Bir süredir bolca XC uçuş kayıtları geliyor, bazı pilotların profillerine brövelerini ekliyoruz ama eklenmeyenler varsa bildirirlerse eklemeleri yapalım. Sistem otomatik olarak eklemiyor biz kontrol edip manuel ekliyoruz bu yüzden bildirmeniz gerekli. Herkese tebrikler.

10 Yaş Altı Ölü -ölümcül Eski Kanatlar

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
SEREFKYN
Mesajlar: 1
Kayıt: 21.07.2017, 10:20
Ad Soyad: ŞEREF KAYAN
Şehir: DENİZLİ
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

10 Yaş Altı Ölü -ölümcül Eski Kanatlar

Mesaj #1 gönderen SEREFKYN » 6 ay 3 gün önce (12.01.2018, 13:51)

Değerli Arkadaşlar ;

Sitede ilanı bulunan 2008 model kanadı satın almak için teste volkan övüne gönderdim ekte raporu koyacagım. '' Bu kanadın ölümcül olacağı yazıyor'' Bu raporda goruldugu gıbı sıtede ılanı olan her kanat ile uçulmaz ab ülkelerdeki kanatlar ıkı yılda 1 kere test edılırken durum turkıye 0 test hal boyle olunca malzme kaynaklı kırımlı kazalar vazgecılmez bır gercek sıte yonetıcılerınden ıstegım test edılmemıs ıkıncı el kantların sıtede yayınlanmaması ve testı olmayan kanatların kesınlıkle alınıp satılmaması bu konu hepımızın guvenlıgını tehtıt etmektedir.2 yılı doldurmus eski bütün kanatlar test edtırılmelıdır . :pls: :hoops:
@Volkan Ovun @moderator @yonetıcı @Erdal AKKUŞ @mustafakip @Bülent Aydın @akınakın @Gungør@SkyCloud
Dosya ekleri
2018 swıng mistral 5 serı no 26-824-40462.pdf
(1.94 MiB) 197 kere indirildi




Kullanıcı avatarı
imamoğlu
Mesajlar: 16
Kayıt: 30.07.2016, 21:48
Ad Soyad: halil kökay
Şehir: çanakkale
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 10 Yaş Altı Ölü -ölümcül Eski Kanatlar

Mesaj #2 gönderen imamoğlu » 6 ay 8 saat önce (16.01.2018, 00:55)

Bence asıl tehlike kendi bireysel malzemesini satanlar değil, esas tehlike bu işin ticaretini yapanlarda, bilhassa face de 2. el yamaç paraşütü ilanlarında görebilirsiniz, 10 senenin üzerindeki malzemeye bile satan kişi "sıfır gibi tertemiz" yazabiliyor, ne denetleyen var ne kontrol eden, memleket avrupanın yamaç paraşütü çöplüğü oldu..

Kullanıcı avatarı
mustafakip
Mesajlar: 13
Kayıt: 19.12.2015, 10:32
Ad Soyad: mustafa kip
Şehir: alanya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

10 Yaş Altı Ölü -ölümcül Eski Kanatlar

Mesaj #3 gönderen mustafakip » 5 ay 2 hafta önce (25.01.2018, 21:00)

Burada sorumluluk daha çok almak isteyen kişiye düşüyor. Önce ful test yaptırıp kanadı öyle satın almalı. Sonuçta insan canı çok kıymetli.

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 95
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 31 / 5
Pilot Menüsü: 

10 Yaş Altı Ölü -ölümcül Eski Kanatlar

Mesaj #4 gönderen Volkan Ovun » 5 ay 2 hafta önce (26.01.2018, 07:14)

Mustafa Bey, ne yazık ki sizinle aynı fikirde değilim. Affınıza sığınarak, sorumluluğun daha çok alıcıda olduğunu ifade etmenin çok yanlış olduğunu söylemek zorundayım.

Birinci sorumluluk satıcıdadır. Sadece yamaç paraşütünde değil, sebze meyveden arabaya, gayrı menkulden tekneye, aklınıza gelecek her tür malın satışında satıcıdan ayıplı özürlü, hasarlı malı bile bile satmaması, sattığı malı bilmesi beklenir. Alıcının sorup soruşturmasıgenelde ikinci planda kalmakla birlikte, konu kanat olunca başka bir boyut kazanıyor. Düşünün şimdi: (A )Bey kanat satıyor, (B) Bey alıcı. (B) Bey kanadı bana teste gönderip test ücretini ödüyor. Kanat testten geçemiyor, (A) Bey'e iade ediliyor. (A) Bey, kanadın satılık ilanlarına devam ediyor. (C) Bey talip oluyor ve kanadı bana teste gönderiyor. Zaten daha önce parasını alıp test ettiğim, durumunu bildiğim kanadı bir daha test edip hatta hiç test etmeyip parasını mı almalıyım? Bu sahtekarlık ve ahlaksızlık olur. Hiç işlem yapmayıp müstakbel alıcı (C) Bey'e kanadın daha önce test edildiğini ve uçuşa uygun olmadığını mı söylemeliyim? Ben satıcıların ahlak bekçisi değilim, kimsenin ticaretini bozmak ve engellemek gibi, durumdan vazife çıkarmaya hakkım yok. Ayrıca, parası (A) bey tarafından ödenen bir hizmetten (A) Bey'in haberi ve izni olmadan neden (C) Bey yararlansın ki? Benim, hizmet karşılığı parasını aldığım (A) Bey'e karşı da bir sorumluluğum var. İçinde bulunduğum çok hassas bir denge gerektiren durumu anlatabildim mi bilemiyorum. Bu nedenle asıl sorumluluk satıcıdadır. Satıcı, kanadı satışa çıkarmadan önce test ettirmeli, test raporu ile birlikte satışa çıkarmalıdır ki, talip olan her alıcı kanadın durumunu bilebilsin.

