2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
botext
Mesajlar: 40
Kayıt: 01.06.2014, 12:04
Ad Soyad: Metin Bozkuş
Şehir: İzmir/Muğla
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #1 gönderen botext » 1 yıl 1 ay önce (03.10.2016, 11:06)

Yer: Muğla yılanlı dağı
Tarih: 2 Ekim 2016
Saat: 14.00
Pilot: Metin Bozkuş
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: 200+
Eğitim: Fenomen air sport
Malzeme: Adventure Sigma 7 – independent koza harnes
Rüzgar: K, 8.10 km/h
Sonuç: Kalca ve göğüs yumuşak doku zedelenmesi sag kol dirsente 3 adet ufak kesik
Genel Hava Şartları: Kalkış sırasında 7-10 arası rüzgar Rüzgarın geliş yönü güney.

Güne Aydın ve Bodrum.dan gelen ekipler ile toplam 19 kişi tepeye çıkmak için hazırlık yaptık hava açık bulutsuz bir gündü rüzgar yok denecek kadar azdı tepeye ulaşımı sağladıktan sonra tüm ekip ile yerel pilot ben oldugum için kısa bir durum degerlendirmesi yaptım gelen arkadaşlardan bir kısmı bu bölgeye ilk gelmelerinden dolayı yer hakında kısa bir bilgi konuşması yaparak çalışan bögeler ve yelken bandına geçişler ve tepe üzeri çalışan bölgeler altarnatif iniş ve ulaşım kalababalık oldugumuzda uçuş kuraları hakkında kısa bir birifing verdikten sonra sırayla uçuşlara başladık tüm pilaotlar kalkış yapmasından sonra bende güvenli bir çıkış yaptım ve tepenin önünde açıkta ilk buldugum termikle irtifa almaya başladım irtifamı artırıp yelken uçuşu yaptigimız bölgeye 9 km ileriye gitmek için yükselmeye başladım termik 4 vario ile çekiş ile kısa sürede tepe üstü 250 metre yaptım bu arada tepe üzerine termikle beraber drift olmaya başladım bir ara termik arkasına bastırıcıya girdim ve tekrar termik merkezine girmek için düz uçuşa başladım sırada kanat temiz açık bir şekilde dikey düşüşe başladı irtifam hızla düşmeye tepe dik uçurumlar ve kayalık bir bölge olmasından kanadın hız kazandırıp biran önce tepe üzerinde açıga gitmek 0 friren ile düz uçuşa devam ederken dikeye düşüşüm devam ediryorken spede başıp kanada hız kazandırmak için hamle yapaçagım sırada sol taraftan %85 gibi sert bir şekilde kanat kapandı ve kanat karşıma kapalı bir şekilde geldi ani şekilde sol firen hamlesi yapıp dönüş ve açılması içi çektigim sırada kanat önündeyken ikici sert darbe ile kana kapalı şekilde altıma gelidi ben hızla kanat içini iplererin arasına düştüm iplerden birkısmı boynuma dolanadı ve kanattan aşagı sıyrıldım o an ara boşluktan dagın uçurumlu kayalık bölgeye çarpacagımı gördüm ve teredüt etmeden yedek kulbuna atıldım diger elimle boynuma dolanan iplerden kurtulmaya çalıştım ama çok fazla iplere dolanmıştım iplerden kurtulamayacagımı anladıgımda yedek paraşütü fırlattım ve yedek açılması ve dagın uçurumlu dikey kayalık bölgesine sag tarafımdan çarptım. Ve aşağıya uçuruma yuvarlanmamak için büyükçe bir kayaya sarıldım yadek tepemde açık bir şekilde aşagıdan gelen hava akımından dolayı beni yukarı kaldırmaya çalışıyordu ben tüm gücüm ile kayaya sarıldım yedegim söndümeyı başaramadım bu sırada sert bir darbe geldi ve o kocaman kaya ile beni kaldırmaya başladı ve o kaya sag ayagımım üzerine devrildi ve ayagımı kımıldatamaz hale geldim ayaklarım yukarı ben uçuruma dogru baş aşagı geldim yedek bir ara söner gibi oldu ve ben yukarı dogru hamle yapıp harnesten kanat baglantılarını çıkarabildim harnesten bir an önce çıkmam gerektiginden harnesten ayrıldigim sırada yedek tekrar darbe etkisi ile havalandı ben tam harnesten ayrıldıgım sırada yedek harnes ile birlikte havalandı ve uçurumdan yukarı dogru gidip 30 metre ileride kayalara takıldı daha sonra ben biraz kendime geleyim diye nefes alırken ayagıma baskı yapan kayanı yerinden düşme ve kanat iplerininde ona dolanık oldugunu gördüm kanat ipleri benim boynuma ve üzerime dolanık olmasından taşıın kanat hareket etmesi ile benide beraraber aşağıya uçuruma dogru çekme riski var önce kendimi iplerden kurtardım ve kayada ipleri kurtardım ayagımdan kayayı kurtarmak için kayayı uçuruma doğru iktirmeye çalıştım ama kaya çok ağırdı tekrar dagdan destek alarak kayayı ayagımın üstünden uçuruma attım ayagımda uçuş botu olmasında dolayı hiçbir sorun olmamıştı daha sonra telsiz ile diger ekiplerden yardım istedim ve yerimi bildirdım vucudumu kontrol ettim ve kötü bir yaramın kıgımın olmadıgını tesbit ettim ve telsizle saglık durumum iyi oldugunu bildirdim biraz dinlendim ve sonra kanadı toplayıp uçurumdan yukarı kayaları tırmandım ve güvenli bir bölgeye ulaştım arazi çok sarp olmasından yardım için gelen diger pilotların ulaşması 1 1.5 saat sürdü arkadaşlar geldikten sonra arazide zorlu bir. Yola kadar yürüyüş beni bekliyordu malzemeleri topladık ve arazide araçlara doğru benim için uzun bir yuruyüşten sonra araçların oldugu bölgeye ulaştım hastaneye gittim ve orada yapılan tetkikler sonucu sag kolumda sivri kayaya çarpma sonucu dirsegimde 3 ayrı ufak kesik vardi herbirine birtane dikiş atıldı sag kaburgamda doku zedenlenmesi sag kalcamın yan baglarında doku zedelen mesi ile bu kazayı atlattım.

