Tokattaki Yarışmada Kaza.!

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Champion
Mesajlar: 649
Kayıt: 30.11.2007, 20:39
Ad Soyad: Semih Sayir
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #61 gönderen Champion » 9 yıl 7 ay önce (07.08.2014, 14:39)

Selamlar
Başımız sağolsun.

Öncelikle helikopter konusu!
Şu anda Sırbistanda Avrupa Şampiyonasındayız.
Burada helikopterin reaksiyon zamanı yaklaşık 1 saat. Yerine göre 80 dakika da sürebileceği söylendi. Yeteri kadar profesyonel kurtarma ekibi var. Bu yüzden önemli olan acil müdahale ve ilkyardım prosedürünün belirlenmesi.
Helikopterin olması Cenayın durumunu değiştirirmiydi, bilmiyorum.
Ama biz bir Süperfinal yarışmasında bile Kurtarma ve askıya alma kapasitesi olan helikopteri temin ederken zorlanıyoruz, edemiyoruz.
Kimse hayale kapılmasın!

Ülkemizde İlk yardım ve kurtarma amaçlı 2 çeşit helikopter var
112 helikopteri bütün vatandaşlara açıktır. Sadece taşıma işlemi için kullanılır( Hava Ambulansı) ve 112 Ambulansından yapılan çağrıyla gelir. Tabi doğal olarak aynı saatte belki başka bir yerde önemli bir trafik kazasınada müdahale ediyor olabilir. Bu yüzden %100 gelme garantisi yoktur.

Askeri helikopterler ise oldukça zor bir prosedürden sonra kalkabiliyorlar.Bunların izinleri için aylarca önceden başvurmak Valilik kanalı ile girişim yapmak gerekiyor.

Gelelim gerçek duruma!
Bizim daha çok UMKE ve Sivil Savunma ekiplerine güvenmemiz gerekiyor. Bu arada onlarda tecrübesiz, hazırlıksız veya bizim karşılaştığımız durumlara yabancı olabilirler. Yarışmalardan önce Kurtarma ekipleri ile toplantı yapıp prosedür oluşturmak ve onların çalışma sistemlerini anlamak gerekir.
Bu sisteme göre adaptasyon yapılır ve reaksiyon süresi hızlandırılır.

Şu ana kadar yaptığımız hemen yarışmaların tümünde (Birkaç World Cup hariç) helikopter bulunduramadık. Kayseri ve Çameli yarışmasındada hazırda helikopter bulunduramayız. Çok önemli olduğunuda düşünmüyorum.
Yaptığınız XC uçuşlarında yarışmalarda uçtuğunuz güvenliğin yarısı bile yok. Dolayısıyla hazırlıksız veya yetersiz olduğumuz kanaatinde değilim.

Önlem olarak yarışmada uçucak arkadaşların özellikle hava koşulları sert olan yerlerde uçabilmelerini kritere bağladık. Bu kriter şu an için yeterli görünüyor. Herhangi bir şekilde gözümüzden kaçan veya riskli uçan bir arkadaşımızı yarışma direktörünün yarışmadan men etme hakkıda bulunmaktadır. Biz bu seçeneği Kayseri ve Çameli yarışmalarında gerekli görürsek uygularız.

Kazaya gelince;
Okuyabildiğim kadarı ile tecrübe eksikli, eğitim eksikliği gibi yorumlar yapanlar var. Kaza, seviyesi ne olursa olsun herkesin başına gelebilir! Üniversitedeki eğitim seviyesinin Anadolunun büyük bir kesiminden bilinçli olduğunu biliyorum.Bu üniversitelerin eksikliklerini tamamlamak için zaman zaman eğitmenleri ile bilgi paylaşımı yapıyoruz. Kendilerininde her sene daha iyi standartlara erişmek için çaba harcadıklarını tahmin ederim.

Almanyada ölümlü kaza sayısının istatisksel olarak Türkiyeden az olduğuna dair bir şey söylemekde doğru olmaz. Bu yıl gerçekten şansız bir yıl oldu.
Bundan önceki 10 yıllık geçmişimizde her sene yaptığımız 3-5 yarışmada ölümlü kazamız olmamıştı.

Moralimizi bozmayalım. Yarışmalarda kullanılmak üzere bir "acil durum müdahale manuali" (el kitabı)hazırlarız. Bütün organizatörler ona göre hareket eder.

Kayseride görüşmek dileğiyle

Semih


Kullanıcı avatarı
Alim
Mesajlar: 90
Kayıt: 24.12.2008, 15:53
Ad Soyad: Alim Yıldırım
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #62 gönderen Alim » 9 yıl 7 ay önce (07.08.2014, 18:00)

Selamlar,

Yargılama yeteneğinde üslübün gibiyse zarardan başka bir şey çıkmaz senin Ahmet Tahsin Yaldızbaş. Kelimeleri çok iyi kullanamadığını görüyorum zaten bir an önce eyleme geçersen çok sevineceğim. Ünivesiteli arkadaşlar kime nasıl davranacaklarını bilirler ayrıca senin ya da benim lütfuma ihtiyaçları olmaz.

Kralını bırakta düz kabadayılığı bir göster bana ilk fırsatta bu arada sabırsızlıkla bekliyorum.


Alim Yıldırım

Kullanıcı avatarı
carbonvader
Mesajlar: 63
Kayıt: 26.12.2009, 04:33
Ad Soyad: Emre Gurer
Şehir: Oludeniz
:
250+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #63 gönderen carbonvader » 9 yıl 7 ay önce (07.08.2014, 20:19)

Ahmet Tahsin,

Oncelikle bu uslubun sozlerini haksiz kilmaz ama degersiz kilar.

Yarismada bulunmamak ve Mahmut Coskun'u tanimamakla birlikte olaylarin bahsettigin gibi gelistigini zannetmiyorum.

Konudaki hassasiyetini de anlayabiliyorum, kendi gorduklerinle konusuyorsun. Ama agzindan buyuk sozler cikiyor ve belki de gercekten elinden geleni yapan bir insani buyuk iddialara ile sucluyorsun.

Alim'in dedigi gibi eyleme gecer ve sorusturma sonuclandiginda tekrar yazarsin. Yoksa daha cok iyi niyetleri ile bir seyler yapmaya calisan insanlari kaybederiz..

Kullanıcı avatarı
ozgur.k
Mesajlar: 160
Kayıt: 22.02.2010, 18:18
Ad Soyad: Özgür Korkut
Şehir: İzmir
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 9 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #64 gönderen ozgur.k » 9 yıl 7 ay önce (07.08.2014, 21:23)

ayhankocaman yazdı:üniversite kulüplerinde 1.sınıfta eğitime başlayanlar,3 sınıfta eğitmen oluyorlar,çok tehlikeli durum.


Okul 4 sene zaten, üniversite kulüpleri eğitmensiz mi uçsun o zaman? Rektörlüklerin dışarıdan profesyonel eğitmen istihdam etmesi diye birşey söz konusu olamayacağına göre bu iş için başka bir çözüm yoktur sanırım.

Üniversite kulüplerinin eksiklikleri mutlaka vardır ama bu işe geç başlamış hobi olarak yapan birisi olarak dışarıdan gözlemim üniversite klüplerinin ülke geneline göre çok daha sağlıklı eğitim ve uçuş tecrübesi verdiği şeklinde.

Kaza çok sarsıcı ve üzücü, hepimizin başı sağolsun.

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #65 gönderen gakkaya001 » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 00:13)

Merhabalar
Öncelikle ölen kardeşimize allahtan rahmet,kederli ailesine sabır diliyorum.
Bu yıl malesef iki kardeşimizi kaybettik,her organizatörün her eğitmenin kazadan sonra mutlaka kendince bir açıklaması olacaktır, ama olaya şu açıdan bakmak istiyorum. Bu yıl ki world cuplar Makedonya ile son buldu. Meksika,Arjantin,Fransa,Portekiz,Makedonya da gerçekleşen 5 world cup, ayrıca Brezilya da gerçekleşen süper final sonucunda, sadece Meksika da Polonyalı test pilotu Rafael, hayatını kaybetti. Biz bu yılın ilk iki yarışmasında, iki kardeşimizi kaybettiysek bir yerlerde sorun var diyorum. Bu konuyu Kayseri'de masaya yatıralım derim. Çünkü burada gerek insanların kaza sonrası psikolojisi, gerekse konu hakkındaki bilgi akışı çelişkileri nedeni ile faydalı olmayacağını düşünüyorum.Ölen kardeşimize tekrar Allahtan rahmet, kederli ailesine ve kulüp arkadaşlarına sabırlar dilerim.
AHAS-Güner Akkaya

Kullanıcı avatarı
bartsay
Mesajlar: 1058
Kayıt: 30.10.2009, 07:45
Ad Soyad: Bartuğ Sayın
Şehir: Isparta
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #66 gönderen bartsay » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 07:58)

Günerin belirttiği yarışmalara katılanların geçmişi dikkate alınınca can kaybı olmaması normal.
Bütün bu üzücü olaylara rağmen yamaç paraşütü güvenli bir spordur.

Uzun gölde yıllar önce olan bir kazayı hatırlayalım, bir gün öncesinde gölde motor bot ile gezen UMKE(sivil savunma) benzini kalmadığı için ölen arkadaşın yanına gidememişti.

O arkadaş da üniversiteli idi.
Yedek atıldıktan sonra motor çalışsa idi daha suya düşmeden arkadaşı alır boğularak ölüme engel olunabilirdi.

Yaptığın onca şenlikten biliyorum ki ne belediye ne de sağlık ekibi asla etkinlik boyunca bir yerde durmuyor. Onları zaptedmek mümkün olmuyor.

Kabul edelim ki son iki ölümlü kaza alçakta kaldırıcı aramaktan meydana gelmiş gibi gözüküyor. (ölüdenizdeki kazada da öyle) Demek ki
ne ters rüzgar, ne sert termik, yedeklerin açılmaya fırsat bulamaması vs ..... pilotaj hatası olarak değerlendirilmesi gerek


Kullanıcı avatarı
dropzone
Mesajlar: 2
Kayıt: 25.05.2008, 17:29
Ad Soyad: Özgür Bektaş
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #67 gönderen dropzone » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 08:01)

Merhaba,
Öncelikle Cenay'ın ailesine,sevenlerine,birlikte gökyüzünü paylaştığı dostlarına başsağlığı ve sabır diliyorum.

Kaza ile ilgili bilgi edinmek, benzer olayların önüne geçmek isteyenlerin görüşlerini paylaştığı bu forum alanını, birbirlerinin kabadayılıklarını ölçme noktasına getirenleri ise kınıyorum.Bunun, herkesten önce, daha sonra belki buradan bilgi edinmek isteyecek,ailesini ve sevenlerini daha da üzeceğini,yaralayacağını düşünüyorum.Acı olaya şahit olmak,acısını ve çaresizliği hissetmek ya da kendinizi sorumlu hissetmenizin sizleri haklı çıkarmayacağını da düşünüyorum.lütfen , artık bunu burada bitirin.

Fedarasyonu fiilen lağvedilmiş, kuralları, bu kuralları, uçuş güvenliğini ve eğitimleri denetleyeni belirsiz hale getirilmiş bu sporu yapmak bence artık çok tehlikeli.

Geçen sene benim de katıldığım, antrenman gününde bildiğim kadarıyla dört pilotun kaza geçirdiği, diğerlerinin abuk subuk yerlere inmek durumunda kaldığı, genelde deneyimsiz pilotların katıldığı Bozdağ yarışmasını , sonrasında Yine ucuz atlatılan Akşehir yarışmasını düşünürsek, bu tür acı kazaların gelmekte olduğu dünden belli idi.Bu yarışmalarda ne doğru düzgün bir pilot seçim süreci,ne antrenman gününde bile olsa hava koşullarını değerlendirip uçuşları kesecek bir take off güvenliği vardı.Örneğin Bozdağ'da , benim gibi hava koşullarını değerlendirmekten aciz onlarca pilot birden patlayan havada ampül olup zar zor abuk subuk yerlere indik.3 yada 4 arkadaşımız bizim kadar şanslı değildi.İçimizde aslında o yarışmaya hiç katılmaması gereken insanlar da vardı. Ancak,gerek bunu gerekse bu sporun bütününü ve uçuş güvenliğini denetleyen bir mekanizma maalesef yok.

