Bir süredir bolca XC uçuş kayıtları geliyor, bazı pilotların profillerine brövelerini ekliyoruz ama eklenmeyenler varsa bildirirlerse eklemeleri yapalım. Sistem otomatik olarak eklemiyor biz kontrol edip manuel ekliyoruz bu yüzden bildirmeniz gerekli. Herkese tebrikler.

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 97
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Mesaj #1 gönderen musfur04 » 4 gün 19 saat önce (13.07.2018, 10:24)

Pilot Mustafa ÖCEL (2007 yılında bugüne aktif yp pilot. Son üç yıldır paramotor uçuyorum.)
Kanat Advance Epsilon 6 85/110 kg (Patamotor&Single kanat)
Paramotor Fly Evo 100

08.07.2018 günü saat 09.00 sıralarında Balıkesir Bigadiç te İbrahim UÇARCI abi ile birlikte uçuş pistine geldik. Sabah olmasına rağmen Hava sıcaklığı oldukça fazla ve rüzgar kuzey sıfıra yakın.
Önce İbrahim abi yolcusu ile birlikte trike ile kalkış yaptı. Yaklaşık 10 dk lık uçuş sonrası inişini yaptı ve termik oluşumları nedeni ile havanın çok salladığını dikkatli olmamı belirtti.
Uçuşum esnasında Hera Termal otele ait 2×3 m ebatlarında birde pankartı termal otel üzerinde çekeceğim için birazda hava şartlarını gözardı ederek kalkışımı yaptım. Trimler kapalı. Pankartı açtım. Pankart büyük olduğu için dalgalanma esnasında hafif salınım olusturuyordu. Yaklaşık 20 dakika Hera Termal otel üzerinde 100-150 m irtifada uçuşuma devam ettim. Tabi bu sırada sıcak biraz daha arttı ve gerek ovanın termiği gerekse termal otele ait yapılardan kopan ısınan hava olusumları oldukça rahatsız etmeye başlamıştı. Sonrasında pankartın görünürlüğünü artırmak için irtifamı biraz daha düşürerek termal otel üzerine doğru yaklaştım. Bu sırada kanatta çok fazla bir salınım olmamakla birlikte frenlerde meydana gelen hafif boşalmalar nedeni ile aktif pilotaj ve kanadı daha iyi hissetmek anlamında fren kontrollerine biraz daha ağırlık verdim. Paramotor yarım gazda.
Kanat üzerinde hafif darbeler hissetmeye başladığım sırada sol taraftan kanat %90 gibi bir oranla asimetrik kapanma yaşadı, kanat gerimde kaldı ve öne doğru savruldum, sol fren boşaldı ve sola doğru saldırarak spin eğilimine girdi ve aşırı irtifa kaybı başladı. Bu sırada Hera Termalin tam üzerindeyim ve irtifam 50 m ye kadar düştü. Tabi pilot + paramotor 125 kg emercensi durumunda kanadın tepkimeleri çok daha sert oluyor.
Savrulma esnasında Motorun gazını kesmekle birlikte sola doğru dalışı engellemek için sağ fren uygulamakla birlikte kanadın kapanan kısmının tekrar açılması ile sol freninde aktif hale gelmesi ile birlikte iki taraftanda yeteri kadar fren uygulayarak kanadı kontrol altına aldım.

ÖZELEŞTİRİ: Yaşadığım durumu tüm açıklığı ile yazmaya çalıştım. Sonuç olarak bu tür durumun yaşanmasında hava koşulları açık olarak uçulmamasını gerektirdiği ve yerleşim alanı üzerinde irtifamın hava şartları ile birlikte değerlendirildiğinde düşük olduğu, ayrıca çektiğim pankartın büyük olması nedeni ile kanat ve motor üzerinde etkisinin büyük olduğunu değerlendiriyorum. Çokta fazla yorum yapmadan arkadaşlara örnek olması anlamında videoyu paylaşıyorum.
Saygılar.

Son beğenen htamerursavas




Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 97
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Mesaj #2 gönderen musfur04 » 4 gün 19 saat önce (13.07.2018, 10:41)


Son beğenen htamerursavas

Kullanıcı avatarı
htamerursavas
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2012, 23:32
Ad Soyad: Hüseyin Tamer Ursavaş
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 62 / 9
Pilot Menüsü: 

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Mesaj #3 gönderen htamerursavas » 4 gün 18 saat önce (13.07.2018, 11:40)

Çok kaliteli bir paylaşım olmuş. Hem eğitici hem de kamera kaydı olması nedeniyle güvenilir. Tebrik ederim. İbrahim abiye selamlar.
Raks ederken balkonumda yine uçmak var aklımda' Vega
Kanatlanıp uçsam mı gökyüzüne? ' Flört

Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 97
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Mesaj #4 gönderen musfur04 » 4 gün 15 saat önce (13.07.2018, 14:41)

Genelde motorlu uçan pilotlarda ileri hızının fazla olması, kanadın devamlı dinamik olması ve ağırlık nedeni ile kanada uygulanan basıncın etkisi ile kolay kolay kapanma ve bu tür emercensi durumları yaşanmaz şeklinde bir kanı vardır.
Videoda dikkat edilirse emercensi öncesi frenlerin kanadı hissedecek derecede kontrollü olduğu görülüyor. Ki bu olayın birkaç dakika öncesinde kamera sol elimdeydi ve sol fren boştaydı. Bu durum o sırada yaşansaydı çok daha ağır sonuçları olabilirdi.
O nedenle özellikle havanın ısınmış hava hareketliligi ve termiklerin çalışmaya başladığı zaman ve hava koşullarında mümkün olduğunca motorlu uçuş yapılmaması ve yerleşim alanları üzerinde uçuşlarda ısınan beton alanlardan sebeple termik ve türbülans oluşumlarının kanat üzerindeki olumsuz etkilerinin çok daha fazla olacağının tüm pilotlar tarafindan bilinerek tedbirli olunmasının gerektiği düşüncesindeyim.
Ayrıca motorlu uçuşları genelde alçak irtifada yaptığımızdan kontrol ve dikkat çok daha fazla önem arz ediyor. Umarım bu video camiamıza kazasız uçuşlar anlamında örnek olur.
Saygılarımla.

Son beğenen alp78

Kullanıcı avatarı
musfur04
Mesajlar: 97
Kayıt: 10.05.2008, 18:37
Ad Soyad: Mustafa Öcel
Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Mesaj #5 gönderen musfur04 » 4 gün 15 saat önce (13.07.2018, 14:47)

Bu arada uçuş saati videoda saat 09.30 sıraları görülüyor. Saat 10.30 sıralarında uçuş yapıldı.

Kullanıcı avatarı
kibrisli61
Mesajlar: 50
Kayıt: 15.10.2009, 23:07
Ad Soyad: Yüksel Değer
Şehir: Trabzon
Aldığı Beğeni: 10 / 0
Pilot Menüsü: 

Paramotor Uçuşu Yaşanan Emercensi

Mesaj #6 gönderen kibrisli61 » 4 gün 7 saat önce (13.07.2018, 22:52)

geçmiş olsun Allah tüm havacıları korusun.



“Kaza Raporları ve Yorumları” sayfasına dön