde 80 tane yarışmacı olduğuna bende inanmak isterdim. 2012 genel klasman sonuçlarına baktıysan şöyle bir durum göze çarpıyor( Bu anlamda incelemediğine nerdeyse eminim ;)

http://airtribune.com/sites/default/fil ... 450_0.html

yarışmaya katılan 108 kişiden 8 i hiç puan almamış..(Yani hiç uçmamışlar uçsalardı minimum distance alırlardı!)
23 kişi son taskı uçmamış

1 taskda nominal distansı 16 kişi uçmuş
yine 1. taskda 61 kişi minimum distance uçmuş

2. task 36 kişi Nominal distance uçmuş
11 kişi minimum distance uçmuş

3. task nominal distance 46 kişi
11 kişi minimum distance uçmuş

Kısaca DNF( Uçmaya bile zahmet etmeyen) pilotlar harici "gerçek" yarışmacı sayısı zaten 80 kişi civarında...
Bunların en iyi hitimalle %10 hep minimum distance uçmuş..

Bu yeni veya tecrübesi yetersiz arkadaşların daha düşük seviyeli, emniyetli uçuş bölgelerinde eğitim yarışmalarında pişerek bizlerle yarışmaları daha iyi ve güvenli olmazmı...? Bu arkadaşlar için önümüzdeki sezon bir 2. lig veya B klasmanı yarışmaları düzenlenmeli ve bu yarışmalarda derce yapan pilotlar üst seviye yarışmalara katılabilmeli

Bu sistem bu şekilde yürümez. Bugüne kadar ülkemizde ciddi bir kaza yaşanmaması bir mucizedir. Bu riski almaya cesaret edebilecek kişi veya kuruluş olabileceğini sanmıyorum.

Eğer biz gençler bizimle yarışsın özensin öğrensinler diyorsak yöntem yinede yanlış...Zira bizi yarışma başladıktan sonra görmüyorlar bile. Tesadüfen gördüklerini ve bizimle beraber uçmaya başladıklarını farz edelim..
Bizim yaptığımız şeyleri yapmaya çalışmaları daha tehlikeli olmazmı?

2013 şampiyonası için kriteri kim koyacak?
Aslen THSF teknik kurulunun yapması gereken bu işi Yarışma komiteside yapabilir. Kendi aramızdan seçtiğimiz, oluşturduğumuz bir sistem olduğu için hazmı daha kolay olur.

Bana "sen yapsana abi" dersen..(kafa yormadan) gelen ilk çözümler şöyle
-Son 2 senedir yapılan TPS ve Ulusal yarışmalarda 3 kere nominal distance uçmuş olma şartı
- Son 2 senedir yapılan yarışmalarda Genel Klasmanda 2/3 de bulunma şartı

Hadi onuda yapmadın.., 2012 yarışmasında min dis. uçanları çıkarsan zaten geriye 80 kişi kalıyor.
Bana hiç adaletsiz görünmedi...

Bana bu kadar yazı yazdırdığın ve uğraştırdığın içinde Bursada 2 porsiyon döner ısmarlıyacaksın .., oda ayrı konu ))

Bu konunun burada daha fazla tartışılması zaman kaybına yol açar ve şu ana kadar yapılmış çalışmalara zarar verir( Pişmiş aşa su katar)Bırakalım bu konu yarışma panelinde son şekline gelsin.

Gözlerinden öperim

Semih


Kullanıcı avatarı
SHaDoW
Mesajlar: 143
Kayıt: 11.07.2009, 00:34
Ad Soyad: Ahmet Tokalı
Şehir: Adana
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 6 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Mesaj #37 gönderen SHaDoW » 1 on yıl 1 yıl önce (29.12.2012, 14:58)

şiimdi yazılanlarla sürekli eleştirilen kurum ile pek fark göremedim..

Nasıl ki gerekli düzenlemeler yapılmadan "gerektiği" kadar sürede, daha önceden belirlenen bölge ve zamanlarda, sporun gelişimine paralel "yeterli" sayıda skk kursları açılmadan ölüdenizde senin sertifikan yok kardeşim uçamazsın denmesi canımızı sıkıyor ise.. Aynı şekilde alt yapı oluşturmadan bahsedilen eğitim yarışmaları organize edilmeden, standartlar resmi olarak konmadan, söz konusu yarışmaya katılacak kişilerin belirlenme yöntemi en az o kadar yanlıştır..

Geçen yıl işlerinden o anki ruh halindeni hastalandığından, belkide sizin belirttiğiniz gibi riskli gördüğünden uçmama kararı almış, uçamamış olan pilotların bu yılda gereken özeni göstermeyeceği kanısı nasıl çıkarılmıştır.. Geçen yıl ali dağı kupasına katıldım.. (ilk yarışmamdı) ışık dağı yarışması haftasında bebeğimiz oldu.. o dönemde yarışmaya tatil izin vs sorunum olmamasına rağmen malum sebepten katılamadım..

şimdi ben (ve benim durumumdakiler) yarışmaya katılamazlar ve iddia edilen yarışmalar da düzenlenmez ise hiç bir zman yarışmada uçamayacakmıyız.. kaldı ki söz konusu eğitim yarışmalarında konaklama transport vb gibi hizmetleri hakkı ile yerine getirebilecek gerçek bir "organizasyon" olacak mı? Burada altını çizmek isterim oranizasyonun standart kalitede olabilmesi için gerekli her tür ücreti vermeyi kendi adıma kabul ederim..

Geçen yıl yedek atmış, acil iniş yapmış, pilotların istatistikleride çıkarılsa belki konu daha doğru anlaşılabilir.. eğer birşeyler güzel yönde değişecek ise öncelikle altyapısı hazırlanmalı tüm pilotların ihtiyaçları karşılanmalı, yeterli standart ve kalite yakalanmalı, yapılan değişikilikler resmi olarak yapılmalıdır.. yoksa kimiz zamanlarda dile gitirilmiş olan "skk kurslarına birilerin ikili ilişkisine göre, thkya yakınlığına göre kursiyer alınıyor bizim haberimiz olduğunda kontenjan dolmuş iş bitmiş oluyor" noktasına geliriz..

Fikirleri düşünceleri planları zamanım yettiğince takip etmeye çalışıyorum.. Semih abinin eğitim gruplarının oluşturulması, pilotların acil durumlar konularında bir kontrolden geçirilmesi vb. vb fikirleri çok mantıklı idi.. daha önce belirttiği bahsettiği sistemlerin tam manası ile oturtulmadan en son yapılacak işlemlerin ilk yapılması endişe verici..
neticede yamaç paraşütünde veya hava sporlarında herkes kendi riskini almakta.. kendine güvenmeyen insan zaten niyetlenmez bile..

ziya yazdı:selamlar,
asagidan gelen ogrenciler, yarismacilar yarin bize her duzen kendinizi kayiriyor baslarim sizede tpp nede federasyonuna da derse cevabimiz olmaz ezilir gideriz.


ziyanın değindiği konuya cevap verilmeye çalışılmış ama bence yeteri kadar içi dolu değil.. gömleğin içi boş kalmış.. bana pek mantıklı gelmedi aklıma yatmadı.. vesselam..

Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #38 gönderen Alim » 1 on yıl 1 yıl önce (29.12.2012, 17:07)

Selamlar,

Yarışma bölgesi ile ilgili Çameli seçeneği gündemde ilk sırada. Bunun dışında yarışmaya katılacak pilotların seçilmesi ile ilgili kriterlerin oluşturulması gerekiyor evet. Bu konuda çalışmayı Federasyon Teknik Kurul yapsın olmasın bence. Teknik Kurul görev alanında sporla ilgili bir çok konu var. Sadece mesafe yarışmaları değil. Federasyona yapılan sporla ilgili yerel makamlardan taleplerin değerlendirilmesi işini bile tam olarak yapamıyoruz çünkü çok zaman alıyor. Bölge keşiflerinde bile Federasyon masrafları tam olarak karşılamıyor. Aynı şekilde yarışmanın bütçe kalemlerinde ödeme yapılamayan maddeler var. Özerk Federasyon olana kadar benzer sorunların çözülmesi söz konusu değil dendi bize defalarca. Sadece Türkiye Şampiyonası değil diğer yarışmalar içinde veya TPS sıralamasına puan verecek yarışmalar içinde belli prensip ve formüllere bağlı bir sıralama sistemi olmalı. Geçen sene TPS sıralaması öncelikli tercih olarak kullanıldı. Ancak daha detaylı bir sıralama şekli olmalı. Bu konuda TPP'nin özellikle yeni yapılanmasını bitirdikten sonra bir çalışma yapması bence en doğrusu olacaktır. Böylece sporcular açısından en demokratik ve adaletli formüle ulaşılabilir. Zaman içinde PWC organizasyonunda olduğu gibi yaşanan tecrübelere göre doğal olarak kurallar tekamül eder. Bu konuda TPP Ocak ayı sonuna kadar bir teklif taslağı oluşturabilirse son şekli Teknik Kurul da Şubat'ın ilk yarısında resmileşir. Bu çalışma aynı zamanda Federasyonun başarılı ve ümit vaad eden sporculara vereceği destekler açısından da çok önemli bir altyapı olacaktır.

Ahmet Tokalı yarışma organizasyonları ile ilgili isabetli sıkıntılardan bahsetmiş. Bu sıkıntılar gayet iyi biliniyor ama çözümleri için resmi kurumlardan çözüm beklemek işin en son noktalarından biri. Çözümü ortaya koyacak camia ve üyeleri olmalıdır resmi kurumlar sadece destek verip önünü açmak için vardır. Hatta daha fazlasını bence yapmasınlar da. İdeal şartlarda Federasyon ücretsiz hazırlık yarışmaları düzenlesin hatta küçük bölge yarışmaları düzenlesin, katılım ücreti hatta konaklama ücreti bile almasın. Bu yarışmaların sonuçlarından final yarışmasını yapsın vs. Pratikte bunun olmasını kim istemez. Ama mevcut durumda bu mümkün görünmüyor.

Sevgili Ahmet o kadar genel ve temel sorunlardan bahsediyorsun ki zaten yıllardır ağladığımız noktalar bunlar. Pilotların belli bir standart içinde eğitimleri ve kendilerini geliştirmeleri öncelikle söz konusu olmuyor. Camianın baştan beri gelişimi bu şekilde değil ve bunu organize etmekle ilgili idari bir yapı kurulabilmiş değil. Bunu uzatmak gereksiz şimdi ama mevcut durum için zaten elde var olan verileri kullanmak dışında bir seçenek yok. Bu da TPS sıralaması ve yarışma sonuçlarıdır buna yaş eklenebilir. Yani sadece iki yarışma organizasyonu varsa ve 200 pilot varsa bu pilotların 1/4 ü her zaman yarışma dışı kalacaktır. Bu durumda yapacak bir şey yok. Demek istediğim gerçek anlamda bir talep oluşmuş değildir. Talep derken şunu demek istiyorum geçen sene başvuru sayısı bir ara 180 leri buldu ama yarışmada kontenjan dolmadı. Sonuçta yarışma organizasyonu lojistik açıdan zor bir konu ama kulüpler bu konuda kendilerini geliştirmeliler. Mesela AHAS Güner, MASHAVK Afşin örnekleri var bu girişimcilerin sayısı artması gerekiyor.

Yarışmanın Pre PWC statüsünde olması ve buna bağlı olarak pilot sayı ve kalitesi ile ilgili Semih'in yazdıklarına katılıyorum.

Kullanıcı avatarı
muzzy145
Mesajlar: 511
Kayıt: 29.01.2008, 00:05
Ad Soyad: Muzaffer Dundar
Şehir: Akhisar
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 20 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #39 gönderen muzzy145 » 1 on yıl 1 yıl önce (30.12.2012, 18:14)

Champion yazdı:
Unutmadan;
Ücretsiz konaklama istiyorsak, yarışmanın okulların yaz tatili dönemine denk gelmesini ayarlamalıyız . Aksi takdirde yurtlarda kalabilmemiz sıkıntı yaratır!

Semih


2012-2013 eğitim-öğretim yılı:

d) İkinci kannat dönemi 11 Şubat 2013 Pazartesi günü başlayarak ve 14 Haziran 2013 Cuma günü sona erecektir.

e) 2013-2014 eğitim öğretim yılı 16 Eylül 2013 tarihinde başlayacaktır.

Kaynak: meb.gov.tr

Kullanıcı avatarı
ziya
Mesajlar: 247
Kayıt: 03.03.2005, 22:37
Ad Soyad: Ziya Hacialioglu
Şehir: Ölüdeniz - Bursa
:
Yarışma Pilotu 250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #40 gönderen ziya » 1 on yıl 1 yıl önce (31.12.2012, 00:31)

Selam,
Semih abi rakamla konuşunca pekte konuşacak bir şey bırakmamışsın :)
ama yelpazeyi daraltmamak adına 2011-2012 desek ve dışarıda kalabilecek iyi pilotlara çözüm olarak thsf veya organizatöre 3 veya 5 seçim hakkı bırakılabilir.

Abi geçen yıllarda sevişmelerin vardı hunharca hoyrat, gönüllerimizi eskittin. Simdi öpüşmelerin var doyumsuz sevgiler saygılar öpmeler :)ne de bal dudak oldun abi
öperkende hoşlaşmalarımıza iki porsiyon döner sıkıştırıp yine sevişmek istemektesin huylu huyundan diyorum :)
doner senin kulun kölen olsun
bende seni öperim
(bi denk getirsem :) )