Bu sporu yapan insanlar her geçen yıl artmakta.Bu, olaya ticari açıdan yaklaşan,geçimini bundan sağlayan insanların sayısını artırdığı gibi, kendisini aşmak isteyen,egosunu burada tatmin etmek isteyen pilotlarda artmakta.Ben, öğlen termiğinin patladığı anda öğrenci kaldıran eğitmenler gördüğüm gibi, havada inmeye çalışan pilotları değerlendirmeyip, cb nin yaklaştığını gördüğü halde kanat çeken orta seviye pilotlar da gördüm.Yada, yarışmalarda, fırtınanın gelişi barizken, hava olmuş mu diye wind dummyleri salıp, yağan yağmurun altında onların spiral atıp inmeye çalışmasını izleyen, yarışma organizatörlerine şahit oldum.Özetle, bu sporun eğitimden, yarışmasına her alanı bu ülkede sakat.O yuzden, uçmaya gönül vermiş arkadaşlar, tedbiri elden bırakmayın, iyi uçtuğunu düşünseniz bile kimseye güvenmeyin, kendinizi geliştirin,havayı ve koşulları kendi yeteneğinize göre değerlendirecek hale gelin.

Bazen kuş uçmaz,kervan geçmez yerlerde uçuyoruz.Bilin ki helikopter gelmez, gelse inemez, kaza geçirseniz, yirmi kişi sizi 100 metre aşağıdaki yola taşıyamaz.Siz arkadaşınız kadar şanslı olmayabilirsiniz.O kanadı çekmeden önce sizi evde bekleyen,yolunuzu gözleyen sevenlerinizi düşünün.

Özgür Bektaş
Ayp

Kullanıcı avatarı
mahomedia
Mesajlar: 173
Kayıt: 31.08.2004, 23:57
Ad Soyad: M. Emin Öner
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: allah taksiratını rahmet eylesin.bu kaza son olsun diyec

Mesaj #68 gönderen mahomedia » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 10:16)

ayhankocaman yazdı:...bu sporu yaparken ölüm her zaman yanımızda olacak...

Kardeşim ben buna kesinlikle katılmıyorum.
Ölüm her zaman yanımızda olacak demek saçma sapan bir yaklaşımdır. Hiç bir havacılık dalında böyle bir yaklaşım olamaz! Eğer siz %99 güvenliği sağlayarak uçuyorsanız her 100 uçuşun birinde öleceksiniz demektir.

Özgür Bektaş'ın dediğine tamamen katılıyorum. Herkes kendi tedbirini fazla fazla almalıdır. Ben çoğunlukla yelkenkanatla uçuyorum. Kanadı kurmak yarım saat toplamak da yarım saat sürüyor. Hayatım boyunca uçma girişimlerinin %50'sinde kalkış yapmadan tepede kanadı toplayıp eve döndüm. Her şeyden önemlisi, keyif almak için uçmak gerek. Aksi halde insan sağlılklı düşünemeyebiliyor.
Uçma isteği hiçbirimizin yanlış karar vermesine sebep olmasın. Herkes birbirini frenlesin.

Vefat eden arkadaşımız için gerçekten çok üzüldük. Allah rahmet eylesin.

Kullanıcı avatarı
ayhankocaman
Mesajlar: 334
Kayıt: 05.07.2007, 12:51
Ad Soyad: Ayhan Kocaman
Şehir: Aydın
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #69 gönderen ayhankocaman » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 10:56)

tüm olumlu ve olumsuz eleştiriler için teşekkür ediyorum.şu ana kadar yaşadıklarım ve gördüklerimden edindiğim tecrübeleri aktardım. amacım kimseyi üzmek değil .herkesin uçuştan sonra mutlu bir şekilde evine ailesine dönmesini diliyorum.herkes %100 güveliğini sağlayarak uçuşa çıkıyor,fakat yukarıda işler değişiyor.yerel ve ulusal basından takip ediyorum ,o kadar çok kaza oluyor ki akıllara zarar.basına yansımayan bi o kadar kaza var.ne oluyor da, eğitimler iyi diyoruz,malzemeler kaliteli diyoruz.hep güvenliğimizi sağlıyoruz diyoruz da niye bu kadar çok ölümlü ve yaralanmalı kazalar oluyor..bir yerlerde göremediğimiz bir yanlış yapıyor olmamız gerek.hayırlısı olsun bakalım.hepinize güvenli uçuşlar diliyorum.