Sonuç

uçuş esnasında bulutsuz ve acık bir hava olmasından o ankı oluşumun gücünü fark edemedim.kanat açık şekilde çok hızlı irtifa kaybedip kanadı düzeltmek ve uçuş yetidini kazandırmak için irtifam kalmamıştı.ipler boynuma dolanmasaydı belki kanadı tekrar uçar hale getirebilirdim.
Yedek için bence en dogru zamanda atmaya karar verdin ve sorunsuz atabildim.
Bu olayda bana yardım ve destek veren tüm arkadalsrıma teşkkür ederim.
Umarım bundan sonra kırımsız güvenli uçuş temenlisiyle
Bu olaydan ufak tefek sıyrıkla atlatmam bence mucuze koza harnes beni korudugunu sanıyorum çünkü vucudumun hiçbir yerinde cizik dahi yoktu
Eyerki bu olay tepe önünde olsaydı yedek açmadan kanat iplarinden kurtulup kanadı normal uçuşa sokobilirdim diye düşünüyorum çünki ön taraf 1200 metre irtifa vardı

Son beğenen bartsay




Kullanıcı avatarı
ZEMHERİ
Mesajlar: 175
Kayıt: 25.08.2008, 18:36
Ad Soyad: Erol Demirtaş
Şehir: Ankara / Muğla Ören
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #2 gönderen ZEMHERİ » 1 yıl 1 ay önce (03.10.2016, 11:51)

Metin soldan kapanmada sol freni cektim diyorsun,herhalde yazim yanlisi mi sol yerine sag mi demek istedin...Bize anlattigindan cok daha kötüsünü yaşamışsın.Dedigim gibi iyiki kalabalik bir ekip varken bunları yaşadın.Tekrardan ilk ve son kazan olman umuduyla...Bir an önce iyileş ,sen önde biz arkada Köycegiz istikametine uçacagız daha slm...
En son ZEMHERİ tarafından 03.10.2016, 11:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alp78
Mesajlar: 146
Kayıt: 06.05.2012, 19:24
Ad Soyad: Taner Alp
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 13 / 0
Pilot Menüsü: 

2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #3 gönderen alp78 » 1 yıl 1 ay önce (03.10.2016, 11:55)

ucuz atlatmışsın. büyük geçmiş olsun. inşallah tez zamanda sağlığına kavuşursun.
rapor için teşekkürler. termikli havalarda tepe önünde çok daha dikkatli olmamız gerektiği bir kez daha hatırlamakta fayda var.

