Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucmakozgurluktur
Mesajlar: 15
Kayıt: 16.05.2018, 15:59
Ad Soyad: ONUR CAN ABLAK
Şehir: Gumushane
Aldığı Beğeni: 3 / 7
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #1 gönderen ucmakozgurluktur » 5 ay 1 hafta önce (11.06.2018, 15:48)

Birtane malzeme almak istedik onun bozuk oldugunu soylediler.
Ancak bunu bilenler burada belirtemiyor. Belirtmek isterlerse de kavga cikar. Bu bakimdan arizali, bozuk veya parasutun gecmisi ile ilgili bilgisi olanlar nasil bilgi veya uyari birakacak.
konularin kenarinda biryerinde uyari ve dikkat bolumleri olmali. Cunku bu parasutler arkaya arkaya alinip satiliyor.
Ustelik guvenilir dedikleri birinden alacaktik. Bir bilen bizi almayin diye uyardi.
Lutfen
Konularin ilgili yerlerine uyari bolumleri konulmasi ricamizdir.
:pls:

Üretici Marka :
Model/Boyut :
Kilo Limitleri :
Sertifika :
Renk :
Üretim Yılı :
Tahmini Uçuş Adedi :
Tahmini Uçuş Saati :
Malzemenin genel durumu/tamir/değişen :
Fiyat :
Malzemenin bulunduğu şehir/yer :
Satış sebebi :
Satıcı bilgileri : (isim soyad, tel, email, web)


Dogrulari soyledim diye konunun sahibi - eksi - verdi. Profilden bakabilirsiniz


Kullanıcı avatarı
zelzele
Mesajlar: 59
Kayıt: 22.07.2009, 14:04
Ad Soyad: Adem Keskin
Şehir: Bursa
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #2 gönderen zelzele » 5 ay 1 hafta önce (12.06.2018, 17:45)

Herkes elimden çıksın anlayışında
Kimse güvenlik peşinde değil
Al sat modu var
Oysaki hayat ucuz değil
Sen beğenirsin fakat hocan beğenmez
Ucuz dersin
Hoca pahalı al der can önemli der
Yani her alıcı hem canım ı korusun hem ucuz olsun der
Her satıcı az daha ucuz vereyim çabuk gitsin der

Kullanıcı avatarı
KADİR ASLAN
Mesajlar: 38
Kayıt: 02.02.2015, 23:24
Ad Soyad: Kadir Aslan
Şehir: Kütahya
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Yaş: 45
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #3 gönderen KADİR ASLAN » 5 ay 1 hafta önce (12.06.2018, 18:58)

Bir kişinin refaransına güvenmek doğru değil. Bazen sevmedikleri bir kişinin malzemesine bozuk diyebilirler.

Son beğenen mtk

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 95
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 32 / 5
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #4 gönderen Volkan Ovun » 5 ay 6 gün önce (13.06.2018, 08:53)

Bu sorunuzun cevabı basit aslında. Satışa çıkarılan kanatlarda test raporu sorun. Bir full test raporu size:

    * Dikişlerde, bağlantılarda, kumaşta ve iplerde hasar olup olmadığı
    * Kumaşın hava geçirgenliği durumu
    * Kumaşın yırtılmaya karşı mukavemet durumu
    * İplerin taşıması gereken yükleri hala taşıyıp taşıyamadığı
    * Uçuş saatine bağlı olarak iplerde uzama-kısalma olup olmadığı

konularında ağzınızla üfleyerek, elinizle çekiştirerek anlamanızın mümkün olamayacağı düzeyde bilgi verir. Full testi geçen bir kanat kullanım koşulları ne olursa olsun iki yıl süre ile güvenle uçulabilecek bir kanattır, bunu ifade etmek üzere raporda uçuşa uygun olduğu belirtildiği gibi, kanat orta hücre duvarına da kaşe basılır. Bu suretle kanadınızı güvenle satar, güvenle alır, güvenle uçarsınız.

Sadece sattığınız, aldığınız kanatları değil, uçtuğunuz kanatları da iki yılda bir test ettirmeniz gerekir. Bütün üreticilerin kanadın 100-150 uçuş saatinde veya iki yılda bir periyodik olarak test ettirilmesini tavsiye ettiğini ve Avrupa'da bu testlerin tıpkı otomobil muayenesi gibi zorunlu olduğunu unutmayın.

Testler kalibrasyonlu makinalarla ve yetkilendirilmiş kişi/kuruluşlarca yapılmalıdır. Konu hakkında detaylı bilgi ve tanıtım videosunu http://www.volkanovun.com/test adresinde bulabilirsiniz.

Selamlar.