Kullanıcı avatarı
mtemiz99
Mesajlar: 48
Kayıt: 26.09.2006, 23:02
Ad Soyad: Mustafa Temiz
Şehir: Manisa
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #70 gönderen mtemiz99 » 9 yıl 7 ay önce (08.08.2014, 11:13)

dropzone yazdı:Merhaba,
Öncelikle Cenay'ın ailesine,sevenlerine,birlikte gökyüzünü paylaştığı dostlarına başsağlığı ve sabır diliyorum.

Kaza ile ilgili bilgi edinmek, benzer olayların önüne geçmek isteyenlerin görüşlerini paylaştığı bu forum alanını, birbirlerinin kabadayılıklarını ölçme noktasına getirenleri ise kınıyorum.Bunun, herkesten önce, daha sonra belki buradan bilgi edinmek isteyecek,ailesini ve sevenlerini daha da üzeceğini,yaralayacağını düşünüyorum.Acı olaya şahit olmak,acısını ve çaresizliği hissetmek ya da kendinizi sorumlu hissetmenizin sizleri haklı çıkarmayacağını da düşünüyorum.lütfen , artık bunu burada bitirin.

Fedarasyonu fiilen lağvedilmiş, kuralları, bu kuralları, uçuş güvenliğini ve eğitimleri denetleyeni belirsiz hale getirilmiş bu sporu yapmak bence artık çok tehlikeli.

Geçen sene benim de katıldığım, antrenman gününde bildiğim kadarıyla dört pilotun kaza geçirdiği, diğerlerinin abuk subuk yerlere inmek durumunda kaldığı, genelde deneyimsiz pilotların katıldığı Bozdağ yarışmasını , sonrasında Yine ucuz atlatılan Akşehir yarışmasını düşünürsek, bu tür acı kazaların gelmekte olduğu dünden belli idi.Bu yarışmalarda ne doğru düzgün bir pilot seçim süreci,ne antrenman gününde bile olsa hava koşullarını değerlendirip uçuşları kesecek bir take off güvenliği vardı.Örneğin Bozdağ'da , benim gibi hava koşullarını değerlendirmekten aciz onlarca pilot birden patlayan havada ampül olup zar zor abuk subuk yerlere indik.3 yada 4 arkadaşımız bizim kadar şanslı değildi.İçimizde aslında o yarışmaya hiç katılmaması gereken insanlar da vardı. Ancak,gerek bunu gerekse bu sporun bütününü ve uçuş güvenliğini denetleyen bir mekanizma maalesef yok.

Bu sporu yapan insanlar her geçen yıl artmakta.Bu, olaya ticari açıdan yaklaşan,geçimini bundan sağlayan insanların sayısını artırdığı gibi, kendisini aşmak isteyen,egosunu burada tatmin etmek isteyen pilotlarda artmakta.Ben, öğlen termiğinin patladığı anda öğrenci kaldıran eğitmenler gördüğüm gibi, havada inmeye çalışan pilotları değerlendirmeyip, cb nin yaklaştığını gördüğü halde kanat çeken orta seviye pilotlar da gördüm.Yada, yarışmalarda, fırtınanın gelişi barizken, hava olmuş mu diye wind dummyleri salıp, yağan yağmurun altında onların spiral atıp inmeye çalışmasını izleyen, yarışma organizatörlerine şahit oldum.Özetle, bu sporun eğitimden, yarışmasına her alanı bu ülkede sakat.O yuzden, uçmaya gönül vermiş arkadaşlar, tedbiri elden bırakmayın, iyi uçtuğunu düşünseniz bile kimseye güvenmeyin, kendinizi geliştirin,havayı ve koşulları kendi yeteneğinize göre değerlendirecek hale gelin.

Bazen kuş uçmaz,kervan geçmez yerlerde uçuyoruz.Bilin ki helikopter gelmez, gelse inemez, kaza geçirseniz, yirmi kişi sizi 100 metre aşağıdaki yola taşıyamaz.Siz arkadaşınız kadar şanslı olmayabilirsiniz.O kanadı çekmeden önce sizi evde bekleyen,yolunuzu gözleyen sevenlerinizi düşünün.

Özgür Bektaş
Ayp




Yorumlar arasında çok ender olarak gördüğüm ve son derece doğru tespitler içeren bir yorum. Kesinlikle katılıyorum.