Kullanıcı avatarı
botext
Mesajlar: 40
Kayıt: 01.06.2014, 12:04
Ad Soyad: Metin Bozkuş
Şehir: İzmir/Muğla
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #4 gönderen botext » 1 yıl 1 ay önce (03.10.2016, 14:25)

botext yazdı:Yer: Muğla yılanlı dağı
Tarih: 2 Ekim 2016
Saat: 14.00
Pilot: Metin Bozkuş
Pilot Seviyesi: P4
Uçus Sayısı: 200+
Eğitim: Fenomen air sport
Malzeme: Adventure Sigma 7 – independent koza harnes
Rüzgar: K, 8.10 km/h
Sonuç: Kalca ve göğüs yumuşak doku zedelenmesi sag kol dirsente 3 adet ufak kesik
Genel Hava Şartları: Kalkış sırasında 7-10 arası rüzgar Rüzgarın geliş yönü güney.

Güne Aydın ve Bodrum.dan gelen ekipler ile toplam 19 kişi tepeye çıkmak için hazırlık yaptık hava açık bulutsuz bir gündü rüzgar yok denecek kadar azdı tepeye ulaşımı sağladıktan sonra tüm ekip ile yerel pilot ben oldugum için kısa bir durum degerlendirmesi yaptım gelen arkadaşlardan bir kısmı bu bölgeye ilk gelmelerinden dolayı yer hakında kısa bir bilgi konuşması yaparak çalışan bögeler ve yelken bandına geçişler ve tepe üzeri çalışan bölgeler altarnatif iniş ve ulaşım kalababalık oldugumuzda uçuş kuraları hakkında kısa bir birifing verdikten sonra sırayla uçuşlara başladık tüm pilaotlar kalkış yapmasından sonra bende güvenli bir çıkış yaptım ve tepenin önünde açıkta ilk buldugum termikle irtifa almaya başladım irtifamı artırıp yelken uçuşu yaptigimız bölgeye 9 km ileriye gitmek için yükselmeye başladım termik 4 vario ile çekiş ile kısa sürede tepe üstü 250 metre yaptım bu arada tepe üzerine termikle beraber drift olmaya başladım bir ara termik arkasına bastırıcıya girdim ve tekrar termik merkezine girmek için düz uçuşa başladım sırada kanat temiz açık bir şekilde dikey düşüşe başladı irtifam hızla düşmeye tepe dik uçurumlar ve kayalık bir bölge olmasından kanadın hız kazandırıp biran önce tepe üzerinde açıga gitmek 0 friren ile düz uçuşa devam ederken dikeye düşüşüm devam ediryorken spede başıp kanada hız kazandırmak için hamle yapaçagım sırada sol taraftan %85 gibi sert bir şekilde kanat kapandı ve kanat karşıma kapalı bir şekilde geldi ani şekilde sag firen hamlesi yapıp dönüş ve açılması içi çektigim sırada kanat önündeyken ikici sert darbe ile kanat kapalı şekilde altıma gelidi ben hızla kanat içine iplererin arasına düştüm iplerden bir kısmı boynuma dolanadı ve kanattan aşagı sıyrıldım o anda ara boşluktan hızla dagın uçurumlu kayalık bölgesine çarpacagımı gördüm ve teredüt etmeden yedek kulbuna atıldım diger elimle boynuma dolanan iplerden kurtulmaya çalıştım ama çok fazla iplere dolanmıştım iplerden kurtulamayacagımı anladıgımda yedek paraşütü fırlattım ve yedek açılması ve dagın uçurumlu dikey kayalık bölgesine sag tarafımdan çarptım. Ve aşağıya uçuruma yuvarlanmamak için büyükçe bir kayaya sarıldım yadek tepemde açık bir şekilde aşagıdan gelen hava akımından dolayı beni yukarı kaldırmaya çalışıyordu ben tüm gücüm ile kayaya sarıldım yedegim söndümeyı başaramadım bu sırada sert bir darbe geldi ve o kocaman kaya ile beni kaldırmaya başladı ve o kaya sag ayagımım üzerine devrildi ve ayagımı kımıldatamaz hale geldim ayaklarım yukarı ben uçuruma dogru baş aşagı geldim yedek bir ara söner gibi oldu ve ben yukarı dogru hamle yapıp harnesten kanat baglantılarını çıkarabildim harnesten bir an önce çıkmam gerektiginden harnesten ayrıldigim sırada yedek tekrar darbe etkisi ile havalandı ben tam harnesten ayrıldıgım sırada yedek harnes ile birlikte havalandı ve uçurumdan yukarı dogru gidip 30 metre ileride kayalara takıldı daha sonra ben biraz kendime geleyim diye nefes alırken ayagıma baskı yapan kayanı yerinden düşme ve kanat iplerininde ona dolanık oldugunu gördüm kanat ipleri benim boynuma ve üzerime dolanık olmasından taşıın kanat hareket etmesi ile benide beraraber aşağıya uçuruma dogru çekme riski var önce kendimi iplerden kurtardım ve kayada ipleri kurtardım ayagımdan kayayı kurtarmak için kayayı uçuruma doğru iktirmeye çalıştım ama kaya çok ağırdı tekrar dagdan destek alarak kayayı ayagımın üstünden uçuruma attım ayagımda uçuş botu olmasında dolayı hiçbir sorun olmamıştı daha sonra telsiz ile diger ekiplerden yardım istedim ve yerimi bildirdım vucudumu kontrol ettim ve kötü bir yaramın kıgımın olmadıgını tesbit ettim ve telsizle saglık durumum iyi oldugunu bildirdim biraz dinlendim ve sonra kanadı toplayıp uçurumdan yukarı kayaları tırmandım ve güvenli bir bölgeye ulaştım arazi çok sarp olmasından yardım için gelen diger pilotların ulaşması 1 1.5 saat sürdü arkadaşlar geldikten sonra arazide zorlu bir. Yola kadar yürüyüş beni bekliyordu malzemeleri topladık ve arazide araçlara doğru benim için uzun bir yuruyüşten sonra araçların oldugu bölgeye ulaştım hastaneye gittim ve orada yapılan tetkikler sonucu sag kolumda sivri kayaya çarpma sonucu dirsegimde 3 ayrı ufak kesik vardi herbirine birtane dikiş atıldı sag kaburgamda doku zedenlenmesi sag kalcamın yan baglarında doku zedelen mesi ile bu kazayı atlattım.

Sonuç

uçuş esnasında bulutsuz ve acık bir hava olmasından o ankı oluşumun gücünü fark edemedim.kanat açık şekilde çok hızlı irtifa kaybedip kanadı düzeltmek ve uçuş yetidini kazandırmak için irtifam kalmamıştı.ipler boynuma dolanmasaydı belki kanadı tekrar uçar hale getirebilirdim.
Yedek için bence en dogru zamanda atmaya karar verdin ve sorunsuz atabildim.
Bu olayda bana yardım ve destek veren tüm arkadalsrıma teşkkür ederim.
Umarım bundan sonra kırımsız güvenli uçuş temenlisiyle
Bu olaydan ufak tefek sıyrıkla atlatmam bence mucuze koza harnes beni korudugunu sanıyorum çünkü vucudumun hiçbir yerinde cizik dahi yoktu
Eyerki bu olay tepe önünde olsaydı yedek açmadan kanat iplarinden kurtulup kanadı normal uçuşa sokobilirdim diye düşünüyorum çünki ön taraf 1200 metre irtifa vardı

Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 171
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 1
Pilot Menüsü: 

Re: 2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #5 gönderen Misoskian » 1 yıl 1 ay önce (03.10.2016, 20:36)

Geçmiş olsun ucuz atlatmışsın korku film gibi

Son beğenen botext

Kullanıcı avatarı
H.Aydın
Mesajlar: 19
Kayıt: 28.03.2016, 09:27
Ad Soyad: Hüseyin Aydın
Şehir: Çorum
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #6 gönderen H.Aydın » 1 yıl 1 ay önce (04.10.2016, 09:23)

geçmiş olsun herkese kazasız uçuşlar dilerim

Son beğenen botext


Kullanıcı avatarı
Orkut
Mesajlar: 16
Kayıt: 19.10.2015, 22:48
Ad Soyad: Orkut BAYSAL
:
Yarışma Pilotu 50+ Club
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #7 gönderen Orkut » 1 yıl 1 ay önce (04.10.2016, 14:27)

Geçmiş olsun, epey ciddi bir kaza atlatmışsın.

Son beğenen botext

Kullanıcı avatarı
botext
Mesajlar: 40
Kayıt: 01.06.2014, 12:04
Ad Soyad: Metin Bozkuş
Şehir: İzmir/Muğla
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #8 gönderen botext » 1 yıl 1 ay önce (04.10.2016, 22:04)

Bu sporun dogasında var gönül isterki bu tür olaylar olmasın umarım kimse bu tür durum ile bir daha karşılaşmaz

Kullanıcı avatarı
VBaran
Mesajlar: 155
Kayıt: 22.03.2015, 21:58
Ad Soyad: Volkan Baran Düzenli
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 31
Pilot Menüsü: 

Re: 2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #9 gönderen VBaran » 1 yıl 1 ay önce (04.10.2016, 22:39)

Geçmiş olsun. Sizi tanımıyorum ama yakın zamanda tanışıp birlikte çok uçacağız. Benzer bir durumu ben de Tekirdağ Uçmakdere'de yaşadım. Tam öğlen vaktinde tepe önünde yeni oluşan bulutların içinde tepe üstü 250 metrede sert bir kapanma yaşadım. Neyse ki kanadım güvenli bir kanat ve bana ihtiyaç duymadan kendi kendine açıldı. O an hava termiği açıklarda bul kendini zorlama demek istedi bana demek ki. Hemen sözünü dinleyip ayrıldım.

Kullanıcı avatarı
botext
Mesajlar: 40
Kayıt: 01.06.2014, 12:04
Ad Soyad: Metin Bozkuş
Şehir: İzmir/Muğla
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #10 gönderen botext » 1 yıl 1 ay önce (05.10.2016, 23:07)

Tüm geçmiş olsun dilekleri için teşekkür ederim.
VBaran tanışmak dilegi ile

Kullanıcı avatarı
mazifm
Mesajlar: 55
Kayıt: 03.11.2014, 13:03
Ad Soyad: Murat Nalbant
Şehir: Adıyaman
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 28
Pilot Menüsü: 

2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #11 gönderen mazifm » 1 yıl 1 ay önce (18.10.2016, 01:41)

oncelikle gecmis olsun abi bende adiyaman tut ilçesinde yedek atmis ve 40 dakika o yedek mucadelesi vermisti sukurler olsun sadece doku zedelenmesi olmustu ve koza harnes yara almama sebep olmustu katılıyorum bu konuda
TUT SPORTİF HAVACILIK KULÜBÜ PİLOTU


Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 162
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 13 / 0
Pilot Menüsü: 

2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #12 gönderen htamerursavas » 1 yıl 1 ay önce (21.10.2016, 10:43)

'' yükselmeye başladım termik 4 vario ile çekiş ile kısa sürede tepe üstü 250 metre yaptım bu arada tepe üzerine termikle beraber drift olmaya başladım bir ara termik arkasına bastırıcıya girdim ve tekrar termik merkezine girmek için düz uçuşa başladım sırada kanat temiz açık bir şekilde dikey düşüşe başladı irtifam hızla düşmeye tepe dik uçurumlar ve kayalık bir bölge olmasından kanadın hız kazandırıp biran önce tepe üzerinde açıga gitmek 0 friren ile düz uçuşa devam ederken dikeye düşüşüm devam ediryorken spede başıp kanada hız kazandırmak için hamle yapaçagım sırada sol taraftan %85 gibi sert bir şekilde kanat kapandı''
Hocam kaza raporu yazmak kolay değil okurken heyecanlandığını ve olayı tekrar yaşadığını hissedebiliyorum bu bakımdan seni cesaretinden ötürü tebrik ederim.
Merak ettiğim ve konuya açıklık getirmeni beklediğim bir iki husus var. 2 ekimde uçan arkadaşların kayıtlarına bakınca öyle tepe üstünde irtifa alıp gitmeye gerek yokmuş diye gördüm ayrıca termikler zaten tepe + 250 1750'ye çıkıyormuş ve sen termiğin sonuna gelmişmisin zaten acaba diyorum oralarda çok mu dolaşmışsın? Yani termiğin arkasına düşmekten ziyade termik bitmiş ve sen inversiyon bölgesinde kalmış olabilir misin? Uçuş kaydına bakınca sanki termiğin doğusunda kalmış gibi gördüm.
Kanat soldan kapandıktan ve saldırdıktan sonra ne oldu ben pek anlamadım sağdan da mı kapandı yoksa açılıp saldırıp önüne geldi ve kanada mı düştün? İplerin boynuna dolanması ve yerdeykende seni bırakmaması çok düşündürücü hocam ne önerirsin bundan kurtulmak için veya olmaması için ne düşünürsün?
'It's easy when falling out of the sky in endless sink to get negative and pesimistic. Instead, believe in yourself, turn your sink alarm off and smile inwardly in anticipation of the ripping climb you've about to hit.' Bruce Goldsmith

Kullanıcı avatarı
mtk
Mesajlar: 14
Kayıt: 01.12.2014, 09:47
Ad Soyad: Mehmet Tahir Kulalı
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

2 Ekim 2016 Muğla Yılanlı Kaza Raporu

Mesaj #13 gönderen mtk » 1 yıl 1 ay önce (21.10.2016, 17:57)

Büyük geçmiş olsun, soluksuz okudum. Çok şanslıymışsınız; ama şanstan da öte azimli! Emergency durumlar üst üste gelmiş iyi başa çıkmışsınız. Sorunsuz uçuşlar dilerim.

Son beğenen botext
Uçmak bir tutkudur!



“Kaza Raporları ve Yorumları” sayfasına dön