Son beğenen Muratli

Kullanıcı avatarı
ucmakozgurluktur
Mesajlar: 15
Kayıt: 16.05.2018, 15:59
Ad Soyad: ONUR CAN ABLAK
Şehir: Gumushane
Aldığı Beğeni: 3 / 7
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #5 gönderen ucmakozgurluktur » 5 ay 5 gün önce (14.06.2018, 11:52)

Bu soruyu alip satanlardan fikir almak icin satis bolumunde acmistik. Yer degistirmis, biz tasimadik.
Malzeme oldukca pahaliydi burdan belirtmek istemiyorum. Fiyat yuksek olunca iyidir zannettik.
Referansimiz yok saticiyi tanimiyor, tanimiyoruz, dogrudan direk malzeme ile ilgilendi, tekrar sorayim.
Arac muayene istasyonlari acildi acilali hicbir tasit sorununu ve trafik sorununu cozemedi. Bir zaman muayene istasyonunun abuk subuk testlerinden gecebilmekicin arabanin guvenlik sistemini iptal etmek zorunda kalmistik. Ayrica parasutun fabrikasini aradim mesuliyet kabul etmediler sorumlulugun tamamiyla kullanicida oldugunu soylediler, bu durumda, kimsenin garanti veremedigi bir hususta yapilan testlere nasil guvenebilirizki? Bu ayri konu, ya testten sonra basina bir is geldiyse nebilecegiz!
Dogrulari soyledim diye konunun sahibi - eksi - verdi. Profilden bakabilirsiniz

Kullanıcı avatarı
Volkan Ovun
Mesajlar: 95
Kayıt: 29.08.2009, 22:36
Ad Soyad: Volkan Övün
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 32 / 5
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #6 gönderen Volkan Ovun » 5 ay 5 gün önce (14.06.2018, 18:27)

Araç muayenelerinin hangi sorunları çözemediği, testlerin abuk subuk olup olmadığı hakkında ne yorum yapabilecek, ne de fikir yürütebilecek bilgi ve tecrübeye sahip değilim. Hangi standarta atfen yapıldığını dahi bilmiyorum, bildiğim tek şey diğer ülkelerde olduğu gibi, ülkemizde de iki yılda bir muayene zorunluluğunun olduğu. Bir de, muayeneyi atlatmak için hokkabazlık girişimlerinin olduğunu duyuyorum başkasından ödünç yangın söndürücüsü almak falan filan. Bu nedenle araç muayeneleri hususunda ukalalık yapamayacağım.

Kanat üreticisi üretim sonrası son kontrolünü yapar ve gönderir. Bundan sonrası üretim hataları hariç olmak üzere onun sorumluluğundan çıkar. Üretim hataları nelerdir?
    * Kanat içindeki çapraz ve paralel destek bantlarından bir veya bir kaçının dikilmeden bırakılmış olması;
    * Kanadın her hangi bir yerinde dikiş atlamasının bulunması;
    * Dikiş esnasında masuranın bitip masura değiştirildiği zaman kilit dikiş atılmasının unutulması sonucu o noktadan dikiş söküğünün oluşması;
    * Kumaşların ön yüzü ve arka yüzü vardır, arka yüzler kanadın içine gelecek şekilde dikilmelidir. Kanadın bir veya bir kaç panelinde kumaşın arka yüzünün ön yüze dikilmesi. (Bu durumda kısa bir süre sonra bu ters dikilen panel/paneller güneş yanığında soyulan deri gibi görünmeye başlar.)
    * Bir veya bir kaç ipin yanlış boy (M kanat ipinin L kanada takılması gibi) kanada takılması
Bunların haricindeki bir olumsuzluğu kanat üreticisinin üstlenmemesi kadar doğal bir şey yoktur. Ancak, görüldüğü üzere üretici sorumluluk alması gereken hususlarda garanti süresi boyunca (ki, pek çok marka 2 yıldır) garantisini vermektedir.

Yukarıdaki yazımda da belirttiğim üzere testler kalibrasyonlu makinalarla ve yetkilendirilmiş kişi/kurumlarca yapılmalıdır. Akreditasyon yoluyla yetkili kurumlar akredite edildikleri yere, servis yetkisi ile yetkilendirilmiş kurumlar ise servisi oldukları üreticiye iki yılda bir kalibre ettirdikleri makinelerinin kalibrasyon belgelerini göndermek zorundadır. Önüne gelen test yapamaz, daha doğrusu, yaptığı test sonucunda "uçuşa uygunluk belgesi" veremez. Uçuşa uygunluk belgesi, yapılan teste verilen garantidir. Zira "bu kanat 2 yıl süre ile uçuşa uygundur" ifadesini kullanır, bu bir garantidir. Dolayısıyla "kimsenin garanti vermediği bir hususta" ifadeniz yanılgı içeren bir ifadedir.

Bir test merkezi bu garantiyi neye dayanarak, neye güvenerek verir? Uçuşa uygun görülen iki sene içerisinde kanadı olumsuz etkileyebilecek şeylere bir göz atalım:
1-Kanat kaza geçirmiş, tamirat görmüş olabilir.
Eğer tamirat işinin ehli kişilerce yapılmışsa bu konuyu sorun etmeye gerek yok. Usulüne uygun tamir edilmiş kanat performansından ve değerinden bir şey kaybetmez. Türkiye'de de usulüne uygun kanat tamir eden, Erdal AKKUŞ ve ben olmak üzere iki kişi mevcuttur.
2- Kanatla her hafta istisnasız 3'er saat veya 15 günde bir istisnasız 7'şer saat uçulmuş, her uçuşta en az 50 kilometre mesafe yapılmıştır, kanadın ip uzunluklarında değişme olmuştur.
Teoride mümkün, ama pratikte gerçekleşmesi çok zor bir etken. Bu sonuçları ortaya koyabilecek kanat modeli ve o kanadın pilotu bu ülkede sayılıdır.
3- Kanat suya iniş yapmıştır.
Eğer suya inişten sonra tatlı su ile usulüne uygun olarak yıkandı ve iplere 5kg ağırlık bağlanarak gölgede kurutulduysa hiç sorun değil. Suya giren pek çok kanadın porozite değerlerinde çok çok az değişkenlik olduğuna bizzat şahit oldum. Eğer usulüne uygun yıkama yapılmamışsa, haklısınız bu bir sorun teşkil edebilir. Normalde uçuşa uygunluk belgesi ve süresi olan şüphelendiğiniz kanada sadece porozite (hava geçirgenlik) testi talep edebilirsiniz. Ancak bu durum, 2 yılın sonunda süre dolduğu için test merkezinin testi garanti etmesine engel değildir.
4- İpler kopmuş, sıyrılmış, yerine başka ve uygunsuz ipler takılmış olabilir.
Bu durumu zaten bir makineye, teste ihtiyaç duymaksızın siz görebilirsiniz.

Gördüğünüz üzere kantların periyodik olarak test edilmesi hem kendi güvenliğiniz, hem de alım-satımlarda ciddi bir referanstır. Serbest paraşütçü arkadaşlarım o bayıltan soruları çok iyi bilir:
"Ya açılmazsa?"
"Çok düşük bir ihtimal ama ola ki açılmazsa yedek paraşütümüz var."
"Ya o da açılmazsa?"
Öfffff !

Kafanızda oluşturacağınız, testten sonra ya öyle olduysa, ya böyle olduysa, soruları yukarıdaki soru cevap dizisine benzeyecektir.

Selamlar.


Kullanıcı avatarı
ucmakozgurluktur
Mesajlar: 15
Kayıt: 16.05.2018, 15:59
Ad Soyad: ONUR CAN ABLAK
Şehir: Gumushane
Aldığı Beğeni: 3 / 7
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #7 gönderen ucmakozgurluktur » 4 ay 4 hafta önce (22.06.2018, 00:42)

Yaklasim acisini degistirirsek daha iyi olur derim. Arabasini seven 10bin bakimini yapar. Arabasiyla ilgilenmeyende bozuldukca tamirciye gider buda saglikli olmaz.
Anladigim kadariyla parasutte ihmal olumle sonuclaniyor. Oysa araba ariza yaparsa evet tehlikeli olur tabi ama yolun kenarina cekme sansimiz var.
Ozaman parasutu parketme sansimiz yoksa bunun bakimlarini zamaninda yaptirmak zorundayiz.
Bir vatandaslik gorevi olarakta yapamayanlari veya uygunsuz olanlari uyarmaliyiz
dogrumu anladim
Dogrulari soyledim diye konunun sahibi - eksi - verdi. Profilden bakabilirsiniz

Kullanıcı avatarı
sevdalıdrn
Mesajlar: 10
Kayıt: 05.09.2018, 16:32
Ad Soyad: sevda
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #8 gönderen sevdalıdrn » 2 ay 1 hafta önce (06.09.2018, 11:56)

aldığınız ürünü kontrol ederek, tecrübe edinerek belirli bir süre sonra zaten neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğunu çözüyorsunuz. o zamana kadar biraz kazıklanmak şart olabiliyor :p

Kullanıcı avatarı
firatisik89
Mesajlar: 132
Kayıt: 20.02.2016, 10:17
Ad Soyad: Fırat Işık
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 4 / 1
Yaş: 28
Pilot Menüsü: 

Bozuk Malzeme Satani Nasil Anlayacagiz / Nereye Bildirecegiz?

Mesaj #9 gönderen firatisik89 » 2 ay 1 hafta önce (08.09.2018, 09:20)

Eğer alacak kişinin tecrübesi yok ise çevresindeki tüm pilotlara sorsun. Zaten hocası/deneyimli yp pilotları yönlendirir.
Airdesing Rise
Woody Valley

İstikbal göklerdedir.Göklerini koruyamayan uluslar, yarınlarından asla emin olamazlar
Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK



“Genel Tartışma” sayfasına dön