İkinci sorumluluk ilan platformu yöneticisindedir. YP forum, 10 yaşından eski kanatlarda ilan verebilmek için test zorunluluğu getirmek suretiyle bu sorumluluğu üstlenmiş durumda ama yetersiz olduğunu, 10 yaşın altındaki kanatlarda da ciddi sorunlar çıkabileceğini görüyoruz. Bazı facebook ikinci el malzeme satış platformlarında da zaman zaman görüyorum: Şüpheli bir kask ilanı sahibine uygun EN sertifikasının olup olmadığı soruluyor. 2008 üretim olarak ilan edilen bir kanadın 2004'te üretiminin sonlandırıldığı ortaya çıkınca ilan yönetici tarafından kaldırılıyor. Yani, platform yöneticileri bu konuda tamamen duyarsız değil ama, tekrar ediyorum bu başlığa vesile olan kanatta olduğu gibi müdaheleler yetersiz kalıyor. Bu nedenle hiç bir platformda, test raporu olmayan ikinci el kanadın ilanına izin verilmemesi, bu sorunun çözülmesine ciddi oranda katkıda bulunacaktır.

Son olarak, alıcılar mutlaka satıcıdan test raporu talep etmeli, test raporu olmayan kanada hiç kimse talip olmamalı. Böylece bu bir alışkanlık haline gelecek, bir sisteme oturacaktır. Kanatların test edilmesi sadece ikinci el satışıyla sınırlı olmayıp, güvenlik için her iki yılda bir kanatlar test ettirilmelidir.

Ben, geri dönüşünün çok geç ve zor olacağını bile bile test makinalarına çok ciddi bir yatırım yaptım. Ticari bir hedefim olmakla birlikte tek amacım sadece para kazanmak değil, bir bilincin oluşmasını, bir sistemin oturmasını sağlamak üzere ilk adımı atmaktı. Pilotlarımızda, ikinci el kanat alıcı ve satıcılarında bu bilinç gelişip sistem oturduğu zaman, şu anda yatırım yapmayı gereksiz gören arkadaşlar tarafından başka test merkezleri de açılacak, test daha da yaygınlaşacaktır.

Sevgi ve saygılarımla.

Son beğenen imamoğlu

Kullanıcı avatarı
mustafakip
Mesajlar: 13
Kayıt: 19.12.2015, 10:32
Ad Soyad: mustafa kip
Şehir: alanya
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Re: 10 Yaş Altı Ölü -ölümcül Eski Kanatlar

Mesaj #5 gönderen mustafakip » 5 ay 2 hafta önce (26.01.2018, 11:48)

Bence yer kanadı olarak satılan bir kanada test yaptırılmasına gerek yok. Yanlış mıyım Volkan bey.

Son beğenen gurayg

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 95
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 31 / 5
Pilot Menüsü: 

10 Yaş Altı Ölü -ölümcül Eski Kanatlar

Mesaj #6 gönderen Volkan Ovun » 5 ay 2 hafta önce (26.01.2018, 12:32)

mustafakip yazdı:Bence yer kanadı olarak satılan bir kanada test yaptırılmasına gerek yok. Yanlış mıyım Volkan bey.


Yer çalışmasından başka hiç bir şeye yaramayacak kanada test yapılmasına elbette gerek yok. Böyle bir teklif gelirse ben zaten reddediyorum. (Geçtiğimiz üç hafta içinde böyle bir teklifte bulunan pilot arkadaşımız bu yazılanları takip ediyorsa onaylayacaktır.) Ancak söz konusu kanat bana uçuş amaçlı satın alınmak üzere full test talebi ile geldi.

Ancak başlık bu doğrultuda açılmamış, uçuş amaçlı satılan kanatlar, verilen ilanlar ve yapılması gereken, duyulan ihtiyaç hususunda açılmış. Alıcı ile satıcı arasında nasıl bir konuşma geçiyor kim kime ne diyor bilmiyoruz. Konumuz, uçuş amaçlı satışa çıkarılan ikinci el kanatlar üzerine. Raporda adınızın kapatılmamış olması yanlış olmuş, talihsiz bir davranış olmuş. Bu konunun bireysel uçlara çekilmemesinde, genel gereksinim boyutunda konuşulmasında fayda var.

Sevgi ve saygılar.



“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön